Říká se, že doopravdy špatná auta už se nevyrábějí. A je na tom něco pravdy – už si nemůžete koupit auto, které bude za pár měsíců prorezlé skrznaskrz jako Chevrolet Vega nebo Alfasud, ani auto, které se vás bude aktivně snažit zabít, jako VW Brouk nebo Chevrolet Corvair první generace. Pořád ale existují a po silnicích jezdí spousty aut, jejichž řízení skýtá místo potěšení spíše děs, hrůzu a utrpení. Zeptali jsme se našich čtenářů, na která auta mají nejhorší vzpomínky, a pak jsme na stejné téma udělali malou anketu v redakci. A tady jsou výsledky – předem dodáváme, že nejde o názory redakce jako celku, ale jejích jednotlivých členů, případně čtenářů:
Seat Ibiza 1.4 TDI
Ještě než začnu psát své dva odstavce v tomto článku, musím říct, že v opravdu hrozném či děsivém autě jsem ještě tu čest jet neměl. Zatím se mi vyhýbaly volanty veškerých hrůz východního bloku i dalších pojízdných katastrof zmíněných v komentářích pod pondělním článkem. Přesto jsem v paměti vylovil pár kandidátů. Jako první přichází na řadu španělské supermini, které v mém vnitřním dilema "zvítězilo" nad zoufale pomalým a rozbředlým Peugeotem 206 1.1i. Ona je Ibiza celkově vzato docela povedené a příjemně jezdící auto, ovšem nesmíte jej vybavit tříválcovým sazometem. Každé ráno mi naskakovala kopřivka při pomyšlení, že po otočení klíčkem bílého auta naskočí místo motoru vibrátor poháněný naftou, aby následně penetroval každičkou buňku mého těla neustálým přísunem kmitavého pohybu. Malý turbodiesel sice umí být reálně velmi úsporný, ale majitelé si jej pořizují zřejmě za účelem sebemrskačství. Vlastně je to ono příslovečné vrtání kolena pro každou korunu. Takže v případě Ibizy nechci zapomínat na samotnou Ibizu, ale jen a pouze na její pohonnou jednotku, jež by se lépe hodila na drcení strusky než přepravu živých osob.
-Vavris-
Range Rover Sport TDV6
Teď se možná mnozí chytáte za hlavu. Ztělesnění nadřazenosti, ze kterého valná část novinářů v recenzích plných chvály učůrává spokojeností, se vyskytuje v tomhle výběru? Ano, a zcela po zásluze. Nevím, zda jsou na tom klasické Range lépe (a já opravdu hodně doufám, že ano), ale ve Sportu jsem marně hledal cokoliv potěšitelného a idea uvolněné noblesy se rozplynula po pár kilometrech, které jsem v něm v okolí Bologne strávil. Že jsou SUV občas velká zvenku a mrňavá uvnitř už mě moc nepřekvapuje, ostatně Sport je menší Range. Úroveň zpracování už byla zkousnutelná hůř. Po 80 tisících kilometrech bych nečekal, že si se mnou bude chtít povídat nejeden díl interiéru. Spáry byly větší, než malé, tlačítka otlačítkované a ovladač elektrického sedadla mi div nezůstal v ruce. Ten největší šok však přinesla jízda samotná. Necítil jsem se konejšen majestátním SUV nadřazeném všemu tomu plevelnému plebsu okolo. Ba co víc, občas jsem nabyl dojmu, že těm sociálům kolem se v jejich vozidlech jede líp. Range bych totiž stručně mohl popsat jako líný a tvrdý krumpl. Každá díra na silnici znamenala ránu a konec aristokratické pohody pro posádku. Udrncaná služební Octavie v tu chvíli oproti Range působila málem jako Rolls Royce. Koupit si luxusní SUV aby mi naklepávalo ledviny jako CRX s uřezanými pružinami? Proč proboha? No a pak tu byl ten dieselový šestiválec, který rozhodně nemůže být nazýván jako slabý… pokud ovšem nemusí tahat Range Rover. Zdánlivě suverénní SUV tak bylo vlastně dokonale líné a motor se s autem očividně trápil. Že za ten krám dal majitel dva a půl milionu mě fascinuje dodnes.
-Vavris-
Škoda Octavia II 1.6 TDi
Pod článkem se objevilo tolik aut, že mi přijde až trestuhodné, že jsem nevymyslel nic lepšího. Ale je to tak, auto, které mě při řízení obtěžovalo už jen svojí existencí je Octavia. Trochu to ovlivňuje i fakt, že je to auto, ve kterém jsem absolvoval celou autoškolu, na kterou s nadšením nijak nevzpomínám. Strašná byla jak sedačka řidiče, na které se sedělo jen o něco lépe než na záchodě, horší byl středový tunel, který prostě překážel. V jiném autě se mi tohle nestalo. Další tragédií byly brzdy, které fungovaly jak se jim zachtělo. A dovršení toho všeho je motor, který je prý úsporný, ale vůbec nejede a okolo 1500 otáček za minutu se klepe tak strašně, že se tehdy zánovní auto div nerozpadlo. Proboha, proč tím všichni jezdí?
-Fernie-
Všichni tím jezdí proto, že v rámci své třídy je to docela dobré auto. Nicméně Fernie není jediný, kdo pro Octavii hlasoval, takže jí v seznamu necháváme.
-BobAsh-
Škoda Roomster
Slib zahrnout do tohoto seznamu i vozy navržené našimi čtenáři znamená, že se tu nezbytně nutně musí objevit i několikrát zmiňovaný Roomster, přestože s jeho nominací signifikantní část redakce (Tedy především já jako svrchovaný mocnář a vrchní paša. Pozn. -BobAsh-) tak úplně nesouhlasí. Máme totiž podezření, že Roomster si zatracení vysloužil zejména svým prazvláštním designem a někdy i slabými motory. Podle našich osobních zkušeností je ale Roomster sice podivné, ale docela chytré auto, které se správným motorem docela příjemně jezdí a za málo peněz nabízí solidní prostor uvnitř.
Takže co si z toho mám vybrat? No… po těžkém rozhodování to bude Škoda Roomster 1.6 MPI. To auto nemá žádnou výbavu, hrozivé jízdní vlastnosti, kdy se člověk bojí, aby se to nepřevrhlo a na rovinkách ať podřazuje jak podřazuje, stejně to nejede a na 1.6 je to neskutečně líný. Jízda po dálnici s tímhle krámem je taky zábava. Předjíždění náklaďáku chce celkem dost odvahy a co teprve, když se mě rozhodl předjíždět MB Sprinter. Navíc design téhle věci (jestli se tomu design vůbec dá říkat) je vskutku strašlivý. Vypadá to, jako by někdo slepil dohromady tu hnusnou dvojkovou Fábii a Papamobil. Jednoznačně, po zvážení věku, ceny a všech dalších faktů… křáp ze všech největší.
riprex
Nominován čtenáři: Xander_Cage, Martin, riprex
Daewoo Leganza
Korejská auta z doby před jejich "velkým třeskem", kdy začala být schopná konkurovat evropským, jsou očividně typickým námětem pro "petrolheadské horrory". Než náš trh zaplaví levná auta z Číny zůstávají tyto stroje naší poslední vzpomínkou na doby, kdy jste mohli koupit nejen špatné, ale opravdu příšerné auto:
Nejhorší auto, co jsem kdy řídil, byla dvoulitrová Daewoo Leganza z roku 1999. Sloužila jako služební auto, přesto se jí dostávalo náležité péče. Bohužel jí to moc nebylo platné, protože jí často stíhaly poruchy, od elektroinstalace po úniky chladicích kapalin jak z motoru tak klimatizace. A to dle zvěstí nebyl problém jen tohoto konkrétního kusu.
To, že auto mělo strašný design jak zevnějšku tak interieru, nebo příšerné materiály a zpracování uvnitř vozu o divných sedadlech nemluvě, byla známá věc. Ale nebyla to ta nejhorší, to bylo jak auto jezdilo. Nejednalo se o žádného rychlíka, což ve výsledku bylo vlastně plus, protože podvozek a řízení byly jedním slovem strašné se silným prvek nepředvídatelnosti. Brzdy občas působily jen jako nefunkční atrapy a celkově z řízení a projevu vozu měl člověk při vyšších rychlostech jak 80km/h v hodině dojem, že si žije svým vlastním životem.
Na to i tento konkrétní vůz následně doplatil, když kolega musel jednou udělat úhybný manévr kvůli špatně předjíždějícímu vozu v protisměru. Z důvodu chabých brzd a jízdních vlastností nezůstal na silnici a pokračoval směle do stromu za škarpou. Náraz byl v nízké rychlosti cca 30km/h a kolegovi se nic nestalo. Vůz byl ale i přesto na odpis, protože 12 let stará karoserie už byla sem tam nakousnutá rzí a evidentně ani jako nová neoplývala bůh ví jakou tuhostí a tudíž bezpečností. Všichni ve firmě si pak oddychli, když byl tento automobil takto "zlikvidován".
Jirka Hybš
Chevrolet/Daewoo Tacuma
Stejně jako její větší příbuzný Leganza patří i "Chevy" Tacuma k vozům, u kterých již od prvního pohledu tak nějak předpokládáte, že to nebude žádný hit. A podle reakcí našich čtenářů, kteří měli tu pochybnou čest tento vehikl řídit, tomu tak i skutečně je:
Nejhorsi je Chevrolet tacuma, Byl jsem s tim nebetycnym krapem nucen absolvovat cestu z hradce do prahy a zpet. Hrozny rizeni, podvozek,sedacky no proste uplne vsecko. V rychlosti nad 100kmh to silene plavalo po silnici a to byl originalnim servisem udrzovany kus. Po hodine jsem mel zada v hajzlu a zdrevenele nohy jako kdyz se zactu na zachode:-). A to se nezminuju o tom silenym hnusnym vzezreni jak zvenci tak zevnitr.
bucek
Nominováno čtenáři: bucek, washington
Aro 10
Když jsem přemýšlel o svém příspěvku k tomuto seznamu, honilo se mi hlavou mnoho různých vozů – od šílených malosériovek přes všechna nepovedená či nesmyslná moderní auta, která jsem za svou kariéru motoristického novináře zažil, ale nakonec zvítězil stroj, který jsem kdysi z kamarádova servisu dostal na pár dní jako náhradní vůz. I ten nejnesmyslnější, nejstupidnější dnešní výtvor, ať už je to nepohodlné a ošklivé prémiové SUV, které navíc špatně jezdí, nejpříšernější a nejpomalejší mikrovůz nebo elektromobil, se kterým nedojedete z Prahy do Pardubic, i to nejnesmyslnější auto je totiž obvykle alespoň do jisté míry funkční coby dopravní prostředek. Ale Aro 10, zvláště pak ve verzi s pohonem pouze zadní nápravy, kterou jsem obdržel, nebylo dobré vůbec k ničemu. Přes relativně skromný nájezd jevilo dojem, že se brzy rozpadne, akcelerace by neohromila ani geologa, řazení se dalo používat jako generátor náhodných čísel nebo trenažer míchání betonu, pohodlí neexistovalo… zkrátka to celé připomínalo nepovedené auto z 50. let, ale někdo se to snažil prodávat v létech devadesátých.
Kaipan 15/57
Co může být horší než auto, které je nepohodlné, nepraktické, nespolehlivé, pomalé, ošklivé a rezne? Snad jedině auto, které se vás snaží zabít. A proto je mojí osobní nominací na post nejhoršího auta, které jsem kdy řídil, Kaipan 15 - a čestnou zmínku získává jeho bratříček Kaipan 57, se kterým jezdili redakční kolegové z Autocaru v téže době. Problémem překvapivě nebyl fakt, že je celá věc založena na podvozku a pohonném ústrojí Fabie – ona jedničková Fabia není úplně špatné auto, a když z ní odstraníte skoro půl tuny zbytečností a zlepšíte rozložení hmotnosti, je s výsledkem docela zábava. Horší bylo vše, co nepocházelo z Fabie. Od konstrukce svařené z podivných jeklů až ke vskutku originálním konstrukčním řešením. Mezi nimi zářilo zejména uchycení baterie – ta se totiž při ostřejším brzdění zkratovala o kostru a zhasínala budíky, až se jednou vyzkratovala úplně a auto málem zapálila. "Málem" to bylo jen díky tomu, že druhá pozoruhodná zábava, totiž benzín vytékající z palivového vedení, postihl druhý testovací stroj od Kaipanu, tedy model 57. Co by se stalo, kdyby k oběma závadám došlo naráz, si asi dokážete představit…
Škoda 1203
Jednoznačným vítězem naší čtenářské ankety je stálice československého automobilového průmyslu a vozidlo, jež pomáhalo budovat socialismus jako málokteré jiné – a současně bylo také jedním z nejlepších důkazů toho, že socialismus nefunguje. Mluvíme samozřejmě o skvostné Škodě 1203, později známé jako TAZ 1500. Nikdo z redakce jí (zatím) neřídil, takže nemůžeme přispět vlastním názorem, ale v komentářích byla vozem nejčastěji zmiňovaným a s největší vervou zatracovaným:
Bezkonkurenčně nejhorší zážitek mám z řízení Škody 1203. Kdysi jsem si ji půjčil za účelem odstěhování nějakých krámů a když jsem ji vrátil, musel jsem se ožrat jak dobytek, na oslavu toho, že jsem to přežil… I když jsem jel strachy krokem, v každé zatáčce jsem se modlil, aby se TO nepřevrátilo. Brzdy to mělo snad z mopedu a o rozjezdech na křižovatkách, díky dýchavičnému motoru a "generátoru náhodných rychlostních stupňů", který to má místo převodovky, je škoda mluvit. Určitě je spousta příšerných aut, ve kterých jsem nikdy neseděl, ale nevěřím, že by něco, srovnatelné dobou výroby, mohlo být horší.
Honza Koráb
Nominována čtenáři: Mira, FraHor, Honza Koráb, bobo23, LiXi, PepaSFI
Pokud někdo disponujete Škodou 1203 a byli byste ji ochotni zapůjčit k redakčnímu testu, ozvěte se nám. Auto s tak strašnou pověstí si prostě musíme vyzkoušet!
JLK
24. 4. 2015, 15:31 0 reagovatPri cteni o 1.4 tdi me napadlo - jak se v tom asi citi holky, kdyz stoji na semaforu a motor bezi na volnobeh? Mozna je v tom schovany dalsi zajimavy duvod ke koupi
Bubák2
24. 4. 2015, 15:34 0 reagovatMyslím, že Octavia je tu po právu. Občas jezdím s Combi II FL 2.0 CR 81kw a samozřejmě je to bezpečné, docela rychlé a na i na špatné silnici docela pohodlné auto, ale ty vibrace motoru pod 1500 otáček jsou nesnesitelné. Po delší jízdě z toho bolí hlava. Brzdy se hrozně špatně dávkují, hlavně ve městě. V interieru je stále cítit škodovácký puch a nejhorší ze všeho je ta šílená nuda při řízení. Řazení, zatáčení, bzdění, jakýkoliv pohyb autem - vše sice funguje jak má, ale hrozně to nudí. A když s ní jedu, tak aniž bych chtěl, stane se ze mě typický Octávkář. Na všechny se tlačím a jedu jak nejrychleji můžu. Né protože by mě bavila rychlá jízda, ale protože už chci být v cíli a mít jízdu za sebou. .... A motor s obrovským zátahem odspodu, ale nulovým výkonem v otáčkách to celé ještě podtrhuuje.
C70C
24. 4. 2015, 15:54 0přesně tak.. nuda. to je druhé jméno Octavie. Boss si nedávno dovezl jednu z prvních trojkových Laurin&Klement v Čechách a stačilo mi cca 100 km a už nikdy to nemám chuť absolvovat znova. Ten dopravní prostředek je fajn.. odveze to skoro kohokoliv, kamkoliv, vypadá to pěkně zpracované, ale na to, že to je špičková varianta.. tak bych čekal, že to buď bude umět maximální komfort v rámci vlastní třídy, nebo bude alespoň v něčem působit oduševněle. Ale tohle nudilo, sedačky vypadaly hezky jen na pohled, plasty všude stejné, jen probarvené do jiného odstínu a o klidu se moc mluvit nedalo taky. Odezva od volantu žádná, manuál nebavil, podvozek na 18" rušil, a celé to působilo jak pozlacená bedýnka od brambor. Je to sice jen na přesuny materiálu, ale je na tom vidět že to alespoň stálo dost peněz.. říkal jsem si, působí-li takhle "šedivě" L&K, tak jaká smrt nudou musí být v základních verzích..
Nedy
24. 4. 2015, 15:42 0 reagovatNemůžu si pomoct, i přes veškeré strašlivé historky mě "hopsatrojka" vždy tak nějak přitahovala... I když nutno říct, že jsem v ní byl vezen naposled, když mě byly tak tři roky a od té doby jsem uvnitř toho auta nikdy nebyl...
Jarda
24. 4. 2015, 16:02 0 reagovatJá si naopak myslím, že Oktavia tam je neprávem. Pochopil bych, kdyby figurovala v žebříčku 10 nejnudnějších aut, ale objektivně na tom tak špatně není.
Vše podstané funguje, spolehlivost je ucházející a ani se vás nesnaží zabít. Dynamika je i s motorem 1.6 Tdi přijatelná pro drtivou většinu lidí a v klidu udrží tempo s provozem aniž by vás u pumpy ožebračila.
Nudné není to samé co špatné.
PepaSFI
24. 4. 2015, 19:29 2já nějak nevím jak se k tomu postavit. Octavia není vyloženě špatné auto, celkem ani nemá nějaké výraznější vrtochy ať už co do poruchovosti nebo jízdních vlastností. TDI samozřejmě funguje úplně jinak než by osobní auto slušné úrovně mělo ale ono to uživatelům zas nějak nevadí nebo to aspoň říkají. Některým se to možná i líbí, holt každý svého štěstí strojvůdce. Asi vítězství marketingu. A ty novější se už chovají celkem přijatelně. Už to není to čemu naftoví jehovisti říkali "hustokrutej zátah pyčo vodspoda" neboli- nechám to spadnout až někam do hlubin volnoběhu-tlápnu na plyn jak rudoarmějec na Hitlerův portrét-motor začne chroptět, třást se a dávit saze-když se trošku zmátoří a roztočí se turbo-drrrrrrrrrrrrrr zátah, při otáčkách který vlastně vůbec nejsou vodspoda- a honem řadit protože to zas zvadne a hlavně by se nám mohla pokazit spotřeba.
Já bych řek že Octavia není v zásadě špatné auto, jen v kombinaci s uživatelem může někdy dojít takříkajíc k eskalaci zla. Oktávista naftový jehovista je skálopevně přesvědčen že TDI jede líp než todleto lambordžíny a všecky ty italský šmejdy a všem se to snaží dokázat. Zásadně tam kde o to nikdo nestojí, například předjetím těsně před horizontem nebo vjetím těsně před auto z vedlejší. Místo aby na dálnici nasadil pohodovou 135 kmh, se spotřebou nula prd, pustil si muziku, dloubal se v nose, žvejkal sušenku a škrábal se na pérdeli a přilehlých oblastech, pořád se někam žene, pořád se někam cpe, lepí se, snaží se stačit těm na který fakt nestačí a celkově vyrábí stres a dusno.
Může za to auto? Nevím. Otázka je jestli si člověk vybírá auto nebo auto člověka.
Vavris Vavrisovic
24. 4. 2015, 21:30 0I dle mě a bobashe je tam neprávem. S OII poFL už jsem toho najezdil docela dost a musím říct, že mě auto svou nenucenou funkčností vůbec neuráží :-)
Adam Forman
25. 4. 2015, 11:04 0Zmíněnou sušenku si člověk nedá, jelikož mu je fantasticky nepohodlným podvozkem vyražena z ruky. Měl jsem problém se na dálnici se zaplým tempomatem napít z plné láhve a to jsem jel po tom novém kousku u Hradce Králové. V tom autě se člověk prostě cítí divně. Sedačky jsou o něco málo horší než by čekal, brzdy jsou takové nijaké... Zkrátka tisíckrát nic by umořilo vola. Nejhorším zlem je fakt, že Škoda dokáže udělat skvělé auto. Mají špičky v oboru a obrovské investiční možnosti. Konečně jsou tu tři aspekty vozidla: Pohodlí, zábava za volantem a cena. Dobré auto zvládá všechny, průměrné auto obsáhne dva ale Octavia 1.6 TDi nedisponuje žádným.
bitner
25. 4. 2015, 11:18 0OII urcite neni spatne auto. Sice ma na to, ze ji nekteri modlari radi do stredni tridy (coz je nesmysl) docela srandovni rozvor (mensi jak Sandero!), ale prostor uvnitr je pro pro AZ 4 lidi celkem slusny.
Sutrem (pracovniho) urazu je prave ta 1,6 TDI. V praci jsem mel tu cest s 1,9 TDI a pak jsem si dal 80 km po dalnici v bratrove sluzebni 1,6 TDI CR. Celou cestu jsem mel hubu od ucha k uchu. Tak nebetycny rozdil mezi papirove stejne vykonnymi motory asi uz nikdy nezaziju. CR je proti PD tak neuveritelne zdechly a sere na vasi snahu s tim neco udelat, az mi to privodilo zachvaty smichu. Predchozi brachuv Focus I 1,6 16V atmo benzin by tomu dal na prdel.
Jinak co se tyce celkoveho hodnoceni, neni to spatne auto, ale urcite ani dobre auto. V praci to bracha menil, kdyz to melo najeto 60 000/2,5 roku a byl rad, ze to jde pryc. Zacinaly problemy s filtrem a uz na tom bylo videt, ze to rozhodne neni nove. Pulku tech kilometru najezdil po meste, pulku po hajveji.
Franc
17. 5. 2016, 00:21 0O2 asi tezko bude v top10 nejhorsich, nicmene fakt je ten, ze to auto je smejd
Po roce jezdeni s trilitrovou s80 presednuti do sluzebni oktavky v dvoulitru bolelo hodne, pri delsich trasach dokonce fyzicky... Nastesti to byla nespolehliva mrdka, ktera byla brzo nahrazena. Na tom aute je nahovno a nasravaci skoro vsechno, ve spojeni s nejedouci sraci 1.6 to jako dobry fakt oznacit nelze
Jinak duvod proc tolik oktavkaru jezdi s cihlou na plynu a smrti v ocich je ze ten kepl jak bylo zmineno se vas snazi co nejrychlejc vypudit, krom toho jich je mnoho sluzebnich, a neni lepsi zavodni/terenni auto, nez sluzebni skodovka
Panda
24. 4. 2015, 20:06 0 reagovatTak se divam do sveho denicku, a tezko neco vybrat jako to nejvetsi zlo. Nekolik ruznych skodovek, ok, tak asi Felicie me prilis nenadchly, ale to spis kvuli stavu jednotlivych exemplaru. Dost silny zazitek jednozacne poskytoval Renault Trafic z 80.let, benzinovy s (udajne) kratkou prevodovkou z dieselu. Ale to je stara dodavka a tam se odpousti leccos (navic mam dodavky rad). Prvni Megane, 1.6 s automatem, to byl taky zvlastni zazitek, ale jinak vlastne prumer, opet v hodne zanedbanem stavu.
Celkem rozporuplne pocity vzbuzovalo Twingo 3 0.9 Tce (nejvic nedotaciva zadokolka na svete) pri rychlostech kolem 150 na dalnici s bocnim vetrem a hustym provozem kamionu. Primocara jizda nemozna. Jinak to byla celkem legrace, byt nekdy hranicici s perverzi. To auto ma 3 zakladni sady zvuku - hlucny trivalec v kufru, velmi slysitelne turbo a blow-off ventil. Jeste plameny z vyfuku a je to jak Maxi 5.
Nemam nic proti Renaultum, i kdyz to tak muze vypadat. Fiat Doblo 1.3 taky nestoji za moc, ale je to prakticka mala dodavka, konkretni kus navic neskutecne zral olej.
Vlastne si tak uvedomuju, ze vylozene spatne auto jsem jeste neridil, zato pomerne dost aut ve vylozene spatne kondici:D
riprex
24. 4. 2015, 20:49 0 reagovatKdyž tak nad tím VRoomsterem přemýšlím, tak vlastně ani nevím, proč jsem si za oběť svého nasrání vybral právě 1.6. No vlastně trochu i vím, ale zdaleka nejhorší byla ta tříválcová 1.4 TDi. Dynamiku to nemá vůbec žádnou a otázka, jestli to dá vůbec motorem. Samozřejmě, svým vzhledem mi tenhle ledničkoskleník k srdci moc nepřirostl, ale praktičnost celého auta se zase popřít nedá, protože to opravdu není vymyšlené špatně. Nicméně kombinace hrozných až nesnesitelných motorů s mizernou až žádnou dynamikou, vzhledu exteriéru i interiéru (ta palubní deska vypadá jako by jí vyrobili z těch dětských plastových prolézaček), děsivých jízdních vlastností (tam kde jezdím běžně i Fávem 90 jsem se tady při 70ti opravdu pekelně bál) a ceny tohohle věcu ty výhody zcela potírá. Samozřejmě... razdvatrojka, stará 105ka, ARO nebo i GAZík... to všechno jezdí v porovnání s tímhle mnohem hůř. Ale je to už celkem historie a vznik těch křápů doprovázela určitá politická situace a další okolnosti. Roomster vznikl ve "svobodném" světě a prodával se za neospravedlnitelné ceny. Navíc si to zaslouží i proto, že neznám jediného člověka, který by vlastnil Roomster a zároveň byl lepší než mizerný řidič. Typickým majitelem a řidičem je "zombík", kterej se nekouká pořádně ani kolem sebe, zdržuje všechny, hlídá neustále spotřebu a sem tam někoho na parkovišti odře.
Jirka
24. 4. 2015, 21:05 0 reagovatNa tohle video si vzpomenu vždycky, když někde čtu o vražednejch jízdních vlastnostech dvanáctsettrosky
cPetan
25. 4. 2015, 00:17 0Přesně, taky jsem si na to hned vzpomněl :D
Grciiik
25. 4. 2015, 12:06 0 reagovatJednu 1203 jsem si koupil hned v 18-ti a teda jo bylo to někdy o hubu, ale vešel se tam fichtl, bečka, muzika a 4 holky a průjezd terénem taky nebyl problém. Pak se už jen zakempilo a fichtlem jezdilo pro proviant :-) vyspali se v tom 4lidi a víc dle pohodlí a bylo to praktické, vyházel jsi lavice a měl jsi malý stěhovák, ale jinak takový houpací koník :-) A jednu ještě máme teď ale děláme brzdy a stk, používáme ji na převoz kluků na souteže do radiusu 60km, pak už se vždy dojede s nějakým problémem, minule bez brzd když si v kopci prdla brzdová trubka a jednookruhové brzdy nám pomalu dávali sbohem, skoro nikdo to nechce řídit s 6 lidma za sebou je to pro odvážné piloty :-D
Daniel Borský
25. 4. 2015, 15:11 0 reagovatVsem, kteri povazuji O2 za nejhorsi vuz, muzu asi jen pogratulovat. Protoze ocividne jeste nikdy neridili opravdu spatne auto. ;)
František Čáslavský
25. 4. 2015, 16:15 0Já jsem fakt řídil málo špatnejch aut :)) Nakonec jsem se divil, že fakt prošla :D
Machyrek
27. 4. 2015, 01:18 0 reagovatS 1203 jsem nejaky cas jezdil a nebylo to tak strasny. Bylo to odpovidajici dobe.
Martin
27. 4. 2015, 10:05 0 reagovatSouhlasím, odvezlo to skoro všechno, podvozek byl dostatečně vysoký na polní cesty a úzké pneumatiky sváděly s podkladovým materiálem většinou vítězný boj ( byť auto už dávno couralo zástěrky po zemi, jak se dozadu nakládalo za účelem zvýšení trakce. Pro mne byl daleko horší Barkas, byť si ho mnoho lidí nemohlo vynachválit. A taková Nysa, to byla katastrofa na kolech, i Žuk byl lepší - mimochodem, taky to vydrželo všechno. Ale byla to užitková auta, takže se jim dalo ledaccos odpustit, zatímco obludnost Roomster - o tom nevím, co si mám myslet.
martin_100
27. 4. 2015, 13:08 0 reagovat1203 byla náhodou supr .. jen si člověk při řazení 1 a 3 musel dát bacha aby neřadil pěstí ale otevřenou dlaní zezadu jinak si omlátil klouby o plechovou kalubku. Kdo se nebál (já se nebál vůbec) dokázal s troskou jezdit svižně i v zatáčkách... a to pěkně po třech kolech a ještě s krásnym kvílením gum. Do kopce se tomu moc nechtělo ale když člověk naslouchal technice a jel předvídavě vyjel kdekoli. Zato z kopce to byl nedostižnej závoďák brzdy brzdily po 3 šlápnutí a vždy jiným kolem. Supr loterie takže se jezdilo bez brždění.
Nevím nač si stežujete já měl to auto docela rád :-D
roon_cz
28. 4. 2015, 16:24 0Ale jo sranda s ni byla a ne ze ne :)
Akorat jak jsem starsi tak bych to asi videl jinak...
Nicmene naposled jsem ridil 1203 na vojne, jako mel jse sluzbu a byla to sanitka, ktera mela funkcni vicemene dve rychlosti 2 a 4... Vezl jsem tim do nemocnice chudaka ze strazni roty, ktery se zranil krumpace, bylo to poprve a naposledy co jsem v aute pouzil majak a i tak bych tam asi byl driv druhyv vozidlem, ktere bylo pritomno ( favorit) a to i kdyz nemelo majak :D
BobAsh
28. 4. 2015, 16:45 0Mě teď na 1203 zarazily hlavně ceny. Díval jsem se do inzercí, že bychom to jako výherce ankety o nejhorší auto v dějinách koupili do redakce na vyzkoušení, a ony se ty věci prodávají za peníze?! Tedy, ony se dokonce prodávají za stejné peníze, za jaké máte opravdovou dodávku? Jsem konsternován!
martin_100
29. 4. 2015, 12:12 0No Bobe to je snadný....
Kdy naposledy si potka trosku na silnici?
Kdy naposledy si viděl někde trosku stát se značkama?
Kdy naposledy si viděl trosku někde na vrakovišti?
Dovolím si odpovědět za tebe - Je to dávno.
Takže co neni a málo kdo to vlastní je logicky drahý. Než sem si koupil T3 musel sem prodat felinu abych na to měl a blížila se sezona a já chtěl moc dodávku na kempink. Tehdy se trosky prodávaly kolem 10 litrů za pěknej kus. A já docela uvažoval že bych jí koupil aspoň na tu jednu sezonu než seženu vysněnou T3. Když vidim jak za těch 7-8 let vymizely a ceny se zněkolikanásobily říkam si škoda že sem to tehdy neudělal.
Pokud vim tak tady po plzni jezdí jeden malej autodobravce pan Pech má červenýho valníka a modrý kombi neboli montážku 5míst. To sou jediný trosky co občas potkam.
Jednu montážku sem náhodně potkal nedávno a to bylo jako zjevení....
Martin
29. 4. 2015, 21:03 0 reagovatJeště nedávno se 1203 nechala koupit " nová " už to tedy bylo 1500 TAZ, ale dělal to nějakej soukromník pouze na zakázku, a myslím, že cenovka byla okolo půl míče. A jednu starou s kšiltem jsem viděl prodávat loni v Budapešti, ale na cenu si tedy nevzpomenu :-(
Hoba
13. 5. 2015, 09:32 0 reagovatMěl jsem už spoustu aut od Peugeotu 205 přes Mondeo 2.5 V6, Citroen C5, po Mazdu MX.5, ale zdaleka nejhorším vehiklem byt Renault Laguna II, 1.8 benzín, ročník 2001. Auto v slušivé modré metalíze, 17" originální ALU kola, i dnes vypadá dobře zvenčí i zevnitř. Motor není žádný závodník ale zase jezdí za 7 litrů, jízdní vlastnosti OK, maximální možná výbava, která i tenkrát obsahovala to, za co se dnes u aut stejné kategorie tvrdě připlácí a přitom cena ojetiny je skoro za odvoz...I já se nechal před 3 lety nachytat.
Nebyl měsíc, aby se na autě něco nevysralo. Mechanické spotřební záležitosti jako rozvody a GO zadní nápravy nepočítám. Na autě se neskutečným tempem sralo vše elektrické. Časem prakticky při každé jízdě palubní kecafon informoval o nějaké závadě. TOP 3 zahrnuje:
1) Hlášení o nesvítící žárovce v osvětlení zadní poznávací značky (hláška kennzeichnenbeleuchtung defekt)- žárovka opravdu občas nesvítila, ale problém někde v kabelu na cestě, ne v žárovce, nebylo možno opravit (vzhledem k ceně auta)
2) Nefunkční senzor tlaku v kole.Výměna nepomohla, senzor náhodně vypadával a tak každých 30 minut jízdy bylo možno vyslechnout hlášení "Auchtung, reifendruckkontrolle ausgefallen"
3) S tím vším se dá žít, skutečný průser ovšem nastal, když auto začalo náhodně při jízdě nebo po nastartování přepínat motor do nouzového režimu. Přístrojová deska se rozblikala jako vánoční stromeček, hláška "ESP ausgeschaltet, Einspritzung defekt", přestalo fungovat ESP a odpojil se plynový pedál, takže motor sám držel 2000 otáček a auto se dalo řídit pouze brzdou a spojkou. Po přečtení Renault fóra se ukázalo, že na vině je elektronický pedál plynu a některý z mnoha kilometrů kabelů a konektorů a udělátek, které ho spojují s řídící jednotkou a škrtící klapkou. Stačí když jeden z nich ztratí kontakt, nebo se předře a je hotovo. ECU si myslí, že nefunguje správně plynový pedál a auto přepne do nouzáku. Vyčištění všech konektorů pomohlo pouze dočasně, oprava leda tak měnit postupně některý z asi 10 dílů, který za to může , dokud závada nepřestane se vzhledem k ceně auta nevyplatí. Po přečtení zkušenost na internetu u tohoto vehiklu zcela běžné.
Auto jsem tenkrát koupil za 55 000 a o dva roky později ho prodal za 40. Auto mělo kliku, že během 10 minutové testovací jízdy v jednom nejmenovaném bazaru se zrovna nic nevysralo, jinak bych ho odvezl rovnou na šroťák. Ten pocit štěstí a neskutečné úlevy, že jsem se toho hrozivého krámu konečně zbavil se ani nedá popsat. Bazar ho obratem prodal za 60. Upřímně lituji nového majitele. Když si vzpomenu, že jsem s tím jel tenkrát dobrovolně na služební cestu do itálie a vzal to zkratkou přes několik alpských průsmyků, naskakuje mi husí kůže. Kdyby se auto vysralo uprostřed Stelvio pasu, asi bych ho pustil ze skály a šel domu pěšky. Auto dokáže vykouzlit i úsměv, to když minule vedle mě na parkovišti zaparkovala slečna s tímto stojem a před zhasnutím motoru sem si všiml na její přístrojovce onoho velkého výstražného trojúhelníku signalizujícího závadu.
Lordcruss
25. 5. 2015, 20:56 0 reagovatMyslím,že tohle psal jenom debil!
M P
30. 3. 2016, 19:58 0Hlasuji: Toto je kvalitní názor:)
PankovJackie
07. 8. 2015, 23:32 0 reagovatŘídil jsem zatím jen Škoda Fabia 1 (autoškola), Hyundai Getz (současný stroj) ,Škoda 120 ,jedna málem začala hořet při nastartování druhou nechápu proč odcizili , Alfa Romeo 33 a Ford Granada. Z těhle bych asi vybral Š120 jako nejhorší. Z těch co jsem se jen svezl bych asi vybral Ford Tranzit 3 generace .
Oto
30. 3. 2016, 18:57 0 reagovatMyslím, že se absolutně zapomělo na úžasný stroj Fiat 126p. Po 10ti kilometrové jístě mě z otřesů toho dvouválce bolela hlava. V uších zalehlo. Koroze na tom byla denním chlebem. A ve větších městech je to dobrodružné auto. Ráno ho najdeš jinde, než jsi večer zaparkoval.
Š1203 tam hodně rozhoduje v jakém je stavu. I když určitou dobu to vyjíždělo už z fabriky jako 3stopé vozidlo.
Š 120 úzká to myslím ani není třeba zmiňovat.
Přemda Honda
16. 4. 2016, 11:20 0 reagovatS naftovým tříválcem 1,4 jsem se kousek svezl v jedničkové Fabii combi a zážitek to byl skutečně,jen nevím jestli úsměvný nebo děsivý :-)
Pavel Vebr
15. 11. 2016, 00:25 0 reagovatAktuálně vlastním dvě 1203 , jednu z roku 1973 v provedení mikrobus u které právě probíhá renovace a druhou z roku 1970 které je přestavěna z mikorbusu na obytnou, je na normálních SPZ a jezdí naprosto perfektně na dnešní silnice, díky dobrému odpružení jede člověk velmi měkce a celkově jízdní vlastnosti auta jsou dobré když vezmeme v potaz domu.
Nedělá mi problém s 1203 - 4 kvalt jezdit 80 km za hodinu a říznout nějakou křižovatku kde ustřelí lehký zadek.
Já osobně jsem 1203 najezdil docela dost kilometrů a myslím si že to není vina samotné Škody 1203 ale především řidičů a dílenského servisu.
1, 12 motor má sice jen 49 koní ale i tak se s autem dají dělat velmi slušné rozjezdy z křižovatek.
2, Brzdy z motocyklu, a to jste slyšel v jaké hospodě ? Stará 1203 má klasické bubnové brzdy které když jsou v dobrém stavu brzdí smykem, a od nějakého 80 roku se do TAZ 15 začali montovat kotoučové brzdy.
3, Bál že se převrhne ? Auto dokázalo takové věci že se to až tak snadno nezvrhne, rozhodně ne pokud jí pán nenaložil něčím hooodně velkým ke stropu, ale díky motoru relativně dole drží lépe než člověk čeká.
4, Generátor rychlostí , 1203 má dlouhou řadicí pákou díky které má řidič velkou páku, pokud je tedy řidič prase co se potom musí ožrat jak píše tak si dokážu představit jak asi jeho řazení muselo vypadat, když to nejde silou, jde to ještě větší silou. Ano i to je řešení ale poté všichni nadávají na řazení u 1203 když si to takto sami dokurví, ovšem pokud na to člověk jde jen o něco malinko pomaleji tak zjistíte že řazení sice trvá o 2 sekundy pomaleji ( cca to celkem trvá 4-5 sekund) ale že to jde zlehka a hlavně to takto půjde i po 101 a 102 , zatím co když se použije síla tak se díky páce síla znásobí a ohnout se kulisy, táhla ... a poté už samozřejmě tak hezky řadit nejde.
Jinak se zapůjčením 1203 nemám problém, ale až v létě, aktuálně je jíž zazimována.
Toť asi vše od řidiče Škodu 1203 která má alespoň minimální údržbu.
Pavel Vebr
Email: PavelVebr11@seznam.cz
Pavel Vebr
15. 11. 2016, 00:30 0 reagovatAktuálně vlastním dvě 1203 , jednu z roku 1973 v provedení mikrobus u které právě probíhá renovace a druhou z roku 1970 které je přestavěna z mikorbusu na obytnou, je na normálních SPZ a jezdí naprosto perfektně na dnešní silnice, díky dobrému odpružení jede člověk velmi měkce a celkově jízdní vlastnosti auta jsou dobré když vezmeme v potaz domu.
Nedělá mi problém s 1203 - 4 kvalt jezdit 80 km za hodinu a říznout nějakou křižovatku kde ustřelí lehký zadek.
Já osobně jsem 1203 najezdil docela dost kilometrů a myslím si že to není vina samotné Škody 1203 ale především řidičů a dílenského servisu.
1, 12 motor má sice jen 49 koní ale i tak se s autem dají dělat velmi slušné rozjezdy z křižovatek.
2, Brzdy z motocyklu, a to jste slyšel v jaké hospodě ? Stará 1203 má klasické bubnové brzdy které když jsou v dobrém stavu brzdí smykem, a od nějakého 80 roku se do TAZ 15 začali montovat kotoučové brzdy.
3, Bál že se převrhne ? Auto dokázalo takové věci že se to až tak snadno nezvrhne, rozhodně ne pokud jí pán nenaložil něčím hooodně velkým ke stropu, ale díky motoru relativně dole drží lépe než člověk čeká.
4, Generátor rychlostí , 1203 má dlouhou řadicí pákou díky které má řidič velkou páku, pokud je tedy řidič prase co se potom musí ožrat jak píše tak si dokážu představit jak asi jeho řazení muselo vypadat, když to nejde silou, jde to ještě větší silou. Ano i to je řešení ale poté všichni nadávají na řazení u 1203 když si to takto sami dokurví, ovšem pokud na to člověk jde jen o něco malinko pomaleji tak zjistíte že řazení sice trvá o 2 sekundy pomaleji ( cca to celkem trvá 4-5 sekund) ale že to jde zlehka a hlavně to takto půjde i po 101 a 102 , zatím co když se použije síla tak se díky páce síla znásobí a ohnout se kulisy, táhla ... a poté už samozřejmě tak hezky řadit nejde.
Jinak se zapůjčením 1203 nemám problém, ale až v létě, aktuálně je jíž zazimována.
Toť asi vše od řidiče Škodu 1203 která má alespoň minimální údržbu.
Pavel Vebr
Email: PavelVebr11@seznam.cz
Mira
24. 9. 2017, 13:11 -1 reagovatTady někdo dostal do ruky mojí desítečku! :-) Ar 10 s pohonem zadku moc neni, a ještě míň jich je jich jako náhradní vůz v autoservisu. Bílá desina, kterou jsi jel, je poměrně uníkátní vůz. Život začala jako Aro Spartana, rv. něco mezi 2000 - 2003. Rumunskej kabriolet, co se chvilku dělal. Šéf si ji objednal jako káru na srandu, ale bohužel to v Rumunsku pokazili a poslali mu zadokolku místo čtyřkolky. Tak si koupil u v ČR lehce ojetý ARO 10 4x4, a jal se na ní přestrojit z bílý Spartany půlený dveře, plátěnou střechu a další díly, který měl jen kabriolet. Co ale s novou odstrojenou 4x2 Spartanou? Tak se na ní navařila střecha z desítky a bylo druhý auto. Bohužel, pro kompletaci 4x4 kabrioletu už se nenašel čas, tak se prodal. Z celé akce zbylo jen to nejhorší, normální Aro 10, ale s pohonem pouze zadní nápravy. Přesto, kdybych psal článek TOP10 divných aut, tak bych tam dal právě svou desinu. Jéje, co jsme se s ní nablbli a všechno to vydržela. Kulisa řazení je pro začátečníka hrozivá, ale po tejdnu ježdění do práce už tam jedničku napoprvé posílala i moje partnerka. Když se s tím člověk naučil řadit, bylo to super, daj se tam sázet meziplyny a jezdit rally stylem pata-špička :-) Zadní pohon, motor z Clia, kterýmu jde nakládat, co se do něj vejde, nezkutečně pohodlný, a to i v 80ti na polňačce, přitom překvapivě stabilní. Na menších 14tkách kolech to i docela prima na mokru jezdilo zatáčky bokem, jen se člověk musí vyrovnat s vůlí na volantu, ale na tu se dá zvyknout hned. Motoru nikdy nic nebylo, na to jak v tom autě dostával nafrak tak klobouk dolů před francouzem. Že to vždycky startovalo na poprvé, a to i v tý největší zimě, to člověk u takovýho auta taky musí ocenit. A vůbec to auto nikdy nechtělo moc údržby. Kdysi s ním dal někdo ránu na předek, tak se vyměnil nárazník a maska, ale to bylo všechno, co se kdy dělalo. S nějakýma samuraiema, jimny a podobnou havětí se to nedá porovnat. Kvůli vzpomínkám na desinu jsem si koupil Suzu X90 a hned ho zase prodal, jaká to byla hrůza. Měl jsi s ní jezdit dýl, dostala by se ti pod kůži taky, stejně jako desítkám lidí, kterou tuhle svým způsobem exotickou káru dostaly půjčenou. Já jsem si ji nechal věnovat, když se před pár rokama odhlásila a měla jít do šrotu. Archivuju ji jako raritku, jedinou svého druhu na světě :-) Dobrá sranda, jak na tebe zapůsobila a zkazila jméno všem normálním Aro 10 :-) Posílám ti fotku, když byla nová. Zrovna je po střechu naložená tvárnicema suchého zdění, když stavěla halu.