načítám data...

Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

Opel Zafira nám vyrostl z malého MPV do plnotučné dodávky. K testu se navíc dostavil s omyvatelnými koženkovými sedačkami, je to tedy najednou to nejlepší auto pro rodinu?

zobrazit celou galeriiRecenze & testy: Opel Zafira Life: Omyvatelný přístroj

Jak už psal Kuba jinde, Zafiru jsem dostal výměnou za Fiátek pětikilečko, protože jsem se chtěl pohodlně dovézt do Ostravy a Fiátek je sice ťuťu, ale silná dieselová rozhledna je na silnici číslo 35 shopna předjíždět i do kopce. Takže jsem převzal Fiat, prohlédl si interier, počkal na Kubu, dostal Opel a bylo. Bylo to zpočátku celé takové stejné jako kdysi s Citroenem Space Tourer, kterého jsem nazval hodným rodinným labradorem. Mám dodávky rád, je z nich vidět, je v nich prostor a když jsou prázdné, mají většinou dost výkonu na nějaké to pirátění po cestě za maminkou.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Jenže jsem asi za ty roky zmlsaný a začal jsem být kyselý z detailů. Asi se stávám tím správným motoristickým novinářem, protože i když dostanu auto skoro za milion s plnou nádrží, není mi to dost. Navíc těchto Toyot Traveller přezdívaných Citroen Zafira už jsme otestovali dosti, dovolte mi tedy vyvolat problém s PR Opelu a trošku se podrbat na hlavě, jak asi vznikly ty chybičky, které mi pily mou modrou krev.

Úložné prostory ve dveřích

Kapsy v předních dveřích Zafiry nejsou tak úplně kapsy. Je to něco mezi dámskou kabelkou a Mariánským příkopem. Vleze se do nich bez problémů pět plechovek plzeňského piva a balení zaručeně zdravých křupavých chipsů. Zároveň ale máte problém dosáhnout z místa řidiče na petflašku s pitím, kterou jste si tam uložili. Ale kromě toho je tu ještě malá kapsa na cosi, ke které se od volantu, ani od spolujezdce nedostanete, protože je po zavření dveří zakryta sedadlem. Jak k tomu došlo? 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Mno… Nevím. Ve velké kapse je něco, co by snad s tou petflaškou mohlo pomoci, ale nefunguje to a ta druhá kapsa… To bude asi jen takové to "Tondo, tady ty dveře, my tam potřebujem šrubek, mohl bys tu něco jakdyby… Ale aby to nebylo k ničemu, něco praktickýho." A venkoncem… Můžete tam vozit ty věci, které nepotřebujete, že. 

foto: Jan Machač, autickar.cz

Hrdlo pro AdBlue

Zaměřte svou pozornost na zadní blatník. Na onu promáčklinu. Vidíte rafinovaně řešené víčko nádrže? To je důraz na detail, co? Ale holt se zapomnělo na to, že dodávky se v EU prodávají s diesely no a ty zase potřebují AdBlue. A jeho hrdlo se už pod designově rafinované víčko nevlezlo. Tak holt někdo navrhl udělat díru pod dveřmi řidiče a narvat to tam. Ostatně VW Transporter má hned vedle dveří řidiče obě hrdla, takže by to nikomu nemělo vadit. No ale von ten Volkswagen tak nějak nerozmlátí aušusový kryt hrdla svými vlastními dveřmi. Na druhou stranu, ten aušusový kryt není úplně potřeba. A drží i na polovině původního počtu "pacek". Vozidlo bylo poškozeno již při převzetí!

foto: Jan Machač, autickar.cz

Koženková sedadla

Za příplatek 38 000 Korun si můžete pořídit koženková sedadla, která vypadají fakt bytelně a věřím, že by přežila i ony legendy z vozů Českých Drah. Samozřejmě, že si to nepořídíte do soukromého auta, tam si užijete textilní potahy, ale do taxíku? Nezničitelné sedačky budou požehnáním pro váš byznys! Jen kdyby už z dálky nevypadaly šišatě a kdyby područka u řidiče nepřipomínala svou konzistencí stehna přezrálé ženy. Jak k tomu došlo? No tohle se kupuje do firmy, tam jsou tyhle detaily jedno, hlavně, že to vydrží…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Automatické stěrače

Ocitl jsem se v situaci, že jsem si potřeboval jednou setřít. Tak jsem pohnul páčkou dolů jako u Citroenu a nic. Jen něco zhaslo na palubce. Tak jsem s tím pohnul ještě jednou. Auto setřelo a na palubce se rozsvítila kontrolka automatických stěračů. Aha. Pátral jsem dál. Ano, tam kde by člověk automatické stěrače hledal, tam, kde by se jim dala nastavit i citlivost, tam kde by u méně vybaveného vozu byl pouhý cyklovač, tak tam i zde: Najdete cyklovač. Proč? Nevím. Asi holt prostě něco. Neptejte se mne dále, prosím…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Adaptivní tempomat

Rovnou k věci: Adaptivní tempomat nebrzdí. Nebrzdil ani před lety, nebrzdí ani teď a tedy budiž.. Jenže nepamatuji si, že by mi Citroen kdykoli u tempomatu suše oznámil, že byla aktivace zamítnuta protože nějaké podmínky. Nevím přesně, co to psalo, ale bylo to naprosto nekonkrétní. A pak jsem jel za autem krz prach z pole a tempomat přidal. Také jsem jej chtěl zapnout v momentě, kdy jsem si myslel, že uvidí auto přede mnou a jen prostě už bude zapnutý až uhne a… No podmínky byly asi adekvátní, takže se zapnul, zrychlil a s červenou hláškou zanadával, že došlo k deaktivaci. Inu, v polovině cesty do Ostravy jsem to přepnul na hloupý a jednoduchý tempomat a měl klid.

Proč k tomu došlo? No někdo prostě přišel s nápadem, že za pár drobných to nějak dá dokupy aby to bylo aspoň trošku adaptivní a pak po letech k tomu přišel nějaký bezpečák a trošku to poladil a nebo jsem prostě v Citroenu nebyl tak agresivní. Počkejme na plnou verzi, to už bude fajn.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Český překlad

Už jsem si tak nějak zvykl, že u Opelu se s českým překladem funkcí celého auta příliš nemažou, ale čeho je moc, toho je příliš. Měli by dělat něco víc, než to dát nějaké agentuře, aby to nějaký student za pár korun přeložil. Že pod grafickým zobrazením v menu rádia najdu ekvalizér, který má nadpis "Ekvalizér" je ještě celkem pochopitelné. Proč ale je tempomat jednou tempomat, pak regulátor rychlosti a jindy udržovač rychlosti? A proč se všechny funkce dezaktivují? Doufám, že autor překladu používá dezodorant…

foto: Jan Machač, autickar.cz

Auto jako takové

Frflám tady nad nedostatky, ale faktem je, že Zafira Life je jeden z nejlepších rodinných “kombíků”. Diesel je silný a úsporný, převodovka má dlouhé kvalty, tak jak to má být a podvozek… Podvozek je houpavý, ale dostatečně žravý. Navíc dlouhý rozvor nejdelší verze dělá z obsluhy této místnosti ono relaxační houpání se na obláčku a to ke spokojenosti nakonec skutečně stačí. A rozhled je výtečný.

foto: Jan Machač, autickar.cz

Verdikt

Opel Zafira Life je dodávka, která funguje a má pár chyb, které z ní ale nedělají špatné auto. Diesel funguje krásně, převodovka sice zadrhává, ale nic, co by člověk nepřekousl a podvozek sice trošku houpe, ale je pohodlný. Koženku si nekoupíte a ten zbytek, to je takové kamarádské škádlení rozmazleného redaktora, že…

Technické údaje

  • Délka: 5 306 cm
  • Hmotnost: 1 735 – 2 065 kg dle výbavy pro nejdelší verzi a testovanou motorizaci
  • Pohon: Dieselový čtyřválec, 110 kW, 150 koní, šestistupňová manuální převodovka.
  • Cena testované verze: cca 1 050 000 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

eLzyx
30. srpna 2020, 13:10
0

původní Zafira byla mnohem lepší. Hlavně stála polovinu ceny téhle. Což je pro lidi, co to platí z vlastní kapsy, jeden z nejdůležitějších parametrů. Nikdo přeci nepotřebuje jezdit takovou "rodinnou kraksnou", do které nacpe rodinu a komplet vybavení pražského minibytečku. Původní Zafira byla skvělá v tom, že v rozměrech a ceně běžného auta nabídla dostatek místa i pro rodiny s více jak 3 dětmi. Další věcí je, že původní Zafira šla koupit i v benzinu, takže se hodila i na jízdy po městě. A vešla se do běžné garáže.
Tohle ať si Opel strčí ... víte kam.

reagovat
beastar
30. srpna 2020, 14:42
7

A nebude to nahodou tim, ze puvodni Zafira byla bezne stredni mpv? Tohle klasicka dodavka typu Transporter, Proace a podobne. Tahle auto to proste stoji. A nikdo nepotrebuje jezdit? Spousta zivnostniku, lidi co maji konicka kde je velke neskladne vybaveni atd. Neboj cilovka existuje. Jen si to mozna nekoupi v plne a za cenikovou cenu. Ne kazdy chce, nebo si muze dovolit mit pet aut. A tohle dokaze fungovat pro rodinu, volny cas, ale i v ramce prace. Chapu ze pro cloveka ktereho zivi IT, nepredatavitelne, ze je nekdo takovy debil a dela treba instalatera. A jeste chudak bydli v Praze ve 2+1 kdyz by mohl mit v moste vilu s bazenem. Kamo uprimne jak tak ctu tvoje komenty. My dva se potkat face to face, tak si presne ten typ cloveka co ve me probouzi agresivni chovani:)) Sorry nic osobniho.

Jo a ten minus nemas odeme. Takovy veci ja nedelam.
-
Komentář upraven 30. 8. 2020, 14:42:32

Fa
Fandatik
30. srpna 2020, 14:57
6

Já v tomhle eLzyxe chápu. Vždyť Opel má Vivaro pro 9. Kam míří tahle Zafira? Má to být luxusní odnož dodávky Vivaro/Zafira (něco jako Vito/Vclass a Transporter/Multivan)?

Autíčkový Jelen
30. srpna 2020, 16:11
6

Pokud se nepletu tak je tato Zafira právě náhrada za Vivaro. Teď když se Opel spojil s PSA tak dává smysl aby používal dodávku vyvinutou PSA a ne původní Vivaro od Renaultu. Takže Traffic prošel modernizací a Vivaro skončilo a je nahrazenou touto Zafirou.

Fa
Fandatik
30. srpna 2020, 17:33
2

Klasickou dodávku mají stále pod jménem Vivaro. To bude možná ten důvod. Odlišení bus varianty, které může kupovat i velká rodina od dělnického pracanta.

eLzyx
30. srpna 2020, 18:32
2

beastare ... nechápu, co na tom nechápeš. Pokud mám potřebu pořízení středního MPV, které stojí "lidový" půlmilion, tak co mě má jakožto potencionálního zákazníka přesvědčit, abych si koupil dodávku za milion? Nepotřebuju tolik místa, nevejde se mi to do garáže, je to problematické provozovat po městě (jen diesel, rozměry), víc to žere, míň to jede. Bezpečnost taky horší. Pro tohle všechno píšu, že je to auto k "ničemu". Je to názor z pohledu kupujícího původní Zafiry, ne obecný pohled na to auto. Kdyby tomu nechali jméno, které tomu přísluší - Vivaro, a novou Zafiru v původní velikosti slíbili za 3-4 roky, tak ani neceknu. Nebo bych třeba hodil pochvalný komentář - pěkná "uni"dodávka. Já nechápu, proč se Opel vzdal kategorie, kde exceloval (variabilita interiéru, výběr motorů včetně OPC edice ...). Svoje zákazníky v podstatě poslal ke konkurenci. Tohle přeci není náhrada původní Zafiry.
Ano, chápu, že si to nějaké zákazníky najde, zejména ty, co si to koupí "na firmu", aby s tím pak mohli vozit i sousedovic děcka do školy. Ale takové auto si mohli u Opelu koupit i předtím - Vivaro kombi. Nebo jinou dodávku. A ne lidem věšet bulíky na nos, že tohle je náhrada Zafiry.

Jinak jsem rád, že jitřím emoce, fajn vědět, že někdo mé cancy čte, přemýšlí nad nimi. Ber to tak, že v komentářích nelze popsat všechny eventuality, myšlenky, to by to bylo moc dlouhé a nikdo by to nečetl. A nikdy lidem nevnucuji, že můj názor je jediný správný. Víceméně čekám, že se někdo pustí se mnou do diskuze. Což se moc neděje, tak to holt asi lidi berou jako dogma. Víš, kdyby lidi dělali všechno podle mě, tak to vlastně bude zhoršovat můj život a to nechci. Ojetá Volva budou dražší, nemovitosti na Teplicku/Mostecku dražší, neměl bych se komu smát, že škudlí 25 let ze tří výplat na 3+1 byt v Praze ...

fr
frite
30. srpna 2020, 18:55
2

Kdybys napsal "tohle auto je k mým potřebám k ničemu" tak ti to nikdo rozporovat nebude.
Ale to jsi nenapsal, tak proto..

eLzyx
30. srpna 2020, 19:16
0

tak k mým potřebám je k ničemu i původní Zafira. Sedlám sportovně střižený sedan, což je pro moje účely přesně to, co potřebuji.
Celé to píši z pohledu "imaginárního" fotříka, co posledních ??let kupuje Zafiru, protože v tom vozí rodinu a teď hodlá provést generační obměnu. Nebo z pohledu produkťáka, co tohle měl řvát na poradě, kde se rozhodovalo o přejmenování Vivara a zrušení kategorie MPV.
Říká se tomu vcítění. Jednou v té roli můžu být i já. Kdo ví, sbalím babu se třema kouskama, další dva si uprcnem, 7 místné MPV ideál.

Pochtli
30. srpna 2020, 19:40
6

eLzyx spíš naráží na současný trend (který mi též hodně vadí), tj. parazitování na zavedeném jménu a jeho fláknutí na auto s odlišnou filozofií (byť MPV a dodávka si jsou blízko).

riderhenry
30. srpna 2020, 21:22
0

eLzyx: Tak on se možná Opel klasické Zafiry až tak nevzdal, ale jednak už není tak úplně vlastním pánem a zároveň kategorie MPV je víceméně polomrtvá. Všichni chtějí SUV. Kdo by si dnes kupoval Zafiru OPC, když může mít Kokodák RS s tím homogenerátorem supersportovního zvuku? Jen teda nechápu, jak to ti lidi dělají, když jsou obecně SUV +/- uvnitř stejně velká, jako o pár metráku lehčí, levnější a prostě normální ekvivalenty v podobě klasických sedanů/kombi.

Zafiru jsme úspěšně provozovali řadu let (rodina s pěti dětmi) a bylo to super. Přesně jak tu zaznělo - za ty peníze to bylo naprosto perfektní řešení otázky čím tu rodinu převážet... Pak přišla první XC90, která byla srovnatelně praktická za cca 3x vyšší cenu. Chápu, že to může být super povoz pro taxikáře nebo instalatéra, co chce mít jedno auto na všechno. Ale jinak souhlasím, že tak 90 % zákazníků původních Zafir by do toho nešla, protože ti takové požadavky nemají a neocení ten základ v dodávce, spíš jenom pocítí ty nevýhody (+ na to samozřejmě nemají...).

Ha
Habakukk
31. srpna 2020, 07:10
-1

Hrozně tady prožíváte a plačete po Zaviže tedy je jen přenos jména do jiného segmentu na nový Rapid si také všichni zvykli. Dneska prostě užitkáč Vivaro, přeprava osob Zafira vše na jednom Francouském základě z Opelu jen znáčky. Jinak auto pro pětičlennou rodinu ideál s krátkým rozvorem pěti místy zbyde ještě hromada místa pro bagáž. Pokud majitelé skousnou dodávkový vzhled rozhodně lepší volba než módní SUV.

ro
rock
31. srpna 2020, 10:39
0

Tak dneska holt MPV mizí a nástupce staré Zafiry není ani tak nová Zafira (která je prostě kravsky velká a úplně jiná kategorie), ale rodinné verze malé dodávky. A Opel sice v současné době rodinnou verzi Comba nemá, ale sesterský Peugeot má sedmimístný Rifter Long od 535 t. A tipl bych, že je jenom otázka času, kdy se něco podobného objeví i u Opelu.

Ha
Habakukk
31. srpna 2020, 14:42
-1

Ano nástupce MPV jsou střední verze dodávek. U PSA vidím největší problém nevýběr motorů jeden benzín jedna nafta a max 130koní v případě dehtu. To je tak nějak pěkný střed, ale není to na nějakou dynamickou jízdu.

kotzitzaq
31. srpna 2020, 21:57
-1

To, že na vývoj samostatného MPV “střední třídy” jakožto umírající kategorie stratégové moc peněz neuvolní je bohužel smutný fakt. “Musí” se vyvinout mnoho zbytečných SUV a Crossoverů, to dá rozum. Ale argument s velikostí garáže nějak nechápu. Jestli je výška auta 170, nebo 190 cm je z hlediska garáže jedno, šířka 192 cm namísto 182 cm by možná drobnou roli hrát mohla a pokud mám problém s délkou, tak si koupím nejkratší verzi, která je dokonce o pár mm kratší, než původní MPV Zafira ve svém posledním vydání.

Opelfahrt
01. září 2020, 00:26
0

K té výšce – jsou garáže s výklopnými dveřmi, které v otevřené poloze visí pod futrama, čili tam je to problém. Já třeba takovou garáž mám, ale s víkem od kufru u sedanu problém nehrozí. Horší by to bylo, až bych koupil kombíka a chtěl u auta v garáži otvírat kufr. Ten problém jsem zaznamenal bezděky, když jsem tam parkoval půjčeného kombíka Fiat Stilo v té zvýšené oplastované verzi, kdy jsem o otevřená vrata garáže dřel anténou.

eLzyx
01. září 2020, 00:44
0

u nás jsou řadové garáže s 2m vraty, ovšem rám je kolem 1,93-1,95m garáž od garáže. S 1,9m autem nezajedeš, protože vjezd nebývá vodorovný. Měřil jsem to, protože mám k dispozici několik garáží mimo barák, tak jsem jednu z nich chtěl použít jen na zimní ustájení VW T2 (moje má reálně 1,92m), a ta se tam na nafouknutých gumách nevleze. Obávám se, že nová Zafira by se mi tam taky nevešla. Ta má 1,9-1,94 podle verze a hádám, že s anténou na střeše nepočítali.

eLzyx
01. září 2020, 13:48
0

teď jsem narazil na další důvod proč ne, byť se to zatím týká jen jednoho sídliště. Ale jestli s tím uspějí a zavede se to všude ... https://polar.cz/zpravy/frydeckomistecko/frydek-mistek/11000021624/frydek-mistek-chce-zakazat-parkovani-dodavek-na-sidlistich-vyzkousi-ho-na-ruzovem-pahorku

ro
rock
01. září 2020, 14:18
0

V tom článku to není výslovně napsané, ale pokud chtějí zkopírovat ten systém, jak je v Ostravě, tak se to bude týkat jen nákladních automobilů. Takže stačí mít Zafiru registrovanou jako osobní auto a je klid...

Chicht, když tak jdu do důsledků, tak jim na to sídliště nebudou smět taky Kodiaqy (některé), Santa Fe (skoro všechny) nebo Sorento (všechny), o autech třídy Touareg vůbec nemluvím :-). Teda pokud jsou registrované jako eNko, což mnoho z nich je...

Fa
Fandatik
01. září 2020, 14:48
1

Já to pochopil, že se omezí vjezd vozidel s hmotností nad 2,5 tuny, nikoliv jak je vozidlo registrováno.
A pokud půjde o pohotovostní tak se tam vleze i tahle Zafira a ostatní dodávky. V případě celkové hmotnosti jsou vyloučena Ska, Velary, některé XC60 a hodně podobných.
A podpora elektromobility? EQC, i-Pace, e-tron všechny výrazně přes 2,5 tuny. Sorry jako, do města jo, ale nesmíš parkovat.

ro
rock
01. září 2020, 15:15
0

Tu registraci jako nákladní / osobní jsem vzal z textu tohodle článku,

https://polar.cz/zpravy/ostravsko/ostrava-poruba/11000019410/dodavky-maji-v-ostrave-porube-sva-parkoviste-na-jinych-uz-nezaparkuji

ale musím teda uznat, že dopravní značení viditelné ve videu už to nerozlišuje.

Jinak pokud to budou řešit dodatkovou tabulkou E5 "2,5 t" (stejně jak v tom videu), tak opravdu jde jednoznačně o největší povolenou hmotnost, nikoliv o pohotovostní.

kotzitzaq
01. září 2020, 16:50
0

OK...bral jsem garáže tak, jak udávají aktuální normy, kde je pro osobáky dána průjezdní výška vrat myslím 197 cm. Uznávám, že starší garáže mohou být poněkud odlišných rozměrů. Sám dodávkou nejezdím, ale strávil jsem víkend v Toyotě Proace (tedy s tím samým autem, jen kratší verze, než testovaný jezevčík) a s velikostí auta jsem nezaznamenal žádný problém (nákupáky, úzké silnice, podzemní parkoviště...vše jak s osobákem). Víc se užitkový původ projevoval na jízdních vlastnostech (na horším povrchu je to strašně uhoupaný/uskákaný).

eLzyx
01. září 2020, 17:36
0

kotzitzaq - pokud bych si vybíral "rodinnou dodávku", tak sáhnu po VW, nebo Fordu. Ti ty podvozky umí. S Tranzity dvou posledních generací jsem něco najezdil a nebýt ta poslední tak drahá, tak si snad nějakého koupím, dokud nedostavím VW T2.

Fandatik&rock - docela by mne zajímalo, jak tohle hodlá městapo řešit. Když tam zaparkuju zaplechovanou VW T2 (možná i T3), tak se do 2,5t vejdu. Ale soused s XC90 už ne.

Pochtli
01. září 2020, 18:44
0

Parkování dodávek s omezením na 2,5t přece nic nevyřeší, když ty krabice prázdné váží určitě pod limit, ne?

eLzyx
01. září 2020, 19:07
0

Pochtli: dodatková tabulka je vztažená k "Největší povolená hmotnost", takže techničákový údaj. Obsazenost, nebo naloženost na tom nic nemění.

Pochtli
01. září 2020, 19:40
0

Díky za info, musím si to trochu nastudovat. Myslel jsem, že platí ta "aktuální", ne "teoretická maximální".

Fa
Fandatik
30. srpna 2020, 14:45
3

A porovnání s v březnu testovaným Vítem (které bylo o víc než 300k levnější)?
Za mě se tohle Opelu nepovedlo, protože špatný jméno, vysoká cena, velká konkurence, vzhledově nezajímavý.
A ty zmíněné drobnosti sice nejezdí, ale brzo by mě začali ukrutně vadit.

reagovat
Opelfahrt
30. srpna 2020, 16:06
-2

Co se Oplu povedlo, nebo nepovedlo, to já bych ani neřešil, protože tohle žádný Opel není. Jenom se to tak jmenuje, a v Oplu na to naroubovali normální design předku, kterým nahradili ty retardované barevné oválné lišty a úzká světýlka, co má výchozí Citroën. Jinak je to francouzská dodávka, čili různé funkční přešlapy bych očekával. Jméno Opel sice nikdy nemělo kdovíjaký zvuk, ale auta měli vymyšlená dobře, a pokud v tom zrovna nebyl nějaký průserový motor, nebo nějaké poruchový systém – jako se vyskytne u každé značky, tak se s Oply jezdilo docela dobře.
Pochybuju, že u nových modelů dostanou v Oplu volnou ruku. Spíš to všecko budou překabátěné krabice z PSA, kde neumějí vyrobit větší benzínový motor než šestnáctistovku – tragédi.

Autíčkový Jelen
30. srpna 2020, 16:36
4

Osobně bych ten přechod k PSA neviděl tak černě. Dělají teď velmi konkurenceschopná auta a upřímně, jak velkému počtu zákazníků bude doopravdy vadit, že největší benzínový motor co vyrábí je šestnáctistovka?

Plus odchod od GM, kteří nejsou zrovna dvakrát nejlepší co se strategie značek týče, by mohl nakonec spíše přilepšit než uškodit. Aspoň se už neobjeví takové "zajímavosti" jako Opel Sintra.

Fa
Fandatik
30. srpna 2020, 17:17
1

Dle nové Corsy, má Opel celkem dost prostoru od Pažouta k vlastním úpravám. A taky si myslím, že to bude lepší než pod GM.

Opelfahrt
30. srpna 2020, 17:45
-1

Tak myslím, že tahleta dodávka Zafira a nová Corsa jsou právě to samé jako Sintra. Má to jen jiný znak na masce a na volantu, i když je pravda, že ta Corsa má i svou vlastní přístrojovku. Hm, ale jinak je emisní limity nepustí, to je jasný. Tak díky za optimismus a snad to lepší opravdu bude. Oni se teď nějak spojili s Fiat Chrysler, že? Tak už se těším na Opel Omega Hellcat :-)

Autíčkový Jelen
30. srpna 2020, 18:16
0

Rozdíl je ten, že základ Sintry bylo prostě levný, odfláknutý MPV, zatímco základ nové Corsy je nová 208, která je jedna z nejlepších ve své kategorii. Ale chápu, že by si toužil po větší samostatnosti Opelu, otázka jak si to v dnešním světě ještě může dovolit.

Jojo, všichni se spojili dohromady.

Škoda, že nakonec nešla do výroby ta Omega B s V8 :D

Jan Machač
30. srpna 2020, 19:56
0

S Vitem tezko srovnat, dlouhe, silnejsi Vito s pipakama, tempomatem a jinyma drobnostma bude v akcnim ceniku Mercedesu za podobne, nebo trosku delsi penize... Pak vitezi hlavne dotazenosti a podvozkem. Vito.

Wa
Wakantanka
30. srpna 2020, 20:58
-1

Ak vo výsledku bude Vito stáť rovnaké peniaze, márne premýšľam prečo zobrať toto namiesto Mercedesa, zvlášť ak motorom a podvozkom je ten Mercedes lepší.

Fa
Fandatik
30. srpna 2020, 21:24
2

K tomu jsem chtěl dojít. Zlokočka testovala cca před dvěma lety Vito Family za podobné peníze, jako tohle Vivaro. Pardon, Zafiru.
Prostě není důvod nejít rovnou k MB.

Ha
Habakukk
31. srpna 2020, 07:04
0

No tady to Vivaro je spíš voňavka por novináře, reálně se takové auto bez kožaku bude prodávat za 800t Kč tedy již daleko od Vita.

Jakub Pospíšil
31. srpna 2020, 16:01
2

Ceníková cena je u PSA nezávazné doporučení, to se řeší asi pod každým testem auta od nich. Vito ve srovnatelné verzi se srovnatelnou výbavou bude nakonec vždycky o minimálně 200 tisíc dražší.
Není to špatně, ta hodnota tam je. Nakonec by bylo divné, kdyby to bylo opačně. Jen prostě pro ty, kdo mají hlouběji do kapsy, bude argument úspory cca čtvrtky ceny dost zásadní.

Jakub Pospíšil
31. srpna 2020, 16:10
2

Tak jsem dokonce udělal průzkum ve skladovkách a tady to je:

-nejlevnější holobyt s 8+ místy:

Proace Verso - 515 000 Kč (r.v. 2020, 2,0 150 koní, manuál, bílá, nelakované nárazníky)
Vito Start 114 CDI - 800 941 Kč (r.v. 2019, 1,8 136 koní, manuál, bílá, nelakované nárazníky)

-podmínkou je automat, parkovací asistent, tempomat, výhřev sedaček:

SpaceTourer Shine 2,0 B-HDi 838 000 Kč (2020, 2,0 180 koní, kůže, el. šoupačky, el. sedadla, skleněná střecha, 3zonová klima)
Vito 119 CDI Tourer Select 1 148 290 (2019, 2,0 190 koní, bez navigace, bez kamery - jen pípáky, hadr, manuální sesle)

Ale znova zdůrazňuju, že to je naprosto v pohodě cena u obojího, stejně vybavený MB za cenu PSA by nedával smysl.

-
Komentář upraven 31. 8. 2020, 16:15:33

Fa
Fandatik
01. září 2020, 15:09
-1

Skladovky nejsou pro mě relevantní. Možná kdyby bylo k dispozici 200+ aut pro ČR od každého výrobce.

Holobyt:
PROACE 120 koní, 6st. man. 624.000 bez DPH
Vito Tourer Pro 102 koní 6.st. man. 617.874 bez DPH
Jak výbava a motorizace stoupá bude se cenový rozdíl mezi Vitem a ostatními zvětšovat.

Jakub Pospíšil
01. září 2020, 15:13
2

Skladovky jsou právě velmi relevantní, protože odráží skutečnou cenu těch aut a ukazují, co si lze reálně koupit. Objednat si auto a čekat rok, jestli náhodou na mě vyjde řada, to dneska nedělá u takhle užitkových aut snad nikdo.

beastar
01. září 2020, 15:18
4

Prechod k PSA zachranil znacku Opel. O tom uz neni pochyb. Na vyvoj plnohodnotneho nastupce tehdejsi Zafiry ve skomirajicim segmentu mpv by neuvolnil penize nikdo v jakemkolov koncernu. Vzdycky kdyz dojde na tyhle debaty prijde mi, ze poneti o tom ze je to byznys ma jen Autickovy jelen (skoro vzdy s nim souhlasim) a Fandatik. Ostatni ziji jeste devadesatky, kdy se skutecne dalo vyrobit cokoliv a prodat to jako uzasnou novinku. Nekdo proste uz davno spocital, ze male mpv Opel nikdo nechce. Tak se vzal plech jak pise MGRR a placlo se na to logo Nemce. Plus par drobnosti. Pro lidi, co ziji v bubline francousky auto nechci, Opel mi nevadi a na Mercedes stejne nemam je to idealni varianta. A napriklad v soucasne akci 500 vozu za velkoodberatelske ceny to urcite nebude za milion:) Cena u toho fakt problem neni, ja sem zvedav kdo to bude skladat lip a komu to dyl vydrzi v ramci psa. Prece jen Opel ma udajne zaujmout pozici usedlejsi znacky s mensim cool faktorem, ale o to vetsim durazem na ordnung. Odtud asi i vlastni palubky (plasty atp) Kazdopadne strategii maji zajimavou a podle me spadnou do kapsicky konkurent skodovky (te co se teprve chysta) Tahle Zafira je okrajova vec, spis jenom rozsiri portfolio jako kdysi Movano...

Fa
Fandatik
01. září 2020, 19:51
0

Skladovka (auto) má likviditu i cenu blíž nemovitosti, než běžnému spotřebnímu zboží. U nemovitosti taky pro určení odhadu nikoho nezajímají ceny na inzerátech (ve stejné lokalitě, podobný půdorys, atd.), ale je možné se v katastru podívat na smlouvy nedávno prodaných.
Skladovka je výprodej a cena reflektuje počet vyprodávaných kusů a nutnost vyčistit sklady (třeba kvůli novému modelu, zrušené velké zakázce, atd.).
Takže když se každý rok registruje v ČR cca. 500 kusů Vita, muselo by být k dispozici v každém okamžiku aspoň 100 skladových vozů k dispozici.

Jakub Pospíšil
01. září 2020, 20:03
3

Ano, cena reflektuje aktuální stav trhu pro daný model. Ale to je myslím si v pořádku a je to relevantní skutečnost. Dostupnost zboží a schopnost výrobce zásobit sklady přeci logicky ovlivní cenu. Pokud je Mercedes tak žádaný, že nestíhá vyrábět, není důvod zlevňovat. Pokud má PSA plné sklady a potřebuje se toho zbavovat, naopak s cenou kouzlí velmi kreativně. Jako spotřebitele tě ale přeci tyhle skutečnosti vlastně vůbec nemusí zajímat.
-
Komentář upraven 1. 9. 2020, 20:03:56

Fa
Fandatik
01. září 2020, 20:42
0

To s tebou souhlasím, druhá věc je, že k posouzení ceny skladovky musíš sledovat delší časový horizont. Tím můžeme dostat procentuální klouzavý průměr od ceníkové ceny. Pak by srovnání mohlo být relevantní a zároveň by jsi věděl, jestli je výhodné si v tuto chvíli skladovku koupit.

Wa
Wakantanka
01. září 2020, 20:44
0

Beastar: nebudú tie autá poskladané úplne rovnako, keď ich búchajú na jednej linke v jednej továrni? :)

beastar
01. září 2020, 22:32
0

Wakatanka: Pokud je to tak, potom ano. Odbornik na vyrobu uzitkovych vozu nejsem. A ani nenapadlo si to hledat. Pokud si to vedel z hlavy fajn, ale nezeru ti to;)

Jan Machač
02. září 2020, 11:41
0

Beastare cywe dyt to ma klimapanel od tojky a zbytek je pes ;-) Jinak na vito vs zafira a ceniky bacha, ty vita family a spol, to uz jsou "akcni ceny" a psi cenik je fakt spis takove to prani a cifra ze ktere se nasledne akce dela. Osobne bych se ale nenas.al, kdyby mi nekdo misto kratkeho vita rval dlouheho psa. Jasne, vito je dal podvozkem a drobnostma, ale delsi je lepsi a ten rozdil neni uplne propastny.

Ha
Habakukk
02. září 2020, 11:48
0

Ten rozdíl pak bude při prodeji protože jako Mergl.

Wa
Wakantanka
04. září 2020, 22:04
0

Beastar : ale no tak, na to netreba veľa, stačí zdravý rozum. Predtým na tej linke robili trojičky s Fiatom Scudo, Fiat vycúval pribrali Toyotu, kúpili Opel nahodili jeho znak a tradá nová Zafira. Prachy sú až na poslednom mieste. ????

Franz Kafka
04. září 2020, 22:17
0

Wakatanka: Kdyby Opel nekoupili, tak by celý slavný Opel zbankrotoval. To by mělo špatný vliv na Německou ekonomiku, dozvuky bychom zaznamenali i my. U vás nevím na Slovensku je všechno trochu jiné. I ten Opel, tam je větší frajeřina jak v Praze.

Takže ta hláška o penězích je mimo. Tohle rozhodně nebyla zlatá akvizice. Spíš sňatek z rozumu..Rychle je koupíme, než to udělají oni, ti druzí. A proto vznikají taková auta jako je toto. Pořád ale mají to logo. A výroba věcí typu Ducato, Boxer, CitroJumper stejných s jiným logem. To se dělalo vždy stačí se podívat na Britskou produkci ze sedmdesátek atd.

Fa
Fandatik
04. září 2020, 22:24
0

O tom bohužel nevíme, co politicky leží pod stolem. Jsem paranoik, ale to neznamená, že by ger neměli dohodnuté ústupky žabožroutům.

Wa
Wakantanka
05. září 2020, 12:20
0

Franz Katka z logiky veci vyplýva, že takáto spoločná výroba je lacnejšia z každej strany. Príjemným bonusom je potom rozpustenie vývojových nákladov na väčší počet viacmenej rovnakých kusov. Preto hláška že o peniaze ide až nakoniec. Nič proti, koncerny to takto robia dlho nielen u úžitkových vozidiel.

MGRR
30. srpna 2020, 16:41
4

Jeden stejny plech, ale tolik ruznych nazvu. Dobry tah.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3 1973
Chevrolet Monte Carlo Big Blog 7,44 cm3

1973 rok výroby
245 koní výkon
7 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1990
Chevrolet Caprice Station vagon

1990 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Chevrolet Caprice Station vagon 1986
Chevrolet Caprice Station vagon

1986 rok výroby
104 koní výkon
5 000 ccm objem

Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022 2003
Citroën C5 3.0i V6 Exclusive TK do 5/2022

2003 rok výroby
210 koní výkon
2 946 ccm objem

Chrysler LHS  1999
Chrysler LHS

1999 rok výroby
257 koní výkon
3 518 ccm objem