načítám data...

Peugeot 508 1,6 PureTech GT-Line: Vítej zpět, Peugeote

Po dlouhém období temna je tu konečně Peugeot, který jako by navazoval na tradici těch nejlepších modelů značky. Alespoň na první pohled.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jaké auto si představíte, když se řekne Peugeot? Asi to bude legendární hot hatch 205 GTi, nebo pohodlná a spolehlivá 405, kterých se po našich silnicích proháněly tisíce. Třeba si vzpomenete i na starší modely, jako například elegantní kabriolet 403, kterým jezdil poručík Colombo a možná vám přijde na mysl i kombi 504 a 505 SW, které pomáhalo motorizovat Afriku a dodnes se jich tam nemálo prohání. Dobrá – a co když zkusíme něco novějšího? Asi jsme ještě nezapomněli na Peugeot 206, který v roce 1998 učaroval moderním vzhledem nejedné řidičce a ani dnes (po dvaceti letech) nepůsobí nijak zastarale. Ale tím série známých Peugeotů najednou končí.

Období po roce 2000 se zkrátka neslo ve znamení odklonu od původního receptu. Z funkčních, robustních a jednoduše elegantních vozů se postupem času stávaly technicky složité a nepříliš spolehlivé designové kreace, které si zákazníky hledaly poměrně těžko. Situace kulminovala někdy kolem roku 2015, od té doby se Peugeot pomalu zvedá a jeho auta již zdaleka nejsou určena jen neřidičům.

V nabídce ale stále chybělo něco ikonického. Zkrátka vůz, který bude definovat novou éru automobilky. Tím zlomovým modelem se stal Peugeot 508. Auto, které už od představení na autosalonu sbíralo ceny za design a pochvalná slova všech recenzentů i veřejnosti. V době crossoverů se náhle objevilo u Peugeotu auto s klasickou siluetou, nízkým profilem a dokonce i bezrámovými okny. Vzhled se zkrátka povedl – o tom není třeba polemizovat. Jenže jen slušivý zevnějšek na status ikony nestačí. Dneska se tedy podíváme na to, jak obstála testovací pětsetosmička v dalších disciplínách.

A začneme tím, co k francouzským vozům neodmyslitelně patří – pohodlím a plavností. Tady není mnoho co vytknout. Peugeot skvěle filtruje dlažební kostky, koleje i záplaty, jen opravdu hodně rozbité silnice o sobě dají vědět hlasitějšími ranami zpod auta. I přes relativně vysoký nájezd testovacího auta (25 tisíc km – a nedělám si iluze, že by to byly nějaké opatrné a jednoduché kilometry) na podvozku nic neklepe, nebouchá a pocit z něj je stále stoprocentní. Tady je tedy vše v pořádku.

Pod kapotou máme k dispozici benzínový čtyřválec o objemu 1,6 litru a výkonu 180 koní. Ten roztáčí přední kola přes osmistupňový hydroměničový automat. Jakkoli je motor samotný dostatečně výkonný, přijde mi, že sladění s automatem občas trochu pokulhává. Je to trochu složitější – k dispozici jsou řidiči totiž hned čtyři jízdní režimy. Sport, Comfort, Normal a Eco. Ač jsem se fakt snažil, rozdíl mezi “normálem” a “komfortem” jsem nenašel. Eco funguje poměrně dobře, řadí brzy a motor nepouští do otáček, trochu krotí adaptivní tempomat při zrychlování a plynový pedál s ním má gumovější reakce. S tímto nastavením opravdu není problém jet v průměru o cca 1,5 litru “levněji”, než v ostatních režimech. Jenže zatímco Comfort a Normal si občas neví rady s podřazováním při dobržďování v křižovatce a s autem zbytečně cuká, Sport má tento problém naopak při rozjezdech. Asi jde jen o softwarové nastavení, navíc stačí trocha cviku v práci s plynovým pedálem a problém se dá celkem slušně eliminovat, ale přeci jen to je trochu škoda. Není to nic zásadního a doufám, že tento problém vyřeší aktualizace, nebo volba jiné motorizace. 

Rozpohybované auto není samozřejmě problém vmžiku zastavit, brzdy jsou dostatečně nadimenzované, nevadnou a dobře se dávkují. Fakt mi vyhovovaly, trochu jsem si vzpomněl na Peugeot 308 GTi (a to je, myslím si, docela pochvala). Co se řízení týče, nikterak neobtěžuje, leč nezanechalo ve mně žádný zásadní dojem. Jde velmi snadno, neposkytuje žádnou zpětnou vazbu a vůz jede celkem ochotně tam, kam je řidičem natočen volant. Ten je vlastně tím nejzapamatovatelnějším prvkem celé soustavy – je malý a zploštělý, jak už to tak u vozů vybavených iCockpitem bývá. Už po několikáté se tak opakuji, že toto řešení lze hodnotit jen na základě osobních preferencí – já osobně ho mám moc rád, ale vím o mnoha lidech, kterým pije krev.

Tím jsme už zlehka nakousli interiér. Nebojím se říci, že společně s podařeným vzhledem jde o jednu z nejsilnějších stránek vozu. Je zcela evidentní, že byl od počátku navrhován na míru právě systému iCockpit a díky tomu vypadá dost odlišně od běžné automobilové konfekce. Palubní deska je v celé délce rozdělena na dvě poloviny, ta vrchní je posunuta o cca 15 centimetrů směrem k čelnímu sklu. Díky tomu se prostor interiéru přirozeně otevírá a nepůsobí stísněně, navíc zde vznikl i decentní odkladací prostor. 

Středová konzole natočená k řidiči je vybavena obligátním displejem, narozdíl od konkurence ale není umístěn co nejvýše, tím méně, že by se snad osaměle tyčil do prostoru, jak to často s nelibostí vídáme u konkurence.  Místo toho je vsazen do výdutě ve spodní části palubní desky. Díky tomu do interiéru skvěle zapadá, výduť navíc udělala místo sedmi efektním tlačítkům, jež připomínají klaviaturu. Tento segment pak doplňuje decentní řada dalších tlačítek níže a poté již bezprostředně navazuje na vysoko umístěný středový tunel. Takové řešení nemusí být po chuti každému, nelze mu ale upřít eleganci a originalitu. Osobně mi velmi vyhovovalo a pochvaloval jsem si i jeho ergonomii. 

Pozornost si zaslouží i displej přístrojové desky. Ten nabízí několikero režimů zobrazení, kromě obligátních budíků ukazuje i navigaci, nebo informace o vozidle, ukazatele se pak stáhnou do stran a získají podobu jakýchsi tenkých válců. Případně je možné celý “cirkus” zhasnout a zobrazit si jen malý údaj o rychlosti uprostřed – to je velmi příjemné při jízdě v noci po dálnici. 

Na nočních okreskách bude ale nejčastěji zobrazovanou věcí určitě propracovaný systém nočního vidění. Ten díky infrakameře rozpozná veškeré živé tvory před autem, označí je na displeji a v případě, že si to štrádují směrem do dráhy vozu, upozorní na ně i lehkým cinknutím. Níže uvedené ilostrační foto jsem pořádil při stání ve městě, můžu vás ale ubezpečit, že stejně žlutě zvládl Peugeot orámovat i dvojici srnek a toulavou kočku, které jsem potkal při noční jízdě mezi severočeskými vesnicemi. Tahle vychytávka rozhodně stojí za příplatek, zvláště pokud často jezdíte v noci, i když se oněch 38 tisíc může zdát na první pohled jako dost peněz.

Jenže interier nejsou jen přední sedadla a bohužel, vzadu už to tak slavné není. Se svými 189 centimetry jsem se sice “za sebe” posadil, leč mnoho místa pro kolena mi nezbývalo. Ani nad hlavou není místa nazbyt. To je ale daň za krásnou siluetu vozu. Stěhovavé řidiče potěší velký zavazadlový prostor, tady karoserie liftback exceluje. Konec konců – recept velkého kufru, liftbacku a skromného prostoru na zadních sedadlech praktikuje ještě jeden v Česku velmi úspěšný vůz a většině kupců to, zdá se, příliš nevadí. 

Máme tu tedy velmi pohledný vůz se skvělým a osobitým interiérem. Hodí se spíše pro menší rodiny, neudělá ostudu ani manažerům na jednání. Nechybí mu dynamika, slušně se řídí a až na občasné eskapády automatu mu není mnoho co vytknout. Velmi pravděpodobně jde o jedno z nejstylovějších aut střední třídy, které si jde dnes pořídit. I po 25.000 novinářských (to znamená nikterak ohleduplných) kilometrech nevykazuje žádné známky degradace materiálů, opotřebení, nebo závady. Zatím to tedy vypadá slibně, do skládačky ale schází ještě poslední (a velmi důležitý) kousek. Proklamovaná cena “již od”, stanovená na 735.000,- Kč vypadá ve světle vychytávek a originálního designu poměrně příznivě, leč výbava, automatická převodovka, nebo silnější motor s cenou dokáže zahýbat více, než by bylo milé. Tento konkrétní šedivý Peugeot, jež oplývá výbavou, ale zdaleka není “se vším”, tak nakonec vyjde na ceníkových 1.249.000,- Kč.

 

Verdikt

Vzhled a první dojem nám dává naději, že starý dobrý Peugeot je zpět v plné síle. Pohled pod pokličku ale ukazuje, že se nejedná o vůz pro masy, který bude trhat prodejní rekordy. Zas na druhou stranu – univerzálních konfekčních vozů je všude spousta a Peugeotí rozdílnost udělá určitě spoustě lidem radost. V týdenním testu jsem nepřišel na žádnou zásadní vadu, která by užívání auta případnému majiteli pokazila. Nakonec tak může zákazníky odradit jen trochu vyšší cena. Jak ale všichni tak nějak tušíme, ceníkové ceny se od prodejních většinou dost liší. 

Technické údaje 

Motor: zážehový přeplňovaný čtřválec 1199 ccm 
Výkon: 134 kW (180 koní) 
Točivý moment: 250 Nm 
Převodovka: automatická osmistupňová
Maximální rychlost: 225 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 7,9  s 
Provozní hmotnost: 1495 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 5,1 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 8,0 l/100 km kombinovaná
Cena testovaného vozu: 1.249.000,- Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
26. září 2019, 10:34
3

Hm, Volvo S60 T4 Inscription.

reagovat
Jakub Pospíšil
26. září 2019, 10:46
0

Neříkám, že mě cosi takového taky nenapadlo. Leč jsou to dost rozdílná auta, nemyslím si, že to bude přímá konkurence.

ro
rock
26. září 2019, 11:16
2

Volvo? Ještě pořád to mám tak, že pokud bych se cítil na Volvo, tak Peugeot vůbec nebude v hledáčku; Volvo cenami víceméně začíná tam, kde Peugeot končí...
Když stylovku, tak bych proti 508 postavil Giulii (tam se v rozmezí mega-mega a čtvrt už dá vybrat celkem hezky) anebo ještě spíš Mazdu 6. Ta má to "od" skoro stejný jak 508, ovšem dohrabat se u ní na mega a čtvrt snad ani nejde :-)

bitner
26. září 2019, 11:54
0

Cenik toho Volva rika neco o 1050000 (lehce pres micudu). Podobny vykon, hydromenic (asi), pricetny interier. Jako nevim no...

ro
rock
26. září 2019, 12:21
0

No jo, vlastně máš pravdu. Ale pak je zase otázka jestli se třeba Peugeot nepouští do finančních vod, kde už plavou úplně jiní žraloci, než s jakými se u Peugeotů byli zvyklí porovnávat. V ceně té 508 už si toho můžu nakonfigurovat opravdu moc, od třeba A4 přes C-klasse až po Jaguara XE.

Ča
Ča Snač Aj
26. září 2019, 18:20
2

Na druhou stranu zase nic ze zmiňovaného není liftback. Asi to není to nejpodstatnější, ale pro pár lidí to může být rozhodující.

Ha
Habakukk
26. září 2019, 10:53
0

No tady v této třídě se budeme bavit čistě o firemních vozech. Málo který soukromník vytáhne 1,2 mega na sedan střední třídy, když existuje možnost odepsat 21% DPH skoro bych ho nazval bláznem.

reagovat
beastar
26. září 2019, 11:37
0

Vzhledem k tomu že proti obligátní kompanie kombo střední třída alias Škouda Supérb se to nechytá řekl bych že nemáš pravdu. Podobně se smýšlelo o H i40 a jak to dopadlo. Zelenej domek dává super slevy od 3 aut. Takže ve větších firmach to nový karty nerozda. Tzn. Malý firmy a osvč možná...

ma
martinw
26. září 2019, 11:39
4

vzhledem k propadům cen u luxusnějších sedanů bych nazval bláznem toho kdo to koupí nové a Peugot zrovna držák ceny nebude.

Ha
Habakukk
26. září 2019, 12:36
0

beastar Také si nemyslím, že skončí v tisících kusů u velkých korporátů, ale pro okresního právníka který nechce Superb je toto zajímavá alternativa. Opět nekoupím si to jak střední manager domů proč, protože mám služební auto od firmy a ostatní mega na auto nemají.

beastar
26. září 2019, 11:34
0

Koukám že nejsem sám kdo už má fakt problém odhalit rozdíly mezi jízdními režimy. Teoreticky by si režim normal, standard a podobné mohli všichni nechat a bude klid. Jinak která automobilka úspěšně praktikuje dnes taktiku velký kufr a málo místa vzadu? Jestli to co si myslím tak si začnu myslet Kubo, že žiješ stále v roce 2001.

Jinak tohle auto se mi líbí a nemáme ho doma jenom protože motory. Bohužel. Ono výkony jsou dobré. Jen ja prostě tyhle menší kubatury nějak blbě nesu. U "limuziny". 1.6 mi nevadí třeba v Golfu. iShitpit je pěkný ale volanty a uspořádání mě neoslňuje. Zvnějšku je to velmi pěkný auto i když pobralo detaily tu od Bmw, Audi a dalších. Jak to jezdí osobně nevím. Z reakcí vukol to vypadá, že skvěle. Snad je to vrátí i na naše cesty. Myslim Peugeot celkově. Poslední úspěch jakože wow dělala fakt 206/406.... Jako velký průšvih beru 607. Z který sem byl na vetvy. Jako hustá kára a sem rád že vyšší moc určila ať to nekupuju:)

reagovat
Jakub Pospíšil
26. září 2019, 12:30
1

Já nemyslel nové v dnešní době. Takže ano, oba dva myslíme jedničkovou ovci. Tam je vzadu ještě o dva řády méně místa, ale i tak je to furt pro většinu českých motoristů volba number one.

beastar
27. září 2019, 11:49
0

Tak jednička to už je pomalu veterán či auta na dojetí. Teď frčí už spíš dvojka. A to jsou ať se to hejtrum líbí nebo ne povedený auta. M@torizace jsou různý a mají svoje v zásadě je v tom místa dost všude. A když nemáš škvarek a chceš místo na kolinka koupíš supa einz s tdi.... What else:))

A kdo jede vokyny 1 a 2 není úplně kandidát na new 508. Plus teorie... Jednička vznikla v době kdy bylo velký auto Audi 100/a6. V roce 2019 je velký auto všechno...

sheogh
26. září 2019, 13:05
0

Trosicku skoda nabidky motoru, tohle by si zaslouzilo neco plnotucnejsiho. Jinak za me design paradni, nejspis bych si to byl ochoten koupit. Interier trosku vic extravagantni, ale celkove se me moc libi, az na volant, tomu chybi uprostred uz jen bradavka :-)

Rad bych vyzkousel nazivo, jak se jezdi s tou pristrojovkou nahore, takhle na fotkach to vypada dobre...

reagovat
krab
26. září 2019, 13:41
0

Já se divim, kdo vymyslel ty budíky, kde jedna rafička jde zprava doleva a ta druhá opačně. BMW to má a teď koukám i Peugeot. Příjde mi to úplně nesmyslný.

Peugeot je ale hezkej. Zkušenosti mám jen se starou 508 a to bylo rozhodně auto, který mi přišlo jednoznačně komfortnější a zajímavější než třeba Octavie. Cenu bych nekomentoval, stačí podívat na inzerci a nová/předváděcí v podobný výbavě jde koupit v klidu do 900 tis s DPH, což asi není úlet. 1.2 mega by teda už byl...

Kdo má rád modernu, tak ho to osloví, já kdybych někdy potřeboval sedan střední třídy jednoznačně volím Giulii, ani bych se na jiná auta nešel dívat :)

reagovat
Jakub Pospíšil
26. září 2019, 13:55
0

Ten otáčkoměr obráceně mě taky štve. Naštěstí se tu dá eliminovat válcovým zobrazením. Smysl nechápu. Třeba Rifter má otáčkoměr "správně", 308 zase opačně... Nevim, je to prostě asi snaha o nějaké odlišení se, ale zrovna to mi moc nesedí.

krab
26. září 2019, 14:09
0

Vůbec téma přístrojových štítů je zajímavý. Třeba ten nový od BMW je podle mě hrozně nepřehlednej. Ideál je nemůžu si pomoct, kruhovej "pětibudík" u Porsche. Uprostřed otáčkoměr, ten je největší, vlevo rychloměr a zbytek pak vpravo a okolo. A ideální věc je mít na displeji uprostřed otáčkoměru ještě ukazatel rychlosti (digitální) což poršák má a tím pádem to nejdůležitější vidíš před sebou a to ostatní okolo periferně. Dobrý je i to co dělá Alfa a to jsou budíky co rafičkou začínají svisle jako u závoďáku a jsou dostatečně velký. Mazda tohle okopírovala, protože u 124 Spider / MX5 ND to tak je taky. Jenže tady udělali jednu chybu. Zatímco otáčkoměr je větší a uprostřed po vzoru Porsche, chybí v něm displej co by ukazoval rychlost. Namísto toho je tam malej displej co ukazuje zařazenou rychlost a doporučuje ti co máš zařadit. To je naprosto zbytečný. Místo toho se tam měla zobrazovat rychlost. Tu totiž musím hledat na měnším budíku, ale na rozdíl od Porsche je vpravo a ne vlevo. Ideální je, když má auto prostě tradiční velký analogový (nebo jakoby analogový) budíky bez designových veletočů.

Jakub Pospíšil
26. září 2019, 14:56
1

Vidíš - to já to mám spíš opačně. Říkám si, že když už máš k dispozici displej, tak je zobrazování budíků fakt zbytečnej archaismus. Něco jako kdybys měl na ruce hodinky, na kterých by se na displeji zobrazovaly sluneční hodiny. Mě by vyhovovalo plně editovatelné zobrazení - každému dle chuti to, co potřebuje vidět a kde se mu to zlíbí. Třeba takový otáčkoměr v dnešní době vůbec, myslím si, nepotřebuje v obyčejných autech čísla. Stačilo by barevně rozlišené rozmezí-a tím nemyslim budík, ale třeba jen nějakou "kontrolku", co bude měnit barvy z tmavomodré (podtočený motor) přes zelenou (ideální otáčky), žlutou, oranžovou až do červené. A takových věcí by šlo vymyslet víc.

Ma
Macyn
26. září 2019, 15:07
0

krab: "Mazda tohle okopírovala, protože u 124 Spider / MX5 ND" nevím jestli tohle Mazda okopírovala bo co, ale tohle řešení s velkým otáčkoměrem a digit speed má RX-8 někdy v roce 2003. btw. u vrcholových motorizací Mazdy(3/6 možná i mx) (revolution/revolutio top) to bývá taky tak akorát tedy není ručička svisle:-).

krab
26. září 2019, 15:35
0

Okopírovala beru v uvozovkách, protože centrální otáčkoměr, to je věc obecně vycházející ze závodních aut. Porsche má tohle uspořádání klasicky už půl století, tak se to bere jako "po vzoru Porsche". Mazda tuhle ergonomii taky přijala a je to fajn.

Jinak asi vlastně souhlasím s Kubajzem. Je škoda, že ta konfigurovatelnost není větší u některých výrobců. Stejně už jsou dneska přístrojový štíty vlastně takové monitory/tablety. Alpine A110, ta to tak má. Máš tam jeden mód, kde je to analogový a jiný, kde zas víc digitální. Akorát pokud se nepletu, tak na režim sport nejde ten analogový, ale právě ten digitální. Vůbec, složitý si to všechno z hlavy pamatovat. I ten bavorák má v některých autech menší displej a jakoby analogové tradiční přístroje a když si připlatíš za nějakou tu rozšířenou navigaci, tak tam máš tenhle novej. Ale Z4 nebo 7er ty měli jen to nové divné digitální zobrazení...
VW Digital dash je pěkný řešení. To jsem si užil pár dní v Golfu a i přes den i v noci to bylo podle mě logický a dobrý. Už tím, že to zobrazuje data tradičním způsobem. Ideální by bylo, kdyby si každej mohl vybrat co mu vyhovuje. Třeba v Bentley, tam je ten suprovej otočnej panel, kde může být moderní displej navigace anebo jen dřevěná dýha a nebo taky krásný mechanický hodiny. Ale to je zas jiná cenová...

Karel TB
27. září 2019, 13:07
1

Podle mě, když teda už všude vozíme ty televize za volantem, tak mít možnost nastavit si indviduální zobrazení bych uvítal - včetně úplné tmy. A stejně bych si tam cvaknul kulatý rychloměr a otáčkoměr. Analogové budíky totiž umožňují odečítat periferně a zároveň ukazují gradient. Prostě vidíš nejenom kolik zhruba, ale taky jestli roste, nebo klesá a jak rychle a to všechno bez toho abys musel soustředěně odečítat. Navíc umožňují podvědomou kontrolu. Prostě víš kde ty ručičky (nebo pásky) mají sedět, když tam jsou - neřešíš-, když je naopak něco jinak, sepne ti to v hlavě alarm automaticky, víš že je něco jinak než má být, podíváš se pořádně a teprv pak zjistíš, že teplota opustila vymezený chlíveček a přizpůsobíš jízdu, dřív než budeš muset potěšít rodinku teplem z topení uprostřed srpna. Letectví už si tímhle digitálním okouzlením prošlo, a byla by škoda zopakovat stejné chyby.
Uvedené platí pouze pro lidi, kteří za volantem řídí. Těm ostatním stačí propojit telefon, zapnout spotyfy a použít dopravního prostředku...

Fa
Fandatik
27. září 2019, 13:23
0

Tak mě se "překvapivě" nejvíc líbí tubusový design Alfy z přelomu milénia. Asi je v dnešní době ten otáčkoměr trochu mimo ve spojení s automaty u běžných přibližovadel. Kdy to stejně většina držičů volantu neřeší.

Spíš by mohli ve sportovním režimu zobrazit ukazatel tlaku oleje, turba, teplota, napětí. Všechny tyhle informace to auto má.

Jinak už je to nějaký pátek co jsem řídil Porsche, ale mám pocit, že uprostřed v budíku byl display s informacemi. Vlevo otáčkoměr a dál palivoměr. Vpravo rychloměr a dál snad teplota. Teda Porsche, byla to ta hnusná krabice se znakem a nápisem Porsche.

Karel TB
27. září 2019, 13:46
0

Tak otáčkoměr se hodí i když máš automat. Chci mít možnost držet motor v efektivním režimu, případně mít možnost vhodně načasovat využití špičky a k tomu potřebuju základní informace: otáčky, tlak v sání (pokud je přeplňovaný), teplotu vody a ideálně i oleje.
Dál se rád za jízdy přesvědčím, že stroj kerý vedu je v dobrém stavu a doveze mě tam i zpět. Takže tlak oleje, napětí baterie (dobijecí proud už jsem dávno vzdal) a samozřejmě palivoměr (se skoro divím, že ho furt montujou).
Když nám ta doba pokročila, hodil by se taky manometr paliva, teplota brzdovky, teplota oleje v automatu...
Čidla a snímače jsou všude, rád bych si to všechno měl možnost zobrazit. Je paradox, že zatímco řidící jednotky vyžadují měření desítek, možná stovek parametrů, na palubce se toho zobrazuje čím dál míň.

Fa
Fandatik
27. září 2019, 14:06
0

Tohle bych viděl otázkou času, kdy se se aplikace případně celé ROMky softwaru v autě chytí třetí strany. Zejména pokud to bude na Androidu/Linuxu. Asi by mě i překvapilo, pokud už na XDA něco není.

mk
mkp
26. září 2019, 15:10
0

S Peugeoty mám poměrně dost zkušenosti. S novou 508 GT jsem najezdil poměrně dost km za 14 dní a to jak s benzínem, tak naftou. Pokud bych si měl vybrat, tak rozhodně benzín. Když naftu, tak max. do dodávky :) Můj názor ne jen na 508, ale na Peugeoty poslední doby je ten, že hrají především na design. Tak zvaně na první dobrou. 508 a to i ve verzi GT rozhodně NENÍ řidičské auto. Jako šofér jsem si připadal pouze jako jeden z pasažérů. Osobně bych za podobný kačky volil např. Mazdu 6. Pro koho teda 508 je? Fakt nevím.

reagovat
E.T.
27. září 2019, 10:23
0

Měl jsem ho týden půjčený, s volantem na špatné straně - s tím se váže jedna vtipná věc - otevírání motorového prostoru se pak děje od spolujezdce... :D Tak bych si dovolil pár neodborných vět z našeho soužití (manuál k vozu nebyl k dispozici).

Startování - jsem zvyklý sednout do auta, šlápnout na brzdu, zmáčkout tlačítko. Než se přivážu, tak je auto nastartované. To se mi s 508 nikdy nepovedlo, mělo to nějakou divnou sekvenci úkonů pro nastartovaní. Během toho týdne (4,5 dne) jsem nepřišel na to, jak to funguje... Ale tak vždycky jsem nějak nastartoval...

Brzdy - při jízdě fajn, ale při zastavování, aniž bych měnil tlak na pedál, to auto prostě v určité rychlosti zastavilo, žádné měkké zhoupnutí, prostě záškub jak v autoškole. Paradoxně bylo potřeba před zastavením sundávat nohu z brzdy. To se na vašem kusu nedělo?

Grafika budíků - za mně celkem ok, ale přepínání mezi různými režimz zobrazení mě přestalo bavit asi po půl hodině jízdy. Nevím koho napadlo, že to bude celé animované, a abych se přepnul z jednoho režimu do druhého, tak je na to potřeba několik dlouhých sekund. Kdo má čas dívat se na animace?

Dynamika obstojná na běžné ježdění, nejezdil jsem ani nijak moc dynamicky, přesto palivo v nádrži mizelo nějak výrazně rychleji než u 6válcového medvěda s 330 naftovýma koněma, se kterým jsem tam týden jezdil velmi podobně...

Převodovka něco mezi DSG v Octavii a CVT v Levorgu.

Malý volant mi k autu vůbec neseděl. Sice jsem pořád viděl na ty omalovánkové budíky, ale raději bych větší volant a normálnější budíky.

Cítil jsem se uvnitř stísněně, výhled nic moc.

Za ty peníze bych si raději koupil Outback (i když to není úplně přímá konkurence).

Ale designově je to paráda, moc se mi líbil i naživo, tak přikládám jednu nepovedenou mobilovku (jediná jeho fotka, co jsem si cvaknul...)

reagovat
ma
martinw
27. září 2019, 10:43
0

+1 za Outback :)

Jakub Pospíšil
27. září 2019, 10:55
0

Startování jednoznačně ano. Je potřeba ten čudel držet cca 1,5 sekundy. Je to nezvyk, ale společný pro všechny Peugeoty.
Brzdy byly u mě uplně v pohodě. Tenhle problém jsem nepozoroval.
Animace budíků se mi líbily, ale já jsem známý tím, že jsem kýčař.
Vyloženě vír v nádrži jsem nepozoroval, ale 8/100 v testovacím týdnu je v rámci kategorie lehký nadprůměr. Not great, not terrible.
Ten zbytek je o osobních preferencích. Za ceníkovku bych taky nakupoval jiné auto, ale za ceny skladovek už bych asi po 508 sáhnul. Ale chtěl bych hezčí barvu a místo karbonu v interiéru dřevo. Odjezdil jsem jeden den v té 508 GT, co testoval Vavris a to bych se nebál nazvat dokonalou konfigurací.

E.T.
27. září 2019, 11:05
0

Děkuji za odpověď, tak to asi byla chyba kusu...

Vír v nádrži jsem pozoroval na okreskách. Ono to auto jednak docela maskuje rychlost, no a pak taky svoje dělá to, když člověk zapomene, že je v Anglii a jede si pohodových 90-100 tacho... No, naštěstí tam nikde neměřili... :D Nakonec jsem jezdil za cca 7,1, ve 3 lidech, ale to hlavně proto, že nakonec většinu km jsme jeli po té jejich dálnici tím jejich velmi volným předpisovým tempem...

Ještě jsem zapomněl dodat, že bylo docela potupné zjišťovat jak funguje tempomat... Ale s hlavou pod volantem jsem na to po chvíli přišel a byla to jedna z těch lepších věcí na autě. Ještě to vypadalo, že si můžu uložit nějaké oblíbené rychlosti, ale na to jsem nestihl přijít, to by byla úplná pecka. :)

Fa
Fandatik
27. září 2019, 13:29
1

Pokud to byla hlava spolucestující, tak nebylo kam spěchat se zjišťováním funkce tempomatu.

sheogh
27. září 2019, 15:14
0

To urcite ne, zvlast, kdyz tempo by udavala ona :-)

Ča
Ča Snač Aj
27. září 2019, 17:56
0

ad rychlost v UK pokud jsi na okresce a není psáno jinak, tak je povolená rychlost 60mil/h, tedy to kilo :). To že dobře na půlce úseků bývá cedule s padesítkou je druhá věc..

sheogh
27. září 2019, 19:26
0

no ale jestli to nemyslel 90-100 tacho v milich za h. .. to by byl jinej hukot :-D

Ča
Ča Snač Aj
27. září 2019, 19:59
0

Na místních okreskach jako jo noo :D takova rally smrti

E.T.
30. září 2019, 10:38
0

Bylo to 90-100 mph... :D

Ty hlavy pod volantem raději komentovat nebudu... :D

Míra Beera
28. září 2019, 20:04
4

Mám tuto novou 508, 1,6, automat, jinak krom zatmavených zadních oken základ, jako služební auto 5tis. km najeto. Odpověď kdo je zákazník: maličká firma, koupeno předváděcí, tj. o 100 tis. dražší než líp vybavená Octavia. Jen dost víc fancy. Volant super, sedí mi.
Režim normal vs. komfort jde hodně moc poznat třeba na kostkách. A na plynu.
Spotřeba 7.3/100. Jezdím převážně sám.
Ano, zastavit pohodlně a neznatelně se mi povedlo zatím tak 2x. Ano, zpětná vazba od řízení není. Ale chci si po cestě odpočinout. A případně jet rychle a neřešit. Nic.
Vůbec nemám pocit, že to je Francouz.
Jo a kufr to má malej. A manželka nadává, že se z toho blbě vystupuje :D
Jinak maximální spokojenost (ikdyž je to trochu ovlivněno tím, že je to krása). Asi jediná věc: automat bych trochu přeladil, myslím jediný moment a to třeba po přidání plynu mu trvá děsně dlouho, než mu aktuální situace dojde a zase přeřadí na vyšší stupeň. Malý motor fakt nevadí, aspoň je lehčí předek ;).

reagovat
PB
03. října 2019, 09:44
0

Tak nejak jsem se nedocetl jediny duvod, proc si to koupit. Slabe, malo mista, nereprezentativni znacka, drahe jako prase...

reagovat
beastar
03. října 2019, 10:10
0

Design, technologie, nadšení pro fr. auta:)) Zase tak slabý to přece není... Na takový objem.

PB
07. října 2019, 08:43
0

No jo, tak hlavne to srdicko :DDD ja par francouzskejch aut mel, a posledni, co se mi libi, je C6. To melo aspon poradnej look pohrebaku na psy.. tohle ma teda kly a sexy packy na stredovym panelu... ale neni to trosku malo?



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem