načítám data...

Soužití na silnici

S oblibou se v našich končinách skloňuje, jak jsou tu všichni na silnici bezohlední. Je to skutečně až tak špatné?

zobrazit celou galeriiFoto:   Tiskový  Zpravodaj

Aut je prostě rok od roku víc. Dnes už skoro neexistuje možnost, že se člověk pojede vyvenčit na jakousi zapadlou silničku v nějakou zapadlou hodinu. Leda snad ve čtyři ráno… na Vánoce. Jindy vždy někoho potkáte, takže je potřeba na té silnici mezi sebou nějak interagovat. Auta zatím nemáme dost “chytrá”, aby to zvládla za nás.

Jenže je tu spousta proměnných, typ auta, pohonu, různé převodovky, ale především jízdní styl. Často velice odlišný. Což znamená, že to soužití není vždy snadné. Někteří lidé jsou (nejen) z toho pak ve stresu a potkávají na silnicích buď samá “hovada” nebo “brzdy”. Nikdo prostě neřídí dostatečně správně. Já nejspíš obvykle spadám do té hovadské kategorie, ale už jsem byl nejednou i na druhé straně barikády. Většinou to souvisí s tím, že vezu někoho z rodiny. Případně jiný křehký nebo nebezpečný náklad – už se vám někdy v autě rozlil švestkovej kvas při převozu do palírny?Foto: dailymail.co.uk

Zkrátka je potřeba trochu empatie s ostatními. Hlavně pokud mě přímo ničím neohrožují. Proč bych se měl trápit tím, že támhle ten pán jede krokem, třeba si veze plato vajec, co zrovna pořídil v akci. Prostě ho předjedu, až to půjde. Někdy to nejde, no tak nádech, výdech a kousek se potáhnu na půl plynu. Stejně tak mě nevytrhne ten dobytek v bavoráku. I když určitě nejede předpisově a taky už tu začíná plná. Třeba k tomu má dobrý důvod, už se vám někdy chtělo vážně urgentně na záchod? Ať si jede, já se z toho nepo…, ale on by možná mohl. Empatie.

Jasně, že mi občas taky některé věci vadí. Když jedu po hlavní a někdo mi to tam “pošle na poslední chvíli”. Když stačí sundat nohu z plynu, tak je mi to jedno, když musím brzdit, tak mě to trochu obtěžuje. Dokážu ale ocenit, když vidím snahu dotyčného – hvízdnutí či protočení kol při rozjezdu. Případně pak poděkování blinkry. To rozjasní den a rozmělní tu nehoráznou křivdu, co mi byla právě způsobena. Tím si doplňuji karmu, protože jindy to zase budu potřebovat já. Také vím, jaké to je. Trčet na zasekané křižovatce dlouhé minuty. Z některých se ve špičce bez podobně ladného zákroku téměř nedá dostat.

Velice příjemně jsem byl překvapen ze soužití s ostatními motoristy coby motorkář. Musím říct, že z tohoto jsem měl (a pořád mám) dost obavy. Obavám navzdory se však často přesvědčuji o opaku. Spousta lidí v autech uhýbá, když si mě všimnou ať už za jízdy nebo v koloně. Už jsem párkrát slyšel i věty typu “já na moto jezdil dřív, dneska už bych na to nevlez, ten provoz je strašnej”. Jako je, ale není to úplně problém. Potkávám dost ohleduplných lidí, víc, než bych čekal. V tomhle ohledu si moc nemám na co stěžovat.webbikeworld.comJako tehdy, při cestě mou oblíbenou okreskou. V jedné části je křižovatka ve tvaru T, ze které není úplně dobrý rozhled. Já jsem si vědom její polohy i ostatních negativ. Proto vždy, když ji míjím, uberu plyn a jsem na pozoru. Jednou se mi stalo, že mi tam vjel autobus. Tušil jsem to už z dálky, úplně v klidu jsem dobrzdil motorem a jemným pohlazením brzdy za ním. K mému překvapení se mi dokonce dostalo omluvných blinkrů. To snad ani nebylo na místě. Ten řidič to vzhledem k místu a mé předpisové rychlosti nemohl předvídat nebo udělat lépe. Po předjetí mu ukazuji vztyčený palec. Snad si to nevyložil tak, že mu hrozím pěstí.

Poslední dobou pozoruji jednu věc. S rozšířením palubních kamer se na internetech objevily záplavy různých jízdních přešlapů a failů. Ty nejzábavnější či nejpeprnější jsou obykle z Ruska, země nekonečných možností. Všichni určitě dobře víte, co myslím. Časně ráno držíte poslední stráž po párty, po šesti rumech a obtížně rozpoznatelném množství piv náhle koukáte na “part 18” ani nevíte jak. Netrvalo dlouho a dost se nám rozrostla i ta naše česká “dashcamová” komunita. Zjistil jsem, že z toho ale vlastně nemám moc radost. Občas se zasmát nebo poukázat na demenci je potřeba a prospěje to zdraví i mysli. Jenže v honbě za obsahem spousta těchto kanálů sklouzává k upozorňování na úplně zbytečné malichernosti, kterých potkám za deset minut jízdy několik. Nejen já, každý z nás. Jen se nad tím nepozastavíme a neděláme z komára velblouda. Podobně jako když se v “seriózním zpravodajství” dozvíte, že v zimě zmrzne voda. Tyhle videa jsou často pouze plné zmrzlé vody. Nehltejte to tolik, všeho moc škodí.

No a jelikož i seriózní zpravodajství má zvířátko nakonec, aby se končilo něčím optimistickým. Podělte se s námi v komentářích o svoje POZITIVNÍ zážitky za volantem. Žádný hejt. Chceme tu pěkné sluníčkové prostředí.clipartmax.com

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vavris Vavrisovic
08. srpna 2022, 08:29
17

Ten článek mi mluví z duše. Upřímně řečeno pořád nechápu, kde se v lidech bere tolik kyselosti a neustálé frustrace, jak je to na těch cestách hrozné.
Přesně jak píšeš - stačí koukat kolem, předvídat, zapojit empatii, nebrat každičký přešlap okolních jezdců jako útok na vlastní majestát.

Stejně jako ty, i já budu asi pro některé za hovado. Na druhou stranu, nevybavuji si, kdy naposledy jsem měl na cestách s někým "konflikt".

Co se týče dashcam kanálů, taky souhlas. Z toho co jsem viděl bych tak 9 z 10 označil za vylízané agresivní trotly s pocitem vlastní nadřazenosti a neomylnosti, kteří k pohodě na cestách rozhodně nepřispívají.

reagovat
M P
08. srpna 2022, 09:04
7

podepisuju jak komentář pána nade mnou, tak článek :)

krab
08. srpna 2022, 11:56
5

Jak píšete pánové, fakt fajn nápad a jeden z úplně ojedinělých pozitivně laděných textů na téma dopravy, to se fakt jen tak nevidí. Taky to vidím úplně stejně. Chce to mít zkrátka trpělivost, i když všichni na tý silnici jsou vážně šílenci, jen já jsem letadlo :-D

Sc
Sch
08. srpna 2022, 09:22
0

Letos jsem jezdil 14 dní v Anglii. A to byl veskrze pozitivní zážitek. Všude měření rychlosti, na dálnici klidně i co kilometr, takže se jezdí hodně pomalu. Ale jak jsou k sobě ti řidiči ohleduplní, je to opravdu pohoda, tam jezdit. Jen Londýn je o trochu horší, což je dáno hustotou provozu a vyšším množstvím řidičů, kterým se nedostalo anglické výchovy. Trpělivost a shovívavost na silnici by jsme se tam všichni měli učit.

reagovat
togi
08. srpna 2022, 11:19
-2

Taky je zvláštní, že než aby se jelo o 10km/h rychleji než je povolená rychlost (jako u nás), tak se tam jezdí cca o 10mil/h pomaleji. Je to mnohem méně stresová jízda. Zkus tady jet pomaleji a za chvíli bude nějakej chytrák troubit...

Sa
Sato
08. srpna 2022, 14:28
0

A co tak povinnu GPSku do auta a pri prekorceni rychlosti to zacne pipat a nasledne upovedomovat policiu? To by bol svet uplne super, ze. A ked clovek aj tak nezvolni, tak sup elektrosoky do prdele zo sedacky... to by bolo aby sa tu niekto nahanal po cestach, pakaz jedna...

Zajda
08. srpna 2022, 14:52
4

Na mě nikdo netroubí ani když zrovna jedu pod limitem. Čím to asi bude? Že by tím že vždy nechám před sebou místo na zařazení, když už sám nepředjíždím? Nebo že nevjíždím při kosmické rychlosti 70 km/h v zatáčkách do protisměru?

Jezdil jsem v UK a Irsku s okreskovým limitem 96 resp. 100 km/h a uklidňující na tom bylo především že většina lidí těch limitů využívala. Přitom cesty z většiny zakroucené jako naše horské silnice a mnohem užší pruhy.

togi
09. srpna 2022, 06:43
0

@Zajda, jsem rád, že z mých pár řádků okamžitě poznáš jak jezdím ;) Ale je pravda, že když za mnou ani přede mnou nikdo nejede, tak si zatáčky v protisměru projíždím :) Za můj pobyt ve skotsku, když jsem jezdil na limitu, tak jsem všechny předjížděl. Nakonec jsem se naučil jezdit jako všichni (o něco pomaleji) a jezdilo se mi tak nakonec líp

Zajda
09. srpna 2022, 10:18
1

Popsal jsem pouze chování klasického vysírače, aneb spořádaného občana na cestách. Který vidí všude kolem sebe piráty ale sám se chová bezohledně a možná si to ani neuvědomuje, byť rychlost nikde nepřekračuje.

ML
MLKR42
08. srpna 2022, 09:54
7

Pozitivni zazitky mi prinasi jezdeni po Praze - kdyz jsem se pred dvema roky stehoval, tak jsem se vazne bal, oproti Ostrave jsou tady uplne jine cesty, provoz je neskutecne hustsi, ale prijde mi ze obecne maji ridici v Praze maji vic na haku a jsou daleko min nervozni, nez v Ostrave. V blbych mistech me vzdycky nekdo pusti, at je to zacpany najezd na okruh, nebo jenom hloupa zmena pruhu v popojizdejici kolone.
Hrozne pozitivni zazitek byl pro me na plne D1 v nedeli odpo, kousek pred Prahou, pravy pruh 110, levy 120 a na najezdu se pripojovala nejaka starsi dama ve Fabce. Cekal jsem pruser, ale pani proste dupla na plyn a zaradila se do mezery prede me, aniz bych musel vubec nejak upravovat rychlost.

reagovat
bitner
08. srpna 2022, 10:11
3

Jo, prazaci sou v pohode. Kdyz jsem tam byl, tak bych rekl, ze zvlast shovivave reagovali, kdyz videli moji vidlackou SPZ. A to jsem tam zacal jezdit uz 20 let zpatky.

M P
08. srpna 2022, 10:20
-1

to takový Brno... :D

Vavris Vavrisovic
08. srpna 2022, 10:37
7

Nebudu si o ostravských řidíčích dělat iluze, nicméně Ostrava má jednu obrovskou výhodu, která přebije skoro všechno - díky svému roztahanému půdorysu a několika radiálám se skrz ní jezdí naprosto skvostně a navíc na hlavních tepnách fungují zelené vlny a večer se vypínají semafory (což sice zní logicky, ale stále častěji se setkávám s tím, že se nechávají běžet a člověk pak stojí v 11 večer na prázdné křižovatce jak dement). Za mě to je dopravní ráj.

ro
rock
08. srpna 2022, 11:16
1

I to Brno je v pohodě...

beastar
08. srpna 2022, 12:53
0

Brnó, Brnó... No nic. Nedávno sem toto malebné město u nejlepší dálnice v Evropě projížděl. A bez ztráty kytičky:D Jsou to gentlemani...

Vavris Vavrisovic
08. srpna 2022, 14:28
1

Brno? Možná jsem měl jen smůlu na nejhorší špičky, ale Brno mi nepřišlo o moc lepší než Praha... Tam prostě chtě nechtě skáčeš po 50 metrech a je to pruda... V Ostravě ti stačí tak 2-3 křižovatky, abys uměl najet na nějakou spojku, kde to fičí.

Sa
Sato
08. srpna 2022, 20:12
1

V Brne zalezi z ktoreho smeru clovek prichadza. Z juhy po Videsnke ne to super pohodicka za chvilu v centre. Pruser je ked sa clovek potrebuje dostat cez to centrum krizom, tj juh-sever, to je fakt nahovno. Aj diky takym ako Voda z Tetcic ci ako sa ti zmrdi volaju

ro
rock
08. srpna 2022, 23:09
2

Tak jo, no, obě půlky okruhu jsou v Brně směru sever-jih dlouhodobě rozkopaný (a ještě dlouho budou) a je potřeba buď jet staveništěm, nebo centrem. Stejně tak D1 má na příjezdu do Brna (hlavně ve směru od Ostravy, ale opačný směr je v těsném závěsu) o polovinu větší hustotu provozu/pruh než D1 před Prahou a takových špeků je víc. Ale je potřeba uznat, že to místní snášejí s obdivuhodnou grácií. Oni jsou totiž brňáci zvyklí na ledasco a nějakej zip je nemůže rozházet. Tohle


bylo slovo od slova pravda (no dobře Tiger se na Minské nepropadl, ale příležitost měl). Pro NEmístní: ve stručnosti na jedno léto prostě přestaly existovat přístupové cesty do Brna, a to přinejmenším z jednoho směru včetně vlaku.

Trinom
09. srpna 2022, 10:20
0

Jestli mi někdo dokážev Brně ukázat zelenou vlnu, tak mu koupím flašku. Tady je zásadně červená vlna a to ve všech směrech. A je jedno, ve kterou denní nebo noční hodinu jedete, prostě furt. A desítky semaforů, co svítí celou noc, jsou taky k vzteku. Bohužel se jejich počet neustále zvyšuje a už svítí i ty, které dřív od 10 blikaly žlutě.

Sa
Sato
09. srpna 2022, 18:57
0

Uz to je par rokov ale po 10:00 a pri porusovani predpisov sa dala chytit pekna zelna vlna od Herspickej az po Pionyrsku. Advance experience bola oranzova vlna. Kamarat rozpraval. :)

Trinom
10. srpna 2022, 08:30
0

Oukej, tam jsem to fakt nezkoušel. Osobně jezdím nejvíc po východní části města a tady to fakt nefunguje nikdy. Dokonce náš debilní starosta se kdysi bil v prsa, že to tak nechal udělat naschvál, aby odradil řidiče jezdit přes městskou čtvrť. Že tu máme čtyřproudovky, které mají plnit roly tangenty, to už mu bylo fuk.

ro
rock
08. srpna 2022, 11:20
0

V autě se na našich silnicích cítím bezpečně, pohodlně a obvykle za volantem příjemně (z)relaxuji.

Na kole je to mnohem, mnohem horší.

reagovat
Sa
Sato
08. srpna 2022, 14:29
1

Od isteho provozu kolo na silnici je proste problem pre vsetkych zucastnenych

ro
rock
08. srpna 2022, 23:16
0

To není jenom provozem. Pro určitý procento řidičů (malý procento, ale existuje) je cyklista buď ignorovanej element, nebo snad až lovná zvěř. To, co si někteří v autě dovolí k cyklistovi u nás, jsem nezažil ani v Albánii, o civilizovaných místech jako je Švýcarsko, Rakousko, Francie nebo Itálie ani nemluvě.

beastar
09. srpna 2022, 08:15
7

Je fakt že zrovna ve Švýcarsku se cyklista na silnice respektuje. Stejně jako třeba kočár, kůň, traktor. Ovšem ono taky ti cyklisté se chovají jako lidi a jako účastníci provozu. Z Prahy mám pár zážitků s cyklisty, že zasloužili ihned po tlamě. Jednoho sem chtěl chytit ale ujížděl... Z+RD.

Doteď to mám před očima jak z chodníku přejel dva pruhy na další chodník asi tak půl metru mě před kapotou. Prostě to vzal našikmo přes dvouproudovou silnici. Jak se mu zrovna chtělo. Takových dementů sem po CZ nasbíral desítky. Po pravdě to ti ve Švýcarsku cyklista prostě neudělá. Když se řekne a musí se říct i b.

Já osobně pokud cyklista jede jak má. Tak běžně i zpomaluju na jeho rychlost když nemůžu bezpečně pro oba předjet a tak dále. On je totiž cyklista ... A pak idiot na kole a těch je několik typů.

Trinom
09. srpna 2022, 10:25
1

Jo, některá individua na bicyklu by fakt zasloužila přes držku a sebrat ventilky. Zdejší specialisti nejradši jezdí po chodnících, vynucují si přednost na přechodech a semafory pro ně jsou jen barevná světla bez jakéhokoliv významu. Takže není nic neobvyklého potkat tyhle blby, jak dojedou k červené na semafor, tu projedou, najedou na chodník a přes přechod na kolmé cestě se snaží dostat (samozřejmě zase na červenou) skrz auta jedoucí v kolmém směru. Než se proderou, tak v přímém směru padne zelená a tihle experti se opět cpou na silnici z chodníku a bez jakéhokoliv rozhlédnutí.

ro
rock
09. srpna 2022, 12:02
0

Je pravda, že ty, co se na kole chovají jak dementi, bych mlátil klackem po hlavě. A že to, co jste popsali, do té katagorie s přehledem spadá. A taky bych byl pro nějakou formu povinného ručení a klidně i povinných zkoušek pro těch pár jedinců, co nemají řidičák (mimochodem, za komančů existoval pro děti Průkaz cyklisty. Nevím, jestli to k něčemu opravňovalo, ale psali jsme jednoduchý testík, měli jsme praktickou část na dopravním hřišti. Takovej malej řidičák. Děcko mělo alespoň nějaké povědomí o tom, jak se na silnici chovat) nebo častějších dechových zkoušek (jak to, že jsem na kole musel dýchnout jednou jedinkrát v životě, přitom najetý kilometry už mám dávno v šesti místech?).
Přesto bych zdůraznil, že když cyklista udělá autu prasárnu, skončí to obvykle přinejhorším poškrábanými plechy na straně auta. Když udělá "za trest" nebo na truc prasárnu auto cyklistovi, skončí to pro cyklistu na ARU.

btw. V Praze jsem na kole nejel, neumím posoudit. V Brně jo a i nějaký krizovky jsem musel řešit a i když jich v poměru na najetý kilometry bylo asi tak 10x víc, než kolik musím řešit v autě, pořád bych nad tím mávl rukou. Ale mnohem nebezpečnější situace (i když jich bylo míň) jsem zažil na poloprázdných okreskách, obvykle když se autu nechce čekat a pošle to do předjíždění v sebenepřehlednějším místě. Kdo to nezažil na kole, vůbec si neumí představit, jak neskutečná je to prasárna. Když si to porovnám se Stelviem (kdo zná, tak ví, že je tam silnice v mnoha úsecích docela úzká a předjíždí se blbě), jak tam řidiči s bohorovnou trpělivostí počkali, než si vykroužím serpentinu a uhnu jim na pangejt a ještě si našli náladu na to povzbuzovat nebo ukázat palec nahoru... Vlastně konkrétně na Stelvio jsem se pak už na kole nikdy nevrátil, protože mne frustrovalo, jak hodně zavazím. A to jsem byl nesrovnatelně menší brzda než experti, co tam vyrazili s karavanem, protože ty nešlo předjet vůbec.

Jan Machač
10. srpna 2022, 10:00
0

Po Praze se na kole dá, musíš se ale vykašlat na zákaz jízdy po chodníku. Je tu spousta možností, jak objet tepny se silným provozem a spousta chodníků na kterých nikdo nechodí, zejména na periferiích. Jenže pak jsou tu i "cyklisté", kteří jedou na svém horském kole stejnou cestou, jako by jeli autem a hrozně se diví, když si lidé kolem nich klepou na čelo. Ale to už je holt život, lidi se množí a s nimi i krátkozrací pitomci.

togi
08. srpna 2022, 11:23
6

Moje oblíbená vzpomínka je, jak jsem jel za cyklistou v serpentinách z kopce. Původně jsem ho chtěl předjet, ale měl jsem strach, že bysme se někde potkali. Zase tak moc jsem nespěchal, abych zbytečně ohrozil cyklistu. On si mě všiml, tak šlápnul do pedálů a vykružoval zatáčky téměř stejně rychle jako bych jel normálně já. Na rovince jsem ho pak předjel a ještě jsme si zamávali :)

reagovat
beastar
08. srpna 2022, 12:51
8

Víte on je ráj a ráj. Bohužel pořád třeba v tom Německu se jezdí obecně víc v pohodě. S menší agresivitou. Obecně se ale debil najde všude. Každopádně tak jako ve všem se ta Evropa hodně srovnala. Podobný značky, podobná auta, cesty. Řídiči. Někdy když se chci pořádně svézt čekám do Čech. A teď nemyslím jezdit po okresce za plného provozu 200. Spíš takové to večerní Nedělní ježdění na opuštěné okresce. Sem rád že to pořád jde. To vše Švýcarsku je to celé trochu jinak.

Obecně mi přijde že Češi začnou brzo ztrácet nervy jak se něco pokazí. Jinak se samozřejmě cítím taky v pohodě na silnici v ČR. Občas mě někteří umí i mile překvapit.

K těm dashcam dementum. Dost často řeší banality nebo svou jízdou k nebezpečné situaci přispějí. Často jsou to dle vyjadřování i humoru jednodušší jedinci. Tedy alespoň co jsem měl zatím možnost vidět. Jestli teda mluvíme čistě o české scéně...

reagovat
Sa
Sato
08. srpna 2022, 14:43
7

Jeden super pozitívny zážitok s PČR tento rok.

Sobota večer prázdna okreska, odbočujem do takej lepšej známej časti, idem trochu odstrániť karbónove usadeniny. Jednotka 6,5tis, dvojka 6,5 tis, trojka, brzdy nepodarený medziplyn a za zákrutou policajti v pomalom tempe, asi 60-70 kmh. Hmm. trochu som stŕpol, či ma nezstavia že plaším lesnú zver. Po pár sekundách dali blinker do prava na krajnicu a ešte pribrzdili, žiadna odbočka v dohlade. S pochopením som ich na tej super krátkej rovinke obehol a dalej tŕpol čo sa bude diať. A nič, proste ma pustli pred seba nech si ten zakrútený úsek užijem podla vlastného usúdenia.

reagovat
togi
09. srpna 2022, 06:48
1

Já jsem nedávno v cca 110km/h na okresce před sebe pouštěl v úplně tmě auto. Krásně jsem zajel až za krajnici a pěkně ve mně hrklo, když mě předjeli policajti. Jen na mě blikli čtyřkama, a valili dál.

Jan Machač
10. srpna 2022, 10:04
7

Moje nej s policajty bylo, když za mým pomalovaným golfem jeli třicítkou na rozbombardované cestě před Pardubicemi asi deset minut, já vyplašený, protože jsem měl fakt provokativní auto i s nápisem na zádi "Hulíš? Třikrát zatrub!". Na první křižovatce se z policejního auta ozvalo trojí zatroubení a borci uhli někam do parku.

Mechanik
08. srpna 2022, 19:08
0

Já se dneska ráno svezl asi 30km za kamionem, nechápu, ale jelo se mi za ním tajné, zatáčky jel jak s osobákem a na rovinkách co to dalo a jelo mu to pěkně. Asi stárnu bo co.

reagovat
Trinom
10. srpna 2022, 08:50
1

Většina kamioňáků jezdí hezky plynule, takže i když jedou pomalu, tak se za nima nejede zas tak zle. Jen přes ně není moc vidět...

sp
spooon
09. srpna 2022, 08:42
0

Nezapomenu na bílou ppl transit dodávku, potkanou kdesi v lesích ve středních Čechách. Cesta celkem přehledná, já si to docela valil, a pplkar na to začal zrovna dupat. No opravdu sem nechápal, jak to může zvládat, mistama se blížil ke 160km/h, ale byl to super zážitek, vidět poskakující bílou dodávku letící lesem takovou rychlostí. Po asi 5km se naše cesty rozešli, ale ještě sme na sebe blikli.

reagovat
sc
scadar
09. srpna 2022, 09:35
3

Z mýho pohledu nejkritičtější předpoklad je vydat se na cestu VČAS. S předstihem, s rezervou zkrátka. Od toho se pak přirozeně odvíjí zbytek toho, co člověk za volantem dělá... já třeba nerad chodím pozdě, nemám rád když na někoho musím čekat já a tak se to snažím nedělat ani ostatním... a když jsem pak okolnostma donecenej bejt pozdě (hlavně s rodinou... ale stejně je mám rád :-) ) tak jsem prostě nervóznější. I když k pirátovi silnic mám i v takovej okamžik myslím/doufám daleko.

reagovat
to
tomaass2
09. srpna 2022, 10:44
0

Na českých dashcamech mi přijde, že jde o hon za senzací – mnozí si pro ten konflikt, vytroubení, vyloženě jdou. Ale část tam teda jsou taky šílenosti (ty dva kamiony v protisměru u Benešova na třípruzích, to si dodneška pamatuju ten záběr, to bych zažít fakt nechtěl), to se musí nechat.

Obecně mi přijde, že ohleduplnost funguje, když není provoz (cíleně jezdím v mimošpičkové časy), jakmile je, začne nervozita a někdo udělá chybu, někdo ho za to vyškolí, protože byl omezen … a už se to veze. Za volantem je potřeba to ego zahodit. A druhá věc: v zemích, kde jsou dálnice a dá se přesouvat se rychle, tak se na ostatních silnicích provoz zklidní, protože ten čas už se nahnal na dálnici a na tý okresce minuta už fakt roli nehraje. Ale toho my se tady asi nedožijem :(

Ad cyklisti: blbec na kole dokáže řidiče omezit. Blbec/ignorant za volantem cyklistu umí nejen omezit, ale taky dost zásadně ohrozit, čehož někteří snad dokonce využívají.

reagovat
beastar
10. srpna 2022, 12:56
2

Machač::::: Honzo to je moje největší kritika. Pražský magistrát by si mohl uvědomit. Když se teda inspirují jinde, údajně. Že široký chodníky a takový ty dlouhý odstavný pruhy za obrubníky. Z toho se dá udělat cyklopruh, stezka. Furt lepší když se o 1,70 dělí chodec co jde 5 s cyklistou co jede 25. Než cyklista s autem kde je to v jiné rychlosti na milimetry. Využívá to tak Berlín, Vídeň, Stuttgart, Graz, dokonce i mekka cyklistiky ve městě Amsterdam.

Kde ty místa nejsou dalo se to v klidu doasfaltovat. Jenže to stojí prachy a námahu. To jejich kreslení. Navíc to kreslí asi vodovkami. Po pár měsících je to pryč. V Podolí sem nepochopil záměr proč je tam cyklopruh a zároveň ještě, chodník, stezka. Jo jinak potvrzuješ co říkají všichni kdo po Praze jezdí na kole. Jde to v pohodě. Jen nesmíš mít ježdění na kole jako aktivistický projev, progresivní levicové demence..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem