načítám data...

Jaká byla vaše nejlepší letošní jízda?

27. prosince 2019, 13:48 47 komentářů krab

Ke konci roku lidé často tíhnou k bilancování a hodnocení. V práci vám většinou šéf řekne, že byl skvělý rok, ale nasazení mohlo být jistě i lepší, aby snadno obhájil výši (malou) vašeho ročního bonusu. I Krab se s vámi tedy podělí o pár poznatků z letošního roku s auty…

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Jaká byla vaše nejlepší letošní jízda?

Letošní rok byl z hlediska autíčkářských zážitků vážně zase skvělý. Spoustu jsem toho nestihl, ale toho nemá smysl litovat. Je fajn se radovat i z každých maličkostí, které přišly. A že jich bylo! V zimě jsem se jel podívat na úžasné veterány ve sněhu, zvládnul jsem pár přetáčivých smyků v Alfě Romeo Giulia Quadrifoglio v režimu „race“ a koupil si první grand turismo kupé s automatem v životě. Tím bylo Infiniti G37S, auto, které zahrálo na tu správnou strunu. Asi to bylo tím týdnem, kdy u nás napadl sníh a já si jel hrát na okolní silničky se silným šestiválcem pod kapotou a krotil minimální přilnavost na zadních, notně už sjetých zimních pneumatikách.

V létě jsem se zase měl šanci projet v nové Alpine A110 a stejně jak tu psal Matěj, byl jsem z ní nadšený. I krátká jízda stačila na to pochopit, že nastavení podvozku je vážně ksakru dobré a hmotnost 1103 kg už se dnes zkrátka u běžných sportovních kupátek nevidí. Ale musel jsem řadit pádly, displej přístrojové desky byl přehledný asi jako vánoční stromeček a za hlavou brumlá „jen“ čtyřválec. To auto je skvělé, ale rozhodně nepatří k těm největším letošním radostem. V srpnu odešlo z garáže Infiniti a nahradil ho Fiat 124 Spider. Mám ho pořád moc rád. Je nejnovějším autem, které jsem si kdy pořídil a těším se na výlety i v příštím roce. A abych nezapomněl… Porsche 911 „Sally“ si zaslouží letošní cenu za spolehlivost. Nemusel se u ní generálkovat motor. A  MG  si zaslouží cenu za „trpělivost“, protože už několik měsíců čeká naopak bez motoru a převodovky na moment, kdy ho s tátou opravíme a vyrazí zase znovu na silnice. Ale jaké byly letošní nejlepší autíčkové zážitky?

Lotusem na Nürburgring

Úplně nejhezčím letošním výletem byl totiž ten na Severní Smyčku Nürburgringu. Fakt jsem si maximálně užil celý ten asi čtyřdenní výlet. Vymyslel jsem si celou trasu tam i zpět po okreskách a užil si jízdu v Lotusu bez střechy. Tohle auto bylo totiž tím nejlepším nápadem, který jsem za celý loňský rok měl. Jsem rád, že to vlastně nedopadlo s Caterhamem, ve kterém je člověku po sto kilometrech jízdy buď vedro (když si nechá boční dveře) anebo je vyfoukanej jak Amundsenova psí smečka navrátivší se z jižního pólu. To v případě, když ty dveře nechám doma. Lotus Elise je totiž na rozdíl od Caterhamu perfektní auto. A Severní Smyčka je perfektní trať i když zrádná, těžká a člověk se s ní musí s rozumem popasovat. Důležité je, se vyprdnout na všechny ty stopky a laptimery. Já neměřil vůbec nic (kamarád jo, ten stopky prožívá…) a snažil jsem se prostě neudělat chybu a kolo za kolem pomalu zrychlovat, jakmile se mi začínaly zatáčky a profil trati víc a víc odhalovat. Každopádně na to, abych tam uměl jet dobře a doopravdy věděl, co bude následovat, kroužil bych tam dodnes. Budu tam muset znovu!

Okolo komína v Jaguaru XKSS

Nejspíš jste někteří v létě četli článek, který jsem dával na můj (dnes již domovský web), který je však bez vykutálených autíčkářských blogů. Seznámil jsem se totiž s chlápky, kteří křísí slavnou historickou značku Lynx, někdejší závodní a servisní tým pro automobilku Jaguar. Dějí se velké věci a jakmile bude příležitost, tak i příští rok vyjdou jistě nějaké zprávy o tom co Lynx právě dělá a od jakého fantastického auta mi budou schopni půjčit na moment klíčky. Sledujte české časopisy anebo můj domovský web a jistě se dočtete víc. Každopádně dokonalá replika XKSS, stejného, jaké míval kdysi Steve McQueen byla mým suverénně nejzajímavějším řidičským zážitkem letošního roku. A bylo to i nejdražší auto jaké jsem kdy řídil. A nerozbil jsem ho…

Na výletech v Alfě Romeo Giulia QV 

Giulia Quadrifoglio má v sobě velké kouzlo. Nejsem ten nejlepší z automobilových novinářů, kteří by uměli seriózně a fakticky porovnat plejádu nejzajímavějších rychlých sedanů planety a jedno vám doporučit. Spoustu aut jsem totiž neměl šanci řídit. Tolik možností testovat zbrusu nová auta zkrátka nemám a pravděpodobně to tak bude i v roce 2020. Spíše si snažím vybírat z těch aut, která laskaví PR automobilek zapůjčit mohou. A vyberu si pochopitelně to, co je blízké mému srdci. A letos to s Alfou vyšlo parádně, protože jsem se s ní svezl dvakrát. Jednou v zimě a vyzkoušel chování i na sněhu a podruhé jsem jí srovnal na jaře s jedním z nejlepších amerických sporťáků současnosti: Fordem Mustang Shelby GT350. Ten osmiválec s plochou klikovou hřídelí byste měli slyšet. Je to dobrý, ježí se při tom chlupy na předloktí a další kvalt si prostě chci vždycky dotočit až k osmi tisícům. Klobouk dolů!

Alfou jsme pak jeli na prodloužený víkend do Českosaského Švýcarska, projeli i pěkné krušnohorské silničky z té zajímavější, německé strany a definitivně jsem se do modré krásky zamiloval. A je mi právě jakoby úplně jedno, že BMW M4 jezdí líp na okruhu (kdoví jestli) anebo že Mercedes C63 AMG nabídne na míle lepší grafiku infotainmentu na palubě. Reálný zákazník si v téhle automobilové kategorii stejně vybírá hlasem svého srdce a dle své blízké sociální skupiny. Jedni musí mít AMG, druzí bavoráky a někteří (a je jich tedy bohužel spíš málo) potřebují Alfu.

S angličáky Českým Krasem

Když se konečně sejdou tři kamarádi s pravými lehkými sporťáky nemůže se z toho vyloupnout nic jiného než skvělý výlet. Psal jsem vám o něm celý blog a dodnes vzpomínám na bláznivou povahu Alfy 4C její odfukující blow off ventil a akceleraci, která vážně překvapí. (I emkové bavoráky na závodech ve sprintu.) Však on mi ji kamarád příští rok zase někdy na výletě půjčí, když mu svěřím klíčky od žlutého lotusu. A ten je stejně nejlepším autem vůbec. Ovládá se jemně, citlivě a řidič se za jeho volantem má stále co učit.

S kamarády se stejně nikdy neshodneme a budeme se jako malí kluci donekonečna hádat čí auto je nejlepší. Caterham je ideální závoďák, Lotus má nejlepší řízení (ale ani na tom se neumíme shodnout všichni) a Alfa Romeo je z nich opravdu nejkrásnější. A na tom jsme se shodnout dokázali. A abychom naše výlety příští rok i trochu zpestřili, doufám, že se k nám opět přidá na výlet i nějaká ta rubínově červená Mazda MX5, modrá Alpine A110 a doufejme, že i hrdý tříkolový Brit Morgan 3 Wheeler. O něm se dočtete na mém domovském webu již brzy, s doplněním krásných fotografií. Ale zde v blogu doufejme i někdy v budoucnu, protože tohle auto chci řídit v příštím roce znovu a pořádně!

Šťastný Nový rok Autíčkáři!


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

saage
27. prosince 2019, 17:56
3

Super rok Petre! :-) Pristi bude doufejme stejne tak zajimavy na ridicske zazitky, a hlavne bez nehod a GO motorů. :-)

reagovat
krab
27. prosince 2019, 20:20
0

Koukám stejná zatáčka...Příští rok si určitě zas užijeme a budeme pálit zase nějakej ten benzín :-D

wdave_t
27. prosince 2019, 22:14
0

Pěkný, tu projížďku Alfou bych si taky nechal líbit :) To samý Lotus na Nurburgringu.

Já jsem tu o všech autech co (mi) stojí za zmínku v průběhu roku psal: půjčená Corvette C6, WRX STI, C32 AMG a moje flotila MX-5 NC a Honda Legend.

Když teď tak vzpomínám, hodně jsem si užil noční projížďku v Miatě během pobytu na azurovém pobřeží, když jsem jel večer zpátky z výletu v Nice mimo dálnice. To najednou přišla taková lesní cesta, byla tma jak pytli a já si užíval řezání zatáček bez střechy a (narozdíl ode dne) za příjemných teplot.

První projížďka Legendou, ač skončila odtahovkou, se mi taky moc líbila - speciálně ten throwback v kombinaci s 90s hudbou z rádia a ten pocit radosti, že jsem se odhodlal a koupil si (pro mnohé) "nesmysl" - kdo ví jak dlouho něco takovýho ještě bude možný.

Překvapilo mě, že Corvette a WRX STI mě nedostaly tak, jak jsem čekal. Byl to bezva zážitek a rozhodně jsou středem pozornosti (což je na jeden/dva dny sranda), ale (asi teda naštěstí) se nedostavila potřeba ihned vymýšlet jak je vlastnit - čekal jsem od nich asi až nesmyslně moc. A tu Corvette bych si určitě víc užil v manuálu. Naopak ta C32 mi docela pomohla určit směr (dalšího nákupu).

V roce 2020 bych se rád zúčastnil víc trackdayů a zlepšil svůj řidičskej um. Plus konečně musim někde splašit můj milovanej Challenger na projížďku :D Jo a taky nějakou 911. A když nad tím přemýšlím, tak ještě libovolnou Alfu, možná kámošovu GTV 2.0 V6 turbo. Tak a je to - prvních pár předsevzetí ;)

reagovat
krab
28. prosince 2019, 09:34
0

Super! Jo, to tvoje letošní snílkování mě taky moc bavilo. Jako bych se viděl... A nákup legendy obdivuju, protože poslední dobou na káry tohoto typu ( zajímavá kára na zkoušku za pár desítek tisíc) nemám nějak odvahu se rozhoupat. Jsem zvědav jak bude fungovat po opravě a jak se ti bude líbit.

Jinak občas se mi to taky stává, že se mi po svezení nějaký auto, který jsem si dřív div nevysnil nelíbí. Nebo ne, nelíbí, ale nedostojí to těm očekáváním. Myslím, že tenhle stav se dostavil u WRX STi (2018), nebyl jsem příliš nadšený z Mondea ST220 (spíš z motoru než z podvozku, ten se mi líbil a hlavně kvůli horší pozici za volantem), pak mě docela zklamal Focus RS (2018) i když jsem se svezl jen chvilku, takže to není můj finální pocit, pak si nemůžu pomoct, ale vždycky mě trošku zklamala MX5 ND, ale to protože jsem z různých testů kolegů měl původně pocit, že to bude opravdu pecka. A není. Na druhou stranu má za ty peníze pochopitelně svoje přednosti a je v poměru cena/zážitek velmi dobrá. Ale taková ta "láska" jako v případě GT86 tam zkrátka nikdy nebyla. A pak, a to může připada leckomu divně, mě trošičku zklamalo svezení v 205 GTi. Myslel jsem si, že to bílé auto ( co tu bylo v článku na autíčkáři) mě nakonec zůstane a koupím ho... Ale nějak mě to nechytlo za srdce tak moc, jak jsem si myslel. Zkrátka těch 205 tisíc, který za ně majitel tehdy chtěl bych býval nakonec nedal. Ale asi to má původ v tom, že je to FWD auto. Asi už auto týhle koncepce pro zábavu z řízení nechci.

A pak je zajímavá věc, u mě nevídaná: většinou koupím nějaké auto, velký nadšení a postupně se trošku vytrácí a pak toužím po změně. Je to normální a přirozený. Prostě se ti to auto okouká, chceš časem něco novýho. Proč toho nevyzkoušet víc... Ale s poršákem se mi děje pravý opak. Teď jsou to akorát 3 roky co ho mám a postupně jsem zjistil, že mám to auto radši a radši a za žádný bych ho vyměnit nechtěl. Letos jsem se i svezl se vzduchem chlazeným (Carrera 3.2) byl o tom relativně nedávno na garáži článek a to bylo poprvé, co jsem byl na pochybách, zda neprodat a nekoupit od kamaráda tu jeho starou Carreru. Jenže stálo by to hodně peněz. A dostal bych auto s trochou zajímavého charakteru navíc (vzducháč, bez posilovače řízení, malinko nižší hmotnost, o trošičku menší, kompaktnější stavbu auta, typický umístění pedálů alá Brouk, klasičtější vzhled). Ale dostal bych taky auto o slušný kus pomalejší, s daleko primitivnějším podvozkem (hlavně zadní náprava) a celkově ani ne výrazně čitelnější, jemnější na řízení. Někdy to porovnám pořádně přesednutím z jednoho do druhýho a ujetí stejný trasy, když to půjde. Prostě jsem si uvědomil, že mi to nějak za to martyrium s prodejem jednoho, nákupem druhýho + doplatku reálně několika set tisíc (klidně až půl míle by to bylo, když bych započítal i servis) nestojí za to.

wdave_t
28. prosince 2019, 22:13
0

Dík :)

Pořád jsem ještě BRZ neřídil, ale kámoš si nedávno jednu koupil, tak mě snad brzo nechá projet a budu to moct porovnat se svou MX-5. ND (po faceliftu) jsem chvilku řídil (půjčený z Car Star, když jsem krátce zvažoval koupi nové 30th Annie) a musím říct, že to cítím podobně jako ty. Rozhodně jsem nezískal pocit "okamžitě musim jít vyhodit 700 tisíc a upgradovat z NC."

S Porschákem ti asi rozumím, i když podobný věci zatím řešit nemusím :) Jakou bys z toho měl pak radost, kdyby to bylo drahý jako prase na provoz? Navíc přece jenom dvacet let stáří auta celkem stačí, pak už to začne bejt takový náročnější, podle mýho názoru - takový to že už se pak může ozvat úplně cokoliv :D Ale nemám praktickou zkušenost, jen je to můj dojem z toho když porovnám svý ~10 let starý auto s mnoha ~20 letými a extrapoluju jak by asi vypadalo třicetiletý. Měl bych strach s omezeným rozpočtem provozovat takhle starou 911, i když jsou epický.

Mimochodem, jak se ukázalo, tak jsem bilancoval moc brzo - včera večer se mi ozval kámoš a byli jsme dneska projet původní Toyotu MR2 z roku 1987. Nečekal jsem, že mě pustí za volant, ale stalo se :) Samozřejmě jsem v tom nehovadil, ale i přesto si užil syrovost a old-school ovládací prvky :)) Parádní víkendový svezení.

FWD jako auto pro zábavu (okreskový blbnutí, trackdaye) už si taky moc neumím představit, na druhou stranu jsem v moc FWD autech zamýšlených pro zábavu nejel, takže ještě možná změním názor :)

krab
29. prosince 2019, 10:05
0

Ty MR2 1. gen jsou úžasný. Motor 4A-GE má zvuk a jak to přepne na tu kratší větev sání, tak to letí k 7500, to se mi na tom fakt líbí. A je to lehoučký auto.

Toyobaru zkus. Uvidíš. Mě v porovnání s NC, kterým jsrm taky jezdíval nadchlo už od začátku, kdy se začalo vyrábět. Perfektní pozice za volantem a pocit, že jsi uvnitř auta a sedíš hodně ve středu auta. ND mě zklamalo tím jak jsem se cítil moc na autě a příliš se naklánělo. I ten Fiat 124 tím trpí, ale míň a opticky mi přijde že v něm sedím níž, protože má trochu vyšši a dost delší přední kapotu. Je to optickej klam trochu, ale funguje. I tak bych si sedačku ideálně dal o 5cm níž.

Vojta
27. prosince 2019, 22:50
0

Moje nejlepší letošní jízda byla asi s mou 159... kdy jsem se konečně po zhruba pětiletém zanedbávání servisu dostal k tomu vyřešit věci, které se za to dobu nahromadily a vyžadovaly pozornost. Člověk si pak uvědomí ten dramatický rozdíl mezi tím, jak funguje unavené a opotřebené auto a jak funguje nové/repasované.

reagovat
beastar
28. prosince 2019, 00:50
4

Co na to napsat. Snad jen děláš to z pohledu pravýho petrolheada fakt dobře. A opravdu si myslím, že začínáš být fakt zkušenej, co se na český poměry týká zajímavých aut. I kolem sebe máš evidentně kluky, co nejsou úplný lopaty a mají zajímavý auta. Jenom bacha na to v Českých poměrech jak se nejmenuješ Červenka Cervenka_novinar, tak mužeš ježděním kamkoliv ve sportovním autě, co není deset let stará Miata velkou část lidí naštvat.... Myslim, že to psal buď Matěj, nebo Dan... Psát o drahých autech v Čechách je spíš za trest... nebo Kuba nevim každopádně měl ten chlapec pravdu. Co závidim já?

Ok určitě XKSS, protože to je voe fakt něco... přestože replika...

reagovat
krab
28. prosince 2019, 09:35
0

Dík! Go Duster bylo dobrý! Už se taky zase těším na nějakej tvůj novej blog a na tu 996 turbo! Co na ní řekneš, až se v nějaké svezeš.

beastar
28. prosince 2019, 12:42
0

Já v ní jel bohužel ne za volantem. Takže jako dobrý... Ale to není ono na nějaký hodnocení:)

Stanley
28. prosince 2019, 10:56
1

To tu ve společnosti poršat asi nikoho nenadchne, ale moje nejlepší letošní jízda byla v Hondě Civic Type-R fn2. Měla pár úprav, takže točila do krásných 8600ot, což bylo v horním spektru i krásně slyšet a podvozek v žádném případě nebyl uskákaný, jak se píše o těch sériových. Dokonce bych ho ještě trochu utužil, aby byla v zatáčkách jistější a pevnější, jako moje současné auto.
Vlastně teď přemýšlím, že obětuju RWD a za stejné peníze, co bych koupil vyjeté toyobaru, koupím fn2 v perfektním stavu a ještě zůstane na pár lehkých úprav.

reagovat
krab
28. prosince 2019, 11:19
0

Kdepak... Type R mám taky rád. Sice už bych si to nekoupil a osobně bych preferoval Toyobaru, ale to neznamená, že to někdo další může vidět jinak. Ten motor je boží! Podvozek taky i když ta zadní náprava občas trochu poskočí. Ale nic s čím by se nedalo dál trochu ladit. A právě asi jak měla ty úpravy, tak ti to ten základní dojem vylepšilo. Já jezdil jen sériovou. Pár dní jsem jeden kus měl doma, to jsem snad ještě psal o ní na autíčkáře myslím... se schválně podívej.

Stanley
28. prosince 2019, 19:31
0

Já bych si raději koupil toyobaru, ale po studiu cen, kdy nové je za 800, v dobrém stavu za 600 a 7 let staré vyjeté za 500, se mi úplně nelíbí. Když k tomu připočtu ne zrovna kvalitní lak a u některých stejná rez podvozku, jako u mého 15 let denně provozovaného starouše, tak mě chuť k toyobaru trochu přechází. Pořád je pro mě BRZ ideální kompromis, ale ne za cenu, za jakou se ty první kusy už prodávají. A 600 už nejsem ochoten za auto dát, bohužel.

K té fn2 jsou z hlediska žehlení povrchu naprosto nadšené reakce z nitrogenových podvozků, tam prý odskakování nehrozí vůbec. No a fn2 v perfektním stavu s Hondatou, podvozkem a sáním se do půl milionu vleze s rezervou, takže fakt silně přemýšlím. Jo, tvou recenzi jsem četl a občas se k ní vracím pro kontext :-)

krab
28. prosince 2019, 21:12
1

Jo, ten type R je dobrej. Motor, přední náprava, způsob jak to zatočí je super. Ale když bych srovnával, tak bych asi spíš zainvestoval do Clia RS 197 s cup podvozkem a recary. A nebo, pokud bys měl peněz víc, tak Mégane RS 265 Cup anebo 275 Trophy. Ty maj boží podvozky i celkovou ovladatelnost.

Toybaru má ale pro mě osobní kouzlo, i když to v sérii doopravdy ostrý sporťák není. Ale jízda v něm mě prostě vždycky dělala maximální radost. A to je kolikrát to hlavní oč jde...

Vojta
28. prosince 2019, 21:40
0

Zrovna FN2 fakt není žádná hitparáda. Jestli sis z toho takhle sedl na zadek, tak si zkus Cooper S nebo 147GTA :D Nebo si kup RX8 a jednou za dva roky novej motor :D

Stanley
29. prosince 2019, 09:33
0

Jo, to jsi pěkně odhadl, Cooper S i RX-8 se mi líbí :-D RX-8 jsem chtěl i koupit, jenže mi nakonec vadila spotřeba. Nejsem si jistý, jestli bych chtěl pro každodenní provoz apetit V8.
Tu fn2 samozřejmě posuzuju z hlediska toho, co se mi v zaplatitelné kategorii líbí. Neberu ji jako obecný top. Obecně jde o nejméně oblíbenou generaci Type-R, pokud se nemýlím :-)

Vojta
29. prosince 2019, 10:09
0

Když ono za ty dvě kila, co stojí pěkná FN2 budeš mít i toho Coopera a ještě ti zbyde na nutný servis. Navíc... on ten motor K20 není zrovna z těch nejspolehlivějších. Když pak máš řešit kroužky, ovalitu, vytahanej rozvoďák nebo hlavu... to jsou všechno věci, které jsou evidentně mezi 150-200tkm celkem běžné. Proti tomu ten motor v R53 nebo Busso jsou naprosto nesmrtelný :) Navíc ono FN2 nemá úplně moc sofistikovanej podvozek. To předchozí EP3 je určitě lepší, stejně tak zmíněná 147GTA. FN2 je fajn auto ve chvíli, kdy nehledáš zábavu, ale spíš svižné daily auto. Protože to má velkej kufr a celkově je to až neuvěřitelně praktické a prostorné. Výhledově bych možná o jednom na prodej věděl - motor jsme na tom dělali, tak by měl být zas na pár let klid a celkově to je zachovalé auto... ale zatím není ani na inzerci a zájemci už prý jsou :D
A co se RX8 týče... spotřeba čeho tě trápí? Oleje nebo motorů? Spotřeba benzínu je tam totiž ten úplně nejmenší problém a v ceně Kč/km to moc nehraje roli :D

Vavris Vavrisovic
29. prosince 2019, 15:13
0

Vojto, to o K20 čerpáš z čeho? Dle mě jde o typický hondí = velmi spolehlivý motor, který dokáže dlouho fungovat i pod velkou zátěží. To co píšeš by pasovalo na nějaký vylítaný motor po dementovi...

Vojta
29. prosince 2019, 17:58
0

Tak on není nijak fatálně nespolehlivý... ale prostě že se kolem 150tkm dělají běžně kroužky, občas i ložiska a rozvodové řetězy... to je prostě tak nějak normální, stejně jako že tu a tam praskne nějaké to ventilové vodítko. Stačí si to hodit do googlu a hledat, takovýchto témat je dost https://honda-tech.com/forums/honda-accord-crosstour-2003-2012-118/timing-chain-stretch-3206791/ nebo https://www.k20a.org/threads/exhaust-valve-guide-cracked.115121/ případně prostě poptat se přímo lidí, kteří ty motory tady u nás dělají, jako je třeba Dany: http://www.typer.cz/kontakt.php Proti jiným motorům toto zkrátka při rozborce nepůsobí jakkoliv naddimenzovaně a u Hondy mě to překvapilo taktéž, protože jsem v tom neočekával problém. Rozhodně je potřeba počítat s tím, že do toho motoru nějaké kačky padnou :)

Vavris Vavrisovic
29. prosince 2019, 19:34
1

To je zvláštní. Zkušenosti kamarádů říkají opak. K20 v nejrůznějším stádiu úprav mám kolem sebe x. Kroužky a hlava značí extrémní zatížení nebo majitele hovado. Ten motor se celkově jeví jako velice odolný - při běžném silničním použití dá se říct dlouhověký. Jestli na typer.cz dělají ložiska, kroužky a hlavy ve 150, vypovídá to mnohem více o extrémním nasazení, než o nespolehlivosti motoru - právě s Danym jsem se o K20 kdysi bavil a říkal mi přesný opak - v x rozebraných motorech naměřil minimální ovalitu a oceňoval dobrou kondici. To právě spíš ta 1.6 v Mini, která má problémy se uchladit a kompresory jsou v 70% aut zralé na repas, ve mě vzbuzuje obavy z investic......
-
Komentář upraven 29. 12. 2019, 19:35:35

Vojta
29. prosince 2019, 19:55
0

Tak tam maximálně budeš řešit ten kompresor, což není tak drahá oprava. Ta K20 toho většinově vydrží hodně... na druhou stranu to auto mělo najeto 150tkm, nebylo vytuněné ani jakkoliv poškozené, pohledově fakt kára ve vůni se servisní historií... a stejně hlava na kompletní generálku a ovalita už za limitem. Spíše je to o tom, že majitelé jsou zvyklí dolévat do toho kvanta oleje a většinově tato auta tolik nenajezdí. Dle vlastních zkušeností bych to nechtěl. Dany ten se k výměně kroužků, řetězů a tak staví, že to je běžná údržba. K Mini mám určitě mnohem větší důvěru, nehledě na to o jak moc lépe jezdí. Každopádně účel mého sdělení je jednoduchý - nelze počítat s tím, že ten motor je lepší a nadprůměrnější než jiné... není. Všechno to má svoje :)

krab
29. prosince 2019, 20:17
0

Nechci bejt jízlivej, ale tušil bych, že problém motorů Honda K20 není engineering made in Japan, ale tvor v kšiltovce jménem "Hondař" :-D
(pokus o vtip)

U Mini R53 jsem nabyl ten samej dojem jako Vavris a to, že když se nám odporoučí kompresor, tak to bude spíš stát několik desítek tisíc to dát do pořádku než, že by to bylo za hubičku. A u Cooperu S s motorem THP je to ještě dražší story.

Co mě v příštím roce zajímá (osobně i pro recenzi čtenářům) tak je Alfa 147 GTA. Uvidíme, třeba se najde dobrá duše s hezkým exemplářem a udělá mu radost, že se jeho čtyřkolová pýcha s motorem Busso objeví někde v článku nebo blogu :)

Vojta
29. prosince 2019, 20:34
0

Hele dle toho, že se ty závady fakt dějí a ty napínáky a řetězy se dělají v aftermarketu, fakt to není okrajový problém a nic za co by mohl majitel. Výměna rozvodů na K20 opravdu cenou trumfne výměnu kompresoru na R53. Navíc kompresor se dá repasovat... řetěz, napínák a kola musíš prostě vyměnit. Takže ne... R53 se fakt nebát, ano... K20 se radši bát ;)

krab
29. prosince 2019, 20:47
0

Vojto, jo já ti věřim, ale trochu mě to překvapuje...čekal bych to opačně. Ten Cooper R53 jsem koupit letos totiž chtěl, dvě auta jsem řídil a mluvil s majiteli a jako nebylo tam nic servisně hroznýho, to ne, ale bezúdržbový rozhodně taky ne.

bkralik
29. prosince 2019, 20:56
0

Ono to je těžký. Ta K20 je prostě furt otáčkama vyhnanej motor, kterej má tenoučký pístní kroužky a přitom šílenou rychlost pístu. To, že to při 150kkm potřebuje rozvody a při 200kkm překroužkovat není nic strašného - za mě je to furt spolehlivý motor, u kterého člověk prostě akorát ví, že musí dělat servis.
Motor v Minim (R53) alespoň co vím, tak bývá docela spolehlivý. A jetý kompresor stojí desítku, případně repase se taky dá - furt je to Eaton. Každopádně nic strašlivého.
Motor z R56 Miniho bych sem netahal - tam je problém ve víc věcech. Primárně ten motor už přirozeně žere olej a lidi ho nekontrolujou a nedolévaj. Kamarád dělá SW úpravy (případně drobné opravy) Miníků a říkal mi, že to je strašné, že do každého druhého R56 co mu přijede doleje dva litry oleje a sotva se ukáže na měrce. No a druhá věc je to, že BMW používá elektronicky řízené vodní termostaty, které má vyšponované (kvůli emisím) na vysokou teplotu. Takže pak hrozně odchází všechno gumové, teče z toho olej, voda a tak...

Ale to jsme trochu odbočili od tématu koupě FN2 za půl mega. Podle mě to není úplně rozumný tah - Civic FN2 není tak výjimečné auto, aby se za něj vyplatilo dát půl míče (i kdyby 400k, furt to je moc). To se opravdu raději podívej třeba po S2 RX-8 (S2=pofacelift, 2009-2011). Oproti těm prvogeneračním mají 100+1 změn k lepšímu (překopaný motor bez sebedstrukčních tendencí, lepší převodovku, kratší stálý převod, atd...)...

Vojta
29. prosince 2019, 20:59
0

Krab: Žádný stroj není bezúdržbový... spíš chci poukázat na to, že zrovna tady je ta realita vnímána trochu naruby. Většina Hondích motorů je naprosto nesmrtelných a nezničitelných, jak v autech, tak v elektrocentrálách, čerpadlech, motorkách... Tohle je výjimka, kde je vhodné mít se na pozoru a počítat s tím. Zdá se to jako prkotina, ale rozvody a generálka hlavy pak zastihly majitele s tím, že to stálo 30kkč za servis, přitom na počátku všeho bylo to, že auto má lehce neklidný volnoběh, jinak jezdilo naprosto normálně. Ten Mini je pak zase z těch aut, kterých se lidé bojí většinou naprosto zbytečně. Samozřejmě je potřeba počítat s nějakou údržbou a určité modelové ročníky mají lehce horší převodovky. Ale rozhodně to není taková tragédie, jaká si většina lidí myslí... takže rozhodně ho nezatracuj a pokud se ti naskytne pěkný ke koupi, klidně ho vem. Je to podobné jako s tím Mitem... tam většina "zkušených" lidí taky dává ruce pryč :D

krab
29. prosince 2019, 21:20
0

Vidíš, přitom MiTo funguje bezchybně... Pochopitelně je to všechno o péči a údržbě. Problém je, že nevíš co předchozí majitelé. U Mini je trošku větší problém než motor ( tam jsem se trošku obával jen dražší ceně za díly na Eaton kompresor, kdyby to přišlo - možná zbytečně) je koroze. U THP je to přesně jak říká bkrálík. Jedno R56 Cooper S jsem půjčený měl a opravdu první co jsem po vyzvednutí z bazaru udělal bylo, že jsem dolil litr oleje aby aspoň něco ukazoval na měrce. A bohužel v průběhu týdne se ukázalo, že ten olej skutečně žere. Přitom tah dobrý, zvuk dobrý, ale spotřeba oleje na můj vkus už indikovala, že se to bude muset rozebrat... A u tý Hondy tenkrát podobný. Potřebovala taky dolít. Ale na rozdíl od THP už dál olej nespotřebovával. Ale asi jo, vezměme si motor co točí přes 8000 otáček s intervalem na olej 20 tisíc, přičemž ne každej majitel stav kontroluje a řídí se až kontrolkou a zapípáním...

beastar
29. prosince 2019, 22:15
2

Ono asi u každé ojetiny je asi žádoucí k tomu přistupovat, tak jakoby se to dělalo předtím špatně. Pokud to auto neznáš a nemá danou historii od-do. Jinak souhlasim s tím co tam píše Vojta. Žádný stroj není bezúdržbový. Vždy záleží na zátěži a způsobu použití.Proto já osobně nedržím palce nijak zásadně žádné značce. Každej někdy vyrobil totální kepl. Někdo jich udělal víc, někdo méně. Ale často i takový průsery jako Maserati Duo select, nebo super vynález 4WS(?) stejně tak Airmatic.... Jako zázrakem na nějakým autě fungují a plnej internet RAD jak se tomu vyhnout a tak dále. Navíc prostě když kupuju něco, co je složitý, tak se to může (musí někdy) porouchat. Viz. Eaton Mini. Nakonec se dá uservisovat z normálního platu i ta debilotina RS6 s Lamborghini pod kapotou....V10 a dvě turba ....posrat se toho může hodně. Majitelé brečí jak želvy ono totiž na to každej od nového sral a dneska to je na těch autech vidět... To neznamená, že je to špatně vymyšlený z výroby....

Největší problém kšiltofkář...

Vojta
29. prosince 2019, 22:43
0

Ono pokud člověk není úplně blbej a je technicky zdatný, pak není problém zvládnout servis u téměř jakéhokoliv starého střepu. Ono i věci jako Ferrari jsou v konečném důsledku z podstatné části výprodejové díly Fiatu, které se jen hůř dohledávají. A Fiat ti pochopitelně neřekne, že napínák rozvodového řemene pro Ferrari 355 je identický s Alfou, jen prostě stojí desetkrát tolik :D Musím určitě souhlasit s tím přístupem. Kolikrát i předchozí majitelé nakecají kde co a realita je pak diametrálně odlišná, protože oni sami si ten servis nedělali. Když si kupuješ Lancii Thesis, tak očekáváš tak nějak automaticky, že se to bude sypat na všech místech současně, ale u Civica to většinově nečeká nikdo. Sám jsem tehdy to auto byl kupovat s tím, že přece Honda má nesmrtelný motory a v životě by mě nenapadlo, že to je takovej průser. Obecně ale nic nebývá tak horké, jak se na internetu uvaří a třeba funkčních Thesisů znám už celou řadu. Proti tomu musím uznat, že u RX8 jsou ty obavy zcela na místě, protože i když se předchozí majitel vzorně staral, i když ty se vzorně staráš a třeba si i koupíš úplně nový motor... stejně nevíš dne ani hodiny, kdy to zakuká. A mrzí mě to, protože jsem ji svého času chtěl, hodně...

Stanley
30. prosince 2019, 22:40
0

Krab: jo, Clio a Megane se mi doporučuje ze všech stran a ty auta jsou fakt jistota. Ale jedno je vzhledově nudné, druhé hnusné, a já potřebuju, aby se mi auto i líbilo. Nicméně pokud nic jiného nedopadne, půjdu k renoltům.

Vojta: Na K20 jsem se taky díval jako na velmi spolehlivý motor, pokud je "jen" stejně spolehlivý jako ostatní, paradoxně mi to ulehčuje situaci. U RX-8 mě trápí spotřeba benzínu a oleje. Motor ani ne. Stejně, kdybych ji kupoval, vezmu 2008, nový motor u Mazdy, zapalovací systém a děj se vůle boží. Mimochodem, nemáš nějaké info, jak je na tom spolehlivostí pežotův THP po roce 2013? :-)

bkralik: jo, RX-8 S2 R3 je cesta, to auto je skvělé a už vychytané, ale spotřeba nejde. Při klidné/lehce živé jízdě je to 10-13 litrů, jenže to je u mě tak 10% jízd, těch 90% peru a to už je moc. Teď mám 10-12 dlouhodobou a to je pro mě maximum, abych mohl svobodně jezdit a ne plánovat.

Jinak R53 nechci, je to už dost staré a jedno takové auto u mám. R56 nechci kvůli THP a nejnovější generace už prý moc záživná není. Bohužel není v mých silách se svézt ve všem, po čem koukám, tak uvidím, jak to dopadne :-)

bkralik
31. prosince 2019, 12:46
0

Stanley: Co jsem kdysi hledal informace o THP, tak prý víc vychytanější je až ta úplně nová generace splňující Euro 6, což uvedli asi až v roce 2014. Koukal jsem na to, protože jsem si dělal zálusk na 208 GTi, ale bohužel ty nové Euro6 modely jsou ještě moc nové a (na mě) moc drahé. A staré jsem nechtěl, primárně kvůli tomu THPčku. Plus teda je otázka, jak moc vychytali ten primární problém - karbonování ventilů...

krab
31. prosince 2019, 13:16
0

Stanley: jestli to auto máš vyloženě spíš pro radost a neřešíš že potřebuješ vozit víc jak 2 lidi, tak zauvažuj o Z4 Coupe 3.0 Si. To jsou auta, která ještě třeba v 2020 snad půjdou do 400 tisíc koupit. Kdoví jak to bude pak... Si myslím, že mají tendenci nabírat hodnotu a majitelé je moc nepouštějí, protože jsou to hodně zajímavé bavoráky. A už se podobný auto nevyrábí (když pominu novou Toyota Supra)

Stanley
14. ledna 2020, 09:44
0

bkralik: na auto.cz je výborný článek o THP. Podle toho se zdá, že EURO 6 se vyráběl až od 2016 (EP6FDTR), měl by mít vyřešeno i zakarbonování. Chtělo by to informace přímo ze servisů no...

krab: Z4 Coupe 3.0 Si se mi hodně líbí. Jen mám takový podivný přístup, že nechci auto, které roste na ceně, protože by mi bylo líto ho drtit každý den. Což bych dělal :-)

Nimrod
28. prosince 2019, 15:54
0

vzhledem k tomu, že letos neproběhl nějaký extra výlet, tak to jasně vyhrává cesta po okreskách z hlavního města k nám na jih za volantem volva s90 executive. fakt je to opojné svezení :-)

reagovat
Irwinek
29. prosince 2019, 12:15
2

No jestli považuješ za nirvánu zrovna strakonickou, tak by jsi se nad sebou měl vážně zamyslet :-D

Nimrod
30. prosince 2019, 07:09
1

:-) jinou fotku nemám :-)

Knightrider
29. prosince 2019, 10:52
4

Já se letos autům víceméně nevěnoval vůbec a nejspíš to tak bude i příští rok. Ani žádný srazy nemám příští rok v plánu. Přesto můžu vypíchnout pár zajímavých aut, ve kterých jsem se letos svezl, i když toho není moc. Největší zážitek byl asi 2009 Dodge Viper SRT-10 a pak 1971 Corvette C3. Obě ty auta jsou úžasný. Ani nevím, který bych chtěl radši. Srovnávat se ale nedají. Dojem na mně udělalo i Lambo Huracán, i když to bylo jen krátký svezení.
Kupodivu mně baví i firemní 2019 Land Cruiser, přesto, že tohle auto člověk neřídí, ale jen se v něm vozí. Ale najezdil jsem s ním za ten rok hodně.
A když se vrátím zpátky na zem mezi dostupná auta, tak byly fajn i projížďky v mojí Vette. Vlastně jsou to dva dny zpátky, kdy jsem byl zase připojit baterku a projet se v ní. Svítilo sluníčko, počasí vyloženě lákalo ven, tak proč se jentak neprojet. :-)

reagovat
Jakub Pospíšil
30. prosince 2019, 10:09
0

To mi udělalo docela radost, že jsi byl ten modrý nesmysl zase provětrat. V poslední době jsem měl pocit, že jsi na ty pekáče už trochu zanevřel.

Knightrider
30. prosince 2019, 15:19
0

Provětral a bylo to fajn, ale máš pravdu Kubo, že jsem na auta docela hodně zanevřel a spíš bych se chtěl všeho zbavit. Už nějakou dobu se věnuju jiným aktivitám a jsem spokojenej.

Jaromír
29. prosince 2019, 11:37
4

Za mě rozhodně největší letošní autíčkářský zážitek byla možnost řídit krásnou 924 na XI. Porsche srazu Zlín. Neskutečná atmosféra při spanilé jízdě.

reagovat
krab
29. prosince 2019, 12:48
0

924 je super. Taky jsem jí hrozně rád řídil. O správných jízdních vlastnostech by se od ní mnohá nová auta mohla učit.

Knightrider
29. prosince 2019, 13:46
0

Jo, srazy a spanilky jsou super. Ta atmosféra je úžasná. Já něco podobnýho zažil v červenci na srazu Corvett. :-)

Irwinek
29. prosince 2019, 12:35
0

Pominu-li , k mému překvapení , krásné silnice s kvalitním povrchem v okolí Mamerek a Mazurských jezer, pak jsem si slušně zajezdil v okolí Dukovan - nádherný asfalt, minimální provoz a úžasná lokace co se krajiny týče.
A auta? no letos bída, za zajímavost stojí snad jen kikabus, v mém případě dukato s 2,3 JTD a nízkou zástavbou. Zátah slušný, zatížené auto sedí jak přišité, no prázdný už to tak příjemný nebylo - klasická uskákaná koza :-D Nicméně vyzkoušet se má všechno :-D

reagovat
Ronin
29. prosince 2019, 13:55
6

Knightrider ma už predbehol,ale tiež som mal tento rok výjazd vo SRT-10,a teda,urvalo mi to kulky.
Hlavným hrdinom roka bol Triumph s ktorým sme pobehali aj nejaké zrazy,akcie.
No Oscara za auto roka mu preberá kolega z vedlajšej úlohy do ktorého som sa zamiloval.
Celé leto mi sparinga robil Jaguar XJC 4.2 MANUAL.
So psími očami som ho predával majiteľovi v Září...

reagovat
Ko
Kouzelník
31. prosince 2019, 10:35
1

Největší zážitkem bylo řízení  toho nejlepšího z Ameriky, konkrétně Corvette C7 ZR1 a Dodge Challenger Demon. Před pár lety jsem vyzkoušel C5 (bez úprav, automat) a krom dálničního sprintování jsem úplně unešen nebyl. To C7 Stingray mě polapil tak nějak komplexně a možnost mít ho v manuálu je parádní...třeba někdy... Čekal jsem, že ZR1 bude výrazně lepší, ale je spíše výrazně rychlejší. Vadila by mi nízká výška, které mi připoměla tuningová léta, kdy se každý přejezd musí hodně plánovat a asi i strach využívat potenciál (necítil jsem se tak nějak jistě, ale to může být nezkušenost a neumětelství). Takže kdyby náhodou tak C7 Stingray. :-) A Demon je fakt démon, brutální a přitom pohodlný, poséz jak v běžném autě, ale ten zátah, zvuk... Nečekal bych, že z těchtou dvou bych volil Demona.‎

reagovat
krab
31. prosince 2019, 13:13
0

Moc pěkný! A ta SPZ :-D Jinak já teda nejsem znalec US aut, ale když bys náhodou někdy mohl, zkus Shelby GT350. To už se jízdními vlastnostmi fakt blíží vytříbenýmu evropskýmu sportovnímu autu a ten atmosferickej motor je perla. Pořád je to Mustang, ale fakt dobrej...

Corvette C7 s manuálem si koupil nakonec kluk, který jezdil dřív občas mým Lotusem ( byl totiž jeho dědy) a nakonec šel do US železa. Viděl jsem ho, seděl v něm a jízdní pozice je v tom dobrá. Motor bude taky fajn, jo dovedu si představit že bych se v C7 taky moc pěkně povozil. Ale te Demon... to je fakt démon! :-D

Ko
Kouzelník
31. prosince 2019, 19:15
0

SPZ zvolil citlivě k naturelu vozu. ;-) GT350 vypadá dobře, dle Tvého popisu ve srovnávačce to bude super, jen C7 vypadá výborně hned v "základu" a cena byla podobná. GT350 bude jako ojetina asi hůře dostupná díky omezené sérii a absenci v Evropě. Takže GT350 jako "investiční auto" a C7 na ježdění. ;-)

Nejlepší varianta by byla C7 i Lotus. :-) Ten sedmistupňový manuál je lákavý (řídil jsem automat) a jak říkáš, ta jízdní pozice je fakt dobrá.

U Demonu mě překvapil omezovač na tuším 268 a že mu nenabídli odblokování (jít by to mělo). Na německé dálnici je ten zásah rušivý až lekavý...

Jinak jsem ještě zažil dobrou akci díky tipu Tvého kolegy v Jelení Hoře na demoličním derby. Pozorovat to nasazení v blátě a nevzdát to pokud to aspoň trochu jede a chybějící kolo není handicap... velmi uvolněná zábava. Zkraje mi bylo trochu líto těch aut, ale zase jako závěr jejich životů... ;-)