načítám data...

Volvo S90 D4 Momentum: Cit pro detail

Pohon předních kol, čtyřválcový diesel a základní výbava, to nezní jako sen předního manažera. Přesto je výsledek mnohem lepší, než by se mohlo na první pohled zdát.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Na tomto místě bych chtěl jednou pro vždy utnout spekulace, jestli nový čínský majitel byl tou správnou volbou pro švédskou automobilku Volvo. Když se podíváte na modelovou řadu z doby, kdy Volvo spadalo pod Ford, a dnešní nabídku, je na první pohled jasné, že stávající stav je lepší. Tečka, konec diskuzí. O kvalitách nových Volv jste se na našich stránkách mohli přesvědčit již několikrát. Doposud nám však unikala vlajková loď značky, model S90. Není se tak čemu divit, že když se v novinářské flotile jeden objevil, nemohli jsme si ho nechat ujít. Jaká tedy nová S90 je? 

My novináři jsme banda, která není nikdy s ničím spokojená. Většina aut, která se do našich spárů dostane, je po strop nacpaná výbavou, abychom si mohli vyzkoušet funkčnost všech dostupných technologií. Často tak můžete číst naše stesky nad tím, že bychom rádi vyzkoušeli i méně vybavený stroj, který lépe reflektuje možnosti a touhy reálných zákazníků. A právě takovým vozem je i testovaná S90. Jedná se totiž o základní výbavu Momentum s pár příplatky, přičemž o pohon se stará dvoulitrový naftový čtyřválec, který posílá svůj výkon pouze na přední kola. Je to taková ta nejčastější volba pro firemní zákazníky. 

Cit pro detail. To je hlavní myšlenka, která mi za týden strávený ve společnosti S90 utkvěla v paměti. Začíná to již u vnějšího vzhledu. Však posuďte sami. S90 vypadá na první pohled jako kdyby byla vysochána z jednoho kusu ledu. Charakteristická příď s nezaměnitelnými předními světlomety. Vše dokonale sedí a navazuje. Nedokáži odhalit žádnou nesouměrnost, či detail, který by tam neseděl. Boční profil je také skvělý. Přestože nebývá úplně jednoduché navrhnout vyvážený profil u moderní předokolky klasického typu, jež musí splňovat bambilion bezpečnostních předpisů, designérům Volva se to bezpochyby povedlo. Devadesátka má dlouhou a nízkou příď, kabinu posunutou dozadu a krásně navazující prostor pro zavazadla. S90 je nádhernou ukázkou toho, že nadčasový design nemusí být automaticky nudný. A věřte, že tohle je velmi nadčasové auto. 

Jediným místem, se kterým jsem trochu bojoval, byla zadní část. A nemluvím teď o základním tvaru, ten je naprosto v pořadku. Chvilku mi však trvalo, než jsem si zvyknul na design zadních svítilen. Ty jsou mohutné, ostře řezané a zabírají velkou plochu. Na první pohled dělají záď trochu smutnější, než by musela být, ale je to otázka zvyku. Po třech dnech jsem i v zadní části našel zalíbení a naopak musel ocenit její originalitu. Volvo si opravdu s žádným jiným vozem nespletete. A ty detaily. Jen se podívejte na ten skvěle zakomponovaný prolis uprostřed víka kufru, který rozbíjí masu plechu a díky kterému se mohla registrační značka přesunout na zadní nárazník. Třešničkou na dortu je nápis Volvo mezi zadními lampami. Je vidět, že tady nad návrhem opravdu někdo přemýšlel. Dobrá práce. 

Pokud jste stejnými puntičkáři jako já, pak vás interiér S90 nadchne. Vypadá totiž jako dokonale uklizený pokoj v gentlemanském klubu. Žádný trčící tablet ani sbírka přerostlých displejů, jak v prodejně elektroniky. Nic nepřebývá, všechno je tam, kde má být. Nehledejte zde žádné nepřístojnosti, nebo prvoplánově kýčovitá řešení. Tohle je Volvo, sem šaškárny nepatří. Volant je kulatý, ideální velikosti pro mužské ruce. Digitální štít má hezkou svěží grafiku a skvělou přehlednost. Displej infotainmentu je umístěn vertikálně, a to je podle mého lepší řešení, než když je položený na šířku. Přestože sdružuje veškeré ovládací prvky komfortní výbavy, což obvykle nemám příliš v lásce, tady mi to vyhovuje. Je rychlý, má skvělou odezvu na dotyk a můžete si jej přizpůsobit dle libosti. A opět se musím pozastavit nad jednotlivými detaily. 

Ovladače výdechů ventilace mají příjemně chladivé středové kolečko, které má bezchybný chod a jeho otočení je zakončené lehkým cvaknutím. Jak prosté a zároveň efektní. Fyzická tlačítka – ať už na volantu, nebo na středové konzoli – jsou sice plastová, ale zároveň jsou ještě překrytá krycím čirým plastem, takže působí neuvěřitelně bytelně a poctivě. A jejich chod je přesně takový, jaký chcete, aby byl. Zapomenout nesmím ani na rozmístění reproduktorů. I tady je vidět, že někdo přemýšlel a díky umístění všech reproduktorů poskytuje audio systém skvělý a především čistý zvuk. A to si ještě můžete připlatit za geniální audio systém Bowers & Wilkins, který z "esdevadesátky" udělá téměř koncertní síň. Třešničkou na dortu jsou pak sklopné opěrky hlavy, díky kterým si snadno můžete zlepšit výhled vzad. A i v položeném stavu, se pod ně bez problémů vejde dětská autosedačka. Krásným detailem je také bezrámečkové vnitřní zpětné zrcátko. Já, vyhlášený hnidopich, marně hledám kritiku pro interiér S90. To je skoro na potlesk. 

Největší starosti mi tak dělalo pohonné ústrojí. S příchodem modulární platformy SPA přišlo Volvo o nevšední napříč uložený osmiválec, překvapivě úsporný šestiválec i charakterní pětiválce. S nadsázkou by se tak dalo říct, že Volvo můžete mít s jakýmkoli motorem chcete, pokud je to čtyřválcový dvoulitr. Právě pohonné jednotky jsou častým terčem kritiky. Že prý pod kapotu prémiového sedanu nepatří plebejský čtyřhrnek. Za sebe mohu říct, že je mi úplně jedno, že nedostanu víceválcové motory, protože tady nejsou potřeba. Řekněme si narovinu, že Volvo není nástroj pro distribuci řidičské radosti a adrenalinových zážitků. Jak benzinové, tak i naftové dvoulitry navíc potěší překvapivě dobrou dynamikou a velmi příznivou spotřebou. Ale pěkně popořadě. 

Testovaný kus byl vybaven prostřední naftou s označením D4, navíc doplněnou o softwarovou optimalizaci Polestar, která zvýší výkon o 10 koní a točivý moment dokonce o 40 Nm. V řeči čísel to znamená rovných 200 koní a 440 Nm. A přestože to nejsou kdovíjak oslnivé hodnoty, S90 působí jako mnohem rychlejší auto. V přímém souboji s britským kompaktním crossoverem (na jehož test se také můžete těšit), kterému pod kapotou pracoval benzinový dvoulitr s o 50 koní vyšším výkonem, to překvapivě bylo Volvo, jež udávalo tempo a malý E-Pace měl co dělat, aby se udržel zadního nárazníku švédského sedanu. Takže dynamika je bez nejmenších námitek. Stejně tak potěšující byla spotřeba, která se po týdenním testu ustálila na 6,5 litrech, přičemž jsem se rozhodně neloudal. Potud tedy dobré. Horší to už však bylo se samotným projevem pohonné jednotky. 

Samotná kultivovanost není z nejlepších a uměl bych si představit méně agrární projev. To ale nebyl největší problém. Tím se ukázalo celkové naladění. Od Volva člověk očekává především klidnou a pohodovou jízdu s dostatkem síly pro případ potřeby. Tahle D4 však byla příliš přebuzená. Sebemenší sešlápnutí plynového pedálu znamená nesmyslně ostrou akceleraci a nepomáhá ani převodovka. Osmistupňový Aisin místo toho, aby nechal plout auto na vlně točivého momentu, zběsile podřazuje klidně o několik stupňů. Tím posílá motor do vysokých otáček až nepříjemně často a zcela zbytečně. Nevím, jestli je za to zodpovědný právě tovární tuning od Polestaru, nebo je vlastnost této dvakrát přeplňované D4. Ale samotná jízda kvůli tomu není tak hladká, jak by mohla být. Částečně se to dá eliminovat předvídáním a usměrňováním tlaku pravé nohy na plynový pedál, kdy se musíte vyhnout rychlému sešlápnutí a musíte se snažit zrychlovat zlehka. Rozhodně to však není ideální a k pohodovému sedanu se takové chování nehodí. 

Podobně kritický jsem byl ze začátku i k podvozku. Ten je až německy tuhý a i na základních 17 palcových kolech cítíte více nerovností, než by bylo libo. Postupem času jsem však zjistil, že je to problém v nižších rychlostech do 50 km/h. Jakmile jedete vyšší rychlostí, auto se krásně zklidní a dopřeje vám přesně tu pohodovou plavbu, kterou čekáte. Ani na nejrozbitějších okreskách z vás nevytřese duši a jen tak se klidně sune krajinou. Problém v nižších rychlostech by se měl vyřešit příplatkovým vzduchovým podvozkem, který bych tak rozhodně doporučil. Co mě však mile překvapilo, to byla agilita vozu. Matně si vzpomínám, že předchozí S80 měnila směr jen velmi neochotně. Oproti ní je S90 z jiného těsta a díky tomu dokáže vyvinout až neslušně vysokou rychlost i na točitých silnicích. Nečekejte žádnou zábavu, to ostatně nemá devadesátka v popisu práce, ale ta jízdní jistota a sebedůvěra je skvělá, když náhodou budete pospíchat. 

Během testu S90 se mi dostalo možnosti usednout i za volant úplně nového Mercedesu E220 CDI, což je v podstatě přímý konkurent. A přestože mám Mercedesy v oblibě, musím přiznat, že tady bych sáhnul po Volvu. Je totiž mnohem příjemnější na každodenní cestování. Mercedes boduje snad jen kultivovanějším motorem, jinak nemá oproti Volvu moc co nabídnout. To jsem úplně nečekal (já ti říkal, že Mercedes nechceš! pozn. Hamster). 

Verdikt 

Pokud jste se obávali ztráty identity u moderních Volv, můžete zůstat v klidu. Tohle je pravé Volvo se vším všudy přesně tak, jak očekáváte. Krasnému exteriéru zdatně sekunduje neméně zdařilý interiér. Samozřejmostí u Volva je armáda elektronických pomocníků, na které je spoleh. Monitorování slepého úhlu, Front assist, Lane assist i Pilot Assist pro jízdu na dálnici, jsou skvělými společníky do každodenní bitvy na silnicích. Věřte, že je ocení i zarytý odpůrce všeho moderního. Snad jen pohonnou jednotku bych volil jinou. Ideálně by mi tam pasoval jeden z povedených zážehových motorů. Pokud vyloženě nelpíte na co nejnižší spotřebě, berte raději benzín, hodí se k autu lépe. Jinak mám pro S90 jen slova chvály, což se mi nestává často. Není to auto, o kterém byste snili a po kterém byste neodbytně toužili každou částí svého já. Je to však auto, ve kterém budete chtít jezdit každý den. A to je zatraceně cenná vlastnost. 

Technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec 1 969 cm³
Výkon: 200 koní (147 kW) v 4 000 ot./min.
Točivý moment: 440 Nm v 1 750 – 2250 ot./min
Převodovka: osmistupňová automatická Geartronic
Maximální rychlost: 242 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 8,1 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 4,4 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 6,5 l/100 km 
Cena s danou motorizací a výbavou: 1 629 993 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ma
martinw
02. července 2018, 07:56
0

Je zajimavý, že u nových vozů už nenabízejí tu základní konfiguraci Kinetic - zjevně to není potřeba, nic pro šetřílky. A liší se nějak S90 od V90 kromě té karoserie a ceny u kombi variant +60tis kc ? Jinak je zajímavý, že v testu ty světla moc nevychválili (průměr) : http://www.iihs.org/iihs/ratings/vehicle/v/volvo/s90-4-door-sedan
-
Komentář upraven 2. 7. 2018, 08:03:47

reagovat
Chase
02. července 2018, 12:27
0

Popravdě ty světla v testu dost dobře nechápu, protože V90 s full LED u mě zatím v žebříčku světel vede naprosto bezkonkurenčně.

Pólin
02. července 2018, 08:39
0

Moc pěkné- kdybych potřeboval auto na denní dojíždění někam dál, tak bych určitě volil něco do Volva... mimochodem co je to za stavbu? Ta kulatá dřevěná...

reagovat
ro
rock
02. července 2018, 10:40
0

Taky mne to zaujalo a vida, ona ta stavba vlastně ani není kulatá...
To v Líbeznicích se vzmohli na "Sportovní a kulturní centrum"

Pólin
02. července 2018, 11:10
2

Tak tam se mají Líbezně:). Dsign toho centra je takový severský- dobrá volba pro fotku s Volvem:)

Ha
Habakukk
02. července 2018, 11:17
1

Včera jsem potkal S90 v Rakousku na dálnici auto je to moc pěkné, ale ty zadní lampy nejsou moc pěkné skoro až moc velké.

reagovat
Sedrik
02. července 2018, 11:21
1

S tím zadkem taky bojuju - a zatím neúspěšně. Hlavně v porovnáním s předkem, který je prostě nádherný....
Ale je to opravdu jediný ůhel, který se mi nelíbí - předek pecky,a boční silueta je taky krásná.

A souhlas s 4válcem - líbí se mi v tomto filosofie Volva. Většina konkurence stejně prodává hlavně 4 hrnky.

reagovat
ro
rock
02. července 2018, 12:10
1

Imho ten zadek vyřešili na S60 líp, čistěji. Jsou teda očividně příbuzný, ale S90 má o dva horizontální prolisy víc a už je jich moc...

reagovat
beastar
02. července 2018, 12:37
0

Vím že volvisti přijdou a budou tvrdit cosi o originalitě a super nápadu. Ale ta záď tvl to je strašidelný. Když to auto dojedeš zkameníš a jedeš rovnou do Valhaly. Poměrně pěkný vyvážený auto a vzadu patlanina jak kdyby to byl projekt Nějaký Čínský mateřský s retardovanýma dětma. A už dvacet let čekám kdy nebude velký Volvo mít interiér a zejména palubní desku jako tahač. Prostě ok specifická limuzína. Totálně mimo moje uvažování. Kdo si to kupuje je mi záhadou? Jaký jsou prodeje v Číně? A lidi pod 55 s vkusem třeba z oboru reklamy a designu by o tom vůbec neměli uvažovat.

reagovat
ma
martinw
02. července 2018, 12:48
0

"A lidi pod 55 s vkusem třeba z oboru reklamy a designu" ~ beru to jen jako vtip, jinak by to bylo fó pá :D...

beastar
02. července 2018, 16:11
0

Volná parafráze na vaše včerejší úvahy o tom, kdo co by měl jako kupovat ,)

beastar
02. července 2018, 16:14
1

A teda btw já to nikomu nepodsouvám jen tvrdim, že by o tom neměli uvažovat. Takže je to trochu mimo téma... páč ty a ostatní smýšlíte tak že ten a ten to KUPUJE ... ale pokus o to vyvolat fó pá docela dobrej, jen je potřeba se ještě chvíli učit od mistra ,D

Kuře
02. července 2018, 21:16
1

Hele tak sem celou dobu přemýšlel jestli k tomu zadku napíšu jen lehkou poznámku a nebo narovinu vypálím jakej je to děs, a ono se ani nemusím obtěžovat, napsal si to za mě.

A i ten motor, a je to buřt jestli tenhle diesel nebo béňo, může to bejt fakt třeba fakt dost dobrý, ale přesto, tohle tvrzení úplně všude jak ty čtyřhrnky nevadej mi přijde jak takový smíření se. Taková rezignace. Prostě... Šest válců už nebo tak teda, nojo no, holt ani tohle není zas tak blbý tak to teda berem no.... Podle mě je tahle Volví politika špatně a ať si kdo chce co chce ruka tak mi to nevymluvi...

M P
03. července 2018, 11:08
0

No, on ti taky nikdo čtyřválcový Volvo nikdo nenutí, že jo :) mně osobně to vůbec nevadí, ale líbí se mi víc benzín, než diesely, ty mají přece jen s kultivovaností trochu problémy...a když už jsme u Volva, tam by mi chyběly spíš ty pětiválce teda, musím říct.

beastar
03. července 2018, 12:37
0

Matěji to je ale argument voe:D Čtyřválec ti nikdo nenutí to asi ani Volvo za 1,6 ne. To auto ať má pod kapotou klidně elektromotor Yuki. Ale s takovou neforemnou zádí si vzpomenu na Benglovu sedmičku a hned to napoví, co na to potencionální klient. A ta absence třeba i petihrnce je už jen další bod. Není to suvéčko a tak to stejně dávno nebude pilíř prodejů a auto, co by si lidi lepili po hajzlu na dveře to taky není. Tak vo co de.

M P
03. července 2018, 13:13
0

Design je věc subjektivní, mně osobně se taky tahle záď až tak nelíbí, naopak V90 se mi líbí moc. Popravdě bych se asi nejraději viděl za volantem XC60, ale já mám holt SUV rád no, to už víš :D

beastar
03. července 2018, 15:35
-2

Paradoxně xc60 se povedla. Ono udělat prostě velký limuzíny aby to nějak vypadalo neumí každej. A některý generace a8, 7er a pokusy korejců mluví za vše. Nakonec i to Volvo není ve všem dokonalý:)) A neřek bych že to zachrání pohádky o větší pasivní bezpečnosti.

Chase
08. července 2018, 11:55
1

beastar: tohle už zní jako docela solidní komplex z celkové produkce Volva člověče. To, že se tobě osobně S90 nelíbí, ok. 100 lidí, 100 chutí, holt se nedá zavděčit každému. Ovšem "pohádkou o větší pasivní bezpečnosti" si to trochu dorazil... Myslím, že naposledy neplánovaně zařazený small overlap jasně ukázal, jak to s tou pasivní bezpečností vypadá. Tak kde se Audi a BMW lámala jak sirky, prošla v té době již dožívající generace Volv s přehledem. Co se týká motorů, tak se můžeš vztekat, můžeš brečet i nadávat, ale dokud Volvu stoupají prodeje (a aktuálně stoupají), pak je zvolená cesta tou správnou ;)

beastar
08. července 2018, 12:48
-1

Chase když přejdu to, že si vyloženě fanda a máš Volvo tak napíšu jediný. Patříš do specifický skupinky lidí. Kupec Volva není každý a ty auta nikdy nebudou pro všechny. Což je fajn a respektuju to. Sem jeden z mála kterej kde může se zastane c30, anebo v40. Mimochodem jediný Volva který můžu společně s Amazonem.

No a k věci. To vážně nevidis že ta záď je hnusná. Nebo ti to jem brání přiznat příslušnost ke značce;) Asi se najdou lidi který to osloví, ale nebude jich mnoho teď myslim vzhled toho jinak povedeneho auta vzadu. To je problém tady některých z vás. Moc kopete za to svoje a to je chyba. Nejsme na fotbale. Motory mě úplně netrápí je to u všech výrobců stejně. Prodeje určitě rostou a čínský prachy tečou to je taky v pořádku. Buďme rádi, že to Geely mělo rozum. Já bych takový auto jako Volvo nedocenil. Bezpečnost no dobře. Jak často budeš takhle bourat?

Nebo je někde prokázáno že řidiči Volva víc bourají a tak potřebujou to bezpečnější auto? Na silnice je stejně vše jinak. A nehodu fakt nechceš. Takže ok tabulky a testy jsou fajn, když tě na komoru trefí 20 tunová souprava je jedno jestli si v Audi či Volvu. Je hezký že na bezpečnost dbají, ale kdo dneska ne.

Takže záď je nepovedená a v reálu to vynikne víc jak na obrázku. Jinak v rámci třídy dobrý.

M P
09. července 2018, 09:37
1

docela real life situace...

ma
martinw
09. července 2018, 10:23
0

To je vtip ze se dnes dba na bezpecnost zejo ? Vzdyt drtiva vetsina vozu vyrabenych v evrope by ten small overlap test nebo naraz zazadu proste nedala, jediny co aktivne delaj je to ze tam cpou vice senzoru, aby predesli fatalnim situacim nebo je zmirnili, ale na druhou stranu auta odlehcujou kde to jde aby prosli emisema tj. jebou na pasivni bezpecnost. Tim nerikam ze se situace zhorsuje :) jen to, ze vyrobci jsou spokojeni kdyz usetri 5 dolaru za material, zatimco vam se diky tomu zlamou hnaty pri small overlap narazu.

Chase
09. července 2018, 10:34
0

Beastar: Ano, mám Volvo a ano, jsem fanda. Možná jsem specifická skupina lidí, ovšem ta skupina nebude nejspíš úplně malá, vzhledem k tomu, jak Volvu rostou prodeje.

Co se týká zadních partií S90, tak ti znovu opakuji, že 100 lidí = 100 chutí a ro, že tobě se to provedení nelíbí neznamená, že se nelíbí všem. Nejde tady o žádný kopání za tým. S90 se mi líbila už od jejího uvedení na trh a to i díky jejím zadním partiím. Přijde mi, že máš chvilkami potřebu, až moc přesvědčovat okolí o své pravdě ;)

Co se bezpečnosti týká, tak tvá věta "kolikrát tak budeš bourat" jasně dokazuje, že moc nemá smysl o ní s tebou polemizovat, neboť si opět povedeš svou. Zrovna small overlap je docela častý typ nárazu. To, že pro bezpečnost dělají něco všechny automobilky je nesporný fakt, ovšem ukaž mi třeba, která z nich má speciální crash team, který ve spolupráci s policií dokumentuje všechny větší nehody své značky v okruhu 100km od sídla automobilky. A je toho mnohem víc. Jak říkám, dominance Volva se potvrzuje právě při nestandardních typech nárazů, jejichž úhel nebo překrytí není součástí normovaných testů. Konec konců video které tady dával Matěj, je jedním z příkladů.

beastar
09. července 2018, 11:40
-1

martinw: Chceš tím říct že dnes jsou auta míň bezpečná, než před 15 lety? 10 lety? To je ale dost nepravděpodobné. Ok, chtějí ušetřit. Na normo testy se dá připravit, tak aby to klaplo. Obecně jsou ale auta těžší a větší, než kdysi plus ty asistenty a airbagy. Smrtelných nehod je proti roku 1970 minimum;) Já netvrdím kdo, co projde a kdo ne. Jen staré tvrzení Volvo je nejbezpečnější je fajm marketing. I kdyby to tak bylo má to pro hodně kupců váhu asi jako rekord na smyčce a mistři světa v rally.

Chase: Joo 100 lidí atd. To možná jo. Obecně určitě. Ovšem je to trochu dvousečné. Za á nikoho nepresvědčuju. Za bé to že ty to považuješ za vrchol designu neznamená že to tak je. Ono obecně tradičně Volva toho nápaditeho designu moc nepobrali. Ok těžiště značky bude jinde. Nebo budeš tvrdit že úhel 90 stupňů a hranatý auta jsou převratný?;)

A nikdo ti nebere že se to prodává to ti uniká. Mimochodem to škodovky, nebo fordy taky. Prodeje rostou ano. Ono ze dna se nahoru jde vždycky dobře. Neadoruju žádnýho výrobce. Nemám to rád je to krátkozraký a ok. Jsem trochu zaujatej proti lidem co to dělají ať je to cokoliv za značku. V dnešní době totiž ojebe kde, co Volvo pod Geely stejně jako Bmw. Když to půjde. A když ne, tak to zaplatíš proto se tady u každý druhý káry brečí že je vysoká cena. Crash team? To si děláš srandu že jo? Myslíš že ostatní výrobci takový lidi nemají? Možná kénigség tohle nemusí řešit. Asi nesbírají data jenom kolem fabriky v tom bude Volvo vepředu;D

ma
martinw
09. července 2018, 12:53
0

Jak sem psal tak si nemyslim ze bezpecnost je horsi, spis se v EU zamerujeme na aktivní bezpecnost a je škoda ze NCAP nema koule dělat ty crash testy obtížnější. Ono jim to statisticky vychází dobře, ale je škoda jezdit s pocitem (jak sem uz psal výše) ze diky několika kg plechu a vyztuh se clovek více zraní, ze se kasle na narazy zezadu apod...

Anorex
02. července 2018, 13:01
1

Zepředu ano prosím, z boku standardní OK profil velkého sedanu, interiér jednoduchý a uklizený, zezadu ne a ne a ne. Prostě ne. Ani za tu již relativně dlouhou dobu, co je na trhu, prostě ne. Ani na velké 90 ani na malé 60 to prostě u mě nefunguje. Jediné, kde to trochu funguje jsou jejich SUV. Tam budiž...

reagovat
VK
VK
02. července 2018, 14:02
2

Mně se to líbí ze všech směrů. Až bude dostupnější hybridní 4x4, bude moje.

reagovat
Rien
02. července 2018, 17:15
2

Me ty svetla prijdou fakt bozi. Neokoukany, hezky, jak z budoucnosti:))

reagovat
riderhenry
02. července 2018, 23:00
3

Volvu strašně fandím a osobně jej často doporučuji jako ojetinu všem, kdo se mě ptají, jaké je ideální auto pro běžné použití lidí, co auto prostě neřeší. Ale ten důvod tu v podstatě nezazněl - (pasivní) bezpečnost. Byl bych strašně rád, kdyby se do toho někdo ponořil trochu víc a srovnal auta konstrukčně a vlastně tak "rozsekl", jestli nový majitel z východu změnil kurz, nebo jsou to stále nejbezpečnější auta, jako tomu bylo dřív.

K S90 - to auto se mi líbí hodně, minimálně se mu nedá upřít naprostá originalita a oproti XC90 (hlavně v některých barvách) mi přijde daleko elegantnější, přitom zároveň originálnější. Co se však techniky týče, nebyl jsem úplně nadšený. S dieslem mám zkušenost jen z XC90 D5, kde bych čekal trochu nižší spotřebu (podle mě už je ten motor prostě příliš slabý a dostává se mimo svoje efektivní zatížení - s aktuálními silnějšími BMW 30d se dá dostat i na nižší spotřebu při vyšším výkonu a dynamice - to k těm "dostatečným" čtyřválcům), u zážehových motorů jsem byl vyloženě zklamaný u S90 s motorem T6. Jenom pro pořádek - bavíme se o autě s cenou na úrovni novějšího BMW 540i, které je dynamikou prostě jinde. S90 T6 naprosto nesplnila to, co si člověk přečte ve specifikacích (včetně spotřeby - tuším snad 12 litrů v průměru). Trochu se obávám, že Volvo se příliš podřídilo nesmyslným normám a už nedokáže nabídnout racionální alternativu (něco jako takový protipól Mazdy, která si "jede to svoje" a v provozu to překvapivě funguje skvěle). Neříkám, že musí mít každý v nabídce osmiválec, ale dvoulitrový motor u dvoutonového auta za cenu přes dva "míče" (dobře vybavená XC90), to už bych fakt ani nezvažoval.

reagovat
ma
martinw
03. července 2018, 00:47
0

Jenže oni nebudou tahat z rukávu trumf v podobě 6ti válce nebo větší objem, doženou to elektrikou - teď je v top motorizacích a časem se dostane do celé 'řady' i když třeba v méně výkonné variantě. Ono taky co může dělat automobilka, kde je výrazná většina motorizací naftová už jen proto že Volva jsou nadprůměrně težké vozy a benzíny by bez elektřiny byly ještě více žíznivé... a ty srovnání s Mazdou sou fajn ale mazdy mají hmotnost o půltunu dolů tak jim to nežere a působí agilněji.

riderhenry
03. července 2018, 11:41
0

Srovnání s Mazdou bylo spíše srovnání přístupu, ne že by to Volvo mělo dělat stejně. Koupil by si tady někdo auto za 2 milióny se čtyřválcem (a bez elektromotoru)? Porotože taková je současná situace. Volvo minimálně přichází o tu klientelu, která cenu třeba neřeší vůbec, ale chce "vysokoobjemový" komfort. Takže napříkald V8 s turbem. Ten rozdíl je obrovský.

Jimi
03. července 2018, 11:50
2

Líbí se mi, jak to zatím dělá Lexus. Prodá dostatek hybridů a zbyde jim ještě na pár atmo 6 a 8-mi válců i bez elektrických berliček (RC, LC). Volvo už nemá vlastní více válce, V8 měli od Yamahy a i staré 5-ti válce mají původ u Audi...

riderhenry
03. července 2018, 18:43
0

Neříkám, že se mi přístup Lexusu nelíbí víc, ale i u něj platí, že často reálně jezdí za podobné peníze, jako nafta, někdy nedejbože i benzín a opět to nedává smysl nejen ekonomicky (to ani náhodou), ale hlavně ani z hlediska ekologie, a to nechci zabředávat o polemikách, jak zelená může asi být výroba a recyklace baterií...

Škoda, že vývoj všech aut je tolik svázán nesmyslnými normami, které navíc neodpovídají reálnému použití, ale majitelé aut už tím bohužel prostě trpět budou muset ať se jim to líbí, nebo ne...

Btw. myslel jsem, že naopak ostatní automobilky přebírali pětiválce Volva :)

VK
VK
03. července 2018, 21:51
0

Právě že ne, dieselové pětiválce byla pětiválcová TDi z Transporteru, až do V70/S80 první generace, teprv potom Volvo vyvinulo vlastní - patrně na tomto základu. Mimochodem z toho skoro překvapivě plyne, že turbo obecně nutně nemusí znamenat zdroj nespolehlivosti a problémů. Rovněž tak TDi nutně nebylo všechno strašlivý krám - ovšem tyhle motory byly ještě z doby před obdobím zostřené optimalizace.

Nimrod
07. července 2018, 14:30
0

vk, volvo není jenom vznětový motor, přestože se to při pohledu do inzerce tak jeví...

Chase
08. července 2018, 12:11
2

Jimi: Tak si srovnáme pojmy a dojmy ;)

V8 - vyrobená sice Yamahou ovšem dle kompletního zadání, návrhu a parametrů Volvo, tzn. Volvo motor vyrobený v externí fabrice...

5ti válce - ŽÁDNÝ z Volvo pětiválců nevycházel nikdy z Audi pětiválce. Jediný 5ti válcový motor, který Volvo kupovalo od koncernu, byl
2,5TDi v 850 a první generaci V70. Modularní platforma 4-5-6 válců vyvinutá během devadesátých let nemá s koncernem nic společného. Jedná se o modulární platformu, celohliníkových motorů vyvinutých Volvem (ano, do vývoje byly zapojeni i inženýři Porsche, ovšem to v té době nemělo s Audi nic společného a motory z pětiválců Audi nevychází).

2,4D (D5) - První naftové pětiválce vlatstní koncepce u Volva, které nahradily dosluhující 2,5TDi překupovanou z koncernu. Opět se jedná o motory Volvo, které nemájí s koncernem ani Audi nic společného. Tyto naftové motory vycházejí z benzinové modulární platformy Volvo agregátů o které píši v předchozím odstavci.

Nimrod
08. července 2018, 14:46
0

jen doplním. tdi byl i v s70 a v70 II do roku 2002, než byl tedy nahrazen d5

Jimi
08. července 2018, 23:32
0

Chase: souhlas, možno to tak jenom blbě vyznělo, ale to byla jenom zamáčknutá slza za zajímavými motory s dobrým zvukem...jinak Piech (vývoj Audi 100) a Porsche jsou už hooodně dlouho rodina... můj dojem, něco by se teoreticky našlo...

VK
VK
09. července 2018, 18:49
0

Tak teď jsem zmaten, naftové pětiválce až po V70 první generace byly, nebo nebyly koncernové TDi?

Nimrod
09. července 2018, 18:55
0

vk: do roku tuším 2002 bylo v 850, s/v70 a V70 II 2,5 tdi od audi. nahradila ho d5 od volva o obsahu 2,4 a měla common rail

bitner
03. července 2018, 15:06
1

Me se ty zadni svitilny z nejakeho neuchopitelneho duvodu libi. Kdysi jsem chtel byt architektem, tak mozna proto.

reagovat
beastar
03. července 2018, 15:33
-3

Hale to je tim, že ti to připomíná architekturu... Třeba jurty a normalizační obchoďáky. Krásný to neni a nebude, ale účel to plní i po 30 letech.

bitner
03. července 2018, 22:32
0

Neco mi to opravdu pripomina. Ale nevim co a proto se mi to tak libi. Svaty Gral designu. Libi se mi to a nevim proc.

ro
rock
04. července 2018, 08:13
1

Světla samotný mi nevadí a za šera jejich grafika vypadá fakt dobře. Vadí mi to mezi nima.

beastar
04. července 2018, 12:01
-2

Ten absurdně nevýrazný prostor co působí jak vjezd do pískovny? To chápu.

da
dakk
07. července 2018, 08:39
-3

Volvo pouze do roku 2001 a to pouze s motrem 2.5tdi od audi..tim to taky skoncilo..Prekabateny ford mastiči s PSA a teď čínské šidītko.Značka co přechází zleva doprava,z ruky do ruky,nikdy neměla pořádnej svůj vymyšlenej motor ,bije se do prsou jak je svojská,nebude mít nikdy muj respekt...Jojo zlaty 240..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem