načítám data...

Jak jsme se zbláznili a jeli pro rodinný kombík

12. února 2021, 20:05 87 komentářů FidoBlack

Joo, vlastně, kombík...no, cuore sportivo ala nejmenších kombík na světě!

zobrazit celou galeriiFilip Černý: Jak jsme se zbláznili a jeli pro rodinný kombík

Ahoj!

Tak jsem  tady zas. A kdo poznal hned v úvodu,  jeli jsme si pro Alfu. Přesněji pro 159 sportwagon. 

Ale jak to začalo,  píše se zhruba měsíc zpět a já si jako zodpovědný přítel začal říkat, že nechat jezdit těhotnou a vlastně pak mamku s miminem v puntu je blbost…Ano, pár z vás mi to tu psalo. Tak jsem začal projíždět inzerce a hledal hezký naftový kombík, ideálně v automatu do 100 tisíc. 

Začal jsem asi u 15ti značek aut,klasika.  Ze začátku se mi šíleně líbilo mondeo, volvo v50 a dvojková ofce. Jenže doma se řeklo že ne, že to jezdí všude a tuplem ne ofci protože ji má téměř každý… Ok, hledal jsem dál a zabrousil jsem k alfám, že začátku k 156sw. Jenže po pár dnech zjišťování jsem zjistil že je to vlastně dost staré auto jak koncepcí tak i designem a žádná hezká prostě nebyla. Dále přišlo GT s o mnoho větším kufrem ale zas to byl jen 3dveř a navíc co si budeme, GT a v naftě, to prostě ne. Mezitím se objevilo pár fiatů, třeba obrovská Croma a Stilo SW. Jenže prostě já nevím, srdcem fiaťák ale tyhle auta na mě dojem neudělala,  zpracován nic moc a ani jízda mě neuchvátila.  Ale pak jsem našel přesně to co jsem hledal,  kombík v naftě, s automatem a v dost dobrém stavu dle fotek aspoň teda.. tak jsem začal uvažovat a hledat, hodně hledat jelikož jsem po Alfě toužil už dlouho. Z motoru třeba jsem strach neměl, ty JTDčka znám, motory jsou to dobré a dost vydrží, největší obavu jsem měl z automatu a přední nápravy. Nu což, do skupiny alfistů jsem přidal inzerát a zeptal se otázkou jestli se na ní někdo nebyl podívat..a hle, ozval se přímo majitel bazaru a to začala být teprve úplně nejlepší věc při výběru auta. Pán si ode mně vyžádal telefonní číslo a obratem cca v 7 večer volal a vylíčil mi vše o autě, že je po servisu, nápravy udělaný, olej, rozvody taky a že v ničem není problém. Říkal jsem si že jasný  klasický bazarnický kecy.…

Ale mě to nedalo, vyžádal jsem si VINko, nechal projet auto na carverticalu a auto naprosto v klidu, nestočený,  nebouraný, nekradený… Tak jsme to probrali doma (přítelkyně milovnice Alf) že vybereme kasičky a jedeme prostě na blind aniž by jsme to auto viděli předem. 

A dnes to přišlo, 7 ráno odjezd a necelé dvě hodiny na to  jsme dorazili do Heřmanova Městce kde se auto nacházelo. Bazar popíšu spojením "ráj pro milovníka Alfy". Všude Alfa kam se podíváš.  Jenže ta naše nikde. Tak si nás všiml pan majitel a říká "jo vy jste pro tu 159, je na výměně toho oleje jak jste chtěl (převodovka a zároveň rezervace aby ji nikdo nevyfoukl). Padlo pár slov a říká "vyznáte se v tom trošku?" Říkám že jo a odpověď mě zaskočila a to jako dost…"Tak pojďte, je to na zvedáku aspoň se podíváte zespoda jak to vypadá". Přijdu,  koukám a na autě nikde ani troška rzi, dobře, na vyfuku troška povrchovky. Ale jinak, vše důležité jako ramena, uložení a napravnice vše nové! Pak to dodělali a auto dali na zem. Ukázali mi vše co jak a za kolik bylo opraveno, seznámili mě se stavem auta jako celku a vzali na krátkou projížďku. Auto jelo přesně jak jsem si představoval, tudíž bylo jasno. Sepíšeme to a bereme jí… 

No a tak máme Alfu doma, mám s ní pro dnešek najeto 300 km takže nemůžu moc hodnotit ale hned mi udělal šok v podobě vypalování dpf.. auto začalo žrát 12l/100, hulilo jak parní lokomotiva, no hrozný. Po pár kilometrech se to vypálilo a je klid. 

Ještě pár informací o autě na závěr a pár prvních dojmů. Motor je 1.9JTD 16v o výkonu 110kw a krouťáku 350NM. Převodovka samočinná Aisin (nevím přesně typ) s 6q. Podvozek je skvěle odladěný na takové to dálniční ježdění, ve městě je to trošku horší. Auto je dost nízké oproti jiným kombikům a taky asi o dost těžší (cca 1600kg)…Převodovka od Japonců řadí plynule bez cukání. 

Co se týče interiéru tak jediné co musím vytknout je konektivita základního rádia, umí jen CDčka ale nic co by aftermarket 2Din z alíku nenapravil :)

Tak a to prozatím vše, určitě třeba za měsíc napíšu nějaký první zkušenost a tak. Hodně lidí asi bude zajímat spolehlivost a proč jsem takový magor že zrovna alfu jako rodinné auto.  

Závěrem chci říct,  je to auto jako každé jiné a na pověry typu že to víc stojí v servisu než jezdí nevěřím. A nebo se mýlím?…

Mějte se hezky! :)

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jaromír
12. února 2021, 22:08
2

Haha, já to tušil. Tohle auto je umění na kolech. Skvělá volba!

reagovat
beastar
13. února 2021, 00:16
8

No umění na kolech je Zonda. Tohle je takový designový Mondeo s malým kufrem. Taky se mi docela líbí a za ty prachy, co dnes stojí je to pohodový kup.

Kuře
13. února 2021, 10:29
5

Ty brďo, Zonda je zpět! Zmínku o ní už sem od tebe fakt dlouho nečetl;))

lu
lumix
13. února 2021, 15:47
0

Pro mě byla jako zjevení 156 po uvedeni, tohle je taky pěkné, ale už to nebyl ten wow efekt jako u 156.

Bavoraczech
26. února 2021, 10:40
0

Beastar - S Mondeem nesrovnávat. Možná tak projevem podvozku, ale jinak zcela jiná technika a provedení.

St
Staromil
13. února 2021, 00:02
1

Tahle Alfa je prostě krásné auto. Pro mne jeden z nejhezčích kombíků, ne-li nejhezčí, co jezdí po silnicích...a to nejsem "alfista" uživatel. Snad proto mám taky něco podobného, co se jí trochu podobá. Na druhou stranu asi jsem ten alfista obdivovatel a nejen této, ale i dalších typů, vždy osobitých kousků. Tak ať slouží, budu se těšit na zkušenosti, snad budou převažovat hlavně ty dobré.

reagovat
Sa
Sato
13. února 2021, 08:13
1

Od matesa mame aj nasu alfu, je fajn, ze to je bazar a alfa servis v jednom. Maju dlhu tradiciu, takze som im proste veril a nechal pred kupou spravit rozvody. Zatial sa to nepotkalo takze zrejme dobry :)

reagovat
krab
13. února 2021, 08:20
0

Je fajn, že ten bazar na Alfy evidentně funguje jak má, žádný monte karlo... občas taky kouknu na nabídku co tam má. Teď třeba dvě červený Stelvia benzinový. Řešil jsem něco podobnýho v listopadu, no nakonec jsem neutrácel příliš ( třeba to Stelvio by bylo bývalo ideál) a koupil šestiválcovou benzinovou X3. Ale funguje a vypadá, že účely bude pár let splňovat. Pak asi zas půjdeme do Alfy, ideálně Giulie.

Ta 159 SW vypadá moc hezky, tak ať ti to jezdí, jsou to pořád krásný auta.

reagovat
Vojta
13. února 2021, 11:58
0

No... jako nerad bych pomlouval, ale v pravdě je to jako každý jiný bazar. Jsou tam lepší i horší kusy. Zatím nikdy jsem tam auto nevybral, vždy s ním bylo něco špatně, bylo po bouračce, složeno z více kusů atd. ;) Poslední roky se spíš snaží orientovat na dražší a novější auta, takže samozřejmě v lepším stavu.

FidoBlack
13. února 2021, 11:58
0

Na autě mi bylo vše ukázáno plus jsem si vše ještě ověřil sám :)

Vojta
13. února 2021, 12:42
1

No jo, tak jako to ti umím ukázat taky :D Najdu ti tam klidně opravy za cenu převyšující nákupní cenu toho auta. Sice jsi dodal docela málo fotek, ale už takhle od pohledu jsou vidět KO světla, ty budeš muset vyměnit :) Mlhovky teda taky vypadají KO, ale to je na 159 normálka, spíš je divný ten rámeček okolo té levé.
Ale třeba se pletu, třeba jsi fakt koupil až neuvěřitelně dobře :) Já tam byl za svůj život tak možná desetkrát a auto nikdy nekoupil, protože vždy bylo něco špatně.

FidoBlack
13. února 2021, 14:52
1

Zrovna světla jsou to poslední co mě trápí, radši po smrti světla než motor :)

krab
13. února 2021, 19:30
1

Hele, jestli to bylo to za 85k jak má pořád na bazoši s komentářem "prodáno" tak zase za ty peníze se asi nedá čekat úplně top stav ve všem. Má tam těch 159tek několik, dokonce i hezkou verzi Ti, ta se mi z tý řady líbila vždycky nejvíc. A dokonce i hodně málo jetou základní 1.8 TBi, což asi dynamicky není výhra, ale zas by to mohlo nenáročně fungovat...

Vojta
13. února 2021, 19:32
0

Motor na 159 obecně problém není, kromě prasklé hlavy, což se stane proto, že to v minulosti někdo uvaří. A to nezjistíš. Uvaření je pak z důvodu KO vodní pumpy (často při rozvodech někdo nemění), nesprávného odvzdušnění a samozřejmě úniku/nízké hladiny. Ty světla jen upozorňuju, spousta lidí pak nadává, že to blbě svítí a že tam cpou nightbreakery a další věci a furt to nesvítí... tak je to tím, že jsou vypálený. Kup si nový, dodělej si DRL a pak vydržej - obecně světla s H7 nemají rády denní svícení, přehřívají se a vypálí se :)

Vojta
13. února 2021, 19:35
0

Krab: TBi spíš nechceš. Mezi alfisty to je děsná modla, ale reálně tak skvělej není. Dieselovej jízdní projev, odcházej tam převodovky a turba. Jinak ale celkem OK, jen to moc nejede a žere. Průser ve 159 je jen a pouze ta 3.2 V6, to je opravdu po všech stránkách špatný motor. 80kkč je pak prostě taková ta nejnižší cena, za kterou jde koupit 159 vhodná k záchraně. Vyloženě slušné kusy stojí spíš tak 150+ Ono... blbá spojka na 2.4ku naftu stojí v materiálu 30kkč atd. Tak pak ceny těch ojetin už prostě níž padat nemůžou, pokud za něco stojej...

Ot
Otes
14. února 2021, 09:33
0

Pro Kraba nemyslel jsi základní 1,8 mpi?? a ne TBi??

krab
14. února 2021, 09:53
0

Jo, jasně, to jsem myslel, tu atmosférickou 1.8 tuším komplet motor od GM, i když možná Alfa změnila pravděpodobně pár věcí v nastavení. Co jsem tak o něm lehce pročítal, tak je s ním 159tka sice nejlehčí, ale i tak relativně dost líná.

Ta 1750 TBi o tý se často píše jako o nejlepším motoru do 159, jiní zas říkají, že holt diesely... Pro mě právě volba 159 SW jako daily bohužel nepřišla do úvahy protože bych si neuměl vybrat jakej motor. Diesel je u mě neprůchozí, jezdí se často i kratší trasy + mě diesel neimponuje vůbec v žádným autě. Motory nové řady "JTS" 2.2 a šestiválec 3.2 , ty jsou proslulý tím, že jsou mizerný, základní 1.8 zase asi už moc pomalá, tak jedině 1750 TBi anebo zkrátka přišetřit na Giulii. To je ale zatím pořád cca půl míč a většina na výběr jsou diesely...

Vojta
14. února 2021, 12:09
0

Naopak, motory 1.9 a 2.2JTS jsou globálně v pohodě. Po 250tkm mívají občas vytahané řetězy a zanesené solenoidy variabilního časování, což jsou celkem levné opravy. Většinou ten řetěz dá spíš tak 400tkm a mění se jen ty solenoidy. Potkání nehrozí, zadření jen pokud někdo neměnil olej systematicky :) Je to nejlepší volba pro "levnou" 159.

krab
14. února 2021, 12:39
0

Ty jsi Vojto z nás tady co diskutujem občas Alfy nejinformovanější z praxe ... Já si ty JTS motory trochu zafixoval jako špatný (nejen) ale zejména teda z legendárního článku na dfens : https://dfens-cz.com/smejd-ma-jmeno-jts/

Myslíš, že říká spíš blbosti?

Vojta
14. února 2021, 12:57
0

No blbosti úplně neříká, ale mluví o motoru HFV6 JTS. Ty čtyřválce tyhle problémy nemají. Je to obyčejný Ecotec L61 - motor, který má pod kapotou strašná spousta aut koncernu GM, různé Opely, Červolety a tak. U Alfy se liší jen tou přímovstřikovou hlavou, ale jako celek problematický není. Dějí se mu globálně tři věci:
1) odejde čidlo teploty oleje, je drahé, ve vaně, blbě se mění a na provoz nemá vliv, jen ti nefunguje budík
2) vlivem pozdních výměn oleje se zanesou sítka v ovládacích ventilech (solenoidech) variabilního časování, většinou stačí pročistit, někdy je nutná výměna (dostupné z vrchu motoru, za pět minut není co řešit a stojí cca 600kč/ks)
3) vlivem pozdních výměn oleje opotřebený řetěz a napínáky, musí se to vyměnit, jinak svítí chyba časování a motor jede v nouzáku, potkání nehrozí
Celkově tomu motoru lze vytknout jen to, že má celkem vysokou spotřebu. Dlouhodobě ta 2.2JTS jezdí okolo 10L/100km a zároveň to není žádný trhač asfaltu. Ale jako bezproblémový povoz se schopným podvozkem je to fajn. Sice tyhle motory mají taky převodovku GM M32, která je proslulá svou smrtí, ale jak mají méně krouťáku v nízkých otáčkách, tak ty převodovky celkem drží a jejich opotřebení se projeví až někde okolo 300tkm, zatímco na dieselech se rozpadnou i za polovinu toho času. Proto u dieselu doporučuju tu 2.4 nebo 2.0, protože ty tuhle převodovku nemají.

Vojta
13. února 2021, 12:00
1

159 v automatu není úplně marná volba, aspoň nehrozí problémy s převodovkou M32, kterou všechny ty 1.9 JTDm mají. V zásadě stačí měnit olej v automatu a tak nějak přiměřeně se o to starat, nemusela by to být úplná katastrofa. Jen preventivně určitě udělat rozvody včetně pumpy, vyhodit vířivé klapky a pokud má, tak i DPF filtr. Jinak jsou z toho akorát drahé problémy (sežere klapky, praskne hlava, shoří na prach při vypalování atd...)

reagovat
FidoBlack
13. února 2021, 14:53
0

Převodový olej měněn v den koupě a v týdnu se chystá preventivka ve stylu filtry, olej, rozvody :)

lu
lumix
13. února 2021, 15:46
0

Otázka je po kolika km byl měněn, případně zda s proplachem, eventuálně nevím jestli se tam nemusí měnit i filtr oleje s ten bývá často součástí víka převodovky a to si pak nemyslím, ze ný to vše udělal. Jinak 159 je vzhledově povedené auto, jedno jsem před cca 3 lety tuším s 2,2 benzin malém koupil, sedan s velurovym interiérem a v tmavě modré metalize. Než jsem se během dne rozhodl byla pryč. Moc dobre se v ni seděli.

FidoBlack
13. února 2021, 16:20
0

Převodovkový olej včetně filtru byl dělaný včera při koupi auta, stal jsem u toho když jsem to delali. Motorový olej a filtry byli údajně dělané při dovozu při 186500km včetně rozvodů. Dnes jsem koukal a je černý jak bota, což je v pořádku, ale jelikož s tim budu jezdit denně 200km + tak chci mít jistotu:)

briza
13. února 2021, 20:54
4

Tak konkrétně odstraňovačům DPF bych snad i preventivně lámal hnáty, obzvlášť, když za podobným kyseláčem jedu.

Vojta
13. února 2021, 21:29
0

U těchto prvních generací to máš buďto odstranit nebo to auto vyhodit - nefunguje to s tím ;) A navíc jak se liší stav, kdy to auto ten filtr z výroby nemělo a je to jinak úplně ve všem stejné auto? Ostatně svého času tyhle "přestavby" dělaly i autorizované servisy. Zpětně dohledat, které auto je které... nelze :)
Další věc je ta, že to ani nepoznáš, když za tím autem pojedeš. Kyselý smrad je nefunkčním oxidačním katalyzátorem, nikoliv absencí DPF. Chybějící DPF lze poznat jen podle černého kouře - normálně auto prakticky kouřit nesmí, kouří jen tehdy, je-li s motorem něco v nepořádku. DPF to umí maskovat a tak auto moc nekouří ani pokud s motorem je něco špatně.
-
Komentář upraven 13. 2. 2021, 21:30:14
-
Komentář upraven 13. 2. 2021, 21:34:43

Ot
Otes
14. února 2021, 09:34
0

no nevím, v dnešní době odstraňovat DPF, když to na STK hlídají...

bkralik
14. února 2021, 10:22
0

Otes: Znova opakování co psal Vojta - tyhle 159 se dělal jak s, tak bez DPF. Takže i auto bez DPF splňuje předpisy a pokud není v hajzlu, tak projde. Pokud neprojde, tak to není tím, že nemá DPF, ale má na kaši vstřiky/turbo/motor...

Mrkef
14. února 2021, 10:52
0

Ve VINku STK nepozná, zda se jedná o vozidlo s filtrem pevných částic nebo bez?

Vojta
14. února 2021, 12:11
1

Ne, jak by to poznali? To by v tom musel být nějaký systém a na to by to muselo být německé auto. Alfa má VIN ZARTYP0000POSTUPKA.. z toho nevyčteš nic. Tu DB má jen autorizák a tam pro konkrétní VIN řekne akorát motorizaci a díly, které do toho patří tedy buďto DPF nebo průchozí trubka, varianty jsou obě. Pozná se to, jak jsem psal, podle rozdílného motorového svazku. Auta bez DPF tam nemají konektor pro ten snímač tlaků ;)

lu
lumix
14. února 2021, 12:44
-1

Na STK to vážně nepoznaji podle VIN? To mě překvapilo, jak se pak řeší případná vyšší “kourivost” , určitě tam musí být nějaký rozdíl.

Vojta
14. února 2021, 13:05
1

Jak by to proboha poznali? A proč by to poznávali, proč by to vůbec hledali a řešili? Vyšší kouřivost tam není, jak už jsem psal výše, zdravý motor nekouří, důvod užití DPF je zejména tehdejší daňové zvýhodnění ve většině EU. Kouřivost se bere podle štítku a všechny 159 homologované dle normy Euro 4 mají hodnotu součinitele kouřivosti 0.51 se započtením koeficientu pro opotřebení časem. Nicméně na opacimetru u funkčního motoru bez DPF naměříš okolo 0.15-0-20, což jsi s přehledem v toleranci. U motoru s DPF naměříš tak 0.05-0.10, pokud ten filtr a motor je v dobrém stavu, jak to má najeto víc, dostaneš se prakticky na hodnoty auta bez filtru. Opět se bavíme o hodnotách prostým okem nepostřehnutelným a tihle detektoři v kolonách, co poznají vykuchaný DPF se můžou jít vycpat. Ano, pokud je diesel rozbitý a má nesprávný poměr palivo:vzduch, tak pak prostě kouří a ano, funkční DPF tento kouř do značné míry skryje, ale dřív nebo později ho to oddělá a začnou se dít takové ty nucené regenerace každou chvíli, přehřívání motoru, kroucení výfukových svodů, ředění oleje naftou... prostě krása pohledět, tím spíš když takové auto při vypalování smrdí a hulí, jako kdyby hořelo. Navíc emisní norma Euro 4 nemá jednotnou metodiku pro kontrolu stavu DPF přes diagnostiku a tedy tyto vozy to ani vůbec neumí, pouze přes proprietární diagnostiku výrobce, nikoliv přes standart EOBD, tedy pokud tam filtr je nebo není, na emisích o tom ani v jednom případě nevědí. Jiná situace je Euro 5, která už toto standardizované má. Stejně tak se tam používají jiné metody pro stanovení součinitele kouřivosti.

mariov8
15. února 2021, 09:04
1

Kouřivost uvádí štítek v motorovém prostoru a mají i databázi většiny v Evropě homologovaných aut. Svého času jsem měl starý mercedes V6 CDI s DPF filtrem a na STK si mne nějak vylosovali... Hledali na tom autě vše možné. Na emisích jim nešel motor vytočit do přechodového režimu, tak ano - kdo by hledal u auta s manuální převodovkou pod pedálem kick-down, že jo... poradit si nenechali. Přišel na to až další mechanik, stálo jich u toho unikátu nakonec 5. šestiválcový mercerdes s manuálem... Nakonec to auto ty emise udělalo a docela s brutální rezervou, tu kouřivost snad naměřili 0,32, výrobce udával 1,0? Bez DPF se udává tuším 1,5 a nejpřísnější hodnota pro auta s DPF je 0,5. Takže to jde, auto jsem prodával jako 12 let staré a jeho servisní náklady byly už dost vysoké. Ačkoliv mu zas tak moc nebylo, nebo možná právě proto...

Vojta
15. února 2021, 09:10
0

Já jsem tohle speciálně právě řešil s vícero lidmi, dokonce i s UAMK (mají na webu seznam, který je totálně blbě - například žádná 166 nikdy DPF neměla), Dekrou a podobnými organizacemi. Podle všech prostě u těch starších aut spolehlivě zjistit, jestli DPF mít mají nejde, pouze u koncernu VAG jsou metody, jak to zjistit z VINka a výbavy, stejně možná nějací jiní výrobci to tak mají. Alfa ne, tam ani sami kolikrát nevědí :D

mariov8
16. února 2021, 08:40
0

Tak to je šlendrián. Jde to fakt zjistit z kódů výbavy i u jiných aut (u jiných výrobců) a dedukovat z toho štítku o kouřivosti v motorovém prostoru. Pokud se nepletu hodnoty do 1,0 je filtr, od 1,5 a nahoru nefiltr.

Vojta
16. února 2021, 08:43
0

Ne, není to tak a ještě k tomu se to liší podle euronormy... obecně cokoliv pod 0.5 je určitě filtr a cokoliv nad je možná filtr. Cokoliv nad 1 je určitě bez filtru. A šlendrián to není, prostě to žádný zákon ani norma nedefinuje, že by z VINu mělo jít cokoliv vyčíst. Pevně daná je jen délka a ty první tři písmena...

Jo
Josephus
16. února 2021, 19:13
1

Z nějakého univerzálního dekodéru VINek většinou nezjistíš přítomnost FAPu (s vyšším výrobním číslem mohl jít vůz na benevolentnější trh, mohl mít nižší výbavový stupeň,...). To se dá zjistit například rozpadem na ND nebo přes tzv. VIS kartu, PR štítek atd... Ale k těm obvykle není volný veřejný přístup.
Obecně jsem zastáncem toho, že pokud už něco někde má být, tak ať to tam je. Ale dokážu pochopit, když něco takového funguje prakticky jen jako kurvítko (například z důvodu nutného plnění legislativního rámce - aby se vlk nažral a koza zůstala celá - typický případ na motor konstrukčně EU4 výrobcem dobastlený systém dodatečného zpracování výfukových spalin tak, aby splňoval EU5 systémem "vono to nějak dopadne") a někdo to sofistikovaně a plnohodnotně downgraduje do plnohodnotně funkčního stavu. Výjimka potvrzuje pravidlo.

Vojta
16. února 2021, 19:46
0

Tady je to přesně ten stav, kdy právě na již existující motor byl DPF dodělán a ani ne kvůli E5, tu už žádné tyto JTD nedaly, ale kvůli E4, kde to ještě nutné nebylo a dávalo se to jen na některé trhy. Samozřejmě je díky tomu asi metr od motoru, účinnost vypalování je mizerná už od začátku a tedy veškerý ekologický přínos je smazán nesmyslnou spotřebou a poškozováním spousty součástí okolo. A jinak na emisích to reálně nikdo neřeší (pokud se to vejde do hodnot kouřivosti na štítku a v jednotce nejsou chyby) a i kdyby chtěli, tak právě nemají jak. Zkoušel jsem schválně hledat i přímo v neveřejné Fiatí databázi a v ePer katalogu a ani tam prostě dle VIN člověk neví - soupis dílů tam pochopitelně je, ale ve skupině výfukový systém je DPF nebo trubka, jako zcela ekvivalentní díl :D

mariov8
22. března 2021, 09:48
0

Sedím v automobilce. Euro 4 některé motory a některá auta plnili i bez DPF. Dokonce existují auta Euro5 bez DPF, ale ne u nás, jsou to spíše malá auta. Některé motory, opět v některých autech, však již plnili Euro 4 pouze s DPF. Rozhoduje hlavně čelní plocha, hmotnost a jízdní odpory (pohon 4x4). Pak tady byla skupina modelů, kde si DPF mohl uvědomělý majitel objednat i když to nebylo nutné pro splnění legislativních požadavků. Třeba v Německu tak lidi opravdu dobrovolně dělali! Máme to jednoznačně u dotčených modelů dokumentováno kódem výbavy ve všech modelech, ale zaměstnavatel je německá firma. :-D Pokud není kód, tak tam DPF není a nebo už byl standardem a dokumentovat tento fakt nedává smysl. Informace se dá v takovém případě zjistit vždy z jiných zdrojů. A k dřívějším komentářům: koeficient kouřivosti, nebo-li absorpce, určitě napoví, zda tam je DPF. Hodnoty pod 1,0 naznačují a pod 0,5 jednoznačně udávají, že ve výfukové soustavě je DPF! Ale je pravda, že jsou výjimky. Zvláště z dob, kdy DPF ještě nebyl nutný a/nebo měl konkrétní motor/vozidlo rezervy. Měl jsem dobrovolně filtrovaný mercedes s limitní udávanou hodnotou snad (byl tam nesmyslně vysoký limit) 1,3 nebo 1,5%. DPF nejspíše technicky nebyl ještě nutný, ale tento motor se s Euro4 již bez něj nedodával. Na emisích se naměřilo 0,31%, moc dobře si to pamatuji, chytráci nemohli 20 minut přijít na to, že ten šestiválec s manuálem má kick-down. A poradit si nenechali.

Vojta
23. března 2021, 09:00
0

Jak říkám, 159 měly filtr většinou, ale ne všechny a to i při kouřivosti 0.51, kterou měly všechny ty auta. Ostatně i bez filtru se zdravý motor do této hodnoty vleze, na emisích naměříš tak 0.18, maximálně 0.25. Žádné výbavové kódy Alfa nemá a nepoužívá a tedy to nejde zjistit z VIN, neumí to ani autorizák. Jediné, co katalog uvádí, že 4x4 filtr měly vždy, pro ty tam varianta průchozí trubky není. Výkres přímo pro 2.4JTDm:

Vojta
23. března 2021, 09:15
0

Tady kdyžtak jak to funguje s těmi hodnotami kouřivosti:

Mrkef
13. února 2021, 19:57
0

Nikde nevidím rok výroby + stav tachometru.

reagovat
FidoBlack
13. února 2021, 20:05
0

Momentálně 187tkm a kus k tomu a rok výroby je 2007.

Mrkef
13. února 2021, 20:15
-2

Vstrikovače + turbo původní? Automat má za sebou nějaký servis?

Bavoraczech
23. února 2021, 12:57
1

Proč by ve 180t km měly být vstřikovače a turbo KO? Převodovka, řekl bych lepší volba než problémový manuál. Pokud se před současnou výměnou měnil olej alespoň jednou, mělo by to fungovat. Pokud bude padat do nouzáku nebo víc cukat, tak se vymění hydaulickej rozvaděč cca za cenu výměny manuální převodovky a jezdí se vesele dál...

Mrkef
23. února 2021, 19:06
-1

Ve 180k je velký předpoklad, že budeš očekávat servis turba, u vstrikovacu rozhoduje kvalita nafty, nicméně s přechodem na českou naftu je to otázka 10-20k km.
Ano pokud v automatu alespoň jednou někdo vyměnil olej, tak by problém být nemusel, reálně to ovšem nikdo neudělal, pokud nemáš záznam, tak by bylo záhodno to udělat

Vojta
23. února 2021, 21:02
0

Tak ono předpoklad to je jen kvůli skutečnému nájezdu toho auta. Já mám dneska už skoro těch 500tkm. Vstřikovače jsou původní a to půlku své životnosti jezdily v česku. Stejně tak turbo je původní a vlastně všechno na motoru, až na dvouhmotu a spojku je původní... :) Měnil jsem jen chladiče a nějaká ta těsnění, protože z toho furt někde tekl olej. A jednu turbohadici, protože jsem ji proříznul o strom :D

JN
JNK
14. února 2021, 08:51
0

Gratuluji. Měl jsem ji pět a za mě jedno z něj aut, co jsem měl. Nicméně jako první věc ti doporučuji z toho vyhodit výřivý klapky. Protože na to umřel můj motor a nejen můj. Za mě největší zrada tohoto motoru. Já už vyhlížím v inzerci TBi, protože život bez 159 prostě nemá smysl :D

reagovat
JN
JNK
14. února 2021, 08:54
0

Pět let

FidoBlack
14. února 2021, 08:58
0

A jak se to vyhazuje? :D

JN
JNK
14. února 2021, 09:45
1

Sání ven, vyhodit, zaslepit. :) Hlavně to nedávej borcům, co já, který ti vyndaj 3 a 4. jakože nenašli a ona se ti pak najde sama, až prolítne motorem...

JN
JNK
14. února 2021, 09:46
1

BTW dvě už byly na cestě do válců. Najeto 200 tisíc. Známými takhle kleknul motor taky...

Vojta
14. února 2021, 12:12
0

Souhlas, psal jsem mu to už výš. Klapky jsou zlo na všech dieselech :)

FidoBlack
14. února 2021, 12:33
0

Uz jsem psal do místního alfa servisu na kolik mě tahle sranda vyjde.. :)

Vojta
14. února 2021, 12:37
0

Jestli se v těch autech aspoň trochu hrabeš sám, pak to zvládneš v pohodě za jeden servisní den i s tím, že si uděláš rozvody. Cenově počítej že buďto do starého sání dát záslepky (cca 1000kč) nebo dát sání ze 156/147, kde klapky nebyly a pak tak 1500-2000 za to jiné sání. Plus práce dle hodin toho, kdo ti to bude dělat. Při rozvodech je to už jedna práce - musí dolů vstřikovací čerpadlo.

FidoBlack
16. února 2021, 07:40
1

Už je domluveno v JTD Power že si pomalu začínám shánět sání a půjde to na výměnu :)

Vojta
16. února 2021, 08:43
1

Filip je dobrej, můžu jedině doporučit!

FidoBlack
16. února 2021, 09:27
1

Přesně! Parádní chlapík, poradil se vším co jsem potřeboval vědět, hlavně to k němu mám cca 20km od domu, takže když se cokoliv podělá, mám to aspoň kousek

liška
14. února 2021, 23:07
1

Gratuluji k hezkymu autu, sam jsem po nich jednu dobu koukal. Snad bude slouzit, z tehdejsich inzeratu mam zafixovano, ze aby to auto fungovalo tak tam byla pulka kurvitek tzv. off. Jinak me kdyby nejakej bazarnik sam od sebe volal a mazal med kolem huby, tak se mu vyhnu sirokym obloukem :D

reagovat
st
stirling
15. února 2021, 11:09
0

Z toho co sa tu pise mi to zrovna spolahlive auto nepride. Co som cital ,tak vyzera ze 159 je spolahlivejsia ako 156 ale tiez to nebude etalon na trhu.Ja som jednu alfu mal 145 ,spolahliva nebola ale mala vela najazdene, tak to moze byt aj tym. Skor vidim problem s dalsim predajom, predat alfu je fakt umenie,ale ak si to chce niekto nechat a je ochotny sa tomu venovat preco nie. Ale myslim ze sa 159 dost glorifikuje.


reagovat
Vojta
15. února 2021, 11:24
0

159 spolehlivá je, ale je potřeba si uvědomit provozní náklady toho auta. Sám jezdím dneska už víc než deset let s 2.4JTDm a najeto má k přes 400tkm, se spolehlivostí problém nikdy nebyl. Bohužel, nedá se to servisovat za ceny Fábie a v tom je ten problém pro spoustu kupujících. Typicky spojka stojí 35kkč. Pak tu jsou ramena a další komponenty podvozku, které se sice dají koupit i levné repliky, ale pak zas nic nevydrží. Ono kvalitní rameno zvládne 250tkm, levný číňan je na odpis klidně po 30tkm. K tomu slušné brzdy komplet na celé auto okolo 10kkč. Už jen kvalitní pneumatiky na takové auto prostě stojí 10kkč+
Navíc je nutné si uvědomit, kdo a proč si ta auta kupoval. Obecně ty nafty měly první roky života dost náročný, co do používání. Já ji bral jako tříletou a už tehdy měla 240tkm natočeno, takže je zcestné si myslet, že i to auto tady má najeto tolik, kolik tvrdí. Proč by si někdo kupoval auto za megoš+ aby s ním pak nejezdil a se značnou ztrátou ho prodal? Jasně, výjimky jsou, ale rozhodně to není většina aut na trhu tak, jak ukazují inzeráty. Pokud k tomu přistoupím tak, že si koupím slušnou 159 okolo těch 80kkč s tím, že je před velkým servisem, nasypu do ní dalších 80kkč aby byla v dobrém stavu a měla pořešené všechny záležitosti, tak si troufám tvrdit že to auto bude spolehlivě fungovat dalších 150tkm. Bohužel, většina zájemců nemá ani tu kupní cenu a půjčuje si na ni od rodičů. Pak to vypadá, jak to vypadá...

st
stirling
15. února 2021, 13:00
0

Chapem co hovoris ale okrem dizajnu exterieru nevidim preco by som si napr. nekupil accorda ktory je spolahlivejsi.

FidoBlack
15. února 2021, 13:36
0

No myslím si že cenu servisu fabie do toho zahrnu, já ji mám r.v 2018 takže ji dávám ještě do autorizáku do servisu... Myslím si že servis vyjde na stejné peníze, například olej do Fabie 1l 700kč v autorizáku..
Do Alfy jsem objednal Selenii včetně filtrů a nový zátky na vanu a vyšlo mě to na 3tisíce.
Jinak @striling nám se to auto líbilo, šetřili jsme na něj dost dlouho a myslím si že každý to tak má že když něco chce tak to musí mít.
A co se týče té kupní ceny.. 85tkč je tak střed inzerce u 159tek.. nejlevnější se dají sehnat už za 50tkč ale v hrozným stavu, pak je cenovka kolem těch 100tkč a pak top strop TI modely třeba za 250tkč.. Já hledal dlouho a vyplatilo se.
Navíc jak jsem psal, je to 13 let starý auto,prostě se bude kazit a budu do toho sypat, stejně tak jako kdybych koupil 13 let starého Accorda nebo třeba i Oktávku

st
stirling
15. února 2021, 16:13
0

To je mozno pravda mozno nie, pravdepodobne prevadzka accorda vide menej. Tak hlavne ze si spoko.

Vojta
15. února 2021, 17:06
0

Jenže Accord je zaprvé děsná nuda a zadruhé v naftě bude mít úplně ty samé problémy (dvouhmoty, DPF, klapky, vstřiky...) a v benzínu, má překvapivě taky podobné problémy :D Ano, ušetříš výrazně na podvozku :)

st
stirling
15. února 2021, 20:28
0

Tak diesel ano, u benzinov okrem spotreby oleja neviem o ziadnych problemoch.

Vojta
15. února 2021, 20:40
0

Při vyšších nájezdech vytahané řetězy, tedy to samé, co má i benzínová 159 s atmosférou :)

Sa
Sato
16. února 2021, 09:31
0

Kedysi davnejsie si jeden znamy nechal doviest pekneho accorda 8g 2.4 v automate. Ked som sa ho po case spytal ze ako je spokojny tak sa tvaril celkom kysle, ze musel robit rozvody, nechapal som, ze kde je problem. Problem bol v tom ze to je retaz a v tom najazde to rozhodne nemalo byt urcene na vymenu :) Kolko mal najeto si uz teraz nespomeniem.
Vojta: ty sa zrejme motas hodne okolo alf, nepoznas nikoho kto ma uprave TBicko na 159ke? Turbo z QV giulietty by malo byt clekom jednoducha vymena a logicka vymena. Pride mi divne ze to nie je popularnejsie.

Vojta
16. února 2021, 09:49
0

Popravdě nevím, kdo by ty úpravy dělal no. Navíc další věc je ta, že novější motory v Giuliettách jsou vlastně úplně jiné, mají i hliníkový blok narozdíl od litinového u těch starších atd. Když se člověk koukne na grafy, tak prostě ten motor ve 159 je bída a přidat mu tam nejde hlavně kvůli převodovky. Ona už se rozpadá sama o sobě a i ten čip níže v grafech ji prostě oddělá. Giulietta už má naštěstí převodovky C635, tak si mohli dovolit tomu víc naložit. Pro srovnání přiložím grafy 159 a Giulietty. Za mě ve 159 je ten motor bída, v Giuliettě už je dobrej, stejně jako samozřejmě ve 4Cčku. Ve 159 by se musela měnit strašná spousta věcí, asi nejsnáze celý motor i s převodovkou, aby se z toho spolehlivě dalo dostat víc.

JN
JNK
17. února 2021, 06:44
0

Tuhle mě někdo na fejsbůkách přesvědčoval, že už tam není M32. Ale je tam, že? :) Jinak stavba silnějšího TBi ve 159, je můj skromný sen, tak snad to klapne. To auto mi hodně chybí a to hlavně kvůli řízení, takový jsem zatím v žádnym jiným autě nezažil. Ta C635 by tam teda šla

Vojta
17. února 2021, 09:10
0

Ne, C635 má jinak poloosy, musel bys to nějak zfrankenštajnit, nejsem si jistý co vše neodpovídá :) Každopádně všechny 159 mají M32 kromě 2.4JTDm a 3.2 V6 a 2.0 JTDm, ty mají F40. Údajně existují ještě nějaké 2.0JTDm které mají C635ku, ale takovou jsem ještě nepotkal :) Ale příruby na těch převodovkách by měly být stejný, takže by to prohodit jít mělo snadno. Viděl jsem člověka, co zas 2.4JTD měnil za 2.0 TB R5 z Fiatu Coupé - blok je skoro stejný a i na tu převodovku to v pohodě díky tomu pasuje :D

JN
JNK
18. února 2021, 15:54
0

A napojení TBi na F40? Tam musí bejt dost nahovno zpřevodování ne?

Vojta
18. února 2021, 17:14
0

Ono ani ne, TBi má ten výkonovej průběh dost takovej dieselovej, takže i s tou převodovkou by to fungovalo. Ale lépe vzít převodovku z V6. Těch bude i zadřenejch docela dost k mání levně, pokud ještě neskončily na díly, takže ideální adept na nějaký swap. Sehnat pěknou 159 V6 Q4 a dát do ní pořádně přifouknutej pětiválec z Coupé by nemuselo být vůbec marný...

Sa
Sato
18. února 2021, 20:58
0

Ked to tu tak citam, nepasoval by tam opel 2.0 turbo z napr astry alebo saabu? Ta 2.2 a 1.9 su vlastne gm motory s alfa hlavou nie?

Vojta
18. února 2021, 21:18
0

Motory 1.9JTS a 2.2JTS jsou klasické L61 Ecotec, takže ano... pasovala by tam celá škála různých motorů :) Za mě jsou tyhle dvě opomíjené motorizace i nejlepší motorizace pro 159 - jednoduché na servis a vlastně dost bezproblémové. Ale nikdo je nechce, protože se ví, že šmejd má jméno JTS (zejména ten ve 156 a 3.2V6 ve 159...).

JN
JNK
23. února 2021, 06:26
0

Já o 2.2 jts uvažoval místo svojí 1.9 jtd, ale byl jsem docela zklamané dynamikou motoru, která na ten ingot prostě nestačí. No uvidíme, zatím to pořád vidím na stavbu na základech TBi. Co se převodovky týče, tam nejvíc odcházely ložiska na hřídeli 5. a 6. stupně, ale nejvíc tomu topíš 2-3-4,tak by to třeba mohla chvíli vydržet. Jinak ještě k tý hmotnosti viděl jsem TP trojkový Ofce RS TDI, měla 1475 kg. Ta moje 159 1550 kg. To mi nepřijde takové tragédie, aby to pořád musel někdo vytahovat. Radši budu jezdit v něčem těžším a bezpečným, než super agilní krabici od bot typu 156...

FidoBlack
23. února 2021, 07:53
0

Nápodobně, nás původně napadla Brera nebo GT s jts. Ale 3dveře a nepřeargumentovali velikost kufru :D
Ty jts já nevím no, nemastné neslané... A co se týče té váhy, moje 159 s automatem má dokonce 1650kg a jede to dost solidně. A jak říkáš, radši pořádný ingot než krabice od bot

Bavoraczech
23. února 2021, 13:02
1

Počítej s tím, že 2.0 JTS v GT a 2.2 JTS v Breře je naprosto jiný motor. Jen to J označuje, že jde o přímovstřik. Obecně jsi neudělal chybu, Brera je v podstatě zmenšená 159. Co já vím není ani o moc lehčí, obratnější apod. GT už je starý a začíná hnít. 159 kombik v automatu je klasický rodinný auto, kde je část kufru vyměněná za netuctový designa a ne zcela nudný jízdní projev.

FidoBlack
23. února 2021, 13:58
0

Brera je v plánu hned po 159 :) Líbí se nám ale prostě 3 dveře, kočár a mimino prostě nejde moc dohromady... Jinak mě jízda ve 159 nudná nepřijde, jezdím denně 100km do práce a 100km domů plus couračky, takže třeba 250 denně není problém a furt je to lepší než moje 3jková fábie ftéesíčku.. :D

JN
JNK
24. února 2021, 13:58
0

Já ji měl fakt hodně rád. Klapky jedny posraný!

Vojta
24. února 2021, 17:47
0

Ono proto je vlastně nejrozumnější ta 2.4JTDm :D Klapky nežere, převodovky vydrží a navíc to má lokomotivní zátah. Jasně, spousta lidí furt démonizuje hlavy, ale to je holt chyba servisu a obsluhy. Navíc to kdysi někdo řekl, že se to na 2.4 děje a nějak zapomněl zmínit, že ono 1.9 16V na to trpí taky a úplně stejně :D

st
stirling
25. února 2021, 09:20
0

Pekne . Vzdy ked sa Alfa pokazi je to chyba servisu a obsluhy. Ten 2.4JTDm je ze vraj podareny, ale v autobild sa im na dlhodom teste do 100 tis km zadrel, inak chvalili vtedy alfu, ze okrem toho motora ziadny vacsi problem a pravdepodobne by bola dost vysoko. Nema ta 2.4 vysoku spotrebu na diesel ? napr s D5 od volva, alebo 2.2 tdci ford/psa ?

FidoBlack
25. února 2021, 10:04
0

U alfy se spotřeba neřeší :D Ne sranda, když jedeš jako člověk tak se dá dostat do rozumných čísel... Příklad moje 1.9.. když jedu do 120ti tak se na trase Jablonec-Mladá Boleslav-Líšný-Jablonec cca 170km dokážu dostat blízko ke spodní hranici 6ti litrů Podle palubáku teda, když spěchám a jedu těch 140-150 tak většinou 6,5-7l. Na automat se skroro 1,7tuny nádhera. U 2,4 si myslím že ty čísla nebudou o moc větší.

Vojta
25. února 2021, 10:35
0

Ano, většinou to je chyba obsluhy a servisu. Předpis výrobce stanovuje, že s rozvody se má měnit vodní pumpa, ale systémově v autech s 300tkm+ bývají pumpy z výroby. Předpis výrobce stanovuje, že po výměně pumpy se má vyměnit chladivo a chladící soustava odvzdušnit, přesto mi je i autorizovaný servis schopen tvrdit, že ono se to odvzdušní samo... a takhle bych mohl pokračovat. Je to běžné, děje se to a ne jen na Alfách, ale na všech autech. Další úplně typickou záležitostí jsou třeba zničená přední ložiska na Fábiích, protože ani autorizovaný servis je neumí správně namontovat. Takhle bych mohl pokračovat do nekonečna prakticky pro kterékoliv auto. Drtivou většinu závad vždy způsobí servis nebo obsluha, taková je realita.
Co se spotřeby týče, já s manuální 2.4kou jezdím okolo sedmi litrů kombinovaně. To mi připadá naprosto v pohodě. Ano, některým to žere i 10+ ale to jsme u toho, že opět selhání servisu/obsluhy a na tom motoru je něco špatně. Většinou se pak neustále kolem dokola spouští regenerace filtru a nikdo to neřeší.

Bavoraczech
25. února 2021, 12:05
0

Se spotřebou je to všechno o tom DPFku, Se 166kou 2.4 JTDM 129 kW v automatu jsem míval kombinovanou spotřebu někde kolem 6,3 l/100 km. Při troše snahy na delší cestě se dalo dostat relativně snadno pod 5,5 l/100 km. U manuálu je to ještě o půl litru níž. Takže v podstatě rozdíl ve spotřebě mezi 1,9 a 2.4 JTDm je někde okolo půl litra u těchchle starších aut. 159 s DPFkem je na tom ale hůř. Až tedy na 2.0 JTD, kde s DPF počítali od začátku a přizpůsobili mu celý výfukový systém, takže ta žere rozumně a asi ji trápí nejméně problémů ze všech motorizací na 159 s vyjímkou 1.8 MPI loudy...

Vojta
25. února 2021, 18:36
0

Naopak, 2.0JTDm je nejhorší diesel ve 159. Klapky žere taky, k tomu selhávají těsnění na sacích čerpadlech, motor ztratí mazací tlak a zadře se. Tu a tam se objeví motor s prasklým pístem a poškozeným blokem, jenže náhradní na vrakovištích nejsou. Taky tomu tečou výměníky EGR a praskají všemožné plastové díly na motoru od vyhřátí. Není moc o co stát, spolehlivý ten motor je jen proto, že je prostě novější a ty auta neměly najeto tolik a hlavně měly značně vyšší cenu a tím pádem lepší servis :D Naopak teď, jak už padly ceny všech 159 hodně dolů, tak se ukazuje že TBi a 2.0JTDm jsou problematické a opovrhované 1.9 a 2.2JTS proti tomu naprosto svaté a bezproblémové motory.

Bavoraczech
26. února 2021, 10:39
0

Neješ ty servisák Alf? :D