Být sériový vrah musí být těžké. Člověk musí mít všechno perfektně promyšlené do posledního detailu aby mu to prošlo. O to víc, když je v běžném životě forenzní analytik u policie, jako Dexter. Ten po většinu seriálu jezdí Fordem Explorer, který je pro své účely nejspíš velice pečlivě vybrán (i když reálně jde nejspíš o nějaký ten product placement). Ale co by dělal Dexter, kdyby musel žít u nás? Pak by potřeboval černý Superb combi.
Lidé říkají, jak je Superb skvělý. Náš velký vůdce Vojtěch jej pripodobnil jízdními vlastnostmi k Chrysleru LHS (což je u něho pochvala, protože jednoho provozoval a jeho auta jsou vždy skvělá!). Zlokočka zase vyzdvihla vnitřní prostor a design. Jeho oblíbenost dokazuje i počet aut, která potkáte v provozu. Jezdí s nimi všemožní manažeři, potentáti a i lidé, kteří prostě chtějí pořádný kus auta za rozumné peníze. Takže jich jezdí všude tolik, že když náhodou pojedete ve dvě ráno zakopat do lesa pár mrtvol, tak se nemusíte bát, že by někomu přišel Superb na lesní cestě podezřelý. I když, spousta lidí si myslí, že Superb je znakem nějakého statusu. Možná je to tím, že jedním jezdí náš prezident. Ale to spíš ne, větší vliv bude mít fakt, že u většiny firem je Superb autem manažerů. Ale to na jeho nenápadnosti nic nemění, jen si vás možná víc všimnou závistiví sousedi. Nenápadnost? 9/10.
A když už někdo pojede okolo a uvidí kombík, tak určitě bude mít jiné představy o tom, co tam nejspíš děláte. Abych vám napověděl, po složení sedaček se vám totiž nabízí nákladový prostor gargantuovských rozměrů. Kromě toho je v zavazadlovém prostoru testovaného Superbu další věc, která vám váš dvojí život usnadní. Dvojitou podlážku. Už nemusíte složitě vymýšlet, kam schováte svou výbavičku pro zabití, rozkouskování a uklizení člověka. Simply clever. Při nakládání bezvládných těl má i další výhodu, nakládací hrana je zarovnaná s podlážkou, takže se nemusíte zas tak moc namáhat se zvedáním. A díky samočinnému víku kufru se nemusíte bát, že šáhnete krvavou rukou na karoserii. Praktičnost? 10/10.
Dexter se kromě své potřeby zabíjet vyznačuje ještě jednou věcí. Je vždy naprosto přesný, dělá vše tak, jak má. Vypadá, že je nejspořádanější člověk na světě. A přesně takový je i Superb. Všechny jeho funkce i jízdní vlastnosti jsou přesně takové, jaké mají. Všechna tlačítka, kolečka i funkce displeje dělají úplně přesně to, co mají. Převodovka má přesně takový chod, jaký od Superbu očekáváte. Motor se chová jako typické dvoulitrové TDI. Řízení je přesně takové, jaké čekáte. Všechno, co Superb dělá, dělá precizně, ale bez emocí. A stejně tak to má i Dexter. (Až na ty vraždy, samozřejmě).
Takže si to shrňme. Pokud potřebujete auto k podpoře svého koníčku, při kterém mizí lidé, pak je Superb ta pravá volba. A je to ta pravá volba i pokud potřebujete jen rozumně velké auto, ve kterém se budete cítit dobře a na které se vám bude dobře koukat. Interiér vám sice nenabídne přehršel displejů jako koncernový konkurent Passat, ale dostanete mnohem více prostoru. Navíc adaptabilní podvozek v režimu Comfort je nejspíš nejpohodlnější ze všech nových aut, v jakých jsem jezdil. Vlastně mi taky připomněl mého Lincolna, jen s jedním rozdílem. Lincoln nebyl tak dokonalý. A v tom bylo jeho kouzlo…
Motor: přeplňovaný vznětový čtyřválec 1 968 cm 3
Výkon: 190 koní v 3 500 ot./min
Točivý moment: 400 Nm v 1 750 – 4000 ot./min
Převodovka: manuální šestistupňová
Maximální rychlost: 233 km/h
0-100 km/h: 7,8 s
Průměrná spotřeba (udávaná): 4,6 l/100 km
Cena testovaného vozu (Style): 1 149 400 Kč
Za fotky děkujeme Pepovi Vyškovskému!













onepatas
29. 12. 2016, 09:58Po dloouhé době mě něco donutilo dočíst článek, a to jeho poutavost. Pěkná práce, díky za něco originálního.
Radohanno
29. 12. 2016, 10:00Zdravím všechny škodovkáře...Asi před rokem jsem jel v superbu 2,0 Tdi 190koní DSG. černá kůže ,plná palba asi za tuhle cenu...A ano moje stará Omega 3,0 MV6 jí napráská kdykoli...Lepší podvozek/Měkčí/, manuál./To DSG je zoufalá převodovka/ řadí jak chci já!! A necuká!!. Prostor asi stejný a kufr podobný..Ani po 16 letech nic nevrže a všechny čudlíky stále fungují...Sportovní sedačky i po 16 letech pohodlnější a hlavně zadokolka...Jinak mnou dosažená spotřeba u Superbu byla 9,3L nafty!!! Na Okresce +město..Jel jsem jak jsem zvyklý..Ono totiž těch 190koní působí dost chcíple...Není zrovna košér porovnávat auto 16 let staré s novým..Ale největší paradox je že po mediální masírce jsem byl tak natěšený na ten zázrak že jsem vystoupil jako naprosto deprimovaný člověk a dosud přemýšlím jak múže bát tak stará ,orezlá šunka s 200000km na tachometru o tolik lepší?????? Jinak šetřím na další Opel Omega MV6 v manuálu...
Regular John
29. 12. 2016, 12:06Mám dost podobnou zkušenost, taky jesm pár těch nových Superbů proseděl, včetně té jejich slavné "Laurel a Hardy" edice či jak se to jmenuje... No a to auto na mě působí straně blbým dojmem, v interiéru se vůbec necítím dobře, všechno tam je chladné jak psí čumák, nelíbí se mi tam. Když ten interiér srovnám třeba s 15 let starým sedmičkovým bavorákem (E38), tak u mě BMW vítězí na plné čáře.
A když vidím, kolik lidí okolo mě si Superba kupuje, tak musím pogratulovat Škodovce, protože ta mediální masírka opravdu zabrala. Auto si kupují především lidi, kteří se vůbec nezajímají o to, co nabízí konkurence, oni to chtějí protože se o tom všude píše a chtějí být IN.
Irwinek
29. 12. 2016, 12:13Ještě, že jsi to napsal, už jsem si málem připadal jako idiot, a to jsem srovnával s 21 let starým Volvem :-)
Nemůžu srovnávat velikost či praktičnost kufru, protože Volvo je limuzína a řízený superb byl kombik, ale jinak měl sup jediné plus - větší místo na nohy na zadních sedadlech. Se spotřebou jsem byl níž než Ty, dostal jsem se k 8,2 l nafty, ale s Volvem jezdím stejnou trasu za 9,5 l benzínu. jinak to co jsi psal : měkčí podvozek , celkové pohodlí, manuál vs dsg, i ta podivná " letargie " 190 naftových koníků - vše souhlasí. Snad bych ještě přihodil, že topení žádná sláva, sice trochu pomůžou vyhřívané sedačky, ale volant jsem vyhřívaný neměl ( nevím, ani zda je k mání ). On není vyhřívaný ani ve volvu, ale tam není potřeba, při mínus 10 na konci ulice fouká klima teplý vzduch. v supovi po cca 10 km.
PeterLuk
29. 12. 2016, 13:22A nielen Superb, rovnako na mňa pôsobil aj Passat či staršie Mondeo. Ako jo, celkom fajn auto. Ale také tvrdé, oproti tomu načo som zvyknutý, či už samotný podvozok, alebo sedačky. A tým autám chýbala štipka charakteru. Jediné, čo musím uznať, že dlhá jazda po diaľnici v takom aute ubieha naozaj rýchlo, ináč ma ale žiadne z nich vôbec nezaujalo. Ale pre manažérov asi dobré :D
M P
29. 12. 2016, 13:28Starší Mondeo má naopak mnohem víc jízdního charakteru, kam se hrabe Passat nebo Supice...a to jak hranaté Mk3 nebo ocucané Mk4
František Čáslavský
29. 12. 2016, 13:29Tenhle Superb měl i nezávislé topení, takže začal topit dost brzo. Já s tím manuálem jezdil okolo pěti a půl litrů, takže problém bude asi někde jinde :-)
PeterLuk
29. 12. 2016, 16:00No, práve s tým Mondeom som nejazdil, to by asi veľa zmenilo, ale má zadných sedadlách mi to prišlo absolútne nevýrazné...
Karda
29. 12. 2016, 18:15ad DSG. Mě přijde, že v Superbu je prostě špatně naladěný. Chce se chovat ekologicky, řadí moc brzo. Potom se šlápne na plyn, to chudáka DSG zmate, neví co tam dát, podřadí dost hrubě atd. Paradoxně v Octavii RS i v režimu D se mi to stejný DSG (předpokládám, mělo taky 6st a dvoulitr naftu) naprosto vyhovovalo.
VK
29. 12. 2016, 19:32Hodně dlouho mi vrtá hlavou, zda v době kdy se začaly objevovat automatické pračky, byly rovněž komunitou hospodyněk tak sveřepě odmítány, že automatickou nikdy, ten správný požitek z praní je přece ručně na valše.
Karda
29. 12. 2016, 20:34O požitek asi přímo nešlo, ale pokud prádlo po dvou hodinách praní vypadlo z pračky ve stejném stavu, jen špína byla tak zažraná, že nepomohl ani Tix, tak z toho hospodyňky asi radostí ke stropu neskákaly.
Ale jinak pěkný příměr.
Vavris Vavrisovic
29. 12. 2016, 21:44Jako mnoho jiných převodovek, i DSG se časem "učí". Takže je možné, že v Octavii byla jen dobře "zajetá". Shodou okolností se s jedním Supem s DSG setkávám, a následující tři roky budu setkávat velmi často a čerstvé DSG nebylo příliš příjemné. Nyní po zhruba tisícovce kilometrů se to už dosti zlepšilo, i když zbrklost při přidání plynu a ucukanost při rozjíždění a popojíždění ještě nezmizela. Uvidíme, kam to dopracuje :-)
VK
29. 12. 2016, 22:01Zrovna speciálně DSG mají jednu zásadní vadu, v podstatě kontraindikaci ke koupi čehokoli od Konzernu s výjimkou snad některých Audi - je záměrně dělána jako neservisovatelná a neopravitelná.
H_F
30. 12. 2016, 23:58tuhle famu s dsg si sebral kde
dsg jsou opravitelny, cim dal vice firem se na to specializuje
btw. takova mystifikace se rika vicemene o temer kazdem vydobytku v autech... kde je velka poptavka je i nabidka a servisaci se ucej porad novy veci.. pred 20ti lety uz sem slysel reci, tohle a tohle nema se starym poctivym zelezem co spolecnyho, to nepude opravit
tim nerikam ze dsg obvzlast 7st. (audi tomu btw dsg nerika) jsou nakej zazrak, ani na jizdu ani na servis bych to nechtel, taky ze od nich brzo automobilky zas odejdou, ale rict o necem ze je to neopravitelny je nesmysl
VK
31. 12. 2016, 12:13Nepřekvapivě ve Světě motorů před pár měsíci, vzhledem k tomu, že jde o časopis otevřeně tlačící Škodovku a koncern obecně, se vším co k němu patří, mám to za bernou minci. Sami se to snažili v článku zmírnit, že něco přece jen na DSG opravit lze, nicméně závěr byl jasný. Neexistují dodávané náhradní díly kromě celého kompletu spojek v celku za nějakých 70 tis., další dodávaný náhradní díl je už nová převodovka v celku; musí se při opravě, kdo se do ní pustí, znovunastavit tolerance a další, přičemž výrobce neposkytuje výrobní hodnoty.
Proti tomu je měničová klasika sice draho, ale běžně a zavedeně opravitelné zařízení.
Vorlosup
3. 1. 2017, 10:42Opravit jde samo všechno... Například sada originálních spojek se prodává cca za 10 tis. stejně tak i setrváky. Jinak doporučuji se podívat na převodovky sixta. Ten člověk ví co dělá.
Apadík
29. 12. 2016, 10:29....poutavý článek...a kombinace Supa a hitleráku (Brňáci ví) je dokonalá :)
PeterLuk
29. 12. 2016, 11:31Autor v článku píše o zakopávaní mŕtvol... Ale je to len teória, alebo ich skutočne aj niekoľko v Superbe odviezol? A čo nato hovoria? Neprišiel im podvozok trochu tvrdý? Či už radšej nič? :D
František Čáslavský
29. 12. 2016, 13:30Jediné, co jsem slyšel na pohodlí podlážky kufru, bylo něco jako "mhhhhmmm". Bylo to špatný, bylo to dobrý? To už se nedozvíme :)
Wanix
29. 12. 2016, 11:49Franto super práce, to že se ti povedlo napsat článek tak abych si i já přečetl něco o Superbu o něčem svědčí!
krab
29. 12. 2016, 12:06Moc hezky napsané! Až se mi tají dech kolik chladnokrevných vrahounů po praze jezdí! Neřku-li pohled na firemní podzemní parkoviště u nás v práci. Budu si muset dávat velký pozor s kým pak vstupuju ráno do výtahu :)
Zaplaťbůh, že ještě jezdí spousty slušných lidí v Omegách MV6, které jsou lepší, pohodlnější a jezdí za 7.7l/100 :) ( ...berte to jako pokus o vtip, v reálu asi tušíte, že tyhle staré pekáče podobného druhu mám vlastně moc rád)
jakubmokris
29. 12. 2016, 15:50Jo, vidím to stejně. Prostě nemám na Superba, tak budu do nekonečna tvrdit, že můj starej pekáč je stejně lepší!
M P
29. 12. 2016, 18:31že by už i zapřísáhlý milovník oldschoolu, krab, si dělal prdel z ortodoxních popíračů všeho nového? :D teda, tady se dnes dějí věci
Radohanno
11. 1. 2017, 18:06jakubmoris ..dostal jsi mě..Opravdu na Superba nemám. I kdybych měl ten milion, nikdy bych ho nevyhodil za něco co nefunguje...raději jsem koupil Lexuse V8 s automatem....Ovšem milovanou Omegu nedám..Je to auto které funguje už 17 let ...Ano vypadá jako vrak, ale je to AUTO takové jaké se mi líbí..Na Superbu se mi trochu líbí exteriér..Ale auto je to mizerné...
zimbic
29. 12. 2016, 12:32Skvěle napsáno nikdy jsem nečekal, že by mě článek o Superbu tak pobavil :D
XTad
29. 12. 2016, 19:47"...nejpohodlnější ze všech nových aut, v jakých jsem jezdil..." A cim pan autor jezdil?
František Čáslavský
29. 12. 2016, 22:08Kdyby byl enormní zájem, tak si vedu deníček. Jinak je tam docela velká část současné produkce, jen jak koukám, tak hodně zanedbávám Mercedes a do jisté míry i BMW.
XTad
29. 12. 2016, 22:57No je tam treba neco z premie?
František Čáslavský
30. 12. 2016, 16:49Ano.
VK
29. 12. 2016, 20:08Drobný dotaz, jsou v tom Superbu pedály taky tak nemožně vysoko, jako v Oktávce nebo vybíhající C5?
Lukas
29. 12. 2016, 23:40Jsou na dve veci... vysoko a daleko od sebe, stejne jako v Oct3. Oproti Sup2 a Oct2 (oct2 mela plyn v podlaze ala bmw) krok zpatky. Meziplyny skoro nejdou, jen kdyz mam obuty "pohorky", tak z brzdy na plyn dosahnu bez toho abych kroutil nohu v koleni jako gymnasta
Pastor
30. 12. 2016, 07:48K čemu meziplyn v takové věci jako je Octavia nebo Superb?
Vavris Vavrisovic
30. 12. 2016, 08:26V takoveto veci skutecne k nicemu :)
VK
30. 12. 2016, 21:32Problém je v tom, že vysoko pedály celkem znatelně zmenšují efektivní prostor na nohy a z pozice nohy bolí záda.
JC.
30. 12. 2016, 18:04Výkon: 190 koní v 3 500 ot./min
Točivý moment: 400 Nm v 1 750 – 4000 ot./min
to nejde