načítám data...

Mercedes Benz CLA 220: Malý Mercedes v nejlepší formě

Malý Mercedes nebýval vždy synonymem stylového a luxusně vybaveného auta. U CLA kupé ale o pocit výjimečnosti rozhodně ochuzeni nebudete.

zobrazit celou galeriiFoto:   Radek Chlud

V dávných dobách platilo, že bez ohledu na třídu získal zákazník třícípé hvězdy automobil klasických proporcí s konzistentní kvalitou a provedením interiéru a jediné, co se na první pohled lišilo, byla vlastně jen samotná velikost auta. V divokých devadesátých letech se ale situace dramaticky změnila a nejmenší Mercedesy narostly do netušených tvarů, které připomínaly leccos, rozhodně však ne své důstojně stylizované předchůdce. Přiznám se, že mě osobně tehdy představení nového Áčka, které vypadalo obrovský Smart, docela zklamalo a nikdy jsem tuhle městskou škatuli za skutečný Mercedes nepovažoval.  Ale konec devadesátek už je naštěstí dávno pryč, na nechvalně známého “premianta” losího testu už se skoro zapomnělo, a tak je na čase se vydat do vod modelů “pod milion” a zjistit, jak to tam vypadá dnes.

Reprezentantem budiž čtyřdveřové kupé CLA se startovací cenovkou kolem sedmi set tisíc, k testu dorazivší v zářivě žluté barvě, která je jednak vskutku pohledná, jednak si ji můžete pořídit bez příplatku, což je milý bonus. V kombinaci se zatmavenými skly a lakovanými koly to vozu sluší a skutečně budí dojem drahého auta. Pomáhají tomu i bezrámové dveře nebo opravdu hezká silueta. Design je vždycky subjektivní a leckomu se asi v poslední době zajídá to, jak auta tloustnou, ale zrovna u CLA se mi svalnatý a vysoký ponton v kombinaci s mírně barokními křivkami převelice zamlouvá. Ono to celé trochu vypadá jak nějaké ostré AMG a propůjčuje to vozu proporce přibližovadla o třídu až dvě většího.

Foto: Radek Chlud, Autíčkář.cz

Takže stylovost bychom měli, zdařilý vzhled také – ale není to všechno jen pozlátko a líbivý obal? Po otevření bezrámových dveří a usednutí do alcantrové sedačky je celkem nasnadě, že ne. Široká škála výbavy je tu k dispozici už od úplného základu a zpracování je jednoznačně příkladné. Kvalitní materiály, dobře slícované panely, žádné pazvuky a promyšlený design, který umírňuje dřívější záplavu barokních oblin a přináší do interiéru Mercedesu hrany a místy až minimalistická řešení ukazují, že tady není pro kompromisy místo. Přiznám se ale, že prvních pár dní si moji pozornost uzurpoval hlavně nový infotainment MBUX. Měl jsem tak trochu podezření, že by to mohl být fakt skvělý kus techniky, a ukázalo se, že to bylo podezření správné.

Jsem si samozřejmě vědom faktu, že pro spoustu našich čtenářů je infotainment sprosté slovo a barevné obrazovky v autech vnímají jako třídního nepřítele. Pro ně tedy CLA rozhodně určeno není. Ale kupodivu nejde ani o nějakou složitou hračku pro programátory a technologické nadšence. Ačkoli totiž rozhraní MBUX nabízí zdaleka nejširší škálu uživatelského nastavení ze všech palubních systémů, funguje velmi dobře i bez toho, aby s ním řidič cokoli dělal. Takže pokud bás baví moderní technologie (jako mě), můžete si “střeva” svého Mercedesu přizpůsobit své vlastní chuti, a pokud vám tato problematika nic neříká, tak to prostě necháte “v základu” a budete spokojení.

Foto: Radek Chlud, Autíčkář.cz

Líbí se mi, že Mercedes evidentně přistoupil k rozhraní MBUX jako ke zcela novému projektu a vývojáři začínali s “čistým listem papíru”. Díky tomu si s sebou systém nenese zbytečné artefakty ve formě konzervativního rozvržení známého z let minulých, které zahrnují domovskou obrazovku, ikonková menu a různé nekonečné stromy nastavení, ale integruje celý systém do intuitivních celků. Takže ona “domovská obrazovka” zobrazuje sice na první pohled menu, ale na druhý zjistíme, že jde spíše o jakési náhledy daných funkcionalit v reálném čase. Navíc se Mercedes celkem rychle učí a přizpůsobuje systém chování majitele. 

Vymakané je i ovládání dvojicí dotykových plošek na volantu a centrálním touchpadem. Ano, už to tu bylo, ale oproti předchozí generaci systému je to mnohem vyladěnější a funkčnější. Třešničkou na dortu je pak architektonicky sympatické členění s “přiznaným” obdélníkem v němž se displej schovává. Obešlo se to bez zbytečných kapliček, stínítek, výdutí a kdovíčeho ještě. Je tu prostě širokoúhlá “televize” pověšená na “zdi” interiéru. Přirozené, jednoduché a hezké. 

Foto: Radek Chlud, Autíčkář.cz

Je to fakt na dlouhé povídání a stejně se to bez osobní zkušenosti nedá úplně předat. Proto místo dalšího mlácení prázdné slámy raději doporučím návštěvu showroomu Mercedesu. To myslím zcela vážně. Pokud vás technologie v autech baví a zajímají, stavte se někde u dealera a vyzkoušejte si to na vlastní kůži. Stojí to za to, protože tohle je podle mého názoru budoucnost a konkurence má opravdu hodně co dohánět. A s čistým svědomím prohlašuji, že nový MBUX je i přes podařený motor, atraktivní vzhled a pěkné dílenské zpracování tím nejsilnějším argumentem, kvůli kterému bych si CLA pořídil. A taky kvůli fakt pěkně provedenému (a plně editovatelnému) ambientnímu podsvícení. Ano, jsem trochu kýčař, ale je to fakt hezké.

Motorizace označená 220 v sobě ukrývá přeplňovaný čtyrválcový benzínový dvoulitr, což je, myslím si, pro vůz této kategorie naprosto ideální motorizace. Jeho 190 koní hýbe s CLA svižně a spolu se sedmistupňovým DSG tvoří opravdu dobře sehraný tandem. Většinou dvouspojky moc neoceňuji, jsem spíš příznivce hydroměničů, případně bezstupňových převodovek, ale tady musím pohonnému ústrojí vyseknout poklonu. Je skvělé přesně tak, jak je, a nic bych na něm neměnil. Motor má dost síly, kdykoli si řidič vzpomene, při ostřejší práci s plynem pěkně brumlá a zamačkává do sedaček, při klidné jízdě o něm prakticky nevíte. Elán ztratí až v rychlostech vysoko nad dálničním limitem a jako bonus navíc ani moc nežere. A výborně fungují i brzdy, což je ale tak nějak očekávatelné na první pohled. Obří vrtané kotouče pod předními koly bych čekal spíše na nějakém pětisetkoňovém AMG než na vcelku obyčejném čtyřválci. Ale proč ne – předimenzovanost je do jisté míry symbolem luxusu.

Foto: Radek Chlud, Autíčkář.cz

Zpočátku jsem si myslel, že nebudu mít sebemenších výhrad ani k podvozku, který je relativně pohodlný, ale v legálních rychlostech přesto překvapivě čitelný a jistý, čemuž jistě napomáhá i zadní víceprvková náprava. Jenže když jsme pak v ostřejším tempu (na Autíčkářově uzavřeném testovacím polygonu samozřejmě) narazili na zvlněný asfalt, zdvihl Mercedes ve vteřině bílou vlajku a ztratil přilnavost s nečekaností hodnou španělské inkvizice. V případě, že by se obdobná situace přihodila někde na úzké silničce, mohl by z toho být učebnicový výlet po tečně ven ze zatáčky.

Což tak nějak celkově charakterizuje pocit z řízení vozu. Jede rychle, funguje, ale někde za hranicí legálních rychlostních limitů je zkrátka bod, kdy to přestane klapat, a pak můžou nastat nepříjemnosti. A protože jde o vůz moderní a učebnicově utlumený, nedává řidiči o blízkosti tohoto limitního bodu ani náznakem vědět. Na druhou stranu CLA si snad nikdo nepořídí jako závoďák a okreskový drtič, takže  označovat tuto vlastnost za nějakou zásadní chybu mi nepřijde fér. Dokud jedete “jen” rychle, tak auto funguje bez výhrad a kompromisů.

Foto: Radek Chlud, Autíčkář.cz

Je tu ale jedna věc, co mi neskutečně pila krev a narozdíl od některých výše zmíněných nedokonalostí nešlo o záležitost, které si většinový spotřebitel nevšimne. Jde o systém držení v pruzích. Já proti němu obyčejně nic nemám, je to taková celkem praktická blbůstka, co buď drží auto aktivně polohováním volantu tam, kde má být, nebo případně dá alespoň vibrací nebo zvukem vědět řidiči, že se řítí do záhuby mimo vymezenou jízdní dráhu. Na prázdné okresce se tahle vychytávka ozývá celkem často – striktně mezi čarami za všech okolností se tu drží jen málokdo.

V Mercedesu ale funguje lane keeping assist jinak. V případě přejetí čáry bez zapnutého blinkru se aktivuje ESP a přibrzdí celé auto po dobu asi dvou sekund s patřičnou zvukovou kulisou (takové to typické bubnování) zpod podběhů. Když se mi to stalo poprvé, myslel jsem si, že jsem prorazil gumu nebo přejel kočku. Je to fakt extrémně nepříjemné a vůbec bych se nedivil, kdyby psychicky labilnější řidič reagoval na tuhle situaci zadupnutím brzdy nebo stržením řízení. Vůbec nechápu, kdo takovou pitomost vymyslel a jak se mohla dostat do výroby. To není jen otravné, ale přímo nebezpečné. Systém se vypíná v hloubí infotainmentu a po každém startu se automaticky zapne znovu, takže přístup “jednou to vypnu a bude dobře” tu nefunguje. Je to k vzteku a jsem z toho smutný. Tak malý kousek chyběl k dokonalosti.

Foto: Radek Chlud, Autíčkář.cz

Verdikt

Není to zadokolka, není to technicky vzato ani kupé, má čtyřválec, displeje a barevné diody ve výdeších ventilace. Pro puristu a tradičního vyznavače automobilových hodnot je to pravděpodobně “jen” další beztvará škatule. Ale pokud nejste tak úplně zastydlý dinosaurus a jste ochotni akceptovat fakt, že se automobilový trh vyvíjí, pak budete s Mercedesem nadmíru spokojení. Protože právě stylové CLA ukazuje, jak obrovský skok v oblasti moderních technologií auta v poslední době udělala. A relativně nízká cena je tou pověstnou třešničkou na podařeném dortu. Inženýři ze Stuttgartu, smekám před vámi. Tohle se povedlo.

Jen prosímvás udělejte něco s tou signalizací opuštění pruhu, jednou si budu tohle auto chtít koupit jako ojetinu, tak ať mě to neštve.

 

Technické údaje

Motor: Přeplňovaný zážehový čtyřválec 1991 ccm 
Výkon: 140 kW (190 k)
Točivý moment: 300´Nm 
Převodovka: sedmistupňová automatická DSG
Maximální rychlost: 241 km/h 
Zrychlení 0–100 km/h: 7,0 s 
Provozní hmotnost: 1490 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 6,0 l/100 km kombinovaná
Průměrná spotřeba v testu: 7,4 l/100 km kombinovaná
Základní cena modelu: 722 370 Kč
Základní cena testované konfigurace: (CLA kupé 220 4Matic): 926 860 Kč
Cena testovaného vozu: 996 965 Kč

Foto: Radek Chlud, Autíčkář.cz

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Mi
Michal Lenc
17. června 2020, 09:54
3

Za chvíli se tu bude někdo rozčilovat, že půl recenze zabral detailní popis infotaimentu. Já to naopak vnímám tak, že tuto novou verzi na Autíčkáři testují poprvé a tak se autor rozepsal. A s tím vůbec nemám problém, v dalších recenzích jej nejspíš zmíní s tím, že funguje dobře a detaily si můžeme přečíst v tomto článku. A to je podle mě úplně v pohodě.

Trochu mi v tabulce chybí řádek cena testovaného vozu. To auto z recenze stojí 700tis?

reagovat
Jakub Pospíšil
17. června 2020, 10:01
0

Hned to tam doplním, nějak mi to vypadlo při editaci.

Kuře
17. června 2020, 10:06
0

Taky mi tam cena daného kusu chyběla, celý článek jsem si říkal schválně za kolik bude tenhle konkrétní... Tak třeba 1.4 mio sem čekal. Takhle mi to přijde v pohodě, je to prostě premiovka...
-
Komentář upraven 17. 6. 2020, 10:08:13

Jakub Pospíšil
17. června 2020, 10:08
5

Není to drahý. Nový Golf jde postavit o poznání dražší a přesto mi přijde jako horší auto. Tohle má potenciál být fakt úspěšný model.

Ca
Cartman
17. června 2020, 10:14
0

Mercedes tu cenovou politiku ma ted fakt dobrou, treba to nove GLB stavi cenou proti Kodiaqu, coz me prijde super. A pritom je to jen o malo mensi auto.

Jakub Pospíšil
17. června 2020, 10:16
2

Já to sem nechtěl psát, protože to není úplně moje myšlenka, našel jsem ji na internetu, ale v přímém srovnání s Octavií to CLA vyhrává docela na plné čáře. Až na kufr. Tak asi tak.

Kuře
17. června 2020, 10:18
0

Což je teda dost masakr...

Ca
Cartman
17. června 2020, 10:28
1

nebylo by spatny rozbit trochu konformitu octavii necim takovym. Snad to budou firmy povolovat jako sluzebaky :-)

Jakub Pospíšil
17. června 2020, 10:33
2

Tenhle dvoulitr je jejich konstrukce. Jako pořád si myslím, že věci jako Citan alias horší, ale za to dražší Kangoo jsou trochu trefa vedle, ale tohle je prostě fakt dobré auto.
-
Komentář upraven 17. 6. 2020, 10:33:52

Jan Machač
17. června 2020, 10:55
0

Mates, ono je to srovnání s oktávkou podpořeno i tím, že jsme už v nový jeli. A to bude ve fleetech mrzení, řekl bych.

krab
17. června 2020, 11:18
0

Mě se v tom testu v závěru líbil ten "zastydlý dinosaurus" :-D Jako bych se poznal...
Každopádně se nebojte novou Oktávku klidně osolit... Na "funkci" tedy na fleetové prodeje to nebude mít stejně vliv, to se nemusíte nidko bát. Já v ní tedy jen jednou seděl, resp. nakoukl dovnitř, při příležitosti focení nějakých youngtimerů, protože jí měl náš fotograf. A přišlo mi to náhodou pěkně udělaný, přesně pro toho zákazníka (uživatele) tak jak by si to asi většina představovala. Co si ale myslím, že bude mít mercedes velmi navrch tím infotainmentem. Ten funguje dobře. Nakonec ono co na těch nových autech už testovat... jestli se matlá po displeji líp v tom nebo v tom druhým :-D

Jakub Pospíšil
17. června 2020, 11:23
1

" Nakonec ono co na těch nových autech už testovat... jestli se matlá po displeji líp v tom nebo v tom druhým :-D"

A ty se divíš, že ti říkám dinosaurus :D

Kuře
17. června 2020, 11:26
4

Tak hlavně bude mít Mercedes návrh v tom, že je to Mercedes. Když si představím že bych přivezl.... dobře, já nemám ani na jedno. Když si představím, že by táta přivezl k nim do domečku na sázavě novou Oktávu, tak soused možná vyleze, konstatuje že dobrý a zase zaleze. Kdyby ale přivezl tohle, tak si hlavy ukroutí celý posázaví protože to, jak Kubajz napsal, působí jako o dost dražší auto... ale stejně si myslím že to je jedno protože i jestli stojí stejně, nikdo se nad těmi auty rozhodovat nebude, jako jestli to nebo to. Což je možná škoda...

Mrkef
18. června 2020, 08:06
1

Už jste v nějaké společnosti viděli drandit nižší nebo střední management v prémii? Nepočítám výjimky jako firmy Partners nebo Lidl.
Jinak auto peckový, škoda že do Fleetu ho nepustí proti Okynám česká závist.

fr
frite
18. června 2020, 14:44
0

Ještě tak u zástupců farmaceutických firem to je docela běžné ale ti mají dost movitou klientelu a nehodí se před doktory hrát na chudáky

beastar
18. června 2020, 14:55
0

Tak fleetova stalice z toho rozhodne nebude. Par se jich, ale ne za milion stejne jako acek chytlo. Uplne bezny referentsky auto jako z okyn z toho byt nemuze uz jenom, protoze to ma tu sterne. Kazdopadne ja ted jezdil ceckem uz to mam pro blog rozepsany asi tyden... Taky neni spatny za ty prachy.

mariov8
23. června 2020, 09:11
0

Přesně tak, u nás je to problém, protože Češi jsou závistiví národ. Byť pár firem má fleet složen z Céček. Větší šanci než CLA bude mít A 180d sedan, ten tolik nedráždí a bude i levnější, byť už ne o tolik. A ten Renaultí diesel mercedes kupuje jenom jako polomotor, veškeré příslušenství je MB a koncového zákazníka to zas tolik nezajímá a pokud jo, může si připlatit za MB motory. Apropó ta Renaultí K9K od 5-té generace už patří k tomu spolehlivějšímu na trhu. Teď už se snad dělá 7-má. Ve spojení s fantastickou účinností toho 8V motoru rozhodně dnes už patří mezi to lepší na trhu.

BubaaCZek
17. června 2020, 10:22
2

Jsem v šoku! Doted jsem žil v domnění, že je to zadokolka!

reagovat
sheogh
17. června 2020, 10:25
0

Po dlouhe dobe test auta, ktery se me libi, diky :-) 300Nm z R4 neni uplne spatny cislo. Jediny co nemam moc rad je prave ten "prilepenej" diplej - mnohem vic se me libi, kdyz je pekne zakomponovanej do pristrojovky. Ale jinak to vypada fajn. Vydechy klimy jsou nekonvencni a za me pekny, klidne i bez ambientu (ja preferuju totiz v noci v aute tmu, vypinam i displej)..

A v AMG verzi to vypada fakt dobre :-)

reagovat
Ca
Cartman
17. června 2020, 10:30
0

Mam dotaz na autora: je mozne v noci ten interier a displeje zhasnout? Nejaka funkce night panel?

reagovat
Jakub Pospíšil
17. června 2020, 10:32
0

Ambientní osvětlení jde vypnout bez problému, středový displej taky, přístrojovka ne, ale má snadno přístupnou regulaci jasu.

Sa
Sato
17. června 2020, 12:07
0

Pomer cena výkon je dobrý, z vonku to je vemi pekné, z vnútra mix gýču a ten display.. no ja proste namám rád displeje namiesto budíkov. A len takto tam prilepené mi to pripadá ako rezignácia na dizajn.
Ten fuckup s line assist je strašný, aj to ťahá za volant? Chcelo by to nejakú tunnig firmu čo takéto desy bude odstraňovať.

Zaujalo ma že sa infotaiment učí... to neznie moc dobre, skúsili ste používať nejaký 3-4 ročný android tablet?

reagovat
ro
rock
17. června 2020, 12:22
0

Chtěl jsem se tady taky rozepsat, ale v podstatě slovo od slova jsi to napsal za mne :-)

btw infotainment se učí - to jako že u nového auta infotainment po ťuknutí na ikonu vyvolá nějaké menu a po čtrnácti dnech to menu schované za stejnou ikonou bude o něco jiný? Joj, to bych měl pěnu u huby...
Ale třeba se dá koupit nějaká verze "holátko", která bude mít budíky klasický a ovládání trochu (hloupější) lidštější. Navíc to bude ještě o něco levnější a pak už mi to přijde jako super kauf :-)

mariov8
23. června 2020, 09:06
0

Tak ono se to učí naštěstí hlavně slovní zásobu.

ma
martinw
17. června 2020, 12:18
0

Ten lane assist - nedalo by se zeptat dealera zda se to da vypnut ? ...jinak je to docela fail. Pritom to auto paradne vypada a neni tak drahy jak by se mohlo zdat.

reagovat
He
Hermez
17. června 2020, 19:46
8

CLA 220 jsem měl možnost testovat půl roku a 15000 km a článek mi mluví z duše, smekám.

Jen bych doplnil par věcí za sebe:
+ DSG a motor úplný skvost (není doplnění, ale to musím říct znovu, sorry jako) např. i ve srovnání s Arteonem a Superbem III (obojí 2.0 TSI) vyčnívá
+ Intuitivní řazení páčkou u volantu (vše ostatní je ve srovnání retro minimálně umístěním) nemyslím pádla, ale RNDP (jinak využitý středový tunel bonusem)
+ Ovládací prvky na volantu jsou prostě perfektní
+ Hlasové ovládání ujde a je i vtipné
+ Interiér a materiály
+ Velký kufr se ski tunelem (na tento styl auta samozřejmě)
+ Couvací kamera je skvěle ostrá (např. oproti VW)
+/- Parkovací automat: + ovládání na displeji, sám řídí, řadí, akceleruje i brzdí; - potřebuje obří rezervy, tam kde ještě zaparkuji v pohodě sám už to nedá
- Shiet ten lane assist je fakt peklo!!!
- I v jiných situacích mají bezpečnostní systémy paniku (rychlý rozjezd v koloně = auto vás nepustí; rychlé odbočení někam, kdy bylo před vteřinou jiné auto = systém ječí apod.)
- Extrémně nízký čumák = I řada retardérů je problém (nejnižší bod ani nevidíte, jde to od spoileru ještě dolů)
- Falešné výfuky
- Apple Carplay = 8000 Kč unlock přímo v eshopu v MBUX (i další položky)
- Keyless, elektrické sedačky a další "samozřejmostí" dnešní doby jen za příplatek
- Při nákupu nesrozumitelné kombinace výbav schované v balíčcích i za 160 tisíc apod.
- Eko kůže, sedíte na gumě, patříte se i v zimě (lze dokoupit kůži a není špatná kombinace Eko kůže s textilem)
- Předokolka někdy nestíhá (ano, no shit Sherlock, ale přesto..)

reagovat
PB
18. června 2020, 02:06
-3

Musim priznat, ze z recenze to vypada jako dost mizerny auto: ale jak se rika, u zakazniku mercedesu jsou jizdni vlastnosti na zebricku priorit hodne dole. Nedavno jsem shodou okolnosti jel kratce po sobe v S classe a Audi A8 a tenhle clanek mi hodne pripomel velmi neprijemne pocity, ktere ve me s-klada oproti audi vyvolala. Zatimco audi je masivni, tuhe, z kvalitnich materialu, z celeho auta cisi solidnost, mercedes mi prisel forovy, skripavy, vyplne dveri byly tenke a prohybaly se... proste nic takoveho bych si za sve penize neobjednal... fakt mi prijde, ze mercedes krome znacku na kapote nic nenabizi.

reagovat
PB
18. června 2020, 02:07
-2

Jo a ta pristrojovka je fakt hnusna:))

saage
20. června 2020, 01:55
2

Nazivo jsem nevidel, ale podle fotek to vypada hezky. Zajimava barva, bohuzel vetsinou jsou pak na silnicich ve stribrny, bily, cerny.. tady ta zluta tomu fakt slusi. Interier TOP. Ja naopak jsem na tyhle serepeticky, a matlaci displeje. Cena teda prekvapila. Za me fajn!

reagovat
Ka
Karell
20. června 2020, 08:10
2

Máme doma nové Áčko A180d. Má to 1.5 diesel a 116 K , ale je to neskutečně živé. Subjektivně někde jinde než stejně silná 1,6 v dieselu v Golfu nebo Octavii. Ten interiér s tím MBUX je bezkonkurenční, to je fakt. Je to Áčko delší než Karoq a má to i větší rozvor než Karoq nebo Octavia. Ten systém udržování v pruhu je opravdu hrozny, je to na infarkt, když se to spustí a myslím osobně, že tak, jak to udělali, to není bezpečnostní systém, ale nebezpečný systém. Je to opravdu neskutečné, jak tohle mohli vymyslet.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem

Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW 2016
Ford S-MAX Ford S-MAX 2,0 TDCi, 110 kW

2016 rok výroby
150 koní výkon
1 997 ccm objem