načítám data...

Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI: Netvařte se tak vážně, vždyť nejde o život

Crossover od VW získává body už tím, že je ‚jiný‘. Tohle chtělo odvahu a odvaha se počítá. Jak zaboduje v dalších disciplínách?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Volkswagen T-Roc Cabrio 1.5 TSI: Netvařte se tak vážně, vždyť nejde o život

Před čtyřmi roky přišel s podobným nesmyslem Land Rover. A pojem ‚nesmysl‘ používám v tom nejlepším slova (ne)smyslu. Evoque, který vzezřením připomínal výstřední jacuzzi, mi nemálo projasnil jeden letní týden a k závěru testu jsem byla zcela přesvědčena o tom, že crossover-cabriolet je vlastně dokonalý univerzál, který je ideálním druhým autem do rodiny a zcela dostačujícím jediným autem pro jednotlivce, pár či rodinu prostorově úspornou. Žel, svět odmítl vzít můj geniální postulát na vědomí a Evoque bez střechy prodejní rekordy nebořil, následkem čehož se po pár letech s příchodem nové generace definitivně odporoučel. Škoda. Iracionální, střelené a excentrické nápady pronikají do reality čím dál ojediněleji a uniformita je smutná věc. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Že s dalším střeleným excentrismem přichází zrovna koncern VW, synonymum racionality a konzervativismu, je velké překvapení. Ale možná právě díky tradičnímu rodokmenu a středostavovskému původu má T-Roc v dnešním světě mnohem větší šanci na přežití. A samozřejmě díky ceně, která je o hezkých pár stovek tisíc nižší než u Land Roveru. Zatímco Evoque startoval na částce 1,3 milionu, na kabriolet od VW vám bude stačit 750 tisíc a za milion už bude napumpovaný veškerou myslitelnou výbavou. 

Design je samozřejmě diskutabilní věc a šance na půvabné tvary u auta, které je skoro stejně dlouhé jako vysoké, se limitně blíží nule. Někteří z vás se dokonce při komentování fotky na našem facebooku dopustili neslušnosti. Ale já nejsem povrchní děvče a krása per se  mě zrovna nebere, mnohem víc záleží na sympatiích a chemii. V mých očích je T-Roc roztomilý, nevážný a vlastně docela hezký. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Ve skutečnosti se jedná o roztodivnou stavebnici ze všech možných dílů, které byly v koncernu zrovna k mání. T-Roc stojí na platformě MQB, stejně jako třeba Golf nebo Tiguan, teoreticky by tedy mohl dostat i pohon 4x4. Palubní deska a radiomapa pochází z o číslo nižší třídy, kam patří třeba Polo nebo Ibiza. Ptáčkové na střechách si sice cvrlikají něco o tom, že to s sebou přináší méně kvalitní tvrdé plasty a zastaralý systém, po krátkém setkání s infotainmentem v novém Golfu to ale považuju za požehnání. V T-Rocu je totiž parádní zastaralý panel plný zastaralých tlačítek. Ta jsou samozřejmě ze zastaralého plastu, který by jistě mohl být vznešenější, zato je ale můžete mačkat a ona u toho pěkně lupou. Dotykový displej tu máme samozřejmě taky, ale vedle něj se hrdě tyčí zastaralá točítka hlasitosti a ladění. V kombinaci s velmi efektními koženými křesílky to náhodou vypadá hezky a hlavně to všechno dobře funguje. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Uprostřed mezi předními sedačkami pak máme ono tlačítko, které umí udělat z všedního mainstreamového crossoveru nevšední a nemainstreamový. Za nějakých 9 vteřin zmizí plátěná střecha za zadními sedadly, a můžete si užívat sluníčko, vítr ve vlasech, připálenou pleš, výfukové plyny, prach, všetečné pohledy, zkrátka všechno, co patří k jízdě kabrioletem a co z  de tak hezky shrnul kolega Kubajs. 

Na začátku října hrozilo, že se ke zmíněným radostem přidá ještě deštík a ofouknutá krční páteř, načasování se však nakonec ukázalo být perfektní. Během všedního týdne se teploty držely kolem patnácti stupňů a svítilo sluníčko, což je pro bezstřešné vyjížďky počasí tak akorát. Není třeba řešit vedro, spalující UV záření ani obtížný hmyz. Víkendové sychravo, mlhavo a lezavo pak zase pomohlo ověřit, že i se zataženou střechou je tenhle T-Roc úplně normální auto, ve kterém je dost místa pro dva dospělé a dvě děti, a že se ani se střechou nepromění v temnou kobku, ze které není vidět ven. Zadní okénko je dostatečně velké. A že má opravdu výkonné topení a střecha 100% těsní.

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

T-Roc Cabrio je oproti ‚konvenční‘ variantě asi o 200 kilo těžší. A je to úplně fuk. Ani se střechou nejde o žádný lehkonohý sporťák a kabriolet taky nemá atletické ambice, což je jedna z věcí, které se mi na něm líbí nejvíc. Je to úplně běžné auto, které umí stáhnout střechu. Nic víc, nic míň. Není to roadster, není to ani megaluxusní produkt, je to obyčejné čtyřmístné kabrio, kterých se na současném trhu zoufale nedostává. Z ‚normálních‘ aut do milionu dneska bez střechy pořídíte dvojkové BMW a ještě Mini, které je ale skutečně mini a jeho zadní sedačky jsou spíš symbolické. Všechno ostatní je buď drahé, nebo ostré a sportovní, nebo obojí. Stýská se mi po obyčejných Golfech, dvoustovkových Peugeotech, Astrách, Escortech a Meganech, které nechtěly ohromovat chirurgicky přesným trefováním apexů ani opulentním luxusem, ale jen prostou přízemní radostí plynoucí z jízdy pod širým nebem. Vezmeme-li v potaz omezenou tuhost karoserie, kabriolet dává beztak mnohem větší smysl u obyčejných pleček než u sporťáků. Prostě klidná jízda na kochačku, žádné kravení.
Auto bez střechy si navíc instantně zamiluje každé lidské mládě a připadá mi tudíž krajně nelogické a nefér, že je tak málo dostupných kabrioletů, v nichž může cestovat pohromadě celá rodina. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Už slyším hlasy tam vzadu, že rodina potřebuje obří kufr, protože kočárky, kola, plíny, plyšoví medvědi, cestovní postýlky, města z lega, tříkolky, boby a nafukovací čluny. Inu, každému podle jeho gusta. T-Roc Cabrio má zavazadlový prostor o velikosti 284 litrů, což není žádná sláva (ovšem pořád je to víc, než měl třeba zmíněný Evoque), ale na víkend jsme se do něj ve čtyřech sbalili. 

Nejdřív jsme jeli po městě – hezky na pohodu bez střechy. Adaptivní podvozek v T-Rocu funguje výborně a i na devatenáctipalcových kolech, která jsou ke krátké karoserii až nepoměrně obrovská, auto zůstává nadprůměrně komfortní. Pak jsme jeli po dálnici – hezky rychle, jak jsme zvyklí, se střechou nahoře. Netrpěli jsme kraválem o nic víc než v uzavřeném autě, které není ideálně aerodynamické. A nakonec jsme jeli po okreskách – v klidu, ale svižně, opět se střechou dole. Sportovní režim ještě pomůže s náklony karoserie, které ale nejsou ani v komfortu nijak dramatické. Co je překvapivé a příjemné, těch dvě stě kilo navíc pomohlo vyztužit karoserii tak, že se takřka nekroutí. Nemohu nevzpomenout na Peugeot 206 CC, který se po spuštění střechy jako mávnutím kouzelného proutku proměnit v hroudu tyrkysového žužu. U T-Rocu možná nepoznáte rozdíl. Ani sportovní mód pak neudělá z auta uskákanou kozu. A ‚sport‘ má ještě jednu výhodu, díky které jsem ho nakonec používala o dost častěji než comfort. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

Tím se dostáváme k Achillově patě tohoto jinak veskrze pozitivního autíčka. Koncernová benzínová patnáctistovka v kombinaci s DSG mě neoslnila ještě v žádném voze, kde jsem s ní měla tu čest. Z hlediska výkonu je jedna pětka pro tenhle typ auta zcela vyhovující, jenomže sedmistupňová dvouspojka asi není ten správný partner do tanga – ztrácí rytmus, předbíhá nebo se zapomíná a ještě šlape na nohy.  Občas se stane, že když v komfortním režimu důrazně dupnete na plyn, stihnete si za dobu, co převodovka počítá, i vypít kafe a přečíst noviny. A je to stejně tristní při jízdě krokem i ve stotřicítce na dálnici. Jen občas přijde změna ve formě rozhodnutí naopak značně ukvapeného, a to pak auto nečekaně hrabě i na suchu. Naštěstí právě sportovní režim její obrušuje nerozhodnost převodovky aspoň natolik, že ji můžete přestat vnímat. Závěr tedy není zas tak kritický – i když jsem otravnému kombu motoru a převodovky věnovala celý odstavec, od pořízení T-Rocu by mě asi neodradilo. 

Foto: Viola Procházková, Autíčkář.cz

 

Verdikt

V první řadě mě hřeje u srdce, že tohle auto vůbec existuje. Při zběžném pohledu totiž působí jako absolutní nesmysl, který je ještě absolutnější, když si uvědomíte, že ho do světa vypustili právě ve Wolfsburgu. Nechovám sice naivní přesvědčení, že si obchodní oddělení pečlivě nepropočítalo všechny položky ve sloupcích příjmů a výdajů, přesto je zde ve hře jistý prvek náhody. Prodejní úspěch je leckdy nepředvídatelná věc. Mám prostě radost, že T-Roc bez střechy dostal dostatečný počet podpisů, aby se dostal do výroby. 

Bez ohledu na svůj přínos diverzitě je navíc T-Roc Cabrio dobré auto. Má přívětivý mrštný podvozek, je obratné a příjemně se řídí. Má spoustu parádních tlačítek, dobré audio, prvotřídní výbavu včetně chytrého adaptivního tempomatu a pohodlné sedačky. Jasně, je tu ta věc s převodovkou, ale myslím, že se s ní dá najít společná řeč. Celkový dojem z auta mi pokazit nedokázala. Soudíc dle počtu patnáctistovek s DSG, které se prohánějí po našich silnicích, to je většině lidí úplně egal. A střecha, která zmizí za zadními sedadly, než bys řekl švec, je ten nejlepší recept na dobrou náladu.


Technické údaje

Motor: Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1498 ccm 
Výkon: 110 kW (150 k) v 5000 ot./min
Točivý moment: 250 Nm v 1500 ot./min
Převodovka: sedmistupňová DSG
Maximální rychlost: 205 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 9,6 s 
Provozní hmotnost: 1540 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 5,6 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 7,5 l/100 km kombinovaná
Základní cena s danou motorizací (výbava Style): 748 900 Kč
Cena testovaného vozu s příplatky: 1 091 600 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Kuře
20. října 2020, 11:05
1

Náhodou, super, ještě nějakou zajímavější barvu (hmmm, třeba oranžovou?) a bude to fakt hezký auto;))

Btw. k té převodovce, mohl by být manuál?:) Vsakt víte, pro nás kvedlaly;D

Jo a... Jen drobnost, 110Kw a 200 koní? To mi nějak nesedí...;D
-
Komentář upraven 20. 10. 2020, 11:06:38

reagovat
Viola Procházková
20. října 2020, 11:36
1

Jejda, chybička se vloudila. Aspoň vidím, jak máme pozorné čtenáře :).

A ano, kromě DSG je v nabídce i šestistupňová kvedlačka.

beastar
20. října 2020, 12:01
0

Ja bych v tom chtel zase awd, manual, v6, 300hp. Cernou a dal bych si na to zlata kola;D

Ju
Junior
20. října 2020, 19:38
1

ty vole ale kdyby to dělali v tý R verzi, tak bych byl na vážkách...:D

eLzyx
20. října 2020, 11:27
2

na jednu stranu jsem rád, že nevzniklo další tuctové auto, na druhou stranu si říkám - muselo vzniknout zrovna tohle? Přitom by se nabízel následovník Scirocca, Brouka. Pravda, nebyly to příliš úspěšné projekty, ale tohle, troufám si říci, také nebude prodejní hit.
Zajímavý projekt by mohl být nějaké Volksporsche. Peckovní by byl třeba RWD Brouk s podladěnou 2.0L flat4 ze 718. To by bylo oživení legendy, ne ty (s)hračky, co vyráběli doteď.

reagovat
Viola Procházková
20. října 2020, 11:38
1

No jo, já to chápu. Ale když chtějí, aby se to aspoň trochu prodávalo, musí to být něco trendy. A trendy jsou dneska crossovery, co naděláme.

PeterLuk
24. října 2020, 15:16
0

Tak to aby sme si po vzore SUV Mustangu počkali na Beetle SUV...

st
st. Padre
20. října 2020, 11:42
0

Tohle auto je zajímavé snad jen tím, že žádný smysl nedává. Není ani hezké, ani levné, ani praktické, ani puristické.
Pokud se dá sehnat v růžové, tak by z něj mohl být expresivní statusový symbol pro homosexuály, podobně jako mikrobus pro hippies.

reagovat
beastar
20. října 2020, 11:59
0

Uz mame pripravene folie s barvou pride like a boss pink. VW ruzovou nenabidne.

Ev
Evlo
21. října 2020, 07:31
1

Tobě smysl nedává

Jan Machač
21. října 2020, 22:20
1

Beast je málo ghay nebo málo buzik? Nyní tomu nerozumím... ;-)))

st
st. Padre
21. října 2020, 22:44
0

Spíš to auto bude v běžných barvách pro gay komunitu málo teplý a gayové budou dál jezdit v Miatách.

Ev
Evlo
22. října 2020, 00:01
0

Jakože ta tmavě zelená co má asi nejvíc míst co se reálně v provozu vyskytují je víc gay barva než 50odstinu šedé z kterých si muzes vybrat u VW?

st
st. Padre
22. října 2020, 01:42
0

Ne, u Miaty je to jedno. Ta je teplá v jakékoliv barvě.

Ev
Evlo
22. října 2020, 09:49
0

Ok, to si snad nikdo rozpolovat nedovolí - to tak, co když máš bílou s funkční klimou? Furt je teplá?

st
st. Padre
22. října 2020, 10:17
-2

U Miaty opravdu nezáleží na barvě. Její pořízení je formou coming outu. Už jen jak se musíš zkroutit abys vůbec nastoupil a vystoupil a design, že by do toho heterák nesed...

František Čáslavský
22. října 2020, 10:31
0

st. Padre: Ale božínku ;)

beastar
22. října 2020, 10:43
2

Me teda vic gay prijde Boxster. U Miaty mi prijde i NC, ND docela designove stravitelne. Mrkacka je takova ... no proste tj jedno asi. :D

František Čáslavský
22. října 2020, 10:46
1

Dětem se to líbí! :D

beastar
22. října 2020, 10:48
0

A jo to je pravda:)) Deti by kupovali NA... a kocky Whiskas

st
st. Padre
22. října 2020, 11:10
-2

To nic nemění na tom, že před kadeřnictvími budou dál parkovat Miaty. Tedy pokud ten T-Roc nebude možné koupit v nějaké (třeba příplatkové) teplejší barvě.

Ev
Evlo
22. října 2020, 15:30
0

s tim boxsterem, hlavne starym to chapu, zepredu nebo zezadu, co na tom zalezi, z obou stran stejny, co

sheogh
20. října 2020, 12:27
2

Jo, me to prijde jako cosplay nejake arkadove zavodni hry z devadedatek, jako treba micromachines :-D

reagovat
Jan Machač
20. října 2020, 14:33
3

To ale není špatný výsledek! ;-)

sheogh
21. října 2020, 11:29
3

To asi neni, ale zalezi, co bylo cilem :-))))))

Jako predstav si ho v cerne a nalepeny plameny a mas hotwheels :-D

Jan Machač
21. října 2020, 22:19
2

já bejt fotřík, co si měl vybrat folcvágn v korporátu do XX peněz docela veselej, jak jsem šistem votento... ;-)

sheogh
22. října 2020, 17:12
0

:-D jo to je ale fakt :-) Pamatuju kolegu z minule prace, jak na rozdil od vetsiny, co vzala Passata (v danym budgetu okolo 800-900k to bylo se stridmou vybavou a obyc tdi), vzal Golfa - vyslo to totiz na GTI s velice peknou vybavou a 4x4 - firma mela i nejakou slevu atd..

beastar
22. října 2020, 17:16
0

Tohle nechapu tu logiku vetsiny. Vezmu si to nejvetsi a nejdrazsi, co muzu. Pritom to full Gti je daleko lepsi auto jak prase v entry a tdi.

st
st. Padre
22. října 2020, 21:07
-1

Už vidím ty poznámky a vtípky. Celá firma půjde do 626 a jen já budu trvat na Miatě...

Ju
Junior
22. října 2020, 21:35
0

4x4 GTI?

JS
Jenda SL
20. října 2020, 15:08
0

tak je to benzín nebo diesel? "Motor: Přeplňovaný vznětový čtyřválec 1498 ccm"

reagovat
Viola Procházková
20. října 2020, 16:32
0

Ach jo, já jsem pako. Opraveno a omlouvám se, samozřejmě jde o benzín.

Adam
20. října 2020, 15:33
2

K té převodovce, mám roční zkušenost s 1,5TSi s 6q v Octávii III a to je ještě podstatně horší. Například popojíždění v koloně je naprostý očistec, kdy jsem si ani po tom roce, při konci operáku, na sladění nezvykl. Problém je totiž v tom, že se na to zvyknout nedá bez toho, aby člověk ustoupil z nějakého rozumného ovládání auta. Auto při, u každého jiného auta, normálního pouštění spojky a přidávání plynu začne poskakovat, což někdy následuje chcípnutí, a nebo, na 150Hp, brutální akceleraci. Jediné, co se s tím dá dělat, je tedy velmi oblíbené pálení spojky, která tak, dle mého, nemůže dát víc, jak 50 000km.

Auto jsem měl moc rád, ale tohle bylo peklo...

reagovat
Ev
Evlo
21. října 2020, 07:32
0

Asi to máš rozbitý, mě dsg funguje a rádi normálně, používám to jako normální automat, je to blbě couvá do kopce, v posledním roce jsem do kopce necouval

Ev
Evlo
21. října 2020, 07:34
0

Jo aha 6q, ne dsg, bych to smazal, ale.nejde to

Adam
21. října 2020, 20:18
2

V pohodě.
Já manuály miluju a není typ auta, ve kterym bych ho nepreferoval. Zároveň je pro mě auto, kam se dával automat, no go. Tady v tomhle případě bych ale radši DSG.
Občas si díky tomu říkám, zda-li M/T nedělaj schválně špatný, aby si je už skutečně nikdo nekupoval...

PachezZ
20. října 2020, 15:51
0

Mě se třeba i docela líbí... Ale tak ještě víc se mi líbí otevřenej evoque, takže já jsem rozhodně menšina :D

reagovat
Ev
Evlo
21. října 2020, 07:29
0

Vidíš vavrisy, tady třeba nové auto co mě konceptem nadchlo, ale zatím jsem se nedonutil schanet někde předváděcí. Realne s automatem to stojí mega, ale je to vw, takze to hlavně nemusíš vůbec vlastnit, jen užívat.

reagovat
Honza P
21. října 2020, 14:48
0

Furt do toho cpou ty suchý spojky?

reagovat
PeterLuk
21. října 2020, 16:14
0

Ono to v podstate ani nič extravagantné nie je, variácia na Golf kabrio. Crossover is the new hatchback. Akurát je narozdiel od bežného hatchbacku zvyčajne trochu nafúknutejší a mastodontnejší, aby mal človek pocit, že je to niečo viac, a sedel vysoko.

reagovat
je
jenda200
21. října 2020, 17:06
1

Palec nahoru za azbuku na radiu :))

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark 5,7 V8 1968
Buick Skylark 5,7 V8

1968 rok výroby
229 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem