načítám data...

10 ‚vylepšení‘, kterými majitelé týrají svá auta

17. října 2015, 16:27 59 komentářů Radek Chlud TopX

Někteří lidé mají nutkavou touhu vylepšovat věci. Ale vylepšit auto už vyžaduje určitou dávku přemýšlení a porozumění technice. Jinak se vám může snadno stát, že napácháte víc škody než užitku. A nebo budete prostě jen za blbce...

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Znáte to všichni, sednete k někomu do auta, támhle se mu houpe na zpětném zrcátku vonný stromeček, támhle má druhou voňavku v ofuku a ještě k tomu dost podivnou kouli na řadicí páce. Zkrátka, chuti a gustu nikdo neporučí, a proto jsme pro vás sepsali deset ujetostí, které si lidé dobrovolně dají do auta a považují to za vkusné. Bohužel, je to přesně opačně.

Křížky                                                                                                    

Začnu řečnickou otázkou. Zajímalo by mě totiž, proč spousta lidí vozí na zpětném zrácku hypnoticky se houpajicí dřevěný či jiný krucifix. Upřímně si myslím, že u většiny z nich to nemá s vírou nic společného. Kdyby ano, znamenalo by to, že taxikaři jsou křesťanská sekta a že temné podsvětí automobilových rozvozů je ovládáno dispečinkem z Vatikánu. Ale kdo ví, papež je schopný pán a vydělávat se prostě musí.

Falešné sání

Pokud máte na autě falešné sání, ocitáte se ve stejně absurdní situaci, jako kdybyste si nechali přišít na hlavu další nos (kdyby jenom jeden) a tvrdili, že přesně kvůli tomuto nosu se vám lépe dýchá. Fakt, že nos nemá vůbec žádné dírky, je drobnost, horší je, že pak vypadáte jako…debil. Na druhou stranu, může nastat ještě horší situace – a to že si koupíte takové auto přímo z výroby. Popravdě, aut, která mají fakové sání, není málo – například i v Nissanu se někdo rozhodl, že GTR ho potřebuje, a tak ho má.

Moderní‘ světla

Od času, kdy začala z výrobních linek sjíždět auta se zabudovanými ledkami pro denní svícení, se rozmohl podivný nešvar. Je to pochopitelné, každý by totiž chtěl světla, jako má třeba Audi. Ze stejného důvodu se mladý chudý majitel shnilé Felicie po dědovi rozhodne, že si taky pořídí takové osvětlení a posune svůj opečovávaný vrak do vod moderny a luxusu. Myšlenka je to pěkná, bohužel s realitou se jaksi v kýženém výsledku nesetkává. Opak je pravdou a auto vypadá laciněji než se světly, která mu byla kdysi okem designéra ušita na míru.

Potahy na sedačky

Pamatujete si na hnusné korálkové potahy, kterými se za dřívějších časů chlubila skoro každá stodvacítka v ulici? Bohužel, tato varianta je ještě pochopitelná, protože by se dala omluvit tím, že může někomu pomoci a zpříjemnit mu život v autě, ale…! Existují i odpornější věci. Například potah, který vypadá, jako byste si přes sedačku natáhli tílko, nebo nedej bože něco, k čemu dostanete ještě návleky na opěrku hlavy s logem značky auta. 

Tenisák na tažném

Každý kov podlehne korozi. I tažné, které máte tak v lásce a vesele na něm taháte svůj vozík tam a zpátky. Nemyslím si, že v naší generaci, v té další po nás možná i v té nadcházející bude dostatek času, aby koule na tažném zařízení dokázala zrezivět. Ale i tak jsou lidé, kteří chladnokrevně rozpárají bříška pohozených tenisáků a zmaří jím život tím, že je posadí na kouli od tažného. Představte si, kdyby vás někdo posadil…na tažné.

Falešné brzdové kotouče

Takové zvěrstvo se moc často nevidí, ale když ano, praští vás do očí. Největší zklamání ze strany falešných brzdových kotoučů nastalo, když jsem se po dlouhé době podíval na legendární Rychle a zběsile 1. Při obdivování úvodní scény, kde Paul Walker dráždí svůj Eclipse, jsem si všiml, že na zadních kolech jsou falešné kotouče! V tu chvíli jsem film vypnul, cédéčko rozlámal, pošlapal, zakopal a zařekl jsem se, že na ten film už se nikdy nepodívám.

Poklice a škaredé disky

Modelová situace: vezmete si dobře padnoucí sako, načísnete pěšinku, stříknete nejlepší parfém a k tomu všemu si vezmete tenisky, nebo ještě hůř – crocsy, Hrozné, že? Staré moudro praví, že boty dělají člověka, a stejně tak kola dělají auto.  Kdybyste měli peníze na Ferrari a na kola už nezbylo, tím, že ho postavíte na plecháče s poklicemi, se okamžitě deklasujete na slepého blázna bez špetky citu pro harmonii. Bohužel, doba je taková, že i když je málo peněz, koupím levné ‚liťáky‘, ať to na benzínce v noci vypadá jakože pěkně. Tím jakože to ale jakože končí.

Světla pro denní svícení

Český člověk je vynalézavý a zručný. Proto když přišlo nařízení o denním svícení, zlaté ručičky nelenily, nakoupily levné čínské ledky a daly je na všechno. Na bagr, jeřáb, Avie, Favority, Felicie, Žiguli, Trabanty - žádné auto nemohlo uprchnout. Postupem času se ale ukazuje, že záměr šikovného člověka českého nebyl až tak mazaný. Nezřídka nastane situace, že potkáte zažloutlou ‚stopětku‘ opatřenou vyfikundací pro denní svícení, která víc nesvítí, než svítí. V takových situacích by nejspíš bylo lepší, kdyby na vás motorista v protisměru svítil mobilem nebo čelovkou, nebo kdyby raději nesvítil vůbec.

Potahy na volant

Toto démonické kolo bych nazval největší ohyzdností všech dob, která se do auta pod pláštíkem dobrého úmyslu může dostat. Rozumím sice tomu, že to může být příjemné, v zimě vás nestudí ruce a nevím, co ještě. Jenže to vypadá asi stejně hnusně, jako byste si podobným materiálem potáhli prkýnko na záchodě. A to nemluvíme o tom, že tenhle zázrak může proklouznout přesně ve chvíli, kdy to nejméně potřebujete…

Nálepky

Přečetli jste si jen nadpis posledního odstavce, záhledli fotku, a je vám jasné, o čem to bude? Správně. Na auto si něco podobného dá totiž většinou jenom člověk, který je přesvědčený, že je správné jet po městě 40 km/h a zastavit uplně všem chodcům na přechodu, i těm, kteří tam nejsou. A co hůř – beztrestně si to vylepí na kufr, jako by chtěl všechny vytočit ještě víc a užívat si jejich žalostnou sebetrýzeň. Na rovinu, v takových situacích má člověk chuť sežrat volant, zaparkovat auto z nejbližší skály a jít krmit holuby.

Zapomněli jsme na něco? Napadá vás nějaká další úprava, která je jen k smíchu nebo dokonce k pláči? Které snahy o ‚vylepšení‘ iritují vás?

Zdaleka ne všechny úpravy aut ale musí být špatné. Pojďte se podívat na 7+1 způsobů, jak zrychlit vaše auto!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ro
RomusCZ
17. října 2015, 16:40
0

K těm kotoučům bych ještě přidal falešné "BREMBO" třmeny, z těch zase umírám já...

reagovat
Pe
Petr
17. října 2015, 16:56
0

Mně k pláči ještě dovádí všemožné "designové" záležitosti - křídla, mračítka a plastové zběsilosti všeho druhu. Tuningová auta jsou sice zajímavá, ale jen ta, která jsou předělána vkusně a harmonicky. V opačném případě jsou k smíchu.

reagovat
Redguy
17. října 2015, 17:20
0

Jak muzete psat o potazich sedacek a nezminit ty z modreho tygra ussurijskeho?:)) Pro me jsou nejvic nepochopitelne nalepky s chcijicim chlapeckem nebo s podobnym parchantem a napisem Vezu Pepika, popripade jineho debilka. A to pisu jako otec :)))

reagovat
Je
JeepCH88
17. října 2015, 17:32
0

Taky ty děti nechápu, už vůbec ne ty čůrající a nejabsurdnější mi to přijde, když mě na okrsce veme jako prase VW SHARAN s těmahle nálepkama....

Woyta
17. října 2015, 17:36
0

Protona beru jako parodii na tunery Proto je na nem spousta nalepek. Jinak to je vrak za 10k, ktery si na nic nehraje a trapi tunery i jina drazsi auta na okruzich.

reagovat
BobAsh
17. října 2015, 17:40
0

Tvoje nálepky na Protonu jsou boží :)

reagovat
Ad
Adam
18. října 2015, 02:39
0

Ty "alu" gumový koberce jsou dle mého životu nebezpečné. Když vlezeš do takhle vyšperkovanýho auta s mokrejma botama, tak ti kloužou pedály ještě za hodinu. O tom jak je to hnusný se snad ani zmiňovat nemusím.. :)

JayK91
17. října 2015, 18:01
0

Kvalita článků na autičkáři jde poslední dobou fakt dolu ... možná jste radši měli zůstat u menší frekvence a větší kvality ... :( :( :(

reagovat
JayK91
17. října 2015, 18:02
0

a ještě si myslím že je to lepší do autičkařova hejtu než do top x ...

Radek Chlud
17. října 2015, 18:11
0

Pokud je to konkrétně k tomuto článku, tak prosím konstruktivně a věcně, tady taková kritika nikomu nepomůže.

JayK91
17. října 2015, 18:46
0

už to pozoruju delší dobu ... kdysi byly články smysluplné, věcné a zároveň vtipné (ať už narážkama, slovníma hříčkama a dalšíma věcma) to se začalo vytrácet :( :(

co se tohohle članku tyče ... autičkaře mam rad protože nedělal tuctove članky defakto o ničem (od toho tu mame autoforum, autoweb a další stranky), a tim autičkář pro mně začal ztrácet kredit (ovšem je to možná jen muj názor, ikdyž doufám že nejsem sám), na druhou stranu já sám nejsem spisovatel ani pisálek a chápu, že něco sepsat je těžké ... takže nechci nikoho odsuzovat (a uznavam že sam bych asi nic pořádného nesepsal, ale članky takoveho typu mi přijdou jak mnohé članky radoby odborníků na ruznych servrech - pusobi na mně lacině) ;-)

pokud bych měl vypichnout konkretni bod přimo v članku
tak mi zavadily ty potahy u sedaček - mi nepřijdou jako tyraní auta ... většina lidi je podle mně ani nepoužívá aby si "natunila" svá auta ale spíš aby zakryla škarede nebo potrhane sedačky ... připadně aby jejich potrhani předešla (ja to třeba použivam z toho duvodu abych ty šery zakryl) ... připouštim že některe jsou obravdu nevkusne ale je to každeho věc ...

abych to zkratil - tenhle bo mi prostě něpřijde jako tyrani auta apod takovym nadpisem bych si představil nějake radikalnější věci co majitele svym vozum dělaji ... toť vše ... ;-) ;-)

JayK91
17. října 2015, 18:48
0

*tim že je začal dělat u mně začal ztracet kredit

JayK91
17. října 2015, 18:49
0

Ovšem ti vam tu nechci vyjadřovat nějaky h8 nebo tak - čtu vás rád, ikdyž je pravda, že sem chodim čím dál tím méně (a spíš čtu forum)

Berzelius
17. října 2015, 20:30
0

Náhodou já se celkem pobavil a chápal jsem ten článek jako všeobecně o "tuzingu".A stím tílkem je to u některých aut co sem viděl opravdu trefný přirovnání. Já osobně bych radši nechal nějaký nedostatek na sedačce obnažen než si tam dát "tílko".Určitě jsou pěný neorigo potahy ale ty asi autor neměl namysli

Vavris Vavrisovic
17. října 2015, 20:34
0

Bubbi: Nebudu tě přesvědčovat, že to co píšeš není pravda, protože částečně to pravda je - větší frekvence článků znamená méně prostoru k mazlení se s každým slovem a větou, která v něm je. Já ale začnu trochu samolibě obhajobou opaku - myslím, že jsme pořád stejní, jen jsme přidali něco navíc.

Autíčkář roste a s růstem samozřejmě přichází změny. Rozhodně jsme teď trochu jinde, než u punkového občasníku ze "starých časů". Přesto věř, že do úplně každého článku, který pustíme, se snažíme dát něco navíc - vtip, myšlenku, emoce. Prostě nepouštět do světa jen "obyčejné zpravodajství" tvořené několika oznamovacími větami. Hlavně bych chtěl ale zdůraznit, že starý Autíčkář produkoval cca jeden článek týdně, načež třeba na půl roku úplně umřel. Teď si tady už rok můžete přečíst minimálně jeden (ale spíš více, než jeden) článek denně a jsem si jistý, že i za týden se objeví minimálně jeden (a já myslím, že více, než jeden) vypiplaný článek, který si s "oldskůl" Autíčkářem v ničem nezadá - naopak se v něm projeví to, že už jsme všichni o 5 let zkušenější :-) Bonus je v tom, že dřív náš čtenář musel 7 dnů čekat a teď má každý den něco nového k přečtení - třebaže to není co věc, to perla ;)

Tím jak stránka roste, možná přidáváme témata, která starému skalnímu jádru nic neříkají, ale troufám si říci, že rozhodně neopouštíme ta stará a zavedená, která tady byla od začátku. :-)

Ale trochu samolibě napíšu, že by vůči nám bylo nespravedlivé vnímat jen větší frekvenci a menší kvalitu. Pevně věřím, že minimálně jeden článek týdně (a já myslím, že jich je víc)

JayK91
17. října 2015, 22:25
0

jako jo no ... musím ti dát za pravdu ... ale pořád to tak trošku puvodni pointu (kterou jsem asi nevyřkl zcela zřetelně) ... autičkář byl jiný (a proto byl super i když byl občastník) ... teď se z něj pro mně stala tuctovka ...

ikdyž musím osobě přiznat že jsem člověk konzervativní který se nerad otvírá změnám ... (radši 1 članek za tyden na 100% než 12 članku na 80% ... no ... ale chapu z toho stranka nevyžije) ... ;-)

JayK91
17. října 2015, 22:29
0

každopadně tenhle članek už mně donutil dat najevo svuj nazor (ať je jakkoliv spravny/nespravny, fer/nefer) ;-)

BobAsh
18. října 2015, 01:14
0

Vavris to vystihl perfektně, jen bych dodal, že si myslím, že těch "autíčkářovských perel" je dnes dokonce ještě víc, než jich bylo za "starého Autíčkáře".

Třeba právě teď tu mám v druhém okně otevřenou Top10 na příští týden o leteckých technologiích v autech a myslím, že to je přesně ten typ článku, po kterém toužíš ;)

Ad
Adam
18. října 2015, 02:50
0

Trošku mimo téma, ale moc bych uvítal stránky zaměřené na techniku. Nevím zda je to váš šálek kávy, ale takové články se hledají obtížně. Chápu, že je tam méně prostoru pro emoce, ale kvalitně zpracovaný a obsáhlý článek si myslím umí lidi ocenit, ikdyž u něj nebudou dostávat křeče smíchem. Zkusím nahodit: Automatické převodovky, Typy spalovacích motorů, Wankelův motor, Koncepce vozidel a umístění pohonu, atd. Snad nejsem sám! :) Dík

Ad
Adam
18. října 2015, 02:51
0

články* ne stránky.. :)

NO
NO HITS
17. října 2015, 19:36
0

K tomu falešnému sání - U GT-R ( zřejmě myslítě t poslední R35) nejde o falešné sání , ale o výdechy kapoty pro odvod tepla z motoru. Jinak samozřejmě se vším souhlasím ;-)

reagovat
NO HITS
17. října 2015, 19:43
0

měl jsem se nejdřív registrovat , tak se omlouvám ;-)

Aleš
17. října 2015, 19:49
0

Já bych tam přidal ještě tohle.
http://www.autoforum.cz/bleskovky/tuzerova-spasa-falesne-brzdy-brembo-za-150-kc-pro-cokoli-video


PS. Tady je zajímavá věcička. Pokud jste vždycky toužili po něčem co vlastnila nějaká hvězda motorsportu. Lotus Omega údajně po Jaroslavovi Juhanovi.
http://www.sportovnivozy.cz/70644-lotus-omega-jaroslav-juhan-brno

reagovat
Nedy
18. října 2015, 17:58
0

Jestli to není ta, co stává u Měnínské brány...

František Čáslavský
18. října 2015, 18:05
0

Je

Pr
Prochazka.jaroslav
20. října 2015, 18:08
0

To asi nebude originál Lotus Carlton co? Jinak by to auto mělo brutální hodnotu těch je jen pár kusů.

Aleš
20. října 2015, 19:16
0

To Procházka Jaroslav.
Ne to nebude Carlton. To bude nejspíš Omega. Carlton bylo to samé akorát s volantem vpravo. Pokud mám správné údaje tak Carltonů bylo vyrobeno 320 kusů a Omeg 630 kusů.
Viz.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Lotus_Carlton

Woyta
17. října 2015, 21:33
0

Kulickovych potahu se ale musim zastat. Sedi se na tom pohodlne a v lete je to moc prima vec. Patrej do auta se kterym se jezdi hodně a ne rychle. Ja je nemam na sedacce v aute ale na sedacce z auta u pocitace. Lepsi zidli jsem jeste nemel. :)

reagovat
hurkar
18. října 2015, 13:20
0

tiež som zvažoval sa k guličkám vyjadriť, okrem toho že sú vraj masážne tak v lete prispievajú k ,,ventilácii vzduchu" medzi telom a sedačkou...

Ro
Ronoath
17. října 2015, 21:48
1

Kdyby alespoň dotyčný pisálek věděl, jak se "ta věc, co se věsí na zrcátko" jmenuje. Je to růženec.

Článek mi připadá - za prvé - příliš útočný (a to nemám rád - na autíčkáři se mi vždy líbilo, že články byly psány se správným nadhledem) a za druhé naprosto - zbytečný. Informační hodnota se přibližuje typickým "zpravodajským" webům, které nemám potřebu sledovat. Viz tenhle vtípek: http://bugemos.com/?q=node/469

reagovat
JayK91
17. října 2015, 22:27
0

souhlas ...

Radek Chlud
18. října 2015, 12:01
0

Já sám jsem křestan a vím, jak se "ta věc" na zpětném jmenuje. Čekal jsem od čtenářů trochu nadsázky. Co když mám růženec na zpětném taky nebo potahy v autě, co vypadají jako tílko?

Sh
Shackall
17. října 2015, 22:06
0

S něčím souhlas, jinde je autor dost mimo. Tak například ty potahy - to je velmi velice praktická věc, zvláště když člověk buď jezdí často, a nebo třeba leze do auta po nějaké špinavější práci - klidně třeba na chatě, aby si zase někdo nepředstavoval práci v lomu. Jednou za kvartál je pak sundám, a hodím do pračky. Bonus pak je, že když se auto prodává, má krásné čisté sedačky - to jsou taková ta auta, jak vypadají i po dvaceti letech jak nová. Potahy na opěrky hlavy - nebudete tomu věřit, ale někomu se mastí vlasy. Koupí se to za pár korun, po čvrt roce vyhodí. Co se týká v diskusi zmiňovaného "tygříka" - on je sice dost kýčovitý, ale lepší potahy neznám. Ty, co jsou v Nissanu jsem kupoval v roce 1998 do své první Škody 100, měl jsem je mj. v nákladní Avii, se kterou jsem jezdil po stavbách, a ty mrchy pořád drží a odmítají se rozpadnout. Taky tehdy stály tuším dva tisíce. Fakt mne mrzí, že to nikdo nevyrábí v nějakém normálním designu, třeba černá nebo hnědá. Potah na volant je lepší, než ohoblovaná kůže z pštrosa. Co se týká tenisáku na tažném, tak většina lidí používá normální krytky, a to proto, že kouli občas natáhne vazelínou. Atd.

reagovat
martin_100
17. října 2015, 22:46
0

Nu já sem jednou v tombole vychrách chlupatej potah sedačky dedací a opírací plocha je nějakej umělej skalp vyhynulýho nosorožce trpícího nadměrnou kučeraností vlny a boky obyčejný umělá chlupatina. Nu mam ho na sesli řidiče pánčto do auta lezu často v monterkách a tak pdoobně. Hlavně třeba pod peněženkou už je nosorožec takřkla lysý ale umělá kůže drzí jako čert. Jak by asi vypadal origo potah 25 let starý sedačky když poctivej pevnej chlupáč vypadá po dvouletech jak vypadá?....

Sh
Shackall
17. října 2015, 22:47
0

A ještě jedna věc - když Pepa dostane při vyjíždění od benzínky druhý pětikilo za světla, skočí do tržnice a zakoupí sobě polské ledky s 8SD. Že svítí na @ je druhotné - pan policajt na něj nemůže, a to je co? No hlavní!

PepaSFI
18. října 2015, 09:45
0

nejdřív trošku poopravím něco z článku. Ten tenisák nebo jiná podivná věc se dává na tažnou kouli ne proto aby nezrezla ale proto aby nešpinila. Ono je dobré to při používání mazat, je tam tření na dost velké ploše a opotřebovává se to. A pak je ta koule logicky zašmírovaná a stačí projít kolem auta v garáži nebo na parkovišti a je po kalhotách. Výrobci k tomu dávají originál krytky, jenže nic nevydrží věčně a tak se na to dává kdeco. Na staré škodovce jsme na tom měli gumové prase. Ono by se to teda mělo odmontovat ale starší typy nejdou a novější sice jdou ale nikdo to nedělá..
Potahy mám taky, takové obyčejné laciné z obchoďáku. Je to prostě auto do nepohody a sedadla vykazovala pozoruhodnou schopnost velmi nevzhledného ušpinění. Stačilo otevřít dveře po dešti, pár kapek vody a sedadlo vypadali jako by se tam někdo pochcal. A pustilo to jen důkladným vyšamponováním.
Jinak celkem se vším souhlasím, nicméně každému co jeho jest a když se to někomu líbí, jeho věc. Jen si myslím že by to nikdy nemělo snižovat použitelnost. Já nesnáším cokoliv ve výhledu takže věšení na zrcátko neé.Nesnáším když něco nesedí, takové ty navlékací potahy na volantu, z toho šílím. Když potah na volant tak důkladně přišněrovaný, příjemný do ruky.
K denním světlům, o jejich smyslu se dá s úspěchem pochybovat obecně, nejen o těch dodatečných. Moderní kvalitní tlumená světla nejsou ve dne skoro vidět, prostě svítí na vozovku a ne do všech stran. Kdyby mi šly denní světla nějak smysluplně a vzhledně namontovat, dal bych si je taky.
Ještě mi tady chybí oblíbená věc týkající se kol. Návštěvníci K&K v Brně jistě budou vědět o čem je řeč, já tomu říkám kola od tramvaje. Neboli na velmi širokém disku je pneumatika o tři čísla užší a navíc v profilu 35 nebo tak nějak.
A neodpustím si rejpnutí, z některých komentářů mám pocit že, jak praví přísloví, potrefená husa zagágala. Ale nic ve zlým, každý ať si nalepí co chce kam chce.

reagovat
Trinom
18. října 2015, 13:26
0

Já bych přidal pár antihejtů, neb s autorem článku v některých ohledech nesouhlasím.
Tuningová přední světla s projektorem nemusel dotyčnej koupit pouze proto, že je tuner, ale taky proto, že původní světla byla rozbitá, nebo vypálená. A to vám řeknu, že vypálená světla svítí fáákt na pytel. Navíc projektory na místě původních reflektorů s vroubkovaným sklem svítí zpravidla o dvě kategorie líp, neoslňujou a jako bonus častokrát vyjdou levnějc, jak nová světla.
Další věcí jsou přídavná denní světla. I ta mají své opodstatnění a pokud jsou aspoň trošku kvalitní (i čína za 200 už ujde) a jsou zapojená a umístěná, jak se sluší a patří, tak opravdu dokážou pomoct. Osobně jsem to řešil na T-Birdu, který prostě má elektroinstalaci navrženou tak, že nepočítá s denním svícením, takže jízda v koloně s rozsvícenými světly a zaplou klimou se rovná vytřískané baterce za půl hodiny jízdy krok - sun - krok. Od té doby, co mám u mlhovek schovaná LEDková denní světla jsem s tím už problém neměl.
http://obrazky.trinom.org/obrazky/cbfh_IMAG0781.jpg

Pe
Petsu
06. listopadu 2015, 09:14
0

Tak to to budeš mít asi někde rozbitý... pochybuju, že by konstuktéří navrhli el. soustavu auta tak aby se nedokázala uživit. Navíc za oceánem mají toho horka a kolon víc než my tady.

Trinom
26. listopadu 2015, 20:15
0

Ne, opravdu je to vlastnost tady toho typu alternátoru, co tam je. O rok později začali používat jiný mnohem výkonější typ altíku, který to už bez problémů zvládá. Problém tohoto typu je, že do cca 1500 RPM dává jen jednotky ampér, což je málo a při jízdě v koloně s automatem málokdy těch 1500 překročím.

Michal88
19. října 2015, 09:49
0

Za sebe musím říct, že jsem člověk praktický, tedy vše, co na autě je, by mělo sloužit k nějakému účelu, na druhou stranu, estetično by mělo být zachováno též. A hlavně aby to nebylo v jiném aspektu spíš ke škodě. Proto nechápu falešné brzdové kotouče (vypadá to hnusně), růžence a celkově všechno houpající se v interiéru (rozptylování, horší výhled) nebo nevkusné doplňky alias disky, které se vůbec nehodí k designu auta (do čehož počítám i ty s excentrem, ty různé složité patvary...), různé fake nasávače a celkově věci "jen na efekt". Ale třeba s potahy na volant nebo na sedačky moc nesouhlasím. To jsou celkem užitečné věci. Je pravda, že potah na sedačkách nevozím, neboť v prvé řadě nemohu sehnat nějaké, které by vypadaly hezky (tedy čistě černé, šedé, případně jinou barvu, která by korespondovala s barvou interiéru) a které bych dal i na obě loketky (přední je dost atyp). Drtivá většina jsou humusárny pro rádoby sportovce. Proto, pokud sedám do auta v monterkách, zásadně vozím v kufru deku. Co se týče potahu na volant, sice stál víc, není to sranda za 2 kila s rádobychromovanými blbůstkami a různobarevný, ale kožené obšití volantu za 6kil v černé barvě, aby hezky ladil se zbytkem interiéru, ve svém autě mám. Mám ho v autě dva roky a sice už má něco naslouženo, ale až to bude mizérie, prostě zahodím a seženu jiný...

Co bych ale přihodil k hejtu, tak jsou matné laky. Pravda, ať si dá na auto kdo chce, co chce, mně osobně to přijde vrchol nepraktického nevkusu. Mýt se to pořádně nedá, nečistoty se v tom drží... Ještě neřeknu na auto, které vyjede jednou za uherák na sraz, jinak odpočívá v garáži (a to jsou z většiny případů auta, která vypadají lépe ve světlém laku, ale jako auto na každodenní ježdění je to otřes.

reagovat
Michal88
19. října 2015, 09:51
0

Ve světlém, měl jsem na mysli lesklém laku, samozřejmě...

Ro
Ronoath
20. října 2015, 20:16
0

Nebyl by odkaz na ten potah na volant? Vím, že kdysi někdo vyráběl potahy přímo na konkrétní typ auta z kůže (cena kolem tisícovky) ale nemůžu nic rozumného sehnat. Kvalitní potah je praktická věc.

Michal88
20. října 2015, 21:08
0

maj to i u Kelly(šový), potah se jmenuje Maria Cavallo, je univerzální, dělá se v různých barvách, nejen v černé. Nevýhoda je časová náročnost instalace, není to jen nasadit a jet, jsem se s tím "trápil" 2 hodiny, než jsem byl spokojen. :)

Trinom
20. října 2015, 22:24
0

Jasně, jenže tohle není ten případ, o kterým byla řeč. Tohle je pevně zafixovaný a nemá se to jak pootočit. A abych řekl pravdu, docela se mi to i líbí.

Sh
Shackall
21. října 2015, 17:07
0

Hm, tak potah pěknej, ale třeba já bych ho fakt nasadit nedokázal - na jakékoliv šití jsem extrémně levý. To bych potřeboval půjčit tu paní :-D

kn
knedlo
23. října 2015, 22:08
0

tak zrovna na "kouli" tažném by krytka být měla, protože koule musí být namazána vazalínou a o tu by asi každý nerad otřel a bez vazalíny se rychle zničí "žehlička" na přívěsném vozíku

reagovat
b0
b0ris
24. října 2015, 08:17
0

Nálepky: vezu Aničku, Tomáška, jsem rybař, jachtař, motorkář, hraju hokej, pilotuju ultralight a RC modely a mnoho dalšího co se mi už na kufr nevešlo...

reagovat
Sh
Shackall
26. října 2015, 18:44
0

Tak nálepka "Dítě v autě" nebo "Pes v autě" upozorňuje ostatní řidiče, že se před nimi jedoucí vůz může začít chovat nestandardně - například rodič může začít překotně hledat místo k zastavení, nebo majitel psa ho může z jakýchkoliv důvodů začít "rovnat". A nemůže se tolik soustředit na jízdu. "Potápěč" pak slouží k tomu, že pokud se někdo vynoří z hloubky, má nějak zvláštní krev (teď nevim jak) a nálepka je upozornění pro záchranáře v případě nehody "může být ten a ten problém". "Gun on the board" nějak zázračně funguje proti lepení na kufr, troubení, posunkování atd. Nevím proč, ale je to zcela spolehlivé :-) "Ryba" je sice na nic, ale je to taková stará tradice (BTW: Neví někdo, kde se dá nějaká pěkná sehnat?). Tedy podtrženo sečteno - s nálepkamii je to jako se spoilery. Má to nějakou funkci, než se toho chopí dementi a přetvoří to k obrazu svému.

Michal88
05. listopadu 2015, 09:51
0

Nejde o "zvláštní krev", laicky řečeno u potápěčů jde o to, že při ponořování (a tedy zvyšování okolního tlaku na tělo) se krev sytí bublinkami dusíku (který je za atmosférického tlaku inertní a krev se jím nesytí - a čím jde člověk hlouběji, tím jsou bublinky menší díky okolnímu tlaku a tím se jich sytí do krve více) a při stoupání je třeba, aby se dusík zase dostal z krve ven, tedy je třeba stoupat velmi pomalu a případně dělat dekompresní zastávky (při setrvání v určité hloubce určitý čas je třeba je dělat, aby byl dostatek času na vysycení většího množství dusíku z krve), ale pokud je člověk už téměř u hladiny, nikdy se dusík nevysytí všechen (bublinky jsou ale vystaveny tak malému tlaku oproti atmosférickému, že nevadí a vydýchá se to) a je třeba tělo nechat v závislosti na náročnosti ponoru AŽ 24 hodin odpočinout (v praxi tak do 3 hodin u běžných ponorů), nesmí se provádět náročná činnost, vystavovat se změnám tlaku - rychle a hodně měnit nadmořskou výšku (nejen letadla, ale i třeba hned po ponoru začít stoupat autem např. k hřebenům hor apod.) atd. Na to, jak je potápění krásné, tak je člověk furt jednou nohou na krchově...

Ono jde o to, že když se bude z hloubky stoupat moc rychle, případně se nebudou dělat dekompresní zastávky, bublinky dusíku se budou zvětšovat až do té míry, že mohou ucpat vlásečnicové cévky, případně i některé větší a z toho se pak stává ta hojně známá lidově nazývaná kesonová/dekompresní nemoc, v lepším případě z toho člověk vyvázne nakonec bez újmy, často ale s trvalými následky (ochrnutí, oslepnutí aj.) nebo smrt...

Jen tak mimochodem, docela mě překvapilo to množství aut na mostecku a litvínovsku, co vozí na přední mřížce zkřížená kladiva. Horníci jsou na svou profesi hodně hrdí. :)

Ro
Roman
25. října 2015, 17:34
0

Takový ty stříbrný linky kolem světel, dveří, oken... to taky bývá pošušňáníčko :-D

reagovat
le
letecstřelec
29. října 2015, 21:23
0

U článku jsem se nasmál a vzpomněl si na hrůzy z mého města a ostatní co potkávám :-D no každopádně malinký křížek (posvěcený od kněze) na zpětném i JDM nálepku mám. A abych to doplnil, tak ještě jsou parádní chromové lišty kolem celého auta :DDDD a taky tuning křídla !! V neposlední řadě samozřejmě ULTRATUNINGOVÉ nárazníky bez laku :-DDDD notyvole

reagovat
Br
Bryan oil
01. září 2016, 18:33
0

Nechápu co je tohle za článek ...... popisující jak strašně trápí naše auta ošklivé potahy tuningove světla tenisaky atd. Zhlediska automechanika nevidím na některých těchto věcí nic špatného .... chápu mladého pubose který si z brigády koupí na svou felicii tuningove světla tygři potahy a třeba i denní sviceni ....... autu jako takovému to nezhorsilo jízdní vlastnosti ani tím nikoho neohrožuje .Můj názor jako i vás je subjektivní akorát mě zamrzelo ze někteří znas zapomely na sva první auta a co vše pro nás znamely ..... myslím ze tyto sprominutim hloupsti netrápí naše auta ale pouze ty znas co zapomely.

reagovat
He
Hermez
31. října 2016, 19:32
0

"Chromovaný" lišty, mračítka speciálně na zadní světla, a speciálně Fabie sedan, reflexní samolepky a proužky, falešný difuzory...

reagovat
Mi
Mišák
18. března 2018, 13:38
0

Vezmu to popořadě.Křížky je vidět hodně,ale těžko budu posuzovat zda je řidič věřící nebo se veze na vlně rádoby módy takže mluvit o týrání auta?Posoudí každý sám.Falešná sání nemusím,ale pokud se někomu líbí jezdí s nimi on.Světla -chápu,že na páskou držící a shnilé šunce můžou vypadat divně,ale třeba favorit se taky dělal s dvěma kulatými světly.Byla to změna ze stereotypu a po 30ti letech soudit nebudu.Potahy jsou kapitola sama pro sebe.V O2 mám potahy tři roky a jsou nadranc.Možná slabší materiál kvůli bočním bagům.Ale v Pajeru mám stříbrné tygry 15 let a stále drží.Pro mě otázka funkce ne vkusu.Stejně jako tenisák na tažný.Pokud auto používám k původnímu účelu(doprava moje a materiálu),nestojím o mastné nohavice pokud ukládám nákup do kufru.Tenisák a kostka od jablečné dřeně byly kdysi jedinou přístupnou variantou a jsme opět u funkčnosti.Auto který si pořídím jako masírku nebo showcar nebudu určitě osazovat tažným a určitě v něm nebudu vozit na dovolenou děti a psy.Falešné kotouče souhlasím.Poklice nedávám(drží se pod nimi binec) a kola spoustu lidí ani nepřezouvá dokud nelezou plátna.Takže disky jsou jen otázkou vkusu a peněz.Ledky jsou další kapitola našeho systému.Uložíme povinnost a budem kasírovat.Vždyť lidi zapomínají tak proč to nezneužít.A tak český človíček hledá řešení.A spousta obchodů je nabízí.Nemám šanci poznat jak světla svítí než je namontuju.Světla která jednou fungují bez problémů jsem ve druhé várce třikrát reklamoval a bohužel už jedno nesvítí vůbec a druhé umírá.Potahy na volant souhlasím,ale mám ve svém okolí spoustu lidí kteří na ně nedají dopustit, takže když dovezou auto na opravu je to první závada co odstraním abych ji před předáním opět vytvořil.Nálepky jsou samostatná kapitola,ale stejný scénář.Pokud se někomu líbí,jezdí s nimi stejně on.Takže každá taková věc jen vypovídá o majiteli vozu.A o to přece jde,nebýt jeden z mnoha.To je podstata tuningu bohužel i tuzingu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem