načítám data...

TOP10: Auta, která jsou budoucími klasiky

Určitě všichni znáte BMW M3 E30, Ferrari F40 nebo Deltu Integrale. Ještě aby ne, jsou to ty největší klasiky všech youngtimerů. My si dnes zkusíme zahrát na vědmy a odhadnout, která auta z nynějšího milénia potká podobný osud...

zobrazit celou galeriiHistorie, TopX: TOP10: Auta, která jsou budoucími klasiky

V pondělním ptejte se Bobash napsal, že téměř každé auto si projde stejným cyklem. Nejdříve je nové a potom zánovní. Později se stane ojetinou a následně starou plečkou, kterou nikdo nechce a až po nějaké době se z něj stane opět objekt zájmu. Jenže v první větě tohoto článku je důležité právě ono slovo téměř. Ne všechna auta musí nutně dojít do stadia nechtěné a opovrhované plečky. Mnohá jsou natolik osobitá či jedinečná, že se stanou kultovními…  A i když se dostanou do nejhoršího automobilového věku mezi 15 a 25 lety, mohou se po nich lidé utlouct. Kultovní auta totiž nikdy nepřestanou být "cool". Líbezný osud věčné přitažlivosti automaticky potká velkou část supersportů a ostatních aut z kategorie nejdražších, proto se jim v našem výběru budeme věnovat spíše okrajově. Nezaměňujte následující směsici vozidel za  "investiční" auta (přestože růst ceny je v silně dlouhodobém horizontu určitě čeká), tohle je náš TOP list budoucích klasiků – tedy aut, která budou za pár desítek let perlami mezi youngtimery, či silně nedostatkovým zbožím na trhu. Ať už proto, že se jich vyrobilo příliš málo, nebo proto, že po nich bude toužit každý.

BMW 1M Coupe

Hned zkraje si trochu zaexperimentuju. Celou redakční konverzaci ohledně budoucích klasických BMW provázeli očekávatelní kandidáti. Jistě se všichni shodnem na M3 E46 – společně s E30 patrně nejuctívanější generací M3. Pak tady máme Z4M Coupé, které famózní řadovou šestku S54B32 povzneslo díky sportovnější platformě ještě o kus dál. No a takové BMW 130i bude dozajista také výsostně ceněno neb jde patrně o poslední opravdové řidičské BMW mimo divizi M, které jezdí a funguje tak, jak bylo v Mnichově pár dekád zvykem, než se filozofie značky začla měnit do dnešní podoby. Jenže mým černým koněm je nejmenší zástupce divize M. Kupé jedničkové řady sice nepobralo všechnu krásu světa, ale zároveň bylo pro M GmbH tak trochu živou vodou. Sportovní oddělení si totiž část ortodoxních příznivců znepřátelila mastodontními X5, X6, dieselovou 550d a spekulacemi o M7. Proti tomu všemu působilo 1M jako skutečný návrat k tradicím a internet začly zaplavovat fotky baculatého dvoudvéřového sedanu zahaleného v oblacích kouře či deroucího se vpřed tak trochu na krabí způsob. 1M se prodávalo pouhá dvě léta a jeho produkce byla omezena. Přestože BMW vyrobilo pro velký zájem skoro 3x více, než původně plánovaných 2.500 kusů, zůstal trh nenasycen a to vedlo k situaci známé pouze u těch nejexkluzivnějších supersportů zvučných jmen -  lehce ojetá auta se totiž po ukončení produkce prodávala za vyšší ceny, než když byla nová a tento stav trvá. 1M se zkrátka povedla a trefila se do vkusu zákazníků, kterým v portfoliu BMW chyběl možná právě model ideově blízký M3 E46. Vemte jed, že 1M Coupe své poslední slovo ještě neřeklo a přestože mu pod kapotou nebije atmosférický, nýbrž přeplňovaný šestiválec, zájem příznivců neztratí.

-Vavris-

Ford Focus RS Mk.I

Kolegové z redakce se divili, že sem chci dát zrovna tuhle rychlou předokolku od Fordu. Prý, jeslti už se na ni nezapomnělo. Já si myslím, že nezapomnělo a ani nezapomene. Focus RS první generace sice možná nedosáhne chuligánského statutu Escortu Cosworth, ale dozajista bude vzpomínán jako první předokolka, která se dokázala hrdě postavit japonským tryskomyším STI a EVO. Možná mu chyběl pohon jedné nápravy, ale byl konstruován tak, aby byl nejlepší. Bez ohledu na to, kolik to bude stát. Focusu RS druhé generace je visuálně teatrálnější a reálně dozajista rychlejší, ale narozdíl od jedničky už jej Ford stavěl tak, aby se mu to ekonomicky vyplatilo a nenese ani onu auru soutěžáku postaveného na značkách. RS Mk.I bylo nekompromisní, lámalo novinářům ruce, bylo hrubé a vytěžit z něj maximum dokázali jen ti nejlepší. A právě proto si myslím, že se v budoucnu o svou popularitu obávat nemusí.

-Vavris-

Honda S2000

Honda 20. století a Honda 21. století, to jsou dva různé světy. Zatímco v prvním případě se to na otáčkoměrech spousty modelů hemžilo čísly evokujícími spíše motorkářskou divizi společnosti, v tom druhém se značka začla silně soustředit na udržitelné zdroje pohonu a auta pro starší a pokročilé. S2000 byla labutí písní Hondy minulého století. Dvoulitrový čtyřválec F20 představoval vývojový vrchol všech předchozích VTECů a VTíček a na čas se stal králem přirozeně plněných motorů v poměru výkonu na jednotku objemu. 240 koní a 9.000 otáček se staly opojnou mantrou pro spoustu automobilových fanoušků. S2000 je společně s Civicem Type-R 7.generace poslední sportovní Hondou ze staré školy. Tedy agresivně naladěnou a do jisté míry nekompromisní (oproti konkurenci). Nic na tom nezmění ani mizerný elektrický posilovač řízení, který krom posledního hondího roadsteru zabil řízení i zmíněného Type-R. Nyní to sice vypadá, že se Honda snaží najít svou ztracenou sportovnost, zadokolkového roadsteru pro náročné řidiče s frenetickou točivou atmosférou se už ale od ní dočkámě jen těžko. A právě proto je S2000 budoucí klasik jako z učebnice, byla poslední svého druhu.

-Vavris-

Jaguar F-type

Trvalo to více, než 50 let, ale nakonec se to stalo. Britský aristokratický výrobce se rozpoměl, jaké to bylo v roce 1961, kdy světlo světa spatřil uctívaný E-Type a vyrobil auto, jež je bezesporu jeho důstojným nástupcem. F-Type by se budoucím klasikem stal už jen díky dechberoucímu designu Iana Calluma. Všechno ostatní by mohlo být špatně a sportovní Jaguar by byl milován, protože vypadá přesně tak, jak sportovní kočičák vypadat má – nadřazeně elegantní, se spoustou sportovního švihu. Jenže F-Type se stal výtečným Jaguarem i svými vlastnostmi. Jaguar musí umět kousat, drápat, vrnět a také řvát pravým chraplákem alfa predátora. Všechno z toho zvládá F-Type dokonale. Tou největší ikonou se bezesporu stane přemotorovaná prostopášná verze s osmiválcem a následována bude V6S s manuální převodovkou. Naštvaná kočka je z racionálního hlediska vlastně nesmysl – na sporťák příliš těžká a luxusní, na GT zase moc divoká a syrová – jenže u budoucích klasiků se vždy hraje především na emoce a těch poskytuje krkající a chrchlající monstrum tuny. F-Type je něco jako protijed na metrosexualitu, výsměch efektivitě a regulacemi svázané době… a v automobilové historii bude mít své pevné a neochvějné místo… 

-Vavris-

Toyota GT86 / Subaru BRZ

O dvojčatech z Japonska už toho bylo napsáno spoustu a považuji za zbytečné znovu opakovat věty obsahující pojmy jako zaměření na řidiče, zábava za volantem či nepřesvědčivý výkon. Proto rovnou přeskočím k důvodům, které podle nás učiní z Toyobaru budoucí klasiku. Jen málo co je kontrastnější, než prvotní nadšení bychařů na inetrnetu z příchodu jednoduchého puristického kupé a následné mizerné evropské prodeje. Sportovní Toyota i Subaru se dostaly do zvláštní bubliny paradoxu – ti, kteří je chtějí, na ně nemají, a naopak kupci, jež jsou ochotni požadovanou částku utratit, o Toyobaru neprojevují zájem (v rámci Evropy snad jen s výjimkou ostrovního kráslovství). Na první pohled to vypadá, že takové auto přece budoucí klasika nikdy být nemůže, ale mi z toho vyplývají spíše jiné závěry. Za takových 10-15 let bude GT86 na trhu s ojetinami nedostatkovým zbožím. Dá se předpokládat, že nadšení fanouškovské základny jen tak nevyprchá a dále bude udržovat status Toyobaru v současných sférách. Ba co víc, dost možná se bude komunita dále utužovat, když vyprší záruky na prodaná auta a majitelé se uchýlí k úpravám, které zbaví Toyobaru nálepky pomalé hračky. Ojeté GT86 a BRZ se pak stanou terčem nadšenců do řízení a návštěvníků okruhových dní, kteří si doposud kupovali ojeté MX-5 a upravovali je. Japonská kupé totiž nabídnou podobně (ne)velké provozní náklady jako Miata, ale jako trumf vytáhnou vhodnější šasi i karoserii. Když se objeví v současné době nějaká MX-5 v top motorizaci a hezkém stavu za rozumnou cenu, mizí děsivě rychle. A teď si představte, že Toyobaru se prodalo o řád méně… 

-Vavris-

Mini Cooper S 

Staré Mini bylo legendou, protože motorizovalo davy a zároveň bylo stylové a skvěle jezdilo. Díky tomu stojí zachovalé kousky slušné peníze, i když se jich vyrobily miliony. Nové Mini sice nemotorizovalo davy, ale stalo se pojízdným vyjádřením stylu. Navíc se jeho vzhled oproti origálu příliš nezměnil a to jsou dva hlavní důvody, proč se dnes i 13 let stará Mini ze začátku výroby retro modelu prodávají za peníze kolem 100 tisíc korun. Ale to, že Mini cool vypadá, by mu ještě nezaručilo pozici mezi uctívanými klasikami. Tu získá díky tomu, že kromě nezaměnitelného vzhledu nabízí také vynikající jízdní vlastnosti, díky kterým si k němu najdou cestu nejen styloví lidičkové, ale i hardcore řidičští nadšenci. Nebo styloví řidičští nadšenci. Speciální postavení opravdové klasiky si tak určitě získají přeplňované modely Cooper S, případně ostřejší John Cooper Works a nebo vůbec nejostřejší JCW GP.

-BobAsh-

Dodge Challenger Hellcat

V tomto případě se pouštím tak trochu na tenký led. Challenger Hellcat je čerstvě představené auto a je opravdu těžké odhadovat, jak se bude vyvíjet jeho obliba v budoucnosti – případně jak dlouho vydrží jeho postavení nejšílenějšího muscle caru všech dob. Pro jeho trvající popularitu a výjimečnost ale mluví jedna věc – je pravděpodobné, že příští generace Challengeru, která se pravděpodobně objeví zhruba za 2 nebo 3 roky, bude (podobně jako konkurenti Mustang a Camaro) menší, sofistikovanější a méně neotesaná. Dnes je Challenger jediným zástupcem klasických muscle cars na trhu – narozdíl od svých menších soupeřů, které jejich interiéry "2+2" řadí spíše mezi pony cars, je totiž plnohodnotně čtyřmístným autem, stejně jako jím byl původní Charger nebo Pontiac GTO. Ten příští už takový nejspíš nebude. A také nejspíš nebude mít tak bezostyšný retro design. Takže i když koruna nejsilnějšího amerického kupé asi Hellcatu nezůstane, postavení nejšílenějšího opravdového muscle caru si pravděpodobně bude moci užívat na věky. A pro ty, kteří touží po velkém a působivém autě, perfektním pro noční cruising městem a občasný odpal ze semaforů, bude vždycky ideální volbou.

-Bobash-

Alfa 4C 

Alfa Romeo, ach ta nešťastná Alfa Romeo. Automobilka je dnes pouze stínem své hrdé minulosti a její budoucnost je nejistá. Jeden model nám však dává naději. Sportovní kupátka a roadstery 4C postavené s mocným užitím uhlíkových vláken budou do budoucna jistojistě milníkem. 4C bude pamatována buď jako poslední předsmrtné vzepětí Milánského výrobce nebo naopak jako model, který odstartoval úspěšnou resuscitaci značky. Nepraktické jezdítko jistě Alfu ekonomicky nezachrání, ale pouze díky němu se o Alfě posledních pár let stále mluví a je vidět. Nebýt 4C, těžko by se Alfou ještě někdo zabýval, protože MiTo je výběhovým modelem a Giulietta stěží překoná záplavu novinek ve své třídě. Novináři jsou sice v hodnocení 4C dosti kontroverzní, jedni jsou nadšeni, u druhých vyhořela na troud, ale to je pro popularizaci modelu vlastně jen dobře. Koneckonců, 4C je ztělesněním slova "sexy" a to mu stačí. Oproti barokní 8C je cenově mnohem dostupnější a také počty vyrobených kusů budou řadově vyšší. A právě proto sázíme právě na ni.

-Vavris- 

Chevrolet SS / Pontiac G8 GXP

Pokud máte pocit, že se opakovanými zmínkami o Chevroletu SS nenápadně snažíme vás přesvědčit k jeho koupi, máte pravdu. A máme k tomu dva dobré důvody. Za prvé, bude to dobře pro vás. Chevrolet SS je totiž, stejně jako předchůdce Pontiac G8, jen převlečeným Holdenem Commodore. A Commodore představuje vrchol – a vzhledem k jeho brzkému nahrazení předokolkami od Opelu nejspíše také poslední hurá – australského automobilového průmyslu. Neurvalá zadokolka s obrovským atmosférickým osmiválcem, samosvorem a manuální převodovkou. Co může být lepšího? Jak naznačují jen zvolna klesající ceny ojetých Pontiaků G8, zejména ve vrcholné verzi GXP, pro početnou skupinu nadšenců mnoho lepších věcí neexistuje. A protože se marketingové ani designové oddělení General Motors příliš nezasnažily kterékoliv z těchto aut vnutit zákazníkům, zůstanou patrně ostré Chevrolety i Pontiaky poměrně nedostatkovým zbožím. Což by z nich mohlo udělat do budoucna obdivovanější a dost možná i cennější záležitost než je například nové Camaro. A ten druhý důvod? Protože jsme vám o něm řekli, budete určitě ochotní a necháte nás ve své nové hračce projet. A to my chceme. Moc chceme!

-Bobash-

Citroën C6 

Velké, pohodlné sedany obvykle nebývají tím správným materiálem na budoucí klasiky. Ale jsou i výjimky. Velké Citroëny mezi ně vždycky patřily a dá se očekávat, že si legendární status uchová i poslední v řadě – do roku 2012 vyráběná C6. Ve srovnání s předchozím XM je vizuálně působivější a víc vybočuje z řady svých současníků. Zachovává si tradiční komfort Citroënu. A oproti svým pravzorům, avantgardní DS a noblesnímu CX, se vyrábělo v nesrovnatelně menších počtech. Celkem se jich vyrobilo 23 400 kusů – to je asi pětina toho, kolik Citroënů CX opustilo továrnu jen za rok 1978. To by samo o sobě stačilo k tomu, aby se C6 stala autem, které neupadne v zapomnění, ale skutečnou klasiku z ní může udělat především to, že jde o posledního zástupce slavného rodu. Menší a dodnes vyráběná C5 má sice také slavný hydropneumatický podvozek, ale vypadá jako to, čím skutečně je - tedy jako klasický sedan střední třídy. Rozhodně nevypadá jako kosmická loď, tak jak se to dařilo velkým Citroënům, DS počínaje a C6 konče. Takže lze očekávat, že až se zásoby použitelných XM začnou tenčit a zavilí Citroënáři nebudou mít čím jezdit, nastane o C6 krutý boj.
-Bobash-

+1: Toyota Prius

Zařazení Priusu na tento seznam málem vyvolalo redakční vzpouru a defenestraci jsem dost možná unikl jen díky fyzické vzdálenosti, která odděluje naše místa práce a pobytu. A je dost možné, že přijde přinejmenším podivné i spoustě z vás. Já si za ním ale přesto stojím. Jakkoliv Toyota Prius není zrovna miláčkem petrolheadů (což je ještě docela eufemismus – mám tušení, že většina automobilových nadšenců ho považuje za dílo Satanovo), pro širokou skupinu lidí byl dlouhá léta tím jediným autem, které si byli ochotni koupit. Kromě geniálního kusu techniky, který za podmínek, pro které byl postaven, excelentně funguje a vydrží fungovat nečekaně dlouho, se tak stal i vyjádřením světonázoru. Prius je vlastně takový novodobý VW Brouk. Vypadá jinak než ostatní auta, má netypickou techniku a je všude (tedy alespoň na západ od nás a především za Velkou louží). A zatímco hippies si kupovali Brouky proto, že byly levné a představovaly alternativu ke konzumu, ztělesňovanému tehdejšími americkými koráby silnic, Prius je miláčkem těch, kteří se nechtějí vzdát svobody, kterou člověku dává osobní mobilita, ale zároveň pociťují potřebu být šetrní k životnímu prostředí. Takže se dá očekávat, že se podobně jako Brouk jednou stane sběratelskou záležitostí, budou se konat srazy Priusů a majitelé budou trávit hodiny na internetových fórech vymýšlením, jak nahradit zesláblé původní baterie…

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Lu
Luksov
19. března 2015, 19:18
0

Toyota a Subaru jsou jasný favoriti, stejně tak jako Hellcat, ale třeba toho Citrona tam moc nechápu..:D Jinak pěkný výběr.

reagovat
peca
19. března 2015, 20:40
0

Za toho Challengera bych byl schopny upsat dusi dablu. Do vcerejska jsem v jeho sestivalcove verzi brazdil Arizonu (Challenger byl nahrazen Camarem). A prekvapilo me, jak je to dobre auto. A co teprve Hellcat!

reagovat
BobAsh
19. března 2015, 22:19
0

Jak rád bych jen nahradil svoje LHS aktuálním Chargerem V6 :)

martin_100
20. března 2015, 10:55
0

Ho prodej s pořádnou vobloží a pak hodně makej, prodej ledvinu, máš li nějakou přítelkyni/manželku tu taky prodej a pak si ho kup no ne? :-D

BobAsh
20. března 2015, 11:37
0

Já myslím, že bude stačit upravit známé přísloví a říct si, že trpělivost přináší Chargery. Výhoda novejch aut je, že ti jejich ceny jdou rychle naproti :)

martin_100
20. března 2015, 11:43
0

Dočkej času jako BobAsh Chargera ... no huvidíš můj návod můžeš použít kdykoli ;-)

BobAsh
20. března 2015, 11:47
0

Když jsem začal poprvé obdivovat LHS, tak taky stálo skoro 2 mega, a teď jsem ho koupil za šušně. A u Chargera by mi teoreticky mohlo stačit, aby se dostal třeba na cenu nový Fabie :)

adam7c3
20. března 2015, 13:42
0

Opravdu je aktuální Charger o tolik lepší než starší generace (2005)? 300C což je vlastně totéž, mi přijde spíš jako nepovedený mercedes, než jako amerika. Střídám 300M a 300C jako daily driver, a 300M mi přijde jako příjemnější a pohodlnější auto.

BobAsh
20. března 2015, 15:14
0

Nevím jak Charger, jel jsem jen v Themě. Ale působilo to na mě velmi příjemně - hlavní rozdíl je v tom, že už to není uvnitř tak odporný. A potom Pentastar a osmikvalt je fajn bonus.

peca
20. března 2015, 16:06
0

Ridil jsem stary (MY 2013) a aktualni (MY 2015) a ten rozdil je opravdu az necekany. Nejen, ze vypada lip, ale taky lip jezdi. Prijde mi takovy jistejsi. A navic ten osmikvalt je nesrovnatelne lepsi nez starsi sestistupnova prevodovka. To je podle meho zasadni rozdil.

Nejsem uplne expert na prevodovky :-D (spis to hodnotim pocitove), ale s tou novejsi prevodovkou je to auto mnohem zivejsi a zaroven klidnejsi, kdyz je to potreba. I kdyz musi pri predjizdeni podradit o pet stupnu. A co to udela se spotrebou je neuveritelne. Se starou prevodovkou se da jet tak za 24-26 mpg a s novou jsem v Challengeru (se stejnym motorem jako v novem Chargeru) jel par set mil za 32.

Treba ale devitistupen v Chrysleru 200 mi prisel uz moc. To auto nedelalo nic jineho nez radilo. Ale jinak taky super stroj :-)

Vojta Nekvapil
20. března 2015, 00:04
0

Focus RS je navrat Fordu k zbesilym 4x4 hatchum. Siery a Escorty Cosworth legendami jsou. Uvidime casem, jestli muj odhad vyjde.

reagovat
martin_100
20. března 2015, 10:52
0

S priusem nesouhlasim. Ti co si ho teď kupujou z nějakýho pošahanýho ekopohnutí nemají povětšinou vztah ke starym autům. A tak v době kdy budou priusy ve veteránským věku oni budou jezdit vozy na hyperekosuprčistý palivo či bioelktřinu získanou od elektrických úhořů a po 30 let starym priusu ani neštěknou.
Ano prius je dílo satanovo a odstartoval automobilní apokalypsu ale nemyslim si že by krom pár nadšenců ho vyhledávaly masy toužící po zajímavým historikovi.

reagovat
Vavris Vavrisovic
20. března 2015, 12:01
0

Argumentoval jsem úplně stejně :-)

BobAsh
20. března 2015, 13:06
0

Hledáte v tom moc racionality. Kde který polohipík, který sice není úplný ekologista, ale zakládá si na svojí ekologické zodpovědnosti, dneska jezdí nějakým roztomilým malým starým autíčkem. Třeba kachnou nebo nějakou malou plechovkou z 80. let - a obvykle ho nijak netrápí, že je z ekologického hlediska možná větší hrozbou než jeho odporně buržoazní soused se zbrusu novým BMW 5.

Navíc, a to je důležité, Priusy nekupují zdaleka jen ekologisti a šílení zelení lidičkové. Spousta lidí (především na západě a zejména v USA, kde moc nefrčí nafta) si je kupuje proto, že je to úsporné, spolehlivé a prostorné auto za poměrně rozumnou cenu. A k tomu jim dává pocit, že "kráčejí v čele pokroku", protože řídit Prius ve městě je jako pilotovat blikající kosmoplán. Z hlediska běžného petrolheada je to auto příšernost, protože nemá cit v řízení, nerado jezdí rychle a nedává člověku pocit "spojení se strojem". Ale pro spoustu lidí může mít bzučení elektromotoru, displejíčky se šipečkami a všechno to okolo docela zásadní kouzlo. A za 30 let to bude mít to kouzlo "retrofuturismu", jaké má dneska digitální palubka nebo mluvící počítač z 80. let...

martin_100
20. března 2015, 15:18
0

Bobe já ti ten první odstaveček poupravim. Ten polohipík jezdící kachnou je naopak milionkrát ekologičtější než ten jeho soused co střídá báwa co 5 let ;-)

Jináč k tomu druhýmu odstavci jen tolik - Můžeme se tu teď klidně vsadit třeba o basu plzeňskýho jak to bude a za 30 let se coby "klub benzínových důchodců" se sejít a společně jí vypít.

Vavris Vavrisovic
20. března 2015, 16:04
0

Martine, trochu se bojím, že za 30 let už bude Prazdroj chabým europivem se vším všudy, tak bych to rači naspecifikoval jen o bečku něčeho dobrého :-)

bobo23
20. března 2015, 22:20
0

No, já se spíš obávám, aby za 30 let nebyl benzín jen sprosté slovo s nádechem historie.

martin_100
22. března 2015, 13:27
0

Tak domluveno :-D

K1
K11
21. března 2015, 01:49
0

A to me tady chybi mnohdy podcenovana, ale v posledni dobe cim dal vice respektovana M3 e36. Kouknete, jak v DE leti originalni stavy nahoru a trosku mi to zacina pripomina cenovy scenar dnes uz nekterych nedostiznym BMW.

reagovat
BobAsh
21. března 2015, 02:50
0

Spousta BMW od Divize M by na ten seznam patřila, ale to by na něm muselo být těch aut 100 a ne jen 10. Takhle jsme vybrali 1M jako vhodného zástupce...

bu
bucek
22. března 2015, 10:41
0

Ten Prius taky nejak nedavam. Navic mam obavu ,ze se zadny nadozije pozadovaneho veku. Ne kvuli spolehlivosti a vydrzi techniky ,ale spis kvuli tomu, ze jen co doslouzi tak pujde jako kazdy jiny spotrebni auto do smelcu. A tech par kusu co nahodou prezije ve stodole pod senem stejne znehybni nefunkcni baterie.

Mimochodem znam jednoho zelenoclovicka co jezdil donedavna starym ,malym Subaru Liberem, aby se dostal ke svemu hobitimu domecku z hliny a sena uprosted luk a lesu.Chtel by kachnu nebo VW T2,ale hybrid ani nahodou.

reagovat
BobAsh
22. března 2015, 21:31
0

Tím spis budou cool ty, co prezijou ;)

PepaSFI
22. března 2015, 16:18
0

klasika na příštích 30 let? Viděl bych to tak na Hilux, kalacha a velkej ručník na hlavu.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler 300M 2,7 L, 6V, 205PS 2001
Chrysler 300M 2,7 L, 6V, 205PS

2001 rok výroby
205 koní výkon
2 700 ccm objem

Alfa Romeo 166 2.5 V6 2003
Alfa Romeo 166 2.5 V6

2003 rok výroby
190 koní výkon
2 499 ccm objem

Chrysler LHS  2001
Chrysler LHS

2001 rok výroby
250 koní výkon
3 500 ccm objem

Chevrolet Caprice Classic 1989
Chevrolet Caprice Classic

1989 rok výroby
170 koní výkon
5 002 ccm objem

Dodge Caliber SXT 2007
Dodge Caliber SXT

2007 rok výroby
110 koní výkon
1 798 ccm objem