načítám data...

Renault ZOE: Vědět, jak na to...

Renault ZOE je právem samostatným modelem se sendvičem na baterie, ale to běžného zákazníka nezajímá. Co jej zajímá je níže!

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Renault ZOE: Vědět, jak na to...

O Renaultu Zoe jsem v podstatě nic nevěděl. Postával jsem před autosalonem, pak přijel veselý pán a když jsem se ho zeptal, na co si dávat pozor, tak: "Málo rekuperuje, když je to nabitý a jinak je to Clio."

Clio mi neva, to bude dobrý…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Prej to najede přes 300 kilometrů i svižněji, no uvidime, že. Nemám problém jezdit jako blázen, takže jsem zasmušile nenašel nabíjecí čipy a se smutkem v duši jsem odbzučel do práce hudraje, že se nesvezu, protože to zapomenu nabít a u McDonaldu nenabiju, protože nebudu mít ten čip a byl jsem nervozní z dojezdu ještě když to vůbec nerekuperovalo a tvrdohlavě tvrdilo, že ujedeme 350.

foto: Jan Machač, autickar.cz

A pak jsem se na to vykašlal, protože budoucnost patří sektoru služeb (jako již posledních asi 40 let…) a po spárování firemní kreditky s účtem u Uberu jsem začal jezdit, jako by byla elektrika zadarmo. On není Zero Of all Emissions zrovna přemotorovaným střelcem, ale rychle? Dá se. 100 kW sice nezní nějak buhvíjak, ale auto má jen tunu a půl a táhne kdykoli, ne jen když je správně zařazeno. Z toho plyne jakostní hbitost při pohybu ve městě.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Ostatně tak se dá popsat většina elektromobilů… 

Ale Zoe je tak nějak… Jiný. Už když jsem se radoval nad tím, že je podobný Cliu, bylo v mé mysli jasné, proč. Clio je totiž naprosto bravurní ukázkou, jak uplést onen bič, a také jak praktikovat přístup: Budeme to vyrábět levně, pojďme to zkonstruovat takl, aby to nevadilo. Že jde také o etalon průměrnosti? Koukněte se na ty barvy a pak: Obyčejný levný hatchback je sakra těžké zadání a tady se to povedlo.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Takže máme vlastně jen takový nějaký střízlivý elektromobil, jež je zajímavý hlavně tím, že je ekonomicky tak nějak propočítaný? Ne tak docela. Není to jen nudný účetní a ač nejde kontrola trakce vypnout a jde o jednoduchý automobil s předním náhonem, a dokonce navzdory tomu, že se na velkých vlnách má tendenci nadnášet, jde také o podivnost co se rozložení hmotnosti týče.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Když jsem poprvé vyrazil, uvědomil jsem si dvě věci: Lesklé displaye mohou lidé nenávidět, ale já je miluji a jsou lepší a dělají mi radost a hotovo. Také grafika asistenčních systémů mne pobavila. Vypadá to, jako by chudák inženýr bez zkušeností s designem navrhl prototyp, byl si jistý, že to někdo "učeše" a nějak se na to zapomnělo. Ale to jsou kravinky. Celá ta věc je hezká, má textilní potahy kusů plastu kolem řadičky a na palubce a jede sice jen 140, protože zpřevodování, ale taky jede vesele. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Už jsem zmínil, že se na velkých hupech nadnáší. Ale taky se nechá zahodit do zatáčky s takovou přesností, že by se to mělo používat při nácviku skandinávského flipu. Trvalo mi dlouho, zejména s ohledem na můj pud sebezáchovy, na to přijít. Ale pak už to bylo ono paradoxně přímočaré "kašlu na ESP a protiprokluzy a cokoli kolem, hraji si s fyzikou". Ostatně co s tím udělá ESP, když já už brzdím, že…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Baterka v podlaze znamená, že sedíte vysoko. Ale taky že auto má neskutečně milé rozložení hmotnosti. Přistihl jsem se dokonce, že se při řízení zlého moderního a levičáckého elektromobilu usmívám! Ostatně kostrbatost úvodu měla evokovat zmatky v duších lidí, kteří rádi jezdí. Elektromobil je rychlý, efektivní, přímočarý, ale také málo rafinovaný a příliš jednoduchý.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Jenže o tom to není. Celé to naše petrolheadství je často jen o náboženství. A jak jsem tyhle filosofický kecy neměl rád ve článcích Vojty Dobeše, musím dát tomu cucákovi za pravdu, henten pokrok neni blby. I v obyčejném ZOE, tedy elektrifikovaném Cliu můžete najít spoustu srandy. A samozřejmě to můžete i prohnat po okresce, jen si budete hrát s něčím jiným. Ale furt v tom bude hromada železa, neskutečně energie, pohyb a fyzika.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Ale zpět na zem. Já furt motám něco o Cliu, ale ZOE je auto, které se minimálně designem od Clia dost liší. Dokonce se dostavil praštěný detail v podobě kliky zadních dveří. Jinak je ZOE uhlazeným kusem oblohy pohybujícím se neslyšně po městě. Onen umělý zvuk jde vypnout dedikovaným tlačítkem, na displayi se vrtí animace ve snaze najít na vybíjení baterií střídavým motorem něco zajímavého a výsledný dojem je “klid na lůžku s regulací větru”. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Textilní detaily v interieru velmi efektivně a chytře maskují nevyhnutelné použití velkých kusů plastu a já mám radost, že na to někdo přišel. Za celý testovací týden jsem nabíjel dvakrát. Jednou z 220V a to bylo asi 12 kilometrů do plusu a jednou asi hodinu tlustým kabelem. Výsledná spotřeba byla ovlivněna tím, že jsem auto vůbec neprovozoval na dálnici, čímž jsem odstranil ten modus operandi, který elektromobilům svědčí nejméně. Takže při hrátkách s fyzikou si bleděmodrá kulička vezme 17 kWh na sto, což znamená, že i já s ní ujedu 300 kilometrů na jednu baterku.

Závěr

Postavit levně drahé auto, ušetřit váhu tam, kde to jde, chytře vymyslet, aby to nevadilo a dodat dokonce nějakou radost z řízení? Splněno. Nemám dalších otázek…

Technické údaje

  • Motor: R135, 100kW, 245Nm
  • Váha: 1502 kg
  • Maximální rychlost: 150 km/h
  • Cena: Zoe R135 Intens od 935 000, Zoe R110 od 835 000

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Romus
23. srpna 2020, 17:31
2

Já prostě nechápu jak tohle může stát 900k a ta 330e 1,2m...

reagovat
sheogh
23. srpna 2020, 20:11
0

Pritom mnohem jednodussi vyrobek, nez spalovak... price to pay to be cool :-)

Jan Machač
23. srpna 2020, 21:13
1

baterky, to je ten problém.

po
powpow
23. srpna 2020, 21:46
0

@sheogh: uz jsem tu tento nazor nekolikrat cetl. Na cem se zaklada? Min pohyblivych casti?

VK
VK
23. srpna 2020, 21:57
0

Typicky má elektromotor cca desetinu součástek oproti spalovacímu. Navíc bez nutnosti konstruovat, zkoušet a pak vyrábět množství teplotně, tlakově a teplotně vysoce namáhaných součástek a k tomu je dimenzovat na dlouhou životnost v takových podmínkách.

Sa
Sato
24. srpna 2020, 07:49
0

takze: 320i + elektromotor + 11,2 kWh baterka = 1.33 * (clio + elektromotor + 52kWh baterka - trojvalec) ???

ro
rock
24. srpna 2020, 09:06
4

nejsem si jistý, jestli by na Zoe straně rovnice nemělo být ještě "mínus převodovka a spojka".

Vůbec tomu nerozumím. Akumulátor této velikosti by měl stát tak 150-200 t(*), Clio bez pohonného řetězce... nevím, 150-200 t.?, elektromotor je údajně jednoduchý a výrobně levný, takže když hodně, tak i s příslušenstvím 100 t. Nadstandardní výbava 100. Suma 500-600 t. Proč stojí 900, to mi nejde do hlavy.

*) - s baterkou lze čas od času najít vyjádření různých výrobců, že nakupují v cenách klesajících ke 100 USD/kWh. 1. zdůraznil bych slovi "nakupují", takže náklady na vývoj pro automobilku žádná celá nic. 2. pro účely výpočtu jsem tu cenu o polovinu nadsadil a ještě nechal velkou toleranci.

Mi
Michal Lenc
24. srpna 2020, 09:43
2

Tesla Powerpack, (což by měly být stejné baterky jako v autech) se prodává za 400 USD / kWh.
Takže, úplně nejhrubším přepočtem, ta baterka v ZOE má prodejní hodnotu skoro půl míče.
Na druhou stranu, výrobní cena měla být kolem 180 USD / kWh v roce 2018 a ta křivka vývoje ceny je docela nadějná.

Imho, se na těch elektromobilech výrobci chtějí alespoň trochu zahojit a pokud jsou jim zatím lidi ochotní ty peníze platiti, tak se je budou snažit prodávat co nejdráž.

Viz https://about.bnef.com/blog/behind-scenes-take-lithium-ion-battery-prices/

ro
rock
24. srpna 2020, 10:05
0

Dohledal jsem jednu zprávu, VW údajně nakupovalo za sto USD / kWh (jiný zdroj udával pod sto eur / kWh) v září loňského roku. Předpokládám, že ostatné velké koncerny na tom nebudou s cenou nějak zvlášť hůř. btw ta samá tabulka jak z tvýho odkazu, akorát v textu zmínka, že průměrná cena měla v r.2019 už klesla na 139 USD / kWh. Takže úplně nejhrubším propočtem, ten aku u Zoe má nákupní cenu okolo 160 t podle loňských cen, v dnešních cenách a u koncernu velikosti Renault dost možná stlačitelnou někam na dohled 100 t. Prodejní hodnota je taková, jakou trh akceptuje, což v v případě Zoe holt půl mega.

U Tesly Musk sliboval / doufal, že se dostane na 100 USD/kWh v průběhu roku 2000. Že to pak prodává za 400, to už je jiná věc.

https://www.solarninovinky.cz/omyl-analytiku-volkswagen-jiz-dnes-nakupuje-bateriove-clanky-pod-magickou-hranici-100-usd-kwh/

Zajda
24. srpna 2020, 10:08
0

Já to vidím přesně naopak než že by se výrobci chtěli na elmobilech hojit - každý prodaný elektromobil v EU je pro výrobce úspora v řádu statisíců na pokutách za CO2, jelikož se do průměru započítávají momentálně dokonce jako 2 prodaná auta s emisema 0. Za každý gram nad flotillový průměr 95g CO2/km si Nejvyšší Sovět účtuje 95 EUR x počet prodaných vozů.

sheogh
24. srpna 2020, 10:43
0

https://easyelectriclife.groupe.renault.com/en/day-to-day/what-is-the-price-of-an-electric-car-battery/

Tady pisou, ze 52kWh pro Zoe stoji 8100Eur, tzn cca 200kCZK, , otazka, na kolik vyjde elektromotor. U spalovaku budou dily vyrabeny ve vetsich seriich, tzn asi levnejsi. Zase tam bude mnohem jednodussi montaz jak finalniho vyrobku, tak jednotlivejch sestav. Pocet dilu (casto vyrabenych z ruznych odolnejsich materialu) bude u EV radove nizsi.

Rozhodne tam nevidim prostor k tomu, aby to stalo 3x tolik, co benzinak.. Verim, ze by jich i mnohem vic prodali, kdyby se zakaznik pred koupi rozhodoval jen mezi typem pohonu, ne mezi 350k vs. 950k. Taky je to videt na silnicich - novych rencky tady v brne clovek celkem potkava celkem casto, ale Zoe jsem videl tak 2-3.

beastar
24. srpna 2020, 11:06
4

Takze od zacatku. Zoe je svebytne vyvinuty model. 330e ne odtud ta cena hybridu 1,2. Proste se s tim vejdete s hodne vecmi kolem vyvoje a uvedeni na trh v ramci rady 3.

Proc je Zoe tak drahe? A proc je tak brutalne draha Tesla obecne. Kdyz z fabriky vyjizdi skroucena jak jiny auta po nehode. V cene vozu neni jen material a vyroba a baterka. V cene je vyvoj modelu, masova propagace, specialni linka, montaz, bezpecnost, marze a predpoklad ze se to nebude prodavat az tak masove jako Clio. Asi takhle je to jako divit se proc konstrukcne devadesatkovy BRZ stalo milion;) Ok maji na tim cool, trend marzi.. Mohlo by to stat jiz od 666000 ale to urcite prijde. Navic auta zdrazila plosne vsechna,vcetne ojetin.

Jan Machač
24. srpna 2020, 11:41
0

Fakt je taky ten, že výrobní náklady jsou důležité, ale fakt nedělaj 90% výsledné ceny, to spíš někde kolem 40% max.

sheogh
24. srpna 2020, 11:45
0

To vsechno beru, ale tu linku musis resit obecne u najezdu novyho modelu. Vyvoj v tom samozrejme je, ale zase nic prevratnyho (IMHO vetsina vyvoje je v bateriich a bezpecnosti). Zase, propagace, probiha i u ne-EV aut. Jak pisu, osobne jsem presvedcenej, ze kdyby to bylo levnejsi, zaujme to mnohem vic lidi (v drtive vetsine, kdyz na toto prijde rec, tak lidi rikaji, ze by si to i koupili, ale je to predrazeny).
Navic, pokud maji predstavu, ze se to nejak masove rozsiri, tak takto asi ne.
Porad je to jen miniauto.

To BRZ je neco uplne jinyho - tam se pocita, ze je to pro nadsence, ze si to nebudou kupovat lidi do mesta coby nakupni tasku. Ale treba je tak myslenej i Zoe - auto pro nadsence,. Pak je vse OK.
-
Komentář upraven 24. 8. 2020, 11:47:05

Jan Machač
24. srpna 2020, 12:06
0

A ty si teda jako vazne myslis, ze na tom jen maj marzi a netusi, ze je to drahe? Proc teda jeste nikdo neudelal diru na trhu s levnym elektroautem? ;-)

sheogh
24. srpna 2020, 12:16
1

Ne, myslim, ze maji jen marzi, Ze je to drahe tusi urcite. Fakt by me zajimalo, co dela tu cenu, nedokazu na to prijit. Jedine, ze nepredpokladaji velky prodeje.
Vubec nerozporuju, ze se s tim dobre jezdi apod, to vubec.

Porad ale na to koukam tak ze je to proste auto. Strasne drahy miniauto. Dokazu pochopit drahy veci (luxusni, limitka, zakazkovy), ale tady to fakt nevidim.

Ju
Junior
24. srpna 2020, 12:30
0

Další názor -> na západním trhu na to dostane spotřebitel / firma kurevský dotace a úlevy na daních, takže se to cenově srovná s Cliem. #Profit.

Ju
Junior
24. srpna 2020, 12:44
0

sheogh -> Tomu argumentu s BRZ nerozumím. Že je to auto pro nadšence a proto může bejt drahý jak svině? To je přece píčovina.

Mi
Michal Lenc
24. srpna 2020, 13:00
3

Ještě je tu otázka, mají zatím vůbec kapacity na výrobu těch elektrických aut? Mám takový pocit, že krom Tesly nikdo není moc nadšený z toho, že musí vyrábět a prodávat elektromobily. (Krom PR oddělení automobilek) Takže tu cenu nastaví tak, aby prodali co zatím vyrobí ale nechtějí aby jim na to lidi čekali v pořadníku.
Plus, dokud bude elektromobil drahý, tak bude šance že to státy budou dotovat. Opět, peníze zdarma.
Nechci aby to vyznělo jako nějaké konspirační teorie. U spalovacích aut se celou dobu mluví o tom, jak ty běžné modely jedou s marží v řádu tisícikorun a výrobce se hojí na příplatkové výbavě a servisu. Možná je toto pokus automobilek uchopit cenotvorbu znovu a lépe. Ostatně, zlevnit mohou vždycky.

ro
rock
24. srpna 2020, 13:04
1

Já to pochopil tak, že BRZ je auto (jen) pro nadšence, tudíž se předpokládají malý prodeje a proto je to drahý jak svině.

Naopak u Zoe coby zástupce jednoho z nejprodávanějších segmentů v Evropě bych očekával zacílení na masový prodeje a tomu odpovídající cenu (a ono to má cenu větší než největší exkluzivky toho segmentu. Snad i 400 ks Yaris GRMN byl levnější).

sheogh
24. srpna 2020, 14:04
1

Rock: presne tak jsem to myslel

eLzyx
24. srpna 2020, 15:02
0

Jan Machač: díru na trhu s levnými elektrovozy si nikdo nemůže dovolit, protože prozatím nemají takové kapacity na výrobu baterií, aby pokryli poptávku z celé Evropy. Jsou rádi, když uspokojí poptávky z dotované části Evropy.
Další věcí je i to, že automobilky přijdou o budoucí zisky ze servisu aut. Proto jsou dle mého názoru již zahrnuty do ceny nového auta. Je velmi pravděpodobné, že také nemůžou jen tak utnout stávající dodavatelský řetězec, dost možná to mají nasmlouvané třeba na pětiletky. Se musí upravit smlouvy na objem výroby, což ale zase prodraží konvenční auta ...

Sa
Sato
24. srpna 2020, 18:01
0

Takže pozerám, že prvý mýtus so super drahou baterkou už je vyvrátený. Fakt by ma zaujímalo ako to je v skutočnosti. Trochu sa mi nechce veriť, že si nevedia spočítat, že nižšou maržou by toho predali omnoho viac tj vačší profit + už spomenuté emisné pokuty. Takže ostávajú teórie o nedostatočnej výrobnej kapacite a super drahom vývoji nového modelu (ehm to fakt Renault nedokáže efektívne opajcnut clio tak by dokázalo pobrať baterku a elektromotor?)

VK
VK
25. srpna 2020, 10:16
0

Vždycky je výhodnější vydělávat s vyšší marží na míň kusech, než naopak. Přinejmenším dokud není nasycen segment trhu který je tu vyšší cenu/marži ochoten platit.

fortress
23. srpna 2020, 18:14
0

Výhoda elektromobilů bude taky i v tom že po plnén nasazení Vás v redakci bude stačit třetina.

reagovat
Jan Machač
23. srpna 2020, 20:08
0

Vzhledem k nasi cinorodosti... Nemyslim si ;-)

BubaaCZek
24. srpna 2020, 12:35
2

Nemohl by ses trochu rozepsat o tom jak se to chova? Ja se na autickari vzdycky tesim, ze me "posadite do sedacky" a projedete se mnou par zatacek bez ESP, at si udelam dobrou predstavu co to dela ci nedela. Po tom jednou odstavci jsem jaksi neuspokojen.

reagovat
Jan Machač
24. srpna 2020, 14:27
0

Tak jako ve vysledku to neni uplně mimo, ten tvuj pocit. Není to zrovna auto, u kterého bys musel o jeho vlastnostech s radostí vyprávět na potkání, ale ono to rozložení hmotnosti... Jednoduše to má to těžiště tak hezky že liftoff je velmi pozvolný, docela silný a předvídatelný...

PanHAJZL
24. srpna 2020, 22:21
2

Elektrománie jako dobrý, řídil jsem elektrobus a zajímavé, ale přiznejme si, auto velikosti fábie za 900 tis? Kdo to koupí. Většina z nás má olítaný šunky a máme se tu rozplývat nad mikroautem za 900?
Bohužel jsme rozvojová země. Za jak dlouho na to našetří rodina? Když bude rodina dobře rozjetá, chlap vydělá 35 - 40 tis čistýho, ženská cca 25 tis? To máme někde cca 60 tis. Měsíčně rodina z toho - hypotéka, žrádlo, energie, pojistky, děcka,čokl, pičoviny kolem baráku (pokuď není byt,ale pak zas fond oprav). Jestli nejsou zadlužený zbyde cca 10 - 15 tis. Měsíčně. Takže si na elektropekáč vydělají cca za 7- 8 let, když se jim neposere pračka, lednička,nepříjde nemoc, nebo se neposere ojetej spalovací pekáč. Nedej bože, aby se opravovala střecha, předělávala koupelna, nebo se vysral kotel. To si pak na to našetří možná za 20?25? Let?...na pekáč velikosti fábie. O příjmové kategorii rodina celkem do 40 tis.čistého se raději ani nebudu bavit. Ano a to se vyplatí :-) ...a opravdu ušetří na provozu?

reagovat
Sa
Sato
24. srpna 2020, 23:34
1

Tak ani rodiny s cca kilom cisteho mesacne si nedovolia kupovat tak drahe auta, pokial chcu zit v nejakom rozumnom standarde (byvanie, dovolena a pod.) a auto nie je ich stredobod vesmiru.

btw 7-8 let je tak priemerna zivotnost lednicky/pracky :D

PanHAJZL
25. srpna 2020, 05:34
0

A kdo je pak tedy cílovkou tohoto "levného" elektro clia?
Ano s německým platem a dotacema by to třeba byla ta rodina...

Ju
Junior
25. srpna 2020, 17:25
0

Lidí, co si kupujou nová auta v kategorii půl mega+ a zároveň neuplatňují odpis DPH / firemní náklady, bude v reálu fakt minimum. A pak ta kalkulace vychází o dost veseleji, že?
A přesně jak píšeš. V čechách zatím není ani pozitivní motivace k elektromobilu, ani negativní motivace od spalováku tak velká, aby to někdo koupil racionálně.
A na flex pro kámoše / vlhký eko čubky je to moc malý, tam spíš nějaká ta hybridní X5.
Takže v Čechách prodeje nic moc. Ale samozřejmě, my nejsme důležitej trh. :)

beastar
26. srpna 2020, 01:36
2

Zásadní věc. Tohle ale není auto pro rodinu. A už vůbec ne pro Českou rodinu. Na to nikdo ani nepomyslel při vývoji, natož při cenotvorbě, že to někdo tam daleko na východě bude kupovat. To je jako v GoT to co je za velkou zdí už nikoho nezajímá. Tam dřímají divocí. Rozuměj průměrná Česká rodinka s příjmem do kila. Tohle je pro Norské buržousty, co mají ty super platy a velký dotace,D Mají alespoň na elektromobil když kafe na námku v Oslo stojí 350,- a k tomu ryba s bramborama za 500,- neber to. To je ráj.

No a Čechy? Jak píše Junior soukromej prodej novýho auta skoro nikdo nezná. Jediná Dacia je v tomto docela dobrá a ten retailíček si jede. Všechno jede na odpočtu dph na firmu(prostě na ičo) Takže tady ZOE za devět kil (ano je to dost) tj prostě trendy krabička, něco jako býval první SMART... pro borečníky co na to maj škváru a nemusej šetřit...

PB
27. srpna 2020, 21:18
0

Beastar: v Portugalsku napriklad jezdi ZOE mraky protoze: na lizacku za levno, zony v lisabonu, mestska mizerna, ouzky ulicky-takze si lidi kupujou elektro jako druhej pekac (lisabonska litacka v sirsim pasmu stoji za mesic co prazska za rok), veliky aglomerace kde i uprostred mesta potrebujes auto (treba Merces, Mafra a podobny) ... a ta zeme fakt neni bohatsi bez cechy: ale za dopravu tam rodina vynalozi mnohem vetsi cast prijmu (a povazuje to za normalni) nez u nas: pak je i neplaceny parkovani a dalnice zdarma velkej benefit. Na druhou stranu, bude peklo, az jim to zdani....

PB
27. srpna 2020, 20:14
0

Je to ok, hen ta cena je naprosto strasidelna:)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě 1969
Ford Mustang Kabrio V8, Manual, Na cestě

1969 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR! 1971
Chevrolet Corvette LT1, Matching, Manual, V ČR!

1971 rok výroby
245 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang GT Fastback, Na cestě 1970
Ford Mustang GT Fastback, Na cestě

1970 rok výroby
260 koní výkon
5 000 ccm objem

Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG 2014
Dodge Grand Caravan 3.6, 2014, 7 míst, DPH, StownG

2014 rok výroby
214 koní výkon
3 600 ccm objem

Ford Aerostar MPV 1991
Ford Aerostar MPV

1991 rok výroby
150 koní výkon
3 000 ccm objem