načítám data...

Beastarovi pěšáci automobilového rokenrolu

26. října 2018, 12:28 67 komentářů beastar

Auto. Jeho význam pro obyčejné lidi prochází roky vývojem. Může za to spíše Pagani nebo Ford?

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Beastarovi pěšáci automobilového rokenrolu

Jaké auto je dobré a ovladatelné a jak zábavné je. To bývá často obsahem nejen debat na Autíčkáři. Stejně často diskutéři zapomínají na základní věc, kterou auto poskytuje. Ať už je jakékoliv. Staré či nové, malé nebo velké, poskytne vám svobodu pohybu. A nejen to. I v obyčejné dodávce můžete zažít spoustu krásných chvil. Být součástí světa v neočekávané momenty. Zažít východ slunce v Alpách, nebo naopak jeho západ na Azurovém pobřeží. Na hodně aut, která jsme vlastnili, nevzpomínáme pro jejich řidičské kvality. Vzpomínáme, protože si je spojíme s nějakým zážitkem. Bílá stodvacítka vezla mámu do porodnice. Tátova zelená Sierra mě naučila řídit a v dědově tisícovce – tam se to stalo poprvé. Takové věci umí dokonale využít i výrobci aut ve svůj prospěch. V nejedné reklamě se na vás směje spokojená rodinka z té nejzelenější hory u toho nejmodřejšího jezera. Je to vcelku působivé.  

Auta reprezentující sériovou masu nejsou ani zajímavá, ani vzácná. Sjížděla z linky v obrovských počtech a často mnoho let. Jenže jak známo, válka dělá hrdiny. Válku ale vyhrávají vojáci. Hrdina je inspirující, možná vykoná velký čin tak, aby nebyl zapomenut. Bitvu ale svou krví vyhraje řadová pěchota. Stejně tak pro automobilky znamená více prodat hodně obyčejných aut, než prodat tři roadstery pro takzvané nadšence. V devadesátých letech začala doba, kdy i u obyčejných aut chtěli zákazníci stále více. Už nestačilo nabídnout nějaký slušný motor a trochu prostoru. Do hry se čím dál více tlačil komfort a také bezpečnost. Závody v prodejích mohly začít. Můžeme to pozorovat dodnes.

Pojďme se tedy podívat na pár běžných pěšáků, jejichž prodeje znamenaly vítězství. Lidé je kupovali rádi, přestože nebyli ani rychlí a mnohdy ani krásní. Byla to prostě ta běžná auta, s kterými klidně jedete v zimě na nákup do Kauflandu pro nedělní slevu.

Renault Megáne Scénic

Ano – v roce 1996 kategorie malých MPV v podstatě neexistovala. Tenhle průkopník, evokující svými tvary vajíčko, vycházel z modelu Megáne. Po třech letech od uvedení a nečekaně velkých prodejů slovo Megáne z jeho názvu nadobro zmizelo. Jedná se o auto, které nabídne variabilní interiér a velmi slušný prostor pro posádku. Ve výrobě vydržel sedm let. Pod kapotu se dostalo deset motorizací. Automatická i manuální převodovka. Na přelomu milénia Renault představil i zvýšenou variantu s pohonem všech kol s přídomkem RX4. Na svou dobu první generace Scénicu nabízela i velmi slušnou bezpečnost. V portfoliu Renaultu Scénic zaujal pozici pod větším Espace. Byl menší a o mnoho levnější. V půlce devadesátých let rozhodně nebylo jasné, že takový vůz uspěje. Renault vsadil na snesitelné tvary a rodinnou atmosféru a vyplatilo se to. Z tohoto úspěchu těží automobilka dodnes.

Opel Frontera

Ano, ti, co se dostali za volant tohoto výplodu spolupráce General Motors a Isuzu, se teď pokřižovali. Upravené Isuzu Rodeo se vyrábělo v britském Lutonu. S jednou modernizací vydrželo ve výrobě až do roku 2004. Na trh přitom Frontera přispěchala už v roce 1991. Jednoduchá konstrukce a rámový podvozek – to jsou věci, které již dnes nejsou běžné. Frontera od začátku nesázela jen na slušné schopnosti v terénu. Jak rostly prodeje, přibývala i komfortní výbava a paleta motorů se rozrůstala. Pod kapotu se nakonec dostal i vidlicový šestiválec, který byl však ve Fronteře spíše nevyužitý.

Přestože Frontera v terénu umí uspět, je takový provoz pro ni spíše hrobem. Na silnici jsou její jízdní vlastnosti spíše podprůměrné, ale v době vzniku v Evropě proti sobě neměla nějak výraznou konkurenci. Móda SUV a všelijakých kříženců měla teprve přijít. Lid lákala svou univerzálností, nabídkou prostoru pro posádku a jinakostí. Většina kusů v čase podlehla korozi. Zbytek odrovnal dřevař Standa v domácím lese. To nic nemění na tom, že počátkem devadesátek to byl oblíbený a zajímavý vůz.

Citroen Xantia

Obyčejné auto započalo výrobu v roce 1993. Osm let ve výrobě. Nespočet motorizací včetně šestiválce pro skvělou verzi Activa. V letech uvedení na trh se jednalo o designově výrazné auto. Tvar liftbacku zdárně evokuje klasický sedan. Zájem o tenhle Citroen nebyl malý po celou dobu výroby. Íránská Saipa ukončovala licenční výrobu teprve v roce 2010. Xantia nabídla zájemcům vše. Úsporné diesely i relativně agilní benzínové motory. Přestože na trhu ve střední třídě nebylo začátkem devadesátek zrovna mnoho místa, Xantia si dokázala zajistit slušné prodeje. Jízda s tímhle autem asi bude úplně vše, jen ne na sportovní vlně. Zákazníci pravděpodobně slyšeli na úplně jiné přednosti. A Citroenu se již po několikáté v historii sázka na decentní jinakost vyplatila.

Opel Corsa

Malý hatchback od Opelu se těšil slušné oblibě i u nás v Čechách. Druhá zaoblená generace vydržela ve výrobě celých sedm roků. Tohle auto se v různých karosářských variantách a provedeních vyrábělo po celém světě - od Austrálie po Kolumbii. Pod kapotu se dostaly benzínové čtyřválce různých objemů na svou dobu velmi slušné kvality. Auto bylo hravé a jednoduché, přitom dokázalo při troše sebezapření odvézt i čtyři lidi. Roztomilý vzhled a jednoduchá trvanlivá technika – to byl recept na úspěch. Je nepochopitelné, proč se Opelu nepodařilo na slušnou popularitu modelu už nikdy navázat. Nižší antikorozní ochrana a častá funkce prvního vlastního vozu poslala většinu korzárů na věčnost. Dnes se už jedná spíše o parádní cestu na ARO vzhledem ke stavu a pasivní bezpečnosti většiny přeživších kousků.  

Peugeot 306     

Když se koukneme na to, co dnes předvádí francouzské automobilky, je až s podivem, jaké věci byly schopné vyprojektovat začátkem devadesátek. 306 vyjelo v letech 1993 až 2002 celých 2,9 milionu kusů. Vyrábělo se kombi, sedan i kabriolet. Základní variantu představoval hatchback. Legenda postavená na tomhle pěšákovi se jmenuje S16. Ano – kombinace jistých jízdních vlastností kvalitního zpracování a nenuceného designu, na to zákazníci slyšeli. Jedná se o jeden z nejdůležitějších Peugeotů v historii automobilky. Vznikla i závodní verze 306 Maxi. Pod kapotu se dostalo snad úplně vše, co měl tehdy výrobce k dispozici. Zejména benzínové motory ostudu neudělaly, přestože většina poskytuje jen podprůměrnou dynamiku i optikou doby. Zákazníci chtěli spíše mechanickou odolnost a servisní jednoduchost, než špičkové výkony.

Toyota RAV4       

V dnešní době podobná auta už ani nevnímáme. Léta páně 1996 však působila první Ravka jako zjevení. V podstatě se jedná o první vůz, který rozdmýchal zájem o vozidla kategorie SUV. A který opravdu naplňoval bezezbytku plný význam zkratky SUV - totiž Sport utility vehicle. Toyota RAV4 skutečně dokázala podpořit aktivní životní styl majitele. Nabídla solidní průchodnost i mimo silnice a přitom se příjemně řídí i na klasické asfaltce. Mimochodem, RAV je zkratka z Recreational Active Vehicle. Nejen já patřím k lidem, kterým se první generace líbí dodnes. Auto bodovalo i u žen. Příjemný konzervativní vzhled a univerzální možnosti kde a jak auto využít. To vše podpořené dobrou pověstí Toyot jako bezproblémových vozů. A tak o prodeje nebyla nouze. Vznikla i varianta nahoře bez a plug-in hybrid.

 

VW Passat B5 

Přechod na novou platformu ve srovnání s B4 přinesl řadu novinek. Auto vyrostlo a i technika doznala výrazných změn. Design byl poplatný době, ale v rámci třídy si udržel atraktivitu. Někdo by to označil za nudné. Na druhou stranu takový design stárnul jen velmi pomalu. Sedan byl vyráběn od roku 1996, ošklivé praktické kombi se objevilo v roce 1997. Pod kapotou, na rozdíl od dnešního Passatu, mohl být i zajímavý benzínový šestiválec. Podvozek byl nastaven poměrně dobře a auto bylo na poměry třídy velmi slušně vyváženo. V roce 2001 proběhl nenápadný facelift. V našich končinách je tohle auto dodnes oblíbený dělník. Na přelomu milénia  posbíral Passat zasažený modernizací řadu ocenění. Od “Best used family car” až po “Best fleet car”. Prostě auto oblíbené u obyčejných lidí, kteří chtějí, aby je auto co nejméně obtěžovalo.

Daewoo Matiz

Pracovně mu říkám špalek na kolech. Vysoká stavba karoserie, vykulený vzhled a malá kolečka. Pod kapotou malé motůrky se směšnými výkony. I v roce 1998 při uvedení na trh působil spíše jako motorka, která má náhodou pevnou střechu. Jenže co naplat - byl to hit. Nejen v České Republice nebyly jeho prodeje vůbec zlé. Ještě nedávno tohle autíčko dožívalo svůj produkční život v licenci v Uzbekistánu jako Ravon. Kdysi jsem ho dostal z půjčovny na dovolené. Žlutá barva a základní motor. Se čtyřmi lidmi na palubě nebylo možné předjet ani naložený kamion. Přesto mě dokázal okouzlit. Naprostá jednoduchost až na dřeň, kde komfortní výbavu představovalo rádio. Na dovolenkových silničkách kdesi a v ucpaném městě je to perfektní společník ještě dnes.

Ford Focus mk.I

Nebyl by to fér seznam pěchoty, kdyby tady chybělo Evropské auto roku. V roce 1999 si tenhle titul zasloužil Ford Focus první generace. Do té doby nevídaný design ve stylu New Edge a perfektní jízdní vlastnosti, o kterých kolují zvěsti dodnes. Velmi slušná nabídka motorů. Sportovnější RS a praktické kombi. Chytře nastavená cenová politika. To vše dělalo z tohoto auta nejen v očích novinářů opravdu sázku na jistotu. Snad jen ten interiér nebyl po chuti každému. Vzhledem k tomu, že proti Focusu stála na trhu třeba taková věc, jako je Astra G, neměl o zákazníky nouzi. Celou parádu korunovaly závodní verze RS WRC. V roce 2001 došlo na drobnou modernizaci a výroba pokračovala až do roku 2004. Šest let ve výrobě a tolik úspěchů. Fordu se ovšem daří udržovat jistou kontinuitu v kvalitách tohoto modelu dodnes.

Renault Clio II 

Debutoval v Ženevě v roce 1998. Malé, oblé, roztomilé, navíc docela prostorné. Renault vsadil ve srovnání s předešlou generací na naprosté přepracování designu a bylo to terno. Pod kapotu se během výroby nějakým nedopatřením dostal i motor 3.0 V6. Třešničkou na dortu je to, že dvojkové Clio se dodnes nabízí na některých Jihoamerických trzích. Jedná se skutečně o povedené auto na dobrém technickém základu. I čistě z řidičského hlediska je to velmi příjemné auto. Jméno Clio se ve výrobním programu Renaultu drží úspěšně dodnes.

Toyota Yaris I 

Ano, jarýsek či jaruna. První generace je z roku 1999. Hned rok nahradila Ford Focus na pozici Evropského auta roku. Yaris přilákal zcela opodstatněně zejména zákazníky z řad žen. Vzezření Yarisu je skutečně roztomilé. Použitá technika v době představení veskrze moderní. Navíc je využití vnitřního prostoru velmi zdařilé. První generace tak u Toyoty rozjela velmi slušný kolotoč prodejů se jménem Yaris, kdy každá další generace už byla jen úspěšnější. O spolehlivosti hovoří i fakt, že i dnes se s prvními jarunami ve skvělé formě stále setkáme v provozu.     

Škoda Fabia I.

První Fabia znamenala konečně opravdový pokrok a úplný přechod na techniku koncernu VW. Tedy alespoň v Segmentu B. S jednou modernizací se vyráběla od roku 1999 celých osm let. Celkem ve čtyřech karosářských variantách. V roce 2004 opustil továrnu kus, který uzavřel sérii milionu vyrobených aut. Pod kapotou se objevilo kdeco. U nás mnozí obdivně vzpomínají na perfektně vyladěný tříválec s označením HTP. Docela povedená byla i verze s označením RS. Ta měla evokovat sportovní ambice. Bohužel se pod kapotu dostal špatný motor. I tak se jedná o úspěšný vůz.

Já vím, trochu nuda. Život ale naneštěstí pro většinu lidí nejsou Lamborghini ani Ferrari. Je to právě Toyota, Ford, Škoda a další a jejich plebejské modely. Auta, která vás dovezou kam je třeba. U kterých pár koleček na okruhu nestojí desítky tisíc. Škrábanec od Lidlu z parkoviště tolik nezamrzí. Nakonec vám i naprosto obyčejné auto přinese tu základní premisu auta: svobodu. A tak tomu bylo v devadesátých letech stejně, jako dnes. Jak říká jedna reklama, která nás může ovlivnit v tom, co natankujeme do nádrže.

“O čem auta sní, než se rozední? O mostech, dálnicích, tunelech a zatáčkách co berou dech. O jízdě vpřed. Ne marnit čas pouze. A o tom to podle mě je a bylo především.”

 

 

   

 

    

        

 

     

             

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ha
Habakukk
26. října 2018, 13:14
2

Opel Frontera - hroznej šmejd jako odpověď Oplu na Land Rover Discovery se opravdu nepovedl. Trochu mě ve výčtu chybí jedničkový Fiat Punto v ČR toho jezdili mraky a prodeje to měl podobná jako Clio které ve výčtu figuruje.

reagovat
Vojtáno
26. října 2018, 13:25
3

Fóbie ve čtyřech karosářských variantách? Hatchback, Combi, Sedan a po fabrice v MB jezdil PickUp, ale ta se oficiálně nikdy nevyráběla...

reagovat
Ha
Habakukk
26. října 2018, 13:40
0

Co Fabia Praktik či jak se ta dodávková verze jmenovala.

Vojtáno
26. října 2018, 13:46
0

Pokud to budeme brát jako "karosářskou variantu" tak asi ok. Já to spíš vnímám jako combi bez zadních skel..:)

Ha
Habakukk
26. října 2018, 13:54
0

No kombi to je, ale bez sedaček s pevnou přepážkou a podlahu to má dřevěnou prostě to není obyčejný kombi předělaný kvůli dani na N1.

beastar
26. října 2018, 14:11
0

Ano, myšleno "praktik". A je to trochu víc upravené kombi. Kdybychom to zjednodušovali tak je potom kabriolet jenom coupé bez střechy a tak dále. Takže skutečně 4 karosářské varianta a brala to tak i škodovka.

beastar
26. října 2018, 14:13
0

malý pickup na bázi kombi,)

Ha
Habakukk
26. října 2018, 14:18
0

Fabia prostě taková ta kára na nákup do Lidlu

beastar
26. října 2018, 14:22
1

:D Jo jenže tohle je Fabia asi jako tohle Fiesta.

Ha
Habakukk
26. října 2018, 14:36
0

No jo Fiesta WRC 2018 to je moderna. Musíš zpět do historie pokud k oválu tak Focus WRC 05 a vodí ho dokonce Roman Kresta.

ToMyx
26. října 2018, 14:23
0

Pekný páteční článek a velká pravda!
Celkem mě překvapilo, jak se mi ta stará Xantia a RS líbí i dnes, přitom je v jejich současné ceně propastný rozdíl :-)

reagovat
krab
26. října 2018, 15:14
1

A o Zondě furt nic ... :-D

reagovat
beastar
27. října 2018, 11:53
0

Petře vždyť to jsou ty pohádky pro nedospělí dítka:))

Skipper
26. října 2018, 17:48
0

Díky za super článek! Zavzpomínal jsem si na běźne dny na siilnicích mého pozdního dětství.

reagovat
Jimi
26. října 2018, 19:38
0

Dobré shrnutí. Prakticky jsem z toho výběru "lidovek" nic neřídil, přišel jsem o něco?

reagovat
ro
rock
27. října 2018, 16:27
0

Ani zdaleka jsem nezkusil všechny, ale přinejmenším tyhle byly ve své době lepší, než se dneska zdá:

- Peugeot 306. Jízdní vlastnosti opravdu dosti sebevědomé, relativně nízký posaz a v kusu, kterým jsem něco málo pojezdil, fungovalo řazení (Peugeot z devadesátých let s uspokojivým řazením !!!)
- Focus. Jeho jízdní vlastnosti ti vychválí jiní, naopak interiér (přístrojová deska) působil strašlivě lacině. Ale dalo se to odpustit
- Passat byl ve své době stejné co dneska: fungoval tak, že nevadilo s tím jezdit a těžko se tomu dalo něco opravdu zásadního vytknout

Přinejmenším u těchto si myslím, žes o "něco" možná přišel...

Jimi
28. října 2018, 12:59
0

Možná, ale se mi nelíbily. Passat byla prakticky A4 se všemi problémy, Focus byl ze vnitř hrůza a motorově nezaujal a 306 kromě sport speciálů nuda...

beastar
28. října 2018, 18:21
0

Ehm Tvůj fundovaný názor ti neberu. Ale jaký že má problémy A4 na platformě B5 stejný jako ten Passat? Podle mě je to ještě poslední pravá Německá práce z rukou koncernu VW. Mimochodem ty A4 včetně těch plnotučnej verzí brázděj nejen český silnice ve velkým množství... Vzhledem k tomu, že celou generací petroheadů uctívaná modla e36 uhnila v zapomnění a jako normální daily to už nemá skoro nikdo bych chtěl ty problémy vypsat těch Audi/VW vypsat? :D

Jimi
28. října 2018, 21:13
-1

S tou E36 je to komplet pravda. Teď jsou to už většinou vraždy, jako stejně staré A4/VW B5. Motory z té doby celkem držely, přední náprava je už obohraná písnička, TDI V6 tomu moc nepomohly. Nějaká ta problémová elektrika- stahovačky, centrál, ... a hodně malých drobností, které sice neměly vliv na pojízdnost ale často "potěšili". Ale to ani nebylo myšleno jako kritika, spíš poukázání na to, že byly stejné až na tu prémiovost a prostě jsem v nich jen nenašel zalíbení.

po
pospis*
29. října 2018, 12:05
0

Podvozková platforma B5 je nedoceněná, jelikož je to nejlacinější cesta ke Quatru, a s motorizací 1,8 T......
Pro šetřílky byli 1.9.tdi 66kw, opravíš to v garáži..... Co se ti na tom nelíbí???

an
andre_fux
30. října 2018, 16:24
0

Až na to že v EU nikdy nebyla 1.8T v kombinaci s quattrem.

Breakthru
26. října 2018, 19:47
1

dám si voraz a nebudu pro dnešek do komentáře psát o Fordu....
Měl jsem dvě B5....jedna byla praktický, ale moc pěkný kombi 1.9 TDI a druhej byl sedan 2.8 V6 Syncro....Kombíka jsem měl tak čtyři roky.Byl to Higline, trošku jsem si ho poupravil designově ale i výkonově.Super kára na ježdění, byť trošku nuda.Ale odvezl mě kamkoliv a pořád něco přepravoval.Spotřeba byla vcelku rozumná do 6 litrů nafty.Akorát mě štval ten víceprvek, za nějakejch 90 000km , co jsem s ním najel, jsem tu nápravu dělal dvakrát....
Druhej byl sedan a krom kůže v plný polní.Řvalo to a kupodivu to jelo.Střídal jsem to s TDI, jelikož na dálku to ani moc nežralo.Dalo se s ním v poho jet kolem 8...
přední zavěšení jsme si dal i tady:D
Sice tohle auto nemám už v lásce a nevzpomínám na něj v dobrým, ale ten zvuk tý V6 byl bomba a chování na silnici oproti FWD verzi byl perfektní...
Za mě, kdyby mi někdy mrdlo , bych raději šel do starý B5 než do B6.....

reagovat
Breakthru
27. října 2018, 21:00
0

JInak přikládám foto svýho bejvalýho Passovce....jakože nekecám :)
Aspoň díky tomuhle blogu jsme na něj mohl zavzpomínat

Breakthru
27. října 2018, 21:01
0

nějak ti interneti zlobijou

Breakthru
26. října 2018, 19:50
0

dám si voraz a nebudu pro dnešek do komentáře psát o Fordu....
Měl jsem dvě B5....jedna byla praktický, ale moc pěkný kombi 1.9 TDI a druhej byl sedan 2.8 V6 Syncro....Kombíka jsem měl tak čtyři roky.Byl to Higline, trošku jsem si ho poupravil designově ale i výkonově.Super kára na ježdění, byť trošku nuda.Ale odvezl mě kamkoliv a pořád něco přepravoval.Spotřeba byla vcelku rozumná do 6 litrů nafty.Akorát mě štval ten víceprvek, za nějakejch 90 000km , co jsem s ním najel, jsem tu nápravu dělal dvakrát....
Druhej byl sedan a krom kůže v plný polní.Řvalo to a kupodivu to jelo.Střídal jsem to s TDI, jelikož na dálku to ani moc nežralo.Dalo se s ním v poho jet kolem 8...
přední zavěšení jsme si dal i tady:D
Sice tohle auto nemám už v lásce a nevzpomínám na něj v dobrým, ale ten zvuk tý V6 byl bomba a chování na silnici oproti FWD verzi byl perfektní...
Za mě, kdyby mi někdy mrdlo , bych raději šel do starý B5 než do B6.....

reagovat
Breakthru
26. října 2018, 21:22
0

deja vu?

Do
DoLuck
26. října 2018, 22:04
0

Mám Focus Mk.I TDCi a manželka Clio II 1,2 16V a obě auta jsou na svůj věk výborná. Pouze Focus začíná trochu korodovat... :-( Jenže čím Forda nahradit?

reagovat
Kuře
27. října 2018, 00:41
0

Focus MK1 teprve začíná korodovat? Tak to máte doma unikát:)

Do
DoLuck
23. listopadu 2018, 11:00
0

Začíná viditělně korodovat :-)

Beny
27. října 2018, 15:37
0

Super článek! U Clia bylo zajímavý sledovat vývoj ceny u kousků se šestiválcem, lepší investice než veterány. :-) A poznámka pod čarou co stejně tady všichni ví: V6ka se nedopatřením nedostala pod kapotu ale místo zadních sedaček. A tam to už dává smysl - kdo z vás bude mít za sebou radši šestiválec než dva uřvaný haranty? :-D

reagovat
beastar
27. října 2018, 17:42
0

JJ pod kapotu u toho Clia je opravdu jen obrazně řečeno. Obecně je to super auto i když máš nějakou základní verzi. Řídí se to fajn a působí to docela dospěle.

VK
VK
27. října 2018, 19:20
0

Když v článku zazněla Xantia, měla hydropneumatiku, nebo se mi něco plete?

reagovat
če
čert
27. října 2018, 21:15
0

Jasně, bez hydropneumatiky se myslím vůbec nedělala. Rád na ní vzpomínám, bylo to skvělý auto. Ten podvozek byl neskutečně komfortní a navíc překvapivě i bezproblémovej. Další plus bylo na svojí dobu a třídu výborný odhlučnění motoru (2.1 TD). Asi bylo fakt dobře navržený, protože za 15 let, co bylo v rodině, se na tom měnil akorát spotřebák, jinak nic.

VK
VK
27. října 2018, 22:56
0

Já si říkal. V zásadě do seznamu až tolik nepatří, není to jen obyčejné jednoduché masové auto. Resp. možná naopak, jedno z posledních technicky zvláštních aut, jež se podařilo produkovat a prodávat ve velkosériích.

beastar
28. října 2018, 10:24
1

Patří tam právem. Právě proto, že se jedná o masivně vyráběné auto. Uceleného designu a natolik jednoduché aby ho ve výběru ve střední třídě uvážil kde, kdo. Pod kapotu se narvalo všechno možný. Patří tam možná víc jak ta fabie. Ta konkurenci zase tolik nezastinila.

VK
VK
28. října 2018, 17:12
0

Jistě, jistě, akorát se to vymyká popisu obyčejné auto s jednoduchou technikou. Masově prodávané auto s hydropneumatikou, to zní v ohledu na dnešní Citroën jako sen.

PB
28. října 2018, 12:41
2

Jeste bych pripomel Renault 21 ... zvlast jako kombik - Nevada - jich bylo vsude v 90´ mraky...

reagovat
Jimi
28. října 2018, 12:52
0

Taky rád na 21 vzpomínám, jednoduché, pohodlné a solidní auto. Na ty semišové pohodlné sportovní sedačky se nedá zapomenout...

sheogh
29. října 2018, 17:17
1

Nebyl Passat B5 ten, ktery sel koupit s nejen V6, ale VR5 a W8 :-) Tomu rikam alespon paleta motoru... tenkrat jeste slo alepson trosku o nejakej technologickej pokrok...

reagovat
beastar
29. října 2018, 18:11
0

Joo to je on. Ta W8 má taky dneska cenu. Sic to vypadá obyčejně, tak ten motor je dost zajímavej. Navíc se to kombinovalo jenom s plnou palbou (německou ne českou)

Fa
Fandatik
01. listopadu 2018, 08:30
0

Nebyla W8 až v B5,5 ?
Určitě mi chybí ve výčtu již v komentech zmíněný Punto (auto roku 95).

A nadčasová AR 156 (mimochodem auto roku 1998). V podstatě postavená od nuly, velký výběr motorů, skvělé jízdní vlastnosti. Toto auto mám zachránilo Alfu Romeo do dnešních dnů. Navíc má i závodní historii (WTCC, DTM).

beastar
01. listopadu 2018, 11:06
0

To je jedno. Protože 5.5 je mýtus. Prostě obyčejná modernizace o který tam píšu. A mám pocit, že oficiálně tomu VW nikdy tak neříkalo.

K té Alfě. Představení 98 a výroba končila 2007. Moc nový a už to nemá ani 90s platformu. To by tam pak byla taky e46 atd. :)) To je spíš tak na další blog. Hrdinové milénia. Jak sem psal z Itálie když už tak to Punto, nebo o generaci starší Alfy. Ty doprodali (v rámci možnosti) starý díly a starý časy. A v podstatě připravily příchod 156.

Fa
Fandatik
01. listopadu 2018, 20:23
0

Ok, souhlas. Ale celkově je termín B5,5 všeobecně přijímán. Ten FL byl celkem rozsáhlý.
Ze starších Alf tam není moc co vybrat. 33 byla paštika z 80' (sice velmi dobrá, když fungovala). Možná tak 145, bohužel si nedokázala obhájit svou cenovku. Měl jsem ji v tom nejslabším boxeru 1,4. (1995). A až na pár věcí to bylo super auto. Bohužel.

beastar
01. listopadu 2018, 21:13
0

Přesně 145/6 byla docela zajímavá. Bohužel jak už to u AR bývá bylo příliš pozdě na uvedení a cena moc vysoká. Jinak to 5.5 to je takovej Československej žargon v životě sem to neslyšel trousit v zahraničí:)

Fa
Fandatik
01. listopadu 2018, 21:53
0

Mrkni na anglickou wiki. Jak u celého Passatu tak u verze B5 je zmiňovaný FL nazýván B5.5. takže to asi nebude jen český výmysl.
Jak se k tomu stavěl přímo VW by se možná dohledalo, ale nechme to být.
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat
https://en.m.wikipedia.org/wiki/Volkswagen_Passat_(B5)

beastar
01. listopadu 2018, 23:01
1

Nevim asi jak kde. V životě mi Němec netvrdil cmon mám tady Passata 5.5... Vždycky před fl a po fl. Takhle sem to myslel ne že to není nikde takhle zmiňovaný:)

sheogh
06. listopadu 2018, 09:49
0

S tou VR5 jsem par dni jezdil, je to celkem svizny, pokud to clovek drzi v otackach. Pocitove divny, cely auto je takovej velkej vibrator....

Ta W8 se davala i do kombiku, to je pak peknej sleeper :-) Jinak asi best of passat me prijde B6 - pusobi luxusne, a dost robustne, dala se do nej poridit (sice ne

sheogh
06. listopadu 2018, 09:49
0

nejspolehlivejsi) V6 :-)

Fa
Fandatik
06. listopadu 2018, 10:15
0

Nejsem příznivec vozů z Volfsburgu, ale B6 je celkem nadčasová (k úplně nudným Passatům). Bohužel jsem slyšel celkem dost špatných věcí na celkovou spolehlivost, zpracování, a tak vůbec.

Podobně to potkalo Mondeo mezi MK3 a MK4. I třeba MB mezi W124 a W210 (jenom o dekádu dřív).

beastar
06. listopadu 2018, 14:15
0

No já nevim ty b6. Vynechame diesel. To je prostě o motoru. Zbytek auta ujde. A třeba r36 je dobrá. Však ta na prodej po pacientech od policie měla s nima za volantem snad 800 000. Designově se to docela povedlo. Nápravy se uservisovat dají.

Slabší je interiér. Plasty vržou, celý se to klepe i po 150 000. Prosezely sedadla. A tak dále.

Fa
Fandatik
06. listopadu 2018, 16:32
0

Jenže ti PaCh pacienti s tím lítali především po českých tankodromech, ehm pardon dálnicích. Většinou poklidné korzování a občas plný plyn jen po rovině. A vůbec se neřešila cena servisu a s tím spojená rentabilita provozu na 1km.
V podstatě udržíš při životě (800kkm +) jakékoliv auto, jen musíš vyměnit nebo zrepasovat skoro každý díl. A pak je výhodnější to třeba po 400kkm hodit ze skály a koupit funglovku na těch zbylých 400kkm.

Bavoraczech
30. října 2018, 14:02
0

Corsu B alias Korzára jsem chvíli měl v 1.5TD. Oproti Escortu 1.8TD, který jsem si půjčoval od rodičů bylo to auto úplně jinde. Bylo opravdu jednoduchoučké i ve srovnání s Fordem. I když hnilo, hnilo míň, ale co je hlavní... Ford byl pouze generátor hluku s přidruženou funkcí posuvu vpřed. Zato Corsa byla s o něco slabší naftou Isuzu svižná a relativně tichá. taky žrala 4 litry, o čemž si může nechat 1.8TD Ford leda zdát. Vnitřní prostor byl ještě akceptovatelný a sedadla pohodlná. Vlastně by mi takové auto na nenáročnou jízdu stačilo i dneska.

Dodnes se divím, jak jsem tehdy ve staré Corse mohl lítat 300 km po dálnici a to auto to přežilo a nikde mě při minimální údržbě nikde nenechalo.

Scénic je supr auto, resp. si myslím, že tyhle střední VANy Scénic/Picasso/Zafira měly tehdy velký smysl a mají ho i dnes, i když to spotřebitel přes všechny ty SUV moc nevidí.

Chybí mi tam ale nějakej ten Fijátek... třeba Punto I

reagovat
beastar
30. října 2018, 14:38
0

Opravdu je až s podivem, že dokázal Opel tehdy něco takového nabídnout navíc v té nejvíc budgetové třídě. Co mám zpětnou vazbu z okolí, tak skoro všichni co do toho kdy sedli si to vlastně pochvalovali. Celkem se to prostě dokázalo chovat jako o třídu větší auto. A v prvních letech to dost bodů uhrálo i na povedený design.

K tomu obsahu. Mapoval sem si v hlavě nějaký období cirka od 1991 do 2001. A jasně mohlo tam být z Itálie Punto. Popravdě sem zvažoval spíš ale Lancii Delta II, nebo Alfu 146.Deltu protože předznamenala začátek konce. Už jenom pro nezájem a rozčarování zákazníků přestože to nebylo vůbec zlé auto. A 146 protože byla na svou dobu prostě dobrá a nedoceněná v boji proti velké trojce (nemyslim bmw)

Bavoraczech
30. října 2018, 14:49
0

Velká trojka myslíš VW, Ford, Opel?

Ha
Habakukk
31. října 2018, 09:20
0

Tak pokud Fiat tak mě napadá taky Bravo / Brava + Marea taky toho jezdili mraky, ale vše to bylo na platformě TIPA tedy výše jmenované Alfy, Lancie a Fiaty.

beastar
31. října 2018, 13:35
0

Přesně tak. Oni udělali převratný úspěch pár let předtím ze samotným Tipem. A i Uno bylo hit a poměrně vyspělé auto. Bravo/Brava se snažili navázat ale to bych tam raději viděl to Punto:)) Už takhle je tam těch aut hodně.

Ha
Habakukk
03. listopadu 2018, 09:31
0

Obecně přelom 80. a90. let byl pro Fiat velmi úspěšné období o to byl tvrdší pád o deset let později.

beastar
03. listopadu 2018, 15:01
0

Tjn ono dělali velký věci. Uno byl bestseller. Tipo vydrželo alespoň v podobě platformy i těch dalších 10 let. Zažily trochu pád. To je spíš na samostatný psaní o Fiatu jako takovým. A turbulentním vývoji.

ro
rock
31. října 2018, 12:13
0

Teď jsem to ještě jednou pročítal a narazil jsem na dobrej postřeh u RAVky: RAV4 první generace bylo opravdu první a na dlouho (do příchodu Juka) snad jediný "holčičí" SUV. Tím nemyslím nic pejorativního: jenom jsem prostě holky, dámy, slečny a paní v RAVkách vídal nadprůměrně často...

reagovat
Ha
Habakukk
31. října 2018, 12:30
0

Nemyslím si co třeba takový Land Rover Freelander prostě byla baculatá tak podle toho vypadali i SUV která byla na trhu.

ro
rock
31. října 2018, 13:25
0

Freelanderů u nás jezdilo ve srovnání s RAVkami o řád (možná i o řády) míň a v těch pár jednotkách si něžný pohlaví nijak moc nevybavuju. Vůbec mám pocit, že první terénní Rover, který holky akceptovaly, byl až Evoque.

beastar
31. října 2018, 13:37
0

Já mám teda Freelander taky zařazen někam na statky a ke koním. Po bok Vitary a podobně. Alespoň je tak vídám dodnes. To už víc girl friendly byla první Sportage.

ma
martinw
31. října 2018, 14:02
0

Ze starý sportage si pamatuju akorát spousty čudlíků na palubovce a megaširoký A-sloupky, je paradox že právě řidičky jezdí autama kde nemaj pořádný výhled a můžou tak snadněji nabourat.

beastar
31. října 2018, 14:11
0

Jo jenže vzpomeň na 98/99. Sportage měla vše. Byla kulatá. Rezervu drsně vzadu na dveřích. Ochranej rám mnohdy a přitom byla docela kompaktní a zakulacená. A nebyla přerostlá. Ja to auto nemám rád...

Ha
Habakukk
31. října 2018, 20:26
1

A nebyla ta kia tak licence něčeho nebo to byl vlastní vývoj?

beastar
31. října 2018, 21:26
0

Model vlastní. Platforma Mazdy. Některý motory v 1 generaci. Stavěl to Karman. Druhá generace už jr plně v režii Korejců.

PeterLuk
01. listopadu 2018, 00:47
0

A čo Honda H-RV? Pravda, nejaká extra rozšírená u nás nebola, ale inak definíciu spĺňa.