načítám data...

Škoda Superb iV: Spi sladce, TDI

Elektrifikovaného Superba jsem si uzurpoval, protože jsem doufal v chytré české řešení. A dočkal jsem se.

zobrazit celou galeriiFoto:   Jan  Machač

Tyhlety elektrický citiga jsou sice plně elektrický, ale taky si je nikdo nebude kupovat "pro sebe", i kdyby jen jako firemní benefit. Superb iV není alternativa pro rozvážkové služby, nebo náplň flotily carsharingových startupů. Superb iV je auto za milion a tři stovky tisíc, které má za úkol jen jednu věc: Nahradit TDI v očích pragmaticky uvažujících zákazníků. Jsem bytostně přesvědčený, že pokud by se o značce iV začalo v hospodách mluvit se stejným respektem a úctou jako svého času o "tédéíčku vole, to je nejlepší motor", slavilo by se to v Boleslavi snad i přejmenováním města na Bolehlav.

foto: Jan Machač, autickar.cz

TDI byla vždy volba rozumu. Táhlo to ocpoda, nemuselo se řadit, nežralo to, relativně slušně to jelo, no co víc si přát. Snad jen to charisma, že… A teď ten skandál, ač dle mého osobního názoru dost nafouknutý, no držím palce, pojďme se podívat na zoubek.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Faceliftovaný Superb je jednoduše ostřeji střižený velikánský sedan, který je vlastně liftback a ve kterém se dají současně venčit dva psi. Prostor, ve kterém se budete pohybovat je naprosto úžasný. A může se to zdát jako pitomá zbytečnost, ale rozlehlost interieru ve spojení se sametovými dveřmi, střešním oknem a černou barvou střechy připomíná takovou tu vyhřátou chatu v horách s výhledem. Jen si nalít nějaký ostrý tlamolep a líně pozorovat bouři za okny…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Interier je tak akorát do ruky, vše tam, kde to člověk na škodovky zvyklý hledá… Jen je s podivem, jak malé se zdají být ovládací prvky. Nebo malé… Kupříkladu display palubky by mohl být obrovský a šokující, ale je prostě jen normálně velký a tam, kde na palubce nic není, na té palubce taky nic není a můžete drbat falešný karbon, nebo si třeba kreslit… Velký upřímný sedan.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Jen levý barevný budík dává jasně najevo, že tady se toho děje nějak víc. Ze startu jsem byl nadšený z barev, které sice působí kolotočově, ale pro pozorování celého systému jsou zvoleny naprosto epesně. Pak jsem vyrazil a koukal, že nemůžu nikde v menu najít aktuální stav baterie. Až mi to s pivem v ruce ukázal Václav. "Vole to je tady kolem toho displeje!". Jsem už tak zblbnutý ze všech designových kravin, že jsem svítící proužky kolem displeje považoval za nic neříkající design a ne za ukazatele nabití a hladiny paliva. Tož tak. Ale jinak je to vymyšlené chytře.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Nestudoval jsem přesně, co se píše v technickém popisu, ale podle toho, jak se auto chová je to postavené nějak takto: Za spalovacím motorem je spojka, za spojkou elektromotor, za elektromotorem DSG a za DSG je Superb. A jestli se bude nabíjet a kolik, to záleží na tom, co si nastavíte čudlíkem e-mode. A můžete si říct, že chcete nabít, případně na kolik, že chcete vybít, nebo že nevíte a chcete automatiku. A pak když s tím jedete na automatiku, tak auto říká kolik nabíjí modře. Když se zapne spalovák, elektromotor přestane makat a vy to vidíte, protože máte v tom jednom barevném kolečku i otáčkoměr. A když pak prokopnete ten čudlík na konci plynu, objeví se kolem otáčkoměru zelené "BOOST" a velký hodný sedan pustí na kola úplně všechnu elektřinu co má ještě k tomu už roztočenému spalováku. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Celé se to dá krásně pozorovat jen pomocí toho jednoho barevného kulatého zobrazovadla a nejsou potřeba žádné animace se šipkama do kol a podobně. Ony tu teda taky někde v té dotykové věci jsou, ale jen tak do počtu. Škodovácké barevné kolečko je super. A ti pozornější jistě tuší, že musím napsat i něco o tom, proč není motor za převodovkou jako skoro ve všech ostatních hybridech. Tak proč… To nevím… Snad jen že elektromotor který pracuje jen 0-6000 otáček je možná v něčem lepší, než motor, který by točil nevím kolik otáček při jakých rychlostech… No a není tu omezovač, který by tu byl, kdyby elektromotor až za převodovkou byl. Uff. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Je to přímočaré. A DSG si podřazuje i když se jede jen na elektromotor. Je to takové… No hezké, čitelné. Škodovka asi moc dobře ví, že nějaký kompromis by jim jejich zákazníci, s nohama pevně na zemi, otřískali o hlavu. Navíc je krásně vidět, že auto umí nabíjet i při mírném zrychlování. Jednoduše nechá benzínový motor dodávat více výkonu, pokud to znamená vyšší efektivitu, a jeho přebytek pak putuje rovnou do baterií. A ono barevné kolečko je zase unikum v tom, že tohle umí taky zobrazit.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Ve výsledku pak máte velmi čiperný pohon a to i v případě, že vůbec nenabíjíte. Neděje se nic nepřístojného, jako pauzy a čekání na spalovák, nebo nepředvídatelné přívaly síly. Vše je tak nějak přirozené, automatický Superb. Bez kompromisů.

A když pak vyrazíte z Liberce s vybitou baterií, cestou si ji nabijete do Prahy, a nakonec vidíte cifru 8.5 na sto, troufám si tvrdit, že ona pohádka, že "to jezdí za čtyři" se vrací. A pokud se budete trošku snažit, nebo auto dokonce někdy nabijete, není problém ani v tom, že by to nebyla pravda ;-)

foto: Jan Machač, autickar.cz

Auto je sice "ve Sport Linu", ale jde spíše o podtržení uvolněné dynamiky. Adaptivní podvozek se dá nastavit na houpavou plavnou jízdu, nebo přitvrdit pro nějaké to honění otevřených okresek, ale prosím nehrejme si na sporťák. A je to dobře. Velký sedan je dostatečně rychlý a schopný, aby bylo možno v provozu nezavazet, nebo rovnou ty pomalejší objet, ale pořád je to veliký předohrab. Není nijak extra těžký, ale když po něm budete chtít, aby jel na hraně, všechny jeho bezpečnostní systémy se zblázní a je vidět, jak by chtěl brzdit i rezervou, kdyby ji měl. A opět: Nevidím důvod, proč by unaveného pracanta cestou domů za rodinkou neměly hlídat tyhle systémy tak nějak obezřetněji. Pokud nebudete dělat hovadiny, nijak vám vadit nebudou a na hovadiny jsou jiné vozy. A mě se povedlo i trošku toho liftoffu z jinak hodně nedotáčivého naladění dostat, takže ono by to šlo, ale proč, že. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Jedinou vadou na kráse je nedotažený infotainment. Nabídnu jen dva střípky: Když sednete do auta, šlápnete na brzdu, zapnete zapalování a hned zařadíte D, tak vás Škoda odmění prosbou o ruční nastartování motoru. Prostě vám dovolí zařadit dříve, než si uvědomí, že je vlastně hybridní a nepotřebuje startovat. A pak při každém nastartování musíte kliknout na OK, protože co kdybyste chtěli přepnout profil, že? Otravné. Tohle chce fakt dotáhnout.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Verdikt

Elektrifikovaný superb je skvělý společník na dlouhé cesty. Jeho pohonné ústrojí je rychlé, úsporné a prosté omezení. Jedinou vadou na kráse je nedotažená palubní elektronika. Ale to snad dá Škoda brzy do pořádku a pak už se jen můžeme těšit na nabíjecí kabely v korporátních garážích a odsun loga TDI do učebnic pro mladé petrolheady.

Technické údaje

  • Motory: 1,4 TSI, DOHC, 4 válce, přímý vstřik, turbo, intercooler, 115 kW v 5-6 tisících ot/min, elektromotor 85 kW
  • Spojky a převodovka: tři souosé spojky, mokré, vícelamelové, elektrohydraulicky ovládané, šestistupňové DSG
  • Hmotnost: 1750 kg 
  • Maximální rychlost: 224 km/h
  • Zrychlení 0-100 km/h: 7,7s
  • Spotřeba: Dle WLTP: 1,1 – 1,9 l/100km, v testu: 8,5 při ostřejší jízdě a nabíjení baterie z benzínu, bez nabíjení bez problémů kolem sedmi litrů ostřejším tempem.
  • Cena: Superb iV Sport Line od 1 005 900 Kč, testovaný kus cca 1 300 000 Kč dle ceníku.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

briza
31. května 2020, 12:45
3

To je to auto, co neumí zatáčet?

reagovat
ratan groch
31. května 2020, 18:05
4

Mateji,
keby si za socializmu zverejnil taketo informacie o "nasej Skodovke", tak doteraz sedis za vlastizradu. Skoda nemoze zlyhat. A uz vobec nie v porovnani s francuzskym a nemeckym autom.

Naco davas taketo informacie? Komu to prospieva? Uz si stastny?

beastar
31. května 2020, 20:12
1

Jo tak na hybridniho chiropraktika sem se fakt tesil. Jako testovacka dobry tejden bych to bral.

TT
TT
31. května 2020, 15:22
1

Jak to jezdí jenom na baterku? Kdybych s tím v týdnu jezdil jenom po městě čistě na el., v kanclu nebo večer doma nabyl, je to ok? Vadí nějak plugin hybridum že by se spalovak zapnul třebas jen jednou za týden?

reagovat
Jan Machač
31. května 2020, 15:40
1

Pokud na to baterka staci, tak neni probkem jezdit jen na ni. Tech 85kW sice neni na zavodeni, ale na prazsky provoz to bohate staci.

sp
spy
03. června 2020, 20:59
0

Přesně takto to používám. Jestli to vadí, tak to zjistím až za pár let :-)

Ca
Cartman
31. května 2020, 18:06
6

Nelibi se mi to reseni pohonu a neverim v jeho trvanlivost. Prijde mi to strasne slozity. Vlastne normalni auto plus elektromotor a baterka. Jak ten motor reaguje na neustale vypinani a zapinani? Vzdyt je to primovstrik a este turbo. Pro me jediny hybrid co bych bral je Toyota. Jednoduchy motor, elektromotor, planetova prevodovka, baterka, smytec. Vydrzi na veky.

reagovat
ma
martinw
31. května 2020, 21:33
3

1) splnit emise konkrétně aby vyšla dobře ta testovací trasa WLTP
2) využít maximum komponent které už jsou osvědčené a vyvinuté (každý hybrid alá VW bude mít DSG + TSI)
Já myslím že se jim povedlo splnit zadání, zákazník dostal nějaký nový dyzajn + softwarový vylepšení na odvedení pozornosti. Béé :)

Autíčkový Jelen
31. května 2020, 21:46
0

Akorát ta planetová převodovka by mě úplně nelákala, ale celkově souhlasím. Toto je rozhodně nejlepší přístup k hybridu

Sedrik
01. června 2020, 09:11
6

Vidím to naprosto opačně - spojení benzinového motoru a elektromotorku mi přijde jako super nápad. Strašně se těším, až se svezu s nějakým MB s M256 motorem. Řešení, kdy elektromotor kompenzuje nedostatky benzínového motoru (málo krouťáku v nízkých otáčkách, turbolag a supluje start-stop systém) mi přijde jako super řešení a jen tak dál.

Chápu, že v autíčkářských kruzích je super-cool nadávat na cokoliv, co není V8 atmo, ale tohle je prostě nový trend. Všichni nadávají na emise a EU, ale objektivně - vzduch ve městě je čistší. Jsem narozen v době, kdy sednout si na hospodskou zahrádku vedle rušné silnice by znamenalo otravu spalinami (nedej bože když by kolem projela Avie, nebo Karosa). A jsem rád, že tohle už neplatí.

A automobilky zamakaly na emisích jen díky tomu, že se to téma začalo řešit a díky tomu to jak EU, tak někteří zákazníci začali vyžadovat. Jinak by se na nějaké investice do tohoto mohly vy*rat. Baví mě ty kecy, že nová regulace je posledním hřebíčkem do rakve automobilek - no, takových posledních hřebíčků už bylo mrťe. Automobilky si poradí tak, jako si poradily vždycky. A ve výsledku budeme mít nová auta, která budou nejspíš zase lepší, jako ta dnešní.

A co je pro tyhle hejtry asi nejhorší zpráva je, že ta nová auta s novými technologiemi jezdí lépe, než ta stará a do dnešního provozu se hodí o 100 procent lépe.



ma
martinw
01. června 2020, 09:58
0

Já 'hejtuju' pouze to že je rozdíl udělat hybrid jako kompromis z toho co zrovna používají (VW) nebo hybridní koncept a pak kolem toho udělat auto (toyota). Je jasný, že zákazník se ze spotřeby o litr větší nepodělá :) když má v podstatě miliónové auto, jen je mi ten japonský přístup prostě sympatičtější - mají to jako dlouhodobý cíl a technicky je to jednodušší, promyšlenější a nemuseli zběsile odlehčovat veškeré materiály na autě v posledních letech narozdíl od koncernu.

Jan Machač
01. června 2020, 10:07
2

Jenže pak sedneš do Camry a zjistíš, že to nejede, furt drnčí a jediné, co ti zbude je spotřeba. Tohle se chová o dost líp.
-
Komentář upraven 1. 6. 2020, 10:07:19

Jakub Pospíšil
01. června 2020, 10:15
4

A já bysem si ale radši stejně vzal tu Camry :)
Ona i docela jede, jen ten projev CVT není tak sportlich, jako DSG. A prostě mi přišla taková víc jako auto a míň jako výsledek excelu.

Sedrik
01. června 2020, 10:35
0

Já jel v Toyotě jen v Aurisu Hybrid (s kolegou po Praze) a byl jsem nadšen. Na skákání po městě je to fakt super.

Kolega-majitel zas tak nadšený nebyl - auto koupil hlavně kvůli parkování v Praze (je někde od Kolína) a vzhledem k tomu, že to měli zrušit (zrušili?), tak říkal, že za stejné peníze Oktávka by byla lepší koupě.

Já mám obecně raději taky ten přístup, kdy se technologie dá na první místo a kolem toho auto. U těch hybridu mi ale sedí víc opačný přístup, kdy je to pořád normální auto a někde tam dole se děje něco jiného, ale to tě nemusí zajímat. U Toyoty a třeba Prisusu mi příjde, že se snaží až moc....

Jakub Pospíšil
01. června 2020, 10:41
2

Auris a Camry jsou hodně rozdílná auta. Skoro bych řekl, že nemají až na bezstupňovou převodovku (ale dost rozdílně naladěnou) skoro nic společného.

Autíčkový Jelen
01. června 2020, 16:10
2

Já jsem například taky pro ekologii a rozhodně nejsem typ člověka co by nadával na cokoliv co není atmo V8 atd. Ale například co mi vadí je jakým způsobem se nové ekologické testují a vlastně proces jejich vymýšlení který není vůbec vztažen k současným technickým dovednostem a přijde mi to jako čistě náhodně nahozené číslo, které je najednou nutno splnit a za námi potopa. Stejně jako například prosazování elektromobilů a plány na zákaz vjezdu aut se spalovacím motorem do některých měst. Jsou ty města připravena na "záplavu" elektromobilů? Je na to vybudovaná infrastruktura? Je stabilní? Plánuje se takové zvýšení poptávky po elektřině? Nejdřív chci slyšet přesné odpovědi na tyto otázky, pak se dá bavit o dalším postupu a zákazu klasických aut ve městech.

A přístup Toyoty se mi líbí z toho důvodu že spalovací motor v hybridu ani zdaleka nepracuje v ideálním prostředí, častější zapínání, práce při jiných než provozních teplotách atd. a představuji si, že jejich spojení s jednodušším motorem bude do budoucna spolehlivější.

Radek_5
31. května 2020, 18:55
0

Proč? Za co? Polovina z květnových testů jsou hybridy nebo dodávky... To je autičkář? Sorry jako. Chodím tady už jen na blogy nebo forum.
Fakt to nejde dělat jinak?

reagovat
Jan Machač
31. května 2020, 21:17
2

jojo, máš pravdu, bude Up! GTI ;-)

Jakub Pospíšil
31. května 2020, 21:42
1

Nezapomeň na svatý grál - hybridní dodávky :)

František Čáslavský
31. května 2020, 22:42
0

Já bych si raději pustil Prago pičo ;)

Jan Machač
01. června 2020, 00:16
0

Subordinace, Franto, subordinace... ;-)

saage
01. června 2020, 00:38
3

Je zajimavy, ze pred komentovanim redakce, mel Radek +4 palce nahoru, a ted nema zadnej. Ze by se dotkl, bolaveho mistecka? :-)

beastar
01. června 2020, 01:06
4

Tak furt lepší cokoliv GTi, než další hybridní píčovina:)))) Dělejte si to jak chcete hlavně pro sebe. Nahoru už to takhle stejně nepůjde a moc dolu zatim taky ne. Budiž to Autíčkáři jako celku přáno.

Jan Machač
01. června 2020, 10:05
5

Ja nevim no... Pro mě bylo dost zajímavé zjistit, co se to u nás rodí a přišlo mi to dobré.

Celkově jsem docela rád, že mám přehled o nové produkci, ale možná je to zajímavé jen pro mne. Snažím se vždycky i na novém "nudném" autě psát zajímavě, ale ono to ne vždy vyjde.

O to větší frajeřina je, když to někdy vyjde ;-)

beastar
01. června 2020, 11:43
1

Honzo to je samozřejmě pravda. Mimochodem to tak tvrdím tou hláškou o tom GTi taky. Když si člověk vezme na čem všem jsou plaketky typu GT, RS, M a tak dále. Vždy to nevyjde a hlavně ne všem. A tohle v ČR prostředí úplně nudné auto není naopak je to vděčný autorsky. Červená škodovka to je redaktorský sen. S tim dostávaj jak to všechno serou do těch testů v červený což je barva kterou mají normálně akorát tak hasiči a pár závodníků na eRSech.

Frajeřina je napsat to zajímavě i o malém nepovedeném pickupu od žabožrouta, tak jak to udělal nedávno Adam. S tím rozením u nás... to myslíš Superb a Čechy, nebo Autíčkář a redakci? Zajímavý nevim, ale špatný to rozhodně není. Jen mě osobně přišel teda zábavnější ten sup v plný a TSI s 272 koňmi, 5,6sec no to ti dál nemusim představovat...

Ha
Habakukk
01. června 2020, 11:54
0

Červený Supy fasuje ředitel na Tour de France tak asi proto. Jako sport line no

Jan Machač
01. června 2020, 12:46
1

No on ten superb je z velké části české dílo co se týče toho hybridního pohonu, tak jsem to myslel... Samozřejmě používaj krabičky z poličky, ale byli by blbí, kdyby nepoužívali ;-)

krab
01. června 2020, 23:48
0

Přeci jen, je vidět ten raketovej vývoj : Kdysi ještě v dobách těsně po konci století páry vznikl Autíčkář s podtitulem "Vaše každodenní dávka benzinu". A dneska .... Vaše každodenní dávka elektřiny. A komu se to nelíbí ať si zastrčí zástrčku :-D

Je to holt pokrok. Něco jako, když Vesničkou střediskovou kdysi putoval dráteník. A dneska - panečku "Štefan" :-)

Sedrik
01. června 2020, 09:14
4

Díky za test - nad tímhle přemýšlím jako nad služebákem.
Bohužel musím počkat, jak se bude vyvíjet cena ojetin, aby mi to naše fleet managerka schválila, ale tohle se mi opravdu líbí. Rozhodně lepší, než dieslové chrochtání....

reagovat
Jan Machač
01. června 2020, 09:46
3

rozhodně ale připlatit za DCC! ;-)

Sedrik
01. června 2020, 09:49
2

Služebáky jsou v L&K, tak snad by to tam bylo :) Ale díky za tip
Teď druhé auto nepotřebuji, ale kdyby potřeba vznikla, určitě bych se koukal po něčem takovémto. Láká mě to, že svižně jedu na benzín a po městě poskakuji bez emisí...

ma
martinw
01. června 2020, 10:04
0

ale nebral bych to jako smrt TDI, proč by fleet manažer schválil plugina pokud by primárně jezdil dálnice ? Je to specializovaný druh pohonu do města a na okresky, tam může reálně ušetřit pokud je kde nabíjet a je na to nabití čas.

Jan Machač
01. června 2020, 10:09
0

No on dostane i nižší silniční daň a ta věc je spotřebou fakt srovnatelná se silným TDI i bez nabíjení.

beastar
01. června 2020, 11:31
1

Silniční daň bude velký argument. Stejně to ale nakonec je tak, že pokud to zaměstnanci nebudou nabíjet a jezdit s tím, tak jak se jakoby má. Tak je to horší volba jak ta nafta. Poměr prodejů vůči naftě ukáže typuju to tak 5:1 pro oldschool. A Superby se do firem nekupují jako auta pro sekretářku, co jede do banky a zpět. Ani jako auto pro obchoďáka co má Liberec a okolí. Zase bod pro naftu. Není vše jen o penězích.

DCC nutnost. A nejsem si jistel jestli to L&K má automaticky podle mě ne. To je volitelné vždy. Každopádně objednat jedině s tim... jinak je ten nekomfort při častějším užívání toho auta fakt otravný (feedback od uživatelů) A tahle verze se zatím prodává do "firem" kde jediný fleetmanager je strejda co to tam "vlastní". Jinými slovy si to lidi kupují pro sebe. Spi sladce tdi a zabiják dieselu a podobně jsou zatím fakt možná vlhký sny. Chápu že je třeba to teď tlačit když je ta nová doba. Spotřebou je to srovnatelné možná tak se silnějším tdi s převážně městským provozem (myslim spotřebu v testu 7>8,5l) 110 kW vykazuje naprosto běžně spotřebu s normální jízdou max. někde kolem 6, a kousek l. Rozdíl je relativně malý, ale na průměru 100 aut už to bude hrát roli.

Mě se to líbí přesně jako doplňková a okrajová verze. Fleet bych z toho nepostavil ani náhodou to bych se bál. Pokud si to nějaký "pan menejdžr" vyžádá, tak tam potom je situace jiná. Bude to každopádně zajímavý osobně typuju četnost této verze na silnicích asi někde u četnosti superbů výbavy Sportline.
-
Komentář upraven 1. 6. 2020, 11:36:03

ma
martinw
01. června 2020, 11:37
2

Silnicni dan, tak to pak jo :)

Ha
Habakukk
01. června 2020, 11:57
0

Já žil jen v tom, že hybrid nemusí dálniční známku a modrý v Praze ani nevím zda to platí pro Brno to pochybuju.

beastar
01. června 2020, 12:18
1

Habakuk: Osvobození od silniční daně měli dlouho i auta na CNG. Dálniční známku nemusí mít elektromobil a hybrid do zásuvky. Ještě je to omezený množstvím vypuštěných "škodlivin". Tuším že pokud se vejdeš pod 50 gramů CO2 na ujetý kilometr si tam. Parkování v Praze v modrých je ohraničeno úplně stejně a žádný běžný hybrid už se do limitu nevejde. Jsou tam jenom dobíjecí. Z nichž nejzajímavější je dle mě v poměru cena/výkon Outlander. Parkování si upravují obce tudíž mám pocit že v Brně to je jinak a ani nevím zda je to zvýhodněno.

ma
martinw
01. června 2020, 12:22
0

V Praze to do 2 let zpřísní, pak budou čistě EV pak už možná ani to ne - závisí kolik se jich tam bude prohánět.

beastar
01. června 2020, 12:28
1

martinw: To nepochybně možná i dřív vzhledem k tomu jak je to teď a jak moc jsou zóny plný. To je jedna z věcí proč sem si to nekoupil. Přestože to ve mě hlodalo a dost bych to využil v rámci Prahy. Nikdy nevíš jestli to vůbec budou ty dva roky... aby to nebylo půl.

ma
martinw
01. června 2020, 12:43
1

jo ale i ty majitele hybridu co o vyhodu pozadali predtim nez to praha zakazala nechali dojezdit jeste rok po zakazu a prazsky ridici dostali cas 3 roky takze docela velkorysy

ro
rock
01. června 2020, 15:29
1

Jo jo, v Brně elektromobil nebo hybrid kupodivu zabírá stejně místa jako auto se spalovacím motorem a tudíž se taky platí stejně za jeho parkování. Alespoň zatím.

fortress
01. června 2020, 10:29
1

Jezdil jsem s GTE a vyplatí se to jen pokud opravdu často nabíjíte doma a jezdíte pocuky kolem komína. Na vysoký nájezdy bude pořád lepší TDI a čím těžší noha nebo vyšší rychlost tím více se vyplatí nafta. Nehledě na další prodej.

reagovat
Riccardo Martora
01. června 2020, 10:53
-1

Jo jo, toto je ten autíčkářskej punk, test Supíka :)

reagovat
eLzyx
01. června 2020, 13:01
1

ten falešný karbon a digitalizovaný karbon je tedy pěkný hnus. To je snad horší jak z korejské tržnice. Doufám, že jdou vybrat i lepší materiály obložení.

reagovat
Ha
Habakukk
01. června 2020, 13:14
0

Tak falešný karbon je stejně fajn jak falešný dřevo. Hrajme si na to co nejsme.

ro
rock
01. června 2020, 13:59
1

Nejhorší je, že kdyby tam vrazili pravej karbon, tak -v daném použití, t.j. lišty s čistě estetickou funkcí, žádný proměnlivý vrstvení vláken, žádné nároky na přesně požadovanou pružnost nebo pevnost v přesně definovaném bodu atp- to bude stát jenom o pár korun víc než ty plastový výlisky.
O digitalizovaném karbonu vůbec nemá smysl se zmiňovat, to je nevkus daleko za běžným standardem aliexpressu.

eLzyx
01. června 2020, 14:55
0

některé "falešné" dřevo bývá docela oko neurážející, protože v současné době to občas bývá i pravá dýha na plastovém nosiči. K nerozeznání od fošny. Ale tohle karbonové peklo ... i s odlepující se folií z Baumaxu by to možná vypadalo lépe.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem