načítám data...

Díky za každé nové Toyobaru

20. listopadu 2020, 13:47 79 komentářů krab

Detaily o žhavé novince už pár dní všichni známe a smutnou skutečnost, že se do Evropy nepodívá také. Kde je vůle, cesta se jistě najde.

zobrazit celou galeriiPetr "Krab" Jeřábek: Díky za každé nové Toyobaru

A já zas až tak úplný strach o to, že bychom si novinku nemohli v budoucnu koupit nemám. Půjde jistě individuálně dovézt a registrovat jako ostatně jiná zajímavá auta prodávaná ve Spojených Státech nebo kdekoli jinde po světě, kde se prodávají auta, která v Evropské unii oficiálně nejsou.

Spekulace o tom, zda se nakonec na EU trhu objeví její sestra Toyota GT86 taky raději nebudu rozvádět. Zkrátka uvidíme. To podstatné je, že bude na trhu opět existovat sportovní auto klasické koncepce, relativně lehké, poměrně malé, nízké a s výkonem, který reálně využít půjde. Poslední dobou mám dojem, že jsou nová sportovní auta zkrátka až příliš rychlá pro naše silnice. Dřív bych se divil, že to řeknu. Když jsem si poprvé přivezl své první sportovní auto, bylo to už fakt před lety. Tuhle jsem to počítal a je to 13 let co mám MGB GT. Když odečtu dva roky, které auto strávilo u kamaráda, od kterého jsem ho znovu koupil, je to pořád dlouhá doba.

Nemá bůhvíjaký výkon ani podvozek. Vzadu je tuhá náprava uložená na podélných listových pružinách, vpředu nápravnice, která nese dvojité lichoběžníky. Tlumiče jsou pákové. Takové už se dávno nevyrábí. Pointa je, že to archaické MGB pořád jezdí jako sportovní auto a mám radost z každé vyjížďky. Když mám pocit, že už jedu rychle, pohybuji se někde kolem sto dvacítky a na každou zatáčku se musím soustředit. Řídit ho rychle je docela dřina a je nutno vložit do řízení maximum citu a talentu, který pro onu návykovou kratochvíli točení volantem (ne)mám. Nedotáčivost i přetáčivost si hlídám vnímáním auta celým tělem, typicky informacemi proudícími od zadku směrem k páteři a následně pak k rukám, kterými se snažím plynule a elegantně ovládat velký volant s tenounkým věncem.

A úplně stejné zážitky mi nabízí Lotus Elan +2. Jen v daleko ryzejší podobě. Řízení je o obrovský kus citlivější, auto v zatáčkách výrazně rychlejší a motor má s dvojicí karburátorů weber dravější chuť do života. Ve své době byl drahý a jízdními vlastnostmi dokonce překopal původní zažité představy o řízení automobilu. Při prvních testech z něj byli tehdejší novináři úplně paf. To auto má 105, možná 110 koní výkonu. Krátká čtyřstupňová převodovka řadí hladce a rychlosti na sebe perfektně navazují. Moc rád si s ní řadím i jen tak, když vyloženě nemusím. Každé podřazení ze čtyřky na trojku s meziplynem je zážitek, který si chci dát znovu a ještě a zase znovu.

Taková je jízda z historickým Lotusem. Na klikaté okresce v něm stejně bývám typicky tím nejrychlejším z celého provozu, který potkám. Jen to předjetí moderní loudající se káry přede mnou je trošku sport sám o sobě. Je potřeba se umět rychle rozhodnout, posledních vteřinách se trošičku pověsit za to auto (vím, může se to vymstít), využít pěkně ten větrný „pytel“, s meziplynem podřadit a co nejrycheji předjet a pak se zařadit. Běda, když mi ten dotyčný řidič moderního TDI při předjížděcím manévru přidá. To jsem pak pěkně v loji. Schválně přeháním, ale jde o to, že je potřeba využít všechny koně a neprováhat drahocené vteřinky. Musím se soustředit.

Podobné to však bylo i s oběma Mazdami MX5, které jsem svého času pilotoval a obdobné to bylo s Toyotou GT86. Kdepak, pravá sportovní auta nejsou pomalá, to jen ta běžná díky turbodmychadlům a dneska už i elektromotorům výrazně zrychlila. Nemívají žádnou výkonovou špičku, kvůli které by byla slast je vytáčet, ale mají točivý moment. A proti němu se s točivou atmosférickou šestnácti nebo osmnáctistovkou špatně bojuje. Jenže když je náhodou silnice prázdná a jsem na ní sám, všechny tyhle méně výkonné, zato však lehké a podvozkově schopné sporťáky dodají pocit dokonalého řidičského štěstí. Rychlosti do sebe zapadají, auto se ovládá citlivě a přenos hmotností během nájedu a následného průjezdu zatáčkami zůstává jedna velká řidičská radost.

A nové BRZ bude jistě zase takové jako bylo dřív. Čert vem vzhled a digitální displej, na to si snadno zvykneme. Neříkám, že je kdovíjak hezké z těch nových pressových fotek, spíš vypadá jako výrazný facelift předchozího modelu. I proto dávám jako úvodní fotku deset let starý koncept FT86, protože tak mělo Toyobaru vypadat od začátku. Ale klientela (mezi kterou jsem patřil, tedy stále patřím) nebude estetiku nijak dramaticky řešit. Když jste uvnitř auta a bavíte se řízením, nevidíte jak auto vypadá zvenční. Design je typicky japonsky přeplácaný, ale nevadí. Kdo chce krásné auto, koupí si italské…

Motor posílil přesně o ty hodnoty, které by mohli zavřít pusu všem těm kritikům (mezi kterými jsem se taky ocitnul) výkonu předchozího Toyobaru. A stejně jsem si to auto jako ojetinu před časem koupil. A klidně bych to udělal znovu. Objednám si to nové? Po pravdě neobjednám, ale může za to dvacetiletá Sally, Porsche 911. Já jí trošku vynechal z těch odstavců o slabých zábavných autech, ale očima dnešní tvorby dražších a silnějších sportovních vozů taková je. Má kolem tří stovek koní, třináct set kilo a 350 newtonmetrů. Motor odevzdá to nejlepší za hranicí pěti tisíc otáček a není problém většinu výkonu využít aniž bych přišel o řidičák. Dobře, jezdí se s ní už v lehce nepublikovatelných rychlostech, ale pořád je to slabé auto proti všem těm turby dopovaným sporťákům a brutálně rychlým sedanům dneška.

Ty mají 450, 500, 600 koní a plný plyn bez další elektronické asistence v těchhle autech můžu podržet vážně jen na pár sekund, to je vše. Pak se musí zase brzdit, předjet nějaká ta brzda provozu atd. A o co víc nabídnou na rychlosti, o to hůř se odhaduje co je ještě řízení v zdravé míře rozumu a co čirá magořina. A rychlost, výkon, síla, to jsou opojné veličiny, člověk pak trošku ztrácí úsudek. Já si vždycky takhle brutálně silné auto (přes 500 koní) užil, ale jízda bývá víc o sebekontrole než o radostném bláznění do aleluja.

Taky jsem svojí Sally nevyměnil za turbo ve shodné generaci, protože bych ten výkon navíc na silnici nevyužil a pohon všech kol ubírá řízení přední nápravy dost z unikátní zpětné vazby, kterou starší zadohnané devětsetjedenáctky mají.

Když jsem si tedy vypůjčil paráfrází název filmu Haliny Pawlowské „Díky za každé nové ráno“, říkám, díky za každé nové Toyobaru, za auto jednoduché, bez přehnané elektroniky, zadohnané, vyvážené, výkoné akorát tak, aby bylo možné z něj každou otáčku a koně dolovat i na silnici v jen mírně nelegálních rychlostech. Těším se na něj. Bude to pro mě rozhodně opět (jako před 8 lety, když přišla na trh původní generace) nejzajímavější nové auto, které se začne vyrábět.

PS: smyslem nebylo čistě reagovat na blog Kuby, který si rozhodně přečtěte, psal jsem to už včera jelikož jsem se chtěl k novince nějakou formou taky vyjádřit. Je fajn, že tu zaznívají tím pádem názory dvou protipólů.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
20. listopadu 2020, 14:09
0

Díky za každé nové ráno. Ještě sem to nečetl a už vím že s tím nebudu souhlasit. Slibuju, že večer si to alespoň přečtu.

reagovat
Vavris Vavrisovic
20. listopadu 2020, 14:18
0

Hele, možná i budeš... :-)

Kuře
20. listopadu 2020, 16:01
0

Nebude... Klucí... Pojďte se vsázet;D

beastar
21. listopadu 2020, 15:39
-1

Hmm dost obecne. Takze se s tim souhlasit da. O tom ze Krab ma vsechna auta stejne koncepce a starsi. To se vi. Ze mel Toyobaru se taky vi. Prodal ho stejne jako fiatu.Ono kdyz mas Lotus a 911tezko budes s nazorem lehke, rwd, manual hledat neco lepsiho. To ze Krab je odpurce awd taky vim. Takze vlastne shrnuti pohledu na autosvet by Krab. Vtipny je ze muj Megane za milose by dneska v pohode 996 Carrera stacil... teda on v klidu stacil i Vette c5. Taky by stacil asi vsem Brz:) Takze teda na co to je? Vyletnicky auto na prazdny okresky? Ok no problem. Tak z toho nedelejte best sportak ever a je vse ok.

Stanley
21. listopadu 2020, 19:10
9

On tu z toho nikdo nedělá best sporťák. Toyobaru je s Miatou jediný přímočarý lehký sporťák v této cenové. A to je rozdíl :-)

Ono je úplně jedno, že bys s Meganem Carreru, Vette a BRZ dal. Můj povoz by je s adekvátním řidičem taky setřel. Jenže proto se tyto auta nekupují. Řekl bych, že řidiči 996 je při jízdě na pěkné okresce nějaký megan úplně volný :-)

st
st. Padre
21. listopadu 2020, 19:39
0

Tak ten turbo kit se dá dodělat. Oni ho tam nedávají z cenových důvodů. Ale tahle auta nebyla nikdy o brutální síle a vysoké rychlosti. Šlo o zábavu už v legálních rychlostech.

krab
21. listopadu 2020, 20:25
1

Jak říká Stanley, ten hothatch je trošku jiná kategorie než tradiční sporťák. Já mám tuhle třídu rád i v motorsportu. Jsem rád, že existuje RGT a ty poršáky , brztka, Abarthy atd. můžem vidět vedle dvoukolek a ctyrkolek R5. Pro mě je ta třída sporťáků co mám doma nebo případně ro BRZ o kterým je debata zkrátka víc emotivní svezení. Ale respektuju i ty co maj ty ostrý hatchbacky, ty auta dneska jezdí vážně velmi slušně. Ale jsem rád právě za každý takovýhle BRZ, už kvůli tomu, aby byl v téhle cenové kategorii širší výběr.

beastar
22. listopadu 2020, 18:38
-2

Ne nedela se z toho best sportak ever. Ok asi mame kazdy jine zkusenosti. Jasne 996 se nekupuje na street racing a okruhy. Tak na co? Na vylety? Zabava v legalnich rychlostech je mytus a blbost. Zavody byly atraktivni vzdy kvuli rychlosti. Sportaky vznikali aby byly rychle a zajimave. Hothatch je produkt dnesni doby, kdy zijeme rychle a je silny provoz. Neni cas si uzivat nekompromisni auta denne. Coz tady velka vetsina lidi dokazuje. A jestli je majiteli s prominutim ve starem Porsche jedno, nebo neni ze ho da obycejny Megane to nevim:) Kazdopadne to jeho Porsche je neco cim najede tak 5000 rocne nevyuzije ho protoze se klepe aby neprisel servis. A tak. Kazdy jak umi. Nicmene k Brz, Toyobaru. Znam lidi dost a kdo proste ty penize mel tak to auto nekouopil. Jde z toho udelat tracktool, jde s tim drtit i okresky, ale furt to bude jen kompromis. Kde vykon si musis zaslouzit a zabava v legalnich rychlostech je jen mantra. Aby se vysvetlilo, zdechly motor bez nadseni a vykonu a zvejkackoidni podvozek bez gripu. Rwd a manualek v cockpitu z roku 97 (brz1g.) Diky ne. O miate nemluve. Teda jestli se bavime o nd. Ta starsi auta ala NC uz smysl davaji. Mimochodem rozdil mezi Porsche a Miatou krasne demonstroval nedavno Vavris v tom videu. Ja sem to tady neprezentoval protoze cast lidi tady proste podle prispevku vykonne auto nikdy neridila a realne ridit neumi. Vavris k nim nepatri vi co dela.. A stejne tam bylo videt i v "legalni" rychlosti jak je ten porsak uplne jinde... Ve vsem. Kdyby mal Vavris factory Brz bude vysledek stejne viditelny. Podle me to je auto na vylety a pro holky thats all. Takovy TTcko s jinou hnanou napravou.

Peppan
22. listopadu 2020, 19:14
2

ale stejne si myslim, ze tohle ma za obdobnou kupni cenu rozhodne vetsi smysl ( asi starnu a jeste stale na to setrim :)) ) https://tomscarconnections.com/used-cars/porsche-356-speedster-intermechanicca-1973-4200mls/

krab
22. listopadu 2020, 19:23
7

To už si myslim, že teď píšeš trochu pitomost. Já tady vnímám pár věcí ... jedna je, že určitý skupině autařů vadí a tak nějak je podvědomě sere, že "kluci" okolo Toyobaru dělají velký kult a hodně novinářů přes auta ten kult dost krmí tím, že ta auta chválí, píšou blogy o tom, že výkon není potřeba atd.. Stejně se tak děje kolem "kultu" MX5. A já tu nechuť chápu. Kde někdo něco moc vychvaluje, tam to typicky smrdí a najde se klasicky hejtr, aby vyjádřil názorovej protipól. To je přirozený.

Ale (a z mý soukromý zkušenosti) - ten kůň a jezdec, Jinba Ittai, to propojení, který moc hezky funguje u MX5tek všech generací a motorizací není jen marketingovej kec. To je pro vnímavýho řidiče fakt realita. Zrvna tak Toyobaru nabízí unikátní řidičskou zkušenost. Je to možná drahá sranda, ale kup si jedno na bazar, pojezdi s tím tuhle zimu, na jaře to prodej, třeba ti ten provoz nakonec vyjde skoro za nula a po pár tisících kilometrech uvidíš sám. Jestli budeš startovat ten Mégane anebo sáhneš po klíčích od auta vyrobenýho alá "youngtimer sportscar".

Motorsport je jednoznačně o rychlosti. A ti kamarádi co je znám a věnují se tomu opravdu, po čase každej z nich nakonec chce přejít do silnější kagegorie, chtějí lepší časy, rychlejí auto. Každý. To tak je. Ale tady se bavíme o lidech mezi který třeba patřím - nadšenci do aut, hobbíci co už vědí, že z nich nikdy závodníci nebudou a chtějí jen nějakou hračku, ve které si na ty závodníky můžou o víkend jít zahrát na nějaký malý okruh. Anebo si udělat fajn výlet na Šumavu, do Alp, Toskánska nebo tak nějak... Nepotřebují mraky koní, který využijou jen na pár sekund, nepotřebují ohromující výkon kvůli vlastnímu egu, ale chtějí si užít přesné řízení, dobré vnímání přenosu vah auta pod nimi a učit se hrát si s přetáčivostí na výjezdech ze začátek. Pro hodně zkušenýho jezdce má sériový Toyobaru první generace následující chyby: 1. slabé brzdy, 2. nevhodné pneu pro sportovní neřku-li okruhovou jízdu 3. Příliš měkké nastavení podvozku pro okruhové svezení včetně nevhodné geometrie. 4. nedostačující chlazení oleje

A to jsou věci, který si každý majitel časem může doladit k obrazu svému. Vsadím se, že u každýho ostrýho hatchbacku najdeš podobný slabiny a na nějaký nadšený ježdění po okruhu ho budeš chtít upravit. Pravda je, že třeba sériovej Mégane RS 265 Cup (2014) mi z jednodenního ježdění, kdy jsem to měl zapůjčený připadal jako stroj daleko víc a líp připravenej na okruhový svezení než sériový Toyobaru. Ale víš, je to předokolka se vzhledem obyčejnýho hatchbacku nižší střední. Mě tohle na těch autech v podstatě vadí ... že to není tak vzrušující když do toho sednu oproti sporťákům.

Porsche je tak trošku stranou a ano, bylo to vidět v tom Vavrisově blogu. Cayman GTS 981 3.4 je nepochybně excelentní auto a je to přesně ten typ sporťáku, který by byl snem (skoro) každého majitele Miaty nebo Toyobaru jako další sportovní auto, nástupce těch aut. Jen málokdo si to prostě akorát může dovolit koupit.

A takový to, řešit jestli ti někdo na okresce ujede, neujede , hele to je typicky ne o autě ale o řidiči. Buď o umění a neumění a v případě, že oba řídit umí a jsou zkušení, tak je to potom dost o hlavě a o tom co si troufneš a co už považuješ za nebezpečný. Takže, když jedu na okresce s mojí 911 a zrovna mě třeba v nějakým rovným, ale ne úplně přehledným úseku v lese předjede týpek ve dvojkový naftový Oktávce, který se na mě předtím navíc nalepil (jakožto správnej boy racer) tak ho nechám ať si jede klidně jak chce a tu srnku ať si srazí případně svým autem. Tenhle příklad se normálně nestává, ale jenom pro ilustraci ... to že prostě třeba někde jedu pomalejš neznamená, že bych neuměl rychleji, spíš vnímám nějaký riziko, do kterýho se mi zbytečně nechce. A třeba právě konkrétně v těch mých autech jak to i v tom blogu zaznělo, si užívám každou jízdu kamkoli a není to vyoženě o rychlosti, je to radosti, zvuku motoru, nějakýho pocitu z toho ovládání. A když jsem míval oranžový Toyobaru, tak mě na tom bavilo přesně tohle stejný. To auto pro mě mělo charizma jaký právě ty ostrý hatchbacky pro mě prostě nemají.

beastar
22. listopadu 2020, 19:23
-1

Peppan: Naprosto souhlasim. To je skvely. Tak nejak to mam asi taky. A to obecne tyhle roky nemusim. Tohle je ovsem jina liga. To je o tom pozitku z jizdy mechaniky. To by si obecne meli uvedomit ti minuskari, co maji pocit, ze je nutne semnou nesouhlasit. Brz je levne auto o Miate nemluve pro lidi, co jakoze mysli, ze potrebuji sportovni auto. Tyhle veci jako Speedster to uz je pro lidi, co se podobnou technikou jako vyuzivaji moderni lowcost sportaky davno prokousali. Neni to bakelit a vyletni tempo s tim dava smysl. Ma to styl...

krab
22. listopadu 2020, 19:33
1

Jen, aby nedošlo k nedorozumnění ... Peppan dopsal ten komentář zjevně nějak přede mnou ... Jo, taková Replika Porsche 356, to je krásná hračka. A zrovna mě by se asi nebylo nutno ptát jestli bych si to vybral před novým BRZ. Spíš to je taková v reálu netypická volba. Tu 356 repliku si koupíš jako hračku, kdežto to BRZ má výhodu toho, že pro určitý typy lidí dokáže v pohodě fungovat jako jedinný auto

st
st. Padre
22. listopadu 2020, 19:41
-2

On i ten výkon toho BRZ je na tuhle kategorii a hmotnost úplně v pohodě a odpovídající. Komu to nestačí, tak jsou tady na výběr třeba supersporty.

Peppan
22. listopadu 2020, 20:30
1

jen jsem Vas chtel trochu popichnout, neb i u me MOZNA nakonec z prakticko financniho hlediska (tedy servisne/kradez atd ) asi preci jen vyhralo 4/5 lete LC 500 , ktere se za tyto penize v RHD bude dat uz jiste sehnat. Velkym plusem je i to, ze ho chce i ma draha polovicka..a tak doufam, ze rekneme do 7 let si ho ojete doprejeme. Na druhou stranu clovek v dnesni dobe nevi co bude za tyden, natoz za nekolik let, takze setrime a uvidime jaky volant se z toho vyplube. Zatim to vidim, tak.. ze na jare vymenim zanovni Ma3 BN za 5letou Miatu ..to uz je jistota :)

Franz Kafka
22. listopadu 2020, 20:59
2

Však tady vůbec není debata o tom jestli to je dobré auto. BRZ je naprosto obyčejný relativně levný sporťák. Takové se dělávali kdysi dříve, protože byl o ně zájem. Dnes je daleko větší zájem právě o věci jako hothatch. A cpát BRZ někam do kategorie je tu tohle a potom supersport to je hloupost. Výkon na tu hmotnost a je do provozu dostačující, ale dnes stejných výkonů dosahují naprosto běžná auta. A více méně často i větších. V přímce papírově tomu ujede možná i Octavia RS (3.gen.) Prostě je to pro úzkou skupinu lidí, kupců. Která se zřejmě tady možná nachází ve větším zastoupení. Souhlasím ale s tezí, že podle mě až 90% lidí tady Porsche nikdy neřídilo a ani se v žádném nesvezlo. Potom je dost hloupé rozumovat o tom, co je jaké a jaké auto je na co. Sportovní auta jsou různá a v podstatě i "beastar" má tu svou pravdu naprosto v pořádku. RWD+manuál s předpotopní výbavou vskutku není jediná cesta. A zrovna třeba třída "GT" to dost často dokazuje. Teď myslím pravá závodní auta. Vůbec hlavně nechápu proč máte potřebu takové věci řešit a ještě nesouhlasit. Přijde mi to jako hodnotit jestli je lepší oktávka, nebo golf. Toyobaru není nic extra proto taky nemá na trhu přímou konkurenci. Což je tedy za mě škoda. Běžný dnešní i fanoušek do aut takové auto ale nechce.

Vavris Vavrisovic
22. listopadu 2020, 23:08
13

Beaste, já prostě nemůžu souhlasit.

Teď nedávno mě napadlo napsat blog, proč mě ta jebka pořád baví a tak to možná místo blogu napíšu tady, protože to jsou v zásadě beztak jen dvě nebo tři věci. A více méně se dají aplikovat i na BRZ... Následující řádky budou takové kombo reakce na tvůj příspěvek a myšlenek, které se mi původně honily v hlavě jako motiv na blog. Ještě než začnu - nechci vůbec zpochybňovat, že hot hatche jsou rychlostí úplně jinde... jsou... jenže...

1. Ty malé věci jsou kouzelné v tom, že za pár tisíc, z toho uděláš, co chceš... podvozkově samozřejmě... koně prostě chybí... Ale za 20 tyček nebude BRZ mít "žvejkačkojidní podovzek bez gripu", nýbrž to bude působit jako přísavka s nekonečným množstvím gripu.. a tím pádem pocitově ještě víc podmotorovaná. :D (ale tam jsem mířit nechtěl) Takže to chce nastavit jen ten správný balanc... 1,5 tunový Golf R nebo i30 v tomhle budou stále omezené tím, že mají o 300, 400 kilo víc. Hot hatch koupíš, a více méně josu vlastnosti dané. V malé RWD cvičce máš balanc, nízkou váhu a je jen na tobě, jak s tím dál naložíš... Když jsem byl teď na podzim v Brně, a jeden z instruktorů Superdrive mi dělal kopilota (spíš jebatele :D ), tak krom toho, že mě zjebal snad za úplně všechno, také zaznělo "ty vole, to je neskutečné jak daleko má ta Miata brzdné body a jakou to dá vstupní rychlost do zatáček". A to je přesně ono. Můžeš brzdit později a do zatáček se vrhat dravěji a tohle na okresce bohatě využiješ...

2. Strašně záleží, kde jezdíš... Obecně u hodnocení všech aut... Každý kraj téhle země má svá specifika. Kolem Pardubic a Hradce to je ideální na RS5 nebo AMG Mercedes. Jiné to je někde pod Ještědem, jiné někde okolo Hlinska, kde jsou strašně rozbité cesty, jiné v Praze a okolí, specifické na Valašsku atd... Prostě někde se projeví nekonečný výkon, jinde poddajný podvozek, který pobere všechno, jinde zas pořádná trakce nebo ještě nějaká úplně jiná kominace vlastností... Ono to moc nezaznívá, ale hraje to velkou roli, proč jeden uživatel internetu nerozumí tomu druhému. Já tu mám třeba vůkol kopu okresek s kvalitním asfaltem, ale úzkých, liduprázdných a zatočených až běda. A to je životní prostředí jako stvořené pro malorážky. Je to úzké, mrštné, agilní, ovladatelné a to je úplně všechno, co ti stačí ke štěstí. A je valstně jedno, jestli to je GT86, Twingo RS nebo ještě něco jiného. Výkon takřka nehraje roli, protože čím víc akceleruješ, tím dřív musíš brzdit. Dneska jsem měl za sebou M3 E46 a prakticky v každé pasáži jsem ji ujel. S Miatou s polovičním výkonem... M3 byla na ty pasáže prostě zbytečně těžká, velká a silná. A tenhle syndrom "raněné laně" mě na těch slabých autech strašně baví. Nikdo nic nečeká, může to maximálně překvapit... Samozřejmě to má i druhou stranu mince: otevřenější úseky, kde to trápíš, nedostává se ti výkon a daleko raději bys seděl v tom Golfu R nebo tvém Meganu, protože budou působit mnohem schopněji a sportovněji. Když se člověk pohybuje především po takových typech cest, těžko si najít důvod, proč tam jezdit v Toyobaru.. pokud se teda nechci kochat při nějakém jinba ittai souznění...

3. Zážitek. Zaznělo tady, že mantra zábavy v nízkých rychlosteech neexistuje. Oukej, nazývejme to jak chcem, já tomu budu říkat třeba intenzita zážitku, ale samozřejmě existuje. A je tím důvodem, proč Krab psal, že majiteli 996 bude dost možná jedno, že mu naloží nový HH - ostatně, při jejich výkonech to fakt neberu jako ostudu. Nedávno jsem jel svůj oblíbený úsek krátce za sebou v té bílé sfini a následně v CTR FK2. Zatímco v roadsteru furt zběsile řadíš, rovnáš to na brzdách, koriguješ na výjezdech, pracuješ celým člověkem s každým kilem auta a centimetrem silnilce, v CTR jsem vlastně jen střídal trojku se čtyřkou a za občasného zatočení volantem jsem jen mlčky pozoroval, jakému samozřejmému přetížení mě ta věc vystavuje... Na jednu stranu podmanivé a návykové, na druhou stranu mi osobně v tom chybí ten "thrill".. A tohle bude u každého individuální. Do tohoto tématu ještě vstupuje věc, kterou páně Dobeš nedávno trefně nazval jako "limit silnice" a doplnil tím limity řidiče a limity auta. Limit silnice je přesně ten důvod, proč kolikrát nemůžeš využívat všechen potenciál moderních aut... Nikdy nevíš, co je uprostřed zatáčky... Auto by zvládlo víc, ale ty už se zdráháš poslat to do oblouku ještě o 10, 20 km/h rychleji, protože pud sebezáchovy, protože zkušenosti, protože nevidíš... My dneska potkali ve slepé zatáčce vyvrácený strom, nebylo to úplně boží :-)

Když tohle všechno vezmeš do nějakého kontrolovaného prostředí - typicky tedy na okruh, najednou se všechny dynamické výhody hot hatchů začnou projevovat. Ale do té doby to na specifikcých úsecích nemusí být tak jednoznačné... A to je podle mě ten důvod, proč to tu určitou skupinu lidí tak baví. Za málo peněz, ve specifickém porstředí, skoro maximállní množství muziky... :-) A je nám úplněě jedno, že na 90% zbytku cest dostaneme děsivě na prdel a ta auta tam mají už jen nevýhody... snad krom spotřeby...
-
Komentář upraven 23. 11. 2020, 08:55:25

Franz Kafka
23. listopadu 2020, 08:40
1

Vavris: To je první inteligentní příspěvek téměř v celé debatě. Je to tak. Limity řidiče i silnice, profil cesty, povrch. Žádné auto není nejlepší všude. Já mám 911 996 jako Krab a S4b5 2.7bit jako daily Giulii diesel. A jsou podmínky, kde dokáže mile překvapit i ta Alfa. Přece jen je to moderní auto o které se zároveň nebojím.

996 je skutečně dnes už na kochání a souznění. Zrovna Golf R mě nedávno dojel u Benešova. Závodit nemělo cenu. Prohrál bych určitě. Vlastně nejsem ani dost dobrý řidič pro 996 pro jízdu na hraně schopností vozu. Je to asi jako srovnávat kulovnici a AKM. Nesrovnatelné. Nicméně i kulovnice umí vystřelit. Pro BRZ podle mě platí, že je to auto úzce zaměřené a doma je pro něj Japonsko. Když vynechám dálnice nejvíce podobné silnice jsou právě v horách a vysočinách ČR. Možná proto je to potom lepší auto tam. Kolem Prahy když tedy vůbec jedeš, tak asi vždy bude dávat smysl nějaký hothatch o něco více.

Myslím že se trošku všichni nechali unést. Přijde mi že to není souboj o to, co je lepší. Spíš je to dost jiné. S tím že já negativa koncepce Brz potažmo i Miaty vnímám. Hothatch nabídne jiné plusy, ale i mínusy.

beastar
23. listopadu 2020, 10:54
-2

Ja uz na to reagovat obsahle nebudu. Nebavi me to. Krab v tom zjevne vidi hejt. I kdyz samozrejme, ze zavody a hobby crcani kolem kravina je opravdu jinde. To je jasny. Vavris to shrnul vcelku obstojne a obloukem vlastne uznal, ze Brz zase takova hitparada neni. Ano nejezdi to uplne zle , ale modla se z toho dela nepravem. A ano jde to upravit a docela levne. Miata podobne. Proste se nam to vsem musi libit a vsichni musime uctivat rwd a manual. Protoze to 4% lidi a fandu do aut tak maji. Jak priznacne pro dnesni dobu. Ctyrvalcovej boxer by mi asi nevadil. Motorizace Miaty nd jsou sracka i na Miatu, to auto je hnusny a podmerecny. Nechapu jak z toho muze nekdo delat kult kvuli tomu, ze to na mokru jezdi bokem. A ano obouma zazrakama sem jel. V Miate ve dvou exemplarich. NC nadale dle me zustava jedinou dobrou Miatou. NA uz je stary, takze spis hracka pro zacinajici mechaniky.
-
Komentář upraven 23. 11. 2020, 10:55:21

krab
23. listopadu 2020, 12:01
0

Já v tom vyloženě hejt nevidím, spíš kontrastní názor. Mě to nijak neuráží, naopak nutí mě to o tom přemejšlet. Přemejšlet o tom proč auta typu Toyobaru a MX5 nejsou lákavé na svezení zdaleka pro všechny velký kluky i holky.

Vavris mohl klíďo napsat blog, byl by určitě super, ten jeho souhrn je parádní. Já můžu zkrátka jen dodat to, že mi díky ročnímu vlastnictví oranžový Toyoty GT86 zůstalo spousta příjemných vzpomínek na jízdy, který jsem s ní absolvoval. Užil jsem si toho s tím rozhodně víc než za dva roky s Focusem ST, kterej jsem měl dřív. Vybavuju si víc situací, kdy jsem měl pocit, že spolu s GT86 jedeme na hraně a nějaká zatáčka se mi sem tam opravdu povedla. Taky si vybavuju frustrace, kdy mě auto díky mojí chybě neposlouchalo jak jsem chtěl. U Focusu ST jsem toho nikdy moc nemusel řešit. Měl jsem asi dva roky Mazdu MX5 NA. Vzpomínám na ní daleko víc než na NC. NC bylo dobrý, že už mělo docela silný motor 160k 2.0 vs. 90 k 1.6 v NA a dalo se s ním hezky cestovat po Evropě a na dvě hezké dovolené s NC vzpomínám. Ale řidičský zážitky mi nabízelo NA lepší. Člověk to auto drtil pod zadkem, jel docela pomalu, ale ne tak pomalu, aby si nešlo při řidičský chybě rozbít hubu, to ani náhodou, ale všechno jsem hezky stíhal.

Dneska jezdím s rychlejšími auty, i když mi zbyl ten můj první sporťák ever, MGB GT a furt mě baví ty lehčí pomalejší sporťáky. Já o tom píšu v kladným často i proto, abych do tohoto typu aut trošičku nalákal i mladý kluky co už začínaly jezdit na moderních autech, nikdy třeba nezkusili jaký je auto bez posilovače řízení nebo že se musí studenej motor startovat se sytičem. A protože to mám rád, logicky to propaguju. To je prostě tak.

A je to vnímání rychlosti. Franz možná řekne, že jeho 996 je o kochání a souznění a já souhlasím. Ale optikou třeba těch mých sportovních veteránů z šedeseátek je to pořád sakra moderní a rychlý auto.

Každopádně zajímavá debata, i ten pohled Kuby, kterej by v každým novým autě hledal nějaký elektronický fíčury a jakýsi design, který vypadá moderně. Pohled Beastara je zase o tom, že se třeba nebojí to občas rozhulit i na tý okresce do hodně neslušnejch rychlostí a aktuální Mégane ho nefalšovaně baví. Já si ho někdy půjčím (nějaký exemplář stejnýho typu) až bude možnost, určitě nějaká bude a zjistím to. Ale řídil jsem už relativně dost ostrých hatchbacků vyrobených za posledních 10 let, takže myslím, že solidní představu o těch zážitcích mám. Hodně jsem chválil i30N, ale nekoupil jsem si to. Radši jsem zkusil Fiat 124 Spider, kterej mi za dobu vlastnictví rozdával víc radosti.

Uvidíme co bude ... třeba se i Krab zase někdy v budoucnu zakouká do nějakýho ostrýho hatchbacku nebo 4x4 sportovního sedanu, kombi, hatche... možný je leccos

Stanley
23. listopadu 2020, 18:06
4

Beastare tak tebe už tahle diskuze nebaví? Nebaví tě, že se z toho auta dělá modla? Můžeš prosím tě ukázat aspoň dva konkrétní novinářské články tady nebo aspoň pár názorů dlouhodobých diskutujících, kde z BRZ bez ohledu na kategorii tu modlu dělají?

Protože s takovou intenzitou, s jakou ty už roky tady ryješ do toyobaru a miaty, tady nikdo naopak tyto stroje fanaticky neobhajuje.

Už několik let se tady opakuje tvůj výstup, kde pod jakýmkoli článkem o BRZ vystřílíš náboje všude dokola, pak přijdou ti zlí miatisti/toyobaristi, uklidňují tě a dosti rozumně vysvětlují, abys zase za půl roku přišel s úplně tím samým nasráním a zase střílel kolem sebe. A já pořád nikde nevidím, že by tu někdo tyhle dva muší japonce slepě protlačoval. Kde jsou? Nebo chceš, aby začali všichni hromadně jezdit v hothatchích?

Vavris Vavrisovic
23. listopadu 2020, 18:36
1

" Ctyrvalcovej boxer by mi asi nevadil. Motorizace Miaty nd jsou sracka i na Miatu, to auto je hnusny a podmerecny."

Tady bych jen pro pořádek doplnil, že i preFL ND dynamikou motoru lehce převyšuje Toyobaru prakticky ve všech režimech (zejména v pružném zrychlení), poFL ND pak už v sérii nabízí dynamiku, na kterou Toyobaru nemá odpověď. 0-160 to má podobné jako Golf GTI.

-
Komentář upraven 23. 11. 2020, 18:37:22

krab
23. listopadu 2020, 18:50
1

Mě se líbí jak Stanley brání nás příznivce levných zadokolkových malorážek, ovšem v rozstřelu Toyobaru vs. zbytek světa kooupil Peugeot RCZ :-D Mimochodem, máš to auto pořád rád, zdá se s odstupem pořád jako dobrá volba? To nemyslím nijak ironicky jen se ptám

beastar
23. listopadu 2020, 19:47
-3

Tak on svet neni jen Autíčkář ze. Tady uz nastesti z te nedospelosti vyrostli. Aby jim to teda takovy Stanleyove a Krabove pomerne dlouho vycitali. A ze prislechaji majitele neco trpelive vysvetlit. Krab to prodal kdykoliv to mel. At uz Toyo, nebo Miatu. Proto jedinej kdo ma tady pravo moralni narok mi neco trpelive vysvetlovat je tak mozna Vavris. Ktery to nc ma a vazne s nim umi docela jezdit. Takze mi tady neco pisou dva majitele Porsche 911 a jeden majitel Rcz a exmajitel sedanu. So wtf?:D Lidi z klubu Brz sem uz nechodi, prave protoze debata. A hlavne bolestive zrcadlo. Kdy proste dusevne zdravy clovek dokaze uznat a pochopit, co je na tom kterem aute spatne. A ano modlu z toho delaji hlavne novinari a par majitelu pokud si nemel hlavu v prdeli asi ti sem nemusim nic postovat. Ono obecne je problem ze cast lidi od aut proste toho intelektu moc nepobrala zase jsou ale sikovny na ruce. Teda casto ne za volantem... No tj jedno. Dobry hale nechci aby vsichni jezdili v hh mam sportovni auta rad a par sem jich mel.To neznamena ze mam omezeny usudek. Munici sem vystrilel protoze krasne vidim jak na tom hrozne lidem zalezi slyset, ze maj to nej sportovni auto. Minusky, plusiky uz to jede:D Jeste si to nasdilej na FB...

Vavris: Jo ja uz to nerozepisoval protoze je to defakto jedno... Obecne ctyrvalec mi neva kdyz to ma nejaky vykon..Plus jako boxer ma neco do sebe stran originality a bezne i zvuku. Miata. No nevim proste pusobi ze to nejede. Mozna to takovy pruser neni.
-
Komentář upraven 23. 11. 2020, 20:01:13

Vavris Vavrisovic
23. listopadu 2020, 19:59
0

Na obranu Stanleyho, on si chtěl BRZ/GT86 koupit, leč tuzemský píseček tak dlouho nenabízel vhodný kus, až se objevilo RCZ-R a ukradlo si slávu pro sebe :-)

krab
23. listopadu 2020, 20:27
0

Jo, to je fakt, já se na to schválně takhle s odstupem skoro roku ze zvědavosti pozeptal, protože mě to prve překvapilo, že vlastně uvažoval s tímhle rozptylem. Ale já to jako znám, taky občas jdu a koupím něco, s čím bych normálně vůbec nepočítal. Ale GT86 byla v tu dobu jasná věc. Mimochodem já jí koupil Beastare v době, kdy jsem měl rozbitý Porsche a věděl, že náhradu škody dostanu, ale netušil zda a jak to auto opravíme / neopravíme. Nakonec jsem se rozhodnul to Porsche nechat opravit, trvalo to, tak jsem používal hodně GT86tku. Pak bylo Porsche hotový a měl jsem tam asi souběžně pár měsíců, kdy byly doma obě auta a z toho bylo evidentní, že jedno z nich je najednou navíc. A chtěl jsem v tu dobu Caterham. Jenže původní obchod se nějak neuskutečnil, nejdřív nebyl Cat na prodej nebo byl/nebyl, cena nebyla jasná (měl jsem zájem o jeden konkrétní) a pak se najednou obevila žlutá Elise a já se rozhodl ten den a druhej den už jsem si pro ni jel. A GT86 jsem prostě na rychlo prodal zpátky do áček, protože to byl jediný způsob jak dostat hotovost a fofrem koupit Lotus než mi ho někdo vyfoukne. To bylo čistě impulzivní. A ta kombinace stará 996 a Elise funguje dodnes zcela perfektně. Každý diametrálně jiný auto a na jiný druh cest, zábavy atd...

Ale tu GT86 jsem chtěl a vím právě, že jsem neviděl alternativu - koupím si GT86 nebo něco jinýho... Z hot hatchů tedy byl "konkurent" jedině Focus RS MK2 a ten mám v nákupním košíku aut snů doteď. Jednou bych si to chtěl splnit, aby měla dušička klid a já to auto mohl pár měsíců/let vyzkoušet, ale zatím se to nestalo. A je fakt, že je to FWD hothatch, ale překvapivě mě furt láká. Ale je to zejména proto, protože jsem to řídil jednou kdysi dávno, když to byla novinka jen u dealera jako předváděčku, míval jsem to STčko, tak jsem to RS pochopitelně hrozně chtěl, ale neměl na to prachy.

Prostě u toho Stanleyho mě pořád vlastně překvapuje, že uvažoval v těch manitelech i mimo Toyobaru. Nakonec když zrovna v ČR není, dá se to vždycky i přivézt zvenčí.

Mechanik
23. listopadu 2020, 20:56
2

Je úžasný jak autíčkáři můžou mít rozdílný názory, přitom nás baví to samé.
Je to jak píšete, nechci to opakovat, názory jsou super, jen já nechápu jak 200 koní při slušný váze může být pro někoho málo, bavíme se o okreskách čili zákonem daných 90m/h, jasně funguje to jinak, ale kde chceš využít 500 koní? Nikde. A pak je to o těch emocích který z toho auta dostaneš, jó, já jsem předjel Porsche. Sice jako blb, ohrozil jsem sebe i jeho, ale předjel jsem ho!
No a v tom Porsche to že ho předjel nejakej cvok to mu je fuk, on má ty emoce úplně jinde a asi i mentální vyspělost.
Já vzpomínám třeba na Fiat 500 z roku 1960, výkon - žádný, ale ty emoce, od nastartovaní tahacím startérem a zvuku toho motoru po jízdní projev. Celou cestu jsem se vždycky tlemil jak sjetej a bylo to úžasný. Nejde o výkon, jde o ty emoce a BRZ je prostě jedno z mála aut co to umí právě proto že je postavené po staru.

krab
23. listopadu 2020, 21:03
2

No, to je přesně ten důvod, proč já psal celej ten blog ... že jde o ty emoce a ty nerostou přímou úměrou spolu s vyspělostí a rychlostních schopností techniky. Kolikrát je naopak příliš high tech zabijákem emocí

beastar
23. listopadu 2020, 23:32
1

Souhlasím s tím, že moc high tech dokáže zabít emoce těch aut je moc z posledních pěti let která to takhle mají. Ta efektivnost je až moc velká. Třeba všechny rychlé Audi. Jako na cestování je to skvělý. Na nějaký projíždění a výlety už méně. A teda abych nebyl úplně za člověka který potřebuje jenom 300hp+ a AWD jako ideál. Tak KTM X-Bow se mi fakt hodně líbilo a líbí. Bohužel nejsem takový nadšenec abych vytopil 0.8 až 1.5m za deset let starou jednostranně zaměřenou věc....

ReVolte
23. listopadu 2020, 23:58
0

Klasické téma Krab vs. Beastar. :) Ono to nakonec nikdy není o obsahu článku jako o rozdílu emocí vs. pragmatismu. Jeden potřebuje víc v autě pocit, historii a kulturu cestování, kdy reálné auto doplní pocit a aura. A druhý v tom má realitu života, efektivitu a výstup a vzdoruje požitkářům :) Beaste, měl si někdy auto co byla hloupost, ztráta peněz a nevyužil si ho tak, aby to šlo proti tvé mysli obchodníka?

beastar
předevčírem v 09:08
1

ReVolte: No jo on by Petr hledal srdíčko a historii i ve Fordu Escort kdyby to šlo. Aut co byli hloupost a naprostá ztráta peněz jsem měl několik. Teda spoustu. Šlo to potom hlavně proti peněžence. Možná si některé moc nepamatuju. A navíc to třeba nebylo až tak skvělé svezení. Naprostá kokotina bylo Maserati 3200GT- sralo se to, drahý na to bylo doslova všechno, zpracovaný to bylo naprosto tristně, efektivita provozu 0, svezení sice hezký, ale za tu obří ztrátu hodnoty i u ojetin to fakt nestálo. Mercedes Benz E55AMG- Aneb když si chceš zkazit mínění o Mercedesu, byl to vokoun teda pro přesnost, předfl, sralo se to, žralo to 25 ve městě, na 350hp to ani moc nejelo, jediná zábava navíc oproti normál MB byli ty znáčky amg, servis ušel ale některé věci řešit na to aby si najal Holmese. Lamborghini Gallardo- Auto původně kupovaný jako showcar a stánková sranda. Nakonec bylo v garáži u mě asi dva roky. Auto je to dobrý a až s ním sem pochopil že vlastnit to není jen o penězích. Ono totiž s tím se prostě moc jezdit nedá takže moc nenajedeš. A vůbec je to celý "romantika". Porsche 944- Pro mě totální nesmysl. Nezábavný. Ještě že to stálo hovno.

Naopak auta co mě bavila a bylo to super value 4 money: Ibiza Cupra, Megane II R.S. Maserati Ghibli Q4V6, Ferrari 348, Audi RS4, Audi R8, ale třeba i Clio R.S. 172, nebo BMW M3 e36 či MB A45AMG.

ReVolte
předevčírem v 09:16
0

Tak to si mě potěšil, že se každý dokáže spálit a brát to s nadhledem. .:) To co tě bavilo, mě překvapivě tolik netáhlo, ale problém je v tom, že já si auto první vysním na základě nějakého obecného přístupu jak článků tak mého a pak to v tom hledám a bráním i kdyby to tam nebylo. Kdybych z mého stylu výběru dokázal tuhe předpojatost odebrat, tak bych vlastně taky končil na stejném výběru jako ty, kdy radost je doplněná i raciem.

krab
předevčírem v 09:37
0

Byla by to nuda, kdyby jsme tu diskutovali všichni ze stejnýho těsta a bavily nás stejný auta... Možná kdybych se autům věnoval profesně, tak ta romantika taky zmizí... U těch starých aut je typicky ještě tak, že každé jezdí trochu jinak podle stavu. A pak se na názoru na jeden model jen tak lidi neshodnou, protože se každý svezli s jinak (ne)funkčním kouskem. To mi trošku připadá u té 944. Protože já mám to auto zafixované jako jeden z nejlépe jezdících youngtimerů 80. let, které jdou koupit do půl milionu korun. Dokonce bych ho označil za "příliš nudné" ale přesné a náramně vyvážené. Naopak Ferrari 348 je pro mě sen, ale současně auto, který bych miloval i nenáviděl. Těch chyb by se totiž na tom autě dalo najít hodně a věnovat celou dobu vlastnictví čistě cizelování toho stavu... i u relativně pěkných aut. Furt tam něco bude. Ale odpustíš to tomu. U Maserati 3200 GT nevím, ale je to takový to auto, o kterým jsem kdysi snil a nechtěl bych si ten sen zkazit. Myslím, že starýmu Maserati bych nakonec všechny vrtochy odpustil.

Naopak ( a vlastně mě to mrzí) mě příliš nelákají nová auta. A právě Toyobaru bylo jednou z výjimek. Auto který jsem od roku 2010, kdy jsem viděl koncept prostě chtěl a basta fidli. Takhle jednoduchý jsem to měl...

beastar
předevčírem v 09:53
1

Jako on nakonec každý může z různých důvodů potom udělat kompromis a třeba skončit v něčem trochu jiném než by chtěl. Já dříve před třicítkou věku ty kompromisy moc nedělal. A stálo mě to mimo jiné obrovské peníze. Našel jsme ale ponaučení, že ne všechno co ti pochválí novinář, kamarád, nebo nějaký klub nadšenců tě bude zaručeně bavit. A hlavně že je to skvělé auto. Jen těch aut co chválili v TG, nebo v různých jiných časácích ať už zábavných, nebo odborných. Potom do toho sedneš a přijde ti, že ten recenzent měl naprosto jiné auto. Jenže bohužel u některých aut. Zejména potom dnes již starých kterými jela tady z nás desetina. Ti vznikna aura nedostižné IKONY. A lidi jako Krab co v tom hledají ty věci co popisuješ to začnou nekriticky obdivovat. Teď jako nic proti Petrovy osobně jen se mi tady hodí do úvahy. Většinou ty stroje to kouzlo nikdy neměli, nebo ty dnešní kusy ho v 98% nemají. Potom se objevují auta postavená podle "starého" receptu. V různých dobách. Dneska je to BRZ, dřív to mohla být Rx8, nebo taky M3e30. Komunita kolem toho jim přisoudí nadlidskou moc. Novináři po většinu roku střídající věci jako Škoda Octavia se můžou posrat jaká je to bombice. Mimochodem četl si někdy vyloženě negativní recenzi na sportovní dražší auto v Češtině? Já ne. Protože ti lidi tomu zkrátka moc nerozumí. Čest těm pár jako je Honza Č, Koubek, Vaculík, kluci z Garáže CZ i SK a tak. Dobře no deset jmen by se dalo dohromady od kterých to beru vážně. Komunita si samozřejmě "hezké" názory přebere a zbytek neguje. Tak ty vole jasně když něco koupím a družím se s lidmi kolem toho chci prostě slyšet, že sem udělal dobře že jo. Teda ovečky stádní to chtějí slyšet. A hlavně zrovna okolo toyobaru se nachytala ta aura jakože řidičské auto.

Dobrý no prostě image maker. Sem petrolhead a umim řídit (myslim si to) tak si koupim tajdle rwd a manuál. Jasně mě to taky občas baví nikomu to neberu, ale.... zrovna kolem tohohle werku se to dost přehání. Vzhledem k tomu, že výkon je v tom asi jako v oktávce RS245... Jako jediné auto je to mega kompromis. No prostě tomu čemu se tady někteří setrvale divý (Krab, Stanley a další co si nepamatuju nicky) jakože auta vypadají tak jak vypadají a že lidi kupují dražší "gt" a hothatche a auta jako toyoabaru je moc nezajímají tomu já se fakt nedivím už několik let. A ve fabrikách (byznys) na auta dělají co můžou aby vyrobily hlavně to co zákazník chce... logicky. Kdo chce staromilský a já nevím jaký auto má tady k dispozici desítky ojetin z těch minulých let. Debata kolem toyobaru není kvůli tomu, že by to špatné auto, ale ten hype kolem toho prostě celkově je to overrated. A fakt nejsem jeden z mála co si to myslí. Akorát sem jedinej co to sem napíše a má trpělivost na to si tady číst ty "zprofanované" cinty z části lidí co v tom nejeli, nekoupili to, hned to prodali případně všechno dohromady.

Jo a Kraba chápu taky bych měl mnohem raději Lotus Elise, než naprosto fabrický GT86. Totiž to Elise ač kompletně mimo mou výseč má alespoň duši a jakousi "neburanskost". Ono totiž toyobaru právě proto, co se kolem něj děje. Tak má pro mě takovou tu buransko, chvástačskou náplň stejně jako Mustang (v EU) Zdaleka ne všichni majitelé to tak mají a mají to i super lidi. Každopádně já se s tím krámem svezu a napíšu o tom přesně to co si myslím... To bude veselý blog (ještě že ten se nedá mínuskovat) :D Potřetí, daleko a naposled...
-
Komentář upraven 24. 11. 2020, 09:54:02

krab
předevčírem v 10:11
1

Co jsem tak v češtině četl, tak jedinej, kdo BRZ nebo GT86 jednu z těch testovaček opravdu sepsul, tak to byl Pavel Janda na autofóru, když ještě autofórum fungovalo jako klasickej magazín o autech nejeli jen ten clickbait a překládádání článků z ostatních médií.

Sice jsem místy nesouhlasil, místy ale souhlasil, ale ten to udělal. Zbytek ano ... pro ty kluky je to sen. Já to měl taky tak... Vy si myslíte možná někteří, že si můžu dovolit koupit div ne na co se podívám, ale ani náhodou. Na nový BRZ jsem prostě v roce 2012 prachy neměl. A ani později ... a nemám je vlastně ani teď.

Kluky který znám a to auto mají si ho většinou vysnili. To nejsou frajírci co si vezmou na leasing nějaký ten Mustang a dělají ramena. To jsou často srdcaři. Tady u nás v ČR. Koupit si druhý auto do rodiny za 800, milion, to není sranda, to si každej holt dopřát nemůže. A dlouho se na to šetří. A ty auta mají fakt rádi. Já vím, že už GT86 nemám, vím, vyměnil jsem ho za Elise a Elise je skvělá. Ale GT86 a lidi okolo ní mám hrozně rád a vždycky se to snažím každýmu pochválit a často si s těmi lidmi i výborně pokecáme, jim se líbí Lotus, já pochválím Toyobaru a mám dojem, že je svět hezký, že si lidi pořád umí vybírat řidičská auta. Já to prostě takhle mám, já to neříkám schválně abych někoho nasral. Mě tyhle autíčka vážně padnou do noty

beastar
předevčírem v 11:42
0

Krab: Vsak ja proti tvemu nadseni a vkusu nic nemam. Jen si te vzdy pujcim jako takovy protipol meho nazoru. Mimochodem u par aut se i shodneme Elise, 348, 911, stara BMW. Z novych jako Clio R.S. nebo Hyundai i30N pripadne Fiesta ST, Focus RS. Takze je to trochu jak napsal Mechanik s kterym se nesejdu vubec. Ma ale pravdu v tom, ze auta jsou uzasny v tom jaky maji obrovsky rozptyl. Tech moznosti jak to muzes brat je hodne. Plne respektuju lidi, co si Toyobaru vysnili. Dali za nej vlastni prachy a bavi je. Urcite neni snadny mit druhy auto v rodine za 800. U tebe je to o tom, ze by si mohl mit kde, co kdyby si vse prodal. Koupil novy auto ale to neni tvuj styl. To beru ja zase proste nebudu daily jezdit ve slabem aute, co nestaci narokum co na to mam jen proto, ze je to coupe. Stejne tak me nebavi na strece do CH radit jak kkt. Odradil sem si tolik, ze velka cast lidi, co znam to neodradi za 4 ridicsky zivoty;D To neznamena ze nemam rad manual. Mam treba Ferrari bych v automatu nechtel pravdepodobne ani Porsche. Rwd aut sem mel x. Ridi se mi obecne hur jak ctyrkolky. Mluvime li o okruhu, nebo tech zapadlich okreskach nejlepsi je pro me fakt kombinace 300k+, awd a rozumna vaha do 1,800kg i kdyz vic mi zalezi na pomeru hp/kg. Klouzani a jako vyjezdy bokem ze zatacek jsou pro me hezky na pohled, ale nijak to neobdivuju. Radeji vyznavam veci jako na vrsich kde ti 600hp Impreza koleckama ryje do asfaltu koleje a stejne to nestaci a cely auto jede bokem v insane rychlosti. Proc? Protoze proste proto. Takze Miata ja nevim jako bez urazky me to proste fakt prijde trochu pro holky.

Toyobaru je dal a nektere upravene kousky coz plati i pro Miaty, nebo S2k mi imponuji. Lec v zakladu mi to nic nerika. A jasne hobici to vidi jinak. Ok ja to chapu. Proste emoce, legalni rychlosti a tak. Je treba si uvedomit o cem je spoetovni jizda. Na zazitky je tady cabriolet. Vsimni si ze treba pod clanky od Adama se nikdy nehadam. On napose ze kabrio je super ale doda v cem zase neni. Kuba zase nikdy nezapomene dodat ze stare Volvo je proste kepl, ale ma ho rad. Proste snazi se byt objektivni. Kdezto kolem Toyobaru a miaty plus se nedavno ukazalo i trochu u Rx cokoliv. To je nazor jak je to super, bezkonkurencni ap. Me to utvrdi vzdy v tom, ze je dobre, ze ja sem ja. Cim dostupnejsi auto tim vetsi stado. A vice volu. Sem schopen respektovat lidi, co si urcite auto koupi a jezdi s nim vsude. Treba jak sem s Brz chodival Robert. Pro nej to bylo rozhodnuti. Nic to nema cenu kdo chce a nema iq tykve, ten me pochopi. Minusky a kecy o utrpnem vysvetlovani fanousku Brz me leda presvedci, ze mam pravdu. A ze treba Stanley ma na auta dost divny nazor si asi nemyslim jediny. Ovsem kdyz ho to bavi, tak jak to ma ok. Akorat jeho disrespekt k lidem, co je bavi treba naftovy Superb mluvi za vse... Nekteri autickari potazmo petrolheadi trochu trpi na svou domnelou vylucnost. Jista cast z nich ceka presne na ego booster jako je levny "sportak". Cast z nich... potrefena husa a tak. Nepisu o nikom konkretnim.

krab
předevčírem v 12:39
0

Je fakt, že téma Toyobaru v ČR a jinde ve světě, třeba já nevím Německo, Švýcarsko je takový, že tam si to kupují i jiný kluci a holky než u nás. A u nás jsou okolo nich fakt typicky nadšenci. Jasně, že nejsme objektivní. Když máš nějaký auto rád, nikdy nejsi objektivní. Popisuješ nějak důvody, proč tě baví. Mě se teda občas stává, že když si do auta, který jsem třeba měl rád a svezl se v něm nebo ho i kdysi vlastnil teď znovu, tak už to pak najednou tak wow není. Já se někdy s BRZ / GT86 svezu rád znova. V Sunday drive máme kamarády s těmito auty... tak když si to někdy na jarní vyjížďce na chvilku prohodíme, tak se zase kousíček svezu abych nasál znovu atmosféru. Sranda je, že ty dojmy se taky hodně liší pokud do nějakýho auta přesednu třeba zrovna z Lotusu, tak pak to najednou vnímám úplně jinak, než když jsem předtím seděl v Oktávce... víš jak :-D Mimochodem , to je i na té automobilové novinařině těžká věc, umět ty věci dát nějak vhodně do souvislostí. Ne vždycky se to daří a nejen mě... Kór ty kluci co sami auto nemají, většinu roku testují nudná auta pro PR automobilek a tu a tam se za odměnu dostanou za volant něčeho jako je BRZ, M2, Jaguaru atd... Porsche ani Ferrari, Lambo, tyhle auta tady v ČR ani nikdo na rozumně dlouhou možnost svezení nepůjčuje. To je zkrátka realita. Takže samozřejmě pak ti kluci všechno co je aspoň trochu zajímavý, řidičský, kde se sedí nízko a nějak je v tom autě něco cítit, poznat nesmírně chválí. Taky nebudu dělat frajera, že jsem řídil už div ne všechno a jsem nad věcí. Taky mě každá možnost zajímavý káry na svezení nesmírně potěší. Ono těch možností tolik není, často si fakt pořádnej úsudek uděláš až když si to auto koupíš a chvíli s tím jezdíš...

A pak jde o to kde jezdíš - to je to co psal včera nebo kdy Vavris. Na štreky Praha - Zurich bych taky rozhodně nesáhl po klíčcích od Subaru BRZ. Normálně by se s tím celej den po dálnici jet dalo, ale není to ono. To auto si říká o to, sjeď z dálnice a svez se se mnou po poloprázdný menší okresce. Úplně stejně je na tom Clio RS 172 nebo pak 197. Já to určitě někde už psal, ale než jsem koupil Focus ST, tak jsem měl vybraný Clio 197 v zánovním stavu někde v Renaultu na Zličíně. A prodejce mě udělal předváděčku tak, že jsme jeli po dálnici na Loděnici a pak okreskou na Rudnou a pak zpátky na dálnici. A já už asi za minutu jízdy po dálnici věděl, že tohle auto prostě nepůjde ... protože jsem tenkrát dojížděl denně Roudnice n/L - Rudná , 65 kiláků tam a 65 zpátky... V Cliu by to denně bylo utrpení. Pak jsem objevil ten pětiválcovej Focus ST a to bylo přesně co jsem potřeboval. V tý době jsem tohle dojíždění absolvoval s E39 523i. Možná i proto bylo to Clio takovej šok. E39 byla nesmírně pohodlná... na tu rád vzpomínám.

Dneska jezdím málo ... kancelář mám doma, tak se jezdí nějaký menší pojížďky po okolí a víkendy k rodičům nebo výlety. To jezdíme nejvíc s 996tkou se kterou jsem letos najel určitě zase nejvíc km ze svých aut. Ale furt to vychází 10 tis ročně, víc to není... Navíc nebyly žádný Alpy letos nic, kam dál vzít Lotus. Tak ten najel letos prd. Plus mám tak každej třetí týden cca nějaký auto na týdenní test, takže jezdím i s těmi půjčenými auty.

Kdybych měl rodiče v Zurichu třeba a měl tam jezdit pravidelně s rodinkou, tak by ta volba aut doma byla nakonec asi jiná. Možná bych se vzdal holt Lotusu, který mám fakt jen na projížďky pro radost (jako má jinej třeba motorku) , nechal si 996 a veterány z nostalgie a investoval víc peněz do pořádnýho denního auta. To by asi tak dopadlo...

Stanley
předevčírem v 13:53
0

Beastar: jasněže majitelé BRZ to občas prodají a koupí Porsche :D Jenže ono je to, jak už jsem marně psal, mimojiné o penězích. Je úplná blbost vytřískat se komplet z peněz jen proto, abych jako měl to Porsche. Raději koupím BRZ, které je oproti 911 mnohem levnější i se servisem. A pokud ty peníze mám, no tak koupím porsche, ne? Tomu se říká finanční gramotnost.

Krab: já jsem popisoval myslím v předposledním blogu, proč jsem měl tak velký rozsah vybíraných aut. Tak se koukni, myslím, že to má i logiku :) BRZ vs. RCR R: dopadlo jak dopadlo, protože jak píše Vavris, se kterým jsem to řešil dlouho, rozumné BRZ nebylo k sehnání a ceny byly tak absurdní, že bys za půl mega sehnal tak akorát vylítanou 2012/13. Ale bublina už trochu splaskla. Navíc je pro mě dost silná BRZ antikoncepce to elitářství na fb klubu. Na to už jsem řekněme příliš starý, auto pro mě není status symbol. Nakonec vyhrálo RCZ R, protože pro mě bylo něco neprozkoumaného a podivného, a já jsem potřeboval vědět, jaké RCZ je :) a taky racionálně splňovalo většinu toho, co jsem chtěl.

S odstupem je RCZ R výborná volba. Nízká hmotnost - lehčí je v civilních autech myslím jen miata a minihatchbacky, Charakterní a velmi úsporný motor, který se mi projevem líbil víc, než nejnovější Type-R, to ale raději neříkám nahlas. Skvělý je samozřejmě Torsen a to, jak se s autem musím prát, fakt to není na řízení jednou rukou. Ale má i nevýhody - R není zábavné v legálních rychlostech, jako BRZ a Miata, musí se s ním jet plný kotel, což mi úplně nevyhovuje. No a není to zadokolka, takže když venku zaprší, jsem smutný :) Jinak o Fordu RS mkII jsem taky silně uvažoval, ale nakonec jsem neměl odvahu.

No a Miaty a toyobaru obhajuju, protože s nimi mám praktickou zkušenost a chápu nadšení majitelů. I když sám jezdím vlastně hothatchem, tak nemám problém uznat oblasti, ve kterých jsou toyobaru a miaty jednoduše lepší. Chce to míň ega do toho všeho.

je
jerry
včera v 19:40
0

Já koupil Miatu, protože vnímám pocit rychlosti i v relativně nízkých rychlostech. A na moc silný auta, kde naopak rychlost skoro nevnímám, nemám koule. Na rovinu to přiznám. Protože jízda je pro mě o zážitku, ne o dosaženém času. A k tomu vítr ve vlasech. Kvůli tomu větru bych jí vždy upřednostnil před BRZ. Na druhou stranu ji mám jako druhé auto, na delší streky jezdím O3 RS TSI. I když vlastně třetí auto, protože jako druhé jsem koupil Suzuki Swift Sport 1.6. A když jsem tam dal nové B6, tak už mám O3 jen na opravdu dlouhé jízdy. Protože se Sportem je větší radost po okreskách, i když ten výkon někdy chybí. Ale jak říkám, nezávodím, užívám si určitých povedených momentů.

st
st. Padre
včera v 21:55
0

Tak s tou Miatou to mám stejně - pocit rychlosti už v legálních rychlostech a vítr ve vlasech. Dá se s ní jet i svižně, ale spíš mě baví trefovat apexy. Ne že bych neměl koule na něco silnějšího, ale v běžném provozu u nás mě to neláká, občas si půjčím něco silnějšího na cestách, třeba Mustanga v USA, apod. No a kromě toho mám ještě silnou motorku - naháče, kde je ta rychlost opravdu znát.

Jakub Pospíšil
20. listopadu 2020, 14:19
4

Krabovy blogy mi připomínají takový ten vtip:

Ústecký vědec se ve své laboratoři snaží už 20 let najít lék na rakovinu. Ale ať dělá, co dělá, vždycky mu z toho vyleze jenom pervitin.

Krab se vždycky o něčem rozepíše, ale nakonec mu z toho vyleze povídání o tom, že má Lotus a Porsche.

Alespoň je ale vidět, že ta auta má fakt rád.

reagovat
krab
20. listopadu 2020, 15:01
3

Tak to je přece v rámci tady Krabova koloritu na těchhle stránkách ... Novinku o tom jaké bude Toyobaru tu si může každý přečíst z tiskovky. Dojmy jak asi bude jezdit to jsou zatím dojmy... Ale věřím, že to bude velmi dobrý a auto cílovou skupinu nezklame.

No, tak jsem to tak jako narouboval na ty moje auta :-D Pointa je, že žádné není tak rychlý jako kdejaký nový ostrý hatchback, ale nabídnou něco jinýho, něco extra co jinde není. A Toyobaru přesně tohle vždycky umělo, ať už vypadalo jakkoli.

Jakub Pospíšil
20. listopadu 2020, 15:04
1

Ale jo, jen mě trochu štve, že zcela nepokrytě využívají toho, že Toyobaru nemá konkurenci. Neříkej mi, že kdyby byl na trhu podobný automobil, tak si to dovolí prodávat s takovýmhle interiérem. Jistě si to nadšenci koupí, protože asi fakt nemají jinou možnost. Ale to už mi vlastně zavání dobou, kdy lidi kupovali škodovky řady 742, protože nic jiného nebylo, nebo bylo mimo jejich finanční možnosti.
-
Komentář upraven 20. 11. 2020, 15:05:50

Vavris Vavrisovic
20. listopadu 2020, 15:22
8

Napadla tě varianta, že cílovce je interiér u prdele? ;) Co pak interiér v takové Alfě 4C? Proti ní vypadá Toyobaru jako S-class...

Současné Toyobaru lze legitimně tepat za některá technická řešení, ale interiér to není...
-
Komentář upraven 20. 11. 2020, 15:23:26

krab
20. listopadu 2020, 15:24
0

Já na to asi nemám teda úplně "voko" na ty interiéry, ale když jsem si znova teď prohlídl tu galerii na stránkách Subaru, tak mi to nějak nevadí. Neuchvátí, působí to přeplácaně, ale v japonským stylu. Sedačky vypadají pěkně a zdá se, že budou mít správnou boční oporu, volant je kulatý, věnec nepůsobí moc tlustě, jízdní pozice snad bude stejná jako je u starého BRZ. Přemejšlím co bych kritizoval... asi bych nepotřeboval ten velkej obdélníkovej displej a přál bych si radši analogovej přístrojovej štít s otáčkoměrem uprostřed a malým displejem v otáčkoměru ukazujícím rychlost. To mi tak vyhovovalo. Porsche to má úplně stejně. Teď je tam možnost jakýchsi dvou digitálních zobrazení a ani jedno se mi nezdá ideální. Ale je to asi trend... Alpine A110 má něco podobnýho, jen si myslím trošku líp udělaný. Ale hodnotit displeje, to není moje parketa. Ty mě na autech nijak nezajímají... Takže za mě je to asi záležitost: je to jak to je, zvyknu si...

Jiná možnost : Mazda MX5 pořád bude, Supra 2.0 Turbo stojí podstatně míň , Z4 v slabším motoru, Nissan 400 Z nový bude, ta Alpine A110 , základní Boxster/Cayman ... konkurence je. Sice jen ta Mazda bude cenově srovnatelná. Ale bude i Yaris GR a ten mi připadá, že jak vidím z reakcí publika zajímá nejen klasickou klientelu hothatchů nebo čtyřkolek, ale i vyloženě ostrý jádro nadšenců. A to bude auto za milion pro ty, kterým ještě přijmou objednávku. Takže na úrovni aktuální BRZ final edition, která se doprodává (nebo možná už je celá doprodaná)

krab
20. listopadu 2020, 15:28
0

jak píšu tu "konkurenci" a že supra stojí podstatně míň s dvoulitrem ... tím jsem myslel že podstatně míň než GR Supra 3.0 ... Prostě už se tyhle auta tomu cca milionu za co asi to nový BRZ v plným provedení bude dát sehnat a dovézt (to je můj odhad) blíží. A každej si vybere to svoje ... je to prostě fajn, protože pořád bude nějaký fungl nový auto na který se můžu těšit, pokud bude příležitost si ho vyzkoušet

je
jerry
22. listopadu 2020, 09:33
1

Jsou dva druhy kupců. Jedni řeší hlavně kůžičky v interiéru a co nejvíc elektroniky v autě, aby to bylo v "plné palbě". A nevadí jim litrový oturbený třívál. Těch je většina a fabriky to ví. Druzí chtějí hlavně lehké auto s dobrým podvozkem a řízením. A cingrdlátka okolo nepotřebují, většinou jim vadí. Těch je v dnešní době málo, ale pořád dost aby kupovali Toyobaru nebo Miatu. Takže díky za to, že tu ty auta pořád ještě jsou.

beastar
22. listopadu 2020, 18:43
-1

Tak zrovna toyobaru existuje hlavne kvuli te prvni skupine lidi. Miata je legenda tam se nedivim. Navic treba americke pubertacky to auto zerou. Prece jen nejlip oceni rwd a auto bez vybavy.

je
jerry
23. listopadu 2020, 10:06
0

Jakože první skupina dá fabrice vydělat a ta pak může dělat i věci ala Toyobaru? A Miata je taky špatně jako Toyobaru? Já bych volil raději Miatu. Lehčí, hravější, vítr ve vlasech. Závodní auto v tom nehledám, jen požitek z jízdy , jak to výborně popsal Vavriš. Promluvil mi z duše. Btw proč dle tebe Miata ND ne a Miata NC jo?

beastar
23. listopadu 2020, 11:02
0

To je fakt na dlouho to srovnani. V tuto chvili zejmena mimo jine kvuli cene. Navic nd nema absolutne motor a vypada jak kdyby ho uz nekdo naboural. To ale jenom tak jako povrchove. A jinak ano kdo myslis ze plati nejaky Brz? Kupci obycejnych Toyot a Levorgu, mozna Imprezy. Sice se to pak zaplati samo. Nicmene na te evoluci vidis, jak moc se na tom "maka".

je
jerry
23. listopadu 2020, 12:06
0

Aspoň v jednom se shodneme. Taky se mi víc líbí NC než ND. Proto jsem si pořídil NCFL 2.0, i když nebyla cena lidová. Ale je to limitka Senshu a kupoval jsem jí z první ruky s minimálním nájezdem. Za stejné peníze by byla i pěkná ND.

Vavris Vavrisovic
20. listopadu 2020, 14:20
10

Krabe pochvala, střídmý, vybalancovaný blog...

vypíchnul bych dvě věty:
"Kdepak, pravá sportovní auta nejsou pomalá, to jen ta běžná díky turbodmychadlům a dneska už i elektromotorům výrazně zrychlila."

"Já si vždycky takhle brutálně silné auto (přes 500 koní) užil, ale jízda bývá víc o sebekontrole než o radostném bláznění do aleluja."

Tohle shrnuje vše.

reagovat
krab
20. listopadu 2020, 14:57
2

Pochvala od Vavrise, to zahřeje na srdíčku :-D
Dělám si legrácky... je fakt, že ty dvě věty co jsi nějak vypíchl jsou fakt takovou tou hlavní pointou. A v podstatě co nezaznělo, tak je i fakt, že budou opět v 2021 a 22 určitě nějaký auta, který budou pro řidiče a těším se na ně. Ten Nissan (Proto) 400Z se mi třeba taky docela zamlouvá, snad bude pěkně jezdit. A nový Toyobaru bude dobrý, věřím tomu...

Mechanik
20. listopadu 2020, 19:04
0

Ahoj, taky chválím, samozřejmě.
Kdo to nezažije, nepochopí co ta stará auta nabízí.
BRZko si taky určitě jednou koupím, ale mě bude stačit ročník 2018.

st
st. Padre
20. listopadu 2020, 20:05
0

Auta jsou tak dobře odhlučněná, že dokonale maskují rychlost, lidé si na ně dají široké pneumatiky a tak i SUV které má skoro 3 tuny jezdí přes 280 za hodinu a pokud člověk není úplně pako, tak ho i elektronika udrží na silnici. Je to pohodlí, ale není to zábava. Rozjet třeba Trabanta z kopce na kilo, kdy se třásl tak, že jsi měl pocit, že vypadne přední sklo, nebo třeba starý Favorit, kterému piskaly gumy v zatáčkách už v legálních rychlostech a nebyla žádná elektronika. To byla opravdu zábava. Dnes to najdeš třeba u Míaty.

reagovat
Mechanik
20. listopadu 2020, 20:12
-2

Trabantem jsem jel 140 ????

Pochtli
23. listopadu 2020, 11:00
-1

st.Padre: Přesně o tom ty zážitky s plechovkama jsou. U většiny aut chybí zpětná vazba. Favorit měl v pravoúhlých zatáčkách při rychlostech okolo 60-70 takové náklony, že jsem se už viděl převrácený.

FamArt
22. listopadu 2020, 10:32
4

Beastar: Na čo to je? Zober si aktuálnu Formulu 1. Súčasné autá sú najrýchlejšie v histórii, obzvlášť Mercedes. Je ale F1 najatraktívnejšia ako kedy bola? Vôbec nie! Skôr naopak. Príliš veľa prítlaku, elektroniky, nekonečný manažment čoho dôsledkom je, že autá jazdia ako po koľajniciach v absurdných preťaženiach a rýchlostiach, ale nie je to veľmi zaujímavé. Najlepšie preteky v súčasnej sezóne divácky a jazdecky bývajú za znížených adhéznych podmienok, keď sa formule musia riadiť viac rozumom ako plynom. Keď to nie je o tom, že jazdec v najrýchlejšom aute s prstom v nose porobí ostatných o dve kolá. Z toho úprimne nemôže mať radosť ani jazdec ani diváci. Rýchle auto z teba rýchleho šoféra automaticky nespraví...sú ľudia ktorým to vyhovuje, sú ale aj takí, ktorí sa z vlastného presvedčenia zlepšovať chcú a pocit z dobre trafených apexov v zloženej zákrute a ľahko pretáčavého šmyku na výjazde pri ktorom na nich nečumí stabilizačný systém ich uspokojí viac ako tristovka mimo obce (nehovoriac že pri takej jazde pre bežného človeka servisné náklady nie su zanedbateľné. Mať Porsche a chodiť s ním na kávu alebo mať Toybaru a chodiť pravidelne na okruh asi by som mal jasno)

reagovat
je
jerry
22. listopadu 2020, 10:49
1

Současná F1 je vrchol nudy. Minimum jezdeckých soubojů na umělých autodromech. Jako se dívat na dětskou autodráhu.

st
st. Padre
22. listopadu 2020, 12:55
-1

Kdo má dnes čas chodit pravidelně na okruh? Je to spíše otázka maximálně pár návštěv za rok. Pokud si chceš užít ježdění v normálním provozu, potřebuješ auto, které je zábavné už v legálních rychlostech.

Fa
Fandatik
22. listopadu 2020, 13:24
-1

Navíc dnešní F1 vlastně nevyhrává nejrychlejší pilot a nejrychlejší auto, i když v cíli je samozřejmě první a nejdřív.
Ale nejlepší šetřič nejkompromisnějšího auta.
A na zábavu pro diváky celý ten cirkus totálně rezignoval.

BubaaCZek
22. listopadu 2020, 22:34
0

Ja se musim priznat, ze jsem to hrozne moc chtel, ale jeste jsem to ani neridil.
Ted z toho mam rozporuplné pocity. Na jednu stranu me láká ta zabavnost z nízké rychlosti (čti málo gripu všude), na druhou stranu vídám ty auta v sérii na autoslalomu a říkám si takhle teda ne. Neni to stavěné na ostřejší jízdu a toho se bojím, že mě to zklame.

reagovat
Vavris Vavrisovic
22. listopadu 2020, 23:09
0

WTF? Na autoslalomu to musí excelovat... :-P

BubaaCZek
23. listopadu 2020, 00:21
1

Ani ne. Respektive, mozna jo, pokud by ridič každy vrchol perfektně trefil. Jakmile ale zkoriguje tak se to cele nejak rozklimbe. Opticky to nepusobi dobre a ani to nezajizdi nejake zazraky.

beastar
23. listopadu 2020, 11:05
-1

:D Top sporťák no. To je zajimavy ze cast lidi ta auta vidi, tak jak ja na rovinu rikam. Jen ti "pravy" petrolheadi a majitele maji s kritikou problem jak ja tohle ubozacky pokrytectvi nesnasim...
-
Komentář upraven 23. 11. 2020, 11:05:41

krab
23. listopadu 2020, 12:32
4

Ono záleží jak to auto měl nastavený. Já můžu říct, že to sériový co jsem měl nebylo na okruhu nic moc. Jednou jsem ho vzal do Mostu a zaplatil si dva stinty a vyzkoušel to. Musel jsem hodně kontrolovat předek v nájezdech a po pár kolech mi z cílovky citelně vadly brzdy, přičemž vím, že jsem to nehnal na doraz a ty brzdy jsem se snažil šetřit. Stejně neuměly dát 20 minut v kuse konzistentního účinku. Ale je fakt, že tenhle problém mi už líčilo víc lidí i s daleko dražšími sériovými sportovními auty. Navíc tam je jakýkoli upgrade drahý, kdežto na GT86 je docela dost relativně dostupných možností. Ten nedotáčivější předek jsem přisuzoval gumám, byl jsem škrt a nevyhodil sic nový, ale nevhodný obutí, který na autě v době koupě bylo - Bridgestone Turanza T001. Ta pneu se ukázala jako dobrá na okresce, možná až moc klouzavá s příliš měkkou bočnicí, ale na okruh naprosto nevhodná. S adekvátním sportovním obutím by se to zlepšilo. Pak jde o to i seštelovat geometrii tak, aby se to fabrické nedotáčivé (to se týká v podstatě všech sériových aut) naladilo trošku jinak.

Ale to jsou takový věci, který bys řešil na všem. Já nevím, jestli sis byl s Méganem už zajezdit v Mostě třeba, ale tam pak uvidíš co není ono a co by to chtělo. Tutově na něco přijdeš. Možná ten Trophy R bude hodně už v sérii funkční na okruh, ale ten taky stál jako limitka skoro 2 miliony...

Pak jsem ještě jezdil GT86 v Písku a tam je to krátký, to tak ten autoslalom může dost připomínat. A taky problém s tou počáteční nedotáčivostí. Půjčil jsem to svézt i kamarádům, co tam jezdili Caty, já se zase tenkrát svezl v Catu a všichni říkali u té GT86, že jim ten předek přišel moc nedotáčivej. Hodně to dělaly ty gumy. Na Advanech by to bylo lepší. A kdyby nebylo výrazně, tak geometrie , případně ještě pak sáhnout do odpružení a dát tam tužší pružiny, lepší tlumiče, tužší stabilizátory.

Ono to prostě funguje na tý okresce 2 až 3 třídy, kde je takovej slušnější povrch, zvládá i horší a řidič si tam užije takový ty náznaky přetáčivosti pod plynem na výjezdech, přenáší hezky hmotnost během té jízdy po klikaté okresce, ten volant má hezky před sebou, sedí pěkně nízko v autě a všechno to hezky do sebe zapadá. Je to pěkná souhra řidiče s tím strojem. Já nevím jak to jinak vysvětlit.

Asi to auto zklame ty, co od toho chtějí příliš trakce a rychlosti. Ale nemůžeš to přirovnávat k něčemu jako je TTčko, jak jsi psal nahoře. To je zcela jiná sorta auta.

beastar
23. listopadu 2020, 14:54
0

No jasne. Ja jako nejsem fanatik, ze bych neuznal objektivni chyby Meganu. Ridil sem GT, R.S. a jezdim Trophy. Trophy je v zakladu na okruhu dobry auto. Nicmene priznavam ze gumy sem kupoval, vlastne cela kola, geometrii sem resil ted tyden zpet. Dost pravdepodobne to dopadne i nejakou sw upravou. Brzdy jsou na tom velmi dobre i v ostrem tempu s castou zatezi. Misty se spatne davkuji. To se tady blbe popisuje. Ma to tendenci kousnout na tvrdo jakoby z niceho nic.

Zakladni Brz natoz Miatu v Moste nemas za soupere a je jedno kdo s tim jede. Uznavam ze Brz FE kde za volantem sedel zkuseny ridic a autozurnal vypadalo pri jizde agilneji. A s nizsim vykonem dokazalo vykouzlit zajimave casy. Kdyz budeme fer cenove jsou ta auta podobna. Gripu ma Megane vic a na rovinkach je jinde o xy metru. Ma bliz brzdne body jak Subaru asi horsi rozlozeni vahy. Zase je rychlejsi na vyjezdech. To fakt nejde srovnat tady jako co ke super a co na nic:))

BubaaCZek
23. listopadu 2020, 15:10
0

Ted prisly vysledky z toho autoslalomu. Ja mam cislo 18, trida 4. Ve stejne tride jsou dve Toyoty. Ta rychlejsi je MR2 (ten si to daval moc hezky), ta druha je GT86. (1bod=1sekunda)

https://www.motoparkkrakow.pl/aktualnosci/wyniki-skjs-21-11-2020

Jak rikas, dat tam lepsi pneu, geometrii a podvozek a brzdy - a mas jine auto :) Me uz to ale nebavi predelavat, jedno auto na sypani penez staci. Coz me asi diskvalifikuje z toyobaru, kdyz se v tom nechci vrtat a jen jezdit...
-
Komentář upraven 23. 11. 2020, 15:11:48

krab
23. listopadu 2020, 15:27
1

Otázka je ale co by sis koupil a nemusel se v tom vrtat a jen jezdit... myslím road and track , pokud jsem to pochopil správně. Asi nejblíž tomuhle pojetí jsou jedině Lotusy, kde bych řekl, že si v té řadě Elise / Exige vybereš přesně to co ti vyhovuje. Buď model víc zaměřený na to "road" anebo model víc na "track".

BubaaCZek
23. listopadu 2020, 17:21
1

A ted zpatky na zem. To ST150 v pohode rano vozi deti do skolky, po ceste zpatky mne cosi pobavi a na autoslalomu se neztrati, prave naopak. To cele za 72k nakupky + 15k spojka a dalsi uvodni servis. Od te doby to v tomhle rezimu jezdi bez zaskobrtnuti. V nakupce bylo auto na Brembo, Eibach a B6kach.

Verim, ze klidne ta nova Fiesta ST bude to same jen pohodlnější (5d) a snad i rychlejsi skrz šperu a vychytanejsi zadní nápravu, co jsem tak pochopil.
Ještě se těším na novou i20N, ta bude podobne veliká a snad se povede. Ja korejcum drzim palce. #ZlomekCenyLotusu

Ta GT86 mi asi neda lepsi komfort, deckam budu muset urezat nohy a na ten slalom to bude chtit nejake kacky navic. Ale zas kdo se směje naposled, ten se směje sideways, takze babo raď. Děckam ty nohy kdyžtak zas dorostou, že...

krab
23. listopadu 2020, 17:58
1

Zpátky na zemi ... přesně , když časem prodáš ST150 a koupíš Clio 197 ideálně nějaký cupový aby mělo Recara a to auto bylo v pohodě mechanicky a mělo nevylítaný podvozek, tak to bude velkej upgrade. Prodáš Fiestu, přídáš tak 120 a máš to ... možná v Polsku seženeš Clio zajímavěji než u nás nebo u západních sousedů.

Vavris Vavrisovic
23. listopadu 2020, 21:41
0

Já teda byl na autoslalomu jen jednou, kdysi dávno, ale principielně mi rwd lightweight přijde jako recept, který tam bude při troše snahy fungovat. Hlavně teda moc nevidím v "rozbambelanosti" podvozku rozdíl mezi Toyobaru a nějakými Saxanami, Cliem, Civicy atd., které předpokládám, tvoří většinu startovního pole...

Ale je fakt,, že se v tom posouzení vhodnosti můžu mýlit, když většina jezdí FWD, asi to bude mít nějaký důvod.

beastar
23. listopadu 2020, 23:36
0

Vavris: Ty jako poměrně zdatný řidič... :D To je jako nepřekvapivé ne, že zrovna na autoslalom je lepší fwd s tvarem čtverce víc jak lw rwd... i když teda asi váha v zásadě nebude to nejhlavnější. Jako nejsem teda na to žádný odborník, ale logika věci a jízdní vlastnosti....

Beny
předevčírem v 08:06
0

Vavris: Jestli nebude ten důvod úplně jednoduchej a to fakt, že asi 90% aut se vyrábí jako FWD. :-D

BubaaCZek
včera v 20:18
0

Vavris: S tou Saxanou jsi to v podstate trefil. Jenže ty už dávno nejsou na původním podvozku. Bylo vidět, že jsou tužší a na krapet širších kolech. Tady dost jedou C2ky VTS. Ono dobré je, že tady tenhle autoslalom je zrovna první ročník, zakázali auta s rámem a ještě se to nezprofesionalizovalo. Lidi jezdí fakt relativně obyč dailynama, ale maj třeba přilbu s konektorem na intercom. Jak bys vlezl jinde, však jsi to viděl na některém mém blogu na fotkách, civilní auto tam potkat je výjimka. Takže to BRZ je relativně mezi svými v téhle grupě a nevím, možná je ta zadokolka trošku náročnější uřídit přesně na tom malém prostoru.

Pignon
předevčírem v 15:22
0

Zdravím všechny autíčkáře, je to můj první komentář....
V té spoustě komentářů je hodně věcí se kterými souhlasím i nesouhlasím.
Pokusím se to napsat tak nějak popořadě i když to asi úplně neklapne.
Začal bych od GT86,měl jsem 2012 v době 2014-2016,dostala pár úprav a bylo to hodně zábavné auto,bohužel pravda prostě je,že dostane na světlech od okiny v naftě a to prostě člověka naštve,na okruhu zábava,ale na okresce někoho předjet občas věda.
Pak následoval pokus o splněni dětského snu 911.
Ale že je potřeba na okruh motor přelít olejem až nad rysku jsem se dočetl pozdě....
Největši zklamaní mé autíčkářské kariery....
Čili rok a půl života jen brutální výdaje a zklamání (996)
Další auto bylo clio rs trophy 2016 v letech 2018-2019, efektivní rychlé přesné auto,možná i nedoceněné,ale prostě FWD a je mi prostě bližší RWD
Rok 2020 byl ve znamení mx5 ND rf 2,0/160
Naprosto dokonale vyvážené auto,zábava,ovladatelnost....tady prostě chápu buď miluješ nebo nenávidíš......
Ale stárnu a stále byla touha po V8.
Tak týden vlastním vette C6 convertible s manuálem.......
Zatím max nadšení
Nechci aby to zapůsobilo jako machrování...
Spíš takové shrnutí,vidím že podobných bláznů je tu víc...

reagovat
st
st. Padre
předevčírem v 15:43
0

Tak to ujetí na světlech bude pořád častější, hlavně od skútrů, hybridů a elektromobilů, s tím je potřeba počítat.

krab
předevčírem v 20:51
0

Taky tě zdravím! Dík za komentář. Prošel jsi si zajímavým vývojem a škoda, že se ti ta 996 nepovedla. U mě taky nakonec proběhla celá rozborka a zborka motoru. Na okruh s ním nejezdím, ale od doby co tam mám ocelové vložky válců je ten motor perfektní. Jak dopadla ta tvoje?

Corvetta C6 je paráda, tak přeju ať tě baví. Já jsem nějak právě "zamrzl" v těch starých sporťácích a lehkých sporťácích a nějak konečně mám pocit, že mi dokonce snad až žádný auto nechybí. I když se u týhle věty směju, protože stejně pozdě večer přeci jen jdu a čtvrt hodiny prohlížím inzerci ...

BubaaCZek
včera v 20:22
0

Zdravim, tak to je moc hezký vývoj a škoda, že to ta 996 neustála. Přeju spoustu spokojených kilometrů.

Pignon
včera v 22:27
0

996 jsem odlil před cílovkou v Mostě a jak jsem psal dočetl jsem se všechno pozdě.
Pak jsem vykrvácel do opravy,ocelové vložky do válců a komplet GO.
Postavil to kamarád mechanik,ve finale za třetinu než ve Flat...
Ale i tak šla s hrozným úletem pryč,bylo to prostě zklamání a rozplynutí dětského snu “z plakátu”......
Potom bylo to Clio a smůla pokračovala v nezaviněné bouračce na ringu....
Letos leden až listopad ta mx nd.
No a teď od soboty ta C6.A konečně V8,asi poslední věc co mi v autech chyběla a zatím nadšení teda maximální.
Čili přežít zimu a uvidíme se na kafe&káry....
Ten komentář první sem psal víceméně proto,že je tu takových bláznů víc si myslim,tak pro pobavení i inspiraci třeba ))