načítám data...

Pět aut, která mě nejvíc zklamala

23. října 2020, 00:00 39 komentářů krab

Často se o mě tvrdí, že až příliš chválím všechno, od čeho se mi dostane do ruky volant. Ale realita je přeci jen trošku jiná. Něco je vývoj, něco aktuální rozpoložení mysli. Na která auta jsem se tedy vážně moc těšil a v reálu mě hořce zklamala?

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Pět aut, která mě nejvíc zklamala

Nemíním hodnotit běžná auta pro běžné ježdění. Ve skutečnosti je máloco vyloženě špatné a kolikrát se oproti očekáváním dostaví i pozitivní výsledek. To třeba, když jsem si na jednu dálkovou jízdu do Německa záměrně vypůjčil litrovou Octavii. Chtěl jsem veřejnosti odhalit tajemství nesmyslu jménem 1.0 TSI zabudovaném v rodinném autě. A realita pak byla nad očekávání dobrá. Auto udrželo jet stabilně tachometrových 190 km/h a ani do kopce rychlost povážlivě neklesala. Motor ani při zběsilém úprku Autobahnem nesežral veškerou olejovou náplň a v cíli cesty se nerozpadl, jak jsem původně škodolibě očekával. To jsou zkrátka ta nová běžná auta, která jsou bez emocí, bez zápachu, ale velmi funkční. O těch dnešní blog nebude. Máloco z moderních vehiklů mne naštvalo oproti očekáváním natolik, aby se dostalo do „top 5“.

Bída ruských automobilů

Přemýšlím, jestli to sem patří nebo nepatří. Ohledně svezení v ruských strojích dovážených do ČR jednou hradeckou firmou, která je připravuje pro individuální homologace a prodává na EU trhu, jsem vysoká očekávání neměl. Vloni jsem dostal pozvánku na předváděcí jízdy a potkal se jak jinak než s Adamem Formanem. On ta auta má nesmírně rád i celou tu kulturu okolo. A není sám. Asi vám neuniklo, že Buchanku a další stroje hodnotí takřka v superlativech i náš přední automobilový novinář Martin Vaculík a já pořád nechápu proč.

Svezl jsem se postupně s terénní dodávkou UAZ zvaný „Buchanka“, Ladou Nivou a UAZem, který nazývají po americku „Hunter“, ale jedná se vlastně o starý klasický vojenský gazík, jaký naši tátové šoférovali na vojně. Ta auta mají nesmírně bídné zpracování. Snad jen ta Lada Niva působí nějak lépe, jako veterán z konce šedesátých let. A já veterány miluji. Ale asi ne v takovémto provedení. Do Lady Nivy nasednete, nastartujete motor a pozice za volantem, řadící páka, ergonomie i zvuk motoru opravdu poměrně autenticky připomíná staré Fiaty 124 nebo lépe řečeno žigulíky. Jen se sedí výrazně výš. UAZ Hunter je oproti v podstatě „precizní“ Ladě Niva neotesané železo. Na silnici si jede kam chce, rychlost 80 km/h už je výzva a ideální je s ním rychle opustit asfalt a vydat se do měkčího terénu, kde to auto nějak aspoň funguje. Zpracování všeho, kam se podíváte je však naprosto šeredné. A to platí i u terénního minibusu Buchanka. Abych to zkrátil, nechápu, jak je možné, že tahle auta doopravdy někdo kupuje. Dvacet let stará Toyota Land Cruiser bude tisíckrát lepší nápad než ruský zmetek. Sorry všem příznivcům, ale vážně to takto vidím.

edit: možná jsem vlastně úplně vedle jak ta jedle a Bolivijská reklama přesně odhalí, kde se ukrývá genialita vozů Lada

;feature=emb_logo

Můj problém s Jaguarem

Tohle bude velké překvapení. Já, který mám Jaguary nesmírně rád, jejich neuvěřitelnou závodní historii, závodníky, kteří vodili C a D typy k vítězstvím v Le Mans, zařadím tuhle značku mezi má největší automobilová zklamání. A souvisí to právě s těmi očekáváními. Začalo to už dávno, před lety, protože já jsem totiž toužil koupit nějaký Jaguar už před delším časem. A na jejich inzerci koukám vlastně pořád.

Prvním dějstvím bylo svezení v sedanu XJ (X300) s řadovým šestiválcem o objemu 3.2 litru. Měl ho brácha dobrého kamaráda a auto bylo ve velmi slušném stavu. Já vlastnil v té době moc hezký bavorák 523i E39 s řadovým šestiválcem 2.5 litru s manuální převodovkou. Kamarád nedal jinak, než že se musím s Jagem svézt a krátká projížďka byla prvním velkým zklamáním. Nikdy jsem mu to snad ani neprozradil. Řízení bylo oproti bavoráku pomalé a bez citu, karoserie o poznání měkčí v krutu a motor přes svůj výrazně vyšší zdvihový objem oproti slabšímu bavoráku nijak zvlášť dobře nejel.

Pak jsem si půjčil Jaguar XK8 se čtyřlitrem. To už byl zbrusu nový osmiválec o výkonu 280 koní. Auto nebylo bohužel v úplně excelentním stavu a možná, že to rozhodlo o dalším ze zklamání s nádhernou kočkou z Coventry. Ale i kdyby byl podvozek bez vůlí, pořád tu bylo to pomalé a necitlivé přeposilované řízení, neochota k agilitě změny směru a příliš měkké naladění celého podvozku. A ani osmiválec nijak dramaticky nejel. Design a atmosféra, to byly ty zásadní lákadla modelu XK8, ale nic naplat, bylo to další velké zklamání.

Nějaký čas uplynul a já jsem si v hlavě usmyslel, že si pořídím Jaguar XJR (X305) s řadovým šestiválcem přeplňovaným kompresorem. Nevím ani jak mě to napadlo, ale pořád jsem hypnotizoval inzerci a najednou jel fofrem na vysočinu vyzkoušet jeden červený XJR týpka, který Jaguary přímo žil. Dodnes jsme kámoši a už se těším, až ho zase někdy potkám a tenhle člověk (světe div se) se najednou z ničeho nic stal nadšeným majitelem jednoho staršího Lotusu a načuchl k této úžasné britské značce. Přiznávám, že jízda v XJR se mi líbila o poznání víc a nějak jsem si představoval, že když by na autě bylo všechno precizně vyřešeno (údržba je však nekonečný kolotoč) a auto nakonec jezdilo přesně jako, když v roce 1995 vyjelo z továrny, bude to pecka. Pak jsem se svezl ještě jedním zeleným XJR, které mělo pár věcí lepších než červené, ale zase totálně KO uložení přední nápravy a nějak jsem se nakonec nerozhoupal žádným směrem. Model „R“ však řeší dost z jízdních neduhů, které mě tak moc zklamaly na běžnějších verzích.

A pak mě na chvíli půjčil auto Skipper. Jeho zelená XKR je fakt nádherný kus automobilového umění. Blbé je, že když do něho přesednete z úplně stejně starého Porsche 911, zase vyplavou na povrch určité záležitosti, které Jaguar mohl udělat lépe a neudělal. Tuhost karoserie je jednou z nich, pomalé a příliš lehké řízení druhá a možná až příliš ležérní automatická převodovka třetí. Autem se dá jet hodně rychle, ale člověk vlastně ani neví, jestli se mu chce anebo si bude jen tak plynout krajinou. Ostatně, když jsem do auta nasedl, hrála z kazeťáku nějaká sedmdesátková italská popmusic a mě bylo jasné, že pan doktor s paní doktorovou mají auto především na ty romantické kochačky krajinou… Celý problém Jaguaru je dost možná jen problém můj a ne auta. Asi nejsem hoden!

Triumph TR6 chlapácký roadster zkušební jízdu neobstál

Veterány kritizuji prakticky úplně minimálně a na každém z nich si najdu spoustu pozitivních vlastností a alespoň tři dobré důvody, proč bych takové auto chtěl mít i ve své garáži. A letos jsem měl vážně velkou chuť pořídit konečně po letech Triumph TR6. Míval jsem šestiválcovou verzi Spitfiru kupé, čili GT6 a to auto jsem pro jeho bláznivou povahu zbožňoval. Těžký motor vpředu, krásný zvuk řadové šestky, rámová konstrukce, příčné listové pero vzadu, elastokinematika zavěšení na úrovni padesátých let. Byla s tím zábava a auto se muselo opravdu ostražitě řídit, zatáčet hodně plynem a hlídat si utíkání předku i zadku. Na mokru to byla velká škola udržení auta ve správné rovnováze. A roadster TR6 má silnější motor, vzadu nezávisle zavěšenou nápravu a o poznání lepší jízdní vlastnosti. Pořád je to ale tak trochu žebřiňák, který se do zatáček musí maličko přemlouvat silou, na nerovnostech se zatřese a s řazením se nesmí příliš spěchat. Zvuk z výfuku je však fenomenální. Jenže já si pak sedl do Lotusu Elan a vše bylo rázem úplně jinak…

Infiniti G37S a Nissan 370Z japonské sporťáky nadchnou i naštvou zároveň

S Nissanem 370Z jsem se svezl ještě v době, kdy byl relativně novinka na trhu a tehdejší předváděcí specifikace měla automat i devatenáctipalcová kola. S autem jsem jel jedno podzimní odpoledne na oslizlých okreskách Kokořínska a Českého středohoří a kámoš přede mnou v mé MX5 NA 1.6. A regulérně mi i s tím slabým autem ujel. Špatně se mi v Nissanu odhadovala trakce, v řízení jsem toho moc nepoznal, auto mi připadalo těžké, automat řadil pomalu i v manuálním režimu a když se mi jednou dost smeklo byl jsem z toho docela nesvůj. Na suchu v létě by to šlo, ale stejně mi celé auto vůbec nesedlo. A bylo to velké zklamání.

Když jsem pak předloni přivezl domů Infiniti kupé, které bylo technicky defacto to samé, jen na delším rozvoru, přišlo mi naopak docela čitelné, byť těžké. Vyzkoušel jsem si s ním jízdu na sněhu a ta mě docela bavila, motor měl sílu, pozice za volantem byla fajn, zkrátka jsem si to auto nakonec koupil. Přeci jen však s přibývajícími měsíci nadšení upadávalo, zejména kvůli podprůměrné převodovce od Aisinu. Podřazovat uměla docela rychle, nahoru odřazovala pomaleji, nebylo to zkrátka vůbec ono. Možná, že jsem to srovnával s několika auty, které měly osmistupňovou ZF nebo systém DSG, zkrátka rychle fungující řazení a ten Aisin v Infiniti mi začal postupně pít krev. Měl jsem ho rád, to auto, ale současně mě na konci dne hodně zklamalo. Rozhodně bych si ho už nekoupil znova. Přitom podvozek nebyl vůbec marný. I to řízení nebylo špatné. Asi by to býval řešil kousek s manuální převodovkou.

Ford Mustang ve specifikaci „Autopůjčovna“

Vím, v původním blogu jsem to auto docela chválil. Ale proč, pro pána Jána! Divím se sám sobě. Kamarád mi tehdy zavolal, jestli si nechci u nich v bazaru půjčit Mustanga. Kdo už mě zná déle, ví, že jsem na Mustangy (ne ty staré veterány, ty mám rád, myslím ty moderní) spíš nadával kudy chodil, přesto nikdy v žádném nejel. Takže byla příležitost. Auto bylo modré se žlutými pruhy, ten blog na Autíčkáři tehdy vyvolal i dost pozornosti. Česi totiž Ford Mustang milují. A já chápu proč jen částečně. Uznávám, že ona pátá generace se designově povedla v dokonalém retrostylu. Ale varianta s modernější verzí šestiválce 3.7 V6 (Ford Cyclone), automatem v kanadské specifikaci, byla co se týče jízdních vlastností podvozku dokonalým šokem. Řízení bylo příliš lehké a bez citu, podvozek alá žebřiňák, tím nemyslím tvrdost, ale jeho schopnosti udržet kola na vozovce, slabé brzdy, obyčejný diferenciál a pomalý automat. Přitom motor Ford Cyclone V6 má charakter i sílu. Ale nemůže jí díky naprosto poddimenzovaným důležitým komponentům auta vůbec využít. Byl to křáp.

Ale abych jen nenadával. Uplynul nějaký čas a jeden můj známý mě nechal projet v Shelby GT350, provedení pro rok 2017. A bylo vidět, že auto prošlo obrovskou proměnou. Od obyčejné, opravdu příšerně jezdící americké varianty pro autopůjčovny se změnilo v novém modelu odladěném Ford motorsportem na velmi schopně jezdící automobil. To už nebylo žádné zklamání. Akcelerace atmosférického V8 byla famózní, zvuk také, poměrně tvrdá práce s manuální řadící pákou působila přesně tak jak to mělo být a jak jsem si to představoval. Na užších okreskách se přeci jen projevila určitá absence sofistikovanosti nejlepších evropských sportovních aut, trošku méně citlivé řízení a určitá humpoláckost, kterou tyhle auta zkrátka mají a nedokáží se jí zbavit. Ale jako celek mělo auto svůj půvab a emocionální náboj. Možná je tedy můj problém s Mustangy opět spíš v hlavě než kdekoli jinde…

Půjčili anebo koupili jste si někdy auto, po kterém jste toužili a ono vás vážně hodně zklamalo?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

fortress
23. října 2020, 08:07
0

Vim že si auta narozdíl od většiny novinářů i kupuješ tak i podle toho musíš koukat na tu nivu / buchanku. My jsme jí brali do firmy za 239 tisíc bez DPH. Stejně tak Buchanka za 500 tisíc nic co přiveze 9 strojníků v terénu k velkostroji nekoupíš.

reagovat
krab
23. října 2020, 08:57
0

To je asi jediný co mě napadlo u Buchanky - to využití pro převoz devíti strojníků v lomech nebo povrchových dolech mezi stroji. Možná jsem to měl specifikovat v tom ohledu, že nechápu, že si to někdo koupí i čistě jako soukromý automobil. Do našich podmínek nesmírně nevhodný, stejně ten Uaz a v menší míře i ta Niva, která má teda jedno plus co se jí nedá upřít a to, že se řídí jako veterán ze sedmdesátek. Což má svým způsobem svoje kouzlo. Ale ten způsob zpracování těch aut je vážně na můj vkus otřesnej. Stejně jako třeba indický motorky Royal Enfield....

M P
23. října 2020, 12:47
0

Royal Enfield a otřesný zpracování? A to hodnotíš na základě aktuální zkušenosti s novými dvouválcovými modely nebo mluvíš o starších jednoválcích? Protože, jakoby, nemáš pravdu uplně. Minimálně ty nový jsou fakt velice slušný a pěkně udělaný. Navíc za poloviční cenu než Triumphy... ne snad, že bych se zajímal o tyhle motorky speciálně, ale jo.

A kdo si to kupuje soukromě? no, lidi, co chtějí veterána, ale novýho, to sám i kOlEgA Vaculík říkal :)

krab
23. října 2020, 12:57
0

Enfieldy jsem myslel jednoválce... teď už jsem pár let žádnej neviděl. Naposledy jsem viděl tu Indickou Jawu letos v létě. A to mě překvapilo, že mají udělaný docela pěkně. Tak možná už se i ty sváry rámu na Enfieldech vylepšily. A bývávalo to fakt příšerný

PepaSFI
23. října 2020, 18:47
1

u těch ruských škatulí je možná škoda že se pokoušejí to "modernizovat". Když se do 40 let starýho šerednýho auta dají plasty a volant co byly ohavný už před dvaceti lety, moderní auto z toho nebude a bohužel z toho nebude ani retro.

krab
23. října 2020, 19:24
1

Jo, to je výbornej postřeh, ono to právě pro mě přesně ztratilo takovou tu veteránskou romantiku tím, že na těch autech najdeš různý moderní plasty, ale vlastně hnusný a současně ten způsob zpracování karosérií a podvozků vypadá jako, že se mnohé díly lisují na starých přesluhujících formách , způsob svařování, že je otřesný a to dokonce tyhle auta když přijdou z Ruska do EU, tak před uvedením do provozu to tady prý dost výrazně rozeberou, dopasují, udělají minimální záběh, přenastaví geometrii kol atd... Srandovní je, že jak Buchanka, tak Hunter mají celkem fajn benzínový motory DOHC 2.7 litru , poměrně výkonný. I převodovka by mi nevadila, ale ty podvozky a zpracování, včetně řízení, to bylo silný kafe... Ale vlastně mě to svým způsobem i bavilo řídit , když to tak jako přiznám :-D

krab
24. října 2020, 13:28
2

V souvislosti s tématem jsem našel naprosto geniální reklamu na Ladu přímo z Bolivie ...

;feature=emb_logo

Moctezuma
25. října 2020, 04:30
-1

Ani jeden nevypadá jako Bolíviec a ještě by chtěl poslouchat Leo Dana z Argentiny :D Možná proto se to auto nechytlo/nechytne :) Rusové zvolili naprosto špatný geopolitický marketing..

Dánsko
23. října 2020, 08:29
0

Nejvíc mě překvapil ten Triumph, protože na něj ze všech stran slyším spíše chválu právě pro tu jadrnost a autenticitu britského sporťáku. Co konkrétně ti tedy nesedlo? Lotus měl samozřejmě asi jinou cílovou skupinu.

reagovat
krab
23. října 2020, 09:09
0

Já vím, je to zvláštní. Já o něm píšu protože jsem se na ten konkrétní červenej nesmírně těšil a navíc to je skutečně jeden z nejlíp fungujících TR6 v ČR. Má tlumiče Spax, motor s ostřejší vačkou , vstřikováním Lucas, 150 koní, vymazlenej kousek. Taky jsem ho právě chtěl hrozně koupit, i cena byla adektvátní. Nakonec, když jsem si vybral Elana +2 (od stejnýho majitele) tak uznal, že bude lepší si TR6 nechat a stáhl inzerci. A udělal dobře.

Do blogu se to auto dostalo za kontrast mezi vysokým očekáváním a realitou. Ty rámový podvozky Triumph prostě mají svoje limity a ty auta nenastavíš nikdy úplně optimálně. Buď bude hezky sedět, ale nepříjemně skákat přes díry na horší silnici anebo bude zas moc měkký a budeš to víc honit po silnici. Celkově je to zážitek, ale představoval jsem si, že to auto bude v tom řízení lepší. Já si pak sedl do Elana +2 a v tom jak jezdí jsem se naprosto našel. A bylo vyřešeno... byť teda ta červená TR6 byla po hezčí renovaci, tam kde na Elanu ještě bude stát za to v detailech zapracovat, tam bych u TR6 nemusel. To bylo hotový a krásný auto.

Jadrnost a autenticitu britskýho sporťáku TR6 má, ale jak jsem psal, ta kinematika zavěšení kol prostě nefunguje tak jak jsem si myslel, že by mohla. Prostě ten Lotus byl v tý době úplně jinde a bylo to neuvěřitelně kontrastně vidět.

lu
lumix
23. října 2020, 09:09
0

Jelikož je prokázáno, ze pocit štěstí z nové věci trvá cca max. půl roku, tak svým způsobem ano. Po nějaké době jsem začal mít pocit, ze jsem si koupil auto, které je mizerné. Takže jsem začal hledat náhradu, abych pak zjistil ze to či mám není zase tak špatné a ze bych si změnou asi pohoršil.

reagovat
Jaromír
23. října 2020, 14:17
0

Pul rok? Nee, jak kdo. Ja si treba casto dost odrikam vsechny mozne veci/zazitky jednoduse pro to, aby prave nikdy neztratily to kouzlo.

krab
23. října 2020, 14:59
0

Já už mam celkově MGB od roku 2007 a až na jednu epizodu s neuvazenym prodejem a opetovnym nakupem mě baví furt. ... ale najel jsem s nim letos zase jen prd

beastar
23. října 2020, 09:31
0

Ruska auta tak na to mam uplne stejny nazor. Je to primarne pro jine prostredi i trh. Vyuzit to v CR kolem mest jde dost sotva. Jak tu pise Fortress. S tou cenou auto do terenu, co neco uveze. Na to je to skvely. Myslim ze na horach bude Niva taky ok. Celkove jsou to krapy zpracovanim atd.

S tim zbytkem souhlasim. U jmenovaneho Mustangu to vsechno plati. Ono to vlastne totiz neni sportovni auto projevem, zpracovanim, pomerem hmotnosti a vykonu. Jenom si to na to umi paradne hrat. Plus interier pusobi levne a je nekvalitni. Jizdni vlastnosti asi jako vetsina aut s rychlym motorem a spatnym podvozkem. Zase je to defakto zaklad, ale proste chapu.

Jaguary:D To je vtipny, ze ja se shodnu s Krabem. Ano neni to vlastne spatny, ale nikdy me to nepohltilo. Jezdi to dobre, ale zdaleka ne tak jak by melo ve vztahu k dobovym cenam a dnesni adoraci. Moderni kusy od nich uz jsou zase jinde. To jsou jina auta. Jag je proste spise pro vyletniky, co maji radi pocit vykonneho auta, ale realne nejezdi sportovne. Navic teda ja jeste nechapu, co ma byt na xk krasneho. Proste to kopiruje dobove trendy a vic to rozplacli. To je vec nazoru. Kazdopadne souhlas s tim, ze R modely obecne resi dost. Takovy S-type R je muj tajny sen:)

Infiniti a 370. Jako po pravde spatnou zkusenost s 370z sem s zadnou vylozene neudelal. A jak tomu mohla ujet miata na okresce? To vypada spis na slabsi schopnosti tehdejsiho Kraba ridice. To auto je tezke ale citelne a riditelne odzadu. Jde s nim krasne hlidat skrze tuzsi rizeni prenosy vahy. Na vyjezdech umi i pres vetsi naklon vyjizdet krasne na plno ze zatacek. U G37s nevim je mozne ze ten rozvor a dalsi detaily udelaji dost. Mimochodem u 370z jsou zasadni pneumatiky, co na tom clovek ma.

Triumph to jde kolem me. Budu ti muset verit:D

reagovat
krab
23. října 2020, 09:42
1

To je taky sranda, že se jednou taky i shodneme.... tak je to takovej blog, že? Zas trošku ukázat i jinej pohled na stejnou věc. Na rovinu Nissan 370Z si budu rád chtít vyzkoušet ještě znova a někdy v aktuální době, jelikož zmiňovaná příhoda je kopu let stará. A to auto byl navíc roadster a na těch největších a nejširších kolech co se na to montovaly. A nebylo to Nismo... A byl podzim a fakt takový to nasmrkáno od mlhy a klouzalo to. A já byl tehdy miatář a to NA jsem měl nádherně najetý, protože ono to je hrozně příjemný, hodný a čitelný auto, co naplat. A když jsem dostal do ruky takovýhle silný těžký železo nevěděl jsem si s tím moc rady. Pravděpodobně bude 370Z s manuálem, kupé a na 18" kolech daleko lepší než si myslím. Jinak on mi kámoš neujel jako úplně, spíš si z toho dělám prdel... protože jsem ho musel dotahovat na rovinkách, jelikož v zatáčkách mi to tím Nissanem tehdy vůbec nešlo. To víš, že to bylo řidičem...

Sedrik
26. října 2020, 09:33
0

K 370Z s automatem - když jsem vybíral M2, koukal jsem i po 370Z. Když bych šel do něj, zvažoval jsem i roadster a v Čechách je jeden testovací ale jen s automatem.
Samotný prodejce mi řekl, ať s tím vůbec nejezdím, protože ten automat stojí za hovno. Raději mě nechal povozit se s 370z NISMO s manuálem. Takže ten pocit si myslím, že bude hodně o tom automatu.

370Z je těžký auto, ale působí (aspoň NISMO verze) neuvěřitelně solidním dojmem. Takový tuhý ingot. Při parkování jsem se usmíval, jak jsem musel bojovat s předníma pneumatikami (posilovač to má, ale řízení je tuhé).

A Jaguáry (starší) - to je pro mě "never meet your hero" značka. Jel jsem s XE (2.0t) a to je de moc pěkně, zatáčí to - to je super auto s tím v6 to bude fajn daily raketa. I já mám ale sny o starších XJR, XKR a pod. Myslím si ale, že bych byl zklamaný jako Krab, protože to auto míří na jiného řidiče, než jsem já.

Ju
Junior
26. října 2020, 21:57
0

XE s šestkou už není... :(

beastar
26. října 2020, 22:04
1

XE má moje máma:D Jo je to fakt hero má to v plný jako poslední auto před hrobem...ano 2.0t 200k awd, at. Jezdí to hezky, spotřeba dobrý ale za ty prachy je to úplně obyčejný auto. A to si na to napatlala XY "R" doplňků, černý kola 18, červenou metlu. Jako stylovka asi dobrý.

BigBen
23. října 2020, 15:40
0

Lada Niva ideální do lesa :-)

reagovat
krab
23. října 2020, 15:41
3

Do lesa je ideální Suzuki Jimny, to je geniální offroad, ta Niva je vážně dost křáp

Pochtli
23. října 2020, 16:01
0

Nissan GTR v rámci takové té "dárkové jízdy" - celkově jsem čekal o dost silnější zážitek.
Lesní hodně rozbitá/záplatovaná okreska ve 150 a pořád jsem nějak pořádně necítil rychlost (z MX-5 už by pomalu vypadávaly šroubky a moje zuby :oD ) - kolik bych to tam tak musel drtit... Na letišti klasika - 0-280 (tipuju omezovač)-0 (dupnul jsem na to fest - brzdí parádně) a i z toho jsem byl nějaký zklamaný.

reagovat
Ot
Otes
25. října 2020, 08:52
0

A z čeho jsi byl vlastně zklamaný?? Že to v lese ve 150 jedeš jak s prstem v nose daleko od limitu auta? Nebo, že to dá 280 během chvilky a má to silné brzdy??...Nějak mi uniká to tvoje zklamání, já totiž v rámci dárkových jízd měl objednanou Z06 C6... jenže celý den jsem čekal, až jí přivezou ze servisu a pořád se to protahovalo(a čím dál víc jsem si nevěřil na tak silnou zadokolku s manuálem:-), že jsem vzal svezení s GTR - ten jouda, se kterým jsem jel mě nechal na okreskách i ostré rozjezdy(i když ostré jen v rámci automatu v obyč módu) a když jsem to pak srovnal se svezením s 458 Italia, tak Feráč byl pro mne obrovským zklamáním. Samozřejmě nemůžu hodnotit jízdní vlastnosti, ale třeba zvuk....kam se hrabe 458 na 348 nebo 355ku, prostě zní jako čtyřválec, to mě neskutečně nasr.....:-)

Pochtli
26. října 2020, 18:50
0

Tak nějak jsem čekal "něco víc". Že pocit rychlosti v tomhle autě zažiješ akorát při rozjezdech a pak v rychlostech vysoko nad limitem? Bohužel taky plný automat a v jediném zatáčkovitém úseku trasy šnečila fabie..

Perníček
23. října 2020, 21:45
0

Jak se říká "Zklamání plyne z očekávání.", nejsem fanda Škodovek, ale když jsem sedal do trojkového Superbu, tak jsem čekal tak nějak... víc. Pak je tu Chverolet Captiva, která si snad i zaslouží samotný článek... :-D

reagovat
Jan Machač
25. října 2020, 18:27
0

S těma jágama souhlas, nejlíp se na to kouká ve výloze a zatím jsem nenašel žádnej, co by mě vzal :-(

reagovat
Pólin
26. října 2020, 10:21
0

V žádném Jagu jsem zatím nejel, ale docela teda hledím, že je to taková bída, jak Krab popisuje. Měl jsem za to, že Jag vždycky dělal jedny z nejlépe jezdících aut ve vlastních třídách... (nemluvím o kvalitě, modernosti atd...)

reagovat
Jenda_K
26. října 2020, 19:04
-1

Ve svých třídách ano, ale třeba XJ300 opravdu není sportovní auto.

krab
26. října 2020, 19:14
1

Ono je potřeba doplnit, že je v tom blogu hodně nadsázky ... Já ty Jaguary mám hrozně rád a vlastně asi i proto. XJ40 i X300 i X308 jsou tak nádherný auta... a nesmírně z nich vyzařuje pocit nízkýho, sportovního sedanu, že fakt očekáváš agilní změny směru, citlivý řízení, zkrátka auto, který se vyloženě i těší na zatáčky. Tohle uměly bavoráky v 80. a 90. letech. A ten Jaguar bohužel takovej prostě není. Sedí se v něm krásně nízko, to všechno je supr, ale to ovládání neodpovídá úplně tomu vzhledu. Proto jsem to do povídání zařadil... a vůbec, je to taky nějakej soubor subjektivních pocitů :)

beastar
26. října 2020, 20:08
-1

Já sem nikdy zaujetí starými Jaguary opravdu nepochopil. Jako nové modely se mi líbí. I když ne všechny sem mohl řídit, nebo se na ně alespoň detailně podívat. Tohle co tady obecně adorujete. Já nevím sportovní mi to nepřijde ani vzhledem a kvalita je dle všeho dost proměnlivá. A jako XJ40 vypadá ještě o deset starší než skutečně je. Chápu že někomu se to třeba vzhledově líbí. Některé modely jsou docela fajn a jistě jezdí perfektně třeba v eRku. XKR má nadčasový design a dodnes v dobrém stavu působí dobře (i když vlastně staře) kdybych za to měl vyvalit vlastní prachy asi bych je za to prostě jednoduše nedal...

krab
26. října 2020, 20:44
0

No, mě se fakt vzhledově líbí ...vlastně snad až na XJ (to modernizovaný co přišlo někdy v roce 2004) a to úplně nový XJ, pak X-type , S-type (to taky považuju spíš za to slabší ) , ale jinak se mi v podstatě každej Jag moc líbí. A pak je zklamání, když některý jezdí hůř než na co vypadají

beastar
26. října 2020, 21:56
0

Však já ti to neberu. Osobně mám prostě diametrálně odlišný vkus. Za krásný auto považuju třeba GTB Turbo, ale když pominu teda nějaký ty jaguáří modly co se o nich mele pořád všude dokola. E-type a spol. Prostě mě to neoslovuje a ani jako nový mi to nic neříkalo. Třešničkou na dortu jsou pak ty jízdní výkony pod očekávání. I když to zase jako přiznávám že v tomhle je na tom Ferrari, Lambo i třeba Maserati úplně stejně... u Maserati to zase taky uměli doprasit naprosto odporným designem... skoro jako některé Jagy... každopádně jak si psal. Soubor subjektivních vjemů a nároky.

Skipper
30. října 2020, 11:03
0

To je na tom našem automobilovém světě krásné - každý si najdeme to svoje. Osobně třeba nechápu sportovní auta. Nepotřebuji přesně trefovat apexy zatáček a dostávat z auta s nižším výkonem maximálí rychlost. Pro mně jsou auta právě o tom Italském popíku, nebo Handlovi z kvalitního audia, dostatečné výkonný motor, když chci jet rychle a raději mám rovnou silnici než serpentíny. A měl jsem i E39, 2,5, manuál, jezdilo to krásně, ale to auto mě časem začalo neskutečně nudit. Prostě je to jako se ženskýma, každému dle jeho vkusu.

Skipper
30. října 2020, 11:05
0

A to jsem se zrovna zmailoval do Range Roverů :D Asi naprosté ztělesnění výše uvedeného. Naprostý komfort a pohodlí, dostatek výkonu a hrůza v očích, když člověk zapomene, že přichází ostrá vracečka...

beastar
30. října 2020, 11:25
0

Skipper: Tebe neznam osobne, ale tvuj pristup k Jaguaru je fajn. Nikdy si nebyl fanatickej dmnt. Umis vyzdvyhnout i slabiny Jagu. A tvoje auta jsou pekny vcetne toho Roveru. A pokud rad jezdis pohodlne neni Jag spatna volba kdyz neni na Bentley:)

Skipper
30. října 2020, 11:38
0

Bentley je jeden ze snů :D Ale pssst! Jo a Rover a Daimler jsou již prodány... Musely udělat místo Range roverům .

beastar
30. října 2020, 12:52
0

Aha tak Rover byl zrovna docela pěkný auto a už jich taky nezbývá mnoho funkčních. Daimler to jestli si dobře pamatuju byl takový úlet jakože. No Range Rover chápu jako auto. Akorát mě to nikdy nelákalo já v tomhle segmentu raději Mercedes:D Bentley no u mě je to takový prostě jako jízdní vlastnosti a tak ponechám stranou, ale čistě vzhledově taky udělali auta co se mi nelíbí a to DOST. Takovej Mulsanne bych asi přežil ...

Skipper
30. října 2020, 13:19
1

Já bych nejraději Brooklands... Ale o tom si můžu nechat zdát.

krab
30. října 2020, 14:28
0

Jak říká Skipper, to je právě na tom automobilovým světě krásný, že existují různá auta pro různé lidi. A v minulosti se od sebe auta lišila snad ještě víc tím svým charakterem a zážitkem z jízdy. Mě se Range Rovery taky líbí, ale nechce se mi experimentovat s tím jaký to pak nakonec bude mít provozní náklady. A přeci jen se radši svezu svižně v zatáčkách za zvuku motoru než korzovat krajinou při oblíbený muzice ... tu si člověk může pustit pak večer doma.

Každej to má zkrátka jinak. A je to fajn. Byla by nuda, kdybychom všichni chtěli to stejný.... Mimochodem, když jsem měl loni možnost na srazu RR/Bentley (+Lotus) nakouknout do předváděcího Bentley Continental (to nové kupé) a pak slyšel i auto v akci, jelikož nás v jeden okamžik tu kolonu klasickejch aut předjíždělo, tak to stálo za to. S tím bych asi jezdil čím dýl, tím víc radši. Ostatně něco podobnýho jsem před časem psal o novým BMW M850i Xdrive. Na jednu stranu možná až trošičku nuda navzdory očekáváním, ale po týdnu ježdění a pár delších trasách jsem pochopil, že mít ho na zkoušku ještě další měsíc, nejspíš už to rovnou půjdu do BMW zaplatit a nechám si to... Jenže to jsou káry, který si koupit v reálu zkrátka nemůžem. A vlastně když se to vezme kolem a kolem, tak mě to zas až tak nemrzí. Přeci jen ty sportovnější vozy, to je moje krevní skupina. Gétéčka už míň...

Jenda_K
26. října 2020, 10:22
0

Auto které mě nejvíc zklamalo,? Když na to tak vzpomínám tak služební Ford Escort, v 96 jsme je fasovali místo Formanů, první "západní" auto, natěšený náš dovezli do Žebráku a my nastoupili do nových vozů. Kombíky s dýchavičným atmosferickým nafťákem, který měl sice o 6 koní větší výkon ale auto o 300 kg víc než Forman. Absolutně bez jakékoliv výbavy ani posilovač řízení to nemělo, okna , zrdcátka manuál, Po půl roce ježdění jsem dělal shyby, manželka s ním nedokázala zaparkovat, divný podvozek, ze kterého mě bolel žaludek. Charouz , náš někdejší majitel, jich prý z Německa přivezl asi 70 za pakatel a protože byly naprosto neprodejné dostali jsme je jako služební.

reagovat