načítám data...

Chrysler LHS: Sedan chudého motoristy se představuje!

Slíbili jsme, že převedeme teorii v činy a na vlastní kůži vyzkoušíme, jaké to je, provozovat luxusní (nebo alespoň velký) sedan za pár korun. A vybrali jsme si odvážně. Naším prvním sedanem chudého motoristy je Chrysler LHS!

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Když se vás člověk, od kterého právě kupujete luxusní limuzínu za 11 tisíc korun a měsíc hlídání kočky, ještě třikrát ptá, jestli to opravdu chcete udělat a ujišťuje se, že nebudete naštvaní až (ne pokud, ale až) se ta věc rozbije, vypovídá to něco o pověsti dotyčného modelu.

Ano, někteří z vás hádali v komentářích pod článkem o "luxusních sedanech chudého motoristy" zcela správně. Koupil jsem si Chrysler LHS. Většina mých kamarádů si teď myslí, že jsem idiot, a nejspíše už domlouvají sázky, jestli ta věc vydrží jezdit týden, nebo méně.

To vypovídá leccos o pověsti velkých Chryslerů z devadesátých let, a možná také o povaze mých kamarádů. Ale je to také skvělý způsob, jak vyzkoušet na vlastní kůži, co to znamená provozovat levný luxusní sedan. LHS vám totiž nabídne všechny vlastnosti velkého sedanu za ještě méně peněz, než je obvyklé. Dostanete přitom jak obří rozměry (je delší než S-klasse v longu), tak šestiválec o objemu 3,5 litru, kožený interiér i spoustu výbavy. 

A také poněkud náročnější servis. Ostatně v servisu naše vzájemné soužití začalo, protože neobyčejně výhodná cena byla způsobena drobnou a vcelku nepodstatnou závadou – rozlétnuvšími se rozvody, které patrně navrhoval opičák po láhvi bourbonu, pročež jejich konstrukce dovolila nespokojenému napínáku řemene opustit své pracoviště za jízdy.

 

Teď už je ale všechno v pořádku (zatím, jak by řekli ty škodolibé skety moji kamarádi) a protože na autě byla před fatální závadou opravena spousta věcí, zajisté mě čeká dlouhé a spokojené ježdění s mou vlastní luxusní limuzínou. Stejně to jsou jen pověry. A pokud vám teď připomínám majitele vozů Alfa Romeo s motory Twin Spark, když tvrdí, že "stačí pořádná údržba, a je to spolehlivé", jde o podobnost čistě náhodnou. 

I tak je ale možná dobře, že splňuji podmínky pro provozování laciných šíleností, které jsem nastínil v předvčerejším Ptejte se . Zastávka trolejbusu je od mého bytu jen pár kroků, parkoviště za domem je dost prostorné, aby nevadila přítomnost "zahradního ornamentu"

Zatím Chrysler absolvoval jen cestu z Prahy do svého nového domova v Pardubicích, takže dojmy a informace se teprve hromadí a sbírají. Příští týden se ale můžete těšit na první část dlouhodobého testu. A mezitím se můžete sázet, jak dlouho vydrží jezdit, vy škodolibá bando!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Lu
Luksov
06. března 2015, 15:36
0

Vypadá super! A opravdu se mi nechce věřit, že stál jen 11 tisíc. :D Tak hlavě ať slouží a já si myslím, že nějakou tu dobu určitě jezdit bude.

reagovat
Picklenose
06. března 2015, 15:37
0

Gratuluji, LHS vypadá neskutečně krásně :)

reagovat
Caddy
06. března 2015, 15:55
0

Ono krásné je... A moc... Zvenku i uvnitř... Jen je škoda, že není tak pohodlný, jak se tváří...

František Čáslavský
06. března 2015, 15:50
0

Dávám chrysleru měsíc, maximálně dva!

reagovat
K
K
06. března 2015, 16:00
0

Kdysi jsem s tím jel. Měl ho kamarád na studiích. Stejná barva, stejný kola. Nedivil bych se, kdyby to byl on. Superpohodlna a uvnitř prostorna kára. Motor se tak pěkně převaloval a dokázal i trochu zabrat. Ale nemělo cenu na to šlapat, protože nad cca 140km/h se to začínalo stávat velmi nestabilní a na silnici neudržitelný. K tomu ještě slabší brzdy a nepříjemný pocit z řízení byl rázem na světě.
Měl to asi půl roku než mu klekla převodovka a oprava byla tak drahá, že to musel dat pryč.
Byl to přesně ten problém, že potřeboval denně dojíždět.
Na lehký cruising kolem baráku s efektem výjimečnosti dobrý, ale jinak bůh s tebou :-D

reagovat
Sh
Shackall
06. března 2015, 16:47
0

Za těch cca 18 let, co provozuji nejrůznější vozidla (Škoda 100 a 105, Forman, Favorit, Buick Park Ave, Nissan Teranno) a tu a tam něco opravuji kamarádům, jsem si ověřil takovou ekonomickou poučku - normální provozuschopné auto (Forman, Punto) stojí minimálně cca 40 tisíc, "zajímavé fun auto" minimálně 100 tisíc. A buď to za tyhle peníze rovnou koupím, nebo je do toho postupně pošlu na opravách. Koupil-li někdo LHS za 11 litrů, přijde zpojízdnění tak na 80 pětek ;-)

reagovat
sw
swein
06. března 2015, 16:56
0

Já koupil mazdu 323F V6 za 10 tisíc a najel s ní více než 45 000 km, servisní náklady: ložisko 400 Kč, kotouče a desky: 1000 Kč chladič: 800 Kč + to žralo olej (ten jsem počítal do ceny paliva), ale aspoň se nemusel měnit...
-> tj veškeré náklady na servis byly nižší, než plná nádrž benzínu...

Sh
Shackall
06. března 2015, 18:05
0

Swein: 323 má v téhle motorizaci 4 kotouče, ne? Za litr i s destičkami? To byl jeden za kolik??? Za 150? Jako dílům z vrakáče se nebráním, ale u brzd jsem ochotný takhle získat maximálně HBV. Ale musím se opravit - ty náklady, co jsem uváděl, jsou za auto, co není nebezpečné mne a mému okolí a je alespoň relativně spolehlivé. Když někdo chce jezdit na sjetejch bouchačkách a s prasklým těsněním pod palicí a je mu jedno, že na exitu z dálnice zadře, tak máš pravdu, je nákladově úplně jinde...

BobAsh
06. března 2015, 18:59
0

S těma 40 tisíc za jakékoliv auto by se dalo víceméně souhlasit, s tím kilem za zábavné auto určitě ne. Z aut, co jsem zatím měl (Chrysler je v pořadí tuším 35. nebo 36.) stálo přes 100 tisíc jen pár exemplářů - ameriky ze 60. let, šest let staré Mondeo TDCI a Jaguar. Všechno ostatní stálo vesměs hluboce pod kilo i s náklady. I ty zajímavé věci.

Asi nejlepší poměr cena/zajímavost byl '87 Buick Century STW 3.8 V6. Stál pět tisíc a jezdil jsem s ním asi půl roku bez problémů :)

martin_100
06. března 2015, 23:12
0

hele já bych tak černý vidění neměl ... škopek mě stál 6 litrů, foukalo těsnění pod makovicí ... než se s tim srát sehnal sem za litr od kamaráda jinej motor výměna byla za dvojku bo sem byl línej se s tim měnit tak sem mu radši zaplatil. Pak sem vyměnil zadní světla za kilo z aukra i s poštou. Dále sem měnil jeden silentblok na přednim rameni 120kč a termostat 300kč. A teď mě čeká stk tak sem vyměnil axiální táhlo řízení za 300kč a zadní díl vejfuku za 600kč. Nepočítam oleje a pryže to je spotřební matroš ;-) Takže levný auto za 6 litrů mě na opravách vyšlo za dva roky na 4420 peněz a jezdim denně na skákačku po vokolí a i delší výlety nebo cesty kam je třeba takže bych LHSku nevěštil extra drahou budoucnost.

dejv3052
06. března 2015, 18:07
0

mám Renault Lagunu 1.8 r.v 1998 Za 4 roky co ji mám najeto 50tis. Cena za servis 75tis kč je v tom však započítána i cena vozu při pořizení... ta byla 30tis kč. Servis jen za spotřební věci, na autě se zatím překvapivě nic neposralo :D Měl jsem jednou Š Felicii za 5tis, použival jsem rok, a těch 5tis byla jediná investice po dobu uživaní, po roce prodano za 3500kč :D LHS je křásnej, a už jsem měl tu čest to řídit, bohužel v zimě a v dobách kdy byl ještě sníh. A bylo to peklo... moc dlouhý - těžký na zadek.

Jsi umím představit tvou nervozitu pokaždé, když usedneš za volant.... nastartuje? dojedu? tak schválně, kde to dneska umře :D
ale nééé, třeba jsou ti hvězdy nakloněny :)

reagovat
martin_100
06. března 2015, 23:15
0

Celý tvůj problém jsi shrnul větou : "Mám renault laguna" nechci tu vyvolat zbytečnej flame ale bohužel v mym okolí tou větou začaly autoproblémy několika lidem bez rozdílu věku rasy ši náboženství :-)

VoFi
06. března 2015, 18:17
0

Vypadá sympaticky.. Sice jsem škodolibá osoba, ale v tomhle případě udělám výjimku a přeju, ať vydrží :))

reagovat
BA
BAF
06. března 2015, 20:39
0

Tohle se buď rozpadne, nebo udělá čáru přes rozpočet spoustě škodolibých kamarádů. Každopádně přeji mnoho šťastných kilometrů. Jen by mě zajímalo, kde ty levný a zajímavý auta pořád bereš...

reagovat
Ji
Jirkalb
06. března 2015, 21:59
0

Dobré auto.Měl ho syn pár let,po prasklé ojnici jsme 3,5ku vyndali a omotorovali to 1,9 TDIčkem a manuální převodovkou z Passata.S velkými koly sice trochu těžší převody..ale za 6,5 l v průměru,boží kára.

reagovat
ska-p
07. března 2015, 13:59
0

Tohle bych bral jako trolling, kdybych ovšem nevěděl, že LHS osazené 1.9 TDI a manuálem u nás skutečně bylo. Ovšem podle mých info se to nepodařilo nikdy pořádně zprovoznit......

An
Andre
06. března 2015, 22:59
0

A to stačilo jen rozvody opravit? Motor se nepotkal? Právě bych měl pocit, že oprava zničeného šestiválce staré ameriky bude stát půlroční plat. :D

reagovat
David Marek
07. března 2015, 00:44
0

tohle je nepotkávací motor :)

martin_100
06. března 2015, 23:01
0

Já ti dam škodolibou bandu. Mě se to moc líbí a přeju ti aby to jezdilo co nejdýl bez závad. Protože je to tak neskutečně hnusný auto že se mi prostě musí líbit! ;-)

reagovat
Ma
Martin
07. března 2015, 07:58
0

Myslím, že by Tě tohle auto ještě mohlo překvapit, a to, až Tě přestane bavit, a Ty ho budeš po cca půlroce ( víc tomuto nadšení při Tvém stylu měnění aut nedávám ) - LHS totiž bude normálně jezdit a bude funkční i ve všech ostatních ohledech. Rozhodně bych ho neviděl jako past na peníze. Setkal jsem se s jedním skorovrakem, který se , v podstatě běžnou péčí, stal slušným autem, a to s minimálními náklady ( tedy pokud pomineme běžné provozní náklady - destičky, náplně,.... )

reagovat
Hr
Hruby Jarůslav
09. února 2016, 21:45
0

Pánové toto auto jsem si dovezl z USA rok výroby 1993 měl jsem trochu problém na STK prostě hloupý věci ale vše pro mne dobře dopadlo a já mohl začít jezdit . Najel jsem spoustu KM po Evropě a všude na auto hledeli s užasem . I dnes jezdím v pohodě 200 za hodku dám z mista do stovky všem na prdel jezdím na LPG za 9 L Pohodlny a levny provoz jako nový stál u Charouze v te dobe 1200 000,.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem