načítám data...

Ptejte se: Šestiválcový sedan s pohonem zadních kol

08. června 2021, 23:40 29 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Najít klasický sedan se silným šestiválcem není tak jednoduché, jak by se mohlo zdát. Dá se najít i něco jiného než obligátní BMW?

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Šestiválcový sedan s pohonem zadních kol

Zdravím redakci,

mám pro vás takové jedno malé pěkné "Ptejte se", tak doufám, že rubrika ještě vůbec funguje:)
Vinou Covidu jsem přišel o své teplé místečko ve finančním oddělení nadnárodní korporace, jež mi posledních 11 let byla chlebodárcem. Po pár měsících bloumání jsem se rozhodl nehledat práci jinde, ale vrhnout se do vlastního byznysu. K tomu ale potřebuji vůz, a jelikož jsem posledních x let své auto neměl, vždy bylo k dispozici služební, musím tuto situaci řešit.

Jednoznačně sháním klasický sedan, nikoli liftback, kombi, kupé, hatchback, striktně sedan, čistě z osobních preferencí. Chtěl bych auto klasické koncepce, tedy benzínový ideálně šestiválec a pohon na zadní nápravu. Převodovku mám sice radši manuální, nicméně u silnějších motorizací novějších aut už jich je tak málo, že se automatu nebráním. V autě budu jezdit většinou sám, občas s partnerkou, dítě je v plánu až ve vzdálenější budoucnosti, s tím se zatím trápit nemusíme, čili auto může být spíše menší, ale zase ne úplně malé. Použití bude dejme tomu 50/50 město a delší cesty po republice.

Cena auta by neměla přesáhnout 800 tisíc korun a stáří max. 5-7 let, samozřejmě čím novější, tím lepší. Rád bych taky, aby se auto dalo provozovat včetně běžného servisu a pojištění včetně havarijka v řádu vyšších desítek tisíc ročně.
Kandidáty mám dva a oba tak nějak předvídatelné, myslím. Za prvé, Alfu Romeo Giulia, která jednoznačně boduje vzhledem a takovým wow efektem, fakt na mě působí skvěle. Bohužel se šestiválcem je, pokud se nepletu, jen QV a tu pod milion neseženu. A za druhé: BMW 3 340i, které je přesný opak Alfy. Na pohled nudné, navíc jich je v ulicích všude dost, zato ale s lepším motorem a celkově tak nějak dotaženější. Jelikož jsem, jak sem se již zmínil, měl poslední léta k dispozici vždy pracovní auto, nijak jsem trh s auty nesledoval a tak vůbec nemám tušení o nabídce ojetin například u Jaguaru, Lexusu, Cadilacu a podobně, to ale neznamená, že bych se jim bránil.

Předem moc díky za odpověď a s pozdravem

Franta

Ahoj Franto,

Tato čtenářsky oblíbená rubrika samozřejmě stále funguje. Z tvého dotazu máme radost. Dva zmínění favorité naznačují nákup opravdu zajímavého vozu a to není zdaleka tak časté. Strašně rád bych ti tu teď řekl, že máš na výběr ze širokého spektra kandidátů, jenže to bych asi kecal. Kombinace tříprostorového sedanu, pohonu zadních kol a šestiválce pod kapotou je mnohem vzácnější, než tomu bylo ještě asi před dvaceti lety. Preference současných zákazníků se posunuly někam jinam. Přesto všechno se vhodný vůz jistě dá najít. Jen to bude chtít trochu trpělivosti.

Co se samotného výběru týče, míříš správným směrem. Jak Alfa, tak BMW jsou sázkou na jistotu, když člověk hledá jízdně nadaný sedan. Pokud se však budeš do detailu držet svých požadavků, Giulia bude muset z kola ven. Jak dobře víš, šestiválcový motor najdeš jen jako QV a ta sice jezdí parádně, ale cenově je jinde. Provozní náklady jsou v tomto případě také relativně vysoké. BMW 340i možná působí obyčejnějším dojmem, ale funguje skvěle. Na plánovaný způsob využití bude naprosto vyhovující. Velmi dobrý podvozek zde doplňuje kouzelný motor, který nadchne snad každého automobilového nadšence. Na tvém místě bych koukal asi právě po tomhle autě. Menší komplikací může být jen fakt, že většina aut v inzerci jsou čtyřkolky a najít obyčejnou zadokolku bude složitější. Jak říkám, bude to chtít trpělivost.

Existují ještě nějaké alternativy k těmto dvěma možnostem? Ano, pár jich tu je. Jako první se samozřejmě nabízí Mercedes třídy C. V daném rozpočtu bys mohl dosáhnout na verzi C400 či dokonce C43 AMG, obě jsou na tom dynamicky velmi dobře a věřím, že by stačily. Problém však tkví v tom, že se dělaly pouze jako čtyřkolky. Zajímavým tipem může být Jaguar XE, který se v prvních letech výroby taktéž prodával se šestiválcem pod kapotou. Přestože tento kompresorem dopovaný třílitr nebyl zrovna tím nejsofistikovanějším pod sluncem, měl silné charisma, zajímavý zvuk a dynamicky byl na výši. XE navíc skvěle jezdí a pokud se člověk smíří s menším interiérem, pak to může být ta správná volba pro tvé potřeby. Jen se musíš smířit s tím, že hledání vhodného kusu může být opravdu dlouhé, protože se jich mnoho neprodalo a na trhu ojetin jich je velice málo.

Šestiválec je k nalezení i u Lexusu IS. Zde se nejedná o nikterak výkonnou variantu jako u výše zmíněných vozů. IS250 byl základní motor a jeho 207 koní stačí na takovou tu běžnou jízdu, rychlé auto to však úplně není. Verze s třiapůllitrem se zase blbě shání v Evropě. Lexus boduje kvalitou jízdy a cestovním komfortem. Osobně mám tohle auto rád, ale hádám, že ty hledáš něco trochu jiného. Tímto se obávám, že jsme vyčerpali všechny dostupné možnosti. Bohužel takto orientovaných aut je na trhu opravdu pramálo a jediným modelem, kde je aspoň trochu na výběr, je BMW 340i. Já bych se určitě ještě mrknul za hranice po tom Jaguaru XE, ale pokud by se nenašel žádný vhodný kus, vzal bych též zavděk modrobílou vrtulí.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jimi
09. června 2021, 07:14
0

Evropa menším sedanům a zadokolkám moc nepřeje, za louží je trochu jiná situace. Přehodnotil bych požadavky, jinak to bude hledání bájného jednorožce. Bavoráci v běžných modelech dost vyměkli. Pozdě, před 20lety bylo z čeho vybírat...

reagovat
CZmisak
09. června 2021, 07:16
3

Někde kolem finančního limitu začíná Stinger.

reagovat
Daniel Borský
09. června 2021, 08:32
1

Stinger bych doporučil rád, jezdí se mi s ním mnohem lépe než s Giulii. Nicméně je to liftback a ten je podle zadání nepřípustný.

Jimi
09. června 2021, 08:59
2

tak to potom Genesis G70, ten má klasický kufr, technika shodná se Stingrem. Ale podobný problém se sháněním jak u Lexusu IS350.

peca
09. června 2021, 08:41
11

Bral bych Charger. Je i se sestivalcem a nebo se muzes odvazat a mit hned V8.

reagovat
krab
09. června 2021, 10:45
8

Musím říct, že dneska bych toho Chargera bral taky... respektive tedy spíš Challengera (já osobně, kvůli vzhledu). Bavoráky mám hrozně rád, ale cokoli vyráběný po řadě E46, E39, E38 atd... mi zkrátka už moc neříká, dokonce ty nejnovější mě ani nějak nebaví řídit. A jsou to poruchový "křápy" tak trochu... Giulia je super, šestiválec holt nemá, ale jízdní vlastnosti jsou špičkový, vzhled nádhernej, to je auto který se mi líbí. Ale Amerika má přeci jen nakonec něco do sebe, koupíš to za rozumné peníze s 5.7 Hemi , můžeš mít i manuál, i když automaty jsou ZF 8spd u těch faceliftovejch, podvozky v podstatě mercedes benz u těch Dodgek a člověk je vysmátej a na celou EU, JPN a korejskou produkci se může s klidem vykašlat a bublat si hezky osmiválcem krajinou...

ro
rock
09. června 2021, 10:59
1

Taky mne napadl, předběhl jsi mne :-)
S daným budgetemdosáhne i na V8 a pokud by vysloveně trval na V6, tak jsou to tři roky stará auta.

Ch
Chochin
09. června 2021, 09:01
3

A co take Infiniti Q50 napríklad? To by tiez mohlo splnat poziadavky

reagovat
Ho
Honz
09. června 2021, 10:10
0

Musím říct, že s G37 jsem moc spokojený ????byť je trošku starší než se tady požaduje.

Mr
Mrkef
09. června 2021, 09:30
-2

Volvo S60 Polestar, původní verze byla 6 válec :)

reagovat
Jimi
09. června 2021, 10:24
2

Předokolka+Haldex- mimo zadání

sheogh
09. června 2021, 13:07
1

V te cene mozna dosahne na C43 AMG, coz splnuje vsechny pozadavky

reagovat
liška
09. června 2021, 15:23
0

Já mít obdobné požadavky, tak abych asi číhal buď na Giuliu nebo Infiniti, např https://www.sauto.cz/osobni/detail/infiniti/m37/19179426?goFrom=list

reagovat
Sa
Sato
09. června 2021, 15:49
0

Tiez ma napadol Charger, akurat neviem ci dynamika verzie RT 5.7 bude podla ocakavani, kratko som sa zviezol s tymto motorom v starsej verzii, tusim 250kw a nebolo to zase nic extra. Srt 6.4 bude iny pribeh, ale aj cenovka.

Pride mi strasna skoda ze alfa nema ziadnu detuned verziu gv. Rovnako je absurdne ze sa nepredava v europe 280 verzia bez awd. Ako keby vobec nemali motivaciu sa snazit.

reagovat
Sa
Sato
09. června 2021, 16:15
0

A este Ghibli predsa :) cele zadanie sedi, cena podla mobile.de tiez v pohode.

PB
10. června 2021, 01:56
0

Drahej servis...

af
afro-r1
10. června 2021, 13:27
0

Me je spis lito, ze obetovali kombik obtloustlemu Stelviu.
(financne to rozhodnuti samozrejme chapu)

Zd
Zdeny60
09. června 2021, 16:33
-2

Některý z řady Infiniti G37 a pozdější modifikace bez elektriky.

reagovat
ratan groch
10. června 2021, 00:23
-1

Vzhladom na to, ze je obmedzena ponuka s tvojimi poziadavkami, tak by si mohol trosku zlavit zo svojich narokov a namiesto 6 valca by ti stacil 4 valec, nemusel to byt striktne sedan a nepotreboval by si velky vykon, tak by si si mohol vybrat Mazdu MX-5.

V americkych autach sa nevyznam vobec, ale obcas sa tu spomenie Cadillac CTS. Ten by mozno mohol splnat kriteria. Aj ked pochybujem, ze by mohol uz uvedene auta predcit.

reagovat
Luki.xy
10. června 2021, 09:37
0

A já zrovna ten Cadillac sleduju a CTS je společně s ATS a novějším CT6 jedním z mnoha mých vysněných aut. :D

Už jsem na ně koukal. 90% aut v EU je 2.0 Turbo. Za mě bych se s 203 kW smířil, ale pokud je šestiválec podmínkou, tak to neprojde. Pak je tu ještě 3.0 V6 twinturbo. 307 kW je ok, jenže naprostá většina je AWD, takže zas mimo zadání. Ideální verze je ATS-V s 3.6 trubo 356 kW, jsou to zadokolky, ale zas většinou coupe i když 4 dvéřové se najít dají, ale tady zas narazíme na cenu od cca 48.000 € (1.2m Kč).A samozřejmě nejlepší by bylo CTS-V s 6.2 V8, ale částky od 54.000 € jsou zas vysoké.

Takže za mě je nutný kompromis - tohle je ATS-V coupe, zadohrab za 32.000 € (lehce přes 800t Kč), rok 2017, najeto 68t km. Je ale potřeba se smířit s tím, že bude auto všude středem pozornosti :D

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=309563093&lang=en&utm_source=DirectMail&utm_medium=textlink&utm_campaign=Recommend_DES

Ko
Koťas
11. června 2021, 10:57
3

Ty vole tak doporučovat někomu, kdo se v autech vlastně neorientuje a moc je neřeší, US verzi Cadillacu protahnutou přes obligátní Litvu a focenou snad v přístavu... rada nad zlato. To bych radši prodával na sibiři sníh :)

Luki.xy
11. června 2021, 11:21
1

Úplně doporučení to nebylo. Není zde na prodej Cadillac, který by splňoval všechny požadavky - sedan, zadokolka, šestiválec a do 800 tisíc. Franta evidentně ani z jednoho ustoupit nechce, to raději vezme to BMW nebo Alfu.

Ale je pravda, že auto jsem vybral blbě. Že je dotažený by mi nevadilo, ale ta Litva už jo, toho jsem si nevšimnul.

ratan groch
12. června 2021, 12:53
0

Chlapi, co je vlastne zle na Litve?
Ja som si doniesol Porsche Cayman S z Japonska a aj ked bol vyrobeny v Europe mal som sakra problem ho prihlasit. Na Slovensku je totiz prihlasovanie aut z mimo EU cudziny este drsnejsie ako v Cesku. Japonec Vas pri tom neoklame na odometri a vsetok servis si necha urobit v znackovych servisoch. Taketo auto si kupi len ako status a chodi s nim potom len po Tokiu 50-kou.
Kamarat Japonec, ktory o autach naozaj nieco vie, mi vysvetloval ako je mozne, ze 1-2 percenta aut v Japonsku su prihlasene LHD cars, kedze su este drahasie ako RHD a jazdi sa s nimi v Japonsku horsie. Je to jedine pre imidz a status. Je to povazovane za este vyssiu uroven ako bezne RHD auta. Preto sa LHD auta v Japonsku predavaju len premiove znacky a s premiovym vybavenim, Proste nie su pouzivane ako bezne auta na nakup potravin a cestu na ryby.

Predpokladam, ze Litva ma tuto administrativu jednoduchsiu a miestni podnikatelia autickari sa zivia tym, ze nosia do Europy auta u ktorych maju predpoklad, ze sa v EU predaju a ktore vedia kupit na nejakom trhu lacnejsie ako v EU. Rozdiel sa vola zisk. Nemyslim, ze musia nevyhnutne nosit burane auta, lestenky, auta po potope atd.
Mozno sa v tomto poslednom odseku mylim, rad si necham vysvetlit.

CZmisak
12. června 2021, 13:01
1

Protože, pokud si to nenecháš přivézt sám, tak je to japonský, americký nebo třeba španělský auto v Litvě původně německá čórka, kterou tam přivezl Polák na drogách, s přeraženým VINem nebo v Polsku posvařovaná skládačka že dvou totálek nejasnýho původu.

Ko
Koťas
12. června 2021, 13:38
0

Ratan: Až po poslední 2 věty nemá smysl reagovat, protože to je nejdříve potřeba pochlubit se s caymanem a následně snaha o poučení, že podnikatel podniká za účelem zisku... Zas tak úplní debilové tady nejsme... Ale v těch posledních dvou větách je přesně zakopaný pes. Je to jak píše CZmisak a vlastně sis odpověděl sám. Ne sice 100%, ale pravděpodobnost, že je to čórka, svařenina, plaváček apod. je výrazně vyšší. Velká spousta US cars se vozí do Vilniusu. A proč ne do Hamburku, Rotterdamu? No holt spřátelení úředníci a neověřitelná historie, zašmelení čehokoliv atd.

ratan groch
12. června 2021, 19:54
-1

Ad CZmisak:
To co si napisal su podla mna predsudky, labeling a obvinenia bez dokazov. Skoti su lakomi, Rusi su opilci, Poliaci predavaju zle potraviny a Litovci su autopodvodnici.
Nechcem sa s tebou sporit, ale skor som myslel nejake skutocne informacie nez argumenty, ktore by som (prepac) cakal skor v krcme pred zaverecnou.
Urcite su cast Litovcov podvodnici, ale prave tak aj cast Talianov, Slovakov a Rumunov. Dokonca mozno aj niektori Cesi su podvodnici. A presne to plati naopak, ze v kazdej z tych krajin su fachmani, ktori maju radi auta, vyznaju sa v nich, vedia si vytvorit mechanizmus ako ich doviezt, prihlasit a predat.
Obvinovat vsetkych na zaklade statnej prislusnosti bez dokazov je podla mna nespravne.

Ad Kotas:
Ospravedlnujem sa, ak to Porsche vyznelo ako chvalenie sa. Chcel som tym povedat, ze mam osobnu skusenost s takymto dovozom. A kedze som kovboj, najprv som si ho vydrazil v Tokiu a potom som zacal riesit ako ho prihlasim na Slovensku. Okrem ineho som prosil aj ludi na tomto fore o radu a uz som to spominal, ale za hodinu mi prislo hned niekolko rad, kde mi krab dal priamo kontakt na chlapa, ktory robi s Porsche, dovozom, servisom a fakt mi velmi pomohol. Ver, ze som si vytrpel svoje a jednu chvilu to vyzeralo dost beznadejne.

A takisto som nemyslel, ze ste debili, ktori nerozumeju podnikaniu. Mal som na mysli, ze podvodne podnikanie ti moze vyjst raz ci dva krat a potom sa o tebe roznesie, ze si podvodnik a co sa tyka realneho podnikania, tak si skonil.Dnes si uz viez pozriet historiu predajcu, vies mu napisat, porozpravat sa s nim, urobit research a ak mas dostatok skusenosti, tak musis vediet spravne urcit, ze ci je podvodnik alebo Autíčkář a fachman. Ak Litovec predava 15 rokov auta a zrealizoval 400 dealov, tak neverim, ze by takteto podnikanie mohlo byt zalozene na podvode.

Co si spominal tych spriatelenych uradnikov, iste to funguje (to vsak vsade), ale mal som na mysli rozdiely v legislative, byrokracii a administrative. Preto som spomenul, ze legalne na Slovensku z mimo EU bez CoC neprihlasis absolutne ziadne auto, lebo jedina legalna moznost je ho nanovo schvalit a komplet certifikovat a to podla mojich informacii na Slovensku neurobil este nikto.

V Cesku je to jednoduchsie, bez CoC sa da prihlasit auto mladsie 8 rokov (tak to bolo na konci 2019. ked som si dovazal ja), ale tiez treba vediet ako na to. Su rozdiely aj v uradoch jednotlivych krajov, takze aj s tym sa kuzli a auta prihlasuju len v niektorom kraji, atd.
Vzhladom na mnozstvo aut z Litvy predpokladam, ze legalne prekazky su mensie, t,j. auto sa da lahsie prihlasit a nemusis mat ani spriatelenho uradnika, napr. ze nevyzaduju CoC a mozno staci miesto toho nejake cestne prehlasenie alebo nieco podobne. Aj v Nemecku sa prihlasuju auta z Ameriky lahsie ako u nas. Papier, aby si odisiel z Bremenhaven po vlastnej osi s autom z USA ci JPN sa da ziskat kontrolou obdobnou nasej STK.

Preto sa pytam tych, ktori maju nejake realne skusenosti alebo kvalitne informacie.
A mozno by si nemusel byt tak velmi nabruseny na mna. Zatial sa nepozname, ale akoby som zachytil u teba trochu prebytok konfrontacneho tonu. Ak by to bolo mozne, bol by som velmi rad, keby sme mali na Autickarovi diskuteri priatelske vztahy.



Ko
Koťas
12. června 2021, 21:59
0

Ok, sorry asi jsem to mohl napsat jinak, jen mi to tak prostě přišlo. No offense. A jinak postupně: Spousta Čechů je taky podvodníků, ne jen někteří, a ano, stejně jako slováků, poláků a vlastně všech. Jen prostě v např. v Německu by tě s těmi auty (čörka, totálka, plaváček) na Tüv/Dekře vyhodili a postavili ke zdi, tak prostě v Litvě "se to nějak zařídí". Ano tento konkrétní inzerát tohoto konkrétního auta a prodejce je prostě to obvinění bez důkazů, ale já bych kvůli němu na výlet do Litvy nejel... Ano je to předsudek, ale na druhou stranu u nás se říká: na každém šprochu pravdy trochu. A koneckonců ano, oni ti rusové jsou opilci a skoti držgrešle :)) Prostě podle mě je u těch litevských dovozů vyšší pravděpodobnost, že to auto nebude OK. Nic víc, nic míň. A ano důkaz nemám... Tenhle Cadilac patrně nebude zmiňovaná čórka z Německa, ale dovoz z US a prostě nevíš a neověříš co mu bylo/nebylo

ratan groch
13. června 2021, 03:34
0

Sounds fair, sir

Hr
Hruskap
11. června 2021, 11:15
0

Dle otázky soudím, že se nehledá vyloženě auto se sportovnějšími ambicemi, kdy majitel bude řesit jak projel určitnou zatáčku apod. Takže bych se vykašlal na preferenci RWD a šel bych cestou céčka, jelikož se mi jeví jako nejideálnější "společník".

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Gran Torino GT fastback 1972
Ford Gran Torino GT fastback

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Camaro Targa 1978
Chevrolet Camaro Targa

1978 rok výroby
180 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem