načítám data...

Ptejte se: Spojení zábavy a pohodlí za 400 tisíc

29. května 2019, 14:35 33 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Hledáme auto, které kombinuje zábavné svezení a zároveň dostatečnou mírou komfortu. Nesmí být moc staré a zároveň ani moc drahé. Najdeme něco?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Zdravím do redakce Autíčkáře a posílám dotaz do rubriky Ptejte se – „Komfortní zábava za čtyřista“. 

Hledám auto, které bude komfortní, přitom zábavné a to vše v kompaktních rozměrech. Dobrým příkladem komfortu za přijatelnou cenu je pro mě např. aktuální Mondeo. Nadprůměrně dobře odhlučněné, komfortní a přitom jistý podvozek. To je požadavek č. 1, kultura jízdy jako Mondeo. Jenže to je moc velké. Manželka má full size MPV, takže v rodině není třeba další mastodont. Pro občasný boj v městské džungli se také hodí spíše něco menšího a přístřešek na auto vedle baráku koneckonců také není nafukovací. Takže tady máme požadavek č. 2, kompaktní rozměry. Momentálně jezdím benzínovým Focusem, který mi vyhovuje řízením, řazením, agilitou podvozku. Požadavek č. 3, zábava za volantem by neměla být příliš velkým sešupem dolů v porovnání s Focusem. Za tohle všechno jsem ochoten utratit plus mínus 400, stáří max 3-4 roky. Je mi jasné, že asi budu muset přistoupit na kompromis, který nebude splňovat všechna tři kritéria na 100%. Jo a neškodil by výkonnější a charakterní motor. Co tedy vybrat? Golf s adaptivním podvozkem, to beru spíš jako poslední možnost, taková volba ze zoufalství. Zajímavě vypadá Volvo V40. Exteriér, ergonomie a snad i motory vypadají ok, nevím ale, co čekat od podvozku a ovládání, nemám osobní zkušenost. Nebo koupit třeba Lagunu Coupé a vyměnit tak praktičnost druhého páru dveří za rozmazlování šestiválcem. Jenže ta už se dlouho nevyrábí a sehnat málo opotřebený kus bude problém. 

Co mi poradíte? Děkuji za tip! 
Milan 

Ahoj Milane, 

Děkujeme za přízeň a za tvůj dotaz. Vybrat auto přesně podle tvých požadavků nebude tak jednoduché, jak by se mohlo na první pohled zdát. Přeci jen si přeješ spojit dvě vcelku odlišné vlastnosti. Komfort a zábava za volantem nejsou úplně věci, které by šly ruku v ruce, spíš naopak. Jak sám říkáš, při zachování všech tvých požadavků to bude o hledaní poměrně velkého kompromisu. Spojit kultivovanost středně velkého liftbacku, rozumné rozměry kompaktního hatchbacku a podvozku, který ti nabídne radostné svezení a poskytne nějakou zpětnou vazbu, to není úplně jednoduché zadání. Tím spíš, když to má být relativně nové auto a musíme se vejít do částky okolo 400 tisíc. Nicméně, jsme tu od toho, abychom ti poradili, takže jdeme na to. 

Zmiňuješ, že Golfa na adaptivním podvozku bys viděl až jako poslední možnost a já s tím souhlasím. Golf je sice králem kompromisů a vůbec to není špatné auto, ale jako stroj pro radost absolutně nefunguje. Řidič je v něm spíše izolovaný od dění na silnici, než aby byl zapojen do děje a řízení Golfa nevzbuzuje vůbec žádné emoce. Snad jen GTI verze umí trochu vzít u srdíčka, ale v tvé cenové relaci se bude hůř shánět rozumný kus. Takže tuto variantu bych zavrhl jako první. A hned vzápětí bych vyřadil také Volvo V40. To sice umí být velmi komfortní a příjemné na delší cestování, ale jeho celkové naladění nemá se zábavou na silnici absolutně nic společného. To Laguna Coupe už zní trochu lépe. Je to takové trochu opomíjené auto a řekl bych, že neprávem, protože se s ním jezdí moc pěkně. Pod jeho kapotou se nacházejí zajímavé motory, ať už se bavíme o naftovém šestiválci či benzínové třiapůlce z Nissanu 350Z. Osobně bych asi volil přeplňovaný zážehový dvoulitr, který kombinuje rozumné provozní náklady a dostatečnou sílu a jako bonus má o 100 kg nižší hmotnost oproti benzínovému šestiválci (200 kg proti 3.0 DCi). Skvěle tam funguje natáčecí zadní náprava 4Control, díky které je celé auto až neobyčejně hbité. Zároveň nabídne i dostatek komfortu, jak se sluší a patří na správné GT. Tohle by mohla být opravdu zajímavá a neotřelá volba. Jen se asi musíš smířit s tím, že bude o něco starší, než požaduješ, protože výroba této Laguny skončila už v roce 2015. 

A jaké alternativy jsme vymysleli my? Po přečtení tvých požadavků mě automaticky napadlo BMW jedničkové řady. První generace 130i s atmosférickým šestiválcem funguje jako stroj na radost skvěle a zároveň se v něm dá bezproblémově cestovat, protože zachovává i překvapivě velkou míru pohodlí. A ten motor si zamiluješ. Jenže takové auto bude minimálně deset let staré. Pokud bys rád novější, pak se nabízí právě odcházející generace jedničky. Při troše štěstí by se možná za daný finanční obnos dala sehnat 125i s motorem N20. Akorát je třeba počítat s tím, že takové auto bude zase starší, tipuji tak minimálně šest let stáří. Nicméně tohle auto by mohlo splnit tvé požadavky dokonale. Já se před nějakým časem svezl s naftovou jedničkou, vybavenou pohonem xDrive a opravdu jsem si to užíval. Benzín s pohonem zadních kol bude ještě lepší. 

Píšeš, že ti z hlediska ovládání a jízdních vlastností vyhovuje Focus. Nepřemýšlel jsi o tom, že bys vzal znovu Focus, ale tentokrát se silnějším motorem? Třetí generace Focusu ST sice přišla o charakterní pětiválec, ale i s menším dvoulitrovým čtyřválcem funguje moc pěkně. Za 400 tisíc bys měl zhruba pětileté auto, o kterém víš, že ti svými schopnostmi plně vyhovuje a víš, do čeho se pouštíš. Zvaž i tuhle volbu, protože jako kombinace atraktivních jízdních vlastností a každodenní použitelnosti je to pořád zajímavá volba. 

Jinak možnosti v této cenové kategorii nejsou zase široké, při splnění všech tvých požadavků. Nabízí se ještě Seat Leon Cupra, který by se teoreticky také dal sehnat a v jeho podobě bys měl asi to nejrychlejší možné auto, za dané peníze. Jen to asi chtít počkat na správný kus, protože zatím se cenově pohybují spíše tak o 50 tisíc výš. Samozřejmě je tu také Renault Mégane RS, ale ten bych ti spíše nedoporučil, protože jeho podvozek je celkem nekompromisní a nedokáže nabídnout takovou míru komfortu, jako výše zmíněné tipy. Poměrně zajímavé svezení dokáže nabídnout také Peugeot RCZ, taková francouzská variace na Audi TT, tam ale pozor na stav motoru, protože 1.6 THP nebyly úplně bezproblémové pohonné jednotky (byť ta dvousetkoňová verze by na tom měla být o něco lépe). A pokud jsi tělem i duší extrovert, mohl by tě svým způsobem zaujmout i Nissan Juke Nismo, který překvapí svým jízdním nadáním, byť se nedá hovořit o tom, že by to bylo nějak extra pohodlné vozidlo. Nicméně jízda s ním umí být překvapivě zábavná. Ať tak či onak, čeká tě složitý výběr, při kterém ti budeme přát šťastnou ruku. Tak ať to jezdí. 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ju
Junior
29. května 2019, 15:27
3

Takže chci něco, co je komfortní jako novej sedan střední třídy, agilní jako, předpokládám starší, hatch nižší třídy, navíc to musí mít charakter a powaaa. A mám na to 4kila a nesmí to bejt zase moc starý. JAchjo

reagovat
beastar
29. května 2019, 15:49
0

Rada nad zlato, ale máš pravdu:D Schválně kdo první přijde se starým bavorákem, nebo alfou.

Ju
Junior
29. května 2019, 16:01
0

jako takhle, já bych s tímhle zadáním, když dotyčný nezmiňoval servis ani spotřebu, šel buď 330i E90 (na servis by něco zbylo) nebo ofce RS230, podle momentální nálady. Takže jsem mohl bejt prvníííí. Ale to je moc starý nebo asi málo zábavný. A moc drncavý.

Jakub Pospíšil
29. května 2019, 16:07
4

Já myslím, že odpověď je něco jako Krabotronovo Infiniti. Je to jakoby sportovní, je to dostatečně divný a je to GT.

ToMyx
29. května 2019, 16:19
2

Kubajz, to první jsem si hned vybavil. To infiniti bude právě ta trefa do černého.

Inženýr
29. května 2019, 18:57
0

Jsem jediný, kdo tam vidí požadavek maximum 4 roky stáří?

beastar
29. května 2019, 20:04
0

Už sem si to načetl celý. Ok 4 roky starý fun maker co je i komfortní a není to moc velký. To jsou auta úplně mimo mojí jurisdikci. A teď se jezdí Fordem... Z toho co tam Dan doporučil. No ok Leon Cupra d best čojs evaa. Megáne taky ok. Ale jako úplně nejlepší bude prostě v kontextu celý věci další Focus.

Tomino
29. května 2019, 23:42
0

Pánové, dovolím si do vaší debaty vstoupit. Už samotný dotazující má dost protikladné požadavky, pohodlné, agilní atd, ale to už to bylo zmíněno.

Co je dnes charakterní motor? Pokud porovnám jen ty mazdí dvoulitry, tak můžeme říct, že oproti G120 je G165 super charakterní motor, G120 ve 4 tisících umře, ale není to jen průběhem výkonu, ale u ní dost padá i točivý moment.

Obecně ty mazdí motory jsou výrazně nadčtvercové, takže mají relativně dobrý zátah odspodu (byť to není jako v novinářských recenzích...táhne od 2 tisíc jako turbo :-) ), takže se jim moc točit nechce, ale i tak G165 táhne v rozmezí 4-6 pěkně, pak taky umře.

Souhlasím i s tím, že se pěkně u Mazdy dá použít technika heel and toe, jde to fakt pěkně a nastavením podvozku je zajímavá, pěkné stáčení při ubrání plynu v zatáčce a tak.

Zase na druhé straně souhlasím s Beastarem, kdo dnes něco takové chce? 90 procentům populace bude vyhovovat něco jako ten Leon s 1.8 TSI a většina lidí s tím bude i výrazně rychlejší. Nehledě na to, že při běžném používání to bude daleko příjemnější, nemusím podřazovat, točit to, aby to jelo.

Tohle je prostě otázka preferencí člověka, který tento dotaz položil.

Tomino
29. května 2019, 23:44
0

A napsal jsem to do blbého vlákna, sorry :-D

motion
30. května 2019, 08:24
0

Nevadí, máš pravdu, nicméně bod 3 požaduje nějakou zábavu za volantem, proto mi ta trojka dává větší smysl, pro ostatní bude větší smysl dávat něco s magickým názvem TURBO....

Bavoraczech
31. května 2019, 09:27
0

Beastar: Přicházím pozdě a dokonce tě ani nepotěším :-D. Ne, v daném stáří a za danou cenu nelze sehnat charakterní kompaktní Alfu. Jediné, co by mohlo být z Itálie zajímavé je Giulietta QV, ale ten Leon Cupra bude asi v dané kategorii lepší volba.

Inženýr
29. května 2019, 18:51
0

"Stáří max 3-4 roky". Je rok 2019.

OK, koho to tam máme dalšího?

reagovat
Jimi
29. května 2019, 19:50
2

Nebál bych se Lexusu v IS 250/350, ročníky od 2013 se jízdně vrací k 1.generaci + je to nové, cena z EU od 15-16t €. Pohodlné, dost rychlé, stará škola, kterou už např. BMW nenabízí...

reagovat
motion
29. května 2019, 20:03
1

Mazda 3 G165, je pohodlná, designově povedená, není to parník, dobře vybavená, spolehlivá, má atmosféru, která má v dnešní době něco, čemu se říká "charakter", dostatečně rychlá, zábavná...na trhu jich není tolik, ale aspoň za projetí určitě stojí...

reagovat
beastar
29. května 2019, 21:42
0

Ta charakterní atmosféra to si mě pobavil. Fakt sem se pousmál. To je přesně to proč bude charakterně zábavnější turboseat a nebo další Focus. Ale tak bych to měl já. Třeba to má Milda jinak.

motion
29. května 2019, 22:39
0

Moje vzpomínky z turbo seata FR 1.8TSI jsou takové, že motor jel pěkně, ale rozdíl proti G165 nebyl velký, ale to je asi tak všechno, reakce na plyn, gradace, zvuk a spotřeba byly o level horší, nehledě na zbytek auta pro "zábavné svezení", podřazovat s meziplynem při brzdění se nedalo, protože řídící jednotka zablokuje plyn, když člověk stojí na brzdě, stejně tak brzdění levou do zatáček, nejde vypnout scela ESP, což je na sněhu neuvěřitelně otravné....ale třeba máš jiné zkušenosti s turbo seatem a udělal na Tebe dojem, na mě určitě ne...Focus nevím, tam jsem řídil jenom jedničkové ST a jo, to by šlo, ale je to mimo kategorii hledaného auta...

motion
29. května 2019, 23:13
0

fuj...*zcela

beastar
30. května 2019, 01:53
1

S Leonem Cupra mám jenom dobré zkušenosti. Stejně tak s OCIII(preFL) RS 2.0TSI, kde je ano, tradičně slabý podvozek. Nevim jak je to u FR1.8. Měl sem možnost jet 300hp verzí Cupry. A i s největší slabinou kterou je bezpochyby DSG se tomu máloco má možnost vyrovnat a to jak v přímce, tak jinde. Adaptivní podvozek pro Cupru je asi o pět galaxií jinde, než je většina aut který koupíš za cca 800 000 nový. Pod pět sekund na kilo když potřebuješ už je jenom bonus. V porovnání s tím jsou parametry Skyactivu ve dvoulitru spíše hodně rodinného charakteru. 160 koní někde na konci otáčkoměru.... Jinak jo trojka má taky spoustu předností. Je docela pěkná, jde sehnat za zajímavý ceny. má to docela solidní spotřebu, asi o litr míň v kombinaci, než 221kW tsi.

Jako co naplat nebudu se hádat. Nicméně v porovnání s Leonem Cupra je jakákoliv trojka opravdu jen poklidné rodinné svezení pro nenáročné řidiče. A já ti nevim fakt prostě v těch motorech žádnej charakter, nebo jakoby přidanou hodnotu nevidim. OK jediný co možná majitele těší, že to jako neni ten "turbo" mainstream pro masy. Ale to je takový placebo bych řekl slušně.

motion
30. května 2019, 07:56
0

Motáš jablka s hruškami, já se držím textu nahoře, tzn. hledám auto vyrobené od 2015 pod 400, Cupra je cca o 100 tisíc momentálně výše a pokud bude nějaká pod 400, asi to nebude úplně koupě roku...Proto se bavím pouze o FR, které tuto podmínku splňuje a to za mě nemá moc argumentů proti trojce...

Proti Cupře nic nemám, verze 280 se mi veskrze líbila a kdyby bylo jiné zadání, tak bych ji klidně doporučil...

Ju
Junior
30. května 2019, 08:26
0

Na tomhle je hlavně nejhezčí to, že kdo koupil Cupru na začátku,tak je bůh, protože to stála pomalu o 200k míň než teď. Zůstatková cena wunderschno žejo.

beastar
30. května 2019, 17:33
2

Jo jo to je pravda, že sem to trochu zamíchal. A jasně za 400 neseženeš asi top kus. Ono ta cena je vždycky ošemetná. Různá auta se dají sehnat za různé peníze. A já bych třeba asi za 400 udělal kup roku někde v Belgii. Pro normálního kupce je to asi ale nedostupný. Já zase nemám nic proti trojce Mazdě. A už vůbec nic nemám proti atmo Skyactivu jen mě to ničím neoslovuje. A ten počáteční hype kolem toho byl trochu přifouklý alá BRZ. Hlavně to dělají novináři typu auto.cz, auto7 a tak dále.

Majitelé a fanoušci jsou s tim vcelku v pohodě ať už se jedná o Seat nebo o Mazdu. Otázka taky je to co už sem psal. Jak je na tom Milda s pojmem zábava za volantem.... Proto za mě bych ho nejraději viděl v další generaci Focusu a bude mu podle mě dobře.

Skipper
29. května 2019, 20:14
4

Já bych vzal Mini Clubman soućasné generace. Ceny startují na cca 450 000, podmínka věku splnéna, podmínka komfortu splnéna - proti klasickému Mini se jedná o úplné jinak naladěné auto, v mém vozovém parku patří mezi nejkomfortnéjší. Zároveň ale néjak nezmizela zábavnost, přeci jen to auto prakticky nemá pŕevisy, takže na okreskách je to vždy radost, jen odpadá nepohodlí z cestování ve stísněném malém Mini. Zavazadlový prostor je tak akorát. Co se týče motorizace, za tuto cenu by byl základní 100 kW Cooper s bavoráckou 1,5. Než někdo odsoudí tříválec, doporučil bych ho opravdu nejdříve vyzkoušet.

reagovat
D
D
29. května 2019, 21:43
-1

Laguna 3 ve verzi GT tedy s nataceci zadni napravou jezdi agilne a dobre jen pokud prestupujete z Laguny II, coz snad bylo auto s nejhorsim podvozkem ve stredni tride na svete. Nepredpokladam, ze u coupe by to bylo vyrazne lepsi. Podvozek je tam stejny jako u GT verzi 5dvirek. Do stredni tridy nepatri vlecena naprava dozadu a jednoduchy McPherson vpredu. V diskusi zaznelo IS a Kizashi. To zni podstatne lepe.

reagovat
vonkreuz
30. května 2019, 01:43
0

Fiat 124 Spider, nový s manuálem je od 560 tisíc, to bylo aby nebylo 4 roky staré auta do požadovaného limitu.

reagovat
Vavris Vavrisovic
30. května 2019, 08:37
6

Ehm... co třeba Genesis Coupé? Za 400 už by mohl být i facelift a s přimhouřeným okem mi to auto do zadání hezky pasuje :-)

reagovat
Peppan
30. května 2019, 11:34
2

Ja bych zcela jiste zvolil Mazdu 3 2,0i v nejvyssi vybave s 165k v manualu nebo jen o neco malo mene koniky s automatem. Jezdi to skvele, nezere to takrka nic, servisne prakticky nenarocny vuz. A navic t vypada skvele:)

reagovat
Be
Beaumont
30. května 2019, 15:35
1

Laguna Coupe ano, je to krasne a povedene auto. Kousek jsem.s tim jel a podvozek 4Control je spicka, ve vyssim tempu drzi a pritom ve meste to ma polomer otaceni jako Clio. Jen se potreba se za kazdou cenu vyhnout naftovemu sestivalci 3.0 dCi, to je z hlediska spolehlivosti naprosta past. Benzinovy V6 srazi pomaly automat, takze souhlas s textem: dvoulitr turbo benzin manual je ta spravna volba!

reagovat
MAJKL
30. května 2019, 16:51
0

Chtěl jsem potvrdit volbu v podobě Focusu ST s tím, že určitě zbudou peníze i na verzi poFL 2015+, která je oproti původní verzi snad ve všem lepší (a poslední dobou jsem jí viděl prodávat za celkem směšné ceny). Pak jsem se ale podíval do inzerce a nejlevnější kousek začíná na 450 000 Kč a to ještě verze se starou navigací, tak nevim nevim. Jinak kolega s Leonem FR jezdí a to auto je úplně jiná liga než Cupra, divný řazení, divný řízení, nešel bych do toho...

reagovat
Ot
Otes
30. května 2019, 17:46
0

Neplést si 3,0dci se starší verzí od Isuzu, to byla opravdu katastrofa...

Mr
Mr.DAWE
30. května 2019, 22:07
0

Hledání ideálního auta, které splní všechny požadavky a ještě něco navíc je jako hledání ideální manželky. Sice nás to baví zkoušet pořád dokola, ale všichni víme, že neexistuje. Prostě zadavatel shání krásnou blonsýnu s přírodníma čtyřkama, ale chtěl aby tak trochu uměla i vařit. No stejně víme proč ji hledá...chce jen zlobit a užít si. A stejné je to v tomto případě s novoým autem. Takže pokud budeme hledat výkon a rychlost, tak co třeba Megane RS (rok tak 2015).

reagovat
Ju
Junior
31. května 2019, 07:16
3

Ale prd. Ideální auto, narozdíl od ideální manželky, najít jde. Navíc ho stačí zaplatit, nevyžaduje emoční pozornost, akorát finanční.
Tak nějak deep down tuším, že taková M140i bude jezdit pohodlnějc než Mondeo a přitom agilnějc než Fočus, Jenže na tu není škvára.
Takže je to jako hledat blondýnu se čtyřkama, která umí vařit, ale bydlet na Černým mostě ve 2+kk a jezdit do kolbenky tramvají.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem