načítám data...

5 automobilových chyb ve filmech a seriálech

Auta jsou ve světě filmů a seriálů zobrazena často. Někdy jsou dokonce v hlavní roli. A i tak člověk při sledování mnohdy narazí na všelijaké autařské chyby. Jaké třeba?

zobrazit celou galeriiFoto:   Archiv IMDB

Dnešním článkem propojím svět automobilový a svět filmový/seriálový, jelikož spolu úzce souvisí. Filmy a seriály ze současnosti by bez aut totiž vlastně nezobrazovaly skutečnost. Je pravda, že ve většině audiovizuální produkce hrají jen drobnou roli prostého přepravníku postav z místa A na místo B. Pak jsou ale filmy, kde naopak mají jedny z hlavních rolí. Nejčastěji v nich vezou hlavního hrdinu vstříc dobrodružství, které často skončí problémem, z něhož se dostane právě díky autu. Alternativně třeba pomáhají detektivům polapit prchající padouchy. Dokonce existují i filmy, které jsou přímo o autech. Takovým snímkem je třeba klasika 60 sekund, ve které je ústředním motivem ukrást velké množství modelů za jednu noc. Také se ale dá mluvit o poněkud infantilnějších produkcích, jako je třeba animák Auta, kde vozidla sama žijí své cestovatelské životy. Ta samá tvrzení pak víceméně platí i o seriálech.

foto: Pixar

Nehodlám vám ale dnes předkládat nějaký seznam nejlepších filmů nebo seriálů o autech. Ostatně mám dojem, že něco takového už na Autíčkáři bylo. Budu si napopak trochu stěžovat. Ať už se totiž bavíme o jakémkoli propojení těchto světů, je pravda, že v něm vznikají chyby. Některé vznikají nepozorností, jiné neznalostí. Nicméně jsou to chyby velmi časté. A mně tak trochu vadí, tahají mě za oči. Ano, musím přiznat, že jsem odedávna detailista a neuniknou mi věci, které by laik bez problému přehlédl. Ale protože tady jsme na stránkách, kde auta hrají hlavní roli už z principu, troufnul bych si tvrdit, že zrovna zde nebudu sám. Chystám se vám tedy popsat pět automobilových chyb, které se s téměř železnou pravidelností objevují ve velkém množství filmů a seriálů.

zdroj: imcdb.org

zdroj: imcdb.org

Vyhnu se ale dvěma, které vás možná už napadly. Prvním je zvyk nahrazovat titulní auta méně hodnotnými provedeními, pokud mají podle scénáře bourat. Typicky se jedná třeba o případ Kobry 11 , kde hned po několik sérií platilo, že Semirovo novotou vonící BMW řady 3 generace E46 bylo v případě nárazu záhadně nahrazeno mírně vizuálně upraveným modelem z generace E36. To mi nevadí, je mi totiž jasné, že i velké produkce si musí hlídat rozpočet a rozbíjet drahá nová auta, když existuje levnější alternativa, není nutné. Druhým nešvarem, který nebudu řešit, je takzvaný product placement, neboli cílené umístění produktu do audiovizuálního média. Sice mě šíleně překáží, když třeba celá jedna vesnice jezdí záhadně modely té samé značky bez zjevné příčiny a vnitřní logiky (příkladem budiž Troškovy Babovřesky, kde všichni až na pana faráře jezdí citroënem, včetně těch, kteří se v průběhu děje přistěhovali, jaká náhoda), ale přecházím to, opět to platí účty, což nějak chápu. Ani jedno vlastně není chyba, je to uděláno vědomě.

zdroj: imcdb.org 

Hodlám lamentovat nad chybami, které žádný vliv na rozpočet filmu nemají, žádný vizuální problém neřeší, a přitom mnohdy způsobují naprostou nesmyslnost dané scény. Ano, chápu, magie filmu může některé věci prostě obejít, ale v následujících případech by opravdu stačilo se jen trochu důkladněji podívat a problém by nebyl. Ony ty vady, o kterých píšu, mají navíc tak jednoduché řešení, až mě vysloveně dráždí, že to autoři filmu, tedy vizuálního materiálu, neřeší. Všechny se budou odehrávat ve scénách, kde probíhá dialog mezi postavami v interiéru vozu před ubíhajícím pozadím. Tam je totiž těch chyb často opravdu hodně, mnohdy i několik najednou.

Chyba č. 1 - nesedící pozadí 

První chybu tohoto seznamu vidím téměř pokaždé, když se na nějaký film nebo seriál dívám. Vezměme si modelovou situaci. Postavy jedou ze svého domu někam jinam, třeba do restaurace, do školy, to je celkem jedno. Po cestě řeší nějakou záležitost podle scénáře a za nimi je v oknech vidět okolní provoz. Jelikož by ale nebylo vizuálně příliš atraktivní, kdyby byly postavy snímány neustále z jednoho úhlu, je celá scéna několikrát prostříhána. A tady nastává problém. Když dojde ke střihu třeba na detail řidiče a pak zpět na celou skupinu, najednou nesedí ubíhající okolí. Silnice tedy většinou ano, ale jsou tam úplně jiná okolní auta.

zdroj: imcdb.org

Jako příklad si můžeme vzít téměř cokoli, mě napadá třeba scéna ze seriálu Dva a půl chlapa, epizody 21 druhé série,  v níž celá rodina jede na pohřeb jednoho z Charliehových a Alanových nevlastních otců a po cestě řeší své vpravdě láskyplné vztahy. Proběhne mnoho střihů a téměř při každém se zcela mění okolní provoz, aniž by pro to byl nejmenší důvod. Dokonce to ani nejde logicky vysvětlit, repliky jednotlivých postav na sebe přímo navazují bez náznaku nějakého zdržení, které by za jednotku času logicky umožnilo okolním autům se aspoň trochu přeskládat. Ne, auta se zjevují a mizí úplně bezdůvodně a třeba všechna najednou. Ptám se proč? Je třeba poznamenat, že existují produkce, kde se daný záběr natáčí s autem na valníku, které štáb i s posádkou táhne jiným vozem po okolí. Tam to smysl dává, často se musí udělat hned několik záběrů, než se hercům povede repliky odříkat správně a ze všech úhlů kamery. Není možné uhlídat, aby se za autem v záběru v takovém případě provoz neměnil. Ale tyto nešvary se objevují i u natáčení před modrým plátnem. A tam to neberu. Stačilo by si jen pohlídat, aby byl v návazných scénách použit stejný záběr okolí, který se natáčí zvlášť. Vždyť to nemůže být tak těžké.    

Chyba č. 2 - volant nakřivo

Druhou chybu v mém seznamu vidím ve filmech také poměrně často. A nelíbí se mi ještě víc než ta předchozí. Základní modelová situace je stejná, opět tu máme několik postav jedoucích v interiéru auta a řešících aktuální stav věcí. Opět tu máme střihy na postavy z různých úhlů. Někdy se střihač (kameraman, režisér, nevím) rozhodne, že postavy bude snímat i směrem ze zadního sedadla, aby tam byla zase nějaká změna. Často to tak bývá v případech, kdy v záběru hustě prší, aby bylo díky množství vody na čelním skle a neustálému stírání stěračů o této skutečnosti obecenstvo dostatečně informováno, a pojalo tak dojmu, že scéna je třeba depresivní. Potud vše v pořádku. Jenomže se z nějakého důvodu často stává, že řidič má v záběru zcela špatně otočený volant. Kdyby to bylo jen trochu, přehlédnu, třeba autu ten volant měnili a nenasadili ho úplně správně. Mnohdy se ale stane, že řidič, přestože očividně jede rovně, má volant úplně opačným směrem, až přes něj pořádně nevidí na přístroje.

zdroj: imcdb.org

Jako příklad mi tentokrát poslouží scéna jednoho z (dle kritiků) nejlepších filmů za celou dobu americké kinematografie, thrilleru Sedm. Postavy hrané Morganem Freemanem a Bradem Pittem, detektivové, v ní jednou za jednou z prvních obětí trestného činu ve služebním autě (je to snad starý Chevrolet Caprice). Venku hustě prší a policisté řeší vpravdě filozofické otázky o významu života a města ve kterém žijí a tak podobně. A prakticky pokaždé, když je záběr na Freemana, který řídí, jeho volant je zcela bez logiky hlavou vzhůru. Jede zjevně rovně. Pokud by totiž tak dlouho zatáčel, jel by v kruhu, což není nikde ve scénáři ani v okolích záběrech naznačeno. Tak proč má volant takhle? Toto je opět neopodstatněný a zároveň snadno napravitelný prohřešek. Vždyť i herec sám si přece musí všimnout, že takhle volant být nemá. Navíc, stačí ho vrátit do rovné polohy, aby odpovídal natočení kol, a je to. Ach jo.

Chyba č. 3 - točení volantem

U volantu ještě chvíli zůstaneme. Postavy ve filmech a seriálech si s ním totiž často zjevně opravdu nevědí rady. Ony totiž kromě toho, že ho mívají natočený úplně špatně, taky rády s volantem otáčejí. Situačně jsme opět v interiéru, s pozadím často nějaké rovné americké dálnice. A přestože je dálnice vizuálně opravdu rovná, řidič má neustálou potřebu volantem korigovat směr. Ale dobře, to bych ještě přešel, kdyby akce byla plynulá. Ne všechna auta jsou vždy v dokonalém stavu a jemná korekce je občas potřeba, že? Nicméně jemně a plynule to postavy opravdu nedělají. Naopak s volantem zběsile otáčejí tam a zase zpět tak, že za sekundu směr jízdy zkorigují třeba čtyřikrát. 

zdroj: imcdb.org

Příkladem budiž další americký akční snímek, tentokrát v hlavních rolích s Keanu Reevsem a Sandrou Bullock, kteří musí dostat pod kontrolu autobus, jenž, pokud zpomalí pod 50 mil za hodinu, vybuchne. Film se jmenuje Rychlost. Ve filmu je taky scéna, v níž se Keanu snaží dostat do interiéru prostředku hromadné přepravy, aniž by musel jakkoli zpomalit. Vypůjčí si k tomu Jaguar XJS, se kterým se s autobusem nahání, pak se rozhodne, že prudce zabrzdí s otevřenými řidičovými dveřmi, které mu autobus urazí a on se tak může slavnou scénou s přelezením mezi jedoucími vozidly dostat dovnitř. Jenže po dobu, kdy řídí Jaguar s uraženými dveřmi, zcela nelogicky točí volantem. Přestože jede po rovné dálnici v autě, které se zjevně nijak nesmýká. A zase, proč? Vždyť k tomu není jediný důvod. Naopak, kdyby to takhle při jízdě opravdu dělal, velmi pravděpodobně se rychle dostane do problémové jízdní situace.   

“Chyba” č. 4 - absence předních opěrek hlavy

Dalším bodem v seznamu je taková chyba nechyba. Není totiž daná neznalostí nebo nezájmem. Nicméně zobrazuje z hlediska bezpečnosti nevhodný fenomén, proto ji zmíním taky. Opět jsme v interiéru před ubíhajícím provozem. Tentokrát ale v autě jede lidí víc, takže jsou zabrané i zadní sedačky. I tady probíhá důležitý hovor, kterého se zúčastní celé osazenstvo vozidla. Přední pasažéři jsou ale oproti těm zadním v potenciálně silné nevýhodě – nemají totiž opěrky hlavy, zatímco cestující vzadu ano. Věřím, že ani nemusím popisovat, jak nevhodné řešení to je v případě jakéhokoli nárazu.

zdroj: imcdb.org

Příklad ani moc uvádět nemusím, stačí když si pustíte jakýkoli (nejčastěji americký) film nebo seriál, je to přítomno skoro ve všech. Na obrázku vidíte scénu ze seriálu Teorie velkého třesku. Na druhou stranu je tato “chyba” na rozdíl od ostatních udělána zcela schválně. Dělá se proto, aby opěrky nezacláněly a bylo dobře vidět i na herce na zadních sedačkách. Nicméně si myslím, že to jde vyřešit i jinak. Opěrky hlavy zas tak velké nejsou, aby překážely tolik, jak je často vidět ve filmech českých, v nichž se podobná praxe s odebíráním opěrek téměř nepraktikuje a diváci vidí postavy vzadu i tak. A pomůže třeba to, že se herci z těchto míst mírně vykloní doprostřed – a už jsou v záběru celí. Jak jednoduché. Přitom přirozené, nevím, jak vy, ale když jedu vzadu a bavím se s lidmi vpředu, taky se často trochu předkloním, abych je lépe slyšel. Podle mne je toto řešení pořád lepší než odmontovat opěrky hlavy.  

Chyba č. 5 - nesedící interiér a exteriér vozu

Tato chyba ze seznamu se vyskytuje asi nejméně často. Navíc je to chyba, na kterou člověk musí být opravdu detailista, aby si jí všiml. Ale mně neunikne skoro nikdy, tak vám napíšu i o ní. Opět se jedná o scénu zevnitř vozu, ovšem tentokrát v kombinaci i se scénami zvnějšku auta. Zase se řeší nějaká životní událost. Tentokrát ale nechybí opěrky, volant je správně, nikdo s ním zbytečně netočí a pozadí taky může sedět. A stejně je něco špatně. Stejně tam cosi nesedí. Ve venkovních scénách jede auto třeba s očividně tmavými potahy. Proč to auto z vnitřních scén má světlé? A když už jsme u toho, proč má to vnitřní očividně sedačky takové, které to auto z venkovních scén nikdy nemělo? Proč má jinak postavené sloupky? Proč má jiný tvar zadního okna? Hádáte správně, ano, ono se totiž nejedná o stejné auto. A tím nemyslím, že by třeba zvenku byl použit stejný model, jen ve vrcholné výbavě, a ve vnitřních scénách hrála základní specifikace. Ne, mám na mysli příklady, kdy auto z vnějších scén je úplně jiné než to z vnitřních. Občas se stane, že to není ani stejný výrobce.

zdroj: imcdb.org

Pro příklad tentokrát zůstaneme doma a vydáme se na prosluněnou jížní Moravu, do filmu 2 Bobule. Je v něm scéna, ve které se Jana Pidrmanová a Tereza Ramba řítí krajinou, aby našly své životní partnery, představované Kryštofem Hádkem a Lukášem Langmajerem. Je to poměrně akční scéna se spoustou střihů na spěchající auto a na děvčata nadávající v interiéru. Akorát pozornému oku autaře neunikne, že zatímco ve vnějších scénách se vinicemi řítí první generace Hyundaie i30, děvčata sedí v interiéru Peugeotu 307. Jak se to stalo? Proč se to stalo? Vždyť to už nemá vůbec žádnou logiku. Jak by se mohly postavy přesouvat z jednoho auta do druhého bez jakékoli byť sebemenší záminky? Vždyť ten hyundai na place očividně byl, proč je tedy interiér použitý z peugeotu? Vím, je to detail, ale mně na to prostě okamžitě padne oko vždy, když ten film vidím.  

Toto je tedy seznam pěti automobilových chyb, kterých si ustavičně všímám ve všemožné audiovizuální tvorbě napříč světem. Samozřejmě ani jedna z nich nehraje ve výsledku žádnou roli, protože o těchto detailech ani jeden film není. Tam jde o úplně jiné věci. Stejně jsem ale názoru že jsou to zbytečné chyby, které poukazují buď na neznalost tvůrců, nebo na nezájem se těmito chybami zabývat. Nevyčítám jim to. Jednak v dojmu z filmu mě to vlastně neruší. Pak taky kdybych měl jako autař udělat třeba video o nějakém voze, nejspíš bych z filmového hlediska udělal mnohonásobně víc chyb. Ale za oči mě to prostě tahá, protože vyhnout se těmto problémům mnohdy opravdu není těžké. Na závěr se vás zeptám na dvě návazné otázky: Všímáte si taky takovýchto automobilových prohřešků ve filmech a seriálech? A pokud ano, víte ještě o nějakých dalších, které jsem nezmínil?

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Opelfahrt
13. února 2022, 14:07
3

Ve starších českých filmech, řekněme tak z roku 1970 až 1990, byl takový nešvar, že produkce nesehnala do aut platné tabulky SPZ, a tak výrobci dekorací malovali SPZ ručně. Působilo to směšně, ale asi byl se sháněním značak nějaký administrativní problém, navíc agenda SPZ a ŘP spadala pod policajty.

Jinak ty opěrky hlavy mi vadí trochu míň, ale často si všímám, jak má produkce auta pro natáčení krásně naleštěná, hlavně skla. To si říkám, že bych taky potřeboval, aby mi to přišli do garáže vyleštit, hlavně zevnitř.

reagovat
Jenda_K
13. února 2022, 17:02
6

A v cizích filmech dabovaných u nás v 70 a počátkem 80 let měly všechny auta při rozjezdu zvuk Škody 1000 MB, včetně kvílejícího ventilátoru chladiče, působilo to také naprosto směšně.

Opelfahrt
13. února 2022, 17:59
0

Jo, jasně, stejnej zvuk měla Š 100, kterou jsme měli doma, takže to bylo vtipný.

martin_100
13. února 2022, 20:12
0

A ve filmu Otčina (Fatherland) zase měly všechny kulatý Wartburgy 311 zvuk osmiválce :-)

Frankie
13. února 2022, 15:54
7

Mi přijde úsměvné, až trochu trapné přeletování znaků aut, pokud si nezaplatili PP. Nejvíc to bije do očí na Oktavkach v detektivkách. Já si fakt pak díky tomu lámal dlouho hlavu jakou značkou auta to ta nese policie jezdí.
Vyzdvihnul bych serial Devadesátky, tam je ten výběr a použití dobových aut fakt supr, a to vc. zvuku při startování, kovové cvaknutí dveří atd.

reagovat
beastar
13. února 2022, 16:56
10

Nekonečná převodovka v FaF, ale i jinde. Kde postavy pro zdůraznění řadí nahoru a dolů, tak často že to nedává smysl. Vytváření pocitu, že i us fullsize sedan jede 200 kmh a zatáčkou se prosmýkne jak kašička. Přitom ty samé modely v rukou policie jsou o 100 pomalejší a jdou ochotně ihned přes střechu. Většina detektivních a akčních filmů us provenience.
Hláškování v high speed honičkách... Typu a mám tě hajzle, na tachometru 233 ve městě. Plus řízení takzvaně na Vína. Jednou rukou drift, cigáro v koutku..

Přitom reálně má člověk už 130 plus co dělat pokud je provoz a okreska. I když se nahání pro legraci s kámošem třeba...

reagovat
PepaSFI
13. února 2022, 17:37
5

ona celá ta serie FaF by se dala probrat komplet. Já tam mám pár oblíbených momentů, třeba, tuším ve dvojce, jak tam závodí na ulici s těma dvěma muscle. Ulice dlouhá pár set metrů a oni na tom stihnou tolik věcí, včetně nehody a ještě to dokážou vyhrát. Nebo Tokyo drift, hned na začátku. Hošík tam závodí s vejtahou ve Viperu na staveništi. Dramaticky tam z těch kár rvou co se dá a vedle nich jede pickup s povykující hordou mládežníků. V jedničce tam vesele ujíždí policajtům s károu co má mít propálený písty protože mladej blbě řadí a blbě dává nitro. Prostě nekonečná studnice, ale jo, je to zábava. Jen škoda že autoři neznají míru v akčnosti, bohužel se z toho stala změť šílených divokých scén stříhaných tak, že člověk neví jestli nesedí v popelnici co se kutálí po schodech do sklepa. Divák, ne filmový hrdina.

Mrkef
13. února 2022, 19:10
2

Do Tokio Driftu se mi série celkem líbila. Přijde mi, že se děj točil okolo aut, minimálně v 1. a 3. díle, dejme tomu i celkem reálně.
Částečně ve 2. a hlavně v pozdějších dílech jsou auta už jen součástí akcí. Klasický filmový produkt, kde auta jsou již jen mozaika do příběhu a nikoli samotný příběh.
V tom vidím tu změnu, když pominu, že 1. a 3. díl byl tak nějak dejme tomu reálný, ostatní jsou série akční scifi.

martin_100
13. února 2022, 20:18
3

To řazení je tam vůbec zajímavý. Rve auto na plno na nejvyšší kvalt záběr na otáčkoměr v červenym a co hrdina udělá aby ještě zrychlil? No podřadí přece :-D

Le
LennyLeonard
13. února 2022, 20:59
4

Nebo pri honicce/sprintu a kdykoliv kdyz jde do tuheho, nakonec je moznost jeste vice seslapnout plyn vcetne zaberu na nohu jak na nej opravdu slape ale to je asi tim ze jsem zatim neridil auto kde se “zavodi” na pul plynu

RadekZak
14. února 2022, 16:25
3

A co teprve, když Brian ve 2 díle předvádí autoškolu B. O'Connera a jede pozpátku po dálnici a všechny předjíždí. Bych chtěl vidět auto co dá 80MPH na zpátečku :-D

martin_100
13. února 2022, 20:09
2

No jasně že všímam.
Hodně toho bylo v seriálu Vražedný pobřeží kde se Nick Slaughter proháněl v modrym Jeepu CJ předchůdci Wrangleru.
Někam jel a střídaly se záběry na celek auta, polodetail detail aut z pravidla přes kapotu čelním skle na Nicka za volantem a pohledy z vnitřku vozu.
Milej Nick někam jel a za tu dobubjízdy se autozajímavě měnilo. Během tý jízdy měl stěrače doleva, zachvíli doprava aniž by stíral a pak v jednom prostřihu klidně vůbec nebyly namontovaný, zpětný zrcátka byla normálně za chvíly ale byly sklopený. Dokonce se stalo že čelní sklo bylo notmalně postavrený, na jeden prostřih bylo chvilku sklopený ba kapotu aby v dalšim pohkedu bylo zase vztyčený.

V Kobře zase auta ráda lítala vzduchem. Krásnej pohled na vzduchem ve vývrtce letící černou alfu. Pohled od spodu. Na podvozku motorovej prostor překrytej plandající černou fólií dával tušit absenci motoru a mávající zaříznuta trubka výfuku těsně za motorovym prostorem to potvrzovaka.
Na bezmotorovy auto ta akfa v předchozích záběrech fakt slušně pelášila po dalnici.

A nezapomínejme na Bullita kterýmu během jedný honičky upadlo z kol 7 poklic.....

reagovat
martin_100
14. února 2022, 10:07
9

Ještě hsem si vzpoměl ke Kobře11 na heden posřeh.
Honočka po dálnici. Simír s E46 pronasledujrxdarebaka v jinym soudobym autě. Kolem běžnej normalní provoz. Skladba aut kolem 5 let stáří. Hedou jedou a bahednou se okolní privoz změní. Dalnici najednou zaplní dvojkový a trojkovy golfy, omegy A, escorty mk4, transportery T3, občas piáno, kamiony najednou tahají hranatý scanie. Do očí bijící zestarnutí vozovýho parku znamená jediný. Bude velká hromadná bouracka.

Le
LennyLeonard
13. února 2022, 20:55
2

Jako seria FaF jak je zde zminovano je zcela jinej level ohledne chyb ve filmu ne jen s auty. Vtipne jsou i sceny ve starych 007 ale tam to beru jako ze hold stara technologie. V modernich filmech jsou tyto veci k placi a je jedno jestli chyba jen u scen s autama. Nejvice to clovek pociti kdyz je film o tematu/pribehu cloveku blizky nebo kdyz je primo z oboru. To by si jeden kolikrat rval vlasy. Pak je videt kdo a kde setril.

reagovat
Ch
Chochin
14. února 2022, 07:53
0

Detail ako napriklad, dej filmu sa odohrava v 70. rokoch a v zaberoch je vidiet auta z 90's - takych filom je dost.
Potom mi vadi ked autam piskaju gumy pri kazdom rozjazde alebo brzdeni aj ked sa to odohrava v rychlosti chodze :-)
Alebo U.S. akcne filmy ked niekto vystupi z auta a ani nezatvori za sebou dvere

reagovat
martin_100
14. února 2022, 08:12
1

Copa v rychlosti chůze. V anerickych filmech jeden čas pískaly gumy i na sněhu nebo šotolině.

beastar
14. února 2022, 09:07
3

Ano výborný v US produkci je i parkování. Vždycky tam je totiž místo. A to i v N.Y. kde normálně do centra autem nikdo nejezdí. Protože nenajde místo na zaparkování.

Pak mě ještě občas baví jak tlupa lupičů jede vykrást banku, muzeum, vilu, firmu v centru velkoměsta. A jede tam v nenápadné červené Impreze sti, křiklavě zelené Giulii qv, obřím us coupé nebo v něčem jinak podobně nenápadném.

Ch
Chochin
14. února 2022, 10:13
3

Baby driver? ta cervena Impreza ze? v kontraste s vyberom auta bola scena s tou imprezou dost dobre natocena si myslim.
Co sa vyberu auta tyka, tak v kazdom druhom horore, alebo temnom filme jazdi niekto na starom kombi od Volva
Dalej mozno ked auta vybuchnu pri beznej nehode ako keby viezli 1000l benzinu v kufri.
Tiez ked je scena kde je sneh a nedokazu doverihodne to auto zaspinit, tak napatlaju nejaku bielu penu na boky a dvere.. ale to uz su blbosti :-)

Ha
Hansoff
14. února 2022, 09:09
2

Velice zajímavé je sledovat to z druhé strany. Před lety jsem byl u natáčení Šumného horácka (Naše SDH na natáčení zapůjčilo auto) a přesto že v okolí natáčené scény je cca 20 dalších lidí, jen sám kameraman a režisér vidí, co je reálně v záběru. Uhlídat, kde se z záběru mihne něco, co tam nepatří, to není sranda. Zvlášť, když se v okolí pohybuje spousta čumilů. Pokud si toho všimne až sřihač, těžko se zásadní scéna vynechá nebo přetočí (třeba s půlročním odstupem). Tohle natáčení například zkomplikovalo to, že při přejezdu z Třebíče do Tasova se u auta zadřel motor. Některé scény se tedy musely točit s autem tlačeným bandou dobrovolníků a to nebylo jednoduché, schovat tolik lidí za auto aby nebylo vidět nohy a hlavy. První scéna s autem (natáčela se jako poslední) se odehrává na náměstí v Meziříčí. Titus Krška předává od vozu kliku a klíče, ale startovací klika nejde jednoduše sundat, tak předává kliku od navijáku hadic a klíče od našeho domu (klíč od auta je malý a v záběru by byl sotva vidět).
Z výše uvedených chyb jsem žádnou nepozoroval, ale během natáčení jsme na žádost kameramana odšroubovali nevyužitý držák savic mezi prostorem pro řidiče a pro posádku. Kameraman nás pochválil, ale režisér "zje*al", protože scény nejdou postupně a tak tam někde je držák v záběru vidět a někde ne. Štáb si ze mně potom dělal srandu, že na kfilmu.net budu určitě slavnej...

reagovat
Opelfahrt
14. února 2022, 17:20
0

BFU nehasič si takovýho lapsu ani nevšimne :-) Právě jsem to vyzkoušel, podíval jsem se na ten díl v archivu ČT, protože mě zajímal Medřič a Tasov a okolí a teda nevšiml jsem si, spíš jsem sledoval, jestli to Vávra nenarve do okolních vozidel, když při řízení čumí dozadu do kamery. Dík za tip.

David Střítežský
14. února 2022, 12:42
1

Tady si musím přidat svou trošku, v nějakým rozhovoru mluvil Casey Stoner (ex MotoGP) o tom že ve spoustě filmů jsou motorky špatně ozvučený. Nikdy jsem si to tak nějak neuvědomoval, ale od té doby to nemůžu odvidět/odslyšet.
Pohleďte níže na honičku dvou jednoválců znějících jako GSXR :D

reagovat
martin_100
14. února 2022, 13:41
0

Jo Žhavý Výstřely a sxéna s Hondou Transalp první generace. Jako jo je to ozvučený dvouválvocym véčkem. To je konstrukčně odpovídající. Ale ten zvuk je nejspíš nahranej od harleje. Transalp s origo vejfukem tak hutnej zvuk nemá. Ani s laďákem nrni hutbej ake spíš štěkavej. Ostatně to těžkopádny dunění nesedí s tim co tam předvádí. Na takový řádění by musel alpíka dakeko víc točit.
Normální divák nemá šanci poznat. Ale já toho alpa mam doma tak to mam naposlouchaný.

martin_100
14. února 2022, 16:09
0

danklapy
14. února 2022, 16:20
1

Tohle je častý prohřešek. ve filmu Yes man, když Jim Carrey jede z nemocnice na Ducati Hypermotard. Motorka má celou dobu zvuk čtyřválce a to mě strašně vytáčí :D

Grand Admiral Thrawn
14. února 2022, 16:50
2

Je to jedna z mých nejoblíbenějších scén v celé historii kinematografie, ale nemůžu si nevšimnout toho, jak tam James Bond projíždí malebnou alpskou krajinou a na navigaci mu to ukazuje, že je kousek od Ženevy.

;ab_channel=MB%27sGarage

reagovat
PepaSFI
14. února 2022, 18:44
2

ony ty bondovky si občas dělají srandu možná i samy ze sebe. Legendární je , nevím už ve kterém filmu, jak vjede po dvou kolech do úzké mezery mezi domy a ven vyjede opačně. Říká se, že to vzniklo náhodou, ihned se to zjistilo ale padlo rozhodnutí to tam nechat jako vtípek, jak je ten 007 skvělej řidič.

Woyta
15. února 2022, 00:14
1

K bodu 5 bych dodal, že na interierové záběry se používá ořezaná kastle aby se dalo s kamerou dostat všude. V případě větší produkce na to mají více aut, nebo jednou ale mají třeba výměné panely. V případě Rychle a zběsile je většina interiérů natočena v jedné Hondě Civic. Craig Lieberman se dost rozpovídal o natáčení.

reagovat
v0
v0c4s
15. února 2022, 14:53
2

mě hrozně vytáčí jak jsou auta "neprůstřelný", přitom 9mm tím autem proletí jak nic (viz arabský speciál TopGear), jediný místo kde se dá jakž takž schovat před střelbou u většiny aut je u předního kola, kde je obvykle motor... taky obecně honičky, kde nějaký SUV se záporákama dohání sportvoní sedan, skrz město na dálnici, je to fuk ty auta sou si rovna, trochu mi to připomíná NFS Most wanted, člověk tam letěl 400km/hod ve Veyronu, ale nejadou se vedle něj vyřítilo policejní SUV, které ho předjelo a vytlačilo

reagovat
ransom
15. února 2022, 20:48
1

Autíčkář to má ještě dobrý. Představte si, jak asi u filmů trpí ajťáci, lékaři, historici, kosmonauti... Já jako elektrikář taky občas vylítnu.

K těm zvukům - nejradši vzpomínám na nějakej československej film pro mládež ze začátku osmdesátek, kde chlapec rozšlapával na pusté polní cestě Babettu a ozval se zvuk třiapůle. No ale furt to bylo lepší, než když infantil Strýček Jedlička dubloval v postsynchronech čokly a koně.

reagovat
eLzyx
16. února 2022, 11:58
-1

vzpomínám si na film Kájínek, kde jezdili s S80 II.generace, ale při natlačení na nedostavěný sjezd a pádu auta na střechu z toho byla S80 1. generace. Ještě víc zamrzí, že autu po pádu nic extra nebylo, ani jej dodatečně nepomačkali, aby to vypadalo fakt ošklivě, smrtelně, přesto řidič(ka?) ve filmu zemřel(a?).

reagovat
Moses
06. března 2022, 20:31
0

Ja som mal vzdy vo filmoch najradsej, ze vsade boli odomknute auta :D
Este mozno to odomykanie obcas ukazali ale velkarat proste hlavni akteri odidu od auta a nechaju ho odoknute...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Hummer H2  2008
Hummer H2

2008 rok výroby
400 koní výkon
6 200 ccm objem

Chevrolet Caprice 9C1 Police 1992
Chevrolet Caprice 9C1 Police

1992 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Tahoe Z71 4x4 2007
Chevrolet Tahoe Z71 4x4

2007 rok výroby
320 koní výkon
5 300 ccm objem

Cadillac Escalade ESV 2010
Cadillac Escalade ESV

2010 rok výroby
403 koní výkon
6 200 ccm objem