načítám data...

ja.kdojinej

JménoOndřej Válek
BydlištěPraha
Registracepřed 8.8 rok.
Poslední aktivitapřed 8.7 rok.
Komentářů u článků26
Pozitivních komentářů u článků3
Negativních komentářů u článků0
Možnostinapsat zprávu

Posledních 50 komentářů

ja
ja.kdojinej
31. července 2015, 08:48
0
Hellcat s VIN 666 je na prodej!

hele asi tak... proč to nezkusit... když se náhodou najde nějakej magor co to kvůli tomu koupí o 30k dráž, tak je to v pravém slova smyslu pekelnej zisk (zřejmě za přispění samotného pána pekel :-D) bez špetky práce.. a když to neklapne tak stále má pan majitel supr káru, no harm ;-)

ja
ja.kdojinej
24. července 2015, 07:38
0
Číňané představují své další "super"auto

oni na to jednoho krásnýho dne kluci komunističtí přijdou a to pak bude tanec :-D
Ne že bych nějak fandil komunistum, nebo speciálně číně, ale není to tak dávno, kdy neuměli vyrobit vůbec nic, natož něco co by jezdilo a stačilo jim pár let aby se dostali aspoň někam... vemte si kolik času ten samej vývoj trval Evropě, nebo Americe... se skoro bojim, že do paár let trh zaplavej čínská auta a nikdo s tím nic neudělá, už teď se tam vyrábí kde co...

ja
ja.kdojinej
24. července 2015, 07:26
1
Za volantem: Mazda RX-7 (FD)

to je druhá věc - spotřeba. Slyšel jsem zkazky o 18L/100 po městě, což je bohužel přesně to teritorium kde se pohybuju nejčastějc:-/
co se konkrétně toho kusu co jsem koukal týče, tak ačkoliv pan prodávájící vehementně mával fakturou za v podstatě generálku motoru před asi 5000km (najeto to mělo něco málo přes 88000 km), tak mě zarazila kaluž oleje nahoře motoru hned pod tím platovým deklem... prostě jsem se toho zalek no :-D Ale jinak souhlas auto je to velice zajimavý a pořád i značně neobvyklý... vtipný je POV, který se v našem tadžikistánu počítá hlavně dle objemu motoru, což zrovna tady je někde kolem 1,33, takže co do povinného ručení padáte někam pod k fabii HTP, výkon ale diametrálně někde jinde :-D

ja
ja.kdojinej
23. července 2015, 08:36
0
Autíčkář se ptá: Co je pro vás při výběru auta nejdůležitější?

přesně tak, jen s tím rozdílem, že u mě to jako rodinné auto sloužit nemusí... + nutně potřebuju aspoň 6 valců v řadě a objem přes 2,5 litru abych se dostal do nejvyšší sazby povinného ručení a taky mi vyšla E46 328i;-) (jen tady nevím jak ta bezpečnost, ve svý době na tom e46 nebyly zle, ale v porovnání z dnešní produkcí už to tak jednoznačné není...)

ja
ja.kdojinej
23. července 2015, 07:33
1
Za volantem: Mazda RX-7 (FD)

jak je to s tím Wankelem? Opravdu potřebuje co 80.000 km generálku?;-) není to tak dávno, co jsem šilhal po RX-8, ale nakonec mi byl Wankel rozmluven, ale tak úplně mě to ještě nepustilo;-)
jinak supr auto a článek;)

ja
ja.kdojinej
23. července 2015, 07:21
0
Dnešní auta jsou všechna stejná. Ale stará jsou stejnější!

přesně jak píše kolega výše a i jak zaznělo v článku... design je prostě poplatný "módě" doby kdy vznikal. Vždycky tu byla hora nachlup stejných pixel a několik čestných vyjímek;-) Zároveň je ale pravda, že třeba 50. a 60. léta měla tu výhodu, že nikdo neřešil bezpečnost a o aerodynamice se vědělo jen to, že existuje, ale že je dobrá jen tak pro ty pekelné stroje s křídlama;-) Nikoho nezajímalo, že ty špičaté nárazníky na cadillacu z 50. let umí propíchnout chodce jak páratko mozarellu, že náraz jeho hlavy na kapotu, pod ktereou je ihned schován kuuuva těžkej a tvrdej bigblock udělá z mozku mozeček a že přes ploutve jak z plejtváku není nic vidět šikmo vzad:-D prostě bylo to takové "chlapáčtější". Dnešní společnost prostě musí být chráněna těmi zodpovědnými aby se postupně nepozabíjela při popojíždění v parkingu nákupáku;-) tenkrát mi přijde, že tak nějak platilo (zvlaště u supersportů a třeba muscle carů), cheš-li, zabij se, tady k tomu máš prostředek, dneska dost často ani nevypneš kontrolu trakce, páč to prostě nejde;-)
mimochodem, ačkoliv se považuju za fanouška do aut, tak v drtivé většině seriovou produkci moc nerozlišuju, neznám modelovou řadu Huindaye, nevím jakej je rozdíl mezi Kiou Sorento a Sportage, nepoznám je od sebe, stejně tak nevím jaké všechny motory se dávaj do Peugeota 308... většina lidí pak kroutí hlavou "to si říkáš petrolhead"? No právě, že asi jo a proto Kia Sorento není to co by mi viselo na plakátě v garáži:D

ja
ja.kdojinej
22. července 2015, 06:59
0
Kafe&Káry Praha vol. 4: Již v neděli od 14:00!

A tak že bychom se s Příšerou (17let stará e46 328i v absolutně původním a řekl bych supr stavu, na kterej jsem patřičně hrdej, ikdyž žádná rarita to není ;-) ) taky ukázali? Pokud nebudou hrozit nějaký po* kroupy nebo tak něco a mimino dovolí ;-)

ja
ja.kdojinej
16. července 2015, 07:11
0
10 Fordů, které změnily historii

přesně tak, 2.5T by byl ten motor, kterej bych tam taky musel mít... ma to totiž mimojiné dva laufy :-D
btw tchán má C4 picasso minulé genereace od novoty a když si tenkát vybíral auto tak měl S-max ve výběru, ale z mě doteď nepochopitelného důvodu nakonec zkončil u citroenu... prej, že S-max byl o něco dražsí a prý mu přišel i menší... mno, to bych se raději více zadlužil a koupil toho S-maxe, než trávit x-let v tomhle (řídil jsem to a je to poněkud děs, ale zase prostoru je v tom teda fakt hafo;-))

ja
ja.kdojinej
16. července 2015, 06:54
1
Slavní za volantem: Paul Newman

krásnej článek, díky. Takhle po ránu výborné počtení a start dne;-)
Newman nebyl tak prvoplanově kůl až tím byl kůl :-D A moc se mi líbí jeho přiběh, páč sám jsem nemehlo a co si nevydřu to tak nějak nemám, takže pro mě je ten člověk velkou inspirací;-)

ja
ja.kdojinej
15. července 2015, 07:29
0
10 Fordů, které změnily historii

Henry Ford byl vůbec dle mého jedna z největších osobností, které mohl automobilovej průmysl mít. Kromě popsaného v článku mu vděčíme i za vznik moderní firemní kultury, princip investic do vlastních zaměstatnců, kdy je žádoucí si zaměstance "vychovat" a udržet, čili za vznik systému benefitu a taktéž měl zásadní vliv na fromování soudobé podoby řízení lidských zdrojů... prostě nejednalo se jen o továrníka, ale zaroveň vyborného obchodníka, sociologa a defacto o psychologa... jo a taky nám Ford, jako automobilka, dala několik památnejch aut (třeba SIERRA RS je podle mě pecka) ;-)

ja
ja.kdojinej
15. července 2015, 07:18
0
10 Fordů, které změnily historii

když se měla narodit malá, tak jsem taky koukal právě po S-Maxu, jediné MPV, které mě neuráží ;-) Žel bohu, byl tu předpoklad, že s tímto druhým autem do rodiny bude jezdit i žena a S-Max je na ní (dle jejich slov) moc velkej a že by se toho bála... ;-) = koupila se kombíková Astra (zajímavé, že i ta je podle ženy moc velká a tak si říkám, co by pro ni nebylo moc velké ;-), kouká z toho třetí auto do rodiny :-D )

ja
ja.kdojinej
15. července 2015, 06:52
0
Krotitelé duchů inovují aneb o starých autech v hollywoodských filmech

taky mi to přijde takové nějak narychlo spíchlé, ale tak uvdime... je fakt, že do kina na to nejspíš nepůjdu. Počkáme si na dývko;-)
vidim v tom jen kalkul, kterej se pokouší přiživit na kultu minulosti... některé věci byl výborné právě proto, že vznikly kdy vznikly... a mají tak kouzlo i dnes, ale musí i nadále fungovat jako připomínka doby = bezdůvodně neoživovat, obvykle to zkončí průserem a veme to s sebou i originál (tímto zdravím novodobé planety vopic ;-))

ja
ja.kdojinej
15. července 2015, 06:42
0
3 nejtroufalejší čínské obšlehy

ja nekradu ani hudbu ani filmy (leč je pravda, že si mezi ostatníma přijdu ajko exot) ;-)

ale jako jasně, prostě ta země je už nějaký ten pátek v komunismu a tam se tyhle věci tak nějak obecně berou jinak...

ja
ja.kdojinej
14. července 2015, 11:11
0
Za volantem: BMW M5 (E39)

záleží na tom co by to to použité bylo zač, do podvozku bych třeba taky nešel, stejně tak například použitej bag, ale určitě jsou věci, které by se dali...

ja
ja.kdojinej
14. července 2015, 10:11
0
3 nejtroufalejší čínské obšlehy

nevím, ale přeci jen mi nepřijde úplně v pořádku, že si někdo dal tu práci s vymejšlením řekněmě třeba toho designu, stálo ho to nemalé peníze, čas a úsilí a teď to někdo prostě obšlehne a snaží se tak bez práce vydělat na "duševním vlastnictví" někoho jiného...

ja
ja.kdojinej
14. července 2015, 09:34
0
3 nejtroufalejší čínské obšlehy

taky bych v tom nejspíš viděl něco takového... no holt když je tě miliarda a ještě jseš komunista :-)

ja
ja.kdojinej
14. července 2015, 09:31
0
Za volantem: BMW M5 (E39)

ne-M-věcma jsem myslel věci typu stahovačky, rádio, navigace, páčky pod volantem, dešťové sensory, stěrače, klima, světla taky nejsou M, interiérová elektrika atd... defacto vše co má co dělat s jízdou a bržděním už je M-Specific ;-)
na stranu druhou je tu ebay, kde je nabídka sice použitých ale funkčních věcí na M-ka celkem bohatá. Prostě chtělo by to vyzkoušet;-) Jinak souhlas s tím, že 540i udělá víc než dobrou službu, výkonu dost, řidičsky úplně v pohodě a bude-li v M-packetu tak není co řešit... jen to nemá ten bajnej znáček M (to, že si ho tam spousta lidí lepí 3m páskou z toho M-ko neudělá;-)). btw už jsem někde zahlédl i dual exhaust kit ala M5, takže pak jen koupit M5 nárazník a kolik to udělá parády :-D

ja
ja.kdojinej
14. července 2015, 08:27
0
Autíčkářův týden: Soumrak manuálních převodovek a nějaké to SUV

s tímto zkušenosti nemám, takže nemůžu soudit, ale až na těch pár "vad" by to do toho sloganu mohlo padnout... aspoň to není další přemotorovanej mastodont;-)
osobně se mi svého času zamlouvala i 1M ač oturbená. Co vím, tak ale prodejní trhák to zrovna nebyl. Jel jsem třeba v F10 550i a jako joooo rychlost drtivá, ale že bych z toho měl dojem nějaké extra komunikativnosti... prostě moc velké

ja
ja.kdojinej
14. července 2015, 08:07
0
Autíčkářův týden: Soumrak manuálních převodovek a nějaké to SUV

nabídka a poptávka:-(
proto říkám, že za to těžko můžeme BMW obviňovat... jako každá zdravá firma chce prostě generovat zisk, dokud to lidi nebudou kupovat, tak se to prostě nebude vyrábět. Otázka ovšem zní, kde je příčina... co když by se to BMW snažilo více "prodat"?

ja
ja.kdojinej
14. července 2015, 07:51
0
3 nejtroufalejší čínské obšlehy

proč se jim to toleruje? Páč je to moc velká kupní síla, kterou si nikdo nechce rozházet? Nebo proto, že tam každej něco vyrabí za levno?

ja
ja.kdojinej
14. července 2015, 07:46
0
Nadšený autíčkář v Octavii TDI? Všechno v pořádku.

přiznám se, že jsem nečetl celou diskuzi, ale přidám svou trošku do mlejna;-) Služebáky máme Octy 1.6 TDI a popravdě to auto neurazí, ale ani nepotěší, ale ta 1.6 netáhne... to auto defacto nedělá nic blbě, ale ani nějak vyjímečně dobře, prostě slouží a na to bylo navržené... co mi vadí na majitelých, je ta godlike adorace... přiznejme si, že je to prostě mula a tak ji berme a nemám s tím problém, ale nestavme jí na piedestal jako nějaké nad-auto;-) Stejně tak chápu, že i petrolhead může "civilně" jezdit něčím takovým. Ty naše vysněné plechovky dosta často univerzálností zrovna neoplývaj a i petrolhead čas od času potřebuje přepravit třeba "své mini" i jeho přepravníkem třeba na chatu a pak by mohl nastat problém. Třeba má e46 do kufru prostě podvozek od kočáru (+náhradní korbu), tři pytle plen, kýbl hraček, krmící sesli a nějaké to oblečení pro rodiče prostě nepobere (ikdyž samotnej kufr malej není, ale štěrbina do něj je překažkou;-))... a ikdybych to tam s použitím brutální kombinatroniky narval, tak se mi nechce :-D a nemá ISOFIX :-D
čili i my máme v rodině "support car", rodinného osla (dýzlová Astra H f kombíku), kde je mi buřt, že prckův oběd uvidíme dneska dvakrát a že kočár má zasraný kolečka jak když jezdil hnojníkem, čili, že mi zahnojí celej kufr :-D
e46 tak jezdím povětšinou sám a když je hezky... čili hadejte, čím jsem dneska jel do práce, když prší :-D A pořád se považuju za nadšence do aut, ale prostě musím mít ještě jedno, kde mi nebude vadit ho trošku trápit všednostma rosinného života;-)

ja
ja.kdojinej
14. července 2015, 07:20
0
Za volantem: BMW M5 (E39)

Příme srovnání by se určitě hodilo... info co mám je od kamaráda co má kamaráda, co má kamaráda, který má E39 M5 :-D
Ale i tak co jsem koukal, tak je pravda, že spousta dílů jen M-specific a tudíž dvakrát tak drahý a v druhovýrobě povětšinou nevyráběný, ale zase celkem dost jich je sdílených s normálníma e39, takže osobně si myslim, že cena oprav se bude odvíjet od toho, jestli ti odejde M-věc, nebo ne-M-věc ;-)
taky je fakt, že cenově se to od obyč M-packetu moc neliší, takže těžko říct, chtělo by to najít někoho, kdo už nějaký čas tohle auto servisuje aby podal fundovanou výpověď o stavu věci.

ja
ja.kdojinej
14. července 2015, 07:13
0
Autíčkářův týden: Soumrak manuálních převodovek a nějaké to SUV

a jsme zpatky u toho, že všechno je otázka nabídky a poptávky, fanoušci "starejch" (čti "dobrejch" :-D) BMW současné prodeje prostě neutáhnou. Obviňovat BMW z debilismu, že se chová tržně a ekonomicky správně je prostě blbost. Čili jim to nevyčítám, ale sere mě jak moc na komunitu a svůj odkaz minulosti kakaj. Kdeže sportovní a řidičsky dokonalá auta pro lidi, kteří chtěj opravdu "řídit"? Taková Olympiáda, či Merc maj v současnosti více obojího. BMW prostě změnilo směr. A popravdě nelíbí se mi kam. Kdybcyh teď přemejšlel o fungl novým autu a měl na něj dostatek cashe, nejsem si jist, že bych automaticky zamířil rovnou k BMW, jak by tomu bylo dříve a to se opravdu považuju za skalního fanouška. Stejně jako kolega výše, neříkam, že i MPV musí být trhač asfaltu a okreskový král a chápu, že někomu může být k něčemu i mastodontní SUV, stejně tak, že se výrobek musí prodat a zaplatit, ale prostě se tak nějak vytratila podstata toho Freude am Fahren. At hledam jak hledam. Stačilo by vyrábět aspoň třeba něco. Nebo napadá vás něco ze současné nabídky, co by to ten slogan bezezbytku naplňovalo? Nebo je možný, že ze mě prostě mluví zavist, že na nové BMW nemám a nebrte mě vážně, jsem starej brblal od podstaty :-D

ja
ja.kdojinej
13. července 2015, 14:34
0
Autíčkářův týden: Soumrak manuálních převodovek a nějaké to SUV

Quo Vadis BMW... poslední dobou, mi fakt přijde, že se stále více zaměřují na nány ve vobrovskejch slunešních brejlích, které jen tak tak vidí přes kapotu na děti na přechodu, případně na mladé dravé podnikatele, kteří vše měří podle toho v kolika letech si to vidělalo svůj první milion;-) marketingově to asi chápu, já jim holt X6M prostě nekoupím, páč na něj nikdy mít nebudu, čili moje řeči jim můžou bejt někde :-D, ale bejvali doby, kdy BMW = hlavně řidičkost ( později řidičkost a trocha toho pozérismu a ještě později už jen ten pozérismus ;)) skoro se až stydím, že mám taky jedno... ale pěkně starý a přísahám, že ne z pozérství :-D

ja
ja.kdojinej
13. července 2015, 11:23
0
Za volantem: BMW M5 (E39)

po M5 e39 slintám co mám řidičák, bohužel vždycky byla tak nějak finančně moc vzdálená a tak jsem postupně kupoval všelijaká jiná BMW a o M5 e39 pořád jen básnil... ;-) kdybych nemusel každý rok a půl kupovat jinou modrovrtulovou šunku mohl jsem se už několik let vozit v tomhle nadherným pekle :-D Bezpochyb nejlepší a nejhezčí M (vedle e46 M3), co kdy pánové z M Gmbh udělali...

Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem