načítám data...

Škoda Karoq TDI DSG 4x4: Kroq vpřed?

Menší mladoboleslavské SUV ve vysněné specifikaci českého chalupáře. Půjde o krok vpřed oproti Octavii Scout? Bude v pohodě?

zobrazit celou galeriiFoto:   David Marek

Když jsem poprvé přemýšlel, co se ještě dá napsat o Karoqu ve specifikaci postaršího chalupáře, napadlo mě, že celý test bych mohl odbýt odkazem na Honest Guide a recenzi Brněnského dolního nádraží.  A byl bych úplně v pohodě. To bych ale jednomu z nejdůležitějších modelů Škody, autu loňského roku a ještě k tomu nejprodávanější škodovce nemohl udělat. Že? Nebo jo?

Zvenku? Úplně v pohodě.

Sáhodlouhé popisování exteriéru není úplně na místě. Všichni jsme Karoq určitě někdy viděli.  Je to něco jako Kodiaq, ale menší. A levnější. Nejspíš nejvíc je to vidět na zadních světlech, která má Kodiaq větší. Karoq je ale má takové… zdrclé? Zadání designérovi bylo jasné, udělat menší a laciněji vypadající. Povedlo se, vypadá to tak. Jinak ale není moc co vytknout. Ani v čisté bílé Karoq neurazí, nicméně moji maličkost ani nenadchne.

Interiér? Úplně v pohodě.

Stejná kreativita a originalita, jakou oplývá exteriér, se nese i interiérem. Na druhou stranu, ani tady se nedá nic vytknout. Nad ovládacími prvky se někdo vážně zamyslel, všechny přepínače jsou na dosah, a pokud trpíte silnou leností, můžete leccos ovládat jen za pomoci volantu a hlasových pokynů. Fajn je také velké množství odkládacích prostorů na bordel věci. Jedinou výjimkou z praktičnosti a ergonomie je ovládání hlasitosti na displeji infotainmentu. Proč jsou tam dvě dotykové plošky, a ne otočné točítko? Jasně, za volantem použijete k regulaci hlasitosti spíš ovládání na volantu, ale stejně. Otočné točítko by podle mě dávalo mnohem větší smysl.

Sedačky? Docela v pohodě.

Jednou z mála věcí, kterou jsem na Karoqu nesnášel, byly sedačky. Ty mají být pohodlné, ale obávám se, že tady brali jako etalon pohodlnosti pryčnu z Buchenwaldu nebo podobného volnočasově-rekreačního zařízení. Jejich tvrdost by totiž odpovídala.

Digitální přístrojovka? Úplně v pohodě!

Testovaný Karoq byl mimo jiné vybaven i novým přístrojovým štítem. Podobu další generace sice neodhalil, zato o něm můžu říct, že je fakt super. Standardně si můžete vybrat z několika typů zobrazení, které se liší tím, jestli ukazují jen čísla, nebo i budíky. Ty si můžete dále upravit, respektive zvolit, jaké informace chcete vidět. Na přístrojovém štítě si také můžete zobrazit mapu a nechat se navigovat. To všechno se obejde bez trhání, jakýchkoli artefaktů nebo jiného defektu. Prostě není co vytknout, leda kdybych chtěl být hnidopich, tak řeknu, že Jaguár má jemnější displej.

Na silnici? Úplně v pohodě.

Testovaný Karoq byl vybaven adaptabilním podvozkem a po krátkém projetí všech různých režimů zůstal v komfortním nastavení. V něm bylo auto spíš konejšivé a houpavé. I rozbitější šumavské okresky dokázalo projet s grácií. Vzhledem ke své výšce se samozřejmě při pokusu o spěch docela naklání, ale převrácení se nemusíte bát.

Když se přesuneme k motoru a převodovce, i tady by stačilo obligátní úplně v pohodě. Dvoulitrová nafta a 110 kW je adekvátní a DSG řadí až překvapivě hezky. Jasně, šlapat na plynový pedál je jako šlapat na houbu prašivku, u DSG jsem byl ale až překvapený, jak dlouhou cestu za pár let ušlo. Zároveň s Karoqem jsem si projel Octavii II s naftovým motorem a DSG, kde bylo řazení mnohem horší. V Karoqu už bych měl skoro i pocit, že v kolonách ta převodovka netrpí.

A co terén? Úplně v pohodě.

Karoq má dokonce mód offroad, ve kterém přepne zobrazení budíků na náklon… no a to je vše. Na testovacím ‚polygonu‘ se stejně jako Octavia Scout vyšplhal až na vrchol a tím překonal těžší terén, než jaký v reálném provozu uvidí 99 % všech Karoqů.

A co dílenské zpracování? Úplně v pohodě!

Když Karoq testoval Dan, stěžoval si na vrzavé plasty, které hrozily bezprostředním rozpadnutím. Nebo tak alespoň působily. Já můžu říct, že od té doby se kvalita zlepšila a madla nepůsobila, že by měla upadnout. Je ale pravda, že trochu povrzávala.

Verdikt

Ačkoli Dan s Karoqem spokojený nebyl, já můžu docela zodpovědně říct, že byl… úplně v pohodě. Až na sedačky, ve kterých mi dlouhé sezení vážně nevyhovovalo a už po nějaké půlhodině za volantem jsem se začal nakrucovat. Pokud se na něj podívám očima potenciálního zákazníka, pak mě asi nenapadá důvod, proč si jej nekoupit. Snad jen cena testovaného kusu už by pořídila i obstojnou konkurenci.

Technické údaje

Motor: vznětový přeplňovaný čtyřválec 1 968 cm³
Výkon: 150 koní (110 kW) v 3 500 – 4 000 ot./min.
Točivý moment: 340 Nm v 1 750 – 3000 ot./min
Převodovka: sedmistupňová automatická DSG
Maximální rychlost: 195 km/h
Zrychlení 0–100 km/h: 9,3 s 
Průměrná spotřeba (udávaná): 5,2 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): 6,7 l/100 km 
Cena s danou motorizací a výbavou: 1 029 400 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

To
Tomika
01. července 2019, 09:33
5

Hmm, Skodovka za cenu hybridniho CR-V v plne palbe, no nekup to...

reagovat
ma
martinw
01. července 2019, 10:53
0

To je jedno, prostě potřebovali vyplnit segment menších SUV a snad se to podařilo, ale v té vyšší výbavě kolem 1 mega je to nesmysl - tam už je spousta konkurence a nebo prostě oželíte výbavu a koupíte ještě o chlup větší model - Kodaiq.

Pochtli
01. července 2019, 11:10
4

Za tuhle cenu už si člověk může sakra vybírat nebo si koupit vitaru v plné palbě a ještě mi zbyde na nějaký zábavný povoz.
Ps: Karoq v pastelové šedé je jedno z nejvíc zoufale fádních aut na trhu.

reagovat
Ha
Habakukk
01. července 2019, 12:06
1

Božínku to je sen ...........

reagovat
S.
S.h.I.t.
01. července 2019, 14:29
2

"Pokud se na něj podívám očima potenciálního zákazníka, pak mě asi nenapadá důvod, proč si jej nekoupit."
Me nenapada duvod, proc to koupit. Pokud se podivam na konkurenci, z 90% poridim lepe ci levneji.

reagovat
Inženýr
01. července 2019, 14:58
1

Mně to přijde jako úplně OK nabídka. Zdaleka né každý typický zákazník Škody chce co největší auto, takže si raději připlatí za lepšího Karoqa než-li za velkého Kodiaqa s chudší výbavou. :) A stát to může klidně půldruhého míče, možná i dva. ;)

reagovat
Sob95
01. července 2019, 15:25
0

Sedačky jsou tvrdé pryčny, ale jsou docela v pohodě. Hm, trochu si protiřečíte. To by pak měl být jeden z hlavních důvodů proč nekoupit.

reagovat
beastar
01. července 2019, 15:44
1

Pro mě by byl hlavní důvod proč to nekoupit protože je to naprosto hnusný. A navíc to ani v rámci koncernu VW (interiér, světla atp) nemá vůbec žádný nápad. Prostě zvedlá okyna s hnusnějším (trendy) tvarem karoserie. Já kdybych uvažoval u škodovce tak bych si prostě raději vybavil solidní okynu s touhle kombinací dsg, tdi, haldex.

Sob95
01. července 2019, 16:32
2

To je pravda. Spolu s Kodiaqem a Scalou. Ty zádě nejsou povedené. Nevím, kde Škoda chodí na ten design podivně zalomit víko kufru. Ze škodovek bych vybral Superb Combi, ale stejně bych raději vzal Talisman v sedan verzi.

František Čáslavský
01. července 2019, 16:56
1

Tady by to chtělo znalost toho videa honest guide :-) Předek je fakt nic moc.

Sedrik
02. července 2019, 09:02
2

V době, kdy Škodovka začala vyrábět první Yetinu to bylo jediné auto, které bych si od nich koupil. Ne proto, že bych z něj byl nějak odvařenej, ale proto, že design měl nápad. Pak odstranili ty mlhovky a už to bylo horší (ale pořád celkem dobrý). No a teď - Kodiaq je pro mě ošklivé auto. Neuráží mě, ale nekoupil bych si jej ani za nic. V RS verzi už vypadá trošku líp, ale pořád nic moc. Karoq se mi líbí z venku víc, ale taky žádná sláva.
Škoda nastoupila na trend "one brand, one design" a je to škoda, protože všechna jejich auta vypadají stejně :)

riderhenry
01. července 2019, 20:00
0

Hmm, chudák František.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
01. července 2019, 20:03
1

Hnusná malá Škodná za mega a kousek? No do prdele, ten svět je teda řádně pošahanej.

reagovat
10
10toedsloth
01. července 2019, 23:06
0

Tohle auto vypadá jak kdyby (už tak dost hnusnej) Kodiaq zplodil potomka s Downovým syndromem...

reagovat
ransom
02. července 2019, 14:09
0

Mongolismus vypadá jinak - viz Fiat Multipla.
(Já si z toho srandu dělat můžu, protože jsem jednoho Downem postiženého měl v blízkém příbuzenstvu a byl to miláček celé rodiny.)

sheogh
02. července 2019, 00:07
0

ja nevim no, nesedel jsem v tom, ale takhle na fotkach, zvlast v te bile to na me cely pusobi dost jako lacinej plastovej ausus... ale treba je to jen dojem. Ty sedacky znam z prace z firemni okty.... to je tak na polstar s sebou a hlavne nejezdit moc daleko :-)

reagovat
Holofaust
02. července 2019, 06:11
1

Máte štěstí, že jste nedostali klokana 1.5TSI GPF...

reagovat
ransom
02. července 2019, 13:29
0

Nevím tedy jak zmiňovaní chalupáři. Jako chatař si ovšem nedovedu představit, že bych z Outlandera s velice pohodlnými seslemi, velikým kufrem a 170 hp na LPG přelezl ausgerechnet do tohohle a ještě vysolil milión.

reagovat
Rien
02. července 2019, 17:53
0

Hele uplne v pohode, az na ty povrzajici madla. To by me u novyho auta fakt sralo.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem