načítám data...

1994 Škoda Forman Silver Line: Rodinné stříbro

Škoda Forman Silver Line byla v devadesátkách pojmem. Představovala vrchol tehdejší české produkce a byla opravdovým rodinným stříbrem. Zjistěte, v kolika podobách.

zobrazit celou galeriiFoto: Josef Vyškovský

Testování starých aut mě vážně baví. Kromě toho, že se seznámím se spoustou zajímavých lidí s velkým nadšením do motorismu, získávám díky nim mnohem širší portfolio zkušeností, než kdybych zkoušel pouze auta nová. Další velkou výhodou je poté za mne fakt, že můžu vnímat obrovské vývojové skoky, které auta udělala. 

Je nesmírně zajímavé poznávat, co bylo ještě před několika desetiletími považováno za standard a do jaké míry vzdálené nám to dnes už je. Člověk si okamžitě uvědomí, jak až moc rozmazlení ze současných vozů jsme. Motoristické klasiky jsou úžasnými stroji času vystihujícími tento fakt lépe než cokoliv jiného. A právě proto je v nich pro mě i příslovečná jízda okolo komína zážitkem. 

autor: Josef Vyškovský

Skvělým příkladem je auto z dnešního testu. Dostal jsem příležitost vyzkoušet si model, jenž byl ještě před několika lety jedním z vůbec nejběžnějších na českých silnicích: Škodu Forman. Všichni víme, že zrovna on ilustruje posun (minimálně českých) aut dokonale. Takže jsem samozřejmě nepřemýšlel ani chvíli a rád si ho ke vzpomínkovému testu na jeden den zapůjčil. Na dalších řádcích vám onu nostalgii zprostředkuji.

Nejprve osvětlím, proč v nadpisu stojí ono rodinné stříbro. Jedním z důvodů je samozřejmě fakt, že jsem netestoval nějaký obyčejný Forman, nýbrž jeden z absolutních vrcholů tehdejší nabídky, typ Silver Line s výkonnějším provedením legendární škodovácké celohliníkové třináctistovky o 50 kilowattech nejvyššího výkonu a v prakticky plné výbavě. K tomu je z logiky názvu stříbrný, což k titulku sedí. Těch důvodů mám však víc. 

autor: Josef Vyškovský

Za prvé je Forman sám o osobě nepopiratelným rodinným stříbrem automobilky Škoda přelomu osmdesátých a devadesátých let. Nezapomínejme, že právě on spolu se svým menším bráškou Favoritem byl tím revolučním autem, které mladoboleslavskou značku přivedlo na dohled vozům západního původu. 

Jistě, na mysli mám hlavně pohonné uspořádání s motorem vpředu a pohonem předních kol. Avšak domácích poprvé mělo auto víc. Byla to první Škoda s karoserií hatchback nebo kombi s pěti dveřmi, také to byla první Škoda s nastavením zrcátek a světel z místa řidiče a jistě by se našlo ještě něco jiného. Ač se to možná dnes zdá úsměvné, ve své době opravdu představovala výrazný posun vpřed a značka se jím otevřeně chlubila.  

autor: Josef Vyškovský

Testovaná specifikace pak byla přímo škodím rodinným stříbrem určeným do výkladní skříně. Jak jsem už řekl, Silver Line byl spolu s řadou Black Line a Solitaire (lišily se hlavně barvou a čalouněním) v letech 1993 až 1994 opravdovým vrcholem celé nabídky domácí automobilky a nabízel tehdy u nás nadstandardní výbavu jako ostřikovače světel, otáčkoměr, otevírání víka kufru z místa řidiče, zamykatelnou schránku před spolujezdcem nebo integrované digitální stropní hodiny. 

Opět jste se pousmáli, že? Ale tak to prostě tehdy bylo, Forman nikdy nepoznal třeba posilovač řízení, elektrická okna nebo centrální zamykání. Respektive kusy vybavené elektrickými okny nebo centrálem sice existovaly, ale pro export, nic se (aspoň co vím) nedostalo k nám. Onen vrchol skutečně spočíval v moderní a za mě i docela pěkné stříbrné metalíze, stylových litých kolech, tematickém čalounění a zmíněných “fíčurách”. Jenže co už, v prospektu i autosalonu to vypadalo hezky a to na zdobení stačí.   

Aby toho nebylo málo, projížděný kousek je rodinným stříbrem i sám o sobě. Ono je to totiž auto s příběhem. Asi jste si z fotek všimli, že stojí na francouzských značkách. To prosím není žádná moje anekdota či ústupek lásce k vozům ze země galského kohouta. Na těchto registračních značkách Forman opravdu podstatnou část života jezdil. A je to tak hezké povídání, že jsem vám z něj udělal pohádku:   

autor: Josef Vyškovský

Bylo, nebylo, za sedmero horami a sedmero lesy se jedná česká rodina rozhodla, že když už v létě devadesátém čtvrtém může, zkusí své štěstí v zemi vína a sýrů, ve Francii. I odstěhovali se do této malebné krajiny. Aby jim však po domovině smutno nebylo, rozhodli se, že před galskými lvy, šípy a kosočtverci dají přednost české slepičce.

Zakoupili tedy sobě krásného blyštivého plechového přítele z krajů středočeských, jenž jim jejich životy po léta radostí naplňoval. Vinicemi je vozil, k moři přepravoval, ba i pařížským provozem se pro ně probíjel. Devatenáctkrát si zima prohodila vládu s létem a devítka se čtyřmi nulami zezadu a jednou zepředu se stihla objevit na číselníku ukazujícímu počet šťastných chvil za volantem, takový život to byl. 

I co se však v létě dvacátém nestalo. Hlava rodu ochořela a bohužel skonala. Co nyní s věrnou slepičkou? Děti už si dávno šly svou cestou a paní sama pro ní neměla upotřebení. Proto se rozhodla, že jí dárek nadělí. Zpět do své země, domů ji poslala. A v zemi české se jí ujal jeden pán, co v ní dodnes na bezstarostné mládí vzpomíná. Konec.   

autor: Josef Vyškovský

Jsem to ale poetik, co? Jenže pohádka nijak nepřehání. Tato Škoda skutečně dvacet let jezdila v české rodině žijící ve Francii jen proto, aby nezapomněli na svou rodnou hroudu. A měli ji opravdu rádi, což je vidět i na stavu, ve kterém vůz je. Řekněte sami, kdy naposled jste viděli tak nebývale zachovalého Formana? Až na pár vlasových škrábanců je bez poskvrny, není na něm ani puchýřek rzi a kromě drobných potíží s chodem brzdového pedálu (nevrací se až na doraz) na něm vše funguje. Ano, o tento automobil se někdo staral s láskou. Holt rodinné stříbro. 

A jak toto rodinné stříbro jezdí? No jako Forman. S přihlédnutím k poněkud diskutabilní pozici za volantem, chodu OHV motoru (slyšet je hodně v jakýchkoliv otáčkách), průběhu jeho výkonu (nejede zase pro změnu v žádných otáčkách), zvláštnímu tuhnoucímu řízení, strašidelným náklonům v zatáčkách a všudypřítomné plechovkovosti (tenoučké dveře, co vržou a řinčí, sloupky síly tří prstů, útlá palubní deska) je až zarážející, že toto je skutečně to nejvíc, co Škoda uměla na začátku devadesátek vyrobit. Já snad poděkuji Volkswagenu. 

autor: Josef Vyškovský

I přesto jsem ale našel několik věcí, za které Forman Silver Line i dnes zaslouží pochvalu. Tou první jsou sedadla. Mohla by sice být o něco větší, ale jsou pěkná a hlavně příjemně měkká a pohodlná. Na rozdíl od trestných lavic první Fabie se tady těla pasažérů jen zaboří do molitanu a připadají si jak v bavlnce. Příjemná je i jejich látka. Je jemná, vůbec nekouše a přestože se auto testovalo v na duben nebývale vysokých teplotách nad dvacet pět stupňů, nikomu se v nich nepotila záda. 

Druhou pozitivní vlastností je nečekaně pohodlné odpružení. Ano, je pravda, že měkká karoserie se na dírách všelijak třepotá, až z toho lomozí prakticky celý vnitřek, ale samotné nerovnosti jsou utlumeny poměrně dobře. Žádné drcání nebo rázování se nekoná. Taková Tesla Model Y, kterou příhodně ve stejnou dobu testoval František, je na tom o poznání hůř. Nelžu. 

autor: Josef Vyškovský

Tou poslední vlastností je pak onen už v úvodu naznačovaný pocit stroje času a s ním spojené jízdní zážitky. Auto se mnou kromě Františka zkoumal ještě náš stínový člen Robin (motoristický nadšenec, majitel šestiválcového Compactu a hlavně Davidův nejlepší kamarád, v titulkách zatím není, ale uvidíme, co bude časem) a fotograf Pepa a všichni jsme se shodli, že to byla nadmíru zábavná jízda. Ani nevíme proč, ale smáli jsme se od ucha k uchu a fakt si Formana užili.

Popisovaná “škůdka” je tak v závěru vlastně super auto. I když vůbec není. Ale je. Emoce vzbuzuje uvnitř i vně – nejedna hlava se za námi otočila, o což u aut let dávno minulých jde především, takže já jí s klidnou duší dávám plný počet bodů. Díky moc majiteli za půjčení, byla to nádherná sobota! 

autor: Josef Vyškovský

Verdikt

Škoda Forman Silver Line je bez přehánění rodinným stříbrem. Samotné auto představovalo výrazný posun vpřed pro domácí značku, testovaná stříbrná verze hrála roli jednoho z vrcholů celé výrobní řady a prakticky i českého osobního autoprůmyslu (odmyslíme-li starou a drahou Tatru) a konkrétní kousek ještě umožňoval jedné rodině vzpomínat na svou domovinu. Jistě, objektivně to není moc dobré auto. Ale to už dnes vůbec nevadí. Jde o pocity a těch vzbuzuje vrchovatě. Tak ať dělá radost dál.    

Za nádherné fotky děkuji Pepovi Vyškovskému. Jeho tvorbu si můžete prohlédnout na instagramovém profilu @vyskovsky

autor: Josef Vyškovský

Technické údaje:

Škoda Forman 1.3i Silver Line

Motor: atmosférický zážehový čtyřválec 1289 cm3
Výkon: 50 kW (68 koní) při 5500 ot/min
Točivý moment: 100 Nm při 3750 ot/min
Převodovka: pětistupňová manuální
Provozní hmotnost: 920 kg 
Maximální rychlost: 140 km/h
0-100 km/h: 16 s
Kombinovaná spotřeba: 7,1 l/100 km
Spotřeba majitele: okolo 7,5 l/100 km

Zdroj historických pojmů: Škoda Storyboard

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

cP
cPetan
01. května 2024, 11:15
1

Krásný kousek, jen teda to centrální zamykání by Silver měl mít z výroby.

reagovat
Jaromír Soukup
01. května 2024, 11:25
0

Fakt? Tak to jsem nevěděl, já myslel, že to dostala až Felicia. No, v tomto buď nebylo (možná jiná specifikave pro Francii?) nebo ještě tam přestalo fungovat.

beastar
01. května 2024, 11:36
0

Centrální zamykání mohl mít Black line i Silver line z výroby. Stejně tak červená jakoby rallysport verze zvaná Sport line. Myslím na kolech mtx. Každopádně dnes už jsou tahle auta raritní zejména v tak pěkném stavu. A jako reálně zábavný víkendový vůz to může fungovat. Mimo jiné mimo ČR je to auto vážně úkazem stejně jako v ČR třeba starší Rovery a podobně.

reagovat
Vavris Vavrisovic
09. května 2024, 15:00
0

Sport line byl můj nejoblíbenější Faťan, vypadalo to na těch pavučinách a s přidavnýma mlhovkama fakt dobře :-ú Silver line a Black line jsou hned v závěsu...

ro
rock
01. května 2024, 11:39
0

"devítka s pěti nulami se stihla objevit na číselníku"
To je asi poprvé, co vidím někoho započítat i tu jednu nulu PŘED devítkou. V tomhle duchu tam devítka s pěti nulami byla už čtyřikrát ;-)...

"Já snad poděkuji Volkswagenu"
A to já mu poděkuji na plnou hubu: Díky Volkswagene. Těch značek z východního bloku, které přežily, zas tak moc není. Škoda, Dacia. Možná Lada (uvidíme za dalších pár let, ale bez podpory ze západu nemá proti Číně šanci. To není z mé hlavy, to je konstatování ruských prodejců) a (alespoň logo na volantu to říká) Moskvič. Ještě něco?

reagovat
Jaromír Soukup
01. května 2024, 11:56
0

No, a není tam? 😂

ro
rock
01. května 2024, 12:04
0

Jo jo :-)

ro
rock
01. května 2024, 11:53
1

Jinak mám za to, že ještě víc top model Formanu byl možná Solitaire.
Jo a jestli si to dobře vybavuji, tak cena Silver Line byla okolo čtvrt milionu. Vztaženo na tehdejší platy to odpovídá asi tak 1,5 mega dneska.

No, já na ně moc nebyl, pro mne to byl relikt předchozího režimu. Přibližně v téhle době jsem si koupil ojetou Audi 80 (B3), která mne stála míň než ten Silver Line. A ne, fakt nemyslím, že bych na tom byl hůř.

reagovat
xMeda
01. května 2024, 21:42
-4

Porovnavat ojetinu s novym autem je nesmysl. To i dnes se da rict, ze si misto nove zakladni Fabie muzete koupit olitany Mercedes v plne palbe. A? :D

Mechanik
01. května 2024, 19:31
3

Měli jsme v rodině od novoty Formana Prima, pak moje první auto. Z výroby tam byl otáčkoměr, hodiny u stropu, uzamykatelná přihrádka a mělo to i centrál, stál nový 180t.
Ty náklony, to přece nic neznamená, určitě jsi jel v Citroen BX, ten se taky pěkně kachnil. Forman držel v zatáčkách celkem obstojně

reagovat
xMeda
01. května 2024, 21:38
-7

Central byl opravdu bezne volitelna vybava i pro tuzemske Blackline a Silverline. Otackomer byl taky bezne k dispozici i v roce 1989 pro Favority 136LS. Jen eLko melo hodiny.

K volitelnym vybavam jeste patrilo stresni okno a taky treba radio se sadou 4 repraku. Pozdeji i CD menice v kufru. Delena zadni sedacka taky nebyla uplny zaklad. Sterac zadniho okna byl take radu let za priplatek, nebo soucasti vyssich vybav. Slo prikoupit i hagusy na strechu a samozrejme tazne zarizeni. A taky tehdy popularni alaramy a imobilizery, obvykle montovane az u prodejce.



Trochu bych u Formana cekal i zminku o jeho obrovskem zavazadelniku, kam se po slozeni zadnich sedacek vejde mrte veci, nebo se tam da i celkem pohodlne prespat (vcetne testu) :)

Absence blbosti jako je elektricke stahovani oken, posilovac rizeni (u tak lehkeho auta s velkym volantem netreba) a jinych podobnych je pri veku vozidla spis vyhoda, protoze co tam neni, to se nepokazi. A s klickou si muzu otevrit okynko i u auta, ktere ma odpojenou baterku. Sloupky jsou sice tenci, ale zase je perfektne videt ven vsemi smery diky bohatemu proskleni a to napomaha aktivni bezpecnosti. Dvere nemaji ctvrt metru tloustku a proto se do auta da pohodlne vejit a uvnitr je pocitove vic mista nez v podstatne sirsi Octavii. Nohu netrapi dementni stredova konzole jako u modernich aut. Pokud uvnitr neco lomozi, tak obvykle zadni sedacky, ktere staci v miste styku operadel s pomocnym ramem zatesnit kouskem filcu. A pak taky dotahnout zamek patych dveri do spravne polohy. A dotahnout k podlaze sedacky ridice a spolujezdce. Pak uz nelomozi krome veci pohazenych v kufru nic.

Co se tyka motorizace, ta je u verzi 136 naprosto dostatecna. To vozidlo je podstatne lehci nez soudobe obludy a pokud je motor v dobre kondici, tak umi behat jak usporne v nizkych otackach, tak v pripade potreby tech 150km/h vytocit na ctyrku a pak teprve se preradi na petku a pokracuje s pedalem v podlaze k dorazu tachometru (aspon muj 136L 46kW Favorit to umel). Nejlepsi cestovani je ale po ruznych okreskach v rychlostech kolem 90-110km/h kdy se da spotreba dostat k 6L/100km. Jet s tim pres 150km/h uz pak bohuzel moc rychle vyprazdnuje nadrz. Motory jsou dlouhodobe spolehlive, retezovy rozvod prakticky nesmrtelny a auto zvlast ve verzich s karburatorem doveze majitele domu i kdyby melo vybitou baterku a zvirectvem prekousane kabely od dvou svicek. Da se v jednom cloveku roztlacit na rovine. Vykonove smutne byly motorizace 135 se 40-43kW, ale aspon to zralo i tehdy bezny levny 91okt benzin a ruzne porevolucni mixaze pumparu, po kterych kapala z vyfuku voda a cudily saze :D

Za zminku taky stoji to, ze ackoliv auto nema klimatizaci, tak se v nem docela dobre zije i v naprostem letnim paraku, protoze ma dobre vyresene vetrani a pokud se okna doplni jeste vetrnymi listami, da se krasne jezdit v lete se stazenym oknem, aniz to vyskubava usni bubinky. V zime naopak nejaky cas trva, nez se ohreje a docela rychle zase ochladne, takze se obcas cpaly kusy kartonu k chladici.

Odpruzeni je vynikajici na bezne tezkoslovenske komunikace. Spolu s rozumne tlustymi old-school pneumatikami velmi prikladne zehli vselijake vytluky, nerovnosti, bordel rozsypany po silnici a treba i pres retarder se da prejet podstatne svizneji, nez zvladnou soudoba auta. Dobra je i svetla vyska, takze auto pri najeti na chodnik hned neskrabe brichem o zem a nevadi mu ani kdejaka polnacka. Podvozek a zvlast predni napravu a zaveseni motoru ladili na Favorita i borci z Porsche. Ponoruje se v zatacce, ale je velice predvidatelny a i kdyz uz se uvnitr nekterym zda, ze se auto musi kazdou chvili ze zatacky vyklopit, ma jeste porad slusnou rezervu. Pak se teprve pomalu sune zvetsujicim-se polomerem ven, misto aby drzel tvrde stopu a najednou vyletel kompletne po tecne ven, jako mnohe soudobe vozidlo drzene v zatacce jen pomoci cele skupiny systemu ESP. Na volantu bez posilovace je dobre citit zpetna odezva, co auto dela.

Donedavna nejvetsi vyhodou byla cena a dostupnost nahradnich dilu, kdy slo za par tisic vymenit pul auta. Bohuzel uz je to fuc a dnes uz se rada veci neda nova sehnat vubec a protoze mizi i z vrakacu, tak i ty pouzite jsou obcas nedostupne. Ale nechapu kdo muze takove auto dat do srotu, pokud neni nejak zasadne prorezle. Coz je jeho nejbolavejsi nevyhoda. Rady hniji podbehy vepredu i vzadu. Predni blatniky jsou uplne notoricke. A pak samozrejme prahy a prostor kolem baterky a kolem topeni.



Volkswagenu naopak patri nakopat. Zarizli potencialni celohlinikovy 1.6L motor, ktery by tomu autu naramne slusel (byl dotazeny do stadia funkcnich predseriovych vzorku). Zarizli i Favoritiho nastupce a misto toho z Favorita prejmenovaneho po smesnych kosmetickych upravach na Felicii tezili jeste v roce 2001.
Misto samostatne funkcni automobilky s vlastnim vyvojem tu mame jakysi paskvil, kde se bez koncernu ani neuprdne. Kde matka zakazuje jeden koncept za druhym a kde uz nejsou schopni spachat ani vlastni motor a vetsina prace designeru spociva v modifikacich koncernovych dilu. Ale to je jina kapitola.

reagovat
ro
rock
02. května 2024, 07:11
14

Samostatný vývoj a nástupce Favorita.... Promiň, ale včil tu o Červené Karkulce, jo?
Automobilka, co neměla prostředky ani na to, aby dotáhla karosářské varianty existujícího Favorita -nebyl sedan už víceméně hotovej a v podstatě připravenej pro výrobu?- a které hrozilo, že přijde o východní trhy a Západ ji vnímal jako výrobce ultralevných vozítek pro nejchudší, by nepochybně jako jeho nástupce vytáhla z rukávu nějaký přelomový zázrak. Jasně. Existují fotky připravovanýho faceliftu a nějakýho jakože nástupce, ale výsledek je jako když se Škoda sama snažila o návrh Favoritu a vyplodila ty svoje pprototypy v r. 1983. Tehdy to museli dát Bertonemu, aby z toho něco vykřesal. Podobně dopadl i tenhle uvažovaný nástupce Favoritu. Nedá se na to koukat. Ale to je jen podružný problém, protože by na něj samostatná automobilka neměla prostředky.
Takže- kolik přesně zůstalo ve východním bloku samostatných funkčních automobilek s vlastním vývojem?
Povím ti přesně jak by to vypadalo: v r. 1995 by Favorit dostal první facelift, v r. 2000 druhý a v r. 2004 by automobilka zanikla, protože tehdy se začal vyrábět Logan, který by ji vytlačil i z těch posledních trhů. O nějaké Octavii nebo Superbu bychom samozřejmě ani nesnili. Škoda byla automobilkou jednoho modelu.

Ha
Habakukk
02. května 2024, 10:46
1

Škoda by dopadla jako Zastava kterou koupil Fiat a udělal z ní montovnu.

XT
XTad
02. května 2024, 12:12
0

Upravil bych to - kolik přesně zůstalo ve SVĚTĚ samostatných funkčních automobilek s vlastním vývojem?

Perníček
02. května 2024, 16:36
5

Jak píše rock, Škoda může být ráda, že skončila ve VW Group. Takže ať už to někomu je po chuti nebo ne, že to jsou převlečené VW. Značka dál žije a seč to trvalo nějaký pátek, tak si ve světě vydobyla obliby a uznání. Což si myslím, že je dobrý výsledek, když vezmeme v potaz to, že mohla klidně úplně skončit nebo jsme mohli být montovnou levných francouzských aut. Takže by jsme byli akorát dál na výsměch, jak tomu bylo po dobu produkce 105/120 nebo i již výše zmiňovaného Favoritu, respektive Formana.
Co se týče upgradu na Felicii, tak s tím Fauwe podle mě taky udělalo správný krok. Neutratili moc na vývoji něčeho, co fungovalo a mělo potencial fungovat ještě chvilku, jenom to přebalilo do designu úměrnému té době. V 90. letech začínali už frčet oblé tvary. Mám pochybnosti, že by se líp prodával facelift Favorita, který zezadu vypadal jak Polonez a zepředu Citroen AX.
Další věc, kam by jsme se dostali, když bychom všude razili filozofii "Co tam není, to se nepokazí"? Tomuhle si dovolím oponovat už jenom tím, že mému Nissanu bude příští rok 30. Sice to není věk Favoritu, ale Felicie, nicméně ta byla skoro stejná. Mám tam elektrický okna, které se za dobu 21 let, co ho máme doma, nepokazily a servořízení, u kterého praskla hadice jenom proto, že už byla stará a já na to hlavně hrabal... To že jsou dveře a sloupky u aut široké je kvůli bezpečnosti, respektive deformačním zónam.

St
Staromil
03. května 2024, 10:48
0

Perníček...a jakému Nissanu?...:-))...Primera, Almera?

Perníček
03. května 2024, 11:16
0

Staromil: Almera N15 :)

Ha
Habakukk
03. května 2024, 11:43
0

My měli v práci Almeru sedan 1,4 rok 96. Byl to holobyt a jediný luxus byla klima. Která se musel v kopci vypínat aby to jelo.

Perníček
03. května 2024, 15:45
0

Habakukk: Rozdíly ve výbavách tady byly docela značný. Holobyt dokonce měl v pofaceliftu i nelakovaný nárazníky. Jinak mohlo být el. střešní okno, všechna 4 okna v elektrice, klimatizace, přední mlhovky, u sedanu spoiler s integrovaným světlem, centrální zamykání s DO, 2x airbag, speciálně byly i třeba výškové reproduktory v A sloupcích... Co se klimatizace týče, tak je pravda, že úbytek výkonu zde je. Hlavně záleží, jak je auto naložený. V jednom se to dá, ve fullu už to bude o poznání horší. :D

je
jenda200
03. května 2024, 17:58
0

To XTad : Třeba Honda ?

St
Staromil
03. května 2024, 19:04
0

Perníček"...Tak u mne Primera Wagon dSLX, verze USA. Nebyl to úplně krasavec, ale měl to vše, co píšeš, "že být mohlo" a k tomu to bylo ohromný na přepravu čehokoliv. Atmosférický diesel byla tedy mrcha líná, na diesely Japonci nikdy moc nebyli, ale byl to rodinný dostavník. Odvezl také třeba skoro celou aparatutu kapely. Od té doby jsem také neseděl v pohodlnějších sedadlech. Sériové audio hrálo dle trochu zklamaného vyjádření mého kamaráda srovnatelně, ne-li lépe, než jeho příplatkové v BMW3 (hodně příplatkové..).
A shodou okolností jsem do tohoto, na tu dobu pro mne vesmírného korábu, přesedl...no přeci tady z Formana 136LS, 50kW...:-)))..jak jsem se výše dočetl, tak jestli dělal z 0-100 km/h za 16s, tak je mi jasný, že i tak to byl ten Nissan proti tomu pro mne stíhačka...:-)).
A ještě malý dodatek...mohl jsem ho tehdy také v podstatě brzy "vyměnit" za Nissan Primera P10 GT !!! Neudělal jsem to (já blbec), protože to nebyl ten rodinný dostavník, no...:-(((... a taky pak zanedlouho za 200SX S13...taky malý pro 4lidi, no...:-(((... Teď už mi nevadí, že je to jen pro 2....:-)))...

Ronoath
02. května 2024, 07:18
0

Krásně zachovalé auto a parádní fotky se skvělou atmosférou.

Látka na sedadlech podezřele připomíná čalounění autobusů Karosa ze stejné doby:-)

reagovat
jbigllesCZE
02. května 2024, 11:42
0

měl jsem to štěstí na tom dělat autoškolu. V kurzu byly ještě 2 fabie. MPI i HTP.
Bavilo to o parník víc a lépe jsem se v tom cítil.

reagovat
ransom
03. května 2024, 19:33
2

Za mě byl Forman ve svý době opravdu hezkej, a líbí se mi designově dodnes. Zvenčí.
Ale na druhou stranu jsem opravdu rád, že už s ním jezdit nemusím.

reagovat
tomyks
06. května 2024, 17:28
0

Za meho detstvi kolovala legenda o jednom mistnim Formanovi s posilovacem. Co jsem tak v behem let zpozoroval, posilovac rizeni ve Favoritu nebyl zcela ojedinely jev. Nevite nahodou jak se k tomu prislo? Bastlili si to lidi doma nebo nebo se to dalo objednat treba u nektereho prodejce?

reagovat
Opelfahrt
06. května 2024, 19:43
0

Posilovač se továrně montoval poprvé až do Feldy 1.6, nejdřív jen u GLX, za příplatek u LX a později u všech 1,6 standardně. Do Fáčka musel být dodělávanej, i když je pořád možný, že na některých zahraničních trzích to mohli dodělávat dealeři, což ale není moc pravděpodobný.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Opel Meriva AUTOMAT,NOVÁ STK,PO SERVISE 2004
Opel Meriva AUTOMAT,NOVÁ STK,PO SERVISE

2004 rok výroby
99 koní výkon
1 600 ccm objem

Škoda Octavia AUTOMAT NOVÁ STK,SERVISKA !!!! 2004
Škoda Octavia AUTOMAT NOVÁ STK,SERVISKA !!!!

2004 rok výroby
147 koní výkon
1 800 ccm objem

Chevrolet Corvette C6 Targa LS2 6.0L V8 2005
Chevrolet Corvette C6 Targa LS2 6.0L V8

2005 rok výroby
405 koní výkon
5 970 ccm objem

AMC Pacer X 1975
AMC Pacer X

1975 rok výroby
119 koní výkon
4 228 ccm objem