načítám data...

Nadšený autíčkář v Octavii TDI? Všechno v pořádku.

Modla českých rodin a nejběžnější fleetové vozidlo bývá cílem opovržení automobilových nadšenců jakožto zcela uniformní a bezduchý přepravník pro masy. Jenže já si myslím, že je fajn. A taky si myslím, že Golf GTI je smysluplnějším autem, než Mégane RS Cup. Uhodnete proč?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Jak to tak bývá, všecko začlo nad pivem, kdy byl jeden kamarád nařčen jiným, že je vohnout a ne žádný automobilový fanda, protože používá jako denní vozidlo Octavii s turbodieselem, což by žádný pravý automobilový fanda nikdy nemohl dopustit. A co z toho vyplývá?

No hlavně, to, že být automobilovým nadšencem, prezentovat se tak nebo tak bývat označován, je občas ošidné. Lidé stejné kategorie od vás poté očekávají určitý status, určité chování a zejména výběr určitých vozů, ve kterých si budete vozit vaše ctěné pozadí. Očekávají také, že před konzumními pozlátky dáváte přednost těm podstatným věcem, jako je kvalita jízdy, vyspělost podvozku, odezva ovládacích prvků nebo charakterní motor. A jak potvridla i ona debata nad pivem. Status automobilového nadšence se pak zejména v teoretickcý rovinách internetových kovbojů prakticky vylučuje s vlastnictvím nejmasověji prodávaných automobilových produktů, jejichž nejzářnějším a nejprofláklejším případem je Octavia motorizovaná vznětovou jednotkou s označením TDI. Stručně, dotyčný kamarád by měl jezdit spíše v šestiválcovém BMW, nějakém nabušeném hot hatchi nebo přinejhorším alespoň v jízdně příjemné Mazdě. Ale rozhodně ne v Octavii, která je pro zapřísáhlé odpůrce konzumu ztělesněním snad všech smrtelných hříchů, kterých se autíčkář může dopustit.

nemá to charmisma, nemá to duši, je to jen pixle k přepravě

Máte-li v garáží Octávku TDI, pak jste u mnoha entuziastů mrtví autíčkáři, protože automobilový fanoušek a entuziasta by nikdy nic jako Octavii TDI neřídil! Má to tragický rakovinomet místo motoru se směšným rozsahem otáček, zcela nezáživný podvozek, jehož jízdní vlstnosti jsou smířlivě označovány jako bezpečné a navíc to bezprecedentně moc asociuje bezduchost a bezradnost při výběru. Nemá to charisma, nemá to historii, nemá to duši, je to prostě jen pixle k přepravě, která do světa křičí "auta mě nebaví, proto mám Octavii".

Přiznám se, že před nějakými deseti lety jsem tento názor také zastával a "Octavie v naftě by mi přes práh garáže nikdy nesměla" bylo mé oblíbené heslo, které bych u piva onomu kamarádovi s radostí vmetl do tváře. Naštěstí člověk s přibývajícím věkem dostává rozum a já postupem času pochopil (nejen díky několika případům z okolí), že na vlastnictví Octavie nic antipetrolheadského není a v garáži ji má nejeden nadšenec, který jen potřebuje uvažovat trochu racionálně. Cože je tedy nadšeného a skvělého na tom miláčkovi českých rodin, když ho tady vychvaluju pomalu jako svatý grál beznínové hlavy? Vůbec nic. Jen je snadno servisovatelná a provozně relativně nenáročná, takže místo vedle v garáži může majitel vyplnit třeba šílenou plackou nebo vypiplávaným youngtimerem, které garáži s Octavii dají najednou onen nadšenecký punc. Ne nadarmo se říká, že slušný člověk potřebuje auta dvě a to je i případ mého kamaráda, jemuž vedle Octavie parkuje jedna stará a velmi uřvaná věc. 

A já ho zcela chápu. Mohl by mít třeba ono benzínové BMW, nebo výkonný hot hatch, ale raději obětuje cosi ze všední radosti a za uspořené peníze přidá radost čistě víkendovou. Ono totiž hledat všední radost je většinou dosti obtížné. Možná máte to štěstí, že dojíždíte na nejobvyklejší potřebná místa po krásné a liduprázdné okresce, ale vězte, že 90% populace se prodírá skrze přetížené hlavní tahy či ucpaná města, kde se nedá dělat nic jiného, než bezmocně plynout s davem a přesné řízení, sportovní projev motoru nebo výtečný podvozek si rozhodně neužijete. A stejná pravidla platí v případě, že vezete omezovač otáček a laterálního zrychlení v podobě některého z členů rodiny.

když je vám způsob jízdy nucen okolním provozem, omrzí se vám i řízení porsche

Při takových způsobech přepravy pak tak nějak stačí, že všechno funguje a nic vás neotravuje, což jsou přesně aspekty, jež mají vozidla koncernu VAG zakódována hluboko v genomu. Stručně řečeno, když je vám způsob jízdy nucen okolním provozem, omrzí se vám řízení i v Porsche a bylo by plytké vyčítat někomu, že takové chvíle tráví za volantem obyčejného sluhy s turbodieselem. A již slyším další argument – proč si tedy dotyčný nekoupil alespoň naftového Focuse nebo Mondeo, jež přinášejí podobné aspekty a donedávna byly řidičsky bezesporu přitažlivější? Ruku na srdce – pořád to jsou jen naftové kombíky. Přestože dokáží hltat zatáčky tak, jak se o tom Octavii ani nezdá. Ale je to opravdu tak velký rozdíl, aby byl důvodem považovat majitele Mondea za petrolheada jako Brno a řidiče Octavie za zapšklého nekreativního tvora?

Pak je tu varianta staršího a výbavou napěchovaném sedanu vyšší třídy, ve kterém by se člověk vezl kvalitněji, tiššeji a pohodlněji, jenže ty provozní náklady…  Peníze, které by člověk utratil nevyužitím potenciálu něčeho mimořádnějšího, pak může použít dle mě daleko "smyslupněji". Na cestu, kterou nemusí podiknout v autě, které nepotřebuje, ale chce, a jež je mnohem intenzivnější a je zatíženo jen minimem kompromisů. A je jedno jestli to je  nová MX-5, starší S2000 nebo Jaguar na veteránských číslech.Dá se takovému člověku vyčítat Octavie? Samozřejmě, že nedá! Znamená to snad, že to tak funguje na všechny? Samozřejmě, že nefunguje. Ale o těch štastných ildech, kteří denní rutinu za volantem tráví na krásných cestách, dnes nepíšu.

Takže už zbývá jen dovysvětlit to o tom Golfu GTI a Meganu RS. Jistě tušíte kam mířím. Chraň bůh, abych měl něco proti Renaultu rodokmenu RS, jehož místo je již několik let pevně ustáleno na špici segmentu hot hatchů. Já jen, že je to pořád jen hot hatch – auto, které má snoubit sportovní nadání s každodenní použitelností, neboť to je jeho hlavním účelem. Má být tedy něčím, jako Octavia TDI, jen s poněkud větší mírou radosti, výkonu a charakteru… …a bohužel také TCO. To, že leze do zelí pravým sporťákům a na Nordschleife přepisuje historické tabulky je fajn, ale v důsledku je pořád tím nejlepším receptem na hot hatch něco jiného. Nalezení toho pravého balancu mezi sportováním a každodenní přívětivostí, kterou po většinu generací tak perfektně snoubí Golf GTI a proto je také nejprodávanějším autem svého segmentu. Diskutéři na internetu sice mohou mít úplně jiný názor, ale jsou to jen diskutéři… Megane je jistě zábavnější, rychlejší a řidičštější, ale v běžném životě přináší drobné ústupky a pořád je to "jen" hot hatch, omezený svou platformou a koncepcí. A ten nikdy nenabídne tak intenzivní zážitky jako něco placatého, puristického a případně i dekapitovaného, co movitý majitel zaparkuje do garáže vedle rychlého a řidičsky příjemného GTI na ježdění kolem komína a vytovří tak velmi velmi smysluplnou garáž…

Takže až se někdy budete ušklíbat nad někým, kdo jezdí v Octavii TDI, myslete na to, že může být nadšenec do aut tělem i duší, jen má poněkud racionální přístup a trumfy nechává schované v rukávu garáži.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

..
..
03. června 2015, 13:40
0

Smyslem Octavie (a Škody obecně) není být výjimečná, ale naopak úplně normální a obyčejná. To auto je udělané tak, aby dělalo přesně to, co od něj většina lidí čeká a vyhovovalo co největšímu počtu různých typů zákazníků. A myslím, že se jí to daří-pokud kdokoli zvyklý na běžná moderní evropská auta sedne do Oktávky, tak se s ní dokáže většinou velmi rychle sžít, a je jednou, jakou značku jinak sedlá. Prostě sedne a jede, nemusí si zvykat na neobvyklé uspořádání ovládacích prvků, specifické jízdní vlastnosti, ...

reagovat
Ev
Evlo
03. června 2015, 14:08
0

Tak ja, bohuzel, Autíčkář jsem, a planuji nevlastnit zadne auto, protoze proste ten servis nezvladam :(, ani u noveho.

reagovat
František Čáslavský
03. června 2015, 14:10
0

Dej vědět, za kolik mi dáš MX-5 :)

Pa
Panda
03. června 2015, 14:11
0

No prosim, at si jezdi kazdy cim chce, to je uplne jedno. Ovsem pouze do te chvile, nez se dozvim, ze to jede za 5 dokopcetykravo 150 v levym pruhu, pojede to baworaky a este to ma ten velkej kufr, mamo! :) Jasne, je to prehnany, ale tenhle druh lidi je podle me pricinou, proc se na oktavku dost lidi diva skrz prsty. Dalsi cast ji nema rada proto, ze na ni nemaji, a tak zavidi, protoze z vlastni zkusenosti je to celkem povedene auto. V tom souhlasim s clankem i komentarem vyse.
S

reagovat
martin_100
10. června 2015, 12:57
1

No přesně tak ty pohádky o tom jak tomu z kopce přibejvá nafta v nádrži a díly se válí za každou stodolou mě taky štvou.
Pak sem podívam do ceníků a zjistim že ty díly zas tak levný nejsou a každej Venca s francouzákem to taky nevopraví.
Ale je fakt že patřim do skupiny lidí co se na oktávky koukají zkrz prsty a s despektem. Ano nemám na ní. Ale nezávidím jí nikomu. Prostě a jednoduše se mi to auto nelíbí.... v žádný generaci. Jediná oktávka co se mi líbí má rámovej podvozek, hnaný zadní kola a z kopce jede i 90.
A myslim si že v dnesní době je na trhu spousta aut který je daleko rozumnější vlastnit než oktávku. Ale bohužel tu po letech kdy tu vládl rudej bratr převažuje názor že zahraniční auta sou drahý a nedají se na ně sehnat díly.

Kr
Krteček
03. června 2015, 14:12
1

Zajímalo by mě, kolik Vám škodovka začala platit, toto už je několikátý článek, kde se dozvídáme "jak ta naše škodovka jako není špatné auto ani pro toho petrolhéda, jsme rozumní, tak si ji kupmě žeano bla bla bla". Ne, nikdy mi tento sterilní bezpohlavní stroj před barákem stát nebude. Ptám se - na co doprčič kombík? To každý týden stěhujete skříně, ledničky atd.? V 90% procentech vidím pány f tdíčku f kombíku, jak jede sám a v kufru má leda tak tašku. I ten blbý kočár se dá narvat do kdejakého sedanu, tak žádné výmluvy. A ne, škodovka není výběr rozumu, ale masírky. Sám se s tím měl čest, s 1.6 na LPG druhé řady (samozřejmě kombi) a je to jedno z nejhorších aut, co sem kdy řídil. Během jízdy je to utrpení - řízení je strmé asi jak v autobusu, sedačky nepohodlné, vůbec to nejede (uznávám, to bylo motorem), všechno je šedé, černé, bez nápadu. Až je člověku z toho auta smutno. Proč si tedy nekoupit třeba Mondeo/Mazdu 6/Alfu 159/BMW 3 či 5? Auta, které dokáží to samé (ano, bohužel nekteré pojmou o celých 7 litrů méně nákladu! strašné, opravdu strašné...). Jako chápu tyto články na rádobyobjektivních webech jako auto.cz a podobné srance, ale ne tady. Ná stránce, která je mekou aut, která dokážou vzít za duši či za koule.

reagovat
Vavris Vavrisovic
03. června 2015, 14:44
0

Hurááá, už druhé nařknutí z úplatku - to je známka toho, že Autíčkář úspěšně roste! :-)
Vážně si myslíte, že by mi proudily peníze od Škoda Auto za to, že jejich produkt označím za bezduchý přepravník pro nekreativní lidi a v celém článku vlastně nezmíním jediné pozitivum? :-D

Článek není o tom, že si má každý koupit Octavii, článek přemýšlí, proč je v očích mnoha lidí člověk v Octavii automaticky za automobilového ignoranta, když to třeba dělá ze zcela zištných důvodů.

BobAsh
03. června 2015, 14:52
1

Mě a Vavrisovi zaplatila Škodovka jeden mylyjón korun každému. Adam s Ferniem nedostali nic a proto si prosadili do článku o nejhorších autech, která jsme řídili, dvojkovou Octavii 1.6 TDI.
http://www.autickar.cz/clanek/top10-auta-na-ktera-radi-zapomeneme/

Především je ale Octavia TDI v kombíku symbol - symbol auta naprosto dokonale nudného, ale také užitečného. Věci, kterou si koupíte, aby vás dopravovala z bodu A do bodu B, a vyžadovala při tom minimum námahy a investic. Myslím, že Vavris mohl stejně tak použít místo Octavie třeba Mégane v kombíku nebo libovolnou Toyotu, nebo libovolné MPV. Ale protože Octavia TDI se stala mezi českými petrolheady arcinepřítelem, dává smysl použít jako příklad právě ji.

A proč kombík? Protože proč ne. Na stejném půdorysu jako sedan nabízí nezměrně víc praktičnosti. Je sice pravda, že do některých sedanů se kočárky vejdou, a dokonce by se našla i kupé použitelná jako rodinná auta (Challenger, E Coupé), ale mám silnou obavu, že po několikerém městnání kočáru do kufru a snaze vecpat kolem něj i nákup, by to s ním člověka rychle přestalo bavit. Dokonce i bez oněch oněch zmenšených lidí, kteří vyžadují nezměrný prostor, je kombík velmi užitečná věc. Sice člověk 98% času vozí vzduch, ale reálně má auto stejně velké a těžké jako sedan, ale v případě potřeby si nemusí chodit půjčovat kombíky či dodávky od kamarádů :)

Pa
Panda
03. června 2015, 14:56
0

Teda takhle se prodavat za milion:) A este cestu do Worthersee ne?:D

Vavris Vavrisovic
03. června 2015, 14:57
0

Proč já se tu vůebc nemáhám s reakcema, když to Bobash všechno řekne za mě :-)

Jindřich
03. června 2015, 15:40
0

Já se nebudu označovat za petrolheada, jelikož je to momentálně nevhodné a nepetrolheadské ale přesto jsem už řídil nebo vlastnil dost aut, u kterých ty petrolheadské koule byly a prohlašuji, že s Octávií, potažmo s celou paletou Škody nemám absolutně problém.
Jako auto pro zábavu by si nikdo normální Octávku nekoupil (i když, když je Golf GTi tak dobrý, proč by měla být Octa RS špatná?) ale jinak nevidím jediný důvod, proč by si i ten petrolhead, který má nějakého jiného divocha na víkendy doma v garáži, nebo si prostě nemůže dovolit něco divočejšího, nemohl koupit tu Octávii. Je to kvalitní, lehce ovladatelné, řidičsky nenáročné auto, nic to nežere, díly stojí pár korun, válí se na každém rohu a umí to opravit každý Franta.
Tuhle averzi vůče škodě absolutně nechápu. A ty značky co navrhuješ jako alternativu, půlka z toho je vtip ne?
Servisovat pětkové BMW nebo Octávku opravdu není to samé, a to neberu v potaz, že za cenu slušné ojeté Octávky koupí od BMW o několik let starší vylágrovaný střep...

Woyta
03. června 2015, 20:18
0

No z bandy co se mota okolo autickare mam ke Skodovce nejblize ja a jeste mi Skodovka za moji praci opravdu plati. Ano uz jsem se podilel na nekolika katastrofach ceskych silnic. :) Jako ridici mi jejich produkce nic nerika. Ergonomie nevyhovuje, zadna zpetna vazba atd. Jako daily mam vykuchanej hatchback ve specialni edici polovrak a jako hracku mam japonskej sportak jeste stale vrak. Pokud STK neda jinak tak dalsi daily auto bude kombik. Konkretne Subaru Impreza (GT) MY1999. Vic prostoru pro veci kdyz jedu na trackday. Do hatche to mam obcas problem nacpat.

Jindřich
03. června 2015, 20:47
0

A nebo udělej auto na trackdaye z GT ;-)

BobAsh
03. června 2015, 20:51
0

JIndřich: Octavia RS je výborný auto, ale zábavná fakt není. Vůbec. Jen strašlivě rychlá. Nejzábavnější Škodovka, co jsem zatím řídil, byl Rapid 1.2 TSI :)

Jindřich
03. června 2015, 21:07
0

BobAsh: já netvrdím že je nejak extra zábavná, jen polemizuji o tom, když je údajně GTi tak super, proč by měla být octa o tolik horší.
Rapida 1.2 TSi jsem několikrát krotil, máme ho jako firemního otloukánka. Na občasné zablbnutí je to fajn, hezky se to vodí ale stejně bych jako pracovní a daily auto bral Octavii.

BobAsh
03. června 2015, 22:50
0

Jindřich: Nevím, s aktuálním GTI jsem nejel. Nedivil bych se ale, kdyby to bylo naladěné víc jako hot hatch a míň jako juniorské Audi.

Woyta
03. června 2015, 22:56
0

Jindřich Presne to je v planu. :) Daily racer. Ted tak funguje Proton ale kdo vi jak jeste dlouho. Reza v kombiku by bylo prvni rozumnejsi auto v me garazi. Vse ostatni jsou neprakticka auta. :)

Jindřich
04. června 2015, 07:00
0

BobAsh: Což mi nepřijde jeko špatná věc, pokud to chci jako auto na běžné jždění s tím, že mě, to občas chytne svezu se trochu rychleji. Kompromisy jsou víceméně vždycky špatně. Octavia RS ani Golf GTi, nikdy nebudou sportovní náčiní, tudíž mě by dávala větší smysl méně ostrá Octa, která bude super sloužit jako běžné rodinné auto ale občas se i trochu svezu, než Golf, se kterým se sice občas svezu líp ale v 90% času mě bude otravovat klasickými neduhy ostřejšího auta.
A pokud bychom se bavili o autě čistě pro zábavu, tak tam jsou obě auta naprosto mimo mísu, tady je z mého pohledu nejlepší jít o pěkných pár let nazpět...

Jindřich
04. června 2015, 07:02
0

Woyta: Nejsem si jistej, že bych chtěl jakoukoliv ostřejší Imprezu, obzvlášť starší, živit jako daily car ale proti gustu.... :-)

BobAsh
04. června 2015, 16:28
0

Jindřich: Problém Octavie je v tom, že je s ní prostě nuda. Mnohem větší zábava bude s Mazdou2 než s Octavií RS. s Octavií RS jde jet 180km/h na okresce a přitom se nudit.

Woyta
04. června 2015, 17:56
0

Jindrich: Zas tolik toho nenajezdim. Pres tyden mam sluzebaka a nejake to hopsadlo mam kdyz nekam potrebuju zajet o vykendu ci neco odvezt. Krome toho Proton zere stejne jak ta Reza. Tak proc si nepolepsit. :)

Ap
Apache
03. června 2015, 14:40
0

Už delší dobu mám pocit, že akorát vystřidala módní vlnu "petrolheadovství", vymezování se vůči neřidičským autům atd. modní vlna vymezování se vůči tomu vymezování. A už všechny ty články tady na tohle téma začínají být dost na jedno brdo...

reagovat
Vavris Vavrisovic
03. června 2015, 14:55
0

Tak redakce je složena z velmi liberálních jedinců, kteří moc nefandí demagogii na kterékoliv straně barikády - spíš než jako vymezování bych to viděl jako snahu o nadhled. Že jsme prosáklí naskrz benzínem je myslím z historie obsazení soukromých garáží více, než jasné :-)

Možná jsem to měl výrazněji zmínit v úvodu článku, ale vlastník Octavie už se zmohl na druhého youngtimera čistě pro radost, kdežto "útočník" už x-let mluví o placatém autě, ale místo toho pokaždé skončil u benzínového Focusu a milionu výmluv - a právě to mělo být sdělení článku, protože se jedná myslím o docela obecné téma.

Woyta
03. června 2015, 20:31
0

Ja si nerikam petrolhead ale car freak. Auta jsou muj zivot. Vyvojem aut si vydelavan na zivobyti, moje konicky jsou stourani se v autech, fotografovani aut, rc modely aut, PC hry s auty, filmy o autech a semtam napisu clanek o autech. O tom, ze mam dily na auto skoro vsude ani nemluve. :)

Adam Forman
05. června 2015, 07:44
0

Dovol, abych se vymezil vůči vymezování se vůči vymezování: Autíčkáři jsou sorta dosti nesourodá a na módní vlny moc citliví nejsme. Většinou píšeme co máme zrovna na mysli. Já (a nejspíše i Fernie) jsme jako správní autíčkáři-junioři hardcoroví a Octa mi nesmí přes práh. Právě na neshodě ohledně takových témat je vidět, že tady nikdo nic od škodovky nebere. Jinak by mi Bobash (ó slunce naše jasné) nedovolil propašovat O 2 1.6 TDI do top10 nejhorších aut...

Bubák2
03. června 2015, 15:38
0

S Octaviemi TDI Combi jsem nějaký pátek zažil a stejně nechápu, proč jsou tak masově rozšířené. Ani spolehlivost, ani provozní náklady, ani kupní cena a ani použitelnost v běžném provozu není o nic lepší, než u konkurence. Schválně nudný jízdní projev, vnější vzhled a interier zajímavý asi jako třídenní seminář o perspektivách hřebíku. Auto při delší jízdě vzbuzuje nebezpečnou ospalost. Vlastně i při kratší... Mimochodem palubní počítače mírně lžou o průměrné spotřebě. Auta jsou nesmyslně předražená. Nová i ojetá. Velikost kufru jsem nikdy nevyužil. Totiž velikost kombíku ano, ale nikdy ne úplně. A na spoustu věcí sem si tak jako tak musel tu dodávku půjčit. Těch pár litrů navíc oproti konkurenci mě prostě nevytrhlo.. Možná že mimo českou republiku se prodávají Octávie o dost levněji a dávají nějaký smysl, ale u nás vidím jediný důvod v pořízení to, že si spousta lidí myslí, že je to české auto a pak ještě samozřejmě mediální masáž a podvědomý nátlak většiny. Nakonec nebýt mi Octavia jako firemní auto předložena jako že buďto to bude Octavia, nebo Octavia, nebo Octavia, tak bych se v ní asi ani nikdy nesvezl.

reagovat
St
Stefan
03. června 2015, 15:49
0

Jo já jsem si taky měl podle všech koupit něco slabšího ,jelikož vlastním řidičák cca cca. půl roku .Prej to má být povinně český .=D Před řidičákem jsem byl pro Škodu nebo Renault .Ovšem řidičák jsem dělal na Mitsubishi Lancer 1.8 .Ze začátku jsem si připadal jak v nějakým závodním speciálu .Tvrdší podvozek ,tuhé řízení, ostré brzdy, motor docela charakternej .Nebyl jsem na to zvyklý, ovšem pak jsem si relativně rychle zvyknul. Ke konci jsem jezdil zatáčky dvojnásobní rychlostí, s převodovkou jsem se doslova pral. Po skončení řidičáku jsem si řekl, že to bude Japonec.Každý na mě koukal, a říkal mi, že se to kazí a že je to drahý. Jako by Škodovka nebyla poruchová a drahá. Tak místo Felicie 1.6Mpi 55Kw jezdím Almerou 1.4 64Kw.Motor má síly dostatek vzhledem na objem a podvozkově může jít kdejaká Felicie, Fabie i jedničkový Octavie doprdele, to mi věřte. ;)

reagovat
St
Stefan
03. června 2015, 16:01
0

A na doplnění :Před rokem jsem absolvoval 1100 kilometrů jako spolujezdec v Octavii III 1.6 TDI, ročník 2014. Byl jsem zvědavej na tu zadní tuhou nápravu. Jako neříkám, není to úplně špatný, ovšem takové divné rázy to dělalo. Moje stará Almera,která je z 98 má vzadu Scott-raselův systém, což je vlastně obdoba multilinku...

Ja
James
03. června 2015, 16:07
0

Můžu si také říkat petrolhead, když jezdím starou Corollou kombi, která je hnusná, nudná atd. přesně jako ty popisované vlastnosti Octavie? Má ale točivej motůrek a nezávislé zadní zavěšení... :)

Já myslím, že dvojková Octavia TDI zase tak dokonalej krok pro výšeuvedenousortulidí není, ze dvou důvodů: staré 1.9 TDI v jedničce byl opravdu takovej malej zázrak, jezdilo to skoro na vzduch, tahalo to vocpoda a bylo to velmi spolehlivé.
- Ty novější TDIčka ve dvojce se umí pěkně podělat, na vlastní oči jsem to viděl v servisu - nějaká ukroucená vykvrdlaná vahadla v hlavě, podpálené ventily a vše jen těžko nějak opravitelné. A to nebyla první, co jí tam servisák takhle řešil. Taky je tam víc kurvítek, a ta budou a také odcházejí. Celé je to citlivější a to dokáže pěkně smazat úspory za menší spotřebu vůči jednoduchému benzínu, to je sice otázka vždy všeobecně zda naftu / benzín, ale prostě rozdíl mezi starými dýzly první generace a novějšími ve druhé je a podle všeho né k lepšímu.
- Druhý důvod je, jak moc se to krade, falšuje, slepuje, stáčí atd., a jako bonus ty velice nadsazené ceny. Jinak zloději jsou naprostí profesionálové spřažení s prodejci / autoservisy a pokud si pro nějaké auto v noci jdou, tak s ním také odjedou a nikdo se nic nedozví a nic s tím neudělá. Vím podle případu ukradené Octavie mého kolegy.

Když k těmhle dvěma bodům člověk co chce spolehlivé nežeroucí uniformní kombi přihlídne a stále se bude snažit být při koupi auta maximálně racionální, dost možná skončí někde u Renaultu, Fiatu, Kia, cojávím... a bude to lepší volba.

reagovat
Ko
Kondik
04. června 2015, 15:06
0

Ja si nemyslim ze petrolhead musi nutne vlastnit nejakou silenost. Ja ku prikladu mam velice nudne vozidlo ale bavi me cist vse o nich, zeru casopisy jako nekdo likviduje na party pivo, novinky me zajmaji a divam se na znacky racionalne. V PC oblasti se pouziva termin Enthusiast , a neni to nutne clovek co vlastni top of the line vec. Jsem jak PC enthusiast tak Car Enthusiast. Ja bych to nazval pouze nejake misto na ztopeni nevyuzitych a volnych penez. Konicek, hobby.

Ku prikladu jsem nedavno na honda srazu na chodove ( nemam Hondu ale chodim an ty srazy kvuli nekolika exotum ) a byl tam kluk co mel rezi chycenou Felicii 1.6 , sedel tak a koukal na nas, vsiml jsem si jej tak jsem si dovolil jej oslovit a bylo na men videt takove to, ze se stydi svim zpusobem, ale rychle mu ta parta demizonu , ze to VUBEC ale VUBEC neni o znacce a kdyz jej to zajma at majitele vozu oslovi a sedne si do nej , osaha si veci a nasava tu atmosferu.

A o tom si myslim ze to je. Jezdi si s cim chces / mas na to / musis ... ale kdyz vidis neco co te zajma, ptej se, neosocuj a vsem nam bude hej. Ja se menim v militantniho blazna jen kdyz potkam protiklad, ktery je schopny zplivat Vipera GTS , protoze jeho vRS je jako pohodlnejsi a min zere a jede skoro stejne ... Na svaby nensaci ani atomova bomba :)

AD
ADix
03. června 2015, 16:37
0

Je to dobré pro firmy a lidi co neočekávají od auta nic víc než přepravu. Nějaké navázání spojení s podvozkem prakticky nemožné. Jako druhé auto k Miatě? No proč ne. V zimě si ji ničit nebudu :D
Pro odlehčení:

reagovat
JP
JP
03. června 2015, 17:18
0

Představa, že bude opravdový nadšenec do aut většinu kilometrů trávit ve zdaleka nejnudnějším autě široko daleko je pro mne asi tak stejně pochopitelná, jako že znalec vína bude každej večer lemtat krabicák, protože je to přece levný a o víkendu si pak může dát sklenku Chateau Margaux.

Můžu zodpovědně prohlásit, že jsem tohle už sám cíleně zkusil - koupil jsem si Fabii s myšlenkou vyzkoušet, jestli na denní ježdění nestačí něco úplně obyčejnýho, co mi ušetří spoustu peněz a pak si budu moct v garáži sušit nějakou ještě větší exotiku než obvykle. Rok po prodeji Fabie je výsledkem toho experimentu jen zděšení z toho, jak moc to nestačí a jak moc frustrující ten rok byl, přestože jsem pořád měl i víkendovku. Došel jsem k tomu, že právě dailycar je nejdůležitější auto, se kterym zažívám na silnici většinu zážitků a u kterýho si nejvíc užiju všechno to, za co se u něj připlácí oproti spotřební popelnici. Ano, podstatnou část běžný jízdy člověk stráví v kolonách, ale ten zbytek co se dá užít je v součtu mnohem delší, než nějaká víkendová vyjížďka "plackou" dvakrát do měsíce za pěknýho počasí. Snad tisíckrát se mi za ten "experimentální" rok do hlavy vkradla myšlenka, že tenhle úsek bych si přesně teď neskutečně užil, kdybych seděl v tom co stojí doma v garáži a ne v debilní Fabii. Stejně jako myšlenka, že si v tý koloně ani nemůžu vychutnat oblíbenou hudbu a rozjímat v pohodlnym křesle, ale musim se kodrcat s křivýma zádama a nechat si do uší chrchlat ty šidítka ve dveřích. Vlastně to auto bylo úplně kompletně ve všem na hovno a nic neumělo opravdu dobře s výjimkou převážení lidí na úrovni připomínající MHD. Octavie TDI všech generací samozřejmě znám a nějaký čas jsem v nich strávil, proti mojí ex Fabii nevidím citelný rozdíl (snad s výjimkou toho, že tam ještě k tomu všemu lomozí zemědělská technika).
Takže za mě: ne, člověk co je ochoten najet většinu svého nájezdu Octavií TDI v zájmu toho, aby si o víkendu (když teda zrovna bude hezky) mohl vyjet "plackou" není opravdový nadšenec do aut, ale jen někdo, kdo se o víkendu rád projede něčím výjimečným a jinak je mu to úplně jedno (podotýkám, že proti takovýmu přístupu vůbec nic nemám). Jsem ochoten ještě pochopit někoho, komu to nacpou jako služebák, ale že si to sám koupí, spokojeně to používá jako hlavní auto a považuje se za petrolheada? To je naprostá blbost, nebo pomatení pojmů.

reagovat
BobAsh
03. června 2015, 20:56
0

Lidi jsou různí. Znám spoustu lidí, kteří to mají tak, jak popisuje Vavris - denně jezdí střepem a o víkendu vytáhnout placku, veterána nebo třeba starou ameriku.

Já jsem na tom stejně jako ty - důležité auto je pro mě DD, cokoliv dalšího je nadstavba. Pokud mě moje DD auto nenutí se při odcházení od něj otočit a ještě jednou se podívat, je to známka toho, že jsem si vybral špatně. Proto mě tolik lákají různé kompromisní vehikly pro nadšence, jako jsou Mustang f turbu a f čtyřválci, Chargery s V6 apod. - protože chci mít možnost jezdit s něčím zajímavým denně.

Pa
Panda
03. června 2015, 21:02
0

Ohlednuti se za prave zaparkovanym vozem, zarucene pravidlo! A nepocita se, kdyz se divas, zda jsi zamknul nebo zhasnul svetla:D

Vavris Vavrisovic
03. června 2015, 21:34
0

Přiznávám se, že mě občas přepadají podobné schýzy a můj další DD bude určitě něco charakternějšího než Saab, který mě chce zabít klidem... A zcela chápu, že na to můžeš mít jiný názor, ale je to dost možná dáno právě tím, že jsi ve Fabii x-krát zažil situaci, kdy jsi toužil po víkendovce. Když si v paměti promítnu své cesty do práce a po dalších místech běžné potřeby, tak si podobnou situaci v uplynulých dvou letech nevybavuju... většinou jedu po rovné cestě anebo ve štrůdlu... No a pro všechny jiné příležitosti mimo špičku nebo na delší cesty sloužila "víkendovka".

A teď se možná budu rouhat, ale služební Octavia 2.0 TDI mi i přes svou tupost vůbec nevadila a na správné okresce jsem se v ní... ehm... dokázal zabavit... zabijte mě :)

Ji
Jirka
04. června 2015, 11:30
0

Naprosto s JP souhlasim. Kdo si koupí něco ve stylu Octavie TDI neni a nikdy nebude petrolhead! Už mi příde, že se za petrolheada bude označovat každej, aby to někomu náhodou nebylo líto. A Autíčkář mě trošku zklamal snahou o neutralitu. Půlka národa má TDI, tak o tom budem hezky psát, aby sme měli více čtenářů. Chápu, že čtenáře potřebujete (každý musí vydělat), ale ze začátku jsem váš web měl za trošku radikálnější (takovej českej Jeremy Clarkson). Mrzí mě, že tomu tak neni.

Vavris Vavrisovic
05. června 2015, 08:03
0

To mi vážně chcete říct, že člověk, který má na víkendy Fiat X 1/9 a vedle něj Spider Duetto čekající na renovaci má pomatené pojmy a není entuziasta jen proto, že jako rodinné auto používá Octavii? Ale no taaaak....

Nedy
03. června 2015, 17:28
0

Já se opravdu nedívám skrz prsty na lidi co mají Škodovku, sám jsem ji několika lidem doporučil. Jsou to dobrá auta, ale člověka nesmí bavit řídit. Pořád si myslím, že než Octavia, je vždy lepší varianta Mondeo/Mazda 6. Ty auta (ojetý) stojí stejně, servis není dražší a ani poruchovost rozhodně není větší. Jsou to navíc větší auta, takže většinou i praktičtější. Proč bych si teda proboha měl kupovat Octavii???

Jen doplním, abych nebyl nařčen z nenávisti, či pokrytectví, že jsem jednu Octavii kombi I 1,8 20V měl a chvíli provozoval ve své firmě. A proč jsem ji koupil viz výše? Protože jsem dostal nabídku, jež se neodmítá.

reagovat
Pa
Panda
03. června 2015, 18:41
0

Zajimavy poznatek: byl jsem parkrat pozadan, abych sdelil cloveku svuj nazor, pripadne poskytl doporuceni ohledne vyberu nove ojetiny. Kupodivu to zadani je obvykle tak presne vymezene, ze z toho vychazi jediny spravny vuz, coz v mnohem pripomina vyberova rizeni Policie / MV CR na ruzne sluzebni vozy:D Jedinym vozem, splnujicim tato prisna kriteria byla temer vzdy Octavia, pricemz zaznivaly krute nezvratne argumenty typu "japonec mi do baraku nesmi","Francouzsky a italsky auta jsou napi**", spolu s "to opravi kazdej Franta (jo jasne, napriklad vykuca DPF nebo dvouhmotu nahradi pevnym setrvakem)", vetsinou zavrsene pomyslnou tresnickou v podobne zminky o spotrebe a odkazem na bajnou spolehlivost techto vozu, coz znelo nejak jako "to jsou prece drzaky". Radostne vyrazy lidi ve chvili, kteri si o me, buhviproc, mysli, ze se v autech vyznam, kdyz jsem vyrkl ortel a Octavii jim "schvalil", by se daly prirovnat k radosti ditete, ktere pod vanocnim stromeckem opravdu najde vysnenou stavebnici Lego:) No proc jim neudelat radost, ne?:D

Pa
Panda
03. června 2015, 18:06
0

Mondeo a Mazda 6. Vyborna volba, navic jsou to o tridu vetsi auta, ac sama skoda tvrdi neco jineho. Takze vice mista, mnohem vetsi pohodli, na rizeni velice prijemna a zaroven zabavna auta. Mondeo Mk3 s 1.8 Sci, to je temer idealni rodinny daily driver. A kdyz uz teda kombik, tak ten se da pouzivat i jako stan, hlavne po FL, kdy se sedacky skladaji do roviny.

reagovat
Vavris Vavrisovic
03. června 2015, 18:13
0

Mondeo Mk.3 je super, jen ten 1.8 SCi je krom spotřeby vážně slabým článkem. Když jsem s tím "uháněl" do kopce, měl jsem chvilku pocit, že to je pokažené, ale ono ne, ono to vážně tak nejede :-)

Pa
Panda
03. června 2015, 18:32
0

Aha, tak to jsem se spletl. Mozna to byla normalni 1.8. Kazdopadne to otroci doma v motorizaci 2.0 TDDi, coz je tragicky motor, ale relativne spolehlivy na meritka dieselu, nemluve o srovnani s TDCi. Jakkoli se to dobre ridi, cestovat vzadu neni utrpenim ani pro pomerne narocneho cloveka. Vetsi auto snad vubec neni potreba.
Prostorove srovnani s E39, byt se to muze jevit jako nevhodne, vychazi opet lepe pro mondeo, i kdyz ta E39 je, co se tyka vnejsich rozmeru, snad jeste vetsi. Navic majitele Fordu neustale bavi ostatni vtipy o tom, jak Furt Opravujes Ruzne Dily, nebo dle anglictinaru "Fix Or Repair Daily". :D

Trinom
03. června 2015, 20:52
0

Neboj, my Fordaři víme, že ta zkratka znamená Fun Of Racing Daily :-)

Woyta
03. června 2015, 23:14
0

Kolikrat ze uz jsi repasoval tu prevodovku? :)

Vavris Vavrisovic
04. června 2015, 08:21
0

Spíš si myslím, že to byla normální 2.0. 1.8 ve všech verzích je pro Mondieu prostě slabá. Jinak ovšem i po těch dlouhých letech výborné auto :-)

A prémie jsou vždycky prostorově skromnější, než mainstream..

ho
honzarov
03. června 2015, 19:59
0

Jak si člověk začne sám sobě ospravedlňovat vlastnictví Octavie, to už je na dobré cestě si ospravedlňovat život vedle tlusté manželky, neschopných děcek, bydlení v paneláku, Babiše a ubíjející práce. May to krásně popsal na příkladu, kdy jede rodina a manžel sedí vzadu. Tak si říkám, že něco z toho už vlastně prožívám.

reagovat
PepaSFI
03. června 2015, 20:31
0

Octavia že nemá charisma? Že nemá historii? Jsou lidi co dokážou celý hodiny otravovat nadšeným vyprávěním jak je to auto skvělý, co je v něm místa, hlavně ten kufr a jak to hustokrutě tahne vodspoda a jak to jede za třiapůl a tak dále. A hlavně jak je nejlepší stříbrná metla (pochmurně šedá) protože se to nemusí mejt. A ta historie? Vždyť je to vlastně první auto které po mnoha desítkách let trochu za něco stálo. Pro ctitele značky to byl příchod božstva. A když to navíc mělo motor co jezdil za málo, na lacinou naftu která se dala leckde sehnat ještě laciněji a ještě k tomu to jelo jako auto, ne jak ty diesely ve Felicii co se s tím musely jezdit zatáčky po dvou kolech protože to zrychluje jak nákladní vlak a kdyby se ubralo tak už to nikdy nezrychlí, tak to potom není divu že se Oktávka stala etalonem pro několik generací. Že to vlastně žádný zázrak nebyl, že nám jen chybělo pár desítek let zkušeností, to je vedlejší.
Jo chápu to, sice sám to auto považuju za nevzhledný, jízda v tom je nuda, v TDI jsem otrávenej i jako cestující, vidím na tom spousty chyb který by tam být nemusely ale chápu to. Je to pro spousty uživatelů ta rozumná volba, ikdyž často úplně iracionální protože to vůbec není laciný, vůbec to není bezproblémový, ani ten provoz a údržba není žádná hitparáda, vlastně to ani nějak moc netahne vodspoda, ono je to tak nějak stejný jako ostatní auta. A pak může být tou rozumnou volbou nic neřešit a prostě pořídit si Oktávku, naftovou, kombíka co má barvu jako mrtvý kanál analogové televize. Táta máma děti pes, kupa věcí a ono to prostě jede. Výkon stačí na celkem bezstarostný pohyb po silnicích a běžné manévry jako předjetí náklaďáku nečiní potíže. Pohoda klídek, není co řešit, nic proti tomu.
Tak proč kurvadrát má pořád někdo potřebu předvádět jak mu to hustokrutě jede? Proč každej druhej naftovej jehovista musí blbě předjíždět?

reagovat
Pa
Panda
03. června 2015, 20:56
0

Protoze, jak jsem psal vyse: pojede to BMW, Audi, proste vsecko:D Hlavne predjizdeji z male vzdalenosti s rychlosti stejnou, jako predjizdeny objekt, pak zavali plastovy pedal do plastoveho koberecku, vuz se zachveje jako kotel pod tlakem, vyleti saze, dym a mozna kusy DPF, teprve pak "mocny" zatah, ktery ovsem se rostoucimi otackami pomerne rychle uvada a ono to nejak nejede. Takze to chce dalsi kvalt. A nebo tohle cely udelas s vyssim kvaltem uz od zacatku, jenomze v ten moment to nezrychluje tak, jak by clovek cekal. Ostatni projevy jsou stejne. A ted co s tim. Kamion uhyba, sec muze, temer pravymi koly osekava patniky, protijedouci, casto podobni strelci, drzi puvodni stopu s koly na stredove lajne do posledni chvile a rodine na zadnich sedackach stihacky silnic prvnich trid se pred ocima promita uplynyly zivot... Parkrat jsem to takhle zazil z pozice protijedouciho, predjizdeneho i toho ucastnika promitani na zadnich sedackach, spolehani na ten fenomenalni zatah vocpoda muze byt kurva smrtelny. Navic nektere zavodniky neskutecne vybudi treba pritomnost vseobecne znameho rychleho vozu. Treba plusminus predpisova jizda za volantem WRX STI dokaze v nekterych lidech probudit primo lovecke instinkty.
Abych ale jen nehanel tyto dieselove jagdgeschwadery, parkrat jsem vyzkousel pilotovani takoveho pristroje a musim uznat, ze clovek se tim necha snadno osalit. Ve meste pri 60 na trojku to zrychluje obstojne, ale po ceste z mesta nalozis dalsi 3 studenty vezouci si domu plne batohy spinaveho pradla a prazdnych zavarovacek, dotankujes za 200 kila, abys dojel a je vymalovano. Vuz ztezkne o 300kg, rychlosti se zvysi o 20 a z puvodne snadneho predjizdeni se stava patecni boj o zivoty mladych, tydnem studia unavenych lidi na jedne strane a cestaku pospichajicich zpet do kanclu na strane druhe.

bi
bitner
04. června 2015, 09:22
0

@Panda: ROFL Ochcavka je uz proste takova. Cesky sen. Pri hodnoceni se od toho nejde zcela odpoutat. Pritom to samozrejme spatne auto neni, ale taky tam neni co vychvalovat. Par desitek tisic jsem s tim najel jako sluzebnim (OII 1,9 TDI 77 kW) a zajimalo by me, kde se bere ta mantra o tom, ze je tam vse, jak ma byt. Pro nejakeho konfekcniho hlucheho ridice mozna. Me tam vylozene sralo hodne veci: neustaly brum motoru, po kterem me po 150 km trestila palice, debilni masivni stredni tunel, ze ktereho mam jeste ted pravou holen do oblouku, tvrdy uskakany podvozek a sedadlo, ze ktereho me spolehlive po tech 150 km rozbolela zada.

mq
mq
04. června 2015, 02:17
0

Dobre napsana recenze na octavii :)

Taky se mi libi octavia TDI, vsechny generace krom O2 facelift jsou pekne a elegantne resene (neprilis tezke atd). Ale.. porad se mi zda, ze VW je oproti skodovce ve vsem o jeden krok napred. Serte na octavie a kupujte radsi Bory nebo Jetty, klidne Venta :) Rakusaci uz na to prisli.

VW golf III uz mel napr. proti Felicii kick-down spinac, ze jakmile jsi dal plny, tak se odpojily zbytecne elektrospotrebice jako klima atd. A takovych detailu je tam plno, coz dohromady dela z VW lepsi auta nez Skody (IMHO). Treba je tam možnost 1.6ky 74, kdyz ti 1.6 55 kw prijde slabe. Nebo muzes mit 4x4 i u sedanu. Nebo u Bor skvely 2.3 petivalec, kdyz nechces z nejakeho duvodu 1.8 T. A Bora je sedan, coz je taky vic tradicni nez liftback. Navic jsou ty VW vetsinou levnejsi nez Skody. :) A ruku na srdce - ten sedan neni zas tak nepouzitelny proti liftbacku. Mam kamose, ktery v sedanu (Peugeot 405) vozi i postele a skrine. btw Peugeot 405 je auto stredni tridy, takze je tam spousta mista. A nejlepsi sedacky, ve kterych jsem sedel, jsou ty anatomicke mini-gauče z 405. Na dlouhe trasy jsou lepsi jak masazni odvetravane kozene z Volva XC90 za 2.5 mega. To mi nikdo nevymeni.

S cim ma 405 problemy, tak je elektrika a kvalita tapecirunku (nefunguje tam prostě nic - potenciometry, svetylka, budiky, nastavovani sklonu svetel, radio.. nic). Ale tomu mechanickemu TDcku je to jedno :) S peugeotama je sranda (treba i s 406kou atmosferickou 2.2 se 116 kw s multilinkem je sranda, kdyz nemas balony pneumatiky.), ale domu bych to nechtel.

Ale VW nabizi kompromis mezi Octavii a autem, ktery je prijatelny i z ekonomickeho hlediska - ono se do tech Bor dava i oblibeny octaviovy 1.9 tdi 66 kw.

reagovat
Jindřich
04. června 2015, 09:36
0

Stejně je to vtipné, jak se na webu, který primárně řeší ty "lepší", auta strhne největší bitka u článku se Škodovkou :-)

reagovat
Pa
Panda
04. června 2015, 10:42
0

Protoze ji vsichni chcem, ale nemame na ni, tim padem jezdime ve starejch orezlejch mrdkach a vydavame to za fanouskovstvi:D

František Čáslavský
04. června 2015, 12:58
0

Mi hlavně přijde, že těm, kteří nás obviňujou z braní úplatků a kteří se v nás zklamali, tak úplně nechytli tu pointu. No nic :)

Pa
Panda
04. června 2015, 13:27
0

No mozny to sice je, ale na druhou stranu, pokud ctenari nepochopi nejaky clanek, tak je proste nejde jen tak vymenit:D Takze je mozny: 1) ctenari to nepochopili, at uz z jakehokoli duvodu 2) ctenari se opravdu proste zklamali 3) clanek proste vyjadruje Vavrisuv nazor, se kterym nemusi kazdy souhlasit, a taky nesouhlasi.
Jako napsat neco a pak muset rikat lidem, ze neco nepochopili...to asi nebude uplne spravny pristup, ne?
Sam volim tento pristup: kdyz se mi clanek nelibi, zda se mi, ze to je sracka, nebo proste treba jen uplne zmateny vytvor, tak mam na vyber - napsat to do diskuze, nebo to neresit. Potud je to vsecko ok.
V te diskuzi pak muze autor obhajit svuj postoj, pripadne to dovysvetlit. Ale celkem bych ocenil, kdybychom to tady nedopracovali k tomu, co se deje v diskuzich na jednom serveru, co kdysi byval o autech a ted je to jen PR Skodovky a odkazem na Blesk.cz v horni liste:) Tam je to v diskuzi casto tragedie jak z rad ctenarstva, tak autoru:)

BobAsh
04. června 2015, 13:36
0

Panda: Řekl bych, že spousta čtenářů se chytla Octavie TDI jako takové a ignorovala tu myšlenku, že petrolhead klidně může mít nudné auto, protože to opravdu zábavné má v garáži na hraní a cokoliv, čím se dá jezdit denně, už pro něj bude vlastně nuda.

Jindřich
04. června 2015, 14:05
0

Asi tak. Já bych na běžné denní ježdění ostré auto ani nechtěl.
Za prvé by mě ostrý motor, silné brzdy a pevný podvozek otravoval a za druhé o to víc se těším, když se může svézt v úplně něčem jiném.
Tudíž za mě Škoda v sazometu, klidně ano. Rozhodně radši tu, než zmetky typu Hyundai, Kia, Opel atd..

Pa
Panda
04. června 2015, 14:57
0

Bobash: To nepopiram, ale na druhou stranu, neni se co divit, protoze pro nektere muze byt clanek pouzitim prave prikladu Octavie:) Ale co kdyz proste cteni o smyslu octavie na tomto serveru opravdu nehledaji? Toho je plny web.
Jinak s tebou souhlasim.

Pa
Panda
04. června 2015, 14:59
0

Oprava: ...pro nektere muze byt clanek provokaci diky pouziti prikladu prave Octavie...

Woyta
04. června 2015, 18:08
0

No ja bych radeji i40 nez Octavii. Minimalne poloha za volantem se mi velmi libila. Ale je fakt, ze poloha ridice (sedim skoro jako ve sportaku) bude brzo stale beznejsi. Auta se nam pomalu snizuji kvuli aerodynamice. Bohuzel to zase odnesou pasazeri vzadu.

Ji
Jirka
04. června 2015, 15:47
0

Pénové se zapomněli zmínit například o Golfu řady R a jistě je spousta jinejch aut, se kterejma jde provozovat nenápadně zábavu.

reagovat
briza
04. června 2015, 17:43
0

Škodovky největší smůla je v tom, že je u nás nejrozšířenějším tudíž má nejvíc fanatických zastánců a odpůrců a zároveň, zcela logicky, největší procento kokotů jezdí právě ve Škodovce a Octávce obzvlášť, ale s tím se jaksi nedá nic dělat. Nicméně pokud si to někdo koupí, protože mu to vyhovuje, proč ne a jestli někdo pozérsky hejtuje, je to tak nějak jeho věc. Jak zpívá Kája Gotojc "nestarej se kamaráde, s kým si porozumím" případně "co mi není rovno, po tom je mi hovno" :) Největší legrace pak je, když se někdo z odpůrců konečně, po pár letech, doplazí na místo junyjormenežra a to Octávku vyfasuje. V 99% případů pak rozhovor vypadá zhruba takto:
A:"Dostals jako služebák Octávku jo?To musí být hrozný peklo co?"
B:"No..."
A:"Obzvlášť pro tebe to je přímo očistec"
B:"No,hm, vono to jako nakonec neni zas tak špatný."
A: :D
Zbylé 1% nefasuje Škodovky.

reagovat
Ve
Vergas
05. června 2015, 09:30
0

Jak se říká, nejlepší značka auta v ČR je služební... :D

Skipper
05. června 2015, 21:47
0

Tak dnes jsem měl první osobní zkušenost s Octavii II 2,0 TDi. A... rozhodné mě to auto ničím neuráželo. Možná to bylo i tím, že bylo v hodně dobré výbavě a béžový interiér udělal taky své. Ale exteriér - nemám co vytknout, interiér - jedině snad opéradla sedaček, jinak nic. Jízdní vlastnosti - pohoda, komfortní auto, neutrální chování. Motor - vcelku pružný, nemá smysl točit, ostatné jako většina nafťáků. Takže jako auto na denní ježdění - proč ne? Klidně bych ji bral.

reagovat
ja
ja.kdojinej
14. července 2015, 07:46
0

přiznám se, že jsem nečetl celou diskuzi, ale přidám svou trošku do mlejna;-) Služebáky máme Octy 1.6 TDI a popravdě to auto neurazí, ale ani nepotěší, ale ta 1.6 netáhne... to auto defacto nedělá nic blbě, ale ani nějak vyjímečně dobře, prostě slouží a na to bylo navržené... co mi vadí na majitelých, je ta godlike adorace... přiznejme si, že je to prostě mula a tak ji berme a nemám s tím problém, ale nestavme jí na piedestal jako nějaké nad-auto;-) Stejně tak chápu, že i petrolhead může "civilně" jezdit něčím takovým. Ty naše vysněné plechovky dosta často univerzálností zrovna neoplývaj a i petrolhead čas od času potřebuje přepravit třeba "své mini" i jeho přepravníkem třeba na chatu a pak by mohl nastat problém. Třeba má e46 do kufru prostě podvozek od kočáru (+náhradní korbu), tři pytle plen, kýbl hraček, krmící sesli a nějaké to oblečení pro rodiče prostě nepobere (ikdyž samotnej kufr malej není, ale štěrbina do něj je překažkou;-))... a ikdybych to tam s použitím brutální kombinatroniky narval, tak se mi nechce :-D a nemá ISOFIX :-D
čili i my máme v rodině "support car", rodinného osla (dýzlová Astra H f kombíku), kde je mi buřt, že prckův oběd uvidíme dneska dvakrát a že kočár má zasraný kolečka jak když jezdil hnojníkem, čili, že mi zahnojí celej kufr :-D
e46 tak jezdím povětšinou sám a když je hezky... čili hadejte, čím jsem dneska jel do práce, když prší :-D A pořád se považuju za nadšence do aut, ale prostě musím mít ještě jedno, kde mi nebude vadit ho trošku trápit všednostma rosinného života;-)

De
Deutche Car
01. srpna 2015, 18:37
0

Pisu svuj nazor na ochcavku.To auto v sobe nema na pohled lautr nic co by zaujalo.V bazarech jsou predrazene a navic i kolikrat stocene tacho min.o 100tisic.Navic uvnitr fakt nuda,takovy ford scorpio uz v prvni generaci kolem roku 86-tudiz pred triceti lety uz ma lepsi vybavu.Navic vetsina tupcu stale nechape,ze to uz ani skoda neni,vse je druha jakost koncernu wv.A pokud chce nekdo pekne svezeni doporucuji ze sve zkusenosti auto co maji neco do sebe a vypadaji good i po x letech.Citroen xantia,ford scorpio nebo v soucasnosti uzivam opel omega caravan v motorizaci sestivalce 2.5td.Vse v elektrice,dvouzonova klima a spousta dalsich vychytavek navic se zadnim nahonem za zlomek ceny treba dvojkovy ochcavky.A nemusim mit levou ruku vytazenou v okne a tvarit se ze ridim raketu jako spousta ceskych debilku,co si mysli ze na silnici jsou machri.A to nevi o typu omega lotus a pred ochcavkou meli facko,proto ty vyrazy rockovych hvezd po par gramech hashe.Vase oktavky jsou na zapad od nasi rozkradene zeme znak obycejneho zbozi.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem

Ford Mustang GT 2012
Ford Mustang GT

2012 rok výroby
417 koní výkon
5 000 ccm objem