načítám data...

Představuje se nový, úplně jiný Ford Puma. A my se (ne)těšíme už teď.

V minulých týdnech Ford oficiálně představil svou novinku, zcela nový Ford Puma. A okolo malého Fordu se tentokrát strhla menší bouře. Proč?

zobrazit celou galeriiEditorial, Představujeme: Představuje se nový, úplně jiný Ford Puma. A my se (ne)těšíme už teď.

Nový Ford se na našem trhu objeví na přelomu roku, ovšem už teď je z něj horké téma. Maličký crossover dostal do kolíbky totiž jednu velmi problematickou věc – jméno Puma. První Ford Puma se objevil v roce 1997 a pravdou je, že vypadal tak trochu jinak. Vlastně úplně jinak.

Konec devadesátých let se (nejen) u Fordu nesl v duchu oblých tvarů. A tím snad vůbec nejkulatějším autem v nabídce bylo maličké kupé. Ford Puma. A když přišel nasvět, celý svět měl hned jasno – bylo to naprosto příšerné auto. Design ve stylu ocucaný bonbon na autě, které svými rozměry připomínalo sportovnější verzi jiné hrůzy – Fordu Ka. Taková škaredá maličká věc, co ani nestojí za řeč. Ještě štěstí, že tehdy nebyly sociální sítě, tam by to chudinka Puma schytala naplno. Takto se jen dostala do médií, ale i tady bylo hned jasné, jaký je názor odborné veřejnosti.

Zlokočka: Tak moment. Ne že bychom snad na Autíčkáři pěstovali cenzuru, pluralita názorů je koneckonců naší největší (a možná jedinou) konkurenčí výhodou. Ale tohle musím uvést na pravou míru. Názor odborné veřejnosti zdaleka nebyl tak jednotný. Nevyhlásil snad TopGear ten příšerný ocucaný bonbon autem roku? Paměť mi sice už tolik neslouží, ale vsadím kožená Recara, že toto vyhlášení mělo značný dopad i na ohlasy v dalších médiích. Design byl možná trochu …ehm… osobitý i na poměry doby a docela by mě zajímalo, na čem frčel pan Callum, když Pumu skicoval, rozhodně však auto vyčnívalo z davu. A to se bavíme jen o vzhledu, ne o tom, jak to jezdí. 

Zkrátka kupé od Fordu má vypadat úplně jinak. Kde jsou časy krásného Fordu Capri? Kde je Ford Mustang, když ho potřebujeme? Ne, Evropa nemá nárok, dostane jen naprosto nijaké Probe a potom tuhle směšnou bublinu. A pod kapotou motor od Yamahy, patrně ten stejný, co se používá do sekaček na trávu….

Jenže svět se nezastavil. Země se točila dál. A našlo se i pár lidí, kteří si Pumu skutečně koupili. A světe div se, ono to vlastně nebylo tak špatné! Především s motorem 1.7 byla Puma překvapivě hravá a dokonce bych se nebál ji označit za skutečně sportovní. Kola v rozích karoserie, krátký rozvor a díky rozměrům nákupní tašky velice intenzivní prožitek z jízdy. Brzy se Puma podívala i na rychlostní zkoušky rally. Zkrátka zrodila se hvězda. 

Jakmile se první pobouření usadilo, veřejnost si zvykla na trochu netradiční pojetí i tvary malého kupé od Fordu, mohli si všichni veřejně přiznat, že je to vlastně výborné auto. Tak je to ostatně skoro pokaždé, když automobilka přijde s něčím novým. Motoristická komunita je na nadšence do techniky až nečekaně konzervativní. Jakmile se však usadí prach, může prvotní odsouzení přerůst v až nekritickou lásku. A přesně to se stalo Pumě.

Z nekritické lásky mě nikdo podezírat nemůže. Nejmíň ze všech kolegové, kteří sledují veškeré moje poruchy a servisní radosti v přímém přenosu. Protikorozní ochrana nula. Kabeláž instaloval lemur s rekvalifikačním kurzem. Dílenské zpracování trumfnou i odborníci z UAZu. Světla nesvítí a brzdy nebrzdí – a bylo to tak už od začátku výroby. Když pominu motor, podvozek a řízení, je to auto noční můra. Jenže zmíněná trojka stačí, aby překvapení po pár kilometrech přerostlo v úžas. Takový krám, a tolik radosti…

Dnes, když se bavíme o Fordu Puma, hned vidíte zářící oči. Tedy když se bavíte o tom starém Fordu Puma. Jenže teď je tu nová Puma. A je úplně jiná. Není to dokonce vůbec kupé, je to malý crossover. Ford plivl na pomník legendy.

A tady nastává můj osobní problém. Mně se totiž nová Puma vážně líbí. Mně nevadí, že se jmenuje Puma, mně to dokonce připadá jako vážně dobrý nápad. Snad mě po tomto prohlášení nikdo nebude bít… 

Pravdou je, že já nejsem úplně typický petrolhead, ale to je v tuto chvíli vedlejší. Já mám zkrátka dojem, že malý crossover od Fordu by se skutečně měl jmenovat Puma. Doba malých kupé jako Opel Tigra či právě první Puma je patrně pryč. Definitivně je nahradily sportovně střižené hatchbacky. A kdo chce nějakou trochu více cool variantu, bere si dnes spíše něco trochu outdoorového, trochu funky, trochu šmrncovního – zkrátka crossover. 

A nová Puma je přesně taková. Není to žádný rodinný přepravník, není to auto, které potřebujete, je to skutečně auto, které chcete. Má cool tvary, svalnaté boky a propracovaný interiér. A narozdíl od první Pumy je tu konečně i logo s pumou.

Pravda, logo s pumou je milý detail, malé bezvýznamné plus, jediná věc, kterou by nové auto mohlo obohatit to staré. A soundsystém Bang Olufsen, ten by mě taky neurazil. Ale cool tvary? Šmrnc? Vždyť to vypadá jako nevěsta pro Nissan Juke. Nebo blob fish. Souhlasím s názorem, že malý crossover je dnes podobným předmětem touhy, jakým bylo kdysi malé kupé. Ať mě čert vezme, jestli tomu rozumím, ale je to tak. I mladý člověk bez hexenšusu, bez nároků na prostor a bez pitomků, které by musel poutat do sedaček, dnes pokukuje po hatchbacku na chůdách. Ráda bych se považovala za člověka otevřeného pokroku a novinkám, ale tady musím konstatovat, že mi asi došlo mládí, tolerance i progresivita. Nerozumím světu, všechna dobrá auta už byla vyrobena, nic není takové, jaké bývalo…

A je toho tu mnohem víc. Paleta motorů o výkonu od sta po 155 koní by měla bohatě pokrývat potřeby malého autíčka, chytré detaily jako skutečně hluboká schránka pod podlahou zavazadelníku (omyvatelná a s výpustní zátkou na dně – to jsem vždycky chtěl!) a vtipný vzhled jsou pro mě zkrátka receptem na úspěch. A pokud bude dobře fungovat i podvozek (a protože ve Focusu i Fiestě funguje, není důvod nevěřit, že fungovat bude), mohla by nová Puma být stejně dobrá, jako ta stará. A myslím to vážně. 

Můj vztah s Pumou je mírně řečeno komplikovaný. S periodicitou zhruba jednoho týdne mám chuť tu věc rozjet do propasti s cihlou na plynu. S blížícím se příchodem novinky však naše soužití chytilo druhý dech. Uzavřely jsme příměří. Občas se vyrazím projet jen tak pro radost. Dlouho už tu s námi nebude, mrcha vrtošivá, ale zaslouží si důstojné stáří. Netuším, co jednou zaujme její místo. Zato vím, co to nikdy nebude.

 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Ronoath
30. června 2019, 16:50
2

Ten předek fakt evokuje původní Pumu... Zatím nevím, zda se mi to líbí, nebo ne. Kašlu na jméno...

reagovat
Skipper
30. června 2019, 17:14
1

Asi niccproti. Ve výsledku je cílovka stejná, jako u původní Pumy. Mladí aktivní lidé. A na crossover to vypadá vcelku dobře

reagovat
Goldies
30. června 2019, 17:29
-1

Ne, ne a ještě jednou ne... Puma prostě byla, je a bude jen jedna a tohle to prostě není! Bohužel to ale dělá většina automobilek, tohle parazitování na historii, takže bylo jen otázkou času, kdy se k tomu uchýlí i Ford :-( budiž Pumě země lehká...

reagovat
Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2019, 19:32
0

Zas tolik příkladů mě nenapadá, vím o Eclipse (to má být mizerné fwd kupé a ne crossover) a právě Pumě.
Ještě nějaký příklad?

Goldies
30. června 2019, 22:33
1

Tak teď sem za vola, nějak mi zůstala v hlavě Eclipse a tak mě to pobouřilo, že sem si to v hlavě zaškatulkoval jako všechny. Ale mě třeba štve i ta globalizace - prostě Supra má být Toyota a ne BMW, Fiat 124 má být Fiat a ne Mazda. O Felicii a Škodovce pomlčíme ať vám neutečou Mylijóny :-)

Ale jo, zbytečně jsem si to nafoukl - ještě mě napadá Fiat 500 a jeho tisíc reinkarnací...

Honza 'Hamster' Křeček
30. června 2019, 22:39
3

Jj, Lotus by měl být Lotus a ne Toyota, Audi RS2 má být Audi a ne Porsche, Lancia Thema nemá být Ferrari a když jsme u toho, tak Yamaha taky pod kapotou Fordu nemá co dělat, ne? :-)
Sme se do toho mám pocit nějak zamotali... :-D
-
Komentář upraven 30. 6. 2019, 22:41:15

Goldies
30. června 2019, 22:41
0

JJ zamotali :-D ale to je ta zlá globalizace :-D

Pochtli
01. července 2019, 11:17
0

Schválně, kdy opel opráší třeba tigru či calibru..

beastar
02. července 2019, 13:15
1

Kdyby to bylo něco takového asi by se nikdo nerozčiloval:D.... Jenže nebude...

krab
30. června 2019, 18:34
2

A teď ještě až se zjistí, kolik ta kočička váží... :-D

reagovat
Fa
Fandatik
30. června 2019, 19:07
2

Podle mě to jméno nebylo vhodné ani pro tu původní verzi auta pro kadeřníky. Ta se měla jmenovat třeba Ford Pussy.

K tomu srovnání váhy první a druhé generace by se hodila i tato fotka.

reagovat
Rien
30. června 2019, 19:11
3

Zrovna puma mi neprijde nejak moc legendarni model. A ten kukuc to ma docela podobnej (narozdil od eclipse:D), tak proc vlastne ne

reagovat
beastar
01. července 2019, 03:24
1

Asi takhle velice často s Honzou nesouhlasím. Ale zrovna tady? Jako vidím to asi stejně. Puma pro mě není žádná legenda. Ok bylo to docela povedené auto. Žádný kult typu MX5, 911, Eclipse, Supra. M3, nebo oktávka feresu za tím ale není. Přestože vtipná glosa Zlokočky mě baví a nevěsta pro Nissan Juke snad i docela sedí a je to trefné. Jinak si myslím, že to bude ale úspěch pro novou dobu. A Ford ho rozhodně potřebuje víc, než neprodejné malé coupé (dneska)

reagovat
krab
01. července 2019, 09:52
1

Můj názor (mimo legrácky o tlusté kočce) je asi ten, že z obrázků to vypadá, že tým Fordu zodpovědný za tohle auto splnil to zadání tak, že se může těšit na hezké korporátní bonusy.

To je auto postavené tak, že se bude nejspíš solidně prodávat nebo pronajímat. Takovým oslím můstkem k "bístově" nedávným tématu, který mě taky silně oslovilo, že jsem se o něj začal zajímat se dá jen konstatovat, že kdyby se lidi víc zajímali jak auto jezdí, přijde na trh pěkná puma jako malá nižší sporťáček na bázi platformy Fiesty. Jenže dneska je to cool "sportovní" auto na bázi malého hatchbacku takováhle věc se zvýšeným podvozkem. Všichni to dělají, relativně to má úspěch... Tak máme auta taková jaká i kupujem... Co se dá dělat. Jedině dělat tu osvětu a říkat lidem : probuďte se, řízení auta je přece i zábava a je to cool

reagovat
Leo29
01. července 2019, 10:33
0

Lenže keď väčšine mojich kamarátov vysvetľujem v čom je moja MX5ka výnimočná tak na mňa pozerajú ako na v tom lepšom prípade extravagantného blázna a v tom horšom sa boja so mnou jazdiť aj ked som za 20 rokov čo mam vodičák nemal nehodu. Stačí že som schopný obehnúť kamion idúci 80 km/h na uzkej okreske a už som blázon čo nevie šoférovať.

80% ľudí chce spoľahlivé a pohodlné autá do ktorých daju psa, bycikel, deti a nie spätnú väzbu od volantu. S tym si nepomôžeme. Doba sa zmenila a pionieri automobilizmu pomaly vymierajú. Ako básnici. :-)

Ha
Habakukk
01. července 2019, 12:52
2

Pionýři automobilizmu jsou už hezkých pár desítek let pod drnem. K čemu mě bude auto které má fajnovou zpětnou vazbu od volantu když do něj nedám děti, kolo ani psa?

FamArt
01. července 2019, 23:49
0

Pokiaľ niekto miesto potrebuje, nevidím v tom až tak problém. Skôr ma mrzí, keď vidím ako si mladý slobodný človek kúpi takýto povoz len preto, že je to teraz cool. A automaticky je cool hneď aj on ...alebo možno aj nie :)

Ha
Habakukk
02. července 2019, 13:50
1

Všichni mladí a svobodní si koupí jedničkouvou Oktávku s TDI protože na lepší nemají prahy.

FamArt
02. července 2019, 20:39
0

tie časy sú už dávno preč :)

Ha
Habakukk
03. července 2019, 07:13
0

Možná na Slovači, ale na Moravě se nic nezměnilo. Mladí kupují auta za 2 výplaty tedy ideální třída 1 octávie. Představa, že dojde borec v 25 a vysází 500t Kč za auto je úsměvná. Druhá věc mladém jsou auto u prdele. Stačí když je dovezou kam mají a nejsou shnilí na mraky.

FamArt
03. července 2019, 22:35
0

to čo vravíš platí pre tých čo skončili školu a ešte nevedia čo zo sebou. Tí čo majú stabilnejší príjem už chcú lepšie veci - mobily, handry, autá..

Ha
Habakukk
04. července 2019, 07:35
0

A kdy to ten mladý jako má provést? Pokud se finančně trochu zvedne začne hledat bydlení a jde do hypotéky nebo brutálního nájmu který mu potenciální finance odčerpá. Jakmile má bydlení založí rodinu a teprve po tom co svišti povyrostou může si dovolit nové auto. Pohybujeme se tady v bublině kdy stavíme auto jako velkou prioritu, ale ony auto jako status úspěšnosti nijak netáhnou.

FamArt
04. července 2019, 07:42
0

Neviem kde bývaš ale od nás napríklad chodí veľa ľudí za prácou pomerne ďaleko z regiónu a nové auto je okrem statusu aj potrebnou súčasťou.

Ha
Habakukk
04. července 2019, 08:15
0

Naštěstí rozmístění průmyslu v ČR je rovnoměrné tak nejsou lidé nuceni zdlouhavého dojíždění pokud sami nechtějí. Druhá věc je neochota ke stěhování za prací. Proč bych měl trávit hodiny v autě, spálit litry benzínu a k tomu kupovat nový krám na dojíždění. To je lepší si sehnat práci v přijatelné vzdálenosti nebo se přestěhovat. No a nebo nafasuji služební a jediné co mě bude trápit je doba na cestě, ale to je individuální záležitost.

ma
martinw
04. července 2019, 09:42
0

Tak určitě máš pravdu s tím dojíždění, ale pak jsem zjistil kolik by mi dávali v Brně nebo v Plzni a zůstanu raději v Praze :D

Ha
Habakukk
04. července 2019, 12:34
0

Ty jako Pražák, ale nemáš problém najít odpovídající zaměstnání ve svém okolí a nejsi nucen jezdit 2 hodiny do horoucích prdelí za dobrou prací. Stejně tak to máme kolem Brna kdy odpovídající práci najdeme v Brně tedy tedy do 30 minut cesty, že jsou výdělky nižší tak jasně, ale i bydlení odpovídá tomu kolik se vydělává. Pokud budu chtít Pražský plat asi nebudu jezdit denně D1 a přestěhuji se blíž.

beastar
04. července 2019, 13:30
0

Tak především už to dávno není jen Praha s tím předraženým žitim tady, kde jde vydělat solidně. Jsou tady další bohatý regiony.... A i chudý to je všude na světě. Brno je dneska v tomhle ok! A to píšu jako rodilej Pražák v asi 6 generaci .....sice vydělám v Brně nepatrně míň, ale fakt je o něco levnější k životu. Boleslav další kde se lidi fakt nemaj zle. Plzeňsko. Olomouc.... Když tu mám lidi zpod Brna. Z toho co jak stojí v Praze jim vyskočí kopřivka. Ono voe supr průměrná mzda 36 tyček když všivá garsonka na romském mostě je za 10000. 2kk na sídláku za 16000. O hypotekach pro nikoho nemluvě.

A mladý... Jako do 25 v Praze často auto už vůbec nemají.

kuc_t
01. července 2019, 11:54
0

Mě se ta Puma prostě líbí, já myslim, že se to opravdu povedlo :-) Jen se obávám, že nadšení opadne, jakmile se podíváme do ceníku :D

reagovat
custom1
02. července 2019, 07:21
0

Jak to tak čtu, tak mě docela začala zajímat "stará" Puma. Připadá mi sice trochu gay, ale když tvrdíte, že tak dobře jezdí... :)

reagovat
GanGreen
02. července 2019, 09:44
0

Při pohledu na pumu mě napadlo jedno mile citoslovce: Bleeeeee :D

reagovat
Martin Martin
03. července 2019, 07:48
0

Že Puma není Puma ví jen pár lidí a i z nich to část zkousne, mě se spíše líbí nápisy COUPE na SUV, hatchbacku, prakticky na čemkoliv. Třeba bude doba, kdy se na SUV bude hrdě vyjímat nápis ROADSTER :-D :-D

reagovat
beastar
04. července 2019, 13:34
0

Karoq Roadster Cambiocorsa 0.8 tfsi. To bude paráda.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Dodge Challenger R/T 345 HEMI 5,7 V8 2017
Dodge Challenger R/T 345 HEMI 5,7 V8

2017 rok výroby
381 koní výkon
5 700 ccm objem

Chrysler Town & Country  1977
Chrysler Town & Country

1977 rok výroby
145 koní výkon
7 206 ccm objem

Jeep Wrangler 2.8 CRD JK 2016
Jeep Wrangler 2.8 CRD JK

2016 rok výroby
211 koní výkon
2 800 ccm objem

Chrysler 300C  2005
Chrysler 300C

2005 rok výroby
340 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 2008
Ford Crown Victoria P71

2008 rok výroby
253 koní výkon
4 601 ccm objem