načítám data...

Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

18. května 2021, 23:40 30 komentářů Daniel Borský Ptejte se

Čtenář Lukáš byl odmala automobilovým nadšencem. V poslední době však jeho vztah k autům ochladl. Dá se s tím něco dělat?

zobrazit celou galeriiPtejte se: Ptejte se: Jak znovuobjevit radost z řízení?

Zdravím do redakce Autíčkáře,

Nedalo mi to a musím vás požádat o radu/názor. Od mala ve mě vzkvétal zájem o auta. Ještě předtím, než jsem se naučil jezdit na kole, jsem dokázal podle zvuku motoru poznat tehdejší vozy. Začátkem 90. let to nebyl až takový problém.

Posuňme se ale o řadu let vpřed. 20. rok mého života a první vlastní auto. Jak to asi mohlo dopadnout? Samozřejmě skvěle! Škoda Favorit, tuning. Tedy palubka z Felicie, sedačky z Fabie RS, velké křídlo, prahy, čirá světla… A celá řada absolvovaných srazů i legendární Mimoňské války. Jo a tímhle jsem jezdil každý den do práce. Celoročně. Svoboda spojená s mobilitou žila ruku v ruce s určitou mírou exhibicionismu. Roky plynuly dál a narazil jsem na Forda Cougar. Byla to láska na první pohled. Benzín, V6, 2,5 l a 170 koní v zelené barvě. Každý ujetý km byl zážitek, balzám na duši. Zvídavé pohledy okolí, jedinečnost a charakter auta mě hřály na srdci.

Po necelém dalším roce jsem se rozhodl Favorita poslat dál do světa. Bohužel nadcházející roky v mém životě bych označil jakkoliv, jen ne dobré a úspěšné. Cougar tedy musel také pryč. Dopravu jsem tedy řešil různě, ať už zápůjčkou firemního auta (většinou Renaultu Twingo) nebo běžnou hromadnou dopravou. Nic netrvá věčně ani špatné roky. Vše se v dobré obrátilo a tak přišla správná doba na výběr nějakého ,,přibližovadla". V té době jsem byl bez partnerky. Zadání bylo následující:
-cena v nižších řádech desítek tisíc
-raději atmosférický benzín (ať mám klid)
-menší obsah motoru (kvůli nižší spotřebě a povinnému ručení)

A to je vše. Jelikož jsem bydlel v místě zaměstnání, denní dojíždění se mě netýkalo. Hledal jsem něco na občasné výlety, cesty do kina a ke sjezdovce. Necelého půl roku jsem procházel inzeráty a vybíral. Zvažoval jsem Peugeota 306, Fabii, Citroena Xsaru, Renaulta Megane, Opela Tigru.

Ale štěstí mi přálo a tak jsem si pořídil Forda Pumu 1.4. A týden nato i přítelkyni. Obě mě bavily, líbily se mi. Puma byla určitá vzácnost, malá a svižná. Co jsem potřeboval tak jsem v ní odvezl, na parkovišti jsem ji snadno našel a v mých očích měla nádech sportovna (aurou nikoliv výkonem). Netrvalo dlouho a s přítelkyní jsme se rozešli. Stejně jako náš vztah byla i Puma v čím dál horším stavu. Po čase se objevila nová přítelkyně, dnes již má regulérní partnerka.

Dospělejší, spolehlivá. Ale také se třemi dětmi v komplikované střídavé péči (prozatím). Jak jistě tušíte, tato situace nepřála Pumě. Jelikož neměla vlastnosti jako moje partnerka, přišel její čas. A s tím opět otázka její náhrady s následujícím zadáním:
-cena v nižších řádech desítek tisíc
-raději atmosférický benzín (ať mám klid)
-menší obsah motoru je k dobru
-přednost mají auta s minimálně 4mi dveřmi (5ti dveřový hatchback je výhodou)
-vysoká (legendární) spolehlivost, dostupný a levný servis
-celoroční nepravidelný provoz často jen po městě či okolí, příležitostné výlety

Výběr jsem zúžil na Škodu Fabii, VW Golfa, Renaulta Megane a Forda Fiestu. Vzhledem k požadavkům, radám a nečekaně skvělé nabídce jsem vybral Fiestu ročník 2006 (po faceliftu) s benzínovým motorem 1.4. Chladná logická a dospělá volba.

Fiestu mám již rok, najel jsem cca 12 tisíc km. Nikdy v životě mě ježdění a řízení tak moc nebavilo. Mám pocit jako bych ztratil veškerou část mé motoristické duše. Už to není jízda autem, ale jen potřeba dostat se z bodu A do bodu B a to většinou ve dvou, zřídka kdy ve více lidech (3-5). Na silnicích mám pocit, že někomu překážím (často kluci okolo 25 let s pětkovým BMW) či manažerům s firemními Oktávkami. Pobyt za volantem se pro mě stal spíše negativní potřebou, už ho nemám spojený s něčím radostným, na co se těším.

A tak se ptám. Co se to se mnou sakra stalo? Jsem špatný já nebo moje volba Fiesty? Vyřešila by to volba jiného auta za větší částku (řekněme 100 až 150 tisíc)? A jaká je šance, že se mi s jiným autem vrátí chuť zajet si třeba jen pro zmrzlinu do vedlejšího města? Je to se mnou zlé, když se mi víc a víc líbí Seat Altea? Myslím, že ano. Existuje vůbec auto, které by mě bavilo řídit i striktně předepsaným, klidným způsobem, případně i se třemi dětmi za zády? Takové auto, které bych s chutí zaparkoval u stánku se zmrzlinou při cestě s přítelkyní někam na koupání? Spolehlivé, bezpečné, s nízkými náklady na provoz? Takové, které dokáže být pohodlné na delších cestách, ale i dravé na okreskách? Ford Mustang 1.8 combi se stále nevyrábí že? :-) Vlastně ano a říká se mu Chrysler 300C TOURING. Ale zpátky na zem :-) Naftě se nebráním, jen se jí trochu obávám (turbo, vstřiky, dvouhmota). Jen pro úplnost uvádím, že je mi 35 let.

Předem moc děkuji za pomoc o záchranu autíčkáře.

Lukáš.

Ahoj Lukáši,

Děkujeme za zajímavý email. Tvůj životní příběh je vskutku neobyčejný, byť věřím, že ne vždy ti bylo do smíchu. Ptáš se, co se s tebou stalo, že tě nebaví řízení? Já myslím, že se nestalo vůbec nic. Je to obyčejný vývoj, který potká mnoho z nás. Prostě se tak jednou člověk probudí a zjistí, že dospěl do bodu, kdy se jeho život netočí jen a pouze kolem aut, ale má mnoho jiných a mnohdy důležitějších, potažmo zábavnějších zájmů. Tak to občas chodí a netřeba se obávat, že by s tebou mělo být něco špatně. Jen ses posunul jinam. Auta nejsou všechno, byť je tady máme rádi a obětujeme jim mnoho svého času. Nezapomínejme, že je to pořád v první řadě dopravní prostředek. V klidu tak můžeš zahnat chmurné myšlenky, že se už nejsi ten správný petrolhead. V reálném životě na tom vlastně vůbec nesejde.

Pokud se však s tímto novým nastavením nechceš smířit, určitě se s tím dá pracovat. Jako první musíš zjistit, co by tě tak mohlo bavit. Často se v našich textech objevuje kouzelná formulka „radost z jízdy“. Prozradím ti však malé tajemství. Ona radost z jízdy nemá univerzální podobu. Každého totiž baví docela něco jiného. Někdo zažívá tyhle opojné chvilky radosti za volantem hbitého sporťáku, se kterým ztrestá každou okresku. Je pro něj nejdůležitější projet ideálně zatáčku, dostat auto na samou hranu. Hrát si autem a posouvat limity své i stroje. Existuje i skupina lidí, pro které je nejdůležitější samotná rychlost. Žene je touha být nejrychlejší všude a za každé situace. Ve městě, na okreskách, na dálnici i na závodním okruhu. Adrenalin ze samotné rychlosti je pro ně palivem, kterému obětují vše ostatní. Jsou i lidé, kteří za volantem relaxují, a je pro ně důležitá především samotná cesta. Prostě jen tak sednout do auta a užívat si svobodu. Dojet odnikud nikam, ať už rychle či pomalu. Pustit si dobrou muziku a jen cestovat. Hodně lidí propadlo offroadu. Vyžívají se v tom, když můžou pokořit matku přírodu, překonat vlastní hranice a trochu se u toho umazat. Stejně tak tu jsou lidé, pro které je důležité, že mohou nacpat do auta hromadu věcí a převézt je tam, kam potřebují. A je jedno, jestli jsou to sportovní propriety jako kola, surfy, koloběžky nebo třeba dřevo či stavební materiál, se kterým pak mohou pracovat, což je uspokojí. Někdo zase podřizuje všechno co nejnižší spotřebě. Tohle všechno (a mnohem víc) jsou formy radosti z jízdy. Každý jedinec je nastavený jinak a auto ho baví odlišným způsobem, což je super. Ty si jen musíš najít tu svojí cestu a podle toho se bude odvíjet výběr toho správného vozu.

Trh automobilů je neuvěřitelně rozmanitý. Proto jsem si jist, že někde existuje to správné auto, které tě bude bavit a dopřávat ti onu radost, díky které se ti vrátí nadšení pro auta a řízení. A pak nebude záležet na tom, jestli bude stát 50 tisíc nebo dva miliony. Samozřejmě, vyšší rozpočet ti logicky umožní větší výběr, ale rozhodující není. Důležité je, aby se ti auto líbilo. A teď nemyslím jen po stránce vzhledu. Musí ti sednout do ruky, často se to pozná po pár kilometrech, jestli je to správně nebo ne. Nemá smysl přemýšlet, jestli to má mít zážehový či vznětový motor, to je vlastně docela fuk. Dej na intuici, ta je často v těchto případech k nezaplacení. Jasně, mohl bych ti tu vysypat pár doporučení na konkrétní modely, ale víš co? Tentokrát to neudělám. Myslím, že když tě nebudu navádět a ty budeš muset objevovat sám, budeš z toho mít ve výsledku větší radost a mohl by to být právě jeden z kroků k tomu, aby tě znovu začalo auto bavit. Najít si vlastní cestu, na tom záleží. Je to proces, možná bude trvat dlouho, ale věřím, že nakonec najdeš, co hledáš.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Or
Oris
19. května 2021, 09:20
3

Problém je v tom, že tazatel má malé auto. Proto se na něj lepí pitomci ve větších autech, kteří mají problém a vyžívají se v terorizování malých aut. Jezdil jsem mnoha různými vozy a pokaždé, když jedu něčím malým, tak v České republice se vždycky najde někdo, kdo musí prudit, nedání přednosti v jízdě, 30cm za zadním nárazníkem atd. Jsem přesvědčený, že jedu stejně "rychle" s velkým i malým autem.

reagovat
Rob
19. května 2021, 10:19
1

Podobně to mám když jedu s přítelkyně escortem mk7, otázkou je jestli to není jen pocitově. Přece jen v tom malém autě je všechno tak nějak víc cítit. Na druhou stranu... Není to hezký si někoho povodit na okresce ve starým escortu? :D Ty pohledy miluju.
Nicméně k tazatelově problému, Mondeo v6 stojí dneska pár korun a svezení je to fajn, pokud si ohlídá typické problémy těch aut, tak je to i velice spolehlivý povoz.

Ch
Chochin
19. května 2021, 12:10
0

Podla mna to neni len pocitove. Mal som podobnu skusenost ked som parkrat na sluzobu nafasoval dvojkovu fabiu (este ze je to uz zamnou :-) a pri jazde po ceskej D1 som videl rozdiel hned, ako to auto vnima okolie, hlavne ludia vo vacsich a rychlejsich autach... fabia to bola 1.9 TDI, takz enemala nejaky problem stihat bezne dialnicne rychlosti, ale kedze z vonk to vyzeralo jak 1.2 HTP, tak sa mi bezne stavalo, ze mi to velakrat niekto poslal priamo pred auto ze som musel dupat na brzdu ... taketo situacie som napríklad vo firemnej Octavii alebo VW Jetta nezazival skoro vôbec....

Kuře
19. května 2021, 14:29
0

Mondeo V6 dneska nemá pro chlapa se třemi dětmi smysl.
Už je to starý, rezne to, v interiéru je to zastaralý... To je auto pro někoho kdo ví že to chce...
Pro fotra od rodiny je mnohem lepší za těch 100-150 klacků vzít MK4 s dvoulitrovým dieselem, který bude modernější, reálně rychlejší, a když bude v lepším stavu podvozkově, což asi bude, tak i zábavnější.
K tomu je prostornější a lépe vybavený...

Rob
19. května 2021, 18:04
1

Hele souhlasím že MK4 bude lepší. Ale že ho bude dvoulitrová nafta bavit víc už ne. Rychlejší taky nebude. Mám s šestiválcema v MK3 najeto celkem dost, a nejnovější příspěvek doma je MK3 3,0v6 a opravdu bez koroze. Rok 2005. Pokud hledá charakter tak si nemyslím že nafta(dvoulitrová) bude to co hledá. Ale netuším co mu dělá za volantem radost, nicméně vzhledem k tomu že tu V6 měl už v cougaru. A očividně to auto měl rád, tak si myslím že Mondeo v6 je důstojná náhrada. Ale už to chce hledat. Případně se nabízí MK4 s 2,5t od Volva...

James
19. května 2021, 09:24
3

Honda VTEC
Mondeo V6
Citroen V6 (C5 nebo starší)
...
To všechno jde koupit za pár desítek tisíc, a když člověk přitlačí, šance na hezký kus roste.

Zanedbatelně vyšší pojistka a na nevelkých ročních nájezdech i zanedbatelná vyšší spotřeba se hned vrátí na vyšším koeficientu příjemnosti motoru a první dražší poruše, kterou snad každý starý diesel dříve nebo později přinese.

reagovat
Or
Oris
19. května 2021, 09:25
2

K radosti z řízení patří i to, že člověk jede v autu rozdávajícím radost, nebo s někým, kdo mi radost umí dát, nebo jsem na cestě někam, kam je radost jet. Pro mě stále představuje nejlepší poměr náklady / radost z jízdy Mazda MX5 a jakýkoliv motocykl, třeba i 50ccm skůtr :-) a cesta do Alp. Atmosférický R6 třílitr v malém autě má taky svoje kouzlo, ale je to nákladnější zábava.

reagovat
Sa
Sato
19. května 2021, 10:08
0

Co tak vyskusat auto co ma aj nejaky ten vykon? Slow car fast moze byt zabava ale casto krat jednoducho nie je. Chyba tam ten jeden rozmer, "Gcko" sa da docielit len do na tri strany, ta stvrta proste chyba. A to pisem ako clovek co aktualne ziadne rychlejsie auto nevlastni.

reagovat
Avex
19. května 2021, 10:11
6

Nemůžu si pomoct, ale ať jezdim čímkoliv, tak mě poslední dobou řízení aut prostě sere. A to ani ne tak kvůli tomu, čím jezdím, ale kvůli lidem, který potkám.

Buď někdo, komu se zdá na okresce 100+ málo a prostě mi musí ukázat, že jemu to jede rychlejc. Hlavně, že ho za 2 minuty potkám na semaforu. Nebo nějaký hovado v SUVečku nalepený centimetr za prdelí, to už psal někdo nahoře.
Nebo lidi, co nejsou schopný si v noci vypnout ty jejich laserový dálkovky a já pak 2 minuty vidím úplný hovno. A samozřejmě horký hlavy, který dávaj všem patřičně sežrat sebemenší chybu:). Já netroubil už ani nepamatuju, ono je někdy lepší si to nechat pro sebe.

Kdyby lidi furt někam nespěchali a jezdili trochu s ohledem, bylo by tu fakt líp.

reagovat
togi
20. května 2021, 09:39
1

Jo, provoz a ostatní řidiči ve mně lásku z řízení zabili poměrně rychle... Kde jsou ty časy, kdy jsem se jel projet jen tak pro zábavu. Dneska je to akorát tak jak píšeš. Města zasekaný, na okreskách nacpaný náklaďáky, který se snaží vyhnout ucpaným hlavním silnicím, spousta nasraných řidičů. Naposledy jsem měl radost z jízdy v půjčeném americkém veteránu z 68

Frankie
19. května 2021, 10:35
10

Mi to vyřešilo mít auta 2. Jedno na denní ježdění, v kterém nebo na kterém odvezu vše potřebné, jako lyže, ale i 7 kol, 5 dospelych. A druhé pro zábavu, na tripy, na trestání okresek. A pokud to jde, prostě je občas střídám.

reagovat
Ev
Evlo
19. května 2021, 11:10
-2

Z článku chápu, že jezdí v ČR - jedine international scout 2 :(

reagovat
Ev
Evlo
19. května 2021, 11:14
-1

aha desitek tisic korun

Be
Beran
19. května 2021, 11:16
3

Pro zacatek navrhuju nekam jet kombinaci vlaku a autobusu. Idealne s dalsimi prestupy. To pak bude tazatel rad za auto :-D
Pak bych se zamyslel co ho v aute stresuje. Deti, spolujezdec, hudba, neduvera ve vlastni schopnosti, prelozene auto a strach ze na dire urve kolo, cil cesty, drncici palubni deska...a s tim pracoval. Kdyz je nervozni ridic nakazi to posadku (deti jsou citlivejsi), posadka je protivna, rozciluje ridice a kruh se uzavira.
Nejakou dobu jsem byl vozen v podobne fieste. Raketa to neni. Ale na slusnych gumach a podvozkem v dobrem stavu dokaze v technickych pasazich nezdrzovat. A na rovinkach ho predjedou.
Nevim jestli vetsi a rozumne silnejsi auto je reseni. Mladi blazni se budou lepit stejne. A pokud nebude mit 150+kW a potrebu tlacit na pilu, tak jim stejne neujede. Jedinou vyhodu vidim ve vetsim pocitu bezpeci z vetsiho a tezsiho auta. Coz muze mit vliv a nemusi.
Rada nahore je dobra. Zjistit kde mam radost z rizeni a jit tomu naproti. A vybirat auto at mu jeho charakter vyhovuje. Aby rizeni bylo zabava, je potreba se prblizit flow.
Prijde mi dulezite at se auto majiteli libi. Tim nemyslim nadcasove krivky kupatka. Ale hezkou kombinaci proporci, tvaru barvy , kol... A to je individualni.
Ale mozna tomu nerozumim. Mam dve relativne nudne auta (fabia 3 s 1,0 81kw TSI a Golf 4 s 1,6 16v 77kW, obe kombi ve stredni vybave). A obe me bavi diky mixu jizdnich vlastnosti, uzitnych vlastnosti a provoznich nakladu.
A minimalne jiskricku zabavy jsem objevil i v soucasne produkci skody (od citiga s ASG az po superba V6), levnych autech z evropskych pujcoven (italske a francouzske mensi a stredni auta, ibiza, alfa g..neco, bmw 1...) i v Americe s pracovni V8 toyota tundra.

A kratka rada: Nez si koupis jine auto zjisti kde je chyba a co chces. At je zmena ke chtenemu stavu. Zmena od nechteneho stavu nekam je spatna.

reagovat
Sa
Sato
19. května 2021, 14:49
1

Ta úvodna rada je vážne super. Hociaká cesta od bodu A do bodu B cez tri okresy, kde A a B nie sú zrovna v blízkosti hlavnej stanice, je vlastne zážitkový výlet na pol dňa. Posledne som to zažil keď som šiel z Brna do Heřmanova Městce. Najpr pekne na lokálny bus, náslende prestup na mhd. Potom na vlak. V pradubicích prestup na bus s polhodinkou na občersvenie. A na mieste ešte asi 15 min peší presun na miesto určenia:) Ako výlet fajn, ale v reálom živote, keď na čase záleží a človek musí presnúť viac ako len svoju maličokosť, je to nepoužitelné. Osobná doprava nemá mimo konglomerácii a ideálných trás žiadnu alternatívu.

eLzyx
19. května 2021, 12:27
0

takové srovnání staré Volvo S60 2.4T vs. zánovní služební Fabia/Rapid/Oktávka ... já jsem z těchto služebáků vždycky neuvěřitelně vystresovaný, nebaví mne to řídit, nadávám na všechny kolem sebe, štve mne celý svět. Probouzí se ve mne agrese. Proč? Já ani nevím. Je to nepohodlné, takové prkenné, nevýkonné, audio stojí za prd, celé to divně smrdí umělotinou, nedokážu v tom najít správnou polohu, vadí mi v tom to LED podsvícení, displeje ...
Proti tomu 20 let staré Volvo S60 2.4T, které mám už 11. rokem - ano, je to starý kepl, žere to jak prokopnuté, není to a nikdy nebyl žádný zázrak techniky, ale - má to hezký zvuk (pětiválec), dokáže to podat dostatečný výkon v jakékoliv situaci, hned to topí, hned to chladí, je to pohodlné, hezky v tom voní kůže (ano, část interieru je z opravdové kůže), audio je v tom naprosto famózní, nic na mne nepípá, nic to auto agresivně nesignalizuje, všechno je příjemně žlutozeleně podsvícené (což má uklidňující účinek) ... nic mě v tom nenaštve, protože to auto dokáže udělat pro řidiče takovou bublinu, kde se cítí dobře.

reagovat
eLzyx
19. května 2021, 12:39
1

tím jsem chtěl říci, že je možná čas opustit levná auta a dopřát si trochu luxusu, aby tě to řízení zase začalo trochu bavit. Přičemž ta luxusní auta ani nemusí být dražší jak ta běžná. Netlačím tě do Volva, jsou tu i jiné značky, které ti mohou vyhovovat. Chce to vyzkoušet. A nemusí to být jen luxusní značky, ale třeba i zkusit nějaké top modely "obyčejných značek". Jak třeba Citroen C5/C6, Peugeot 607. Hlavně prosím ne naftu, nevím jak ostatním, ale mě to tu pohodu za volantem bere.
Ano, bude tě to nejspíše stát nějakou tu korunu navíc, ale ...

Be
Beran
19. května 2021, 13:11
0

Uvedenim svych aut jsem nemyslel jako doporuceni, ale jako referenci pro muj nazor.
Je dobre, ze jsi stastny se svym autem.
Pokud tazatel bude vice jezdit po meste nebo uzkych silnicich nizsi tridy, tak nevim jestli ho v kategorii velkych pohodlnych aut zacne rizeni bavit. Ale rad se takovyma karama po dalnici nebo hezke jednicce svezu.

Jakub Pospíšil
19. května 2021, 13:19
0

Já bych se naopak té nafty vůbec nebál. Pokud má tazatel hlouběji do kapsy, bude pro něj to, jestli mu auto sežere na cestě z Prahy do Brna čtyři kila, nebo litra, celkem zásadní. Samozřejmě neříkám, že si má koupit 66kW TDi, ale na přelomu milenia se dělala celá řada povedených kultivovaných dieselů. Pokud nevezme utahaný dobitý kus, mohlo by to naopak být velmi rozumné.

Be
Beran
19. května 2021, 13:35
0

Nafta je tezke tema. Zalezi na osobnich sympatich, jak dlouhe cesty bude auto jezdit, na rocnim najezdu a pristupu k dobre nafte. Pristup k dobre nafte muze znit jako blbost, ale kdyz chci na svych obvyklych trasach natankovat N98 tak je to pul hodky zajizdka :-(
Je pravdou, ze mainstream z prelomu milenia nabizel atmo benziny nebo turbo nafty. A ty turbo nafty jsou prubehem momentu prijemnejsi pro normalni jizdu.

eLzyx
19. května 2021, 13:53
1

mám třeba srovnání s Volvími turbobenzin 2.4T/T5 vs diesel D5. A s tou D5, ačkoliv je poměrně dost chválená, mi to prakticky stejné auto trošku vadilo. Měl jsem to půjčené v zimě, takže jsem si hned vyzkoušel to, že to auto topí později. V zimě totiž svoje Volvo nakopnu na dvorku, nechám ho chvíli bublat na volnoběh, dojdu zkontrolovat, jestli je všechno kolem baráku zavřené, zhasnuté, vypnuté, otevřu branku, vycouvám, zavřu branku, sundám bundu a v autě je už teplo. A to mi u toho dieselu chybělo. Prostě jsem prvních 5 minut jízdy mrznul, nebo jsem se po zbytek jízdy potil v bundě. U dieselu mi chyběla i ta radostná špička v 4000-6300ot.. Prostě když máš naprd den, tak tomu dáš napít, motor zatáhne, zařve, auto letí, rozbuší se ti srdce, adrenalin, endorfiny oh la la, a zase je krásně. Tak málo stačí ke štěstí. Ano ten diesel jede taky dobře, ale ... nesmíš vědět, že existuje něco lepšího. btw - to je i důvod, proč si nerad zkouším/půjčuju lepší nová auta bez úmyslu si je koupit. Dokáže to zkazit radost z vlastnictví té mé rachotiny.

Be
Beran
19. května 2021, 15:22
1

Pisu mainstream a atmo benzin :-)
Turbo benzin oproti turbo nafte, bude turbo benzin prijemnejsi.

Be
Beran
19. května 2021, 20:57
3

Jeste bych tazateli doporucil otevrit hoppygo a pujcit si neco co by pripadalo v uvahu jako "zabavna" alternativa k fieste. A uvidi jestli nejaka radost prijde a ma smysl uvazovat o zmene auta.
Je to kostrbate reseni s nevyhodami, ale lepsi nez neccine preslapovat na miste.

reagovat
Luki.xy
20. května 2021, 10:36
0

Já to vidím tak, že se tazatel vyloženě chce menší auto hlavně do města, proto mi přijde jako blbost tady doporučovat Mondeo, C5/C6 a podobně.

Měl jsem jedno horší období, kde jsem přes rok jezdil čtyřkovým golfem - já, který koncern fakt nemusí. Bylo to po tom, co jsem jedno auto prodal a šetřil jsem na další a golf se ke mně tak nějak dostal. Nevybral jsem si ho, ale byla to moje největší „autochyba“. Pominu to, že mě auto 5x nechalo stát na krajnici (ač jsem měl prý tu spolehlivou verzi 1.6 SR 74 kW), ale přesně jako tazatel jsem tam absolutně ztrácel chuť kamkoli jet, jakkoli auto řídit.

A víte čím to bylo? Nechci psát, že je Golf špatný auto, svoji práci odvede, ale je to v tom, že jsem k tomu auto neměl žádný vztah! Já prostě potřebuju, aby to auto pro mě bylo něčím zajímavé. Může to být i jen detail, který každý jiný přehlídne nebo ho bere jako samozřejmost. Může to být design nebo třeba motor s nějakým neobvyklým řešením. Když jsem měl Golfa, litoval jsem, že jsem nešel do Alfy Romeo. Jo, je tam možnost, že by mě nakonec u krajnice nechala víckrát, ale já bych jí to odpustil, protože bych ji měl prostě rád.

Takže podle mě je problém v tomhle. Najdi si nějaké auto v tvém rozpočtu, které máš rád a kup si ho. Nemusí to být nejlepší auto ve třídě podle novinářů, nemusí mít nejlepší spolehlivost podle TUV. Kašli na tabulky. Musíš ho mít prostě rád.

reagovat
eLzyx
20. května 2021, 11:57
0

menší luxusní pohodlné auto, na které ostatní řidiči "nedoráží"? S malým, úsporným, ale přitom hravým motorem? Nenapadá mne, co by to mohlo být, obzvlášť za 100-150.
Pokud vyhodíme z té podmínky úspornost, tak mne napadá Mini Cooper S, Mercedes B200 (turbo), Opel Corsa OPC (to má i komfortní sesle, na rozdíl od VW, ale je to snad jen 3dv.), možná i Volvo S40 T5 AWD a to je asi tak vše. A tyto budou na prodej v ČR tak 1-2 kousky od každého.
Určitě bych škrtnul celý koncern VW.

Honza91
20. května 2021, 12:11
0

Ahoj , připojil bych se k ostatním a zkusil léčbu Mondeem. Upřímě bych se nebál ani té nafty , pokud jezdíš delší trasy. A + je to že i to TDCI docela svižně jede. :-)

reagovat
St
Staromil
20. května 2021, 12:41
2

Já bych jako jednu z možností nasměroval, kam já jinam, na Mazdu 3 ( zde v daných cenách hlavně konec I a počátek II.generace). Lepší a mladší kusy tedy úplně tak nižší desítky tisíc nebudou, ale poměr výkon/ cena špatný není. Malé úplně není, ale také ne úplně velké, má 5dveří jako verze hatchback a ač je sedan hezčí tento je asi praktičtější...

Neříkám, že zrovna ta auta v odkazech, ale co se třeba podívat poněčem takovém, vyhovujícím přáním a prioritám? Já bych řekl, že to auto umí plnit různá přání a zábavnost by mi podle vlastní zkušenosti taky nechyběla ( zejména u 2.0i, ale to v prioritách asi nebude, byť tedy případný kus zábavy navíc poskytne).
Takže třeba pro ilustraci, jen rychle namátkou :
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/3/19130944?goFrom=list
...a dala by se najít i výkonnější...
https://www.sauto.cz/osobni/detail/mazda/3/18468060?goFrom=list

reagovat
wdave_t
20. května 2021, 17:33
0

MX-5 NA/NB nebude ztrácet na hodnotě, je s ní kýbl srandy a provozovat se nechá za drobný. Takže tu doporučuji přikoupit k rodinnému vozu a od něj nechtít zázraky. S jiným rozpočtem by se obojí dalo spojit do jednoho auta, ale v téhle situaci je podle mě levná víkendovka fajn řešením.

reagovat
martin_100
20. května 2021, 20:01
0

Hele zkusim to jinak. Mě řízení čehokoli zatim baví byť věkově jsem s tazatelem nastejno. Třeba by zněma auta pomohla. a asi by bylo fuk jakýho. Osobně v posledních letech zjišťuju že me fakt baví jezdit pro mě novym autem. Ne věkově novym ale pro mou osoby novym/nevyzkoušenym.
Po fiordu scorpio kterej mě bavil furt jsem pořídil citroen C. Strašně mě bavilo s tim jezdit. Malý obratný autíčko který mělo slabej motor bylo pravej opak slušně svižný zadohrabový limuzíny. Časem mě to už tolik nebavilo. Pak jsem dostal na kšeft nissan almera. A to mě zase strašně bavil. Zas něco jinýho. Pak jsem koupil obyč naftovýho golfa. A Hele zase mě bavil. Teď už nepociťuju pocity kdovíjaký zábavy ale furt se mi s tim dobře jezdí. V zimě jsem získal z dědictví po tátovi dacii mcv. Hele sice jenom chvíli ale vono mě to taky celkem bavilo. Nevydrželo mi to dlouho ale první jízdy mě opravdu bavily. Dlouhej jezevčík, slabej motor, celekm vysokej podvozek filtrující sebehnusnější cestu s grácií.
Prostě od scorpia mě vždycky bavilo auto po změně. Některý dýl jiný krátce.

reagovat
Ti
Tino
21. května 2021, 09:12
0

SAABa? Na mě to není extra velký auto, jasně… proti fiestě jo…. 3 děti se tam vejdou (s užšími autosedačkami nebo s prostředním podsedákem). Radost z jízdy je, komunita a ND na servis taky v pohodě a cena taky do 100tis.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Gran Torino GT fastback 1972
Ford Gran Torino GT fastback

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Chevrolet Camaro Targa 1978
Chevrolet Camaro Targa

1978 rok výroby
180 koní výkon
5 000 ccm objem

Ford Thunderbird  1971
Ford Thunderbird

1971 rok výroby
500 koní výkon
7 000 ccm objem

Dodge Ram Charger  1982
Dodge Ram Charger

1982 rok výroby
105 koní výkon
5 200 ccm objem

Cadillac Coupe deVille  1973
Cadillac Coupe deVille

1973 rok výroby
210 koní výkon
7 729 ccm objem