načítám data...

TÜV varuje: Současná podoba Cybertrucku nemá šanci na homologaci v EU.

17. prosince 2019, 10:31 31 komentářů Jakub Pospíšil Novinky

Není to netradičním tvarem, ani futuristickým vzhledem. Problém je samotná konstrukce vozidla.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Na téma nového výtvoru z dílny Elona Muska se předevčírem rozpovídal homologační expert z organizace SGS-TÜV Stefan Teller. Podle něj odporuje Tesla Cybertruck celé řadě směrnic a nařízení, jež specifikují, jak by měl vypadat legálně provozovatelný osobní automobil. Problémem futuristického vozu není jeho netradiční tvar, za určitých okolností by mohla “projít” i poměrně minimalistická světla, zásadním problémem je ale samotná konstrukce vozu.

Sám Elon Musk sice prezentuje nadstandardní pevnost karoserie Cybertrucku jako zásadní výhodu, ve skutečnosti jde ale o poměrně nebezpečnou vlastnost. A to nejen pro okolní účastníky silničního provozu, do kterých by vůz v hypotetické nehodě narazil, ale i pro posádku samotnou. To, že se automobily při nárazu deformují je žádoucí jev, který chrání posádku ve voze. Deformace karoserie totiž pohltí část energie nárazu a tím výrazně sníží nápor přetížení na organismus. Pokud by k tomu nedošlo, vnitřní orgány posádky zkrátka takové přetížení nevydrží a dojde k mnohočetným vnitřním zraněním. 

A pak je tu samozřejmě ještě legislativa o ochraně chodců. Ano, takový ten zákon, co nám sebral “mrkačky” a postupně tvaruje přídě aut do velmi podobně zakřivených segmentů. Stačí letmý pohled na masku Cybertrucku a asi každému je jasné, že ani tady by kontrolní orgány rozhodně nesršely nadšením. 

Prozatím jedinou možností, jak Teslu Cybertruck registrovat v EU by tak pravděpodobně bylo její prohlášení za speciální obrněné vozidlo. Na jeho provoz se ale vztahuje celá řada omezení a restrikcí. Šlo by tak jen o variantu pro ty nejzarytější Teslofily.

V souvislosti s legislativními požadavky zaznívaly i hlasy, které upozorňovaly na to, že Cybertrucku chybí zpětná zrcátka. Ta zde samozřejmě jsou, přesněji tedy zpětné kamery, což je řešení sice méně praktické, ale za to dražší. Jejich lokaci pak na Twitteru prozradil jeden z akcionářů automobilky. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

sp
spooon
17. prosince 2019, 11:08
4

Podle mě si stejně dělá Ílon jen prdel. Vždyť tohle nemůže myslet vážně ani on.

reagovat
beastar
18. prosince 2019, 02:08
3

Už mu mrdlo. Tak ono když ti reálně hrozí 16 až 30 let v kriminále taky by ti z toho začlo možná harašit.

Mi
Michal Lenc
17. prosince 2019, 11:54
-2

Jestli se v Evropě prodá 30tisíc pickupů za rok, tak možná to tu ani nebudou homologovat. Zcela narovinu bych z pozice Tesly zaujmul postoj, ať si to EU a případní kupující vyřeší sami. Auto vypadá jak vpadá a pokud jej zákony nepovolují, tím hůře pro zákony. Pokud by to měli přizpůsobit podle TUV, tak už to bude úplně jiné auto.

reagovat
saage
18. prosince 2019, 00:35
4

Co je to za blbost? Jak tim hur pro zakony? Proste v EU nedostane homologaci, a jezdit tu nebude. Podle me, nebude jezdit ani v americe, ne protoze je to hnusny, ale protoze do ty doby Tesla skonci. Ty vybrany zalohy nejdou do tohoto auta, ale do nynejsi ztraty Tesly.

beastar
18. prosince 2019, 02:05
3

saage: Přesně tak. Koukám že nejsem sám, kdo toho nadutýho joudu sleduje v akci. Jsou v prdeli a tohle je zase jen výkřik do tmy. To že to nebude jezdit v EU fakt není škoda.

Mi
Michal Lenc
19. prosince 2019, 20:20
2

Víte, že Tesla je jediná větší západní automobilka založená v 21. stol.? Možná to nedělají úplně špatně a narozdíl od Saabu, Lancie, Tatry pořád ještě dýchají a ohlašují další auta. Myslím si, že krátkou pozici na akcie Tesly bude mít tak jeden ze sta lidí, co jí věští brzký zánik.
Napsal jsem to blbě. Zkrátka, vůbec bych se neohlížel na evropský trh. Pickupy jsou americký výmysl, tak proč se trápit s homologací v EU, pokud tu nechceme zajímavá auta. A pokud by to chtěli upravit pro Evropu, už to nebude Cybertruck.

beastar
19. prosince 2019, 20:50
1

Tesla může fungovat jenom díky době investic do jako by pokroku. Stejně jako Uber, WeWork a x dalších co to většinou nedali. Jak říkám za nás když něco nedávalo v podnikání smysl...říkalo se tomu píčovina. Dnes je to startup, nebo sdílená ekonomika...

U Tesly je to videt jak to funguje. Kdo do toho šel už nemůže ven. Tenhle pickup to je konec. Saab ani Lancii bych do toho netahal to je jiná liga a doba. A hlavně to zazdili koncerny... Ne svobodné vedení těch firem. Tady si to Mlask zamlaskne zcela sám...

Mi
Michal Lenc
19. prosince 2019, 21:05
2

Jasný, můžeme se dohadovat jestli začnou vydělávat dřív než bude třeba splatit dluhy. A podle toho buď krachnou nebo přežijou. Já si myslím, že přežijou. Stovky až tisíce shortařů si myslí že krachnou.
Důvod proč si myslím, že přežijou je autonomní řízení. Nejenže mají náskok mezi elektrickými vozy, ale mají dobře našlápnuto i mezi autonomními. Stejný efekt, jako s SpaceX. Nejenže uměli postavit nejlevnější rakety. Pak je ještě naučili přistávat. Dnes už málokdo prorokuje SpaceX brzký krach a to je jejich Spaceship na první pohled stejně pitomá/pokroková jako autopilot.

Fa
Fandatik
22. prosince 2019, 22:21
0

Michal Lenc: už jsem to zmiňoval několikrát. Je obrovský rozdíl ve společnostech jako SpaceX, PayPal kde je relativně malé množství velice schopných lidí schopno táhnout celou firmu. S ohledem na vývoj, kontrolu subdodávek, atd..
Samotná Tesla i SolarCity Corp jako dceřinka Tesly Inc (dříve Tesla Motors) mají zásadní problém s logistikou, udržením kvality (včetně subdodavatelů), tak obrovských výrobních kapacit.
Finanční machinace Muska jsou další hřebík do rakve. Právě i v souvislosti s odkupem Solaru Teslou.

Osobně nemám rád tyhle hype firmy. A držet v nich nějaké shorty je dost o držku. Možná nějaký long strangle by se dal chytit.

Romus
17. prosince 2019, 12:25
2

Tohle bylo přesně to první, co mě napadlo když jsem poprvé viděl. Buď nám výrobci aut kecaj o důvodech proč jsou dneska všechny auta úplně stejný, nebo se to v EU nebude prodávat.

reagovat
Bavoraczech
17. prosince 2019, 14:56
2

Tohle je úplně jasný, je to hovadina. Teď je okolo toho hype, ale nevěřím že se to ani v té Americe moc prodávat nebude. A do Evropy? Jako asi se najdou lidi, co si na farmu místo Zetoru pořídí RAM nebo Raptora, ale tohle? To bude chtít tak málo lidí že nemá smysl to tu ani prodávat. Dost možná kvůli tomu bude mít Elon, potažmo Tesla v budoucnu opět finanční problémy. Svět volá po malém, dostupném elektroautě s dostatečným dojezdem a rychlým dobíjením a místo toho dostane Elonovu hračku. hovadinu. Dost možná to bude ten poslední hřebíček do rakve Tesly.

reagovat
RBMK
17. prosince 2019, 16:13
2

TUV i němci obecně tu kecaj do všeho až moc. Doufejme, že jim zase někdo trochu shodí hřebínek, jako když se naposled pořádala přehlídka ruské techniky v Berlíně. Mít tak zákony jako v těch benevolentnějších státech USA, ale ne, my musíme mít za humny skopčáckou pozérpolucii...

reagovat
Trinom
17. prosince 2019, 18:47
2

Mrkačky by šly udělat i s požadavky na ochranu chodců, jen by by se nevyklápěly vzhůru, ale převalily o 180°, jako to měly Corvetty C4.

reagovat
Woyta
17. prosince 2019, 19:54
0

Mrkacky nezabila ochrana chodcu ale pojistovny. Cena pojistneho se pocita z ceny dilu, ktere je treba vymenit pri narazu v male rychlosti. V pripade mechanismu vyklopnych svetel to byla draha sranda.

Trinom
17. prosince 2019, 20:23
4

Což v dnešní době plné radarů, LED světel a celkově všech sebedestrukčních funkcí při nehodě je mrkací mechanismus asi to nejmenší :-D

Woyta
17. prosince 2019, 20:27
0

Asi te prekvapim ale tyhle veci slow crash prezijou, maximalne chteji levnou sadu uchytu.

Trinom
17. prosince 2019, 20:32
1

Jo? A proč se to mění jak na běžícím páse? Se někdy zajdi podívat do servisu.

Woyta
18. prosince 2019, 10:32
0

Protože rychlost nárazu byla vyšší než při zkoušce. :) U některých aut nám při zkoušce vychází, že pokud nemrzne, tak stačí jen naraznik nacvaknout zpět do držáku.

Trinom
18. prosince 2019, 10:45
0

Jak je ta zkouška koncipovaná? To bude jen parkovací ťukanec v rychlostech hrubě pod 5 km/h, ne?
-
Komentář upraven 18. 12. 2019, 10:46:56

Woyta
18. prosince 2019, 12:37
1

Myslím, že 7-10kmh? Nejsem si teď jistej. Ve státech 5mph. Proto vznikli ty vaše oblíbené pětimílové nárazníky. Auto naráží do pevné překážky. Byl jsem teď nedávno na zkušebně kde se tyhle testy provádí a trochu při nich pomáhal. Nějak takhle to vypada

Trinom
18. prosince 2019, 13:01
0

Pokud se nepletu, tak ve státech už nejsou pětimíláky požadovaný od půlky 80's.

Jan Machač
24. prosince 2019, 12:58
1

Je to možný, ale Kaďas z roku 2004 je furt má. Vyzkoušeno za vás ;-)

Trinom
24. prosince 2019, 17:33
1

Stejně je zajímavý, jak americký Ford dělá do dneška nárazníky z polyuretanu a evropský ještě do nedávna z ABS.

martin_100
17. prosince 2019, 19:29
2

Konečně budou nesmyslná eutonormy prospěšný.
Jen ať si debil Ýlon strčí tu svou kravinu za klobouk.

reagovat
ransom
17. prosince 2019, 22:08
11

Proč tohle řešit v Evropě? Ve Státech si může kdejakej jouda postavit bizarní motorku, dostane registrační značku a normálně s ní jezdí v provozu. Což je v EU naprosto nemyslitelný. Jestli s ní nadělá někomu nějakou škodu nebo někoho zmrzačí, je to pak ryze jeho zodpovědnost. Buď má dobrý pojištění (a pak je zase věcí pojišťovny, jestli ho pojistí a za kolik), nebo ho poškozený úspěšně stáhne z kůže za jediné soudní stání.
Riskovat vlastní zdraví v nebezpečným autě znamená taky riskovat, že ti zdravotní pojišťovna bude krátit plnění, nebo že ti zdraží pojistku. A nebo že si holt přišití utržený sleziny zaplatíš sám. Zároveň je to taky riziko pro výrobce/prodejce, že se mu začnou scházet žaloby za to, že někomu prodal nebezpečnej krám.
Tohle je plus minus tentýž případ. Takže nic, co by nás tady muselo nějak rozrušovat. Naše zcela odlišné starosti Amíky taky nevzrušujou.

Nebezpečí pro chodce bych neřešil vůbec. Zavedl bych povinně pro všechny chodce vyrobené po roce 2020 stejné bezpečnostní asistenty jako pro auta a od roku 2025 by už všichni chodci museli mít autonomní řízení. Takový autonomní chodec už se nebude motat autonomním autům mimo přechody, nepoleze do vozovky na červenou a nebude trajdat mimo obec se stealth krytím, takže nehody s chodci zcela vymizí. No a díky sdílení chodců a rovněž díky cílenému dotování městské a příměstské hromadné chůze bude chodců v ulicích podstatně méně.

reagovat
beastar
18. prosince 2019, 02:07
0

To je taková ta klasika. Zakázal bych lidi potom bude všechno v klidu autonomně fungovat. A Tesla ta teda jako bude lítat na měsíc, za stejně poctivě vydělaný peníze jako třeba takovej WeWork a podobný krásný podvody na investory...

ma
martinw
18. prosince 2019, 10:47
0

Ono je jedno že to bude jezdit třeba jen v USA - opět ukázka parádního marketingu.

reagovat
Jaromír
18. prosince 2019, 11:05
0

On snad Elon chtěl vyvážet toto do Evropy?

reagovat
Caddy
18. prosince 2019, 13:30
0

Sice je to skoda, ale hadam, ze si Evropa muze nasrat se svymi normami a halt to bude jen pro US, pripadne dalsi zeme, kde to neni tak svazane (pripadne svazane jinak). A zivot si cestu vzdy najde, kdyz to nekdo bude fakt moc chtit...

reagovat
krab
18. prosince 2019, 13:56
1

Němci na autech neradi vidí hrany. Teď sleduju jednoho známého renovátora na youtube a ten představil nový projekt : Lamborghini Miura. Bude provádět takovou citlivou konzervaci. (Ian Tyrrell classic workshop) a ten říkal zajímavou věc. Konkrétní auto bylo prodaný nový v Německu a pro uvedení do provozu se tehdejší technický nelíbily ostrý hrany řas kolem světel i kolem "žáber" přívodu vzduchu za dveřmi. To jsou hliníkové frézované díly, normálně je na konkrétním autě ubrušovali. To jen taková zajímavost... Těším se zase na další díl.

reagovat
Csaba
21. prosince 2019, 12:36
1

Já bych v nadpisu článku slovo "varuje" nahradil termínem "uklidňuje" a věc bych považoval za úspěšně a definitivně vyřešenou :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem