A mají pravdu. Už mě znají. Poslední půlrok jsem vážně zase v duchu nakupoval auta, abych se pak vrátil k zaparkované zánovní Toyotě Yaris v nenápadné tmavočervené barvě. Stejně jsem si užíval fakt, že je to prostě obyčejné ideální auto pro ty dny, kdy prší, sněží nebo když v Praze něco zase rozkopou a já budu trčet v zácpě. Takže zatímco se místní redakce baví ve starých Miatách a v mezidobí vyhlíží nový sníh, já mám zazimováno v garáži pod plachtami. A truchlím. Budiž malou útěchou, že alespoň Vavris drží basu s obdobným problémem a celý leden se neumí rozhodnout, zda na svou krásnou a bělostnou zánovní Miatu NC FL koupí sadu zimních pneumatik nebo pořídí rovnou starý bavorák se samosvorem. Jeho trápení bude asi tento měsíc dál pokračovat.
Leden: vybíráme hotheč nebo offroad, dokonce i pickup…
Během ledna jsem vážně vůbec netušil, jaké auto zase chci. Mám jen pár menších kritérií, která potřebuji, aby splňovalo. Ideálně by mělo umět pojmout dva páry lyží, případně mít možnost dokoupit střešní nosič, v létě převézt dvě rozebraná horská kola, případně mít možnost je dát na střešní nosič či umístit na zadní víko kufru. A teď přijde to opravdu důležité – auto musí být zajímavé, ideálně s plaketkou a pořadovým číslem, musí být řidičské a kdyby ho býval kdysi testoval Chris Harris chichotajíc se do kamery, tím lépe. Asi týden jsem byl skálopevně přesvědčený, že potřebuji Renault Clio RS MK3, navíc přímo vzácnou verzi F1 R27, odkazující na přítomnost Renaultu ve Formuli 1. Vyrobili jich jen 3500 kousků a světe div se, jedno bylo v ČR na prodej. Vlastně možná je stále na prodej. Kdysi jsem se s Cliem svezl, loni v Cliu Sport 172 a tyhle rychlé krabičky fakt mají něco do sebe. Jsou nepohodlné, ale když přidáte, na správné silničce s tím správně zapáleným řidičem ožijí pod rukama. Ale na dojíždění do práce jsou tak trochu k ničemu.
Pak jsem měl příležitost rovnou jezdit v několika terénních vozech. Nějak mě to začalo bavit. Velká auta, většinou offroady preferují na silnici pohon zadních kol a jsou zkrátka něco jiného. Díváte se na svět zvysoka a když máte za sebou ložnou plochu pickupu, přijde mi to nějaké „supercool“. Moje dávná touha po Land Roveru Discovery 3, případně ideálně po Range Roveru s osmiválcem pod kapotou se velice rychle obnovila. Jenomže shlédnutí několika aut na prodej s cenovkami hluboko pod půlmilion odhalilo krutou realitu. Pořádný offroad, který má jméno i respekt, v tomhle mnou zatím nepoznaném zvláštním světě bláta a kamení zkrátka přijde na peněz víc, než by byl můj rozpočet. Na daleko víc peněz, chce se mi říct.
Únor: Nissan Skyline 370 GT (V36)
První únorový víkend přinesl hned tři zajímavé věci. Díky jedné velmi šlechetné gentlemanské zápůjčce jsem si mohl vozit zadek v italském sporťáku za dva miliony. Měl tak jakoby mimochodem náhodou zimní pneumatiky i čtyři dveře. Jenže pod tou slupkou je to supersport. Asi jste uhodli, který to je a nemusíte ani moc přemáhat své mozkové závity s rozluštěním hádanky, zda bych si takový bez rozmyšlení koupil. Koupil. Kdybych na něj měl…
Jenže na mém „driveway“ naší vesničky v srdci velšské hornatiny se toho času objevilo ještě další kupátko. Dobrá, nejsem Chris Harris a moje „driveway“ není v srdci velšské hornatiny, nýbrž kdesi na úpatí Českého krasu. Ale víte co, je to taky moc fajn! A to kupé mělo rozumných 330 koní, atmosférický šestiválec pod kapotou a nebylo to ojeté BMW po drogovém dealerovi. V Japonsku se tehdy pořád jmenovalo tak jak si zaslouží: Nissan Skyline a já mu tak budu říkat i nadále. Protože jeho evropské obchodní označení zní: Infiniti G37S. Mě to přijde jako fajn název pro luxusní hifi soupravu do obýváku, rozhodně ne pro auto. V Japonsku se jmenovalo Skyline 370 GT a sdílí spoustu techniky se sporťákem Nissan 370 Z. Má jen delší rozvor kol, a dokonce víceprvkový zadní závěs, který aktivně natáčí zadní kola do zatáček v úhlu jednoho stupně.
Nechybí mu velké čtyřpístkové brzdy, motor VQ37VHR s proměnným časováním ventilů ani viskózní samosvorný diferenciál. Dobrá, poslední jmenované zkušení drifteři okamžitě vyhazují a mění za pořádné lamelové diferáky, ale pro takové to domácí „tougování“ mě naprosto postačí. To auto má jen dvě pihy na kráse. Jedna je její hmotnost přes šestnáct set kilogramů a ta druhá je sedmistupňová automatická převodovka. Kdyby byl Skyline trošku lehčí a byl vybavený manuální převodovkou, byl by snad téměř dokonalým sporťákem. Lepším než Toyota GT86 – nekecám, vážně!
Takový, jaký je, je velmi dobře řiditelný a doufám, že to o něm říká i Motoharu Kurosawa v pěkném videu od Best Motoring, kterému pendrek rozumím, protože jsem na gymplu nedával pozor a škole chyběla profesorka japonštiny. Ještě o něm uslyšíte, protože plánuji velký článek o tomto modelu.
A čím byla ta třetí věc uplynulého víkendu? Napadlo přeci přes dvacet centimetrů sněhu. Zatímco drahé italské auto jsem se skoro bál vytáhnout ven a pak nakonec byl rád, že jsem se odvážil, Skyline s tím viskózním diferenciálem se bavil královsky. Má totiž taky zimní kola. Co myslíte, vrátil jsem ho? Kdepak! Dneska jsem podepsal nějaké papíry, poslal nějaká čísla z bankovního účtu na jiný bankovní účet, zařídil pojistku a těším se na nová dobrodružství, která s Nissanem Skyline během běžného denního provozu zažijeme.
beastar
08. 2. 2019, 21:37 1 reagovatTy si neotálel Peťo. Super. Pěkný si to pořídil:)
Core
08. 2. 2019, 22:03 0 reagovatTy voe krabe,mel jsem na jedno pifku,najeto cca 65 tis a cena okolo 365tis ale bylo hned pryc.....ze to neni ono :-)
krab
08. 2. 2019, 22:06 0Na to jsem přesně právě taky koukal... to byl jedinej manuál k mání u nás. A taky hned zmizel, chtěl jsem se na něj jít podívat. Tenhle je automat, ale byl po prvním majiteli, co si místo toho koupil novýho Mustanga. Hezkej stav, žádná nehoda, servis po 15 tkm pečlivě, tak jsem to prostě vzal a zkusil. Jezdí to fakt překvapivě hodně dobře. A je jich málo teda...
BigBen
10. 2. 2019, 20:58 0Takže dnes to nebylo o bazarovým snění, dnes ten příběh má šťastný konec :-) Gratuluji!
krab
11. 2. 2019, 10:49 0Děkuju Big Bene :) Už je doma dneska, takže vyměním olej a začne se jezdit
BigBen
11. 2. 2019, 19:44 0Já taky mooooc děkuju... díky tomuto blogu koukám po inzerci co bych si tak dalšího mohl koupit... :-D
beastar
11. 2. 2019, 20:06 0No Krab rozpoutal Infiniti War. Dneska sem měl taky dotaz na auto tohoto výrobce v pm. Jen já zase budu out. Když sem měl q50, tak to tady nikdo neznal;D
Inocenc Pozzi
08. 2. 2019, 22:46 0 reagovatVy jste dobrej střelec teda :-) Už v tom vašem výběrovým kolečku chyběl jen skůtr a karavan... Ale finalní volba hodně zajímavá, sympatická a taková neotřelá. Velký palec nahoru a přeju skvělé zážitky. PS.Italské krásky holt přijdou jindy, není všem dnům konec.
krab
08. 2. 2019, 23:12 0To máte pravdu :) To je taková legrace a místní redakce ví. Nakonec, řešili jsme spolu tu Giuliettu QV a rozhodně jestli bude možnost, tak si nějakou rád vyzkouším a zkusím zapátrat a napsat na ní i recenzi jako ojetiny. Tu drahou Alfu, kterou jsem si během pár dní mohl vyzkoušet byla asi jak jste poznal Giulia QV. To je absolutně úžasné auto. Není bez chyb ( které pozná zejména zákazník, který předtím měl Audi) ale pro nás nadšence je fantastická. Ovšem taky silně mimo rozpočet.
Ten výběr byl nakonec trochu impulzivní, ale v minulosti jsem měl několik japonských aut a mám je moc rád, takže asi vztah k japonským sporťákům mě k tomu konkrétnímu autu přivedl.
Inocenc Pozzi
09. 2. 2019, 01:03 0Poznal no. Nedávno jste psal, že budete mít tu čest. Tiše závidím... Já měl možnost strávit jedno dopoledne "jen" s 280hp Veloce Giulií a stejně čiré nadšení. A když jsem minulý týden v Imofě viděl tu limitku Giulie QV N'Ring, kterých je jen 108 na světě, tak jsem jen těžko lapal po dechu... Bohužel 3,2 míče :-)
A líbí se mi, jak píšete, že není bez chyb. Svatá pravda. Mám rád objektivitu. A mám tu výhodu, že jsem taky dřív jezdil postupně mimo jiné velkou Německou trojkou, takže nadhled mi nechybí a nejsem nějaký fanatický fans Italek. Ano, ted' už ty auta miluju, ale taky si z nich umím udělat srandu nebo hodit do placu kritiku. A první Alfu jsem si koupil až po třicítce, jen tak jako druhé auto k silné mrše od Bmw, abych zkusil jestli nějak probudí mé Italské kořeny. U kávy a pizzy to funguje, tak co se mnou udělá to slavné cuore sportivo? (do té doby jsem měl z domácí produkce jen kdysi dávno Bravo v naftě). A co se nestalo, ze záložního auta na občastné poskočení po městě a okolí se stalo něco citového, co přes všechny svoje neduhy vytlačilo ostatní moje povozy na druhou kolej...
A od té doby se to se mnou táhne. Vyléčit už se to asi nedá. Občasná snaha přikoupit něco jiného krachuje po pár měsících vlastnictví na tom, že je to třeba i super svezení, ale prostě není to Alfa... Momentálně mě v tom každodenně utvrzuje přesedání z eRka do Giulietty QV, ale o tom už jsme si nedávno psali. Ten Golf je objektivně v mnoha ohledech lepší, ale taková ta těžko popsatelná syrovost je na straně Alfy. A spojení Alfa a emoce je sice už klišé jako prase, jenže ono to tak prostě je :-)
Takže momentálně mě baví ta Giulietta QV a do blízkého budoucna mě snad nemine Giulia nebo Ghibli.
Vám přeju stejně dobrá rozhodnutí, jako jste ted' udělal s nádherným Nissanem a omlouvám se za slohovou práci, mělo to být jen pár vět :-)
krab
09. 2. 2019, 09:02 0Díky za postřeh a komentář. Jsem naprosto přesvědčený, že Giulia QV by se vám nesmírně líbila. Je hodně živelná a má fantastický podvozek. Bavili jsme se tu po soukromých zprávách o tom s jedním majitelem toho auta a více méně jsme se shodli na tom, že Němci by se mohli učit od podvozkových inženýrů Alfy. A motor je zkrátka Ferrari. (jen bez dvou válců) :) A kde by se zase mohla učit Alfa od Němců, resp. investovat část vývovjových peněz jsou interiéry. Design je skvělý, ale kazí ho laciné detaily a méně funkční infotainment. Toho si všimnete i v té Giulii Veloce jak jste zmiňoval, že jste se svezl. Uvidíme, co na to napíšou kolegové z garáže, ale každopádně pokud máte rád svojí Giuliettu QV, nákup Giulie vás snad v budoucnu nemine. :) Držím palce.
Inocenc Pozzi
09. 2. 2019, 10:26 0Díky, na 90% nemine. Už mi mohla říkat pane základní verze s 200hp, ale problém je, že mi po všech stránkách pár posledních let vyhovuje segment hatchů. A když už mám sáhnout jinam a výš, tak to musí být už topka. Takže nejmín' Veloce, ideálně pak QV nebo to Ghibli (při řízení jeho benzínové verze jsem byl nadšený, ale u něj se bojím těch věcí okolo).
Druhý problém je, že moje auto smečka je momentálně na čísle 3 kusy a to je naprostý ideál, 4.auto už by bylo na úplné hraně.
A souhlasím i s připomínkami k Giulii, mě iritovalo například občasné povrznutí v interiéru (měla najeto 56 tisíc km).
Ale dost bylo o Alfách. Váš nový Skyline působí sakra charismaticky, tak jsem dost zvědavej po pár stovkách a tisících km na dojmy, jízdní projevy. A taky komentář k tomu automatu, který mi tam moc nesedí. Tak at' dělá jen radost!
PS. na tři dny jsem měl půjčeného toho ostrého Focuse o kterém jsme se spolu bavili. Skvělý, zábavný auto. Ale jako daily bych ho mít nemohl.
krab
09. 2. 2019, 10:48 0Z Alfou - jestli jste fakt nadšenec a nebojíte se v řízení dál posouvat, ale máte rozum i soudnost : počkejte si na QV. Pokud to bude ve vašich finančních možnostech. Oni se dají koupit už od 1.5 milonu lehce ojeté, ale řešil bych zda existuje možnost připlatit si prodlouženou záruku. A berte 8 st. ZF automat. Má krátké první 4 rychlosti, řadí fantasticky, s motorem je sladěný.
Skyline (Infiniti) : zatím jsem najezdil asi 500 km a další budou přibývat od příštího týdne. Ten automat je klasický japonský hydroměničový 7st. s možností řazením pádly. ( je od firmy Jatco/Nissan) Měl by být spolehlivý, to je to zásadní co mě zajímalo...
Manuální změny rychlostí jsou prostě pomalejší, specielně když jsem viděl jak umí řadit Alfa. Ale dá se s tím naučit fungovat a zařadit pádlem trochu dřív a počítat s lehkou prodlevou. Manuál by to auto posunul dál do teritoria opravdu sportovních aut. Motor se rád točí až přes 7 tisíc a jeho zátah přichází lineárně. To mám rád. A podvozek + řízení jsou vážně dobré. I nízká pozice za volantem.
PS: kdybych to auto vybíral striktně pro zábavu a pro sebe čistě, čekal bych a hledal manuál. Ale občas ho bude řídit i žena a ta si za poslední leta hodně zvykla na automaty, takže se ta kombinace vlastně docela hodí. A na běžné trase do práce si taky moc nikde nezazávodím. Takže spíš člověk ocení skvělé audio od Bose a fakt na japonské poměry kvalitně udělaný interiér.
Core
09. 2. 2019, 08:39 0 reagovatDobre krab!Gratuluji,nejel jsem v tom ale bude dobre.....byl jsem v podobne situaci jako ty jen o 2 mesice drive a skoncil jsem u miaty nd a je to opravdu legracni auto,teda nez vypnes kontrolu trakce a je trochu zima a vlhko..pak umi i postrasit :-).Mej se a uzivej auto a automat u tohohle zas tak vadit nebude.
krab
09. 2. 2019, 09:12 0Díky moc. V Evropě je to hodně neobvyklé auto, ale jakmile jsem s ním projel pár zatáček, ihned jsem si říkal, safra, tohle by stálo za hřích. :) A když jsem zjistil, že má i sklopné zadní opěradlo a vytvoří se dlouhý průchozí prostor kam snadno strčím běžky nebo rozebrané kolo, bylo prakticky rozhodnuto. I Keiichi Tsuchiya v jiném díle Best Motoring, kde už jsou naštěstí titulky v angličtině to auto docela chválí. Testoval ho vedle tehdy nového Lexusu IS-F. Ten je pochopitelně ještě trochu rychlejší, ale Skyline se zdá být trochu řiditelnější na limitu a jediné co kritizoval, byla hmotnost. A to je pravda. Nakonec to i typický problém Nissanů 350/370Z , na ryzí sportování jsou trochu moc obtloustlé.
ND je fajn. Tak jestli jsi si hledal primárně auto na zábavu, pro dva, prostor uvnitř jsi neřešil ( já chtěl aby se tam vešli nouzově 4 lidi) tak asi nebylo co řešit. Leda ještě GT86, což by teda byla znova spíše moje volba než ND. Ale to je individuální. A ND je roadster...
Raspby
09. 2. 2019, 13:55 0 reagovatNávrat ztraceného Kraba :-D. Gratulace k Infinity. Ale stejně mi to nedá. To je to opravdu tak dobré sportovní auto, že se srovnává s GT86. O výkonu nemluvím, ale sám víš, jak je GT86 vyjímečná, co se týká sladění podvozku a řízení a v podstatě celkové ovladatelnosti a pocitu z jízdy. To je tohle velké kupé opravdu tak agilní a hbité? Mě to přijde jako luxusní GT. Má výbavu, prostor, luxus, ale taky hmotnost, automat...asi mi to budeš muset půjčit. :) Nicméně hezké, sice některé prvky vevnitř alespoň na pohled na mě působí trochu levně (třeba ty ovladače klimy a rádia na tím), ale obecně se mi to líbí, ta zapuštěná obrazovka vypadá super (oproti dnešním vytrčeným tabletům) a celkově to vypadá prostě fakt elegantně, až by se chtělo říct britsky :)
beastar
09. 2. 2019, 14:12 0Co se týká interiéru je to bohužel jednoznačně slabina všech Infiniti. Jednak jsou si palubky atd. dost podobný. A potom taky plasty jsou fakt levný nejen na pohled. Občas to hnusně vrže. Leskne se to a tak. Určení pro zámoří a Asii je prostě znát.
A co tam píše. Že kdyby nebylo auto v automatu a bylo lehčí v klidu by se dotáhlo i na Gt86. Hlavně tyhle motory jsou trochu jinde, než čtyřválcovej boxer. Díky 4ws a slušnýmu výkonu to je dost živelný. A podle mě to dává víc jako 370Z. Což je teprve ta pravá zajímavost. A můžeš v tom jet po dálnici 200 aniž by ti za hodinu třeštila palice;)
krab
09. 2. 2019, 14:19 0Dík Honzo, já tu dal po nějaké době blog, zajímá mě co na ten můj poslední bláznivej nápad řeknete. Jinak příští sobotu pak mrkni na garáž, dám tam komplet článek o tomhle neobvyklým kupé. Příměr s GT86 ber v uvozovkách, ale pro verzi s manuálem by vážně platit mohl. Podvozek je jí vlastnostmi daleko blíž než třeba 3er E92 nebo Audi A5 o Mercedesu CLK ani nemluvě. V Best motoring to auto postavili proti Lexusu IS-F a drželo se statečně.
Má to vpředu dvojité lichoběžníky, vzadu víceprvek s natáčením nápravy po směru zatáčení a diferenciál VLSD jako zetko. Váží to hodně, přes 1600, takže je to cvalík, ale zatáči brilantně. No a VQ37 ze zetka je suprovej motor, elegantně to zní, lehce se točí a má to krásně lineární přísun výkonu. Prostě už to je v kategorii aut co jedou, asi prostě je pryč období miat i toyobaru. Ale já vím přesně čím to je ... tím lotusem :) ... a to o něm kámoš řekl, že by to chtělo i motor! Přitom hele já jsem s 2ZZ spokojen i bez kompresoru :-D
Raspby
09. 2. 2019, 14:23 0No ja viděl zase nějaký závod Best Motoring sedanů, kde bylo tohle samé Infinity ale ve verzi sedan (Tuším, že se to tam jmenuje prostě Skyline Sedan) a tam se teda moc nechytalo :-D. Pravda i z toho videa bylo vidět, že automat si dělá, co chce :). Nicméně to ode mě nemělo vyznít jako kritika, jen mi to prostě nepřipadá jako sporťák, ale jako GT. Ale já mám GT rád :)
krab
09. 2. 2019, 14:26 0A ten interiér ... no na soudobé Audi A5 nemá ani omylem. Ale s BMW řady E9x by soupeřit mohl. Hlavně u BMW řešily všechny nedostatky tučný příplatky, tady stačilo mít sport pack. Myslim že k nám ani ty levnější verze nedováželi. Tak pak máš fakt dobrá sedadla, na tu dobu vcelku fajn panel s navigací i dobré stereo. Plasty různě okolo lacinější, ale zas o dost lepší než mělo zetko. Jako Lexus to není ... :)
krab
09. 2. 2019, 14:36 0Tak samozřejmě je to GT, ale zatímco GT typu šestky od BMW nebo XK od Jaguaru jsou usedlá plavná auta, tohle překvapí agilitou a tuhostí karoserie i řízení.
Jinak ty jpn testy si nakoukám. Ne všechny maj titulky... Sedan se mohl řídit trochu jinak, bylo to tuším taky AWD a převodovku mohlo mít 5st. Tohle má 7st stejnou jako 370Z. Nicméně psal jsem to ve vlákně vedle - není ideální pro opravdovou sportovní jízdu. Mě to nevadí protože účel toho auta je denní ježdění
Raspby
09. 2. 2019, 14:46 0JJ jako daily super..o tom žádná :) No hezký no...u Tebe bych čekal zase něco z UK...tím Infinity jsi celkem překvapil..tak užívej a ať slouží :)
krab
09. 2. 2019, 21:15 3Přesně ... jako relativně jsem překvapil i sám sebe :) Něco z UK by bylo super, jenže já nechtěl "nesmysl na kolech", se kterým zas jen vyjedu, když bude hezky, ale celoroční auto. A tak to vypadalo, že by to asi mohl být hothatch, ale jak vidno, zadokolka bez turba a šestiválcem opět zvítězila. Ona to je totiž nejlepší koncepce.
beastar
10. 2. 2019, 00:06 1Ale neni. My tvrdý chpapy s ocelovejma nervama co žerem vruty a zapíjíme Mogulem. Jezdíme zásadně perma 4x4 biturbo 500 koní a 700 kg. Všechno ostatní jsou auta pro slečinky. A klouzání a zaslouženej výkon je pro buzny, co se bojí jet čistou stopu. A spálit kurva drahý gumy je škoda. Amen;)))
-
Komentář upraven 10. 2. 2019, 00:06:48
Goldies
12. 2. 2019, 14:07 1Kde ja jen ten zapustenej display jen videl? :-D a jo! Uz vim!
beastar
12. 2. 2019, 14:42 0Oni to takhle dělá dělali a dělají. Jen dnes už se zapouští méně, než dříve. Je to Nissan, tak se není čemu divit.
krab
12. 2. 2019, 15:10 0tak není to technologie NASA z roku 2099 :-D Ale mě to je jakoby úplně jedno. Protože víc a víc lidí najednou začíná hodnotit auta podle toho jak pěknej mají "tablet" na přístrojovce ...
Goldies
12. 2. 2019, 16:28 2Jako pozor, ja sem s nissanem maximalne spokojenej, a ze je infinity nissan taky vim :-) a pokud to bude stejnej drzak jako vetsina jpn produkce tak to bude parada na spoustu let :-)
beastar
12. 2. 2019, 20:08 0Ja byl s Infiniti i Nissanem taky maximálně spokojenej. Nechybělo mi nic. Jen snad ta spotřeba mi u obou vadila. Špatný výběr motorizací pro moje ježdění. Jinak to bylo spolehlivý. A velmi funkční ve všech ohledech.
Stanley
10. 2. 2019, 17:46 0 reagovatKrabe jakou máš zkušenost s automatem v manuálu? Nevím, jestli mají stejnou skříň, ale v 370Z 2010 pro mě byla zklamáním - řadit pádlama při trochu akčnější jízdě se nedalo. Někdy pípala, že nemůžu ručně podřadit, někdy řadila se zpožděním.
krab
10. 2. 2019, 19:39 0Já jsem 370Z s automatem řídil, ale už je to dost dlouho. V tom roce 2011/2012 cca to bylo. A taky mi to přišlo trochu těžkopádný, ten způsob jak to řadilo. K tomu ještě měla ta převodovka funkci "rev matching". U Infiniti/Skylinu ta funkce spíš není, nebo je ten projev utlumenější. Taky on výfuk v zetku je trochu víc sportovní než tady, je to tišší.
Já mam 7st. převodovku, je to ročník 2012. Ty první ročníky do 2010 a možná včetně 2010 mívaly ještě 5st. automaty.
Řadí to tak, že relativně pomalu. Je potřeba s menší prodlevou počítat. Zkrátka ty převodovky jsou dneska jinde. ZF 8spd, to je jiná káva co se týká sportovního použití.
Zkrátka a dobře - pokud tohle auto bereš hlavně jako víkendovku pro zábavu, hledej manuál. K točivýmu VQ se fakt hodí. Pokud to má být (jako u mě) denní auto a sporťák máš ještě jiný, tak je ten automat v pohodě. Stejně si myslím, že 90% času budu jezdit na normální "D" :)
Stanley
10. 2. 2019, 22:52 0Hm, mně výfuk v Zetku přišel dost tlumený :-D Tedy tlumený dovnitř, ven byl tak akorát. Zvenku byl vlastně naprosto skvělý.
Já jsem bohužel člověk jednoho auta, takže nikdy nebudu mít víkendovku. Už jsem zkoušel mít auto na víkend, ale dopadlo to tak, že jsem daily povozem přijel ke garáži, vytáhl víkend a s ním jel do práce. Z práce postup opačný. Takže jsem nad sebou zlomil hůl.
Ono to Zetko i tak bylo takové celé gumovější (holt spíš GT), takže i když na něj stále někde vzadu myslím, budu se muset nejspíš poohlídnout jinde. Novější prý už jezdí líp, ale ty jsou mimo mou finanční kategorii.
krab
11. 2. 2019, 10:55 0Stanley, tak jako pro člověka jednoho auta bych to Infiniti G37S nezatracoval. Je těžší, je to spíš GT, ale máš výkon i ovladatelnost. Já si myslim, že může právě překvapit celkem širokým spektrem schopností, logicky je to trochu kompromis. Ale teď myslím kompromis směrem spíš k tomu pohodlí a GT charakteru za cenu méně dravých jízdních vlastností jako opravdový sporťák.
Kompromisní jako sportovní auto je vlastně ovšem každá "plechovka". Sporťák začne totiž být zajímavý když má hmotnost pod tunu, motor uprostřed a vcelku slušný výkon. A hrozně záleží na osobních preferencích. Já jsem na to "lightweight", ale mám současně rád i silné motory.
Čím jezdiš teď tedy? Jestli se můžu pozeptat...
beastar
11. 2. 2019, 14:28 0Třeba Porsche 944 pod tunu nemá. Motor uprostřed nemá. Výkon nic moc. A podle mě z dnešního pohledu je to puristicky sportovní auto:))
Vavris Vavrisovic
11. 2. 2019, 14:55 0Z dnešního pohledu je puristické sportovní auto i Toyota Corolla z té doby :-)
beastar
11. 2. 2019, 15:09 0Přesně tak sem to myslel:)) Ono i takový kadett, nebo Sirka to jsou z pohledu dneška auta pro puristy a nadšence.
krab
11. 2. 2019, 15:46 0jo, to je jak to píše Vavris v tom snílkovi o Escortu RS2000. Tím jak je to už starý, tak to většině lidí připadá už puristicky. Nedávno koupil kámoš zachovalýho Compacta s 1.8 iS motorem. A už to vlastně koupil čistě jako "zážitkový" auto se kterým se vrací do dětství vlastně :)
Já jsem to jenom chtěl vyjádřit v tom smyslu, že ten můj nový povoz za sportovní auto nepovažuju, ale má jisté milé atributy :) Jinak bych ho taky nekoupil, že? Ale spoustě lidí to naopak "puristicky" dokonce může připadat. V práci mám x lidí, kteří mají pocit, že Audi A4 je nízký sporťák, kdežto cestovním autem je středně velké SUV , velké SUV, hybrid mezi liftbackem /sedanem a SUV atd... Vnímání kategorií aut se u motoristů ( nepíšu autíčkářů) tak nějak mění...
Stanley
11. 2. 2019, 15:51 0Krabe s G37S jsem v klidu - je mimo moje finanční možnosti :-D Já sám jezdím s MG ZS 180, V6/1250kg/130kW/240Nm s krásnou výkonovou špičkou. Ne že by to byla muší váha, ale právě v porovnání s 350z/370z/G35/G37 je nižší hmotnost dost znát a to mě od nissanů trochu odrazuje. Jízda v 350z se mi jinak líbila dost. Byla podobná té v mém MG, jsou oba obhroublí, jen v 350z byla ve všem posunutá ještě dál. Je to holt něco za něco.
Jinak obecně posun ke GT asi neocením, v ZS 180 jsem schopen projet celou republiku skrz okresky na Šumavu, mít z toho radost a hned další den odpoledne jít projíždět Modravu a okolí. Diagnóza no.
krab
11. 2. 2019, 18:11 0Jasně , ZS180 , to je takový hodně zvláštní auto. Ale mě to je sympatický, protože tohle ti vyrobí asi fakt jen Angličani. Motor Rover V6 má hezký zvuk, když už má svoje servisní bolístky a karoserie tak nějak Honda Civic :)
Posun ke GT tak nějak oceníš, když máš rád kupátka, což já měl vždycky. A jsem rád, že je vůbec stále vyrábějí, např. nyní nově Toyotu Supru! Mohlo by takových aut být víc, ale prostě není ... "zákazníci to nechtějí" , zákazníci milují sportovní SUV...
ToMyx
12. 2. 2019, 12:21 0krabe: Ten poslední odstavec je bohužel víc než pravda. Dnes hold nevadí, že auto má přes 2 tuny, doženeme to turbama a širokýma kolama, aby se to udrželo na silnici. "Sportovní" stodoly je to co dnes frčí, nemám nic proti, jen je škoda, že je to na úkor coupé a sedanů s velkými motory. Ale musím dodat, že podobně jako ty nekupuju nová auta, takže do toho nemám moc co kecat:-)
-
Komentář upraven 12. 2. 2019, 14:10:54
krab
12. 2. 2019, 13:15 0To je pravda no... Nová auta tu na Autíčkáři asi kupuje málokdo. Buď na ně nemáme, nebo nechceme akceptovat ten sešup hodnoty.
U mě je to tak napůl. Radši mám víc ojetých aut, každé jiné, než jedno nové. Navíc ani nevím co bych si fakt vybral. Teoreticky nejspíš Alpine A110 jako James May :)
nebo Giulii QV nebo BMW M2 Competition.
Jenže to jsou auta za 2 mega a za 5 let musíš kromě pravidelných provozních nákladů odepsat milion v amortizaci nebo prostě poklesu hodnoty. To je strašnejch peněz.
Stanley
12. 2. 2019, 13:58 1Krabe taky mám nejraději kupátka, samozřejmě. Ta 350z (spolu s RX-8) je dokonce i v dost silném kurzu, jenže aktuálně probíhající rekonstrukce domu odsála drobásky, protože furt vymýšlíme nové a nové věci, a nákup vozu se posunuje a posunuje.
ZS je zvláštní. Kdysi jsem se ptal autíčkáře právě na náhradu mého V6 lehkého sedanu, byla k tomu i skvělá a bohatá diskuze, ze které jsem ještě dlouho čerpal, ale závěrem vesměs bylo, že náhradu za ZS už prostě neseženu.
Mám ale štěstí na paní Stanleyovou - nemá ráda SUV, takže do těchto oteklostí mě doma nikdo tlačit nebude.
Jinak Alpine A110 bomba, je to jeden z "plakátových" snů :-)
-
Komentář upraven 12. 2. 2019, 13:59:51
krab
12. 2. 2019, 14:18 1Máme podobný osudy tady na autíčkáři koukám :) Jo, já taky musel slíbit, že se pustíme ještě do nové kuchyně někdy v "dohlednu" :)
RX8 je taky hrozně zajímavý auto a ještě jsem s ním zatím nejel. Teď sleduju toho týpka z Carthrottle, ten koupil RX8 za 600 liber a dává to dohromady. Posledně dával díl o tom jak dojede na jednu nádrž z jižního předměstí Londýna až do Edinburgu, to bylo zábavný, fakt...
Paní Krabová taky nemá ráda SUV, ale nyní lehce hudrovala, že je to zase nízké auto...
Alpine bomba bude. To jsou přesně takový ty sny co když to pak náhodou jde, tak si to koupíš po 10 letech jako ojetý.. já myslim, že ty auta co mám a co jsem měl, to je přesně ten případ. Toyota Supra - to bude přesně fantazie, až to bude po letech ojeté za 4 kila :)
Akorát jak tu psal Matěj v tom editorialu o GT86 : musíme držet palce a fandit těm bohatším střelcům, ať tahle auta nejdřív nakoupí nová, starají se o ně hezky a za pět / deset let je máme v garážích my :)
Stanley
12. 2. 2019, 17:48 0Jo... Alex, taky jejich rotary seriál sleduju :-) Alex je hrozně pozitivní týpek a pořad má náboj. Ona i česká komunita okolo RX-7/8 je veselá a dělají si ze sebe srandu, takový životní postoj mi vyhovuje.
Já fandím těm, co nakupují dnešní nová zajímavá auta! Dokonce fandím i těm, co nakupují u Porsche SUV, tím nám ostatním, společně s majiteli nových, sponzorují desetileté vykopávky, což je správně :-)
ToMyx
11. 2. 2019, 14:06 1 reagovatGratuluji k novému úlovku Krabe!
Tohle kupé jsem si užil jako spolujezdec ve 2013 na cca 2000 km! V tu dobu jsem si říkal, že ho musím pořídit. Vzdálené kvílení motoru, které bylo slyšet, ale nerušilo, to je asi to hlavní co si pamatuju (byl tam nějaký titanový výfuk). Vnitřní materiály mě teda neurážely co si pamatuju, ale já jsem nenáročný :-)
Takhle nějak si představuju chování gétéčka. Není vysloveně mrštné, sílu má a ve 180 na Bahnu je pohoda na palubě. Navíc Infinity je pár kusů v republice, takže je neokoukané. Skoro bych si troufl říct, že subjektivně je pohlednější než Zetko. Za mě paráda a jen doufám, že tě nepřejde chuť moc brzo, abych se stihl mrknout naživo :-)
krab
11. 2. 2019, 15:41 0Dík Tomáši, nemusíš mít starost, tohle auto ode mě jen tak nezmizí. Doufejme, že bude rozumně spolehlivé a nevyžeru si různé vrtochy toho auta, když předchozí majitel hlásil 0 problémů ( poté co prý krátce po koupi měnili polomotor ) Ona to byla předváděčka, 6 měsíců u Auto Palace, novinářský to nebylo, na to to bylo moc mladé (2012) a tak si říkám jestli tomu někdo dával za studena a špatně zajel, protože prý tam byly lehce přidřené šály. Jinak jako VQ37VHR by měl bejt spolehlivej. Taky od výměny mi říkal majitel, že vše naprosto OK. Olej měnil naštěstí po 15 ti a ročně, já ten interval i trošku zkrátim, olej a filtr stojí pár korun a žádný "prasení" se s tim dělat nebude tak to snad vydrží.
Zkoumal jsem delší dobu jaký auto na normální ježdění a aby prostě to nebyla nuda nebo příliš risk (nějaký ten starší Jaguar, bavorák atd.) a tohle se zdá být ideální. Prostoru je hodně, sedadla jdou vzadu sklopit, vejde se tam hodně věcí, je to příjemný, rychlý i kultivovaný. Tak jediný co to bude mít trochu vyšší je spotřeba, ale tragedie to nebude. Asi tak na úrovni 996 to bude žrát.
Já doufám, že mi to auto vydrží několik let a co místo něj, de-fakto netuším. Předchozí a první majitel toho auta si místo ní koupil Mustang GT 5.0 Fastback prý...
ToMyx
11. 2. 2019, 15:59 0Už se těším až to pořádně rozebereš v článku. I tento poslední mi dělal příjemnou společnost při víkendové snídani.
Výměna polomotoru, co si budeme povídat, ona ta předváděčka také nemá vůbec lehký život, že. Nevím teda, kolik je olejová náplň, ale pokud s ním budeš hrkat po městě, výměny oleje kolem 10tkm motoru určitě neuškodí. Nedokážu si tipnout jak se pohybují ceny servisu nebo jak úspěšný je tento model na žebříčku spolehlivosti, to bys mohl odvodit z US. Předpokládám, že při normálním užívání budeš stejně jen měnit náplně, kotouče a desky a občas pneu :-) Tak ať dělá radost, i z tvé odpovědi to vypadá, že jsi opět tak trochu "chycen" a to je dobře :-)
krab
11. 2. 2019, 16:19 0Dík, no zatím jsem objevil spíš pozitivní zkušenosti na anglicky psaných značkových fórech + nějaké recenze. V zásadě to typický závady co by se opakovaly u víc exemplářů nemá. Takže jen spotřebka. Ono to tak vyšlo, že jsem vlastně chtěl relativně prostorný ( aby nouzově uvezlo až 4 lidi), aby to mělo pohon zadních kol, řídilo se příjemně, zvládlo to zimu, mělo automat, aby s tím mohla jezdit žena když náhodou bude muset řídit ( protože ona řídí strašně nerada) a mělo to i nějaký slušný motor, aby se člověk nebál něco předjet.
BRZ v automatu je pitomost. S tím automatem to ztratí polovinu kouzla. Pak jsem uvažoval o Levorgu chvíli. Ale je to stále docela nové auto, relativně drahý, tak to bych si musel ještě počkat a něco našetřit. Pak jsem si říkal : hot hatch, třeba MK3 Focus ST. Už jsem i nějaké začal vybírat a ani se nesvezl. Ale když jsem jeden tuhle slyšel nastartovaný, tak prostě Ecoboost mě docela zase odlákal. Dřív jsem míval Focus ST s pětiválcem a to byla jiná hudba :) A pořád jsou to předokolky...
A pak jsem se svezl tímhle autem a hned mi padlo do ruky. Stejně jako loni GT86 ( a tu bych býval byl měl doteď, jenže jsem to prostě musel prodat kvůli tomu abych měl dostatek peněz na Lotus) Takže vlastně se mi teď domů vrací taková variace na téma GT86 , byla kupodivu levnější, dokonce po prvním majiteli a tentokrát bez pojistných událostí / bez oprav po nehodách) A je pochopitelně větší, těžší, ale má charakterově jiný a o mílové kroky silnější motor, přitom furt je to atmosférická jednotka co točí vesele k 7500. Je to furt Nissan motor, ne žádná ta eko věc co prodávají dnes v těch Nissan-Renaultech :)
A já nevím, čím víc moderních motorů mám možnosti vyzkoušet, tím víc si říkám : drž si ta stará auta :-D
ToMyx
11. 2. 2019, 17:08 0Jasně, že už máš recenze a fóra dávno načtený, to jsem tě teda krutě podcenil :-)
Tvému požadavku na coupé a místo alespoň 2+2 úplně rozumím. Je to jeden z důvodů proč jsem stále tu mou starou pixlu nevyměnil za něco jiného, silnějšího a lehce obratnějšího a tak aspoň "zvelebuju". Dokud jsou jen 2 auta musí jedno být alespoň 2+2, aby bylo možné alespoň nouzově převézt děti.
Tu poslední větu mám stejně, mám teda největší zkušenosti jen max dvoulitry a ten rozdíl mezi EURO 2-4 je krutý co do projevu.
Takže Krabe, drž si ta stará auta:-D
krab
11. 2. 2019, 18:34 0Víš co, ono ty recenze a fóra jsou taky plný ani ne nesmyslů, ale spíš různejch lidí co píšou, že měli ty a ty poruchy a vlastně podle tohoto vzorce bys fakt žádný auto ani koupit nemohl. Ale dá se vysledovat co je průserovější a co naopak spíš držák. Tak snad to držák bude :)
Jo, jako zní to zpátečnicky a taky už zdaleka nemám jen stará auta, ale prostě taková postaru vyrobená. Bohužel ty emisní normy přitažený do extrému se na motorech podepisují čím dál víc. Jak na spolehlivosti ( dnešní benzín je složitější než před pár lety nejmodernější turbodiesel), tak na tom projevu. Mě štvalo na Toyobaru jak ta kombinace přímého / nepřímého sání + to naladění a díky tomu to má tu debilní díru právě v těch středních otáčkách. A pak to taky jezdí z výroby na API SN 0W-20 oleje .. aby to mělo nějaký asi laboratorní hodnoty spotřeby. Chápu, že výrobní tolerance moderního motoru už jsou tak přesně vymezené, že to asi umožní fungování takhle lehkoběžných olejů, ale trochu mě to děsilo ... Taky při první výměně jsem to tam už nenalil... A kluci z BRZ/GT86 používají taky jiné oleje.
Tohle VQ je dimenzovaný jinak. Je to pořádný motor. Nemá žádný ultra vychytávky, pro EU to auto nikdo cíleně nevymýšlel a to že ho sem pod značkou Infiniti sic mohli pod hezčím názvem Nissan Skyline vůbec začali dovážet byl docela zázrak.
Ale jak to typicky v Evropě bývá, velký úspěch japonské velké kupátko neudělalo. Na tu cenovku mu chyběl "BMW" odznáček a vlastně o těch autech nikdo ani nic moc nevěděl. Ani já , než jsem se trochu začal zajímat. Vlastně tak před měsícem ještě by mě tohle auto jako možná varianta co koupit vůbec nenapadla. Myslím, že mě na ten nápad přivedl tady místní Dan Borský ...
ToMyx
12. 2. 2019, 12:13 0Nezní to spátečnicky, ale zdravě...
Všude se lze dočíst o věcech co jak popisuješ jen komplikují užívání moderních motorů. Od egr, přes přímý vstřik až po filtr pevných částic i pro benzíny. Ano, současné lehkoběžné vodičky co se do benzínových motorů lijí jsou často 0w-X a to se mi taky nelíbí. Ale oleje jsou strašná věda a do těchhle vod bych se nerad pouštěl, protože prostě nemám nastudováno tolik. Jediné, čeho se u oleje držím já je výměna včas nebo dříve...
Nakonec ti kolegové v redakci nebudou tak strašný ansámbl, když ti dávají tak podnětné rady:-)
Jakub Pospíšil
12. 2. 2019, 10:50 10 reagovatJen to tu tak nechám...
beastar
12. 2. 2019, 14:46 0Takhle ... No zasmál se jakože docela dost.Něco na tom je.
Nimrod
12. 2. 2019, 16:19 0na tomhle mi přijde zajímavý to, jak když se řekne skyline, skoro každej si vybaví jen r34 gt-r...
krab
12. 2. 2019, 20:43 0Uděláme kafe a káry jen pro Skyliny? :-D
Bavoraczech
15. 2. 2019, 07:46 0 reagovat"Infiniti G37S. Mě to přijde jako fajn název pro luxusní hifi soupravu do obýváku" - Vzhledem k tomu, že jeden z výrobců luxusních HIFI soustav se shodou okolností jemnuje také infinity, to celkem sedí :)