Posedlost vozy GT86/BRZ mě drží od podzimu 2012, kdy jsem se poprvé svezl. Pak jsem na něj zapomněl trošku, ale letos to vypuklo na novo. Už třetí měsíc odolávám začít s úpravami. A zima bude dlouhá, pokušení veliké. Mám totiž jak mnozí víte úplně sériové auto. A můžu prozradit, že jsem se už svezl právě i zajímavě upraveným kouskem. Velmi brzy si o tom budete moc přečíst na našem webu.
Jaká je tedy novinka tohoto týdne? Subaru oficiálně představuje pro japonský trh model s emblémem „Subaru Technica International“ a třeba, když se povede, dovezou ho nakonec i k nám. Proč bychom o něj měli stát? Úpravy jsou totiž velice funknční a přesně v tom duchu, co automobil potřebuje. Víte, i na okruhu nepotřebuje BRZtko nakonec zoufale větší výkon. Je to první věc, která každého napadne, ale sériové auto potřebuje kromě dobrého řidiče především kvalitní odpružení, obutí a brzdy. Sériové auto je velmi dobře naladěné na silnici a každodenní provoz. Jeho odpružení i volba pneumatik přesně sedí zaměřením na zábavné, živé řízení, kdy auto hezky vtáhne do děje a dobrý řidič si s ním neustále může hrát. STI bude mít větší 18“ kola, ale o stejné šířce 215 mm a to zejména díky tomu, že se potřebují vejít větší brzdy od Bremba. A já už dnes vím, že sériové brzdy není problém po několika soustředěně zajetých kolech na okruhu v Mostě utahat. Bremba posunou auto dál, bude se moct hledat pozdější brzdný bod a stálost brzdného účinku vydrží déle. Když tedy máme lepší brzdy, bude to chtít i trochu vyztužit podvozek. STI bude mít tedy tužší stabilizátory, rozpěrnou tyč a jiné pružiny. Tlumiče jsou jednotky od Sachsu. Auto tím získá rozhodně lehounce větší přilnavost, i když tisková zpráva neuvádí jaké pneumatiky přesně budou montovat, určitě už ne „priusky“.
Další změny kosmetického charakteru se odehrají v kabině a vyladí se trochu i zevnějšek. STI má jiný přední nárazník, specifický pro tento model, emblémy s logem STI a zrcátka vyvedená v černé barvě. Uvnitř najdeme stejná anatomicky tvarovaná sedadla, která mimochodem opravdu skvěle drží páteř a ramena přesně v pozici tak jak potřebuji, jen zde budou potažena kombinací pravé kůže a alkantary s prošíváním a částmi panelů v odstínu bordó. Najdeme tu i další specifické STI vychytávky jako například display TFT s STI logem, červenou nití prošívaný štítek budíků, kvalitnější kůží potažený volant, či boční nerezové vnitřní prahy dveří s STI logem. V barevné paletě se objeví i zvláštní lakování „Khaki grey“, které je vidět na tiskových fotografiích. Těch bude k dispozici pouze sto a zájemci získají svůj vůz v této barvě na základě losování.
Technicky to bude stále Subaru BRZ jaké ho známe, myslím, že těch několik úprav opravdu automobil posune jízdně kupředu. Maximální výkon uvádí tisková zpráva jako 207k /152kw, což je taky zajímavý údaj, protože přeci jen někde se v té japonské verzi pár koníků navíc našlo. Bohužel nevidím podrobnosti o tom, jak je z motoru FA-20 vydolovali. A kolik, vlastně celá ta legrace stojí? Japonská cena bez DPH je 3.270.000 jenů. To mi vychází na nějakých 625.000 kč, ovšem kdybychom si ho chtěli individuálně dovézt, dokážu si živě představit kam až se celkové náklady vyšplhají, plus clo a daň. Nám fanouškům Subaru BRZ nebo Toyoty GT86 zkrátka nezbývá než se přes zimu zavřít v garáži. A když ne v garáži, minimálně trávit dlouhé večerní hodiny surfováním po e-shopech specializovaných úpravců a postavit si svoje „STI“ sami sobě na míru.
27. října 2017, 14:48
3
Tak že nebudeme mít 7 koní, větší kola a brzdy to zase nemusíme tolik brečet ne? :) to vyjde levněji si to dodělat na klasickém autě :)
27. října 2017, 17:19
0
Ale s tou reklamou sa nepochopili. To je snad auto na korzovanie po meste? :)
28. října 2017, 14:02
0
Jako jo, reklama je to krásná, ale úplně mimo. Místo BRZeta tam má jezdit Aygo :-D
28. října 2017, 17:28
0
Jiný kraj jiný mrav. U nich na každým rohu kamera a policajti. Pokuty asi 6x takový jak v Evropě. Takže nakonec korzuješ po městě rád i s Imprezou. Btw proto jezdí tak rádi někam na okresky do horní dolní tam mají míň fízlů...;)
28. října 2017, 14:25
1
Já bych to jako BRZ STI nepojmenoval. Spíše mi to připomíná něco jako AMG paket u Mercedesu.
Možná nám tím Subaru chce říct, ať BRZ s motorem z WRXka nečekáme.
29. října 2017, 09:29
0
To STI je trochu marketing. Respektive, když Toyota má nyní "Gazoo Racing" , trochu zvláštně odklon od tradičního "TRD" (Toyota racing development) , tak BRZ potřebuje nalepit taky něco..
Já věřím, že oni by udělali standartně motor i s kompresorem , viz ten kompletní a funkční kit od HKS či Cosworthu, jenže kompletní globální homologační procesy + testy + další administrativa jim to nedovolí. Snadno by vyrobili perfektně funkční 300k BRZ STI , ale zkrátka se to nezaplatí.