načítám data...

Máte pocit, že vás na silnici všichni ohrožují? Začněte u sebe

Jsou silnice opravdu plné pirátů? Nebo jsme se jen naučili je vidět všude kolem sebe? Sázím na druhou variantu...

zobrazit celou galeriiEditorial: Máte pocit, že vás na silnici všichni ohrožují? Začněte u sebe

Na Autíčkáři se snažíme zcela vyhýbat populistickým a politickým tématům, která povětšinou vedou pouze k vulgárním příspěvkům a hrozivým hádkám v diskuzi. Pro dnešek však uděláme malou výjimku, protože cosi podivného se děje okolo mě. Většina lidí má pocit, že situace na českých silnicích je rok od roku horší – řidiči jsou agresivnější, cestování nebezpečnější, za každou zatáčkou čeká zlovolný pirát a stav ohrožení nastává téměř při každé cestě. Dozvídám se to úplně všude. Tvrdí to internet (třeba tady nebo tady), tvrdí to televize, tvrdí to průzkumy, tvrdí to kolegové v práci i kamarádi v hospodě. Hlavně to však tvrdí také dopravní experti, takže to musí být minimálně na 160% pravda. Věta „Dávejte pozor, na cestách to je dneska strašné, lidi jezdí jako hovada” se stala univerzálním zaklínadlem národa. V průzkumu ÚAMK linkovaného výše se konstatuje, že agresivního řidiče potkáte v průměru každých 16 kilometrů. Z jednoho studentského průzkumu na vyplnto.cz (který se mi žel bohu nedaří najít) si zase vybavuji nemilé konstatování, že více než 70% lidí se cítí ohroženo nebo v nebezpečí prakticky při každé jízdě. Pro kristovy rány, proč na ty silnice vůbec vyjíždíme? Jsem sám, komu situace tak hrozná nepřijde?

Kdybych každých 16 km trpěl hrůzou, že mě někdo sejme, ohrozí nebo oprasí, nakrásně bych se na všechno ježdění vykašlal

Nenajezdím ani mnoho, ani málo, svou roční porci odhaduji na nějakých 25 tisíc kilometrů, ale pocitem, že mě někdo permanentně ohrožuje nebo že jsem cílem agrese, vůbec netrpím. Vlastně mám spíš dojem, že žiju v jiném vesmíru a jezdím po jiných cestách než mí kamarádi a kolegové. Kdybych každých 16 km trpěl hrůzou, že mě někdo sejme, ohrozí nebo oprasí, nakrásně bych se na všechno ježdění vykašlal, protože vážně nemám zapotřebí způsobovat si permanentní stres. Nemám moc dobrou paměť, ale z uplynulého roku si vybavuji přesně jednu situaci, kdy jsem cítil nebezpečí, a přesně jednu situaci, kdy jsem měl co do činění s agresorem. V prvním případě to byl nějaký řidičský kolega, který si zoufale špatně naplánoval předjíždění, takže jsem musel poněkud přibrzdit a uklidit se ke krajnici, v tom druhém zpupný senior (!!), jenž se mě rozhodl vychovávat. Pokud to hrubě zaokrouhlím, stávám se obětí ostatních řidičů nikoli každých 16 kilometrů, ale spíše každých 16 000 kilometrů. To už nezní tak strašně. Jak je ale možné, že běžný řidič pociťuje úzkost zhruba tisícinásobně častěji?

Myslím, že největšími viníky jsou média a jakási člověčí ješitnost nebo pocit moci. Přiznejme si, auto je  izolovaná bublina. Malý vlastní státeček, kde jsme sami sobě pány a máme pocit jakéhosi práva či moci vůči ostatním. Mnoho tolerantních či názorově liberálních lidí se za volantem stává striktními diktátory, kteří neznají slovo kompromis. V práci či doma dokáží pochopit chyby či potřeby jiných, v autě ale najednou empatie zmizí a z ostatních se stanou nekompetentní blbové, či rovnou zákeřní a agresivní magoři. To všechno pak doživí média. Vždycky se dozvíme, jak je to hrozné, jak se bourá, vybržďuje, vytlačuje, nadává, protože (anonymní) řidiči jsou čím dál více agresivní a stresovaní. Doplní se to nějakou informací o dopravně-bezpečnostní akci, nákupu policejních dálničních stíhaček nebo připravovaném zpřísnění sankcí – protože co jiného s tím taky dělat, že? A to je vše. Agresivita na silnicích je pojmenována a je konstatováno, že tady s námi prostě je a léčením je zvýšená represe. Žádné jiné argumenty jsem nikdy neslyšel, takže se s tím nejspíš nedá dělat vůbec nic. Pepa před televizí si zanadává, aniž by si uvědomil, že i on sám je součástí anonymního stáda řidičů a také on se podílí na fenoménu silniční agresivity. Ať už samotnou jízdou nebo nekritickým přijetím onoho sdělení. Jaký to rozdíl, když vás média informují o blížícím se silném větru nebo chřipkové epidemii - to se vždycky najde spousta cenných rad, jak se zachovat. V případě silniční dopravy jsem však nikdy žádná smysluplná doporučení nezahlédl ani náznakem. A toto je, vážení přátelé, mnohem smutnější než samotný stav na našich cestách. 

Vlastně je logické, že ve spoustě lidí pocit obklopení agresí vzniká. Máte-li ovšem pocit, že vás při každé jízdě někdo ohrožuje, začněte u sebe. U svého myšlení, u svého vztahu k okolí a ostatním řidičům. U způsobu vašeho řízení… Možná vůbec nejezdíte v nebezpečném a agresivním prostředí. Možná jen máte vinou neustálé společenské masírky vsugerováno, že ostatní řidiči, které potkáváte na cestách, jsou vašimi nepřáteli, soupeři a nic vám nedají zadarmo. To ale není pravda. Na silnici se potkáváte s kolegy z práce, se sousedy, s lidmi, s kterými chodíte do hospody, se kterými sportujete, které potkáváte při venčení psa, v kině nebo divadle. Až na extrémní výjimky tvořící zanedbatelné zlomky promile nikdo do auta nesedá s úmyslem jet nebezpečně či agresivně a ohrožovat své okolí. Naopak, ať už někam jedeme, protože musíme, nebo výletíme čistě pro radost, chceme se vždycky dopravovat beze stresů a hlavně bezpečně dorazit domů. A nyní se vrátím zpět k předchozímu odstavci. Proč se ku***drát, vždycky dozvím, že je na silnicích všechno špatně, ale nikdy neslyším výzvu k toleranci a nadhledu. Třeba tady pan slovutný dopravní expert o fenoménu agresivity košatě rozpráví, ale pozitivní motivaci aby člověk v jeho odpovědích pohledal.

nikdo do auta nesedá s úmyslem jet nebezpečně či agresivně a ohrožovat své okolí. 

Přitom je to tak jednoduché. Zahoďte vlastní ego a neomylnost, buďte vůči svému dopravnímu okolí shovívaví a zachovejte chladnou hlavu. A hlavně zahoďte do dáli svůj virtuální standard ‚jak by se měl chovat vzorný řidič‘, pokud takový máte. Člověk totiž není robot, dělá chyby. Ba co víc, v ostatních autech se vyskytují různě schopní, různě vyježdění a různě reagující jedinci s různými styly jízdy. Stručně, každý jezdíme trochu jinak a považujem za ten obvyklý standard jízdy něco jiného. Máme tady sice tlustá dopravní pravidla, která nám dávají jakýsi rámec, ten nejdůležitější zbytek však závisí na zdravém rozumu, vzájemném porozumění a toleranci. Bez nich se na přeplněných cestách zkrátka neobejdeme. Co to znamená v praxi? Nerozčilujte se, když vás někdo předjíždí. Jestli chce jet rychle, ať si jede – čím dříve ho pustíte, tím rychleji vám zmizí z očí a budete mít klid. Pirát? Možná. Ale jediné, čeho dosáhnu pokusem o jeho umravnění, bude omezení mého vlastního bezpečí. A to, přiznejme si, nedává smysl. 

Dívejte se kolem sebe, používejte zrcátka, zkuste se vcítit do kůže jiných. Když jedete na čtyřproudé komunikaci po městě v levém pruhu souběžně s jiným autem, myslete na to, že někdo za vámi může mít na spěch a váš ‚špunt‘ se mu nebude líbit. Že jede víc než 50? To už je jeho problém. Přemýšlejte i za jiné. Ne každý, kdo se čumákem zaboří do kruhového objezdu nebo se před vás nasyslí z vedlejší silnice, musí být nutně agresor – třeba jste se mu jen schovali za sloupek nebo už dával přednost tak dlouho, že mezera před vaším autem mu přišla jako poslední možnost, jak se do hlavního proudu vmísit. A i kdyby agresorem byl, nechte to prostě plavat. Že někdo nezablikal při změně pruhu? No jo, je to vůl, ale jestli při manévru není v bezprostředním ohrožení vaše auto, skutečně dotyčný stojí za praskání žilek nebo troubení? Pokud se před vámi objeví sváteční šnek nebo vystrašený zajíc, najížděním a blikáním způsobíte leda to, že bude ještě pomalejší a vystrašenější… a tak dále, a tak dále…  Nenechme si vnutit, že když někdo jede rychleji, než povoluje limit, chová se agresivně – jak se nám snaží říci průzkum ÚAMK.

Aut je čím dál víc a doprava houstne – třecích ploch a frustračních startérů je tedy víc než kdy dřív. Přesto si nemyslím, že to na cestách vypadá jako na bojišti, což dokazuje i statistika počtu nehod, která má, dá se říci, setrvalý stav. Zkrátka přemýšlejte hlavou. Jednejte tak, abyste se cítili bezpečně a předcházeli konfliktům, nikoliv stylem ‚jedu podle předpisů, jsem v právu, tak se neposer‘. Od posuzování, co je a co není podle předpisů, tady máme policii a správní orgány. Spěchajícímu je záhodno uhnout, ať už si o způsobu jeho jízdy myslíte cokoliv. U očividného zmatkáře zase musíte předpokládat, že vymyslí nějaký nepředvídatelný manévr, a držet si odstup. Nejlépe to asi shrnuje ivánkovské „silnějším ustupuj a slabším pomáhej”. Možná to zní jako úkol pro zenového mistra, ale i kdyby se vám vplutí na vlnu tolerance podařilo jen částečně, na našich cestách bude líp. A kdyby se to povedlo všem, investigativní reportéři by dost možná zešedivěli kvůli absenci námětů na hororové historky z českých silnic. 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

A
A
21. dubna 2016, 08:18
2

Zrovna vcera jsem predjizdel nejakyho picuse na dalnici zprava, jel tachometrovych 130 sam v levym pruhu a ne a ne uhnout, ale problikat me dalkovyma pak u te zbesile rychle jizdy zvladnul. Co s tim? Policie jen meri rychlost a tohle nikdo neresi.

reagovat
Xander_Cage
21. dubna 2016, 08:37
1

Podle médií jsem zřejmě já ten pirát - mladý a v luxusním BMW (14 let stará ojetá E39). Jenomže člověk musí podřadit a předjet zprava, protože levopruháči (můj pracovní název) ne a ne uhnout - blikáte a gesty dáváte najevo ať uhne (nenajíždím to se nevyplatí třeba zabrdí a já bych měl jeho kufr v předku mého auta). Jediné co mě štve a TV nebo v médiích se nedozvíte: pravidlo zip - pravý pruh kilometr dlouhá fronta, levý pruh prázdný, pak nepoužívání blinkrů (90% řidičů Audi - nechci hate, ale tak jsem to vypozoroval, zřejmě Audi mají páčku blinkrů za příplatek). No a pak parkování na sídlišti, to je někdy dost specialitka, já z velkou krávou se nacpu skoro všude, avšak někdo má skoro smarta a nevejde se pro místo na nákladák a "užere" 2 místa (na sídlišti je každý cm drahý), k tomu parkování ještě ochoďáky, nevím kdo ty místa vymýšlí nebo kdo vymýšlí normy, ale nejsou dělány na dnešní auta, takže parkuju až na druhém konci parkoviště abych neměl odřené auto. Dost se rozčílím - jsem cholerik s OCD, jenomže "vychovatelé" a televize mi nervům nedají klid, takže pak vypadám jako pirát (a zatím jsem nezaplatil ani jednu pokutu a nepřišel ani o jeden bod).

reagovat
bitner
21. dubna 2016, 08:42
0

Hezky napsano. Ovsem aby to nesklouzlo do opacneho extremu, casto me dokazou nasrat sberatele karmy, kteri jiz dosahli takoveho osviceni, ze si osvojili 3. signalni soustavu a pousteji pred sebe vsechny a vsechno, byt by se to vyskytovalo v pate dimenzi, o ktere my obycejni smrtelnici nemame tuseni.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. dubna 2016, 09:02
0

Jezdím v klidu, plynule. Za volantem se nenervuju, jezdím pro radost. Čas od času narazím na blbce, ale většinou to není tak strašný, aby mi to zkazilo náladu na celý den, viz. příspěvek výš a o někom v levém pruhu na dálnici. Pravda, třeba včera jsem si dost zanadával, když jsem projížděl Prahou a z ničeho nic mi ze zaparkovaného auta u chodníku někdo otevřel dveře do jízdního pruhu. Měl jsem co dělat, abych včas zastavil a neměl na Corvettě orvaný celý bok auta. Uhnout se nebylo kam, protože vedle mně v tu chvíli jelo další auto v souběžném pruhu. Na blbce člověk čas od času narazí, ale pokud jezdí v klidu, tak si myslím, že to není tak strašné, jak se všude říká. Na druhou stranu, stačí přejet hranice do sousedního Rakouska a rázem má člověk pocit, že je úplně v úplně jiném vesmíru. Jezdí se v klidu, spořádaně, dodržují se bezpečné vzdálenosti, města a vesnice jsou čisté, upravené... Do téhle civilizovanosti máme opravdu hodně daleko.

reagovat
M P
21. dubna 2016, 12:31
0

Rakouskou a civilizovaně? No, tak je to jsme byli asi každý v jiném. Zejména část severně od Vídně, směrem k našim hranicím, to je fakt pecka. Ale aspoň tam mají široké silnice:D

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. dubna 2016, 12:41
0

Jestli to nebude tím, že severně od Vídně už je tři prdele Čechů. :-)

M P
21. dubna 2016, 13:05
0

Tak ona je to taková zemědělská a vinařská oblast, což možná vysvětluje mnohé :)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. dubna 2016, 14:21
0

To asi jo no. Ono se to víno chlastá asi i na druhý straně hranic víc, než je zdrávo. :-)

M P
21. dubna 2016, 19:15
0

To není vtipný! A beztak největší spotřebu tu dělají lidi z čech:)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. dubna 2016, 21:39
0

Neprovokuj. Nebo vam Moravakum zavedeme vizovou povinnost. :-)

M P
22. dubna 2016, 14:37
0

To nebyla provokace, to je holý fakt. Sami místní vinaři přiznávají, že nejvíc vína spotřebují turisti. Na tom ale není vůbec nic špatně, vozí sem peníze a když se jim tu líbí, tak je to výhodné pro obě strany.
A jen tak pro zajímavost, spousta vinařů ti taky potvrdí, že co se týká znalosti vína, tak mnohem dál jsou právě ti, kteří sem přijedou, třeba z těch čech, kteří se o víno zajímají a vyznají se v něm kolikrát víc, než místní odkojenci, co se chvástají tím, jak oni vyrostli ve vinohradu, a mají ty kecy o špatném víně, co se dává pražákům:)

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
22. dubna 2016, 18:42
0

No tak ja jsem do ty Prahy taky naplavenina odjinud. Vlastne jako vsichni, ktery tady znam. Ale z Moravaku v praci si vzdycky delame srandu, ze o vine vi hovno, kdyz maji burcak jen chvili v sezone, narozdil od mladych chemiku z Prahy, kteri ho maji celej rok. :-D

PeterLuk
23. dubna 2016, 00:35
0

Bodaj by nie, keď prejdem 5 km do Sierndorfu a už mi núkajú miestny nech sa napijem :D

Yatka
21. dubna 2016, 09:22
0

Tyjo, díky moc za tenhle článek! Přesně o tom přemýšlím už pár let. Je jasnej fakt, že usednutím za volant každýmu z nás hrozně bobtná ego. Kdo si myslí, že jeho se to netýká, lže si do kapsy. Kdysi se mi dostala do ruky kniha Já řídím od Zdeňky Jordánové. Občas je to spíš humorný čtení, ale je to pojednání přesně o tom, že auto jenom mnohonásobně zveličí vlastnosti, který v sobě každej má a to, co se v nás v danou chvíli děje. Takže nad sebou hodně v autě přemýšlím, protože občas můj styl jízdy nevypovídá moc lichotivě o mojí povaze...

reagovat
Gulf91
21. dubna 2016, 09:26
0

Krásná motivační řeč. V podstatě souhlasím. Snažím se jezdit předvídavě a neohrožovat nikoho. S agresivními řidiči se setkám jen jednou za čas ale to zase stojí za to. Jako ten poslední: po městě přes pade, nedal mi přednost a když sem to zamáz tak že sem jí málem dostal ze zadu ,tak se chtěl ještě hádat. Spíš mám problém s tím že žiju na malým městě a lidi tady nejsou vyježděný. Často se vám stane že nějakého takového řidiče potkáte a tam se nedá předvídat nic. Například rozjížděli sme se na zelenou a z leva na červenou díky šipce odbočilo auto ale děda za ním už projel zkrze nás jako by nic. Poslední dobou začínám na tyhle lidi troubit, předtím sem to nedělal s tím že každej udělá chybu, ale těď troubím protože mi přijde že oni ani netuší že udělali něco špatně. Zajímalo by mě jak to vidíte vy s použitím klaksonu? Jestli je to dobře nebo zle?

reagovat
Yatka
21. dubna 2016, 10:05
0

Já ho používám dost a neustále za to schytávám. Lidi tady nejsou na klakson asi zvyklí a mám dojem, že to vyvolává přehnaný reakce občas :) Už jsem to tady někde psala: už dvakrát se mi stalo, že jsem vytroubila člověka, kterej mě jednou vybrzdil a podruhé mi nedal přednost a ti dotyční si dali tu práci a sledovali mě celou cestu až ke mě domů, aby mi osobně vysvětlili, že jelikož mají řidičák dvacet a více let, já se se svým troubením můžu jít bodnout, byť jsem v právu :D Občas je to adrenalin, ale já si stojím za tím, že pokud někdo dělá prasárnu a já jsem toho svědkěm, ne-li obětí, tak ho rozhodně upozorním.

Pochtli
21. dubna 2016, 11:20
0

To znám moc dobře - při použití klaksonu na mě většina kouká jak na vraha a sem tam je někdo překvapený ve stylu "jejda, ono je tu jiný auto"..

Yatka
21. dubna 2016, 11:27
0

Znám dva případy, kdy si strejdové ještě za dob minulých, nainstalovali do auta (jedním byla T603) zvonek z šaliny (čti tramvaje) a to teprve mělo efekt :) Občas nad tím přemýšlím.

Pochtli
21. dubna 2016, 11:48
0

O tom už jsem taky slyšel a lidi pak koukaj i na naprosto nesmyslných místech, kde ta tramvaj/šalina je :D

JLK
21. dubna 2016, 13:49
0

Na youtube jsem videl video jak nekdo do auta dal klakson z nakladaku (byli to asi amici nebo austrlani, takze si umite predstavit tu houkacku z jejich road trainu). Sice to pouzili jen pro srandu na chodce, ale na nekoho kdo vam neda prednost by to melo potrebny efekt take.

bobo23
21. dubna 2016, 18:07
0

Ano klakson taky občas použiju a sem tam probliknu. Záleží, jak se mi zrovna chce. Ale je pravdou, že sem se ještě nesetkal s někým, kdo by mi chtěl něco osobně vysvětlit. Spíš se většinou tvářili vyděšeně, že se na silnici pohybuje i jiné auto.

Já osobně sem vylezl z auta je jednou. To když mi ženská nedala přednost a já před zastávkou plnou lidí doklouzal s Fáčkem přes protisměr, kam jsem to strhl, těsně před trolejbus. Její odpověď na logickou otázku, co dělá, mě ovšem posadila na p*del. Dozvěděl jsem se tehdy, že značka "trojúhelníček na špičce" znamená "pozor, máte přednost". Asi nemusím dodávat, že mi došly slova a já vypadal jako zralý na léčení ve specializovaném ústavu. :-D

Yatka
22. dubna 2016, 11:47
0

Aaaa, tak to je teda pecka. No dobře, nedivím se, že je baba za vo,antem fenomén.

bobo23
22. dubna 2016, 12:39
0

Nikdy nechci paušalizovat. Znám spoustu dobrých řidiček, kterým někteří chlapi nesahají ani po kotníky. Nikdy se vůči ženám za volantem nevymezuju, ale je pravda, že často dokážu už předem odhadnout, kdo sedí za volantem :-)

JayK91
21. dubna 2016, 10:31
0

já se teda cítím velmi ohrožen -- hlavně tím že na mě za každou zatáčkou čeká policajt !!! :D - teď vážně mnohem agresivnější mi opravdu přijde policie - z vlastní zkušenosti - jezdil jsem 4 kiláky do prumyslové zony na brigádu - každý den ve stejném useku mě hlídka zastavila - každý den rutinní kontrola (na tom useku se snad ani nedala překročit povolená rychlost neb to bylo za kruhovym objezdem po a vracečkou -_-

Druhá věc je že spousta oné agresivity vyplývá z neznalosti pravidel silničního provozu - třeba ve městě kde je dvouproudovka si každý myslí že druhy pruh je předjížděcí a pak když jedu to maximalni 80 v levem (protože pravy je plny tak vídám fakáče od těch co to myškují přes volné mezery do kterých se evlezu ani se svým malým tajtrlíkem - což mě v pravdě ani nějak neděsí než spíš mrzí a nasírá, že jsou lidi taková tupá hovada :( (kolikrat ve mně až ten fakáč nebo troubení tu agresi vyvolává a to mám kolikrát chuť tu svoji plečku do nějakého kreténa opřít bo je kretén)

reagovat
ja
jarda
21. dubna 2016, 16:55
0

Bubbi, máte pravdu, hodně vyplývá z neznalosti pravidel. Vy například zjevně nevíte, že z levého pruhu máte povinnost uhnout i v obci, pokud jsou všechny ostatní plné a situace to umožňuje. Pokud vás někdo omyškuje z prava, nutně tam bylo místa dost.

Já bych předjíždění z prava vůbec nezakazoval. Kdo nechce být předjet z prava, ať tam jede sám.

JayK91
21. dubna 2016, 17:20
0

psal jsem že v pravo moc volno nebylo - respektive bylo pokud bych překročil povolenou rychlost ... v autošole jsem byl učen, že v obci pokud je omezená rychlost platí pro oba pruhy pokud není psáno jinak = pokud je 80 pro oba pruhy tak je vlastně jedno v kterém jedu když jedu 80 ;-) (alespoň takto jsem byl v autoškole učen), protože v takovémto případě není levý pruh myšlen jako předjížděcí :-)

ja
jarda
21. dubna 2016, 17:58
0

Omezená rychlost s povinností uhnout rychlejšímu nijak nesouvisí. Máte povinnost uhnout i když jedete maximální povolenou rychlostí.
Pokud vás někdo předjede zprava, pak tam nutně muselo být místa víc než dost.
V obci není žádný pruh "myšlen jako předjížděcí", protože pojem "předjíždění" je definován jenom mimo obec. V obci pouze platí, že řidič musí uvolnit levý pruh, pokud jsou všechny ostatní plné, není odbočovací, atd.

JayK91
21. dubna 2016, 18:10
0

pokud bych musel tak je nějake omezeni rychlosti v tom připadě zbytečne, chapu uhybaní jednotkam 112 apod ale uhybani magorum co jedou ve městě 100 ... obavam se že nemusim - tohle už jsou totiž ti agresivni řidiči o kterych se tu piše (alespoň tak mi to přijde) a abych kvuli toho abych takovemu pošukovi uhnul a ohrozil toho v pravo to si na triko nevezmu ... když to uděla pak ten dotyčny budiž, jeho pruser a nepřiměřena rychlost - ja když si myslím že se tam nevlezu aniž bych ohrozil ostatní učastniky provozu tak se tam prostě uklizet nehodlam (a takoveto jednaní očekavam od každeho normalniho řidiče)... neřeknu jinde než ve městě... v takovem připadě dejme tomu ...

Ri
Rienski
21. dubna 2016, 21:34
0

Aha, kdyz jedu o 20 vic, tak jsem hned agresivni ridic:D Tyhle skolitele maj vsichni radi... "Když jedete na čtyřproudé komunikaci po městě v levém pruhu souběžně s jiným autem, myslete na to, že někdo za vámi může mít na spěch a váš ‚špunt‘ se mu nebude líbit. Že jede víc než 50? To už je jeho problém."

JayK91
21. dubna 2016, 21:44
0

ve městě takove lidi za agresivni považuju ... až ti před očima takovy kreten přejede ve stovce člověka bude ti to tak třeba taky připadat - chápu že lidi spěchaj - ale nechápu lidi co spěchají přes město...
a za školitele se nepovažuju, jen narozdíl od někoho mám asi rozum...

sp
spooon
21. dubna 2016, 21:47
0

bubbi -> jak už zde padlo, levý pruh prostě uvolnit musíte, a kdo jak jede vám může být absolutně jedno. Ono taky když je tam 80, a jedou auta v pruzích souběžně a nechcete z nějakého důvodu jet rychleji, tak není od věci zařadit se do jednoho z pravých pruhů, a furt pojedete stejně rychle a "pyráti" si můžou jet volným levým.
BTW jak poznáte, že zrovna v daný situaci je třeba rychlost o 20km/h víc než co se píše na značce, rychlost nepřiměřená? Já teda neurčuju přiměřenou a nepřiměřenou rychlost podle nějakýho čísla na značce. Tak nějak předpokládám, že ten úředník ví prd o tom, jaký mám auto, jaký brzdový destičky, jaký pneu, jaký je v danou chvíli počasí a dalších asi 287věcí, co na přiměřenost rychlosti v daný situaci mají vliv. A to samý těžko víte vy o mém autě...

sp
spooon
21. dubna 2016, 21:49
0

BTW znám hodně silnic přes město, kde je třeba omezená rychlost na 60, ale je to směrově oddělená tříproudovka, ohraničená svodidlama, nikde žádný chodníky atd. A tam klidně pojedu 130 a bude to za jistých podmínek naprosto přiměřená rychlost a ve městě.

Gulf91
22. dubna 2016, 10:29
1

Vy se mi snad zdáte pánové! Takové kritiky a za co že jede ve městě předepsanou rychlostí a nemůže se bezpečně zařadit do pruhu. To je dva proti jednomu, tedy rychlost správná a zařazení do pruhu správně. Jako fakt mi promiňte že když jste si přečetly že jsou vás lidi povinni pustit, tak vás pustí. Vy porušujete mnohem víc předpisů, třeba rychlost a pak když vás někdo přibrzdí tak nebezpečné předjíždění a jste schopni se tady rozčilovat jenom na to že není schopen (ochoten) hned uvolnit levý jízdní pruh? Sobecký tak mě to přijde je to moje silnice vy mi uhněte, já si tu budu dělat co chci a vy se řiďte pravidly. Já nechci podporovat jízdu v levém pruhu, ale to co říkáte a obzvláště pasáž o tom že mezi auty co jedou 60 poletíš 130, tak se na mě nezlob ale nejsi jen pirát ale i idiot. Zkuste se nad tím zamyslet položit to na váhu kdo je horší.

ja
jarda
22. dubna 2016, 11:19
0

Bubbi, Gulf91: jestli je vpravo dost místa je samozřejmě subjektivní, ale pokud vás tudy někdo dokáže předjet, znamená to, že tam bylo 3x tolik místa - nejdříve se vešel mezi vás a auto vpravo za vámi, potom vedle vás a potom mezi vás a auto vpravo před vámi. To by na uhnutí skutečně mohlo stačit každému.

Gulf91: pointa je právě v tom, že na silnici nemáte co řešit, kdo je horší a kdo porušuje předpisy, máte se starat o to, jak jedete sám a snažit se co nejmíň omezovat ostatní. Jednak vám to tak ukládá zákon a jednak je to slušnost. Když vidím, že mi řidič přede mnou nemá kam uhnout, nemám s ním žádný problém. Když se zbytečně táhne v levém pruhu stejnou rychlostí, jako auto v pravém, chová se jednak sobecky, jednak protizákonně a jednak nebezpečně, protože mnohem bezpečnější je si udržovat nějaký odstup a ne jet vedle sebe.

ja
jarda
22. dubna 2016, 11:23
0

Pro uplnost ještě dodám, že pokud vás někdo v obci předjede zprava, je to naprosto v pořádku, protože v obci se to smí. Pokud máte pocit, že vás při tom ohrozil, možná by příště bylo rozumnější mu uhnout a tím tomu "magorovi" vnutit bezpečnější způsob předjíždění zleva.

Gulf91
22. dubna 2016, 12:13
0

Ne pointa je v tom že máš dodržovat všechny zákony a tečka! Ne si vybrat ten co se ti líbí a hraje ti do karet a vynucovat ho na druhých. Sám se potom neřídit pravidly žádnými. Nemáš vůbec žádný právo tady někoho poučovat a umravňovat.

ja
jarda
22. dubna 2016, 12:18
0

Gulf91: Správně, všichni bychom měli dodržovat všechny zákony a proto, když nás chce někdo předjet, nebudeme řešit, jak jede rychle a uvolníme mu levý pruh. To nám ukládá zákon.

ja
jarda
22. dubna 2016, 12:21
0

Když překračuji povolenou rychlost a někdo mi nechce uhnout z levého pruhu, překračujeme zákon oba. To neznamená, že se naše přestupky navzájem "ruší". Znamená to, že on by měl uhnout a já bych měl jet pomaleji. Nezávisle na to druhém.

Gulf91
22. dubna 2016, 12:28
0

Děkuju! Ano to je naprosto přesné. Ani jeden nemá právo umravňovat toho druhého. Oba se chovají špatně.

Vavris Vavrisovic
22. dubna 2016, 14:19
0

Ale moudřejší usotupí ;)

ja
jarda
22. dubna 2016, 14:42
0

Gulf91: "Ani jeden nemá právo umravňovat toho druhého" - umravňovat ne, ale kritizovat se navzájem naopak mají právo oba, protože kritika buď opodstatněná je, nebo není, nezávisle na tom, kdo kritizuje. V tomto případě je opodstatněná oběma směry. Takže v tomto případě se nebráním kritice, pokud jedu rychle, ale trvám na tom, že mám právo jebat Bubbiho za to, že si myslí, že mi nemusí z levého pruhu uhnout jen proto, že podle něj porušuji zákon (což v té chvíli vůbec nemusí být pravda a není na něm, aby to hodnotil).

Gulf91
22. dubna 2016, 16:43
1

Jasně já tě chápu a do jistý míry i souhlasím. Vem ale druhou stranu mince ty řikáš že není na něm aby hodnotil v ten moment jestli jedeš rychle či ne. Naprostej souhlas i to že se má uklidit taky souhlasím. Ale dle tvýho tvrzení: "ať to nechá na policii ať si mně někde chytí" tak když ho aplikuješ opačně vyjde ti, že když ho dojedeš tak ho podjedu a pokračuju dál a nechám to na polici ať si ho chytí. Já tě do jisté míry chápu, teda ne se vším souhlasím. Hlavně sem byl naštvanej na životní postoj Spooona, ten mi přijde jak člověk kterej byl v článku vyzván k sebe kritice.

sp
spooon
23. dubna 2016, 22:37
0

stačí napsat vysoký číslo a hned je to jak rudej hadr na bejka :-) tak za prvé Gulf91, víš jak danej úsek vypadá? Já jen že jsi mě hned osočoval, že "lítám 130 mezi auty jedoucí 60", jenže tam jede drtivá většina přes 100, a hodně i rychleji, prostě jak na dálnici - proč taky ne, defacto to dálnice je. Jen tam ty buz*ranti dali 60 a radar. Ale na to sem nechtěl vůbec narážet, já jen nesnáším slepý dodržování zákonů. A není možný, aby úředník z kanclu určil pro všechny podmínky stejně, pro někoho je daná nejvyšší rychlost skoro nebezpečná, další s lepším autem bude při stejný rychlosti usínat za volantem. A proto apeluji na všechny, aby se řídili spíš vlastním úsudkem a určovali si svoji bezpečnou rychlost dle aktuálních podmínek. No a z toho nám krásně vzejde, že když někdo bude na tříproudovce blokovat pruh a nebude mi chtít uhnout jen proto, že si myslí že já jet rychleji nemám(a je jedno z jakýho důvodu), tak je blbec, protože to nemůže ze svýho hlediska posoudit. A neříkám, že mi musí hned uhnout, ale když se za někým táhnu 3.km, tak se mi to opravdu nelíbí. Já nemám ani ve 180km/h na dálnici absolutně žádný problém uhnout X6 jedoucí snad rychlostí světla - a kdyby zrovna jel někdo v pravým taky 180 a já se nemohl hned klidit, tak na chvilku lehce zrychlím a uhnu - prostě slušnost, a je mi jedno jestli to zrovna někdo do zákonu zapracoval a nebo ne.

Gulf91
25. dubna 2016, 12:10
0

Snažně tě prosím zkus se zamyslet nad tím co teď napíšu. To že někdo určil nějakou rychlost znamená že byla určena z nějakého důvodu. Nejspíš to znamená že vtom úseku nebude něco v pořádku. Maj k tomu expertízy a jiný odborný posudky, dělají to odborníci z oboru dopravy. Opravdu si myslíš že během jízdy dokážeš vyhodnotit všechny faktory (třeba i ty skryté) líp než lidi který se tím živý a mají na to spoustu času. Dále nabádáš k nedodržování zákonů a určování to podle svého rozumu. Kde určíš co za dodržování stojí a co ne kde stanovíš rozumnou mez jak zamezíš absolutní anarchii? Když si tedy Bubbi myslí že nemusí dodržovat pouštění v levém pruhu proč on se tvým pravidlem řídit nesmí. Pamatuj přitom že poznámka o slušném chování nemá u člověka co nejen porušuje zákony ale dokonce nabádá ostatní k tomu aby je porušovaly není validní. Za další ano máš pravdu ten úsek neznám a ano někdy se může úředník seknout a vymyslet hovadinu. Tady se zeptám si schopen zaručit že zde nepojede člověk který toto omezení dodrží a že za ním, nebo snad dokonce on neudělá nějakou nepředloženost. Pak jestli dobře počítám máš víc jak jednou tak velkou rychlost až dojde k nehodě. Zaručíš že si schopen na 100% předvídat co kdo udělá? Dále argumentuješ stavem tvého vozu. Viděl jsem kvalitní a prestižní vozy který vytvořily nečekanou chybu, dokonce poruchy závodních vozů v nezátěžových podmínkách který byl naprosto připravený na závod. Dokážeš zaručit že se ti nedostane kamínek či jiný bordel do brzd? Že tvoje brzdy nebo gumy nebudou studený nebo přehřátý že při krizovém brždění nedojde k jediné poruše byť sebemenší? Jsi si opravdu tak jistý že jsi lepší než ostatní? Dokážeš ustát až se nějaká plečka rozpadne a provede naprosto nečekanou věc? Já ne a to mám dobrý auto skvělý brzdy, podvozek a gumy. Nedokážu zaručit že já neudělám chybu že moje reakce bude blesková a že dokážu vždy odhadnout co udělají ostatní. Neříkám že nelítám ale lítám tam kde nikoho neohrozím a ne mezi lidmi.

Vavris Vavrisovic
25. dubna 2016, 13:50
0

Pouze k první části příspěvku. Když vidím některá rychlostní omezení a hlavně lajnování plných a přerušovaných čar, tak pro mne mají slova "odborníci" a "expertíza" značně sarkastický význam.

Gulf91
25. dubna 2016, 14:07
0

Jasný né všechno je správný a né každý je svědomitý a dělá svoji práci podstivě. Jen říkám že se k tomu něco udělat muselo. Můžu jen malý příklad z praxe. U nás je vesnice která je poddolovaná je zde propadové pásmo a rychlost omezená pro náklaďáky na třicet. Ale to žádný tenhle pán z náklaďáku neví, to co vidí je naprosto rovná silnice kde on má jet jenom třicet. Tak si to v pohodě valí a lidem se propadají baráky a zahrádky jen protože ty na tom odboru dopravy jsou kreténi a daly tam třicet. A za chvíli ty náklaďáky budou tahat objízdnou trasou která bude mít x kilometrů a budou nadávat zase jen protože z auta byli schopný určit že je tam ta třicítka zbytečně. Pokud jde o přechodný tak na to snad nic být nemusí ale zase je tam evidentně něco jinak nebo špatně.

Ri
Rienski
25. dubna 2016, 14:28
0

Zajimalo by me, jestli bys psal stejne, kdyby ti jezdeni vydelavalo peníze. Najezdim cca 80 000 km rocne a z toho 95% po Praze a tohle moralizovani mi prijde fakt zbytecny. Kdybych si mel furt rikat co kdyby mi vlit kaminek do brzd atd tak uz asi davno nemam na jidlo.

Gulf91
25. dubna 2016, 15:36
0

Jestli chceš odpověď tak ti jí nedám. Nejezdil sem, až budu tak ti řeknu. Do té doby si můžu alibisticky myslet že názor nezměním ale to je irelevantní.

Gulf91
25. dubna 2016, 15:52
0

Pokud jste to přečetli od shora dolu a jediný co vás o tom co jsem napsal napadá je, že je to kupa hnoje bez jediný rozumný myšlenky, tak pak je nasnadě říct jen to: že se shodneme na tom, že se neshodneme! Trochu mě to mrzí, chtěl jsem vám to nastínit mýma očima a to se mi nepovedlo. Proto bez nějaký ironie, ale zcela upřímně vám přeju spoustu kilometrů bez nehod. Doufám to že se vám nestane to čeho já se obávám že se může stát, ať už kvůli vám nebo lidem ve vašem okolí. Ještě speciální omluva Vavrisovi za to že sem mu tu vytvořil hádku, před kterou varoval.

Vavris Vavrisovic
25. dubna 2016, 16:20
0

Myslím, že za takovou "hádku" by na jiných serverech považovali za výjimečnou a vysoce sofistikovanou diskuzi na úrovni :D

sp
spooon
25. dubna 2016, 23:35
0

co si o "dopravních expertech" myslím nastínil hezky Vavris hned pod tebou. Já neříkám, že nemaj někdy pravdu, ale zkátka je beru s rezervou.
K vyhodnocování faktorů během jízdy napíšu asi jen to, že v danou chvíli mám určitě o aktuálních věcech (počasí, stav auta, překážky kolem sebe...) rozhodně větší přehled, než úředník, který psal daný limit před 30 lety.
K nabádání nedodržování zákonů - já pouze apeluji na všechny, aby při jízdě používali hlavu a ne se nesmyslně řídili zákony, které napsali mnohdy nekompetentní lidi. Takže moje poznámka o slušném chování je naprosto validní a za tím si stojím. Nebo ty vážně myslíš, že by slepé dodržování zákonů k něčemu bylo?
K tvý spekulaci jestli dokážu všechno na 100% zaručit - ne, nedokážu. Ale dokážu to zaručit na mě dostatečnou míru jistoty. A přesně podle toho se řídím, beru na sebe jen pro mě přijatelný riziko. Nikdo totiž nedokáže nic zaručit na 100%. I ty když budeš jezdit podle předpisu, tak se ti může na dálnici dostat do brzd kamínek (vážně se tohle může stát? Tohle slyším prvně, že by brzdy kvůli kamínku přestaly brzdit...ale budiž) a ve 130km/h může zabít lidi na silnici. A jak se to bude lišit od případu kdy se to stane mě na inkriminovaným úseku? Ty pojedeš na dálnici 130, kde jsou směrově oddělený pruhy a kolem tebe jezděj lidi podobnou rychlostí. Mě se to stane na městským obchvatu kde pojedu 130 a kde jsou směrově oddělený pruhy a kolem mě jezděj lidi podobnou rychlostí - jediný rozdíl mezi tím bude, že ty pojedeš "podle zákona" a já ne. Otázka za tři bludišťáky, je v něčem rozdíl? Toť k slepýmu dodržování zákonů.
Jinak já tvůj postoj ohledně role státu chápu, mám podobnýho kamaráda. Já sem do určitý doby byl podobný, ale otevřel mi oči D-fens a taky právník Beran na (sry za reklamu, když tak smazat) autowebu. Od něj si když tak přečti pár článku ohledně dopravy. Asi ani tak s tím nebudeš souhlasit, ale vysvětluje to tam pěkně popořadě, uvádí příklady atd, zajímavé počtení.

Když tak nás Vavrisi utni, půjdem si brečet někam jinam na píseček :-D (třeba do fóra )

Gulf91
26. dubna 2016, 13:50
0

Já se už jen odkážu na to co sem psal výše. Tahle konverzace už jiná nebude. Mě nepřesvědčují tvoje argumenty a zjevně je to i naopak. Jelikož ani jeden z nás neustoupí tak radši skončíme z tím že se neshodneme než se hádat do nekonečna. Jediná věc v které s tebou souhlasím je že značení na spoustě míst je špatně a kdyby bylo omezení normální třeba jako je to v Německu tak by to bylo bezpečnější ale to je fikce a spekulace do které se nechci pouštět. Bohužel si nemůžu odpustit to že ačkoliv je značení špatný nebo přehnaný, není na tobě abys to posoudil. Ať už z důvodu že to neodhadneš (viz to jak sem odpovídal Vavrisovi výše) nebo to že lidi předpokládají že pojedeš nějakou rychlostí a ty jedeš úplně jinou.

sp
spooon
26. dubna 2016, 15:58
0

souhlasím a skončíme raději v míru :-)

Vo
VojtaS
21. dubna 2016, 10:52
0

Super článek, díky za něj. Co bych chtěl ale zmínit a co je dle mě extrémním ohrožením všech na silnici je přehnaně starostlivý rodič. Denně vidím zejména maminky, jak jedou a zároveň stíhají rukama obsluhovat dítě na zadních sedačkách. Křižovatka nekřižovatka, kapající slina je přednější. Prostě na to řízení v tu chvíli serou. Jednou mě takováhle mamina vytlačila před křižovatkou na ostrůvek. Naštěstí tam nikdo nestál a mezi ty kandelábry jsem se vešel.

reagovat
Yatka
21. dubna 2016, 11:18
1

Fuuu, tak to je přísná zkušenost! Jak jste si to vyříkali? Resp. máš pocit, že dotyčná už se nebude po téhle eskapádě chovat stejným způsobem? Mě teda nejvíc štve, že nikdo nebere jako přestupek příliš pomalou jízdu. Nejvíc adrenalinových situací zažívám právě kvůli 'safety cars'...

Gulf91
21. dubna 2016, 11:34
0

Čistá pravda. Pomalý řidiči často způsobí mnohem horší situace než kdokoliv. Jakej je důvod na krásným asfaltu za sucha po rovince mimo obec jet 65km/h. Pak někomu rupnou nervy a oheň je na střeše.

Vo
VojtaS
21. dubna 2016, 12:30
1

Mno... Dotyčnou paní jsem dojel a s naprosto předstíraným klidem (tep okolo 180 a triko propocený) jsem se jí zeptal zda si uvědomuje, že se jí málem podařilo zabít tři dospělé a jedno dítě. takovou reakci nečekala a málem se rozbrečela.
Nepozornost je zabiják.

JLK
21. dubna 2016, 14:00
0

To neni jen o maminach. Me tak nejak stvou lidi, co v aute maji potrebu delat neco dalsiho a evidentne nemaji na to delat vice veci najednou. A je jedno jestli nekdo utira sliny potomkum, ji bagetu nebo se v aute maluje - jestli nema dost vyvinuty 'multitasking' tak to vypada stejne blbe. Na druhou stranu nekteri to zvladaji v klidu, takze jde spis o to priznat si ze dalsi aktivity ze me delaji horsiho ridice a zorganizovat to tak abych to v aute nemusel delat.

Se
Sedrik
21. dubna 2016, 11:14
1

Moc pěkný článek.

S tím egem je to velká pravda - vím o tom, snažím se, ale prostě občas se nedaří :)

reagovat
Pochtli
21. dubna 2016, 11:25
1

Hodně blbě se rozdýchávají zmetci, kteří si myslí, jak jedou bezpečně a pokud se je někdo snaží předjet, tak to berou jako osobní urážku. Takže v zatáčkách a úzkých rovných úsecích se plazí klidně 20-30 km/hod pod limitem a nejlépe co nejvíc ke středu silnice a na rovných přehledných úsecích (v rozšířených pruzích jezdí zásadně vlevo) s možností předjíždět to osolí klidně na 130 jen abyste ho neměli šanci s pomalejší chrchlou jak předjet..

reagovat
Caddy
21. dubna 2016, 12:28
1

Naprosto presne! Tohle je to nejhorsi a zaroven stale castejsi...jak se da predjizdet, jedou pres kilo, jak jsou zatacky nebo auta v protismeru, tak klidne 60...v tu chvili bych fakt uvital nejakou palubni vyzbroj :)

Yatka
21. dubna 2016, 12:57
2

Mám docela ráda komiksy a v takovejch chvílích jsem si vždycky na střeše mýho Volva představovala obří mechanickou ruku, která se za náležitýho zvukovýho doprovodu vysune, chytí zavazejícího dobráka a zahodí ho do pankejtu. To mě uspokojuje.

Pochtli
21. dubna 2016, 13:51
2

:D Já si v takových chvílích vždy vzpomenu na auto s radlicí a s protiletadlovým kanónem :D

Caddy
21. dubna 2016, 12:26
0

Ja nevim, moc agrese a pirateni bezne nepotkavam. Nejcasteji me nasere nekdo, kdo se naopak soura sedesatkou po silnici prvni tridy a tricitkou v obci...takze asi taky jiny svet, kdyz slysim ze vsech stran, jak hodne lidi jezdi rychle, agresivne atd...

reagovat
Caddy
21. dubna 2016, 15:05
0

Tak jasne, kolomrdy jsem nezminoval schvalne, to by bylo na nekolik odstavcu... zadna slozka dopravy neni tak ignorantska a agresivni, navic presvedcena o sve nedotknutelnosti a nadrazenosti...

Caddy
21. dubna 2016, 15:06
0

hergot, to patrilo pod Mateje, ted blby system reakci by to tu chtelo taky upravit...

M P
21. dubna 2016, 12:38
1

A tak to já si přisadím teda. Oteplilo se, začalo svítit slunce a oni už jsou tady. Pumpičkáři. Je mi jedno, že jedeš autem, já jsem pumpičkář, a prostě pojedu uprostřed pruhu 20 km/h, a když na mě budeš troubit zmrde, sjedu na chodník, zajedu do baráku a z bezpečí dvora ti pošlu fakáče. Vyzkoušeno za vás.

Ne fakt, je to hnus, posledních dva pracovní týdny není snad dne, abych neřešil nějakou přinejmenším otravnou situaci s pumpičkářem (podotýkám, že mezi pumpičkářem a cyklistou je zásadní rozdíl). Namátkově: průjezd před autem na přechodu na červenou, ani nevěděl, že tam jsem. Nebo náhlé najetí do silnice z chodníku, bez jakéhokoli znamení, nebo třeba otočení hlavy. Případně ona jízda uprostřed pruhu výše.

reagovat
Pochtli
21. dubna 2016, 13:53
1

Jo, arogantně agresivní zmetci v přiléhavých oblečcích jsou kapitola sama pro sebe..

Caddy
21. dubna 2016, 15:07
0

viz vyse, jsme odpoved blbe oreagoval :) Raeji o nich ani nemluvit...

bobo23
21. dubna 2016, 18:20
2

Přiznám se, jsem cyklista. Za předpokladu, že přijmete Matějovu premisu a vidíte rozdíl, mezi cyklistou a pumpičkářem. Sám mám kolikrát chuť pumpičku srazit, ale ještě jsem nenašel odvahu. :-D

S tím se pojí "nedávná" zkušenost, kdy jsem ve firemním autě potkal cyklistu, který si nic nedělal z ledovky, která tehdy pokryla celou oblast a ani z jednosměrky a rozhodl se otestovat adhezi svých hladkých galusek. Když se po panickém brždění, kdy konečně zmerčil mě v již stojícím autě, s hlasitým žuchnutím zastavil o můj nárazník, chrlil ze sebe tolik nadávek, že jsem se až červenal. Překvapivě byly ovšem všechny mířeny na mou osobu. :-D

Naštěstí jsem poměrně klidný člověk, tak sem se ho zeptal, zda je mu přijde normální vyjet na kole, když venku prší a je pod nulou. S dovětkem, že každému průměrně inteligetnímu člověku dojde, že bude ledovka. S dalšími nadávkami a fakáčem nasedl na kolo, protáhl se kolem auta a co mu síly stačily, upaloval pryč. Nemusím asi dodávat, že jeho zběsilý úprk neměl dlouhého trvání. Instat karma, nebo tak nějak se tomu říká. :-)

Gratuluji každému, kdo tenhle nudný, dloooouuuhýýýý příspěvek dočetl do konce :-)

Ti
Timm
21. dubna 2016, 21:32
0

Claim the lane.
Cyklisti nemaji radi, kdyz je nervozni ridic predjizdi a natlaci se na ne dost natesno az je ohrozuje. Typicky mezi chodnikem a ostruvkem anebo v jednosmerce, kde parkuji po obou stranach auta a prujezd je uzky. Pak je normalni, ze jede tak, aby jej nemohl ridic predjizdet a ohrozit.

Pochtli
22. dubna 2016, 14:17
0

Proti slušně se chovajícím cyklistům většinou nikdo nic nemá. Většina problémů je s machýrkama v oblečcích, co si myslí, že jim patří celá silnice či rovnou celý svět, myslí si, že jsou vždy v právu a podle toho se tak i chovají. Paradoxně i tehdy, když jsou hrubě v rozporu s dopravními předpisy. Takoví zaslouží rozšlapat kolo a vzít je heverem po hlavě, aby se jim konečně rozsvítilo.

M P
22. dubna 2016, 14:33
0

Takže aby je nikdo nemohl ohrozit, omezují ostatní. Protože oni to nemají rádi. Makes perfect sense.
Já mám rád, když je provoz plynulý. A pakliže nějaký mamrd (lhostejno zda řidič, nebo cyklista, nebo třeba vágus v popelnici) omezuje plynulost provozu, tak jej nemám rád. Dokonce je to i přestupek...

Ti
Timm
22. dubna 2016, 19:20
0

Presne tak. Radsi nez se nechat zmrzacit je lepsi spachat drobny prestupek. Cyklista je totiz proti autu dost bezbranej
Neni mi jasny, co s tim maji co delat odevy jednotlivych ucastniku provozu, ale budiz, kdyz Pochtli chce.

Pochtli
26. dubna 2016, 19:26
0

Vždy, když jsem měl s cyklistou nějaký problém, vždy byl v "reklamním" cyklooblečku na kole dražších značek.. A to jsem vůbec nezmiňoval "pelotoňáky" = neforemný houfec "značkových" arogantních cyklistů roztahujících se po celé silnici, se kterými bývá problém hlavně na okreskách..

Sa
Safa
26. dubna 2016, 20:42
0

Tak jestli má Pochtli na mysli tyhle typy cyklistů, tak ti mně pijou krev taky. Tohle se prostě v provozu nedělá - video z této neděle...

;feature=player_detailpage#t=595

Sa
Safa
26. dubna 2016, 20:43
0

Aha, ono to neumí převést video v konkrétním čase - jde o čas 9:55...

Sa
Safa
26. dubna 2016, 20:46
0

On se prostě ani nepodívá. Prostě si máchne rukou, najede na střed a ty za ním si polib dědu...

M P
27. dubna 2016, 09:44
2

"Presne tak. Radsi nez se nechat zmrzacit je lepsi spachat drobny prestupek. Cyklista je totiz proti autu dost bezbranej" .

To je snad vtip. Takze kvuli tomu, ze je cyklista bezbranny, tak ja musim snaset jeho prasarny a omezovani? A kdyz je tak bezbranny, tak proc se chova jako kreten a vjede ti primo pred auto, navic bez toho, aby se rozhledl? Bezbranny jedinec se chova jinak, takhle se chova akorat otrly zmrd...

Pa
Pařez
26. května 2016, 23:56
0

Jop, každému z nich bych přál aby je jemně sestřelilo auto ve 20 Km/h. Já sem jednoho co mi z poza baráku trefil a reakce byla přesně typu "Fuck Off". O týden později se mi omluvil a jestli mi může nahradit tu promáčknutou kapotu a mlhovky. Ale ruku na srdce, v ten moment sem byl stejně rád, že to ten idiot přežil...

bobo23
28. května 2016, 15:47
0

To buď rád, protože je možné, že bys dostal minimálně spoluvinu. Pumpíčkáři jsou totiž chráněný druh a jako na takový na něj nemůžeš sáhnout, i kdyby tě to mělo stát život

Chosé
21. dubna 2016, 13:27
0

Pepa sice nesedí před televizí, ale internety stačí. Osobně si myslím, že na tom opravdu nejsme tak špatně. Ovšem z jakých oblastí tyto testy vycházejí? Na D1, okresce za Prdelákovem nebo ve velkém městě? To hraje docela důležitou roli. Sám se pohybuju v Brně a je fakt, že kolem sebe vidím výjimky přibližně co 15km. Popravdě skoro vždy když sednu do auta a zařadím se do provozu, tak někoho potkám. Tak či v naprosté většině případů nejsem ohrožen.
Hlavní problém bych hlavně viděl ve svátečních řidičích, důchodcích a mladých chobotech. První typ jezdí ve městě 30 v levém pruhu, protože za 10km bude odbočovat. Druhý typ na mě pernamentně najíždí, protože pojem "podívat se o zrcátka, než změním pruh" je mu cizí. A třetí typ se mi povětšinu času lepí na prdel v pravém pruhu jen proto, aby pak dokázal udělat rychlou myšku a zmizet v dáli.
Sečteno podtrženo, první typ opratrně objedu zprava, druhý typ vytroubí a nad třetím mávnu rukou a pousměju se.

Na nějaké vybržďování, nahánění a umravňování nejen, že nemám čas, nervy, ale ani chuť a za chvíli ani auto, které bych si nechal zničit.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
21. dubna 2016, 14:34
0

To bylo trefný. :-)

Ri
Rienski
21. dubna 2016, 15:06
0

Me se libilo na okreskach v italii, tam se tak nejak ocekava, ze pojedete jako prase, tak nemaj problem uhnout na stranu kdyz predjizdite atd. Ve meste uz to blo neco jinyho, tam to je sileny az moc. Jinak u nas nemam pocit, ze bych vidal casto nejakou agresivitu, spis naopak, vsude kam chcete se dostanete, skoro kazdej vas pusti. Co me akorat stve, je kdyz nekdo zablokuje krizovatku v zacpe a nemuzu project, to zacinam troubit. Nebo jak je vyse psano, kdyz jedou dva vedle sebe furt stejne rychle. To se clovek pak musi nalepit na jednoho aby zrychlil a je pak za toho agresivniho:D A levopruhari jsou kapitola sama pro sebe.

reagovat
bobo23
21. dubna 2016, 18:28
0

Jsem poměrně klidný člověk. Pět let jsem dělal v nejmenované přepravní společnosti kurýra a na cestách toho potkal spousty. Když někdo udělá nějakou blbost, která mě ohmezí, nebo dokonce ohrozí, nemám problém použít klakson, ale nedělám to nijak často. Většinou si sám pro sebe hlasitě zanadávám a uleví se mi. Což je mimochodem opravdu dobrá metoda pro uvolnění stresu a napětí. Mávnu nad tím rukou a jedu dál. Kdybych to nedělal, asi bych se už dávno zbláznil.

K tématu: nemám pocit, že by se agresivita na silnicích zhrošovala. Samozřejmě každý, kdo se pohybuje po cestách, čas od času narazí na nějaké hovado, ale většinou se mu snažím udělat místo, abych ho měl co nejdříve z krku. Nikdy nemám potřebu někoho vychovávat.

Jedinné, co mě opravdu vytáčí do běla, je blokování křižovatek. Hlavně, když jako jeden z mála zůstanu stát na stop čáře a odměnou je mi vytrvalé troubení řidičů z mnou. Kamarád, který jel jednou se mnou to psychicky neunesl (byl po hádce se svou přítelkyní), vystoupil a na chlapa v autě zařval: "ještě jednou zatrub a tu hnátu ti zlomím". Není agresor, dám ruku do ohně za to, že by to nikdy opravdu neudělal, ale na chlapa to evidentně zabralo a byl klid. :-)

reagovat
Jenyk
22. dubna 2016, 08:12
0

Viz zde již zmiňovaná znalost pravidel. Máš zastavit tam, odkud máš do křižovatky náležitý rozhled. Pokud ho máš i jako druhý v řadě, můžeš projekt bez zastavení. Asi bych netroubil, ale povzdechl bych si.

bobo23
22. dubna 2016, 10:11
0

Já měl na mysli světelné křižovatky, kde svítí zelená a lidi jak ovce jedou, nehledě na to, že vprostřed zůstanou stát a zablokují tak průjezd všem.

BigBang
27. dubna 2016, 16:16
0

Pak ale nastává druhá situace - ty zůstaneš stát dle pravidel před křižovatkou (troubící nedočkavce opomínaje) a křižovatku naplní ti, co se připojují z leva a z prava. Takže tam čekáš druhej, třetí interval, agresivita těch za tebou se stupňuje, křižovatka je pořád plná a ty pravděpodobně potřebuješ taky někdy někam dojet. V takových případech většinou ve vhodnou chvíli do křižovatky najedu taky, ale snažím se nacpat co nejvíc na toho před sebou, abych překážel co nejmíň těm, co jedou přes křižovatku rovně.

bobo23
27. dubna 2016, 21:49
0

Naštěstí žiju v malém městě, takže většinou na druhý interval už projedu. Ale je pravdou, že někdy to nejde jinak.

BigBang
30. dubna 2016, 20:10
0

To já taky, ale občas se vyskytuju autem v Praze a tam to bohužel jinak nejde...

Sa
Safa
22. dubna 2016, 15:30
0

Tak jsem si poctivě přečetl celou diskuzi a mám k tomu už jen čtyři slova: defenzivní jízda, předvídavost, ohleduplnost...

reagovat
Sa
Safa
22. dubna 2016, 15:32
0

Jak psal Vavris v titulku (mnou stokrát podtrženo): Začněte u sebe!!! ;o)

PepaSFI
24. dubna 2016, 09:49
0

ne že by neexistovali obzvlášť velcí pitomci ale ve skutečnosti jich je velice málo. Větší problém jsou tupouni a ignoranti. Lidi kteří svým chováním přímo neohrožují ale znesnadňují život všem kolem. Lidi co nedávají blinkry, blbě parkují, nesledují provoz, neumí nebo nechtějí předvídat, přizpůsobit se, brát ohled na ostatní. Kupodivu je hodně případů i v přednosti v jízdě a bohužel, moje pozorování ukazuje že jde prakticky bez výjimky o starší řidiče. Mám tady blízko, mezi vesnicema, dvě křižovatky tvaru T bez přednosti v jízdě upravené značkou. Ovšem přednost zprava je ryzí fikce. Vůbec se nepokouším doufat že bych dostal přednost, prostě platíže ti co jedou rovně, bez váhání a náznaku zpomalení prostě "mají přednost".


Už jsem mockrát v různých diskusích vyslovil názor, že ta "agresivita" na silnicích je mediální masáž, přání otcem myšlenky. Mockrát jsem si to ověřil pozorováním svých spolujezdců nebo naopak řidičů s nimiž jsem jel.Média do nich tlačí že silnice jsou plné pirátů a vrahů, oni pak všude vidí agresi a na sebemenší podnět pak reagují podrážděně a sami jsou často bezdůvodně agresivní.
Typicky je to předjíždění a přednost. Pan Spravedlivý si myslí že mu všichni musí z cesty, přednost mu musí dát nejlíp tak že vycouvají z křižovatky mimo dohled a předjetí je hrdelní zločin. Když mu pak někdo pirátsky vletí do křižovatky z vedlejší natěsno před auto padesát metrů, pan spravedlivý nadskakuje v sedadle a řve bojový hesla o braní řidičáku a zavírání až do zčernání, aby pak ve svatém hněvu projel dva přechody a křižovatku na červenou. A já jsem divnej když říkám "jen klídek, dyť je to pohoda"

reagovat
M P
27. dubna 2016, 12:47
0

No a když se pak s tímhle názorem člověk někde prezentuje, tak je kolikrát za vola, ostatní říkají, že jezdí víc, a tím pádem toho víc vidí, a že se na dálnici dějou hrozný prasárny a tak, a že je tady strašně nebezpečný provoz.
Ano, taky se občas za volantem slušně naseru, ale jinak o nic nejde, prostě sednu do auta a jedu. Pohoda.

Ev
Evlo
26. dubna 2016, 13:59
0

Mě ta bezohlednsot vadí taky, třeba na dálnici, sice je pravidlo o předjíždění zleva, ale čemu reálně vadí, aby mě někdo předjel zprava, když mu bliknu, že o něm vim, protože mám třeba zrovna auta, kterému se v pravo nelíbí?

Ale už to beru s klidem, koupil jsem staré auto, takže když mě někdo zablokuje na parkovišti, tak se nerozčilím, ale prostě ho odtlačím a jedu kam potřebuji, prostě se snažím nenechat bezohledností rozčílit.

reagovat
Viola Procházková
27. dubna 2016, 10:38
0

Jezdíš na dálnici vlevo, protože vpravo se autu nelíbí? Zajímavé...

BigBang
27. dubna 2016, 16:21
0

D1 jezdím taky vlevo, protože se autu v pravym nelíbí. Ale to je trochu jiná a taky kdykoliv vidím rychlejšího, co nejdříve se schovávám do pravýho.

Evlo trollolo

PepaSFI
27. dubna 2016, 19:07
0

mýmu autu se D1 taky nelíbí a protože jsme v tomto názoru zajedno, nejezdím tam. Máme radši dovádění v kalužích než jízdu po schodech. Nepotřebuju to, proč bych tam jezdil. Do Brniska jedu po starý silnici, vede souběžně, na dálku je to stejný a čas na těch sotva 60 kilometrech ušetřím chvilku a taky tam můžu zůstat viset pár hodin. Opačným směrem na Prahu nejezdím, když jsem tam jednou jel, utvrdil jsem se v tom že D1 je velice depresivní a vůbec se nedivím že někteří lidi z toho mají divný stavy. Všichni se někam cpou, nával, chaos. Nejvíc mě štvali oktávisti. Nejdřív to v tlačenici předjíždí ikdyž mu to nic nepřinese, nebo musí předjet ikdyž jedu cca 140, většinou se zařadí těsně před aniž by k tomu byl důvod a pak se v každým kopečku vleče jak zdechlina.

Ev
Evlo
28. dubna 2016, 15:13
0

Kdyz nespecham, tak take jedu okreskama.

Viola Procházková
28. dubna 2016, 19:02
0

Na D1 taky občas jedu vlevo, ale nikdy by mě nenapadlo očekávat od ostatních, že mě budou objíždět zprava. Když jede někdo rychlejší, tak uhnu.

Fill
30. dubna 2016, 15:39
0

Dobrej článek. Obecně by to chtělo při řízení určitě méně emocí. Sám jsem docela kliďas (do určité míry :), ale uvědomuju si, že někdy taky provedu na silnici kousek, za který bych se rozhodně nepochválil. V provozu se vyskytujou řidiči různýho věku, zdravotního stavu, nálady, inteligence... Někdo jede jen na projížďku, někdo od doktora, někdo se zrovna pohádal s manželkou... všechno se to promítá do chování za volantem. Měli bysme se všichni snažit při řízení používat zdravej rozum a zachovávat chladnou hlavu.

reagovat
MG
MGRR
30. dubna 2016, 21:59
0

6x tydne prejedu hranice DE/CZ z domova do domova, do Usteckeho kraje... je to dost huste rekl bych z Nemeckeho pohledu. Kdyz jede jako prase Nemec... kolik Nemcu je Nemeckych... Ale smer Chomutov, Slany... to je nekdy jako ve filmu Jumanji, jak ty opice vylezli z dzungle a nasedali do aut a motorek. Tak si na Jumanji dost casto vzpomenu. Cim slusneji clovek jede, tim je to horsi a vic to schyta...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Lincoln Town Car  1985
Lincoln Town Car

1985 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

Chrysler Cordoba  1979
Chrysler Cordoba

1979 rok výroby
150 koní výkon
5 898 ccm objem

Chevrolet Corvette C3 L-82 1979
Chevrolet Corvette C3 L-82

1979 rok výroby
225 koní výkon
5 700 ccm objem

Pontiac Firebird  1995
Pontiac Firebird

1995 rok výroby
150 koní výkon
3 353 ccm objem

Chevrolet Suburban C10 Ambulance  1970
Chevrolet Suburban C10 Ambulance

1970 rok výroby
200 koní výkon
5 700 ccm objem