načítám data...

Když se řekne Citroën...

Citroën letos slaví sto let a tak jsme dali hlavy dohromady a zavzpomínali na ty nejikoničtější modely.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Co si vybavíte, když se řekne Citroën? Pro někoho je to synonymum legrační houpavé kachny, jiní si vybaví moderní crossovery obalené plastovými Air bumpy, a dalším lidem naskočí vzpomínky na devadesátkové modely s hydraulikou a zelenými koulemi pod kapotou. V redakci někteří na Citroëny vzpomínáme s nostalgií, protože jsme je v minulosti sami řídili, jiní je vnímáme jako důležitého průkopníka. Níže jsme vybrali trojici modelů značky, které pro nás ztělestňují jméno Citroën.

Citroën XM 3.0 V6 | Kubajs

Šestiválcového Citroëna jsme měli doma odhadem někdy mezi léty 1998 a 2005. Hlavně zpočátku působil mezi ostatními auty v ulici (Felicie, stodvacítky, sem tam nějaký ten Escort) jako kosmická loď. Po nastartování následovalo vždycky efektní divadlo, kdy se celé auto zvedlo z “klidového stavu” do provozní výšky a mohlo se vyrazit na cestu. Jako dítě jsem cestoval hlavně na zadních sedačkách čalouněných šedočerně vzorovanou mikroplyší. Vždycky jsem si vyklopil loketní opěrku a vezl se jako prezident. Ať už François Mitterrand, nebo Jacques Chirac – oba využívali XM jako své vozidlo. Hydroaktivní pérování a houpání mělo ale i trochu negativní jev – při jízdě se mi hlavně zpočátku dělávalo na zadních sedačkách špatně. 

Protože šlo o model z roku 1989, měl ještě starší hranatou palubní desku a jednoramenný volant. Pod ovladačem topení se pak nacházela dvojice krytů, které se po stisknutí tlačítka vyklopily. Pod vrchním bylo schované autorádio Clarion (které jsem později zkanibalizoval a zapojil do svého Favorita), vespod nechyběl obligátní popelník. Výbava byla na svou dobu skutečně bohatá. Ačkoli jsme měli verzi bez klimatizace a bez kožených sedadel, nechyběl tu palubní počítač, nastavitelná světlá výška podvozku, jízdní režimy (normal a sport), elektricky nastavitelná sedadla, nebo třeba elektricky otevíratelné střešní okno, ze kterého šlo za jízdy kynout davům.

Taky jsem se díky němu tak nějak naučil, že co se válců týče, více je zkrátka více. Sice to byl jen šestiválec, ale rozdíl ve zvukovém projevu i jízdní dynamice byl oproti “plebejským” čtyřválcům opravdu velký. Když se jeho čas pojízdnosti chýlil ke konci, podíval jsem se i párkrát za volant. Šedivý Citroën nakonec skolila koroze. Prorezlé prahy bylo v plánu výhledově opravit, proto se vůz nastěhoval do rohu zahrady a čekal na své znovuzrození. To ale už nikdy nepřišlo a po sedmi letech odtamtud odjel na podvalu na vrakoviště. Občas mě popadne nostalgie a mám tendenci hledat nějaké ty zachovalé kusy v inzerci. Stačí si ale vzpomenout na některé servisní trably se značně ojetým vozem plným složitých vychytávek a nadšení mě zase rychle opustí. Projížďku v tomhle Citroënu bych ale rozhodně neodmítnul.

Jo a taky jsem měl tmavočervené naftové Belingo jako služebák. Byl to nezmar s atmosférickou naftovou jedna devítkou. Nesmělo se v tom brzdit do zatáček, protože se to pak rozjíždělo děsně dlouho, ale měl jsem ho moc rád a najezdil v něm asi devadesát tisíc km za rok a půl. Padala mu pořád nafta, takže po ránu by nestartovalo, kdyby ovšem s tímto problémem ve Francii nepočítali a neimplementovali do motoru mechanickou pumpu na palivo, kterou šlo pohonnou hmotu načerpat zpět. Fér přístup.

Citroën DS  | Hamster

Vybrat svůj oblíbený Citroën nebylo vůbec snadné. Když jsem se ocitl uprostřed té obrovské plochy poseté všemi možnými Citroëny, které značka pozvala na oslavu svých stých narozenin na letňanské letiště, opravdu jsem nedokázal určit, který je ten jeden jediný a nejlepší. Slavné 2CV svou kombinací důvtipu a jednoduchosti umí nadchnout i po letech, modely XM či C6 naopak ukazují inovativní přístup ke konstrukci a designu a naznačují, že v Citroënu se o konvence příliš nezajímají. O modelu SM ani nemluvě… A potom je tu C3, naprosto famózní městské autíčko.

Nejlepší a první mezi všemi ale může být jen jeden. K srdci mi přirostl Citroën CX už od chvíle, co se v něm proháněl komisař Schimanski v seriálu Místo činu, a to jsem byl ještě kluk. Jeho proporce, nízká stavba a čistý design se těžko s čímkoli srovnávají. Ale ani to pro mě není nejlepší Citroën všech dob. Asi vám teď budu připadat nudný a málo nápaditý, ale číslo jedna mezi všemi Citroëny za těch dlouhých sto let prostě nemůže být nic jiného, než DS. Tolik inovací v jednom jediném modelu, navíc ukrytých do futuristické karoserie. Jen se podívejte na ty tvary! A porovnejte si je s tehdejší konkurencí. DS byl v mnoha ohledech odvážnější, než automobilové koncepty a vize budoucnosti. A přitom jste si ho mohli normálně koupit a zaparkovat před dům. Některými detaily mě dodnes nepřestává udivovat. 

Citroën představil za sto let skutečně velkou plejádu pozoruhodných aut, z nichž každé by v historii jiné automobilky byly hvězdou číslo jedna. Jenže pokud jde o Citroën, číslem jedna bude vždy model DS. Alespoň pro mě.

 

Citroën AX | Jeník

To auto jsem koupil za trojku, protože kámošovi rozbili čelní sklo, co bylo k tomu (v tom autě v krabici) a nechtěl to řešit. Tak jsme to se Supou, teda hlavně on, já dělal anger management, protáhli nějakým zázrakem legálně technickou, bylo doporučeno vyměnit čep a to jsme udělali a hurá! 1,4i, 720 kilo živé váhy. V interieru 13! poliček a to se nepočítal výsuvný popelník. Dveře pojaly snad dva sudy piva, s nějakýma petkama se nikdo nezdržoval. A když jsme v tom odvezli gauč, nikdo se nakonec ani nedivil.

První trip vedl na mokru do Kerska. Jeden okamžik si pamatuju. Jedu jako mamlas do pravotočivé zatáčky, uberu plyn, přihnu to tam a šlajf, to chytnu a vidim jak na mě čumi Supa. Tak jen nastavím tázavý xicht a on na to: “Sem nevěděl, jestli ti to uhlo, nebo si jenom hraješ.” A jelo se dál. Mávátko – jak jsme přezdívali jedinému přednímu stěrači – mávalo, nám snad dokonce hrálo rádio a skokem přes přejezd jsme mizeli v dáli. Skákat Aixo umělo, to jsme zkoušeli hned po výměně čepu na bikrosce v Roztokách.

Byl to ten nejčitelnější a nejděsivější předohrab na světě. Bylo to jako jezdit na kole obalený alobalem. Auto dávalo řidiči vědět úplně všechny informace všemi kanály. Kdykoli mě někdo vezl, bál jsem se o holý život. Ale při řízení to bylo něco tak jednoduše ovladatelného, že jsem se prostě vždycky bavil. Žádný posilovač, žádné ABS, jen v podstatě lehký předohnaný offroad, co se nepodělá, když s ním skočíš půl metru do výšky. A furt víš, co se děje. Mazec.

Pak jel Supa ze Suchdola, přes dvojitou plnou se mu štorcem postavil zmatený cizozemec s tím největším VW LT, co jsem v životě viděl. Supa aixo zkrátil, zlomil si napětkrát nos a měl modřinu od pásu, vylezl ven, zjistil, že ten mamlas má cigára, jedno mu sebral, zavolal na policajty a pak mě. A já pak byl smutný.

 

 

Tak to byly naše ikonické Citroëny. A co se vybaví vám, když se řekne Citroën? Měli jste někdy Citroëna doma? Podělte se s námi v diskuzi.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

JirkaŘ
13. září 2019, 15:45
0

10 máme stále doma rodinný kombík Citroen C5. Koupili jsme si jej v r. 2009 po první majitelce s nájezdem 170 000 km a dnes má na tachometru 390 000 km. Nezmar, dříč, vše odveze... V pohodlí. 8x jsme s ním absolvovali dovolené v Řecku. Opravdu spolehlivé auto !

reagovat
Tomino
13. září 2019, 16:11
0

S Citroeny nemám osobně prakticky žádné zkušenosti, ale pokud si vybavím cokoli z historie této značky, tak je to rozhodně DS. Tohle auto předběhlo dobu, a ten design je fantastický. No a kabriolet to možná posouvá ještě dál.

reagovat
Jaromír
13. září 2019, 16:35
2

Ne a ne a ne. Nevěřím. Když jsem si přečetl nadpis, jako první mě napadlo taky právě AX. Učil jsme se sice na VAZ2101, jezdil ze začátku se škodovkou 105, ale jak si máti pořídila před 10 rokama AX na dojíždění do práce, tak pro mě každý den, kdy jsem mohl do této letící rakve sednout a řídit, dnem svátečním.

Že to byla 1.1 nevadilo, co naplat že kmitala ručička tachometru nahoru dolů (při 160 tachometrových se stabilizovala!), nevadí že v podlaze byla zavařená díra, do které se před tím dala dát noha. Nejlepší tripy, zejména s čerstvě natřenýma kolama, etanolem místo benzínu a netěsnícíma hadička. Ještěže jsem nedostal nikdy dýchnout :)

V tomto mrštném autě jsem stihl vymanévrovat, když mi do cesty vběhl zástup srn a stihl to strčit mezi ně, takže jedna vrazila čumákem do dveří, a když napadl sníh a držel se na silnici (dřív se to dělo běžně, fakt!), tak jsem strhával volant až jsem kretén strhnul moc a zadkem vyletěl z cesty do závěje... odkud jsem s rámusem vyjel a jelo se dál, no big deal.

Ke konci života se používla jako nákladní vůz a odvezl najednou 700 kilo železného šrotu. Low-rider. Perfektní auto, nikdy nezapomeneme!

reagovat
Jan Machač
16. září 2019, 21:43
0

Překonal tvoje představy! ;-)

Csaba
13. září 2019, 18:40
0

DS -> SM -> CX -> XM -> C6

Dokonalé, geniální, úžasné a krásné.

Není co dodat

reagovat
Romus
13. září 2019, 20:12
1

První auto doma po škodovce byl BX, naše nejdražší auto byl relativně zánovní ( v té době ) ZX, takže sentiment k Citroenu je u mě velikej. Je mi fakt líto, že Citroen je jedna z mála značek na světě, od které bych z aktuální modelové řady nechtěl fakt nic.... jakože vůbec nic :-(

reagovat
Csaba
13. září 2019, 20:33
2

Jo jo, kdysi tak progresivní automobilka s avantgardními vozy o desítku (i víc) let předbíhajícími svou dobu, futuristickým dizajnem a jedinečnými technickými řešeními a dnes? Ohyzdné, neforemné a k smrti nudné "bloby" které s člověkem neudělají naprosto nic... :(

Fa
Fandatik
13. září 2019, 22:01
1

Z aktuální produktové řady by se možná dalo vybrat pokud by financování bylo na úrovni konkurence, řada Jumpy/Jumper.
Ale u automobilky s tak úžasnou historií je to tristní.

bitner
13. září 2019, 22:17
0

Nedalo mi to a podival jsem se na citroen.cz. A musim ti dat za pravdu. Tam fakt neni vubec nic, po cem bych mohl touzit.

Fa
Fandatik
13. září 2019, 22:34
1

Na druhou stranu. Na vině jsou zákazníci vhledem k prodejům C5, C6 nedávné minulosti. A C4 3dv se mi líbí do teď.

beastar
14. září 2019, 11:12
2

Tak jsem udělal to stejný. A opravdu. Hrůza. Reálně bych byl schopen uvažovat o Berlingu, Jumperu a to je vše. Smutné že jde o užitkáče defakto.

Přitom se mi kdysi líbila Xsara, C4 3dv to proskleny. Mám rád C6 a do krásy zrajou i původní c5.

Ronoath
14. září 2019, 13:04
0

Jediný pozitivní posun dnešní nabídky je hydroměnič pro Berlingo. Pokud si dobře pamatuji, vždy tam byl jen robotizovaný manuál. Ale u automobilky, jejíž auta měl člověk na plakátu (Xm), proháněl je v počítačových hrách (Xsara, C4 rally verze) či obdivoval na ulici (C5) je to dost smutné - jo, dokáži si Berlingo představit, ale není tam nic "Citroen feel"...

Trinom
16. září 2019, 20:12
0

Ani u DS by sis nevybral?

beastar
17. září 2019, 02:15
1

A co Tome? DS7 crossover za mega se znáčkem na kapotě kterej půlka lidí nechápe? Jako jo to auto je v rámci kategorie zajímavý. Jde si to nakonfigurovat 1.6 PureTech automat a nějaký výbavy a seš tam za 1.2mio. Dostaneš vybavený auto vším možným v metle na kolech ... jenže to za tyhle prachy u konkurence taky. Už tam neni to kouzlo něčeho navíc.

Ronoath
17. září 2019, 07:45
0

Bíste, to jsi přesně vystihl... Ulítlý interiér má kdeco, konvenční technika, zkrátka, není tam nic "Citroenovského" navíc, za ty prachy...

ickxs
14. září 2019, 13:33
1

Proc uz se nedelaji koule? V dobe, kdy je kazdy auto tvrdy jako prkno, by to mohlo byt pro lidi, kteri chteji jen tak plout, zajimave... Vim ze to bylo relativne nespolehlive a drazsi na udrzbu, ale to by se vetim tomu dneska uz vychytalo

reagovat
Csaba
14. září 2019, 14:25
1

Změnila se doba, změnil se svět kolem nás, změnili se lidé, změnily se preference kupujících a hlavně, extrémně se zmenšilo množství lidí kteří byli ochotni si za hydropneu připlatit. Neznám přesná čísla u C5 2. gen. ale % poměr "klasického odpružení vs. hydropneu" byl drtivě v prospěch klasiky. Citroenu už se to prostě finančně nevyplácelo, C4 byla pro tuto technologii příliš malá (kde jsou staré dobré doby BX) a bylo jim jasné že C6 druhou generaci mít nebude, takže pro ně nemělo smysl udržovat dané technické řešení pro jeden jediný model, C5.
Jsme, jako lidstvo, spotřebitelé, kupující prostě jiní než jsme byli v období 1980-1995 a proto není už hydropneu u Citroenu, není Saab, není Rover, Lancia mele z posledního atd a pod. ... :-(

VK
VK
14. září 2019, 18:07
1

A to já se zase divím. Když tolik lidí nemá problém připlatit si adaptivní tlumiče, měchy pneumatického podvozku - zejména prvně jmenované je už poměrně rozšířené - proč koule ne?

Csaba
14. září 2019, 18:37
0

Ano, ale to je současnost. C5 druhé generace měla premiéru před 12 lety a i když to já osobně vnímám jako "včera", pro automobilový průmysl je to v podstatě už pravěk.
Pro lidi z dealerství je vše co se aktuálně nevyrábí už starý křáp kterým se nechtějí zabývat, nezajímá je a moc ti nepomůžou.
Vezmi si co všechno se za tu dobu stalo/změnilo - namátkou raketový boom kategorie SUV, fanatický důraz na emise/spotřebu a z toho plynoucí downsizing, ubývání "klasických tříprostorových sedanů" u běžných značek, přímé vstřikování benzínu, filtry pevných částic i u zážehových motorů, start-stop atd a pod. ...
Citroen sice měl 2.0 HPI už pro 1. gen. C5 ale byl to motor k hovnu, minimálně v ČR :)
Ano, za adaptivní tlumiče si dnes můžeš připlatit i u Škodovky ale to je dnešek, doba prostě pokročila.
Vzduchové odpružení je rozšířeno ponejvíce u opravdu drahých modelů luxusních značek se kterými se C5 srovnávat nemohla ani omylem a prodejní počty první C6 proti nimi byly desetinové i nižší.
U ř.7, třídy S, A8 a pod. příplatek "za vzduch" pro kupce nehraje až tak velkou roli, C5 je tržně o x úrovní níž a tam už se koruny obracejí mnohem déle než je člověk utratí.
Hydropneumatické odpružení je nepoměrně složitější a nákladnější řešení než "pouhý" vzduch a jsem si jist že pracovníci marketingu a účetního oddělení v PSA, sledující trendy v období cca 2010-2015 si jednoduše sečetli poměr příjmů/výdajů, zjistili že nebudou vyvíjet třetí generaci C5 v podobě v jaké byla první a druhá, že neudělají druhou generaci C6 a že prostě nemají a nebudou mít model do kterého by se jim vyplatilo hydropneu montovat. A ne jenom montovat, hlavně vyvíjet a ten vývoj a výrobu platit :(
Citroen byl prostě jediný kdo toto technické řešení masově používal a jak se měnila doba a preference zákazníků, musel se přizpůsobit.
Tohle si myslím já jako prostý děda z buranova na periferii republiky, ex vlastník Xantie Activa a XM V6 který o Citroenech něco málo ví :-)

Ho
Honza123
14. září 2019, 19:32
0

“Hydropneumatické odpružení je nepoměrně složitější a nákladnější řešení než "pouhý" vzduch”

Jestli to bylo mysleno servisne nakladnejsi,
tak urcite nesouhlasim, C5 ma naklady na hydropneumaticke odpruzeni naprosto minimalni ve srovnani s jakymkoliv autem, ktere je kompletne na vzduchovem podvozku.

Je opravdu skoda, ze C5 nema zadneho nastupce s podobnou technikou, je silene, jak moc se lide nechaji zblbnout marketingem. Vsude plno radoby terenich SUV, ktere nezvladnou o nic vetsi teren, nez C5 na prizvedlem podvozku. Na silnici potkavam velke mnozstvi aut, ktere doslova tahnou zadek po zemi (typicky Octavia2) pri obsazeni 4 lidi + plny kufr, atd.. Tohle vsechno a plno dalsich veci jednoduse resi hydropneumaticke odpruzeni.

Csaba
14. září 2019, 19:37
0

Ne, nemyslel jsem náklady na servis, spíš vývoj a výrobu jako takovou.

VK
VK
14. září 2019, 19:39
0

No, ale C5 se přestala vyrábět loni, kdy už se hezkou dobu za adaptivní tlumiče dalo připlatit i u škodovky. Proto se divím, proč si lidi současně u škodovky za aktivní tlumiče připlatit chtěli a u C5 za koule podobné peníze ne.

VK
VK
14. září 2019, 19:42
0

Vývoj...tam se už zas tolik vyvíjet nemuselo, byl to desítky let zavedený systém.

Ho
Honza123
14. září 2019, 19:49
0

Asi nejspis neznalost, nezajem..

Hydropneumaticky podvozek tohu umi mnohem vice, nez adaptivni tlumice -stala svetla vyska pri zatizeni (k tomu jsou jedine alternativy vzduchove mechy, nebo nivomat - ani jedno z toho neni nejak vyrazne jednodussi, nebo servisne mene narocne), moznost zvyseni, atd.

Csaba
14. září 2019, 20:03
0

Jo, ale adaptivní tlumiče a hydropneu "nejsou ani stejná liga, je to úplně jiný sport" :)
A je pochopitelné že někteří lidé (a v ČR obzvlášť) si rádi připlatí za ad. tlumiče, když je dostanou v O3 a S3, tj, v aktuálních modelech a ty auta se koupí povětšinou "na firmu", zatímco u C5 by ty koule šly do auta představeného před 12 lety, výběhového modelu bez nástupce, auta které se v porovnání o Octávií nebo Superbem opravdu moc neprodávalo, bohužel.
K vývoji - ano, koncepce/technologie/základ je známý a byl Citroenem po desetiletí využíván, ale to přece neznamená že si výrobce může dovolit "usnout na vavřínech" - chceš-li být konkurenceschopný (a v autoprůmyslu obzvlášť) musíš neustále modernizovat, optimalizovat, ladit, vymýšlet co by šlo (a jak) zlepšit atd a pod.
V AZNP taky do nové Octavie nedají staré tlumiče, pružiny nebo silentbloky, protože další generace bude mít jiné rozměry, jinou hmotnost, jiné rozložení této hmotnosti, jiné disky/kola, jiné prostě úplně všechno...
A proto se všechno bude muset vyrobit "nové" a jiné, nebude se samozřejmě vymýšlet tlumič jako takový, ale jeho konkrétní rozměry, vlastnosti, charakteristiky budou odlišné a bude nutné najezdit statisíce testovacích km aby se ty tlumiče, pružiny, odpružení (a všechno ostatní) "vhodně naladilo".
Ty se stále ptáš "proč lidi nechtěli, nekupovali..." - když ti nestačí mé odpovědi (nebo s nimi nesouhlasíš), budeš se asi muset zeptat těch hypotetických lidí, nebo vedení Citroenu :-)

PeterLuk
16. září 2019, 12:23
0

Asi sú tie adaptívne podvozky lacnejšie a dnes možno aj jednoduchšie, než hydropneumatika. Ale osobne mám aj pocit, že Citroen hydropneumatiku v poslednej dobe vôbec nepropagoval, aspoň teda u nás. Iné značky by na takej tradičnej, charakteristickej "cool" veci založili celú svoju propagáciu, mali by to vo videách, v reklamách, na bilboardoch, prezentovali by to na výstavách... také niečo som si u Citroena nevšimol, a je to škoda. Okrem toho mali obnovili líniu DS, ktorá bola vždy charakteristická práve hydropneumatikou, ale veľké repezentatívne akože prémiové autá hydropneumatikou samozrejme nevybavili, dokonca im ani len dnes bežnú štvorkolku nedali, a DS5 postavili na základoch plebejského C4 Picasso, aj s jeho technologickými obmezeniami. A to po tom vtedy všetci volali... Osobne mám z toho trochu pocit, že sa Citroen ani nesnažil hydropneumatikou nejak extra prezentovať, a rozvíjať ju do budúcna... čo je škoda.

Csaba
16. září 2019, 12:33
1

Patrně právě proto že v té době už bylo vedením rozhodnuto že produkci aut s hydropneu definitivně ukončí.

PeterLuk
14. září 2019, 21:34
2

Jeden máme doma. Evasion, veľké sedemmiestne MPV, na ktoré sa s ergonómiou a praktickosťou dodnes žiaden iný van, s ktorým mám skúsenosť, snáď s výnimkou Grand Voyageru, či nebodaj novodobé "sedemmiestne autá" pre hobbitov nechytajú. Geniálne vymyslené auto, aké sa už bohužiaľ nerobia. Vysoké, presvietené, pohodlné a praktické. Veľké dvere, žiaden tunel medzi sedadlami, miesto medzi zadnými sedadlami, a hlavne 7 plnohodnotných sklápacích sedadiel. To čo sa dnes nazýva sedemmiestnymi autami je väčšinou len paródiou na sedemmiestne auto.

Ale inak, pre mňa budú navždy Citroeny spojené s dvomi vecami: s filmami Loiusa Funésa, a s rallye. Už od mala nám otec púšťal filmy s Funésom, kde sa vozil (a lietal) Fantomas na DS-ku, policajti na Citroenoch Méharí a HY, a bláznivá mníška na 2CV. Nuž a od mala som pozeral rallye, a fandil práve Citroenu a Loebovi. Citroen a Funés, a Citroen a Loeb sú dve spojenia, ktoré neodmysliteľne patria k sebe. Aspoň pre mňa.

reagovat
ransom
15. září 2019, 20:40
0

I po létech s láskou vzpomínám na kamarádovu Xantii. Půjčil mi ji na dovolenou v Chorvatsku a hydropneumatiku jsem si vyloženě užíval.
A DS-ko by asi bylo jediné auto, na které bych si připlatil za registrační značku.

reagovat
pa
pavel
18. září 2019, 10:20
0

Taky jsem začínal Citronem AX, koupil mi táta v roce 1998 byl to 1.4 diesel first třídvířko v bílé barvě, tenkrát za něj dál 125000 Kč. V té době to by asi nejúspornější auto se spotřebou 3.3/100 km. Tenkrát jsme sním byli ve čtyřech lidech ve střední Itálii, naložený kufr až po střechu a na střeše rakev, zadek jsme táhli skoro po zemi .Cca 1200 km na jeden zátah. Bylo to velmi hravé auto, pamatuji si jak jsem ho vždy při příjezdu domů otáčel před barákem přes ručku o 180 stupňů a bylo jedno jestli je sucho nebo mokro. Nevýhoda byla že nemělo posilovač řízení a otáčení volantem na místě šlo velmi ztuha. Momentálně mám doma 6 AX, jednu obyčejnou 1.1 s tou jezdím hobbyrallycross v kategorii 1400 a zbylé jsou oplastované verze GT. Tři z nich jsou na prodej kdyby měl někdo zájem , jsou téměř bez koroze což je u tohoto auta důležité. Tady je odkaz na jednoho z nich ostatní najdete v mých inzerátech: https://auto.bazos.cz/inzerat/108478753/CITROEN-AX-14-GT.php

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem