načítám data...

Ptejte se: Sedan pro radost

Radit někomu při koupi auta pro radost by mělo být snadné. Co ale dělat, když má člověk až moc široký výběr?

zobrazit celou galeriiAutíčkář se ptá: Ptejte se: Sedan pro radost

Zdravím chlapi,

tak mi zavřeli podnik kvůli koroně, a jak tak sedím doma a nudím se, trávím dost času v inzercích aut a říkám si, že už bych si mohl taky jednou udělat radost a koupit si nějakou hračku. Vlastně o tom přemýšlím už dlouho, tak si říkám, že až ta hnusná viróza přejde, bude nové auto skvělý způsob, jak to oslavit:)

Bude to čistě víkendovka, pár tisíc ročně, rozhodně ne víc. Mám garáž, takže bude hezky v suchu teple. Chtěl bych osmiválec, asi bych se spokojil i se šestkou, ale chtěl bych osmiválec. Vlastně mi nezáleží na karoserii, ale asi spíš sedan, kupé. Přecejen víkendovka kombi… no nevím no…

Vždycky mě to tak nějak táhlo k Amerikám mezi lety třeba 1980-2000, popřípadě Německo, Itálie nebo Anglie z té doby se mi taky líbí. Rozhodně bych asi nechtěl Francii ani Japonsko, k těmto autům sem nikdy nijak nepřilnul. 

Auto nemusí být nijak sportovní, nejsem fanoušek rychlé jízdy na okreskách, spíše lážo plážo pohodička:)

Bude to moje první auto pro zábavu, a chtěl bych si s ním vyhrát i servisně, sem celkem zručný, ale odsaď pocaď, takže ideálně něco né úplně náročného. 

No a nakonec finanční limit. Na samotnou koupi auta jsem ochotný dát maximálně 300 tisíc plus 50 tisíc na první servis. Jak jsem řekl, nájezd bude minimální, a proto očekávám snesitelné provozní náklady. Maximálně v řádu nižších desítek tisíc ročně za servis a benzín. 

Tak, tohle jsou zhruba moje požadavky a nároky. Vymyslíte něco? 

Předem díky moc a s pozdravem

Váš verný čtenář a fanoušek

Michal Krteček

 

Ahoj Michale,
nebyli bychom to my, kdybychom se hledání odpovědi na tvůj dotaz nechopili toho nejlepšího vědomí a svědomí. Ale musím říct, že čím víc jsem začal hledat, tím více to začalo způsobovat virózu mně. Tvoje zadání je totiž skoro až neskutečně široké, a tak jsem pro tvé dobro musel učinit nějaké ty úpravy. Už ze začátku je totiž jasné, kam tě srdce táhne a že v tvé budoucnosti by nejlépe vypadal nějaký ten pěkný osmiválcový sedan, popřípadě nějaké to pěkné luxusní kupé. A i když jsi psal, že by tě neurazilo ani německé, ani italské a ani anglické auto, tak to bude jen nějaké pomýlení smyslů. A když ještě maličko zkrouhneme rozpětí modelových let na ty okolo roku 90, pak se nám to konečně usnadní. I tak je ale možností až přehnaně mnoho.

Začněme zlehka u coupé. Máme tu sportovní Chevrolet Camaro a Ford Mustang, ale kdybys chtěl jedno z nich, tak se nás nemusíš ptát. Navíc obojí by sis velice pohodlně zakoupil. Takové Camaro Z28 kolegy Machače bylo za cenu kolem 333 korun za koně. Ale popojedeme. Když ne sportovní, tak trochu větší a pohodlnější coupé. Tady mě jako první napadne Mercury Cougar, Lincoln Mark VII a VIII, Ford Thunderbird, Buick Regal a Chevrolet Monte Carlo. Co bych si tady zvolil já? Nejspíš Cougar nebo Mark VII. Cougar je jak v šesté, tak sedmé generaci docela koukatelný a v tvém rozpočtu by se dala koupit i varianta XR7, která má příjemně výkonný osmiválec. Lincoln Mark VII je auto, pro které mám slabost. Stejná V8 jako v Cougaru XR7, ale takový serióznější a hranatější vzhled, který na mě prostě funguje. Mark VIII je oproti němu kosmickou lodí, která sice působí mnohem zajímavěji, ale oproti předchozímu modelu je to vysloveně změť kabelů, kde je často problém takřka neřešitelný.

Pokračujme na sedany. I tady by byla nabídka docela rozmanitá. I když, stále se budeme bavit o General Motors a Fordu. Chrysler totiž v nabídce v té době nic, co by podle mě stálo za zmínku, neměl. Máme tu tedy souboj dvou platforem. B-body od GM a Panther od Fordu. Chevrolet Caprice/Cadillac Fleetwood/Buick Roadmaster nebo Ford Crown Victoria/Mercury Grand Marquis/Lincoln Town Car. A vlastně ani s jedním z nich bys neudělal krok vedle. Jenže kromě nich je tu i spousta dalších, od Cadillaců, přes Buicky, další Mercury, že mi vlastně jde hlava kolem.

Jaký z toho ale může být výstup? Co ti mám vlastně poradit? Tady se dostávám do jisté nouze. I když si představím, že bych v tvé kůži byl sám, byl bych bezradný. I když, bezradný… Moct si koupit úplně cokoli, co bude vyhovovat tvému zadání, tak si koupím Ford Crown Victoria LX z roku 1992 ve vínové barvě s béžovým látkovým interiérem. Což má ten drobný problém, že takové auto na prodej nenajdu. Co by se tedy dalo sehnat v našich zeměpisných podmínkách?

Po srážce s realitou nabízených aut musím říct, že třeba Cadillac by byl jednou z možností. Mohl by sis koupit třeba deVille, z konce osmdesátých, či  první poloviny devadesátých let. Odkazované kousky jsou dokonce osazeny osmiválcem 4.9, který je z nabídky motorů nejspíš nejlepší. Na pohodlné výlety je takové auto ideální, zároveň jsou i rozumně servisovatelné. A pokud bys chtěl doopravdický a pravý americký sedan, můžeš si koupit Fleetwood, či trochu plebejský Caprice. Dále by se tu našel třeba Oldsmobile Cutlass salon. A pokud bys chtěl Ford, pak je tu Town Car.

Ve výsledku mě průzkum trhu trochu zklamal. Výběr by byl potenciálně olbřímí, ale i v rámci Evropy se těžko hledají i ta nejobyčejnější auta. Na druhou stranu, se svým rozpočtem si můžeš dovolit i případné zjevení naprosté pecky ve formě Imperialu LeBaron z osmdesátých let, či nějaké jiné lahůdky. Co to ale nakonec bude? To by sis měl možná trochu podrobněji promyslet.

Našli byste auto, které by si Michal měl pořídit? Diskuse je vaše!

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

mtucek
17. března 2020, 06:16
2

Já bych asi zvolil z důvodu kvality a servisu Mercedes žehličku v kupé nebo SL. Osmiválec nebo dvanáctiválec.. Tahle generace bude už jenom stoupat na ceně a není moc poruchová.

reagovat
Moses
17. března 2020, 10:11
0

Suhlas. Za mna W126 SEC. Mimochodom ficali dost aj v Amerike :D

senik
17. března 2020, 07:20
2

Touhle otázkou už jsem se několikrát zaobíral taky. A nevím proč, vždycky nakonec sklouznu k BMW 540i E39. Já vím, není to M5, ale je to V8 a je to E39... honem mi to někdo rozmluvte :D

reagovat
Jimi
17. března 2020, 08:38
1

Není co rozmlouvat, E38 V8 je ještě pohodlnější...

Ha
Habakukk
18. března 2020, 10:24
0

Jo, ale sehnat pěknou 540i už je docela oříšek.

krab
17. března 2020, 07:56
2

Já bych řekl, že ideální by mohl být "Číňan" pětistovka. Tedy S-klasse 500 typu W126.
Nadčasové úžasné auto a byla by jistě radost si s ním vyjet někam občas na výlet.

Ceny nejsou zatím takové, že by se do rozpočtu nevešel (což už u SL R129 bude problém) a nabídka relativně široká, zrovna tak i možnosti servisu a oprav nejsou něčím co člověka úplně hned zruinuje.

PS: alternativně by mohl jít ještě sehnat v provedení kupé jako SEC , ale za 300 si nejsem jistý, že se to povede, možná SEC 380 by se dalo, musím mrknout do inzercí, z hlavy ty ceny přesně nevím...

reagovat
STANLI
17. března 2020, 09:18
0

SEC, on i SEL na pohodovou jízdu.... 5ka nebo 6ka BMW (občas vídám, otázka je stav)...
A co třeba něco s Bussem? U 166 jsou ceny na minimu a nemyslím si, že půjdou níž... A za půlku rozpočtu už by mohla být fakt hezka... Třeba 3.2, pokud to není moc mladé auto...

krab
17. března 2020, 11:10
0

Proč by ne... Těch možností je tady vlastně spousta. Nakonec i hezká Alfa 164 s Bussem bude velmi zajímavá volba. A za 300 bude velmi dobrý kousek.

Jako kdybych uvažoval v těch relacích co je ten dotaz, asi bych se šel podívat tady na tenhle Mercedes W124 320 CE , je to dovoz Japonsko, český noty koukám má (aspoň na fotkách) , interiér sice "hadr", ale vypadá moc hezky zachovale celkově. Cena bych řekl přiměřená, pokud stav odpovídá popisu a fotkám. https://www.rajveteranu.cz/33979-mercedes-benz-w-124-e-320-c-coupe#zalozkaFoto

Vojta
18. března 2020, 18:11
0

Já v matice nikdy moc dobrej nebyl, ale co tak nějak jsem ty válce počítal, tak si myslím, že Busso má jen 6. Jako jasně, je to možnost a rozhodně od 164/166 nebudu odrazovat, když je v garáži máme obě a s Bussem. Jenže za podobné peníze se sežene i Lancia Thema 8.32 a ta už má správný počet válců. Navíc... 164 je celkem tvrdá a nekomfortní, je to prostě sportovní sedan. Thema je proti tomu luxusní gauč nejen podvozkem, ale i tím interiérem. Navíc... na tom motoru je napsáno Ferrari!

STANLI
20. března 2020, 12:23
0

V dotazu psal i 6 válec :) jinak ano, 8.32 mě nenapadla a rozhodně stojí za zvážení :o jen v ceně 164/166 oproti rozpočtu by zbylo jednou tolik na údržbu :) ale Ferrari na motoru má z nás málo kdo :)

Jenda_K
17. března 2020, 09:50
3

jako víkendový sedan jsem si pořídil tohle: akorát těch válců je tam víc. Osmiválec až v novější modelové řadě XJ, ale tam máš i variantu dopovanou kompresorem.

reagovat
Kuře
17. března 2020, 10:15
2

Proč se mi zdá, že Franta vypsal auta, která by se, spíš než tazateli líbila Frantovi? Kupé vzal velmi rychle, Evropu přeskočil úplně...:D
Ale ne, je to dobrá odpoveď Franto. Je vidět, že o těch Amerických osmiválcích něco víš:) Teda, pokud si to nevydal takhle pozdě v noci proto, protože jsi celý večer seděl na internetu a načítal sis o tom:D
Možná je ale přeci jen škoda, žes tu Evropu vynechal. Asi se mi taky zdá že tazatel je spíš na ty Emériky, ale pro nás čtenáře by to mohlo být zajímavý srovnání... možná třeba nějakej bazarovej snílek příští týden se stejnými parametry? Co?:))

Jinak, já bych teda řekl že, když už má pan Michal takhle štědrý rozpočet, relativně, tak bych se vyprdl na ty zakulacené Ameriky z devadesátek a vzal si hezky pěkně hranatou osmdesátkovou:) Ten LeBaron na konci je famózní:))

reagovat
beastar
17. března 2020, 11:07
2

Amerikám uplně nerozumim. Tak je vynechám. Evropa tu vcelku zazněla. Já bych šel ale do Audi V8. Nějaký poslednější rok výroby 90,92. Osmiválec 3.6 v kombinaci s 4g.at. Nebo 4.2 s manuálem. Ono je to asi jedno. To auto je tichý pohodlný. Poctivý Quattro. A servisně je docela levný. Do rozpočtu se vejde pěkný kus možná i s nějakým dobovým paketem. Je to jeste fakt puvodni poctive Audi. Jde s nim v klidu jezdit v dnesnim provozu. Vybava byva super, exlusivni. Klimatizace, vyhrevy, elektricka sedadla a tak dale. Je jich uz par a na cene rozhodne uz nikdy klesat nebudou.

reagovat
Bigg.I
17. března 2020, 11:10
1

BMW řady 7 ala Kuryr
Lancia Thema Turbo
Ford Scorpio Cosworth (mezityp)

reagovat
Bigg.I
17. března 2020, 11:15
0

Ford Granada 2.8i
Alfa Romeo 164
Saab 9000

Quintus
20. března 2020, 19:33
0

Doporučil bych to stejný :D Akorát teda ten SAAB neměl ani ten šestiválec, jestli se nepletu?
Ta Granada by na ten servis doma mohla být super - tyhle Fordy si člověk opraví sám snadno. A ta 2.8i - V6 s krásným hlubokým zvukem, se skoro té V8 může zvukem blížit :)

whitenight
17. března 2020, 11:14
1

Jako asi bych si osobně vybral něco, na co mě nebolí koukat. Ideálně asi Jaguar XJ (https://bit.ly/2QnQZlh).

Další, co mě tak napadlo a je ze správný strany oceánu: Alfa 164 (https://bit.ly/3d8c6lh) a taková dvojka jak z Top Gearu, protože jde patrně sehnat i dvanáctiválcovej Mercedes nebo BMW (https://bit.ly/39XCe0r & https://bit.ly/3b1BjvX).

Z Amerik se mi líbí Continental VIII, ale asi je hnusnej, nevim (https://bit.ly/2vrgVoU) a tahle C4 je fakt hodně cool, tu bych asi bral nejvíc ze všeho (https://bit.ly/2IPaWgK).

reagovat
beastar
18. března 2020, 14:12
1

C4. Super za ty prachy, bych běžel... A vypadá že to i docela tak nějak funguje jak má.

whitenight
19. března 2020, 13:16
0

Tahle z AutoFrcu vypadá taky fajn (https://bit.ly/2vx4pEn).

beastar
19. března 2020, 16:14
0

Jo ale on se tuším chtěl vejít do 350 000 a taky asi aby bylo něco málo na servis tohle je už lehce přes ale docela by to dávalo smysl. Přece jen na ty km co to chce. Vypadá to pěkně, servisně to taky není úplně Ferrari. Je s tím reálně zajímavý poježdění.

Caddy
17. března 2020, 11:23
1

mozna prodam '95 Town Cara :-D Sice je na nem prace, ale taky nebude za 300...kdyz se do nej neco z usetrenych penez zainvestuje, bude to zase super kara a jeste zbyde :) Blby ale je, ze nevim, zda prodavam, to se kazdy den meni (podle nalady, nabidky aut na prodej, strategie dalsiho postupu s auty, jeslti ho zrovna vidim nebo jsem v nem jel atd... :))

reagovat
MGRR
17. března 2020, 11:58
4

Adekvátně pohodlný i velký povoz, by byl Mercedes W140 Mamut.
Navíc ti to opraví "všude" (koupit nejlépe dovoz z jižních zemí, aby byl na podvozku bez koroze, jako nový).
Kdyby jsi neměl nesmyslné jap. předsudky, můžeš si dlouhé roky užívat pohodlnější, hbitější Lexus LS430 3,4V8 na vzduchu.

reagovat
Ha
Habakukk
17. března 2020, 12:02
0

Ameriky vůbec neznám, ale pocitově by mě to táhlo ani nevím proč k Jaguáru XJ nějakou V8, případně Alfu 166 s Bussem. Za sranda peníze se prodávají 156 s malým Bussem 2,5 případně se poohlídnou po nějakém GTA tam by byla jistota, že to byl vrchol a každý zájemce o daný model po něm půjde.

reagovat
beastar
17. března 2020, 12:19
1

Akorat 156 moc nekoresponduje s tim co hleda. Pochopil jsem ze o obratnost atd vubec nejde. Ze jde o pohodli a cruising.A to156 fakt neumi. 166 za ty penize co dnes jsou mi prijde jako dobry napad. Akorat sehnat neshnilou a nedojetou ceskym kutilem (rozumej fanouskem alfistou)

STANLI
17. března 2020, 12:42
1

Neschnilou = nebouranou
A napadení, nebo bez údržby je bohužel moc častý stav... Hromada má nápravu do A a zabíjí to celý charakter toho auta...

beastar
17. března 2020, 12:53
1

ja prave vim. Nicmene s rozpoctem 300 by si mohl dovolit vybirat. Jen teda proste oni moc nejsou. Nebourana - to uz je taky takovy jednorozec.

Ha
Habakukk
17. března 2020, 17:19
0

Já vím, že 156 je mimo to co hledá, ale má potenciál růstu už půjde jen nahoru. 166 už myslím narazila na dno a u po nákupu má poměrně velký finanční prostor pro opravu ladění detailů.

beastar
18. března 2020, 14:09
0

Teda jako já bych si paradoxně pro sebe dovolil koupit 156 už jenom z nostalgie. A čím víc tady o ní píšu tím víc o ní přemýšlím. A pokud máš takhle hodně vysokej rozpočet tak se neni čeho bát. Jen se prostě udělá na autě tak nějak úplně všechno:)) Nebo rovnou koupit GTA, ale to jako úplně nevim jestli by mě bavilo. Spíš bych šel do nějaké obyčejné verze v top výbavě a stavu a doladil to postupně do stavu TOP. Jako logicky bych to nechtěl jako auto na ježdění každej den :D Když do toho sedneš s dnešní S6, tak ti to přijde jak veterán. Ale prostě na ni tak nějak vzpomínám vlastně hrozně rád. I když to byl sráč.

Do 166 bych šel být on. Ale asi bych stejně raději nakonec koupil tu mnou zmiňovanou Audi V8 protože to jsou fakt precizně vyrobený věci s naprosto krásným chodem motoru (oba jak ten menší tak ten větší osmivál) Kde i po letech funguje naprosto všechno, co fungovat má. Nehnije to ani zespoda a celkově je to furt rychlý auto. Jen teda logicky ty automaty už nejsou úplně zajímavý. Ale jde sehnat i fofrklacken version.

STANLI
20. března 2020, 12:28
0

Beastar: 156ku s 2.5 Busso? Asi nej motor když pominu vrchol GTA, cenově se nechá sehnat docela rozumně a časem dolů asi moc nepůjde... Jen bych se asi bál podlahy, zbytek se nechá "docela dobře" vyměnit...
A když 156,pak SW :D když bych byl krabem :D :D

ra
rainero
17. března 2020, 13:28
3

Čo tak Porsche 928?

reagovat
Irwinek
17. března 2020, 14:07
2

Sice to není US, ani V8, ale stály by za to :-D a ta druhá je vyloženě bez investic, i když je to výbavově žebrák.
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/s90/18654432?goFrom=list
https://www.sauto.cz/osobni/detail/volvo/s90/18018839?goFrom=list

reagovat
liška
18. března 2020, 10:33
0

A co takhle pětiválcovou naftovou Lanciu Thesis? :D Dyžtak prodám :)

reagovat
reagovat
Kuře
18. března 2020, 17:08
1

To vypadá dost parádně, konečně do ty diskuze někdo přispěl taky nějakou tou Amerikou, když už se na ně pán ptal:)

Caddy
19. března 2020, 22:06
0

jak konecne, ja hned zpocatku dokonce nahodil moznost koupit moje vlastni auto :-D

Kuře
20. března 2020, 01:33
1

No jo vlastně, promiň:D

Jo
Johnoo
22. března 2020, 11:49
0

Spousta pěkných věcí co se dá pořídit. Asi bych si vyhledal někoho kdo se na tyhle starší věci specializuje, abych mohl odzkoušet více aut najednou. Například jedni kluci co tahají veterány z Kanady mají momentálně na skladě v Čechách vedle sebe takové věci jako stará MGB, S 500 coupe , SL 500 w129, Alpine B11, Vette C3 atd. Prostě všehochuť a vše splňující zadání..

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Mustang 2.3 ecoboos 2016
Ford Mustang 2.3 ecoboos

2016 rok výroby
317 koní výkon
2 ccm objem

Ford Econoline  1988
Ford Econoline

1988 rok výroby
179 koní výkon
4 900 ccm objem

Buick Riviera  1967
Buick Riviera

1967 rok výroby
360 koní výkon
7 000 ccm objem

Lincoln Town Car L 2001
Lincoln Town Car L

2001 rok výroby
174 koní výkon
4 600 ccm objem

Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS 2016
Opel Insignia Opel Insignia 4X4 BUSINESS

2016 rok výroby
125 koní výkon
1 956 ccm objem