načítám data...

Porsche 911 (996): Moje drahá kratochvíle jménem Sally

15. listopadu 2018, 19:26 54 komentářů krab

Už hodně dlouho jsem nenapsal nic na Autíčkáře. Podvádím ho s tím velkým magazínem, který začíná na „gé“. Jenomže Krab na své kořeny nezapomíná. Nakonec celý příběh Sally i toho blázna do aut Kraba, se začal odvíjet právě zde na blogu. Musí to mít přeci pokračování.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Porsche 911 (996): Moje drahá kratochvíle jménem Sally

Teď někdy brzo uplynou dva roky od doby, co jsem stříbrnou krásku s motorem na špatném konci auta viděl poprvé. Léta běží a Sally umí směnit zvuk plochého šestiválce za peníze v hodně zajímavém kurzu, který nenabízejí ani veksláci z Václaváku. A já ten příběh ještě vrátím o další kousek zpět, kdy se pyšnila svým stříbrným lakem v garáži mého kamaráda, rozdávala tisíce úsměvů na galon a řekla si taky o docela slušnou kopu zlaťáků. A pěkně si to shrneme, žádné verze pro manželky tu dnes večer číst nemusíte. Je to jen exkluzivně pro vás, partičku čtenářů Autíčkáře. Zkrátka takové povídání pro případ, kdyby vás náhodou napadlo, pořídit si starší dostupné Porsche. Vždyť přeci vévodí všem žebříčkům TÜV jako to spolehlivé a zaručeně investiční horké zboží. Aspoň automobiloví novináři to furt píšou…

Původně jsem žádné zatracené Porsche nechtěl!

Ale pořád jsem koukal do inzerátů, přemítal a zvažoval, jestli je Boxster vážně jen pro holky a zda si budu jednou moci dovolit tu vysněnou 911. Jenže ona tak úplně vysněná nebyla. Původně jsem toužil po první generaci Caymana, ale v mém rozpočtu připadala do úvahy tak maximálně nejslabší 2.7. A taky jsem se dozvěděl spousta autentických a zaručených rad, které Porsche nebrat, které je naopak spolehlivé, a tak všelijak podobně. Dneska se tomu vážně jen tak směju. Protože za tu dobu vlastnictví Sally jsem si prostě slezl ze žebříku lunárního modulu Apolla 11, vstoupil na měsíc a vrátil se zpět. Dva roky se starým Porsche vám zkrátka rozšíří obzory.

Problém nastal v momentě, kdy jsem si Porsche 911 sám poprvé nastartoval klíčkem v levé ruce. Startér se párkrát lenivěji protočil, země se zachvěla a motor se rozehrál do báječných tónin, které umí vykouzlit jen ploché šestiválce. Pak ještě přišla první zatáčka, první podřazení s meziplynem, první pořádné sešlápnutí plynového pedálu a měnící se zvuk šestiválce nad pěti tisíci otáčkami ve vytí čtyř ostrých vačkových hřídelí. Člověk si totiž ihned vybuduje k Porsche 911 vztah, aniž by býval byl jejím celoživotním fanouškem. Prostě se to tak stane. A abych jen tak nekecal, pusťte si před spaním video od Jethra Bovingdona, protože v něm to je všechno tak krásně vidět.

Ani nemusíte rozumět tomu parádnímu komentáři. Prostě Jethro je můj chlapík a já si tohle video pustil už mockrát. Většinou ho shlédnu, když je Sally v servisu anebo předtím, než musím v internetovém bankovnictví naklikat tu částku co se musí zaplatit z té faktury. Prostě abych věděl, že Sally je stejně nejlepším autem, které jsem si kdy vůbec pořídil. Za nic na světě bych jí nevyměnil, to mi věřte.

Porsche 996 je dostupný sen – ale moment, spočítali jste kolik ten sen vážně stojí?

Tak a teď je to tu. Já jsem vám tu dopodrobna popsal příběh renovace, i další dílčí příhody se Sally. Ale začneme úplně od začátku. U jednoho chlapíka v severních Čechách žila v garáži společně dokonce prý s Ferrari naše Sally. Potřebovala vyměnit spojku a měla fungl nový stavitelný podvozek od firmy D2 Racing a 19“ kola designu 997 GTS, která v tomto modelu nemají co pohledávat. Před nějakými třemi lety takové Porsche Carrera 2 s manuální převodovkou, která je zejména vyhledávána, vyšla zhruba na nějaký půlmilion. Spojková sada s prací stála nějakých třicet tisíc a k tomu bylo potřeba ještě sehnat originální kola a nové pneumatiky, protože 19“ ráfky ani nebyly zapsané v techničáku. Kamarád chtěl radši vyměnit preventivně IMS ložisko, protože o tom cosi četl všude na internetu. Tak se to udělalo, pár dalších drobností sem a tam a první tučnější fakturka byla na světě. Nějakých sedmdesát, osmdesát to dělalo jedna báseň.

Pak si kamarád vymyslel, že Porsche dostane sportovní výfuk s klapkou po vzoru příplatkového systému v modelu 997. Tak tahle sranda taky vyjde celkem na nějakých dvacet tisíc a nutno dodat, že ani nijak zvlášť efektně nefungovala. Zkrátka každý má svůj vkus.

Chvíli se jezdilo, nějaké výlety, pár tisíc kilometrů holka stříbrná najela a objevil se první problém – něco rachtalo v motoru. Takže zase návštěva servisu, motor s převodovkou šly z karoserie velice rychle ven. Zjistilo se, že na vině je volný dvouhmotový setrvačník. A když už bylo auto i motor v jiné části dílny, byla by škoda neudělat nějaké dodatečné preventivní práce. Zkontrolovaly se vodící lišty a řetízky variocamu, ty se vyměnily, ale celé rozvody o třech řetězech a několika plastových vodících lištách, pochopitelně s napínáky hezky čekaly až na mě. A sundání hlav se Tomáš bál jako kat tupé sekyry. Nakonec taky kdo si v Porsche dobrovolně nechá „setnout hlavy“ a nechá mechanika nahlédnout dovnitř, ten už si může rovnou připravit další tučnější obnos. Funguje to asi jako u zubaře. Myslíte si, že vám určitě nic vrtat nebude a odcházíte ven s opuchlou hubou a tamponem, přes který si ještě hodinu budete hezky slintat na tričko.

Zkrátka tahle oprava vyšla také na pár desítek tisíc, když se to celé tak nějak sečte. A pak jsem právě do hry vstoupil já. Koupil jsem auto s fantastickou servisní historií za další kulatý obnos, který tak nějak odpovídal původní nákupní ceně a nákladů na opravy. Tedy, to si myslel původní majitel do doby, než se znovu pořádně podíval do šanonu s fakturami k autu. Reálně na tom obchodu dosti tratil. Je to investiční auto, tak to právě přesně podle toho odpovídá. Majitel do něj musí leccos investovat. Naštěstí mi auto za původně dohodnutou částku prodal, protože se objevil oranžový Caterham a on chtěl Caterham. Také dodnes má Caterham!

A Sally se u mě měla dobře. V zimě nejela do soli ani do bláta. Nakonec ona byla asi vždy jen letním autem, protože stav exteriéru i interiéru je dodnes a po aktuálně sto čtyřiceti tisících kilometrech pořád jako nový. Až do léta nepotřebovala vůbec žádné jiné věci než vysokooktanový benzín a dobrou náladu za volantem. A pak to přišlo. Nabourali do mě cestou na Nurburgring. Tu story znáte, ale kdo je nový, nechť klikne sem.

Sally dostala dost nových dílů a především konečně standartní tiché a libozvučné tovární výfuky v báječném fungl novém stavu. Běžně stojí neskutečný ranec peněz. A taky jsem se zbavil zadního nárazníku s nádory – myslím tím dobovými parkovacími sensory. Byly vážně hnusné. A k tomu jako bonus dostala generální opravu motoru. Na ničem se nešetřilo, auto dostalo nové vložky válců, protože byl původní lokasilový povrch na dvou válcích mírně poškrábaný, přičemž všechny válce vykazovaly určitou míru ovality. U motorů M96 a M97 je to běžná věc. Nicméně nemusíte se úplně děsit. Původní motory v mnoha tisících poršácích najely mraky kilometrů a fakt bez poruch. Ten můj by býval možná najel klidně ještě dalších padesát, ale taky možná pět. I ojniční ložiska vypadaly, že to mají skoro za sebou. Zkrátka vyměnilo se vše potřebné a celkově náklady na opravu motoru, ovšem v unikátním stavu, kdy před opravou fungoval a nežral olej byly asi 180 tisíc korun. Generální oprava každého motoru se bude ale finančně lišit podle nálezu. To je fakt stejný jako u toho zubaře.

A Sally od letošního jara jezdila vesele dál. Motor jsem pečlivě podle instrukcí zaběhnul, vyměnil se mu olej a najel dalších několik tisíc kilometrů. A tu zčistajasna začalo cosi šramotit na volnoběh. Tak jsem opatrně dojel do servisu, což už dneska zase víme, že byla chyba. Jak se vám nějaký zvuk na motoru Porsche nezdá, fakt s ním nikam nezkoušejte dojet. Lepší si zaplatit odtahovku dřív, než se stane dražší problém. Moje Sally do servisu dojela a naštěstí se problém nijak akusticky nezhoršoval. Zase šel motor ven, opět se rozebíralo. Nakonec se zjistilo poškození opět dvouhmotového setrvačníku, ale co bylo horší, přišel nález rozpadlého ložiska středové hřídele rozvodu motorů, toho obávaného IMS. Uff, naštěstí se můj motor nepotkal, nové rozvody nepřeskočily, ale asi k tomu nebylo daleko. Tentokrát se přiznám, že jsem měl štěstí záruky provedené na motor, ale nicméně se ukázalo, že je složité fakt posoudit jaký starý původní díl je bezpečné ještě použít při opravě auta, byť po lehčí havárii a který už ne. Motor nyní dostal kompletní očistu, nová hydraulická nadzdvihátka, olejový chladič a další drobnosti. Naštěstí ho špony z rozpadajícího se ložiska nestihly poškodit na důležitých místech.

A nyní, vážení přátelé, vrčí snad ještě lépe a hladčeji než kdy předtím. A já už se jen v legraci ptám, co je ještě v Sally nevyměněné za nový díl. A to mě ještě čeká výměna toho prkenného podvozku D2 racing, který fakt nikomu nedoporučuji za „OEM“ řešení za použití standartních pružin a tlumičů Bilstein B6. Tuhle kratochvíli si dopřeji těsně před sezónou a vyjde na nějakých 55 tisíc i s prací, plus mínus.

Chcete, abych ty náklady shrnul jako to kdysi udělal v blogu Goldies se svou Mrchou a došel k šílené cifře? Myslím, že auto za zhruba 20 tisíc kilometrů v posledních 3 letech spolykalo odhadem 450 tisíc korun celkově na opravách a údržbě. Nutno dodat, že nepočítám opravu věcí po nehodě a plánovanou investici do odpružení. Je to hodně, ale abych rozveselil budoucí zájemce o koupi modelu 996, 997.1, Cayman, Boxster – dá se je provozovat i daleko levněji. Musíte mít dobré štěstí na správný kus a současně nemá smysl se hned hnát do preventivních oprav IMS ložiska a podobně. Ideální je jezdit, poslouchat svůj motor, dbát na vše základní co se týká údržby. Jen v případě prvního podezřelého zvuku auto vypnout a prostě se smířit s tím, že se rozebere a vy teprve potom uvidíte kolik kazů vám zubař napočítá. Hlavně si tím nesmíte nechat kazit radost, protože svět Porsche je vážně báječný.

Mějte se a zase někdy!

Krab

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

saage
16. listopadu 2018, 00:50
0

Heleme se kdo se vratil z exilu.. :-) Ja to snad ani nechtel scitat... Jdou na me mrakoty. : -) No tak snad ted je minimalne na dalsich par let klid.

reagovat
Wa
Wanislav
16. listopadu 2018, 07:29
0

Děkuji pane Krabe za ukázku reality vlastnění 911. Díky tvým článkům jsem přehodnotil chuť si koupit Boxstera. Koupil jsem si Z4 3,0, no a na tuhle opici mám.

reagovat
krab
16. listopadu 2018, 08:34
0

Nemáš zač. Ono já jsem nechtěl přispět k efektu, že si radši starší vodou chlazený Porsche nekoupíte. U toho Boxstera je to podobný, ale například úplně první motory 2.5 (M96) nejsou špatný. Je tam dvouřadý ložisko IMS a na tu ovalitu tolik netrpí. Ale jsou už nejstarší, tak stejně se nákladům na údržbu nevyhneš. Miata NB to prostě není ... Ale zase ti nezrezne. To je zásadní devíza sportovních vozů Porsche.

BMW Z3 3.0Si - jo, to je moc fajn roadster a věřím, že tahle opice je víc v dietě než ta od Porsche. Taky jsem měl několik starších BMW a žádný nestálo moc na údržbě.

Wa
Wanislav
16. listopadu 2018, 17:59
0

No to nebylo odrazení, spíš ukázka reality. Mám M54B30 tedy slabší 3,0. ,ale radost mi to vůbec nekazí. Jde o to, že porsche jsem fakt chtěl jako splnění snu. No ale jak se říká, některé sny je lepší si neplnit, pokud na ně nemáš. 911 pro mě pořád zůstává snem. Mám rozestavěná dům, cerku na cestě, prostě člověk musí přemýšlet i jinak než jen omamnou vůní benzínu.

beastar
16. listopadu 2018, 18:47
0

Měl by přemýšlet i jinak. Bohužel už jsem těch smutných příběhů v kterých hrálo svou úlohu nějaké drahé auto slyšel a viděl dost. I sám sem si něco nadrobil co mě stálo úplně zbytečně hromady peněz bez efektu. Akorát to nebylo Porsche. Chybama se člověk učí. Bohužel jak tady jeden člověk co má corvettu občas napíše... Zkušenost je nepřenosná. Takže každý takový blog je fajn jen ten konečný efekt není asi vždycky zaručen.

BubaaCZek
16. listopadu 2018, 20:17
0

Pred asi 10ti lety byl v Ostrave na Mistecke vystaven cerveny Cayman 2.7 s petikvaltem za presne pul mega. Byl jsem si ho prohlednout. Mel jsem tehda akorat na zalohu a taktak na utahnuti uveru. Kdyz ted vidim, ze cena je stale stejna, spis vyssi (- inflace), nekdy si rikam, jestli jsem do toho tehda nemel jit. Jenze cokoli by se tomu stalo a byl bych v rejzi. Ale zas bych mel to auto co mi tak dlouho viselo motivacne na plose. aaale. do duchodu daleko :)

krab
16. listopadu 2018, 20:34
0

Kluci na úvěr / leasing auto pro radost neberte. ( Teda jako zase neberte to kategoricky), ale já jsem v tomhle docela konzervativní. Pravda je, že kdybych si před 10 lety půjčil 300 , tak jsem měl hezkou 964, která by bývala tehdy vyšla na 550 celkem. Dneska má taková hodnotu 1.3 mega. Ovšem, tehdy bych sice měl na to si půjčit 300, ale už bych býval neměl odkud z kapsy vytánout dalších 50 třeba na nějaký servis, opravu. A to je u těch aut jedna / dvě. Tak prostě 964 nemám. A taky se nedalo vědět, že to půjde tak nahoru...

Další věcí je, že konkrétně Sally je furt v rámci toho co jsem čekal v pohodě. Už z ní je a s tím odpružením až doladím bude auto, který se mi nebude rozhodně vyplácet prodávat. Ale to nebyl účel, chci si ho užít. Kdybych jí býval byl prodal nabouranou - nabídnul obchodníkovi s bouranými auty nebo prodal na díly + shrábnul pojistku, vyplatilo by se. Ale Sally by nežila. Teď žije, stálo to teď trošku nečekaně navíc, ale to je život. :) Jsou daleko horší věci.

Ale ten případ jak říká BubaaCZek je přesně ta cesta do problému. Teoreticky na to máš, ale prakticky nemáš. A to nechci říkat zle. To je třeba jako kdybych si teď vysnil, že půjdu Sally prodat a půjčím si třeba 800 tisíc a koupím si 997 Turbo. A pak to budu splácet, nebudu mít ani na havarijko, který je prostě na auta v ceně 1.5 mega strašně drahý a pak se přesně nesmí nic vysrat....

Prostě takhle se sny plnit nemají. Musí to být tak nějak v klidu. A hele, když je člověk zdravej, živej, pracovitej, žena tolerantí atd.. všechno jde... na tu 996 nějakou pěknou si nakonec vyděláš. Ale je potřeba realisticky vyčlenit na to milion. To je ideální celkovej rozpočet, kterej mít, aby to vlastnictví nebylo spíš starostí o to co přijde, ale radostí z jízdy.

beastar
17. listopadu 2018, 15:17
0

Sny na leasing asi ano. V případě že vím že splátkou pro mě nekončí veškeré výdaje do toho auta. Což bývá problém. Mnohdy je fakt lepší počkat. Dost lidí ale nerado čeká. A tam jsou pak schovaný ty problémy.

Kupovat ojetý Porsche je vždy riziko. 90% lidí by to po takový nehodě vzdalo. Já prodal auto po mnohem menším karambolu. Protože bych čekal dlouho na opravu a už spoluúčast mi přišla taková otravná atd. Takže opravit to a vlastně nadvakrát vzkřísit motor. To je výkon srdce a ne peněz. A s tim rizikem. Jak je tady někde psáno... Ono to nemusí být nutné Porsche. I obyčejnější auta jako bmw už umí pozlobit draho. Já bych do 911 za půlčana vůbec nešel. A do nejlevnějších gejmanů a boxsteru asi taky ne. Jak píše Semry za ty prachy seženete spoustu objektivně lepších aut.

Takže nakonec rozhoduje Porsche znáček. A jedinečný jízdní projev, vlastnosti. Vlastně nákup Porsche vyžaduje víc racionálního uvažování jak nákup daily auta...

Fa
Fandatik
17. listopadu 2018, 18:28
0

Taky už tady někdo psal, zda pak není lepší vzít nejlevnější paštiku a udělat ji komplet sám. A třeba místo pseudo voňavky za 1mio, která tě pak za půl roku stejně někde nechá, vzít za 450k pelech. A těch dalších 550k do toho narvat. Asi bych z toho měl i lepší pocit.
Teď budu dělat opravu GTčka, která bude lehce dražší než je cena auta. A určitě to není finále, než půjde do stodoly jako občasná víkendovka. Samozřejmě jsou to jiné částky než v případě Sally, a dalších. Nejhorší je, že občas jsou to malé peníze za díl, ale kluci z Alfy nikdy neřešili servisní přívětivost.

VK
VK
17. listopadu 2018, 19:47
0

To by se ještě dalo a by lo lákavé, kdyby servisy fungovaly způsobem, domluvíš se, chci A, B, C, D, E, ano pane, dovezte to příští středu, za týden telefonát, A, B, C, D, E hotovo, krom toho je na dělání F a G, a do pěti tisíc kilometrů H a I, stálo by to tolik a tolik, máme to udělat? - jistě, samozřejmě...

...dobře, zasnil jsem se, zpátky do reality. V té funguje spíš úvaha opačná, je-li auto za x peněz a je potřeba do něj ihned další x vrazit pro udržení běžného provozu - jestli pak není lepší, přinejmenším organizačně a z pohledu času stráveného v servisu a dohadováním se servisáky, pořídit auto rovnou za 2x peněz, o pár let mladší, kde se ty opravy těch prvních pár let nemusí ještě řešit. Venkoncem ve starším autě jsou starší a poruše náchylnější všechny součástky, nikoli jen ty aktuálně rozbité.

Tohle kolečko za x koupím a a za x rovnou opravím jsem koneckonců absolvoval. Zkušenosti - příště raději ne-e.

Fa
Fandatik
17. listopadu 2018, 23:00
0

Aha, tak u mě to funguje trochu jinak, platím pouze materiál (+ drobné na kafe). Spoustu věcí se snažím pochopit a v budoucnu dělat sám (pod dozorem a radou) + využívám zázemí servisu. Takže čím méně tam moje auto je, tím lépe pro něj.

ToMyx
19. listopadu 2018, 17:12
1

VK: já takový servis našel, trvalo to sice pár let, ale mám ho :-)

Goldies
16. listopadu 2018, 08:02
0

tak to je hodně slušný! To na tom vlastně nejsem až tak zle :-D

reagovat
Pólin
16. listopadu 2018, 08:15
0

Tak to je mazec....netušil jsem, že to bude až takový balík... máte někdo třeba srovnání provozu 996 s 997.2 ?Zkrátka některá, která nemá problémy s ovalitou válců a je možné, že třeba těch 200 000 km ujede bez zásahu do motoru? Jinak auto fantastické- vůbec se nedivím, že jej nechceš nikdy prodat:) Stříbrné Porsche je i můj sen...

reagovat
krab
16. listopadu 2018, 08:56
0

Tady to ber jako akumulaci nákladů za nějaký období a od dvou majitelů. Předtím mám jen záznamy ze servisky a faktur spíš míň. Navíc, dneska už bych to taky dělal trochu jinak, resp. vím, že nemá cenu dělat na tom jen dílčí věci. Pak se stane, že se to auto zbytečně za chvílí rozebírá zase...

997.2 má jeden náš kamarád, zatím bez větších nákladů, když nepočítám věci jako pneumatiky a brzdy. Ty myslím říkal, že ho čekají. Má 997.2 S (385k) . Ten motor je úplně jinej. Od 2009 u Boxsteru myslím až 2010 se montoval úplně nový motor s přímým vstřikem paliva. Má rozvodové řetezy pouze na jedné straně bloku a tím pádem už nepotřebuje tu středovou rozváděcí hřídel. Samozřejmě, že to jak se říká "bullet proof" taky nebude, ale třeba o té ovalitě jsem nikde ani neslyšel, ani nic nenašel. Spíš poznámku o problému se zakarbonování motoru, protože je to přímovstřik a kvalita paliv v ČR stojí za hovno. I můj motor teď po rozebrání, kupodivu měl na sobě vrstvičku karbonu na ploše pístů a spalovacího prostoru hlavy. Vzali vzorek paliva z nádrže a zdálo se nám ( bez teda chemickýho rozboru) že už podle pachu to bylo nějaký divný. Byl to MOL EVO 100 plus. Těžko říct. Každopádně radši už budu výhradně teď tankovat u Shell / OMV / Benzina. Možná i začnu používat VIF, ale taky nemám jasnej názor na to, jestli to fakt dává smysl, nebo je spíš placebo.

Každopádně ta ovalita se vyskytuje u motorů M96 a M97. To znamená motory 2.7 a 3.2 ( to jsou Boxstery) , pak 3.4 ( 911 a Cayman S) , pak 3.6 ( 911 - 996.2 a 997.1) a 3.8 ( 997.1 S). A teď právě je hodně individuální komu se kdy vada projeví. U těch větších objemů, 3.6 / 3.8 je zeslabená stěna válce v bloku je to častější, taky ty 3.6 hlavně v pozdějších 996.2 trpí na otěr pístních kroužků ve válcích, do kterejch vyrávají pomalu malé rýhy. ( bore scoring ). Třeba u mýho motoru tohle nebylo mimo toleranci, ale válce přesto byly "šišaté". Ložisek IMS jsou myslím až 4 různé typy montované v různý době a taky s různou výdrží. Ale co máte v autě vy, se prý nepozná jednoznačně ani podle VIN, teda až se to rozebere. Výjimku tvoří ty 2.5 první boxstery, tam je vždycky dvouřadý ložisko.

Já si myslím, že majitelé novějších ani starších Porsche většinou náklady na údržbu moc veřejně nevytrubují a ani automobilka nechce, aby se vědělo, že i legenda německého inženýrství není zas až tak trvanlivá, jak se o ní typicky povrchně píše.

Hezkej seriál o životě s 996 dělal / dělá Matt Watson z Carwow. Ten má stejný auto, myslím dokonce taky rok 2000 jako já nebo 1999. Ten teda taky za dobu toho seriálu utratil dost tisíc liber, ale zatím řešil jen věci okolo a motor vůbec. Tak já mu přeju ať to funguje dál a řešit to nemusí :)

mtucek
16. listopadu 2018, 09:03
0

Nebo 996 turbo s Metzger motory se suchou skříní , které vydrží strašně moc a stojí stejně jako 997.1. a nemají zmiňované problémy.

krab
16. listopadu 2018, 09:42
0

To je fakt pravda. Já jsem nad 996 Turbo už kolikrát taky přemýšlel. Tehdy na ní nebyl rozpočet a ani jsem se zatím neměl možnost v žádné prozatím projet. Tehdy byla mimo rozpočet, dneska bych býval klidně zauvažoval vážněji. Ale už mám Carreru 2 "Sally" a jsem s ní spokojenej. Ono těch turb s manuálem je málo, ceny už taky lezou výš a výš a údržba toho Metzgera není sice takový randál jako dělat GO u M96, ale taky to má svoje. Třeba jen výměna oleje je docela náročná věc. Resp. viděl jsem to na vlastní oči u vzduchem chlazenýho Turba 993 a tam se vypouští olej asi ze třech míst a je ho tam snad přes 20 litrů celkem. A nikdy se stejně všechna náplň nevyleje ...prý.

mtucek
16. listopadu 2018, 16:25
1

V turbu je cca 15l oleje, vypouští z motoru a 2x z turb. S filtrem u Flatsix do 5 000,- Kč.

BigBen
16. listopadu 2018, 09:43
3

Díky Krabovi už teď všichni známe přesnou definici slova "investiční". Takže až nám bude zase volat nějaký investiční makléř s výbornou nabídkou tak všichni víme kam ho rovnou pošleme :-)

reagovat
Letis
16. listopadu 2018, 09:54
1

Musím říct, že ta 996 se mi líbí čím dál víc. A to si pamatuju, jak kdysi v pubertě mi to přišlo hrozně ošklivé. Jediný, co mi není po chuti je ten interiér, to i ta Miata má snad hezčí.

reagovat
Jimi
16. listopadu 2018, 09:55
0

Přemýšlím, které ze supersportů a prémiových sporťáků by se dalo provozovat za podobné peníze...když pomineme pořizovací cenu jako jednorázovku. Jinak ze všech 911 vzhledově zaujala samozřejmě úplně první a potom 964, ale ty jsou vzducháče a určitě mimo rozpočet...

reagovat
Fa
Fandatik
16. listopadu 2018, 10:18
0

Tak pokud vezmeš pořizovací cenovku porovnatelnou s 996, tak XK8/R, M3, Vette se nebudou servisovat výrazně jinak. Možná pak Maserati Spyder může být náročnější.
A jak se Krab zmínil, asi bude lepší s originálními díly, než různé stavitelné podvozky, laděné výfuky, atd.

ToMyx
16. listopadu 2018, 11:07
0

Krásné pokračování Krabova románu na pokračování :-) A navíc pro mnoho čtenářů pěkné prozření, že?
Jednoduše zářný příklad Autíčkáře - nadšence, který svoje auta reší srdcem. Snad se zase někdy někde potkáme.

Sumička je to hodně kulatá, ale vybalancovaná radostí, kterou Sally dokáže dát. Pak už je to jen o tom, co jsme schopní a ochotní obětovat. Pořád se jedná o naše hračky, že :-) Krabe ať Sally dlouho slouží bez ztráty kytičky a rozdává radost!
Po této zimě, vlivem úprav, také pomalu olízku čtvrté kilečko na nákladech od koupě v roce 2015. A to je můj vehikl z úplně jiné cenové. Hlavní rozdíl spatřuju v tom, že to co jiní musí dát proto, aby auto jelo, já vyhazuju za blbosti umocňující mou radost. No co, žijeme přeci jenom jednou a vše nemusí dávat smysl :-D

Viď Goldiesi..




-
Komentář upraven 16. 11. 2018, 11:08:52

reagovat
Goldies
16. listopadu 2018, 12:06
0

Tak urcite :-D ale ja ti rozfkakal vlastni blbosti, ze ano :-) ale ja to chapu, taky do vsech aut krome Civica hazeme nesmysle jen aby to davalo trochu radosti :-) a vlastne nelituju jediny koruny, kazda za to stala :-)

ToMyx
16. listopadu 2018, 14:00
1

Myslel jsem ještě původní náklady na úpravy, které se výslednou částkou hodně blíží ;-)
Poté co jsem viděl poprvé tu fotku pusy svodidlům, jsem si říkal, že je konec. Je super, že jdeš dál a s Raspbym to budou zase jízdy.

krab
16. listopadu 2018, 21:01
0

Jo, Goldies je prostě srdař! :) A ty taky Tomyxi. Důležitý je aby to dělalo radost. Je sice blbý zjistit, že od určitý fáze je pak smutný to auto prodat, protože se to prostě nevyplatí. Mě možná zachraňuje to, že jsem takovej originalista. Já prostě nemusím všechno co koupím ladit a mám to rád sériový, ale v perfektním stavu.

Protože kdybych byl "tuner" už bych vymýšlel výlet do Švýcar do firmy Bemani a nechával si instalovat do Elišky výfuk, sání a kit kompresoru a nechal je to odladit na těch 290 koní, nebo kolik to umí. A tím to stejně s tím laděním beztak jen začíná...

Nakonec až to bude aktuální, udělám reportáž o jedné hodně hodně profi zajímavě upravené GT86. A pokud majitel prozradí i náklady, budeme koukat taky všichni. Tak to věřím, že někdy uděláme. Vlastně už jsem tu dával článek o té Kamilově modré GT edition s kompresorem a ten v tom nechal asi 300 celkem myslím, možná i víc. Bohužel jí teda nakonec prodal, ani nevím komu. To je taky příběh jak snadno a vesele udělat z auta v hodnotě 500 auto pomalu za milion, který se pak na trhu složitě prodá za 600 ...

ToMyx
19. listopadu 2018, 14:06
0

Krabe odhadl si mě téměř dokonale. Při mém nedostatku času je radost vždy až na prvním místě i na úkor kanibalizace ekonomiky fungování. Primera je pro mě už srdcovka, takže reálná návratnost už dávno není důležitá. Pokud Primču vůbec někdy prodám, tak proto, že se nadchnu pro něco "hotového" na co už téměř nesáhnu. Spíše to skončí tak, že časem budu hledat kastli netknutou korozí pro zachování dalším generacím nebo proběhne celková renovace a z Prímy bude leštěnka garážová.

Úplně typický tuner co ladí a testuje a ladí a testuje, to asi nejsem. Kdyby tu nebylo tolik informací, a vstřícných lidí, nikdy bych do úprav Primery nešel. Snažím se hlavně o trvanlivá a bezpečná řešení a navíc, aby šlo vše v případě potřeby jednoduše vrátit zpět. Veškeré úpravy proběhly sice pro zvýšení faktoru zábavnosti, ale hlavně na základě 100x a prošlapaných cestiček ze zahraničí. Takže až na skořápku a volant to designově ani jízdně opravdu není žádný punk :-)
Můj záměr je pouze zlepšovat celkový funkční stav, něco se při tom jízdně naučit a pokud se povede ukuchtit nenápadný sleeper, splnil jsem si sen. Uvidíme co přinese Ježíšek, snad se ten cílový krok na začátku 2019 povede:-)

Všechno je to samozřejmě spojené s finanční stránkou jak píšeš. Pokud budu hned na začátku vědět, kam se chci posunout, bude to u mého auta suma kolem, řekněme, 200tkč. Jiná kára může znamenat klidně dvoj-trojnásobek a to nemluvím o cca desetinové kupní ceně oproti jiným, zvučnějším značkám/ autům, které mohou mít ale zase víc věcí "v základu".
Vše je něčím vykoupeno, navíc každému vyhovuje nebo "stačí" něco jiného a každý má samozřejmě i jiné finanční možnosti. Ve výsledku mě vždy potěší, že existují lidé, kteří o auta nějakým způsobem pečují a tím jim prodlužují život ať už se jedná o starou nevýraznou vránu nebo zánovní supersport.

orobo
16. listopadu 2018, 11:11
0

Presne ako pises. Ja som na tom podobne s nakladami. Mam 986 S a tiez ma caka kopec investici :) .. Ale ja to berem ze to je akoze iba dalsia splatka leasingu :) a zapocitavam to do nakupnej ceny aby som sa nezblaznil. Proste auto za mega no.. A nepredam! :)

reagovat
beastar
16. listopadu 2018, 12:30
3

Ano tady je vážně nutné přehodnotit pojem investiční auto. Každopádně realita někdy zabolí. A když koupím za půlčana je dobrý mít půlčana do party. Když teda chci jezdit. Ono zase cca 7k ročně na sezóní starý Porsche není úplně málo:)) Mimochodem co slýchám poslední dobou tak oni novější modely když se s tím fakt jezdí taky svou tüv spolehlivost úplně nepotvrzují.

Každopádně neni nad upřímný blog majitele. A je potřeba s tím jít i do koupě levnějších kusů a nakonec i ty hezčí to může potkat. Je to Porsche a ten hrníček si nakonec stejně vystavíte..

reagovat
Fa
Fandatik
16. listopadu 2018, 21:44
0

Bíste: ono tento blog by se měl přidat k té diskuzi k Vavrisovo daily. Ty navrhované vrtule 750i, atd. budou servisně skoro stejně. Jen tady kluci chtějí udržet super stav a počítají s investicema za radost. U těch pelech übersedanů pak podkládají spadlý vokna dřevem a podobný fajne věci.

Jimi
16. listopadu 2018, 22:13
0

Poslední pelech vrtule za relativně levno skončily s e38. Stačí se kouknout po světě, jak snadno to všichni udržují a upravují... Ale obecně je to tak, že za výjimečné zážitky a supr stav se i tak dávají nesmyslné částky... to je tu potom samý investor... :D

SEMRY
16. listopadu 2018, 15:03
1

To auto je regulérní strep z pohledu ekonomiky provozu. Případným zájemcům doporucuji koupit co nejlevnější kus a dát si ho dohromady, klidně bouranej.
Mediální a statisticke aure spolehlivosti vubec nerozumim. Kdo najede 200tis může si gratulovat, spolehnout se dá ale tak spíš na půlku.
To auto je kompromis ve všech ohledech, a presto ze jsem se u toho dost navztekal nejakym zahadnym způsobem ho mám rád jako zadne auto před tím.
Je treba počítat s cifrou 3/4 milionu a je to nejlevnejsi varianta 911tky. Zaručeně pekne kusy se serviskou se rozbijou hned jak zacnete jezdit takze tam jste milion +.
Pro ty co jako ja travili roky dilematem 997 vs 996, můžu ujistit ze ani 997 na tom neni lip. Konktetne 997.1 ma velmi drahy polomotor (400tis), u faceliftu paradoxne asi polovina. To ze je to uplne bezne zadreny a vydreny se tyka bohuzel i 991.
Moje resume 996 je 3/4 mega a vice
997 - 1 az 2 mil.
991 - jeste jsem nezaujal nazor

Můžete mit kliku ale vetsinou budete opravovat (pokud nejzdite v nedeli do kostela)

reagovat
SEMRY
16. listopadu 2018, 15:11
0

2krab: co se týče toho benzínu doporučuji si zakoupit aditivum do benzínu Bishops, které tenhle problém řeší a zvyšuje oktanove číslo. Když neni 98 a to je bohuzel dost casto, redim 1:1000, s premiovymi benziny 1:2000. Tim mám jistotu ze to pojede tak jak má ikdyby ten benzín byl ležák což je vcelku mimo Prahu běžný jev.

reagovat
krab
16. listopadu 2018, 18:56
0

Díky za dobrej tip. A nevěš hlavu, tvoje "Sally" 996 bude taky jezdít! Jako jsou to skvělý auta. Je potřeba mít oči otevřený a mít k ceně auta ještě prostě rezervy na opravy... Hodnotu ty naše auta taky pořád budou mít, menší už těžko a radost z jízdy to je velká. A když vidíš co se dnes vyrábí, tak ten výběr z čeho fakt člověk padne na zadek není zas až takovej. ( myslím v cenách do milionu)

SEMRY
16. listopadu 2018, 20:32
0

Já jsem spokojenej protože jsem levně koupil. A počítal jsem se servisem. Ale můžu ti říct ze teď v zabehu jde motor naprosto stejně jako před tím. Hladce dokonale. Prostě jsem jel na kafe a celý se to rozletelo :)). No za 3/4 mega lze mit spoustu objektivně lepších aut ale nic samozřejmě nejezdí jako Porsche....
A penize se na rozdíl od Boxteru nehazou do kanálu to je fakt.

GanGreen
16. listopadu 2018, 21:39
0

Benzín mimo prahu je ležák jo? Já se z toho poseru, to je zas jednou výkřik do tmy :D to mimo prahu tankuješ někde na jezedácký pumpě v Horní-Dolní ne? :D

SEMRY
16. listopadu 2018, 22:20
1

Co to placas? Kolik aut na vysocine si natankuje na mistni Shelce 100oktan? Ha? Tak akorat já a pak nahodny kolem jedoucí. Takze ty benziny na můžou byt dlouho a to se samozřejmě podepíše na jak jejich kvalitě.

Nimrod
17. listopadu 2018, 06:06
0

to prostě a jednoduše není pravda. v menších městech nemáš na výběr, 98 oktanů má v nabídce jedna dvě benzínky, takže pokud ho někdo chce, je výběr značně omezený. tudíž není zas takový problém se starým palivem. navíc žijeme v době, kdy i kamarádovo asi 8 let starý passat má doporučených 98 oktanů. věřím akorát tomu, že přes zimu bude ten odběr o něco menší, protože ubyde skupina lidí, kteří mají auto pro radost (a sem patří i mnozí motorkáři). a neboj, pokud fakt od novýho roku bude natural 95 s 10% biosložky, kdežto 98 zůstane s pěti, tak se odběr podstatně zvýší

SEMRY
17. listopadu 2018, 07:37
0

Normálně si vyjádřil nesouhlas takže ti na to normálně bez emocí odpovim. Konkrétní diskuze se vztahuje k 98 a premiovym tedi plne aditivovanym benzinum. Situace v Pelhřimově je taková ze jsem zrovna včera jel okolo a Shell po rekonstrukci 100oktan uz nenabízí. Proc asi? Správně si uvedl že sposuta moderních a primosvstrikovych motorů vyžaduje 98 a tak by se dalo předpokládat ze to tam lidi budou dávat. To na rovinu dělá málokdo. Tudíž v Pe máš na výběr eurooil kde je pouze jeden stojan na 98cku, o stupni aditivace nemám teď přehled ale podle me je to zakladni 98 benzin. Pak můžeš na MOL tomu se s principu vyhybam (vsimnete si ze jsem nesespsul kraba ze nam nepredlozil rozbor benzinu a neco se mu jinem zdalo). Obecně ke me jdou problémy s naftou od MOL. A benzina v PE vervu nenabizi.
Takze vytoc 98cky není nižší ale řadové nižší a nezmeni to ani fakt ze tam neni bio (protoze tam asi bio jen v jine podobě) už si přesně nepamtuju co je ETBE a MTBE a čím se zveda oktanove číslo (lihem nebo jak). Pro klid duše by sis musel vyzadat listy u obsluhy a takovej silenec nejsem.
90% republiky proste leje (benzin :))) podle ceny. Motorkáři moc vytoce neudelaj to ja jasný. Proto jsem psal tu vlastni aditivaci. Roky jsem používal Vif coz je vlastne cistidlo, ted jezdim Bishops a celkem tomu verim protoze některá jejich aditiva maji i armadni certifikaci. I s jinymi vyrobky teto firmy mam veskrze pozitivní zkusenosti.
Co se tyce skladování a kvality tak je to nejlepe videt na malejch strojích. Můj fichtl mel po pul roce stání s 95tkou zalepenej karbec, na 100oktan lépe chyta a má vice výkonu ve vysokych otáčkách. Ale taky se vic hřeje. Kolega drevar zadrel starym benzinem 2 motorove pily (biosajrajt mu zdegradoval olej).
Co jsem naposledy jel na V-power tak se mi dost zvedla spotřeba ale je to uz dlouho, teď mam v nadrzi 98cku eurooil s Axigonem za slusnych 33kc.
A za 2 hod co jsem u ty eurooil stal s kamarady tak nebralo 98 ani jedno auto, 95tky desitky.

GanGreen
17. listopadu 2018, 08:43
-1

Já jsem nějakou dobu měl pod palcem dvě čerpací stanice, a tak náhodou vím, že když máš něčeho malou vytoč, tak toho i málo objednavas, aby se to v ty nádrži nevalelo půl roku... Ale když placam, tak placam, hádat se s nějakým Pražským hejlem co si nevidí na špičku rypáku nemám vůbec za potřebí... Howgh
-
Komentář upraven 17. 11. 2018, 08:45:35

SEMRY
17. listopadu 2018, 09:24
0

Hele ty píšeš výkřiky do tmy já nemám potřebu te urážet takže bych zůstal u rozumný konverzace. Pokud mas cerpacku tak nám jiste můžeš objasnit skladovani a rozdily mezi benziny. Kdybys normálně napsal ze máš jinej názor tak ja ho respektuji může me to přesvědčit. Ale kdyz na mě u Shellu koukali co to tankuju a ze to tu nikdo nebere tak na tom neco je, bavim se o lokalnich benzinach. Ze muses natankovat spatny palivo ruzne se muze stat. Ja nemám nic proti tobe ani tvejm zkusenostem a nemusis mi nadavat do prazskejch hejlu. Dik.

Jeste dva prispevky a budeme resit bioslozku s babisem

GanGreen
17. listopadu 2018, 10:33
0

Nemám potřebu ti nic objasňovat nebo řešit bioslozku, jen ti říkám že tu cpeš lidem nesmysl, když tvrdíš, že kvalitní viceoktanovej benzín maj akorat v Praze... Je to prostě kardinální píčovina tak toho prosím nech.

Nimrod
17. listopadu 2018, 10:45
1

doaditivovat si můžeš vždycky (osobně liju vif), proto beru v úvahu 98 jakoukoli. a tady v písku je k mání jen na jedné benzínce z, jestli dobře počítám, osmi. takže toho, že by to byl ležák, se doopravdy nebojím
100 oktanů nemáme v zákonech, tudíž takový benzín musí splňovat jen normu pro 98 oktanů. takže je to převážně nejspíš marketing
osobně beru 98 jen na zimu právě kvuli jiný biosložce, která tak rychle nedegraduje. moje auto na něj ani není uzpůsobený, tak proč mu to dělat. jinak u nás dostupná verva 100 má místo lihu etyltercbutyléter, ale co to je vlastně za svinec, to netuším

SEMRY
17. listopadu 2018, 11:10
0

Tak zaprvé nikomu nic necpu, je to můj osobní názor. Takže jestli je to z kontextu špatně pochopitelný tak měním laické označení typu ležák na benzin nevalné kvality způsobené xxx (doplňte si sami).
Nimrod: máš pravdu je to spíše asi marketing, ty benziny si asi budou dost podobný liší se to jenom stupněm aditivace s důrazem na určitý efekt. Myslím ze Verva 100 a Maxmotion jsou ale benziny importovany z Rakouska. Nebo donedávna tomu tak bylo.

krab
17. listopadu 2018, 12:11
0

Téma dobrý, ale nevím proč se Gangreen takhle hned čílí ... Fakt je ten, že možností tankovat prémiová paliva na místech vzbuzujících důvěru prostě mimo velká města tolik není. To, že čerpací stanice nakupujou podle spotřeby a neberou zbytečně na sklad je logický. Snad jen vyjma situace kdy vědí, že se bude zdražovat u dodavatele, tak si nakoupí dopředu víc. Bych tipoval...

Problém je jinde. To je ta kvalita paliv a jejich kontrola, která si myslím není ze strany ČOI moc důsledná a dobře komunikovaná spotřebitelům. A abych si nechával dělat rozbor "podezřelého" paliva za vlastní, když stejně vím, že by na mě MOL udělal dlouhý nos, to asi nemá cenu. A třeba jim křivdím. Problém je, že člověk neví.

Já zkusím trochu aditovovat teď , dřív jsem to nedělal. Každopádně už leta nejezdím s karburátorovými stroji na normální N95, protože jim to fakt nechutná a hlavně se ty karbce zanesou takovým hnusným medovým povlakem časem. Biosložka je zlo a blbý je, že se to nelepší spíš naopak, chtějí tam toho cpát 10% :(

Nimrod
17. listopadu 2018, 12:21
0

jediný, co čoika veřejně uvádí, jsou pokuty https://www.coi.cz/pro-spotrebitele/pokuty-za-nejakostni-paliva/
podle mě prakticky všechna paliva splňují normy. takže jde spíš o to, jak je ta norma nastavená. normodárcům je celkem jedno, jestli palivo odrovná auto za 10 let nebo ne... takže to zbývá na spotřebiteli, aby ten si vybíral paliva, která v něm vzbuzují důvěru, a ukázal majitelům benzínových stanic, že o tu kvalitu je zájem

GanGreen
17. listopadu 2018, 12:49
0

Tak mi Krabe prosimtě vysvětli čim je pro tebe benzina nebo shellka v Praze důvěryhodnější než ta v Humpolci nebo třeba Jihlavě?
Ten benzin je stejnej a zásoby se berou tak, aby se po cca týdnu stihly otočit... já bral na čerpačku třeba třeba 3 cisterny nafty za tejden a N98 jen 5000L právě proto aby to nikde neleželo, a nastavený to bylo takhle v celý společnosti... nikdo nechtěl řešit reklamace na špatnej benzín/naftu... nehledě na to proč toho brát moc, když další závoz mohl bejt o 10hal. na litru levnější...

Prostě je to kravina, pokud tankuju o normální ČS tak tam ten benzín nebude starší víc jak 14dní a co s stane s benzinem v nádrži pod zemí za 14 dní...? no NIC!!

PS: Čílim sem proto, že tady roznáší bludy, a víš jak to dopadne? Tyhle bludy se roznesou: "že ten drahej benzín stejně stojí za hovno, protože tam leží pul roku" a pak to lidi přestanou kupovat uplně... a pro lidi který ten víceoktanovej benzín chtěji, bude zas o kus těžší ho sehnat. A budem ho kupovat zase o 2 koruny dráž, protože už ho nebude mít jen jedna čerpačka ve městě, ale bude ho mít jedna na okrese...
-
Komentář upraven 17. 11. 2018, 12:58:15

krab
17. listopadu 2018, 14:07
0

Ok, dobrá ... já to myslel trošku jinak a to, že těch pump s N98 je prostě v určitejch lokalitách málo. A to “vzbuzující důvěru” jsem myslel tak, že třeba když už takovou pumpu najdeš, bývá to nějaká třeba neznámá značka. Což zase uznávám, že nmusí znamenat špatnou kvalitu paliv. Paradoxně šidit se může klidně propagovaná Verva a my nevíme ...

Komplexních testů paliv a konzistence toho co u který společnosti koupíme je k dispozici minimum, pokud jsem teda nějaký neminul.

To že splňuje normu asi jak říká Nimrod neznamená že ten benzin obsahuje aditiva, který firma tvrdí, že je obsahuje. Ale říkám, nevyznám se v tom.

SEMRY
17. listopadu 2018, 15:09
0

Já bych to pánové přestal řešit protože s kvalitou benzinu asi nic nemůžeme. Nicmene jsem z toho ze tam máš karbon rozladenej o to víc ze si tankoval aditivovanej benzín. Takže se asi dal budu pobihat s plechovkou vifu kolem 911. To vážně vypadá trapně.

ToMyx
19. listopadu 2018, 16:52
0

Zase pozdě, ale přece.
SEMRY: budeš mít nejspíš pravdu s tou vervou100 a maxxmotionem100, měly by být vozený z Rakous, minimálně před nějakým rokem jsem si to přečetl na více místech. V té době jsem si také přečetl, že jediný obyč 95 N bez biosložky by měl být na EuroOilu, protože Čepro má/ mělo smlouvu s vojákama a EuroOil je její distribuce. Ostatní nevím a hlavně dodávám, že jsou to info minimálně rok staré, takže jako vše = BEZ ZÁRUKY. Co se týče polohy čerpaček a kvality N98/100 jsem zatím zkusil noname 98 (Ono, Robin Oil, Globus) + VIF a všechny mi přišly stejné. Pak jsem zkusil maxxmotion100 a verva100 + VIF a přišly mi lepší, ale jestli je to placebo....znáte to.
Tak hlavně ať vám to jezdí ať už je to volský voko nebo kejvačka z kůlny :-)

beastar
19. listopadu 2018, 17:36
0

Tahle debata mě nechává chladnym. Jenom k tomu jedna věc osobní zkušenost. Tankoval sem Maxmotion100 asi rok na různých pumpách do Infiniti a nikdy s tim nebyl vůbec žádnej problém. Tankováno od Prahy 5 po NL/D hranici kdekoliv. Občas i Vervu. A jako ok možná někde na nějakých joo vesnicích to může být horší, ale mě osobně to nikdy nepotkalo nějakej problén.

St
StepanB
02. prosince 2018, 15:29
0

Krabe, na jedné z fotek je výjezd ze Sedlce na Milevsko? Moje oblíbená silnice...

reagovat
krab
02. prosince 2018, 18:52
0

Čau, jo to jsi si trefil správně :) Je to č. 121 , Votice - Milevsko. Tam jsou vůbec moc fajn asfalty a hlavně v dobrým stavu. Už teď se trochu zlepšuje počet opravenejch silnic i u nás v středočeským kraji, ale furt je to horší oproti zbytku republiky. Jižní Čechy jsou na tom asi nejlíp a i části vysočiny mi připadá.

PS: i jsem chtěl na jaro udělat takovej fotoseriál nejhezčích řidičských silnic, tak až bude zase hezky po zimě, tak se do toho asi i pustím :-D Sám rád objevuju zajímavý silničky.

St
StepanB
02. prosince 2018, 19:16
0

Tady okolo Votic rozhodně je park pěkných silnic. Akorát někdy je to třeba jen kratší úsek, který za zatáčkou plynule přejde v tankodrom. Ale lepší se to. Třeba od Votic přes Louňovice a Načeradec až ke sjezdu z D1 Loket jezdím taky rád. Směrem na Sedlčany se taky najdou pěkný cesty, ale tam bývají místy hodně rozbité. Naštěstí se dá vždycky na chvíli zpomalit a kochat se okolím.