načítám data...

Anglická odysea II aneb tři lidi ve dvoumístném roadsteru

Po úspěšném nákupu Peugeotu 206 RC jsem se rozhodl vzít opět Británii útokem. Z velkolepého plánu dovézt rovnou tři auta se však málem stala cestovatelská katastrofa.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Po přivezení Peugeota 206 GTi 180 a následné těsné výhře v PlechCupu jsem se nemohl zbavit nevyřčené otázky, jak by na tom byl Renault Clio Sport 182, ideálně ve verzi Cup, ve srovnání s PUGem. Je to jeho přímá konkurence, kterou jsem zvažoval už dříve, ale která se hůře shání, je žádanější a tudíž obvykle i dražší. Vrtalo mi to hlavou tak dlouho, až jsem se rozhodl, že si na otázku odpovím sám, Clio koupím, rychlejší auto si nechám a pomalejší prodám. Potud se vše může jevit jako logické, snadné a pochopitelné. Jenomže se stalo něco, co se jednoduše stát muselo, protože jak se jednou ponoříte do hledání v inzertních serverech a jako kritérium výběru dáte počet dveří a výkon auta, zjistíte, že aut, kterým byste rádi hladili volant, je poměrně dost. Nepřekvapí tak, že jsem se vcelku rychle rozhodl podniknout cestu znovu s tím, že tentokrát přivezu auta tři. Přesvědčím dva ze svých kamarádů, aby jeli se mnou, vyčistím si hlavu a… A prostě to bude fajn roadtrip. Než se dostanu k samotné cestě, provedu vás výběrem pitomce, který má zálibu v úchylných a vcelku zbytečných strojích.

Jedno z aut měl být roadster. Jak se dalo očekávat, první krůčky vedly k Mazdě MX-5. Co mě však okamžitě odradilo od koupě, je její popularita (nejen) v našich krajích. Být dalším vyznavačem Miaty se mi zdálo poněkud trapné, takže jsem skončil u klasicky britského MG TF, konkrétně u nejsilnější verze MG TF 160. Sice se s ním nevejdu do plechcupové ceny, což bych se s modelem o 25 koní slabším vešel, ale jistě uznáte, že není možné kupovat slabší auto, když můžete mít to nejsilnější. Druhým vozem byl další PUG, tentokrát však údajně s remapovanou řídící jednotkou. Poskládat ze dvou Peugeotů jednoho skvělého a druhé auto prodat, se mi jevilo jako dobrý nápad. A ano, málem bych zapomněl Clio. Clio 182, ideálně Cup, nebo alespoň „Full Fat“, které výlet přes moře odstartovalo.

Po zkušenostech z předchozí cesty jsem věděl, že nechci jezdit vlakem po Británii, stejně tak že je vhodné trajekt či vlak na evropskou stranu, objednávat s předstihem. Výběr aut se zúžil na okolí Londýna a Birminghamu. Trajekt koupím ve chvíli, kdy budu mít letenky a dohodnuté termíny vyzvednutí aut.

Seznam vypadal následovně:

MG TF 160, 15 minut od letiště v Birminghamu. Inzerát sliboval novou střechu, kompletně generálkovaný motor, brzdy a podvozek, a to vše za cenu, které se nedalo odolat.

Renault Clio 182, 20 minut od letiště v Birminghamu a 30 minut od MG. Podle inzerátu v dobrém stavu, najeto 70 tisíc mil. Nic jiného se tam nepsalo. Na dotaz, zda byly dělané rozvody, přišla suchá odpověď, „ Yes!“. Koupeno.

Peugeot 206 GTi 180, 10 minut od letiště Stansted. Najeto 95 tisíc mil, vyndaný katalyzátor, větší vstřiky, přeprogramovaná řídící jednotka. Deklarovaný výkon 195 koní. Trochu mi u počtu koní vadilo slovo „domnívám se“, zvlášť když vím, jak těžké je z atmosférického motoru dostat koně navíc, ale mechanické změny naznačovaly, že by tam skutečně nějaká změna k většímu výkonu být mohla.

Z hlediska logistiky byla auta rozmístěna téměř bezchybně. Problém byl s množstvím letenek, neboť na konci prázdnin se všichni hromadě vrací z dovolených, takže jsem nakonec pro sebe koupil letenku na čtvrtek večer do Birminghamu, pro kluky tamtéž, ale na pátek dopoledne. Já vyzvednu ve čtvrtek večer MG, přejedu s ním ke Cliu, přesednu do Clia, někde přespím, odpoledne vyzvednu kluky na letišti, dojedeme zpátky pro MG, sjedeme na jih vyzvednout PUGa a hurá do ČR. Jak snadné. Tento skvělý plán mi trochu kazila skutečnost, že ačkoli majitel MG a PUGa skvěle komunikovali, majitel Clia již třetí den mlčí. Telefony nebere, na emaily nereaguje. Poslední zpráva byla z pondělka, kdy na mou otázku, zda je pátek v pět ok, odpověděl obligátní: „YES!“.

Let do Birminghamu byl bezproblémový a načas. Měl jsem skvělou náladu i přesto, že po zapnutí telefonu nebyla po několikeré emailové urgenci majitele Clia ani řádka o tom, jestli můžu auto vyzvednout už ve čtvrtek večer, nebo v pátek ráno. S pitomým úsměvem jsem vykouknul do příletové haly a sháněl se po ceduli „Mr. Zadek“, kterou měl držet v ruce taxikář, kterého jsem si objednal. Představoval jsem si, jak polovina lidí z letu z Prahy bude na ceduli ukazovat a chudák taxikář nebude chápat proč. Ale bohužel nikdo ceduli Mr. Zadek nad hlavou nedržel. Po patnácti minutách čekání jsem opustil halu, přelezl na parkoviště a tam jsem ho uviděl. Na parkovišti stála stříbrná Toyota s nalepeným “zadkem” na bočním okénku. Měl jsem co dělat, abych udržel seriózní výraz, když jsem řidiči do okénka zahulákal: „Hi, I’m Mr. Zadek!“ Jazykové bariery jsou někdy jednoduše skvělé.

Jay, majitel MG, měl před barákem Z4, vedle postávalo zánovní Mkové BMW a prstem mi ukázal na další tři auta, která byla zaparkovaná přes silnici u souseda. Prý na MG nemá čas, ale rozhodl se tak teprve před týdnem. Proto ho nechal zgenerálkovat a na důkaz mi strčil před obličej fakturu na téměř trojnásobnou cenu za servis, než kolik byla kupní cena auta. Pokud nekecá, je to skvělý kup. Vrazil jsem mu do ruky hromadu deseti a dvacetilibrovek z bankomatu, vzal si klíče a odemkl auto. „ Hele, nevim jestli to nastartuje, je vybitá baterka,“ vypadlo zamyšleně z teď již minulého majitele. Starter líně pootočil motorem, zastavil se, chvíli se nic nedělo, pak s motorem pootočil znovu a auto se škubnutím naskočilo. „ Vida, nastartoval,“ překvapeně se zaradoval Jay. 

Když jsem odjížděl, bylo deset večer, majitel Clia se stále neozýval a já se rozhodl, že si Clio a jeho majitele najdu sám. Adresu mám a čas taky. Po tomto rozhodnutí už bylo všechno špatně. Hned za rohem jsem totiž udělal rozhodnutí další a sice, že si přeskládám věci v autě tak, abych měl na dosah, co chci mít na dosah, cvaknu navigaci na přední okno a zbytek odklidím do kufru nebo rozprostřu na sedadlo spolujezdce. Chcípnuté MG jsem již nenastartoval a tak jsem v zapadlé díře v šeru blikající pouliční lampy dokopal partu ožralých puberťáků k tomu, aby mě roztlačili. 

Clio se na adrese, kterou jsem měl k dispozici, nevyskytovalo a já tak otevřel notebook a hledal nějaké jiné. A našel. 30 minut starý inzerát, na jihu, poblíž Londýna. Dojezdová vzdálenost 2,5 hodiny. Spát se mi nechtělo, volat majiteli v jedenáct v noci také ne a tak mi nezbylo, než srdnatě vyrazit směr jih.

Kolem jedné na mě padla únava, opět jsem otevřel notebook, vybral hotel na trase, objednal, zaplatil a před hotel dorazil za dvacet minut. Ať jsem kolem něj chodil, jak jsem chtěl, otevřené dveře s recepcí ani zvonek jsem nenašel. Po dodatečném přečtení potvrzovacího emailu jsem zjistil, že možnost check-in končí s desátou hodinou večerní. Lámat si hlavu nad tím, proč je tedy možné udělat rezervaci ve chvíli, kdy už není možné se ubytovat, mi přišlo naprosto zbytečné a usnul jsem na parkovišti vedle hotelu.

V pět ráno mě probudil ožralý popelář a v půl deváté, nasnídaný a optimisticky naladěný, jsem volal z nejmenovaného fastfoodu majiteli. Marně. Usoudil jsem, že se mu zřejmě nezdá evropské číslo, i vydal jsem se do trafiky pro britskou SIM kartu. Žádná změna, hovor nebere ani z britského čísla. Zkusil jsem SMS a dočkal se okamžité reakce. Má radost však neměla dlouhého trvání, neboť dotyčný byl zřejmě na něčem najetý. Nerozuměl jsem v podstatě ničemu, co napsal. Dotazoval jsem se ho na elementární věci, jako kdy a kde si mohu auto vyzvednout a jestli mu mohu zavolat. Odpověď přepisuji. Pokud jí někdo rozumí, byl bych vděčný za vysvětlení: „ I can’t speak at mo car is in cefn glas“. Následovala další: „I’ve onlo got green slip with mine fink sum 1 buying it later“. Na další mé SMSky, již nebylo reagováno. Přesně v okamžik, kdy jsem tohoto prodejce vzdal, přišel email od majitele prvního Clia. Napsal zcela suverénně, jako by těch několik emailů od pondělka neexistovalo, suchý email s dotazem, kdy dneska přijedu. Chvíli trvalo, než mi spadnul krevní tlak na normální hodnotu, nicméně času jsem měl stále dost a celá tahle legrace je především výlet. A při výletu se cestuje. Odpověděl jsem, že u něj mohu být za dvě hodiny a ať mi dá telefon, na který bude možné se dovolat. Po dalších pěti hodinách mi jej poslal a já mu zavolal. Dozvěděl jsem se, že to asi dneska nestíhá a pokud ano, tak velmi pozdě večer. Na mou nekompromisní větu, že domluvena byla pátá hodina odpoledne a pokud tam nebude a Clio mi nedá, vyúčtuju mu veškeré náklady související s cestou. Chvíli mlčel a pak pronesl, „ OK, v pět u  mě“ a položil mi telefon. Pozoroval jsem display telefonu do doby, než zhasl, tedy 90 vteřin. Pak jsem vystoupil z auta, chvíli chodil kolem něj a nakonec se začal smát. Nevěřil jsem moc tomu, že ho v pět uvidím a už vůbec jsem nevěřil tomu, že má výhružka, kterou pochopitelně nemám šanci právně či jakkoli jinak naplnit, ho k čemukoli donutí, ale před jeho dům jsem se přesto vydal.

Bruce byl malý čtyřicátník, který pobíhal kolem vyluxovaného Clia, ze kterého koukaly startovací kabely, a mával štosem papírů. Byl jsem poměrně protivný, ale nemohl jsem si pomoct. Přece jen mě „komunikace“ s prodejcem stála příliš mnoho času, nervů a benzínu. Clio mělo zdravý zvuk do doby, než se zahřálo. Na pravé části volantu chybělo kus plastu, nicméně jinak se zdálo být v pořádku. Přeházel jsem v rychlosti věci z MG do Clia, Bruceovi strčil do dlaně domluvenou částku a sdělil mu, že vyzvednu zbytek posádky a do hodiny budu zpět.

S klukama jsme se našli vcelku bez problémů. Seděli na kraji kruháku 200 metrů od letiště. Na cestě zpátky byl čas se soustředit na auto. Pocitově má Clio lepší průběh výkonu než PUG, nicméně to, co jsem z motorového prostoru slyšel, se mi ani trochu nelíbilo. Ve volnoběžných otáčkách motor vydával kovový zvuk jako diesel z osmdesátých let. Po zvýšení otáček kovové klepání zmizelo a jeho projev byl veskrze příjemný a kultivovaný. Jako diagnózu jsem stanovil napínací kladku rozvodů. Riziko, že se to během 1 200 km do ČR vysype, je značné, tzn. tohle auto nechci.

Bruce se mezitím převlékl do cyklistického a vypadal jako elastický skřet na péru, který vylétne z krabičky, když jí otevřete. Chvíli mě přesvědčoval, že zvuk, který auto vydává je naprosto normální a vydává ho od doby, co jej koupil. Na mé konstatování, že i když je na to zvyklý, tak se nejedná o zvuk normální, a pokud se mu vysypou rozvody, tak že motor přestane dělat jakýkoli zvuk, jen nechápavě koukal a pak poznamenal, „ No, já sem učitel, já autům nerozumím, ale ten zvuk je normální.“ Celý taneček kolem Clia skončil ve chvíli, kdy jsem mu zdůraznil, že na mou emailovou otázku, zda jsou na autě dělané rozvody, odpověděl, že jsou, ale že to nejspíš nebude pravda. Beze slova se začal hrabat v papírech a pak z něj vypadlo: “Dělaly, před pěti lety, než jsem ho kupoval, když to mělo najeto …, počkej, … 31 tisíc mil,” nadechl se, strčil přede mě fakturu a dodal, “ tady, vidíš?!” Přemýšlel jsem, jestli budu argumentovat tím, že to je podobně hodnotná informace, jako kdyby mi prodával auto na ráfcích bez pneumatik a ukazoval mi fotku, že před jedenácti lety na autě byly nové gumy, ale nakonec jsem mu bezeslova podal klíčky a dokument V5 a požádal ho o peníze.

Nastal problém, jak se ve třech lidech se třemi batohy nasoukat do dvoumístného roadsteru s plátěnou střechou a urazit vzdálenost přibližně 150 km. Vše vyřešila má univerzální cestovní deka. Nejdřív jsme se pokoušeli nacpat Davida do kufru, ale když jsem navrhl, že mu zlomíme nohy, abychom mohli kufr zavřít, tak z něj vylezl a už jsme ho nepřiměli k dalšímu pokusu. Finálním řešením bylo umístění Davida na konzoli mezi sedadly, což nebylo tak jednoduché, jak to vypadá napsané. Jednu nohu měl u spolujezdce, tedy u Luďka a druhou zkroucenou před palubní deskou. Stehnem pravé nohy mi blokoval řazení sudých rychlostí, ruční brzdu měl zastrčenou v zadku a nemluvil. Přehodili jsme přes něj mojí cestovní deku a donutili ho předstírat, že je součást interiéru auta. Drtivá část cesty vedla po dálnici, takže k interakci mezi mou levou rukou a Davidovým stehnem docházelo jen na začátku a na konci cesty. MG ztrátu dvojky a čtyřky nepociťovalo a já rozvinul plodnou diskuzi na téma, že vlastně tolik rychlostí ani není potřeba. David stále mlčel, jen sem tam vydával těžko identifikovatelné zvuky.

K Mattovi do High Wycombe, jsme dorazili v půl deváté. Matt byl poněkud zaražený, když z auta pro dva nejdříve vypadaly odpadky, pak tašky a nakonec vystoupili tři lidé. Hned co jsme se představili, mi bylo jasné, že je něco v nepořádku. Jeho výraz ho prozradil dřív, než cokoli řekl. „ Hele, já mám takovej problém, …,“ začala věta. „… nějak nemůžu najít klíč od auta. Ale můžeš si ho prohlídnout zvenku,“ pokračoval. Nadechl jsem se: „Matte, podívej se, my to máme ještě 600mil domu a ten člověk, co nic neříká, bude muset sedět na ruční brzdě, pokud nenajdeš klíčky, a nebude tě mít rád,“ sice jsem se usmíval, ale už jsem byl ze sledu událostí lehce zoufalý. Představa, že nakonec ve třech pojedeme z Británie až do ČR dvoumístným kabriem, které jsem původně kupoval do počtu, mi připadala skutečně absurdní. Matt chvíli vysvětloval, jak se stalo, že klíč nemůže najít, pak odjel do nějakého jiného bytu jej hledat, aby se vrátil s tím, že klíč prostě není. Měli jsme hlad a potřebovali jsme pauzu. Řekl jsem Mattovi, ať ještě dál hledá, že se jdeme najíst a že klíč určitě najde, než se vrátíme. Pokýval zkroušeně hlavou a vběhl do baráku.

High Wycombe, nebo alespoň ta část, kde jsme byli, byla obsazena černochy a Portorikánci. Ulice byla posetá podivnými fastfoody, minimarkety a holičstvími. Před jedním z nich stál zaparkovaný LandCruiser s otevřenými dveřmi, který sloužil jako zdroj hudby pro holiče a jejich zákazníky. Opodál se do rytmu pohupovala skupinka puberťáků, opřených o ospojlerovanou Celicu. Bylo to celé tak nějak těžko uvěřitelné a vlastně příjemně úsměvné. David si dal zbaběle cosi pálivého, aby přebil chuť případně zkaženého masa a začal konečně mluvit. Nelíbila se mu představa dalšího tisíce kilometrů s ruční brzdou mezi půlkami, Luděk vymýšlel alternativu s vlakem či autobusem a já nebyl ochoten připustit, že jsem zorganizoval výlet pro tři, zaplatil tři letenky, tři trajekty a nakonec pojedeme jedním dvoumístným kabriem zpět, jeden druhému na klíně.

Zaklepal jsem na dveře Mattova domu přesně v okamžik, kdy mi začal zvonit mobil. Co mi chce Matt sdělit, bylo zřejmé, ještě než jsem zaklepal, neboť PUG stál v jiné poloze, než když jsme odcházeli na jídlo. David i Luděk se začali usmívat, Matt vyprávěl, jak našel klíč zapadlý mezi gaučem a sedačkou, PUGovi svítilo po nastartování ABS a ESP, prostě každý měl co sdělit a vše bylo v nejlepším pořádku. Díra v předním skle, ani brutální vůle v trakčním traktu auta nemohla zlomit skutečnost, že  máme dvě auta.

No a tím příběh v podstatě končí. Když jsem usnul, což jsem potřeboval jako sůl, tak se začali kluci honit po dálnici a já, přestože mě to probudilo a přestože jsem před předáním klíčků zdůrazňoval, že pojedeme v klidu, protože ani o jednom z aut nic nevíme, jsem neměl to srdce kazit jejich nadšený výraz v obličeji. Tedy, neměl jsem srdce to udělat okamžitě. Davidovi v autě a do vysílačky jsem uklidňující věty nudného starce začal hlásit až po deseti minutách. Aspoň jsme zjistili, že obě auta zvládnou 200km/h v krátkém čase a bez problémů.

Bohužel, či bohudík, si budu muset výlet zopakovat ještě jednou, protože Clio prostě chci. Nedá se nic dělat.

Navíc to, že jsou auta již v tuzemsku, znamená jediné – k půjčení na Autíčkářově trackdayi v Sosnové bude:

–          Peugeot 206 GTi 180, neboli Peugeot 206 RC, s výrobcem psanými 177 koňmi 

-          MG TF 160, se 160 koňmi

-          Motokorára

Podorbnosti se dozvíte ještě dnes.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Vt
Vtec
08. září 2016, 08:14
2

Díky za zážitky z cest, přečteno jedním dechem :)
Po prvním článku jsem měl chuť si v Anglii taky něco koupit, teď mě to zase trošku přešlo :D

reagovat
Ro
RobinP
08. září 2016, 10:53
0

Rádo se stalo :). Musíš to brát jako vejlet. Ono to ani jinak nejde..

Ev
Evlo
08. září 2016, 14:04
0

Presne, ja uvazuji jet po nabytech zkusenostech pro dalsi miatu, nejakou bych chtel lepsi, u me to bylo trochu jako v clanku, po darazeni na misto. Tedka uz vim jak nektere veci resit jinak. Rozhodne celkove se alespon neco delo a je to pro me furt trochu neuveritelne, ze vlastne dost bez problemu jde ve stredu najit auto 1400km od domu a v patek s tim po vlastni ose dojet [sice v tomto pripade jen s patym rychlostnim stupem, ale dojet.]

bitner
08. září 2016, 08:24
0

LOL, to je fakt masakr :-D Prosim urcite pro nejake to Cliste do toho motoristickeho Eldorada zajed, uz jenom kvuli dalsimu clanku :-)

reagovat
do
dom
08. září 2016, 08:46
0

Jsi borec!!!
Nevadí ti pravostranné řízení? Přeci jen asi nekupuješ ostřejší auto, aby ses pořád nevlekl za někým a na předjíždění to není zrovna příjemné?

reagovat
Ro
RobinP
08. září 2016, 10:39
0

Vůbec. Nejhorší jsou fakt asi zrcátka a pak jak píšeš odstup při předjíždění "neprůhlednýho" auta. Ale je to o zvyku. Má to výhody vystupování na chodník při parkování, což mě z těžko vysvětlitelnýho důvodu vyloženě baví :).

Ev
Evlo
08. září 2016, 14:08
0

Tak u kabria zrcatka asi tak neva, nebo jsem si uz proste zvykl, kazdopadne pro me je furt jeste trochu boj radio.

Ev
Evlo
08. září 2016, 09:24
0

Podle me je ta miata je popularni tak akorat u par petrolhedu, je to exot jak sivna furt.

reagovat
Ni
Nitram
08. září 2016, 09:54
-2

Proč neuvadite na kolik to celé přišlo? Je sice hezké že koupíte auto za 500 liber (jakože na pelech/Cup) ale co výdaje za dovoz, to pak není auto za 15 ale za 20/25, co pak zmůže jedinec s českým opravdovým plechem o asi polovičním výkonu. Nevím zdá se mi že tuhle soutěž zabíjíte.

reagovat
Ro
RobinP
08. září 2016, 10:47
0

Máš a nemáš pravdu. Dovézt si to může každej a pokud se koupí auto v Londýně, tak náklady můžou bejt poměrně velmi nízký. Letenka z Prahy do Londýna je i za 570,- + trajekt za 1.300,- + pojistka pro auto i za cca 500,-. Plus benzín a tady je otázka, zda ho počítat. Potřebuješ ho vždy a defakto to neni vyloženě pořizovací náklad.
Každopádně, minulej Plechcup jsem jel na silničních gumách, abych udržel určitou "napínavost" výsledků. Semislicky dělaj strašně moc, v zásadě víc jak výkon motoru. V autě mám plnej interier, tzn, jsem těžší, než ten, kdo ho vyhází. Ale samozřejmě chci vyhrávat. Pokud jsem stačil zaznamenat, tak si někdo přivezl Miatu. Pokud na ní dá slicky, bude rychlejší než já na klasickejch gumách.

Ni
Nitram
08. září 2016, 11:47
0

Tak já neříkám že je to proti pravidlům. Jen bych řek že se kolem toho točí daleko víc peněz jak za dopravu tak za případnou údržbu třeba za takový MG. A semi slicky jsou kapitola vůbec sama o sobe. Vytrácí se z toho ta pelechovost a mění se to na soutěž kdo přitáhne z Anglie lepší auto, viděl bych to na novou kategori vozu s pravostraným řízením :-D

JLK
08. září 2016, 11:55
0

@Nitram: Tak ono to neni jen o porizovaci cene, ale i schopnostech to auto sehnat. A to nemusi jit ani o dovoz, co kdyz nekdo u tuzemskeho auta za 25 ukeca prodej za 15?
Jediny spravedlivy system je z tech finskych vesnickych zavodu, kde to auto musis prodat kdyz ho nekdo bude chtit. Tj. maji pravidla otocene - nakoupit sice muzes za vice, ale nesmis to za vice prodat. Kdyby to bylo na plechcupu tak asi nikdo neriskne prijet s MG TF =D

Ro
RobinP
08. září 2016, 11:59
0

moje MG TF ale neni za Plechcupovou cenu. Dá se za ní sehnat, ale ne verze 160. Pro verzi 135 se tam ale dá dojet a ještě zůstane na rohlík a šunku :)

An
Andre
08. září 2016, 12:03
0

Ale vždyť jsou semislicky na Plechcup zakázaný, pokud se nepletu. Na Trackday s nima můžeš, ale na závod musíš mít obyčejné gumy.

Ro
RobinP
08. září 2016, 12:30
0

Semislicky obouvaj na předních místech všichni. Zakázaný jsou slicky, semislicky jsou povolený.

Ev
Evlo
08. září 2016, 14:09
0

Me vysel dovoz na 15 000, 2xletenku i trajekt jsem kupoval den predem, podle me se jde realne dostat na 7 s jednou letenkou a trajektem rozumne dopredu.

Ev
Evlo
08. září 2016, 14:12
0

Nevim teda na jakych gumach s miatou pojedu, rozhodne ne na semislickach, budto na letnich cinskejch, nebo na letnich co k tomu byli nejaky podivny, ale lepsi pro zavod. Semislicky neuznavam na plechcup. Miata se naklani silene. Byl jsem i v sosne trenovat/testovat a popravde to nevidim na nejaky super vysledek, obzvlast kdyz nejsem nejaky susper ridic.

No uvidime v nedeli!!! Game on!

Ev
Evlo
08. září 2016, 14:13
0

Nitram - za me, jakozto, ze si nemyslim, ze 15 000 limit vznikl nahodou, nemam proti pravostranym autum nic, dovozovou cenu v potaz nebrat, ale semislicky me prijdou moc, ale nastesti to neorganizuji.

Ro
RobinP
08. září 2016, 18:33
0

To máš těžký, já třeba koupil i semislicky a povezu je sebou. Na závod je nejspíš nasazovat nebudu, ale určitě se na nich chci svézt. Dokonce zvažuju, že bych půjčil auto bez a následně na semislickách, aby si lidi udělali představu, jak propastnej rozdíl to je. Svezení na slickách (nebo semislickách) je návykový, je to děsná legrace, mnohem větší, než na klasickejch gumách. A jak jsem psal, odhadem prvních 5 aut (v pořadí) mělo nandaný semislicky, co jsem si stačil všimnout.

Woyta
08. září 2016, 21:03
0

Slicky bych verejnosti nepujcoval. Limit je kousavej. Vyzkouseno na plechy Colory. (Ja ji jen pretocil) Ale na Skrckoj na cumaku fungovali luxusne. Pak jsme davali na Skrcka Nankangy NS2R ale ty pak dost zvysujou naklady. Pro verejnost fakt spise levnejsi gumy.
BTW slo by se domluvit, ze az pojedete pro Clio, ze by jste se mi koukli po HLSD diferaku z Nissanu Silvia S15 (cca 15k) ci pripadne sedacky z Nissan Skyline GTR (R33, R34 cca 7k). Muj dodavatel dilu z UK tohle neumi.

Ro
RobinP
08. září 2016, 23:11
0

Ono je "veřejnost" a veřejnost. Dá se to separovat podle stylu jízdy a časů. Já tohle budu striktně hlídat, poňáč nadšenej jouda nadělá strašlivou paseku, ale je pár lidí, který to v ruce maj, nebo s trochou cviku mít můžou. Ale to se uvidí :).

Jasně, nevidim v tom problém. Já si povezu spojku a ráfky na MG. Umim si představit k tomu něco přihodit, pokud se to vejde do kufru, kde nebude David :).

Woyta
09. září 2016, 00:22
0

Nikdy nevis kdo ti vleze do auta. U E36 316i jsme delali public test bratrankem. Skoncil v hodinach v kazdem kole. Takze Bawo pujcovat nebudeme. Ale s protonem jezdil OK. Protona taky par lidi co si ho pujcilo, dokazalo pretocit.

Uvidim jestli se v nedeli dostanu do sosny. Jinak to asi probereme pres autickare.

M P
09. září 2016, 08:20
0

Cože? Jako Skrčka přetočit se bych viděl moc rád. Působil na mě jako velice hodné auto...A nebo jsem jel moc pomalu:)
Jo, to bude ten důvod, já řídím jako důchodce.

Rien
09. září 2016, 12:27
0

my mame na 306 taky ty nankangy ns2r. Ani nevim jestli jsou to semi slicky nebo ne, ale hlavne maj bejt ty gumy homologovany pokud vim

František Čáslavský
09. září 2016, 12:42
0

Jo, musí být homologovaný pro silniční provoz. NS2R jsou tuším UHP...

Ro
RobinP
09. září 2016, 14:47
0

NS2R jsou ve dvou (možná i více) verzích. Se směsí s tvrdostí 180 a s tvrdostí 120. Verze 180 je něco mezi semislickem a UHP a 120 je v podstatě čistkorevnej semislick. Každopádně ta 180 je hodně lepivá, s klasickou silniční gumou se to moc srovnávat nedá. Koupil jsem je taky, budu je mít sebou a budu je testovat na čas na kolo, tak pak bude objektivní porovnání času silniční gumy a semislicku.

František Čáslavský
09. září 2016, 16:09
0

Jo, já měl v hlavě tu "street" směs 180, uvažoval jsem o nich, ale byly zrovna v mým rozměru nesehnatelný.

Bigg.I
08. září 2016, 10:18
0

Paradni clanek, hltal jsem kazde slovo a smal se skoro porad. Ziju v UK a vim jak tam jsou lidi "spolehlivi" :D takze me neprekvapilo to, ze typek nema klice od auta a ani to, ze nereagoval na maily.

Muj pobyt v UK se uz krati a premyslim, ze bych domu misto letadlem cestoval autem co si tu koupim. Auto v cr nemam, takze bych s tim zkousel zit jako daily. Rozpocet mam 1000 liber a absolutne nevim co chtit :D.

Pritelkyni se libi Mini Cooper a za tu cenu se daji sehnat.. videl jsem i nejake imprezy... napada vas jeste neco? Nebal bych se i neceho starsiho, mam slabost pro hranaty krabice z 80tek a 90tek. Diky

reagovat
Ro
RobinP
08. září 2016, 10:51
0

Děkuji :).
Na to je v obecný rovině v podstatě nemožný odpovědět. Měl bys specifikovat, jestli to má bejt dovumístný, kabrio, nebo naopak něco velkýho, nebo .. Já třeba pro třetí cestu pokukuju po třech autech. Clio je jasný a podle všeho to bude skvěle zábavný auto, pak po RX8 (z hlediska spolehlivosti ho doporučit nemůžu, ale z hlediska točivý zadokoly, se kterou bude kopec legrace jednoznačně ano) a MR2 (cca 2000 rok). Všechno se s trochou štěstí a dobrý vůle vejde do Plechcupový ceny. S dvojnásobnym rozpočtem si můžeš vybírat. Ale jsou to všechno auta spíš na blbnutí, než na denní používání.

Bigg.I
08. září 2016, 13:30
0

Popravdě? Nehledám nic do plechcupu, rychle jezdím jen na simulátorech a vlastní auto stále nemám. Budu potřebovat jen něco na občasné pojížďky po městě a občas se dostat k rodičům cca 8O km, což zvládne jakékoliv auto. Spolehlivost ani tolik nehraje roli, případně nepojízdný vůz je kam odložit :D. Hledám něco co mě zabaví v rámci normálních rychlostí a je to celkově zajímavé auto a jde spíš o ten pocit z řízení. Auto by bylo primárně pro dva. Jsem celkem ujetej na staré věci typu Ford Escort RS, Ford Sierra, Honda Prelude, Porsche 924 a podobné nesmysly. Youngtimery nebo i veterány klidně. Projížděl jsem inzerce co se dá sehnat a zatím mi přijde nejrozumnější to Mini, ikdyž je to sakra gay povoz.

Ro
RobinP
08. září 2016, 18:39
0

za 1k GBP najdeš hromadu aut. Já bych jako auto na sem tam ježdění s velkym funfactorem a rozumnou spolehlivostí a dokonce i spotřebou, která do týhle rovnice moc nepatří, vybral MR2 od roku 1999. Za 1k už při troše hledání koupíš pěknej kousek. Anebo pokud tě netlačí čas a máš nějakýho kamaráda, kterej by jí dal dohromady, tak by stálo za prohlídku tohle: http://www.ebay.co.uk/itm/2000-TOYOTA-MR2-ROADSTER-VVTI-BLACK-salvage-spares-or-repair-/272365856781?hash=item3f6a45280d:g:9JYAAOSwdzVXn0vw.
Bude imho končit pod Plechcupovou cenou. Kdybych měl čas a někoho tam znal, tak jí koupim sám.

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
08. září 2016, 12:06
1

Je to hodně zábavný čtení, i když teda sám bych ty horký chvilky zažívat nechtěl. :-) Je vidět, že na idiota člověk narazí kdekoliv na planetě.
S tím MG bych se svezl moc rád, ale bohužel o víkendu jsem zase mimo republiku, tak třeba někdy příště.

reagovat
Sklenk@
08. září 2016, 12:11
0

Super článek, co mi zvednul náladu u pauzy na oběd... Klátím se tu smíchy :-D

reagovat
PeterLuk
08. září 2016, 12:23
0

Ty vole :D To znie až k neuvereniu. Ale, keďže viem, aké komplikované môže byť už len cestovanie (bez funkčného auta v rodine) po Slovensku, tak tomu samozrejme verím. O to viac obdivujem tvoju odvahu niečo takéto podniknúť. No a navyše, článok je výborné napísaný a po smutnej správe z rána mi vylepšil náladu.

PS: motokorára, to je nejaký nový vynález? :D

reagovat
Ro
RobinP
08. září 2016, 12:32
0

Motokára tam bude FC, s manuálnim šestikvaltem. Zrychlení kolem tří vteřin :). Půjčení všech tří strojů připravujeme ve spolupráci s redakcí. V krátký době by měli zveřejnit bližší informace.

PeterLuk
08. září 2016, 13:23
0

By som aj skočil, keby bolo na čom :D

Ev
Evlo
08. září 2016, 14:47
0

Jako ze s motokarou s maunaelm a buh vi jak silenym motorem se bude jezdit mezi auty?1?1?1?

Ro
RobinP
08. září 2016, 18:40
0
An
Anglan82
08. září 2016, 13:04
0

Jestli priste poletis do Birmingham, tak se stavna kafe. Postcode b62 ( at vis kde hledat auto ) :)

reagovat
Ro
RobinP
08. září 2016, 18:41
0

Dobře, beru tě za slovo, akorát mi zkus nějak přehodit kontakt :). Díky

Ma
Machy
08. září 2016, 14:03
-1

Ahoj, pojistku si zase resil pres kamarada viz. kontakt v minulem dile ? Jinak net v notasu si resil nejakou GB datovou simkou ?


Diky

reagovat
Ro
RobinP
08. září 2016, 18:42
0

Jj, pojistku jako minule. Na MG byla za 700,-. Internet mám 100MB na den v ceně běžnýho paušálu, pak to jede dál, ale pomalu.

Ro
RobinP
09. září 2016, 08:38
0

A díky za nabídku, může se stát, že jí využiju :)

Ev
Evlo
09. září 2016, 10:17
0

K tem sim, ja kupoval nejakyu E neco Asi EE s 1gb po aktivaci, ale v zakladu bylo 50MB (bez aktivace), takze mam furt ten aktivacni kod a muzu tedy 1GB dat prodat :D, 50MB me vystacilo na navi na trajekt, stahnuti zeleny karty a jeste facebook report z cesty na trajekt.

Ev
Evlo
09. září 2016, 10:27
0

zapomel jsem dodat to nejdulezitejsi - sim s 50mb 2,5gbp, 1gb 10gbp

Londoner
08. září 2016, 14:05
0

Clanek super, uplne ty angliky vidim ;)

To clio 182cup, ale bud o "kapku" vic ne? Vidim je tu od 1200 liber. Kdybys potreboval pomoc v okoli Londyna (SW) tak se ozvi :)

reagovat
Ro
RobinP
08. září 2016, 18:44
0

Daj se koupit za dobrý peníze. Jeden mi utek, byl za 400GBP. Měl prokopnutý dveře. Tlačil jsem prodejce na cenu, až to prodal někomu jinýmu. Je pravda, že od zveřejnění do prodání to trvalo přesně 1h a 27min :). Stačí bejt trpělivej.

Al
Aleš K.
11. září 2016, 11:39
0

Nějaký tip na inzertní servery v GB? Něco na způsob buď bazoše tu unás, nebo tipcars.com apd. Vím snad akorát o autotrader.co.uk ale musí toho být určitě víc.

Pe
Pedro
08. září 2016, 14:11
0

Vynikající! Po MG taky pokukuju, u toho angličáka by mi ani nevadilo to pravostranné řízení:)

reagovat
Ro
RobinP
08. září 2016, 18:45
0

Přesně jak píšeš. U toho MG to naopak beru jako plus. K němu to jednoduše patří.

ka
karel
08. září 2016, 16:58
0

MG bych si rad pujcil :)

reagovat
MG
MGRR
08. září 2016, 17:07
0

Vy jste střelci, tohle jsme dělali v devatesátých letech s auty na vrakoviště, ale z GB jen přes on-line aukce, na burze v přístavu. Kamion jej 10t přiveze jako vytěžovák z GB až sem, přitom si můžu užívat na druhém konci světa dovolenou. Jednou nám takhle přivezli čtyřicet Roverů, Range Roverů a MG najednou, to byl mazec... ještě po 1/2 roce jsme nebyli schopný o všech autech vše vědět :) Vše šlo na díly v CZ. Dnes už Rovery nedělám a s GB nechci mít nic společného, tamní majitelé jsou prostě prasata a ty auta podle toho technicky vypadala :) V CZ je majitel roveru poznat na sto metrů a nemusí ani promluvit. Když Roverák mluví, chce starší blatník v laku za tisícovku a diví se, že není s montáží :) Je to pro ně taková Favorit, Felicia, Š120. Ten puch tmavého obyvatelstva z těch aut cítím ještě dnes. V MG jsou ty motory špatné, oni vlastně MG Rovery nemají jediný dobrý motor. Snad jen stará ropa SDI najezdila někdy milion. Ty 1,8 i v MG a freelanderech, to byla lahůdka, zapadlé vložky... kdysi skvělý byznys pro nás, ale dokázali jsme předem odhadnout horizont trhu.

Mám tam myslím ještě MGTF zářivě modrý P nárazník s nevídaným spodním lízátkem za 4t, a oba originál zářivě modré P i Z nárazníky MG ZR za 6 oba :) myslím 2.0KV6 vzácné motory a blbiny kolem.

reagovat
VoFi
08. září 2016, 19:19
0

Sakra.. delší dobu mám chuť vyrazit do UK pro MG ZR a za pomoci dílů z mého Rovera ho přestavět na RHD. První článek popisující výlet pro Peugeota mi ukázal že to lze. Po tomhle článku už ale skoro vybírám účet a objednávám letenky :D Snad ode mně Rovera někdo koupí dřív, než udělám nějakou blbost :D

reagovat
VoFi
08. září 2016, 19:23
0

LHD.. chyba se vyskytla, ups :D dávat volant z prava do prava by asi jaksi moc nešlo :D Samozřejmě jsem myslel přesunout volant do na levou stranu. Jen si nejsem jist, jak by to bylo po papírové stránce, to si musím zjistit :)

jagy
08. září 2016, 22:33
0

Zava u Clia bylo nejspis spatne casovani kolo saci vacky. Nemelo by se nic posrat, jen to dela bordel a nema plny vykon/prubeh. Jestli to bylo levne, tak mozna skoda, ale chapu ten risk cesty...

reagovat
An
Anglan82
09. září 2016, 11:03
0

Napis na chorovsky.daniel@gmail.com, mobil se mi nechce zverejnovat

reagovat
Nedy
09. září 2016, 11:37
0

Super článek! Na jakých servrech auta v GB hledáš? Sám přemýšlím, že bych si pro něco zajel... :-)

reagovat
Ro
RobinP
09. září 2016, 14:50
0

Díky. Primárně ebay.co.uk a gumtree.com.

An
Anglan82
09. září 2016, 22:43
0

Co autotrader.co.uk ?

An
Anglan82
09. září 2016, 22:26
0
reagovat
Ro
RobinP
10. září 2016, 01:45
0

Hezký, ale podle mě zbytečně těžký, budeš tak o 300kg těžší než PUG s přibližně stejnym výkonem. Krouťák bude větší, ale špičkový otáčky (hádám) nižší. Takže na okruh celkově míň vhodný. Ale zajímavý to auto je bez diskuze.

An
Anglan82
10. září 2016, 12:51
0

Je to v rovine - rad bych. Ale logistika toho planu je asi nerealizovatelna. Dojizdet z UK na trackdaye do CR je asi blbost. Plus s 2 detma nemam tolik volna.... ale myslim ze by 206tku docela prohnalo, parkrat jsem v tom jel a tahne to jak urvane. Az clovek neveri ze tam je 180 koni

Me
Mendoza
13. září 2016, 12:31
0

Ahoj,
mohu poprosit o server, který se Vám na hledání aut osvědčil? V kontinentální Evropě znám mobile.de nebo autoscout24.de, ale v GB si nevím rady.
Moc díky za fajn článek

reagovat
Londoner
13. září 2016, 16:20
0

O par prispevku vyse to mas napsany.

Lišák
16. září 2018, 10:38
-1

Robine, moc pěkný článek.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem