reklama
načítám data...

Volvo V90 T4: Pohodlně se usaďte...

Nikdy jsem si nemyslel, že je Volvo zajímavé něčím jiným, než jen svou pověstí bezpečného auta. Je to ale stále pravda?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Volvo V90 T4: Pohodlně se usaďte...

No jak bych to řekl. Testovací kousek jsem nenaboural, takže bezpečnost jsem vlastně neotestoval. Co jsem ale otestoval, byla základní motorizace největšího kombíku švédské automobilky vlastněné čínským kapitálem. Přiznám se, že mi Volvo nikdy nepřišlo zajímavé z pohledu mých potřeb – být všude první a to ideálně driftem. Ale čím víc se pohybuji po přeplněných cestách naší vlasti, tím více začínám uvažovat nad tím, že bych si měl zase pořídit nějakou tu luxusní čekárnu. Vozidlo pohodlné, nerušivé. Chci prostě někdy jen tak čekat, až tam budu.

A na tahle veskrze praktická vozidla se Volvo zaměřilo. Nenabízí šestiválce, nemá sportovní divizi a neřeší difuzory. A já asi nejsem ten pravý petrolhead, nevadí mi to. Ono totiž je úplně jedno, jestli máte pod kapotou šestiválec, osmiválec, nebo čtyřválec s turbem, důležitý je pocit, že po vás nikdo nic nechce, a kvalitní přednes Rachmaninova nebo Rammstein (ano, v hudbě se taky nevyznám). Takže Volvo vyrábí čtyřválcová auta. Pokud chcete trošku více výkonu, trošku víc je nafouknou. A pokud toužíte mít čekárnu rychlou (nebo trpíte artrózou, díky které nemůžete mačkat plyn až na podlahu), přibalí vám Švédi elektromotor s baterkama a tadá, máteT8. Nevidím důvod, proč bych se tím měl dál zabývat, výkon dodat umí a cíl Volva je jinde. Nehledě na to, že i základní motorizace mající nějakých 190 koní je více než dostatečná. Spojení foukaného čtyřválce s jemnou automatickou převodovkou, která jej zbytečně nevytáčí, je velmi příjemné. Auto působí relaxovaně, ale přesto není pomalé, nebo letargické. Projevem se velmi blíží velkému osmiválci se sametovou málostupňovou a benzín mrhající americkou převodovkou. A tak to má být, tak to mám rád. Akorát teda díky pokroku to tolik nežere, i s mou dvoutunovou nohou jsme se ustálili na deseti a půl litrech, což je na takový koráb nádherná hodnota. Dokonce se mi poštěstilo vyzkoušet jej při 180km/h, kdy motor točil 2800 otáček a baštil nějakých 11,5 litru na sto. A to se mi líbilo. Moc. 

reklama

Jediným místem, kde se Volvo projevuje dynamicky, je vnější design. Teď si jistě klepete klepetem na čelo a ptáte se, co jsem kouřil, ale já to fakt myslím vážně. Ano, je to velký kombík a ano, velké kombíky mají daleko ke kupé, nebo mx… roadsteru, jenže on tenhle kombík je ošlehaný větrem a působí tak nějak… Jako kus poctivého šutru, který se po tisíciletí pral s příbojem. Designový jazyk, u jehož zrodu kdysi dávno stál mnou oblíbený Ian Callum a který staví na čistotě linií a absenci bytečných cingrlátek, tady dospěl do fáze, kdy mám pocit, že je tu věčně a přesto nezastaral. Jediná část, která u mne vyvolává pochyby je záď, ale to už si posuďte sami. Při srovnání s "klasickým" krabicovým volvem pak naplno vynikne, jak je auto obrovské a o kolik se onen balvan za léta obrousil. Dokonce i tolik módní ledkové denní svícení tady nevypadá jako na sílu naroubovaný pásek z čínské tržnice, ale krásně zapadá do světel a podtrhuje sice konzervativní, ale elegantní příd.

A stejné je to v interieru. Kšilt nad palubní deskou jako v autech ze šedesátých let, kovové prvky doplněné dřevem a kůží a pocit, že se nikde nešetřilo. No podívejte se na fotky. Tmavé dřevo, které jen na slunci ukáže svou strukturu, nádherná kovová točítka výdechů, která libově cvakají… A nakonec detaily jako jsou ovladače oken, které jsou sice plastové, ale vypadají a ovládají se krásně a kovová oka v kufru zapuštěná v kovových základnách s kovovými šestihrannými šrouby. Jestli za něco stojí utratit ty peníze navíc, je to právě interier. A to včetně radiomapy, která je nejen rychlá, čistě elegantní, ale nabízí třeba i takové drobnosti, jako je obrazovka Apple Car Play nezakrývající ostatní ovládací prvky. Je prostě skvělá.

Volvo si také zakládá na bezpečnosti a chytrostech pomáhajících s řízením. A ač je Pilot Assist, který sám řídí a udržuje rychlost a odstup, jedním z nejlepších asistentů, který jsem zatím vyzkoušel, považuji jej jen za hračku. Ono totiž spolehnout se na něco, na co se nedá na sto procent spolehnout, je rušivé. Ne nebezpečné, ale rušivé. A to v této – v nejlepším slova smyslu – čekárně, působí trošku nepatřičně. Jediné místo, kde exceluje, je posunování se v zácpě do 20 km/h. Pověsí se za auto a nechce po vás nic víc, než ťuknout do čudlíku, když "se to zase rozjede". Nemusíte ani držet volant. Z otravné zácpy to udělá relaxační záležitost. Začal jsem se na věčně ucpané dálnice okolo Prahy skoro těšit.

A podvozek? No je konejšivý, ne nadmíru houpavý a vybízí k plynulé jízdě. Semtam sice při prudší akceleraci jakoby zakopne o maličké nerovnosti, ale to bych mu asi i odpustil. Samozřejmě můžete tenhle kombík chytit pod krkem a prohnat ho okreskou, ale kdo by chtěl, aby se mu vylilo kafe, prosimvás… K tomu tohle auto není. A já z toho mám radost, protože sportovních offroadů, dynamických nákupních tašek a lajfstajlových dodávek začínám mít plné zuby. Tohle je kombík od Volva. Budete vystupovat rozespalí, ale odpočatí. No a pokud by vás snad ukonejšil příliš, pak vězte, že se v něm po sklopení zadních sedaček vyspíte náramně.

Závěr

Volvo vyrobilo další velký kombík pro lidi, kteří nemají touhu ukazovat své peníze. Nemají touhu být všude první a uvědomují si, že auto může být také jen místem pro přepravu z A do B. Pokud to tak máte taky, nebojte se základní motorizace, vyberte si nějaké hezké dřevo, kůži své oblíbené barvy a usedněte. Bude se vám čekat moc hezky… Táák hezky… Dobrou noc.

reklama

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

beastar
01. září 2018, 13:19
3

Plusy

Perfektní útulny interiér
Zpracování detailů
Hezká přední maska evokující 21.stol
Kvalitní motory i když čtyřvál
Pořád umí vykouzlit Volvo feeling
Obrovský ale obrovský kufr/fakt/

Minusy

Cena testovane verze
Strašidelna boční silueta chybí stříbrny kříž na střeše
Né každej skousne že to ve 180 žere skoro 12 litrů

----
Jinak skvělá volba když z nějakýho důvodu nechci Audi. Třeba nemám Raybany na ksichtě a kabelku vod Vuitóna...ale mám víc peněz a rodinu.

reagovat
ri
riderhenry
01. září 2018, 18:04
1

Ta spotřeba nebude objektivní. I XC89 s těmito motory jezdí za 8-9 litrů. Je teda pravda, že konkurence při stejném výkonu je zpravidla ekonomičtější, ale to je jak s tím výkonem - holt to člověk asi nekoupí pro nejlepší motor na světě.

beastar
01. září 2018, 18:33
0

Vždyť motor je v pohodě. Jde o tu vysokou spotřebu...nebo relativně vyšší. Někdo to vezme v pohodě jiný to bude řešit. Jde mi o to, že ve srovnání s některými většími motory je to prostě vysoká spotřeba. Vem si že za 9 dokážou jezdit některý dnes už technicky zastaralý motory BMW, řadový atmo.

ma
martinw
01. září 2018, 20:19
0

vzhledem k hmotnosti vozu je to ok

ri
riderhenry
01. září 2018, 20:41
0

Motor v pohodě v takto velkém a drahém autě mi nepřijde, ale to je otázka názoru. Samozřejmě nejsem cílová skupina (i když se zase za Volvo docela dost "peru", protože ho mám rád), ale konkurence je prostě jinde. Každopádně spotřeba z testu je prostě mimo (tím nechci nikoho urazit). Podle statistik V90 s tímto motorem jezdí za 6.5 l/100 km. Silnější verze pak jezdí za 8.

Zajímavé také je, že nová Volva už mají "úspornější" automaty a není tam zvýšení spotřeby o 1-2 litry oproti manuálu, jak platilo ještě donedávna.

Jimi
02. září 2018, 10:20
0

Bavíme se o spotřebě ve 180 nebo o průměru? Nevybavuje se mi žádný benzín, který bere výrazně míň v tý 180-tce. I obyčejná fabka má ve 160-tce klidně přes 10. Normální běžná spotřeba, pokud se bavíme o benzínech...

ri
riderhenry
02. září 2018, 12:09
0

Já řeším jen průměrnou spotřebu. Aktuální spotřeby v nějaké dané rychlosti můžou být zajímavé, ale určitě ne důležité.

beastar
02. září 2018, 12:50
0

Aktuální spotřeba:) Ta je k ničemu. Umím udělat 45/100 v nějakým přísným zrychlení u cihly jako je GL. Prostě ty průměry jsou vysoký a něco mi říká že ten motor na to výkonově moc nestačí. Respektive stačí za cenu zvýšeného apetitu. A u auta tohoto typu spotřebu řešit budeš. To neni nějaká věc pro zábavu:))

K tomu čtyřválci... Je to auto v roce 18. Downsize a eko fašist předpisy. Nemá cenu řešit jestli se do toho strká správně šestiválec či ne. Celkově to vypadá nadějné i když z boku trochu Adams family pohřebák. Jen o 50 koníků víc do toho asi bude lepší.

ri
riderhenry
02. září 2018, 13:28
0

My si nějak nerozumíme. Ta spotřeba v testu je nesmysl - reálná průměrná spotřeba (vzorek myslím 40 aut) je 6.5 l/100 km, což mi přijde naopak super. Za 10 litrů s tím nejde normálně jezdit ani v XC90 (otec to má a jezdí myslím průměr 8). Výkonově je to velice solidní základní motor, ten trochu "přifouklejší" pak zahýbe i s XC90, ale u prémiové značky člověk čeká, že když si připlatí, dostane "něco víc". T8 jsem nezkoušel, tak možná snad to... Ale konkurence je v tomhle dál - Volvo má alternativu k BMW 518d, 520d a ztratí dech u 525d. Přitom taková 530d rozhodně není nějaký "supersport", který by koupilo procento zákazníků, jako M550d. Podobně Audi a Mercedes. Jde tam vidět, že i s čínským kapitálem jsou ty investice omezené (a nebo jdou možná jinam - bezpečnost?).

Nimrod
02. září 2018, 14:36
0

"Dokonce se mi poštěstilo vyzkoušet jej při 180km/h, kdy motor točil 2800 otáček a baštil nějakých 11,5 litru na sto." je v té větě někde zmínka o průměrné spotřebě?

ri
riderhenry
02. září 2018, 14:52
0

Věta před tím: "Akorát teda díky pokroku to tolik nežere, i s mou dvoutunovou nohou jsme se ustálili na deseti a půl litrech, což je na takový koráb nádherná hodnota."

Nimrod
02. září 2018, 15:08
1

už držim hubu a šoupu nohama

Jan Machač
02. září 2018, 18:27
0

Panove ja vam nerozumim. To, ze s tim nekdo na spotrebu pojede za sest je mozne. Deset a pul s mym jizdnim stylem je super. Prosim odpustte si pitomosti, ze dlouhodobe s tim za 10,5 nejde jezdit, protoze tim me neprimo osocujete ze lzi. Nejsem setrivy jezdec, proto jsem tam napsal, ze ten vysledek je super. Jet stejne svym CTS 2.6, tak je tam neco kolem trinacti na sto.

Irwinek
02. září 2018, 19:25
0

Na velikost a typ auta je ta spotřeba slušná, já spíš koukal na to, že mám podobnou, no spíš menší s autem o čtvrt století starším a po několikerém obkroužení matičky země, a to i s řidičským uchem za volantem :-D

Jan Machač
02. září 2018, 19:27
0

Jezdis jinak. Ja s tim starym mondeem taky jezdil za osm a pul. Pak jsem absolvoval cest Valmez Praha za kamosem v dodavce a padlo to na 6.4. No cumel jsem ;-)

Jimi
02. září 2018, 19:33
0

Když 2-tuna žere kolem 10l, má 200koní+ v benzínu a využívá se občas dynamika, beru to jako úplně normální spotřebu. Kdo říká míň, tak kecá...nebo jezdí jako klobouk... :D

ri
riderhenry
02. září 2018, 21:02
0

Ta statistika není z nějakého ekozávodu, ale prostě běžně ze stripmonitoru.de, což je asi nejobjektivnější zdroj pro zjištění reálné spotřeby aut pro běžného uživatele (když je samozřejmě dostatečný vzorek aut). Fakt nechci nějak kritizovat, ale u recenze auta bych čekal, že bude tohle téma (obzvlášť pak u "ropáka") řešeno trochu svědomitěji. V podstatě je naznačeno, že řidič není úsporný typ, ale člověk se teda vlastně nedozví vůbec nic a spíš se lekne toho čísla, i když je doprovázeno pozitivním hodnocením... A ne, fakt nejsem typ, co by auto kupoval podle velikosti kufru v litrech a udávané spotřeby... Naopak to vypadá, že ten motor je nadprůměrně ekonomický, a to i ve srovnání s povedenými staršími pětiválci, což jsem osobně nečekal.

Jan Machač
03. září 2018, 09:07
0

Sprintmotor rozhodne neni objektivni statistika i kdyz ma dost aut. Data tam totiz zadavaji lide, kteri si spotrebu hlidaji a tedy je zajima. Excesy jko je nejaky Machac tam nikdy nezachyti ;-) A neni to ropak, je to benzin ;-)

ri
riderhenry
03. září 2018, 11:05
0

Aha, tak to je neskutečný kix - já se tady celou dobu bavím o D4 a test je o T4 :D Takže se moc omlouvám. Na T4 to je spíš asi adekvátní spotřeba a diskuze nemá smysl.

beastar
03. září 2018, 12:27
0

Pro me to skutečně skončili první poznámkou že reálná spotřeba je 6.5litru:)) Jinak Sprintmonitor je docela blízko realitě. Přestože to tam dávají poctivě většinou šetřivci. A taky záleží k jakýmu autu ty auta hledáš.

ri
riderhenry
03. září 2018, 14:49
0

To si taky mohl napsat, že jsem se pos*al a ušetřili bychom si spoustu nepříjemností :D

Irwinek
01. září 2018, 13:59
2

Ve 180 km/h točí 2800 1/min a vezme si 11,5 l /100 km - to se chlubí, nebo si stěžuje?
23 let, 370 000 km, ve 180 km/h točí 5000 1/min a vezme si míň něž 11 5 l/100 km - to je řadový šestiválec 2,5 l Volvo.
Průměrná dlouhodobá spotřeba okolo 9,5 l, a dokonce i můj syn, který má ještě mokrý řidičák, se drží pod 11l/ 100 km
V pozadí vyfocená V70 je samozřejmě menší, s novou V90 má společný tak přední náhon.
Strohý krabicoid Jan Wilsgaarda se mi tak nějak líbí víc.

reagovat
Ronoath
01. září 2018, 14:17
0

Nemohu si pomoci, tohle je pro mě to nejkrásnější Volvo. Tedy, sedan téhle řady. Ještěže v době, kdy jsem kupoval auto, nic kloudného k sehnání nebylo, jinak bych do něj šel okamžitě.

Máš to moc hezké!

Irwinek
01. září 2018, 14:51
0

Tohle není moje, dal jsem to sem jen pro porovnání. Já mám sedan , ještě před přeznačením, takže 960 - 964. A to ještě jen 2,5 l , 125 kW, protože silnější nebyl v tu dobu s manuálem k dispozici a já automat nechtěl.
Pěkné kombi, ale také ještě před přeznačením, tu má Nimrod.

Jan Machač
01. září 2018, 15:04
0

Vzhledem k tomu, ze Mondeo 1.8 zere v podobne rychlosti o litr vic mi to prijde fajn spotreba.

Jenyk
01. září 2018, 17:06
0

Mondeo 1,8 nezere o litr vic, to jste trochu mimo. Moje amerika z roku 93 s V8 petilitrem, ta zere srovnatelne.

Fa
Fandatik
01. září 2018, 18:35
1

Ronoath: nejkrásnější Volvo?
Doufám, že neurazím zdejší Volvo club, ale jednoznačně P1800 (verzi nechám na každém) a 164ka je taky nádherná. Možná i 120 (Amazon).
Ale celkově design Volva nikdy nebyl pro každého.

Ronoath
01. září 2018, 18:53
0

Proto jsem psal pro mě. Uznávám, P1800 byla nádherná, ale jaksi se mi tyhle krabice líbily více. Zejména právě přesně tenhle model, jehož fotky tu Irwinek dal. Každý máme jiný vkus a to je dobře :-)

Jan Machač
01. září 2018, 19:01
0

Jenyku, ja to Mondeo mel a resil to pres OBD. Vmax asi 194 a plny pluˇyn na petku bylo 13.2. Ve 180 asi 12.5.

Irwinek
01. září 2018, 20:27
0

Fandatik - Amazony jsou úžasné, dvojdvířka patří mezi mé nejoblíbenější, 164 taky, pak 780 a kupodivu své kouzlo má i 262 c, pak dlouho nic a právě až 9XX/S -V 90.
Asi nejsem každej :-D

Nimrod
02. září 2018, 05:40
0

irwinku, já vím, že máš rád bílou, ale za mě jsou i hezčí barvy, do kterých obléknout volvo :-) bílá 780 mi už hraničí s nevkusem, a že ji mám hodně rád

beastar
02. září 2018, 12:53
0

Nejkrásnější Volvo:D Osobní vkus lidí se může velmi lišit ne že ne. Pro mě jediný dvě Volva Amazon a c30. Píšu to vždycky. Ostatní mi přijde povětšinou hodně divný. Dnešní a 90s produkce je pro mě stravitelná více než hranatý krabičky s obřími světly.

Irwinek
02. září 2018, 15:30
0

Nimrod : no první dva obrázky mi vypadli bílé, tak ta dva jsem už doladil do bíla záměrně :-D
A uznej, že ten amazon i 164 a ještě s bělobočkama vypadá úžasně :-D

beastar : no zrovna c30 mi nesedí, je to sice novodobá 480, ale ani ta mi moc neseděla

Nimrod
02. září 2018, 15:43
0

amazon bílej jo a je jedinej. 164 je nádherná třeba v zelené. já obecně nemám rád chrom a bílou, na tuto kombinaci jsem alergický

Irwinek
02. září 2018, 16:18
0

Je tu v čechách nádherná 164 v modré, zelená mi moc nesedí, i když není zelená jako zelená :-D

Nimrod
02. září 2018, 17:04
0

jo, ta je k nepřehlédnutí a to jsem ji ještě neviděl na živo. a teď je mi jasný, že chase mi bude říkat, že stačí dojet na sraz, protože prakticky na každym je :-) ale 164 ani není tak nesmyslně drahá, vraky na renovaci jsou "za pár" (amazon je dražší, mi přijde)... prostě ideální :-)

Fa
Fandatik
02. září 2018, 17:43
1

Tak zrovna ty krabice z 90' se mi líbí moc. Ale ta aktuální snaha designově schovat/zakamuflovat karoserii kombi je fajne u Alfy. Ale proč Volvo nenechá klasický žebřiňák jako původní V70/850?

Ta P1800 vypadá jak kdyby si pozvali do Švédska chlapce z AR, JAGu a Studebakeru a vypadlo úžasné auto.

Irwinek
02. září 2018, 19:08
0

Myslím, že původní nárazníky od anglánů vypadaly lépe :-D a sněhurčina rakev - to je balada sama o sobě

Fa
Fandatik
02. září 2018, 19:37
0

Já jsem se o P1800 dozvěděl poprvé před mnoha lety, když překonal snad 2mio mil (fakt jsem se styděl za takovou neznalost). Pak jsem teprve hledal info, celkově o Volvech z té doby. O tý verzi shooting brake vím.



Fa
Fandatik
02. září 2018, 19:40
0

Já zase mám rád pokud má značka určitý designový jazyk. Od kterého neuhne každou dekádu. A občas ulítne nějakou šíleností

Irwinek
02. září 2018, 21:00
0

No jo, teďuž je někde na 5 mega v kilometrech :-D
mě přijde jako výlet mimo koncepce P 1900 sport. jenže dřív se na to prostě dívali jinak

Fa
Fandatik
02. září 2018, 21:59
0

Tak o tom jsem nikdy neslyšel. Ani nevím jak se na to dívat? Na jakou skupinu byl mužem a za jakou cenu oproti GB,IT,USA aut

beastar
02. září 2018, 22:20
0

C30 jako taková byla v době uvedení odvážným krokem. A jako takovou ji cením. Prostě se nepodělali a udělali si svoje auto ne takový jako bylo tehdy v módě daného segmentu. A odvážným kreacím docela přeju ať už je na tom logo kohokoliv. Amazon je dneska suprová klasika a taková ta připomínka doby... Jakože takový auta už dneska nikdo nemůže postavit.

C30 Polestar.... to je auto který si jednou koupim. Až teda na něj budu mít místo a čas. Geniální vozitko a skvělý "sportovní" svezení.

Pochtli
01. září 2018, 14:13
0

Taková sametově plynoucí pohodová recenze na obývák na kolech...zív...dobrou noc :o)

reagovat
krab
01. září 2018, 15:00
0

Já čtu a čtu .. a o tý hezký zelený 850 (T-5R možná) ani řádka...
Přitom tohle je zajímavý Volvo na článek, protože už jich ani tolik nejezdí a hezký kousek začíná být velká paráda a rarita

reagovat
Jan Machač
01. září 2018, 15:03
0

Nebyla v reprezentativni forme, ale v nalezovem stavu. Takze ji nejde uplne hodnotit bez toho, aby clovek psal kraviny...

krab
01. září 2018, 15:09
0

aha, tak to jo, ale přitom takhle podle fotek to vypadá docela v pohodě :)

MikeEM
01. září 2018, 15:11
4

Až na ní udělám vše, tak ji přivezeme na pořádný test, pokud o to bude zájem.

Nimrod
01. září 2018, 15:39
0

máš jednu z 500 kusů t5-r, nebo "jen" erko?

MikeEM
01. září 2018, 15:46
0

Je to T5R, bohužel ale itálská, takže z limitek je, ale s menším motorem

Nimrod
01. září 2018, 16:05
0

s erkovým dvoulitrem jsem ještě nejel a ten, jenž jsem řídil, nebyl ve 100% kondici a ještě měl automat, takže vím stejně prd, ale klasická t5 je velice příjemná a nevěřím tomu, že by tenhle dvoulitr neměl dostatečný výkon, nebo byl hůř odladěnej. ať ti dělá radost a snad se brzy dočkáme i toho testu :-)

MikeEM
01. září 2018, 16:14
0

Díky, jede to dobře, ale začínám si zvykat, takže asi neunikne nějakému ladění. Navíc jsme zastánce toho, že auto musí jezdit, takže ho plánuju používat jako svoje každodenní a jediné auto.

Nimrod
01. září 2018, 16:33
0

všechny čipnutý pětiválce od volva mi přijdou lepší v základu než s čipem, navíc m56 to také moc nedává. ale třeba mám jen špatný vkus, nebo jsem ještě neměl v rukách ten správně upravený motor :-)

Jan Machač
02. září 2018, 20:00
0

Je to fajnovej vzteklej kombik, ale chce to doladit. Nastesti Michal asi vi jak na to a ma dost vule to dotahnout.

Jimi
01. září 2018, 17:02
1

Ta spotřeba na 2-tunu je v pohodě. Ale výkonu je na tak velké auto trochu málo a jenom 3 a 4-válec v nabídkách Volva moc prémiově nepůsobí.(já vím, lední medvědi). Nemyslím si, že Volvo neukazuje peníze majitele. Ty ceny mají hodně sebevědomé. Ale konfigurátor mají hodně dobře zpracovaný. A sedačky jedny z nejlepších. Celkový design mi nevadí, dá se na to koukat. Na kolony a na pohodlnou defenzivní jízdu to stačí.

reagovat
Chase
01. září 2018, 22:46
0

Honzo, moc hezká recenze. Jen si dovolím nesouhlasit s tím, že Volvo ne.a sportovní divizi. Má. Jmenuje se Polestar a Volvo z ní aktuálně udělalo samostatnou značku. Každopádně stále se jedná o sportovní divizi, která "pritvrzuje" sériová Volva (S60 Polestar nebo aktuální S60 Engeneering by Polestar) + aktuálně vyvíjí vlastní modely na základě technologií Volvo (Polestar No.1) ;)

reagovat
Jan Machač
02. září 2018, 09:07
0

Polestar ano, ale je to zatim jen v zarodku a osobne si myslim, ze je to zbytecny krok vedle. Svet potrebuje vic kombiku od Volva, ne sportovnich divizi ;-)

Nimrod
02. září 2018, 09:46
0

nechci kecat, ale polestar měl lehce prsty už v závodní 850... a to je 20 let zpátky. to mi moc na zárodek nepřijde :-) spíš se teď vyvíjí další činnost polestaru a u té si již také nejsem tolik jist smyslem

Jan Machač
02. září 2018, 09:47
0

Vim, vim, to jmeno je tu dlouho, ale s prerodem Volva po odprodeji Fordem je to jen zacatek...

Chase
02. září 2018, 12:11
0

Honzo, ať začátek (byť si dovolím nesouhlasit) nebo ne, stále platí, že Volvo sportovní divizi má a mělo ji historicky i před Polestarem. Jmenovitě se bavíme třeba o Volvo R-sport v dobách RWD krabic, případně "R" divize v dobách mladších. Proto mi přijde lehce netrefené dávat Volvu punc automobilky bez jakéhokoliv sportovního nádechu. :)

beastar
02. září 2018, 12:55
0

Polestar spíš byl než je sportovní divizí.

Nimrod
02. září 2018, 13:07
1

asi se nám nějak zvrhává diskuze. nechme polestar polestarem a spíš si odpovězme na otázku: potřebuje volvo být sportovní? a tady souhlasím s honzou, podle mě ne. volvo má mít jiné přednosti, než sportovnost. tu přenechme třeba bmw...

Knightrider
02. září 2018, 07:34
0

Ja mam rad sedany, takze bych mu dal prednost pred combi, ale i tak je to pekny auto. Libi se mi jak zvenku, tak zevnitr.
A moc hezky napsana recenze. Velmi prijemné cteni na dnesni rano. :-)

reagovat
Skipper
02. září 2018, 14:48
0

Líbí a dokonce bych si ho dovedl představit ve své garáži. Teda až na tu hnědou barvu. Ale asi by mi stačila i S60.

reagovat
Tr
Trewis
04. září 2018, 07:52
0

Test pěkně napsaný ale nějak mě chybí tabulka s technickými údaji, případně indikace ceny.

reagovat
ToMyx
04. září 2018, 10:37
0

Krásně se to samo přečetlo a vystoupil jsem rozespalý, ale odpočatý :-)
Tenhle typ recenzí mám nejradši.
Na druhou stranu, docela by mě zajímalo, jaký nájezd vydrží ty dvoulitry? Počítám, že velkou část svého cyklu pracují na vysoká procenta zatížení, snad jsou opravdu kvalitní jak se píše v článku a vydrží alespoň 350tkm bez nutnosti lít 1l oleje každých 1000km.

reagovat
beastar
04. září 2018, 11:54
0

Nevim jak je to u nich s olejem. Obecně žere až na japíky dneska olej vše. Po nějakých 50000. Po jak časté době doliješ ten litr není jisté:)) Reálné je bez problémů udělat těch 250000. To je takovej standart. On si to stejně nikdo dyl nenecha. Co by s tim dělal. Pak to skončí v rukou nějakých 3 majitelu s těma 350 a ty se z toho poserou. Takovej je osud všech dnešních luxusních aut.

ToMyx
04. září 2018, 13:29
0

Chápu, jak se bude blížit konec záruky, rychle pryč z domu. Tomuhle postupu se vůbec nedivím. Hold to bude nutit lidi buď udržovat starý vraky nebo kupovat nový, na který ale všichni nedosáhnout a spirála je tu...

beastar
04. září 2018, 13:51
1

Už to pár let trvá. Když vidím jak lidi zachází s autem řekněme za 750 000 a dražším. To se koupí (dost často na firmu) potom se s tim jezdí přesně v záruce do nějakých maximálně 150,000 a potom se to prodává. Druhý majitel sice nemá záruku, ale většina celků ještě funguje už jezdí typicky méně jak ten první. Je to většinou první ojetina v rodině takže klasika vejletničení a pojíždky. Udělá za 2 až 3 roky nějaký maximálně kilo. Dělá vesměs spotřebák a malý mušky. Potom je to řekněme 7 až 10 let starý auto. To už tady máme první várku těchto aut. A no vidíš to. Stojí to málo je to nacpaný výbavou a je to totálně f píči. Teď tady dávám dohromady už měsíc S6 aby se ten krám dal vůbec nabízet. Přesně 8 let starý auto. Jeden z těch posledních desetiválců. 178,000 km poctivě natočených u dvou lidí. Na pohled SUPER. Výbava vesmírná i na dnešní poměry. Fšecko f píči.... skurvený kurvenlicht a tak dále. Tyhle NEJEN Volva čeká stejnej osud. Ve finále to ani neni o tom kolik vydrží motor, ale ty umělý (doslova) sračky okolo.

ToMyx
04. září 2018, 14:29
0

Díky za náhled do zákulisí. Tenhle problém, který si popsal se snažím, aby se mě zase až tolik netýkal. No jo, ale je to tím, že domácí kára jsou cca 10+ a druhý 20+ let starý. Ta desetiletá Tojka nějakou výbavu k rozbití má, ale pořád si říkám, že je to tak jednoduchý, že to půjde sehnat za pětník.
Z důvodu, který popisuješ jsem upustil o shánění novějšího Lexe LS430, dvojka nebo vrakáč skoro není a origo jsou to pálky jako blázen. Hold si na ten vícevál musím ještě počkat :-)
Btw, nevím, jestli mi to někde neproklouzlo, ale jak se vlastně má 166?



reklama

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Škoda Octavia RS 2003
Škoda Octavia RS

2003 rok výroby
180 koní výkon
132 ccm objem

MG ZS 180 2003
MG ZS 180

2003 rok výroby
180 koní výkon
2 498 ccm objem

Chevrolet Caprice Sedan 1990
Chevrolet Caprice Sedan

1990 rok výroby
172 koní výkon
5 001 ccm objem

Ford LTD  1972
Ford LTD

1972 rok výroby
215 koní výkon
6 ccm objem

Dodge Magnum 3.5 SXT 2006
Dodge Magnum 3.5 SXT

2006 rok výroby
254 koní výkon
3 518 ccm objem