načítám data...

Které auto vám v roce 2016 udělalo největší radost?

Loňský rok přinesl mnoho zajímavých a řidičsky atraktivních aut. Dokázali byste si mezi nimi vybrat? A které vás potěšilo nejvíce?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Rok 2016 byl co do nových aut rokem radosti z řízení. Možná mě budete mít za blázna, ale počítejte se mnou. Porsche 718. Alfa Giulia QV. BMW M2. Honda NSX. BMW M4 GTS. Focus RS. Golf GTI Clubsport. Audi R8. Fiat 124 Spider. Porsche 911 R . Toto všechno jsou auta, která byla loni buď představena, nebo se začala prodávat. Ano, jsou to také auta drahá, takže je jasné, že jako nová jsou mimo možnosti většiny z nás. A bohužel, ani my, coby samozvaní pisálci a redaktoři se k nim nedostaneme tak snadno. Což ale neznamená, že nás jejich příchod na trh nepotěšil.

Celé to vlastně začalo, když jsem si už po několikáté pouštěl video Evo Car of the Year 2016. Poprvé jsem jej viděl, když se objevilo jako odkaz v Krabově komentáři v některé z diskuzí. Sám Krab psal, že se musel podívat několikrát. Zcela na rovinu přiznám, že začátek videa mě dojal téměř k slzám. Nádherné záběry podkreslené melancholickou hudbou, ta nejlepší auta, krásná příroda. Tohle je absolutní vrchol práce motoristického novináře a způsob, jakým jej tým magazínu pojal, je fascinující.

Auta miluji stejně tak, jak je nesnáším. Jsem rozpolcený a automobily ve mě vzbuzují nejrůznější druhy emocí. Často se přistihnu při denním snění, kdy se duchem nepřítomen v představách kochám líbeznými tvary vybraných automobilů, nebo si v paměti přehrávám jejich nezaměnitelné zvuky. Někdy ty zvuky dokonce sám dělám, pokud jedu autem sám. Postižení. A vy to chápete, protože jste na tom stejně, ne-li hůř. Stává se vám, že místo počítání oveček před spaním usedáte za volant Porsche 911 a tato představa vás ukonější do sladkého spánku? 

Proto mě video eCOTY 2016 nemohlo nechat chladným a znova a znova jsem mačkal tlačítko replay. Začal jsem také pomalu přemýšlet, které auto mi vlastně udělalo největší radost, i když jsem jej třeba neřídil. Hned mě napadla Giulia, kterou jsem zatím řidil jenom naftovou, ale stejně byla skvělá. Co teprve QV, vybuchne mi radostí hlava? Z aut, které jsem řídil, bych zvolil Peugeot 308 GTI. Nebyl dokonalý, ale měl dvě tváře a obě jsem si oblíbil. Ukázal mi, že i takový zapšklý cynik, kterým jsem, může za volantem zažít okamžiky dětinské radosti. 

A co vy? Které auto udělalo největší radost vám? Nejde ani tak o to, že byste to vyvolené auto museli zažít, snění a fantazírování je pěkné a je běžnou součástí života nadšených motoristů. Spitfirem taky málokdo z leteckých nadšenců letěl jinak, než na simulátoru, a přesto na něj nikdo nedá dopustit. Konec konců, někdy je snad lepší si svůj oblíbený vůz trochu idealizovat, než pak být za jeho volantem zklamaný, ať už je to vlastní neschopností, nebo prostě faktem, že se v něm pohodlně neusadíte. 

Povězte nám o vašem voze roku 2016, podělte se o svou radost. Na našem webu se často věnujeme ‘hejtům’ různých druhů, ale dnes nás zajímá hlavně radost. Tak sem s vašimi favority, diskuze je otevřena!

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

da
daef
06. ledna 2017, 08:01
0

Osobně určitě Aston Martin Vantage GT8, poslední Vantage, manuál, atmosferický motor, auto pro radost z řízení. Jinak pokud se vrátíme na zem do reality, tak nová Mazda MX-5, manuál, atmosferický motor, opět auto pro radost, nicméně jenom dostupnější :-)

reagovat
Perníček
06. ledna 2017, 08:05
0

Jako správný nadšenec do Skylinů by mě mělo nejvíc těšit omlazené GT-R... Ale předčil to italský sedánek, Alfa Romeo Giulia QV. Tomu se snad dalo (a pořád dá) říkat láska na první pohled. Po tom, co Alfa nabízela jenom Mito, o něco větší Giuliettu a pro většinu smrtelníků nedostupnou 4C, jsem byl dosti zklamaný, že továrna s nejhezčím logem nenabízí vozy, jako byla 159, 166,.... Vloni přišla náprava a myslím, že lepší už být ani nemohla.

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
06. ledna 2017, 08:42
0

V mem pripade to bude asi trochu monotematicke, ale nevadi. Nejvetsi radost mi udelal Chevrolet, ktery znovu oprásil limitovanou edici Corvette s nazvem Grand Sport, kterou udelal i v puvodnim originalnim barevnem provedeni. Navic ji opet nabizi jako coupe i convertible a podle toho, co jsem cetl, je to auto i jizdne vynikajici a pise se o nem v superlativech.

reagovat
rw
rwalker
06. ledna 2017, 08:47
1

1. BMW M2
2. Alfa Romeo Giulia QV
3. Ford Mustang

reagovat
rw
rwalker
06. ledna 2017, 08:50
0

* 3. Mazda MX-5 / Spider 124

peca
06. ledna 2017, 09:13
1

Nejvetsi radost mi udelalo moje auto, protoze se jeste nerozpadlo.

Ac si nemyslim, ze spravny sportak ma mit atmosferu a manual, z novych by to bylo Porsche 911R.

reagovat
CerVus
06. ledna 2017, 09:40
1

Pro mě vede 911R, v závěsu s BMW M2 a novou Alfou Giulia. Tři auta, která se drží tradic a nejdou za každou cenu s davem.

reagovat
Gr
Greg
06. ledna 2017, 09:51
1

Tak z týchto troch sa podla mna naozaj drzi tradicii akurat to Porsche. Ale ine som chcel. Neveril by som ze niekto dokaze spravit este hlupejsiu politiku vybav ako mazda. Ale alfe sa to podarilo tym ze manual ponuka len k dieselom (ak neratame QV, ktore je beznemu cloveku prakticky nedostupne). Preboha preco manual k naftaku a nie k benzinu??
Giulia tak pre mna ostala akurat autom krasnym na pohlad, ktore by som si ale nekupil. Presne ako 156 a 159, ale tentoraz s omnoho zbytocnejsim dovodom.

CerVus
06. ledna 2017, 10:01
1

No to mi také vadí. Plus to, že jako základní motorizace je ropak. Ale pořád se to může změnit a nenechám se tím okrást o radost že se nějaká automobilka ještě snaží o sportovni sedan se zadním náhonem vyvolávajícím emoce. Na to se už u BMW vyjma m3 vykašlali.

bobo23
06. ledna 2017, 10:05
0

Mazda MX-5 a Alfa Romeo.

reagovat
GanGreen
06. ledna 2017, 10:11
0

Největší radost z novejch aut mi udělalo asi Porsche s 911R to se mi fakt moc líbí :)
No ale jinak mi nějvětší radsot udělala corsa která se usadila u mě v garáži :D

reagovat
krab
06. ledna 2017, 10:36
1

Tak další pacient co má rád Evo car of the year! To letošní video je ale opravdu povedený. Ono to vypadá jako snadná práce, ale muselo to dát fušku. A člověk se úplně přenese do té atmosféry.

Krabovo nejlepší auto roku 2016?
1. Z fungl nových ( a nesvezl jsem se) : Cayman 718 , protože si dovedu představit, že by se mohla v reálu jednou objevit v garáži pokud budu hodně pracovat....
2. Z těch se kterým jsem se svezl : BMW Z3 Coupe : jednoduše, protože jsem si jí v 2016 koupil a každý kilometr si v sezóně přijemně užil. Překvapila mě, že mě baví víc než jsem čekal
3. Z těch které dělají radost mým blízkým a povedlo se mi jej sehnat : 1938 MG VA ( a těším se na pořádnou projížďku v sezoně 2017)
4. Nejlepší inspirativní svezení : 2000 Porsche 911 Carrera 2 : "zůstaňte naladěni pro sezonu 2017" :)

5. Nejlepší "Jinba-Ittai" : 2010 Ducati Hypermotard 796 : Protože jsem se jí letos konečně naučil řídit a bylo mnoho skvělých momentů spojení jezdce a koně. A ten nej asi jeden brzký ranní výjezd před snídaní v Dolomitech. Já, Ducati, silnice a nikdo nikde... To bylo vic Jinba-Ittai, než v jakémkoli autě... což bych tedy snad ani na autíčkáře psát neměl.... nemá 4 kola.


reagovat
M P
06. ledna 2017, 11:14
0

Vůbec snadná práce, z toho čiší filmařské řemeslo plnými proudy! A jinak teda pěkně děkuju... od té doby si to pouštím před spaním jako večerníček :D

Pólin
06. ledna 2017, 13:32
0

O co se jedná? uniklo mi nějaké krásné video?

coolibra
06. ledna 2017, 10:48
0

Nechci tady opakovat kolegu ale největší radost mi dělá moje stará ale repasovaná atmosferická Primera P11 advantage, skoro ve fullce a vychází mi z toho jediné rčení: Zkusíš-li ty Japonce, vysereš se na Němce. A obecně lze říci jediné. To co tady jezdí po cestách mi dělá akorát náběh na zvracení. To nejsou auta, to jsou přibližovadla . Nicméně mám dvě radosti a to nová NSX a človíček jménem Chose, jeho entuziasmus a jeho blog na You Tube, který dokázal za pomoci Fru Frua majitele Kageki Racing předělat levostraného Nissana Silvii S 15 do takového super stavu až by se brečet chtělo. Nicméně ji najivně půjčil nějakému blbovi a ten mu ji pomačkal. No nic snad na jaro bude prý zase ve formě.

reagovat
FamArt
06. ledna 2017, 11:00
0

Medzi novými 911R, M2 a Giulia.
Zo sedadla spolujazdca launch v Tesle P85D.
Zo sedadla vodiča MX5 Cup a e34 V8.
Z blízkeho stretnutia tretieho druhý 458 Speciale, 964 Turbo

reagovat
M P
06. ledna 2017, 11:19
0

Těm, kdo se podívali na video, určitě neuniklo, že BMW M2 tam vlastně dostala docela na zadek, protože i když je mnohými titulována jako nejlepší emko, v přímém porovnání s 'creme de la creme' vozů loňska se ukazuje jako nedotažená, příliš tvrdá, s plytkým zvukem atd... no ale za ty peníze? :)

reagovat
zimbic
06. ledna 2017, 12:46
1

Plytký zvuk vyřeší Akrapovič :D a i když dostala docela na prdel myslím, že ten kdo si ji koupí tak mu to bude jedno a bude si ji užívat s rohlíkem na tváři. Přece jen to všichni chválí jak je řidičsky příjemná a komunikativní na nové auto. A jak říkáš za ty prachy... :)

M P
06. ledna 2017, 12:57
0

No hlavně ve srovnání s tím, co tam jezdilo, je těžké být dokonalý.

sh
shaman
06. ledna 2017, 13:19
0

za me 911R, Giulia QV a M2.
M2 jsem mel moznost zkusit v automatu i v manualu a hodne me bavila. Tvrda mi neprijde, jenom ma tuhy podvozek, ktery na ceskych rozbitych cestach neni nic extra, na hladkem povrchu je v pohode. Zvuk je dobry ale Akrapovic je zase o kus dal. Kdybych mel penize na M2, tak si ji koupim :)

zimbic
06. ledna 2017, 13:21
0

Přitom je to jedno z mých favoritů (M2, 911R, MX-5) co bych si vybral a moje oblíbené nové BMW.

Ale nejlepší auto bylo pro mě to moje, na to, že i když se mu někdy nechce tak stále jezdí a slouží a zatím mě nikde nenechalo :D

Libas
06. ledna 2017, 15:25
0

Mám radost, že nová MX-5 není propadák. Jsou na ní vesměs pozitivní reakce (až na pár nespokojených jedinců, kteří ji po 3 měsících užívání nabídli na prodej :-D ). Pak také mě těší, že se chystá facelift GT86/BRZ, který vypadá/zní moc dobře. Civic Type-R 9g jsem neměl možnost vyzkoušet, ale jeví se také fajn. Nesmím zapomenout na M2, dle Jeremyho nejlepší "M" BMW, které kdy bylo vyrobeno :-)

reagovat
Caddy
06. ledna 2017, 17:10
0

u me je to asi celkem snadne :) https://www.lincoln.com/cars/continental/

reagovat
briza
06. ledna 2017, 17:51
0

Bylo by toho asi víc, ale všechno přebil konec roku a facelift Oktávky. To je panečku pošušňáníčko...

reagovat
PeterLuk
06. ledna 2017, 22:31
0

Tých áut bolo, prekvapivo, na to v akej neprajnej dobe to žijeme ( :D ), celkom dosť, ktoré by si zaslúžili zmienku. :) Už si ani nepametám, ktoré všetky sú z minulého roku, a ktoré staršie, nejak ten čas nevnímam, a to som pomerne mladý.

Určite 911 R, viz. foto! Nesmierne ma toto auto, najmä po Macane, novom Caymane, Panamere a facelifte 911 - čo určite niesú zlé autá, ale sú to autá, ktoré podliehajú dnešným trendom - potešilo. Prišlo mi to ako auto zpred pár rokov. Úžasné vďaka tomu, že ide proti trendom, ktoré sa objavilo u Porsche, ale aj všeobecne vo svete. Tradičné auto podľa starého receptu. A ak to čo tu máme okolo starých áut nieje skutočne len nafúknutá bublina, tak bude 911 R podľa mňa v budúcnosti zberateľský kúsok!

Nemôžem vynechať Giuliu, ale ani Volvo S/V90. Žiaľ, hoc mám tieto značky rád, ani jedno z nich na mňa nepôsobí tak, ako som si ho predstavoval. Ale: sú to obidve podľa mňa pre dané značky revolučné autá, ktoré majú šancu ich postaviť na nohy a dostať ich naspäť na pozície, ktoré mali v minulosti, najmä Alfu. Neveril som tomu, že sa Alfa pozviecha a vstane z popola. Hoc som jej to z celého môjho benzína plného srdca prial. A predsa, hoc sa mi to auto dizajnovo neveľmi páči a hoc ho niektorí novinári dosť skritizovali, vyzerá to, že sa Alfe predsa len podarilo prekonať vlastný tieň a urobiť auto, ktoré má šancu vrátiť ju do hry. Čo sa Volva týka, naopak, táto značka na tom nebola až tak zle, a taktiež, predstavila už dávnejšie tiež významné novinky, modely V40 a XC90. Ale až S/V90 je podľa mňa konečne to pravé, reprezentantské auto a vlajková loď. Volvo novej generácie. Volvo také, aké si ho predstavujem. V tomto prípade som snáď z dizajnu exteriéru po zverejnení prvých fotiek padol na zadok. Vyzerá skutočne parádne! Čo ma ale trochu sklamalo, je interiér, ten mi naopak prišiel príliš... Chladný? Neviem, proste som od Švédov čakal, že trochu posunú hranice aj v tomto smere. Ale nesedel som v ňom, tak možno je môj názor skreslený. A samozrejme, motory. Trendy sú aké sú, ale takéto auto by malo mať poriadny motor. A to žial, hoc môžu byť dobré, tie vo V/S90 podľa mňa nie sú... Som staromódny, viem.

Samozrejme, Miata a Fiata. Sú to parádne autá, ktoré nesklamali, naopak, napriek ťažkej úlohe aby zostali verné svojmu menu a vyrovnali sa svojim predchodcom. Nepadám z nich na zadok, ale v rámci možností sú super. Lepšie, než som čakal. Viac takýchto áut!

No a, skoro som zabudol na novinku z Bavorska. Ehm, to by bola s mojou profilovkou hanba. Totiž, nová M2. A za mňa asi (asi, videl som totiž snáď len biely kabriolet, ale veru, páčil sa mi) aj klasická dvojka (nie, nemyslím ten AktivTourer). Jednotka prvých dvoch generácií, ale najmä tej prvej v kupátku bola totiž podľa mňa nesmierne škaredé auto. Kupé bolo vraj parádne, vynikajúce jazdecké auto. Nesedel som v nej. Ale ten škaredý dizajn som videl. Prekvapivo, hoc ma väčšina moderných BMW necháva absolútne chladným, nová dvojka vyzerá celkom dobre. V bielej farbe, v červenej, či snáď v tom efektnom modrom laku. A ono sa v nej aj dobre sedí! A vraj, to by som nemal opomenúť, aj rovnako jazdí! Má stále pohon zadnej nápravy! A dokonca je v ponuke aj manuál! M A N U Á L!!! Svet je ešte v poriadku. ;)

Príjemnou novinkou, hoc u nás (zatiaľ?) nieje dostupný, je podľa mňa nový Jeep Compass. Nič som nečakal, o to viac som potešený. Nová Insignia, detto. Teší ma Jaguar XKSS 57 a dúfam, že tento trend "oživovania starých áut" a ich vracanie do výroby, hoc aj kusovej sa rozvinie a budeme sa s ním stretávať častejšie. Prekvapil ma Peugeot 3008, hoc to stále nieje auto pre mňa a k dokonalosti mu veľa chýba... Palec za odvahu si zaslúži a som rád, že narúša šeď a nudu na cestách. Radosť mám aj z nového Camara. Hoc som ho popri skvelom novom Mustangu bral ako takého "chudobnejšieho konkurenta", z niektorých testov mám pocit, že je parádny. Overiť som si to žial nemohol. Ale bodaj by bol... :) Verím, že je! Taktiež Corvette Grand Sport je určite potešujúcou novinkou.

Nakoniec to tuším nebol taký zlý rok...

reagovat
PeterLuk
06. ledna 2017, 22:56
0

Scheize. Dopíšem to, odošlem, otvorím Facebook, a tam... auto ktoré si tu rozhodne zaslúži byť. Ktoré, nechápem prečo, tu ešte nieje. :D Nevidel som ho. Neviem či ich vôbec začali dodávať už v roku 2016, alebo až teraz (hoc som to niekde už čítal :D ). Neviem síce, aké má podmienky EVO, ale mne rozhodne radosť urobilo.

Ladies and gentleman: FORD GT!

reagovat
H_F
07. ledna 2017, 13:42
0

to uz je zprava nakej patek stara, predpokladam, ze jsou vsechny uz vyprodany na par let dopredu

stihlo to uz vyhrat v cervnu le mans v kategorii gt na oslavu 50. vyroci drtivyho vitezstvi gt40... akorat se jim nepodarilo dojet na 1.2. a 3. miste jako tenkrat, vesralo se jim tam na 3. misto 488gte

PeterLuk
07. ledna 2017, 19:52
0

Vypredané sú snáď už dávno všetky. Výrábať ich ale začali len v polovici decembra. Jop, Le Mans bolo super, hoc im to narušili. :D Tak mne osobne práve toto auto urobilo veľkú radosť. :) NSX je fajn, aj ten dizajn má niečo do seba, ale nezachytil som, či sa tu vôbec bude predávať alebo či sem už niekto nejakú doviezol, čítal som si o nej dosť, ale... Originál je originál. Ale GT-čko ma skutočne príjemne prekvapilo. O to viac ma mrzí, že stále neexistuje nový Esprit, Stratos či Quattro. Možno je už ale lepšie na niektoré legendy nesiahať...

H_F
07. ledna 2017, 02:29
0

rok 2016 byl extremne plodny, vsechna cest

co tedy nechapu je vyplesklost vsech z M2
je to jenom m4 vecpana do trochu mensiho tela s horsim motorem
tezka, 16 metraku vazici krava to ale zustava
navic ceny v de mezi m2 a m4 se velmi blizi, 51 vs. 61k
to same plati v cenovem meritku pro giulii QV, ktera je i ligu pred m2 i m4, resp. na urovni dvakrat drazsi m4gts

chtit m2 muze jen blazen a bmw definitivne dokazalo, ze uz na vrchol potravniho retezce rozhodne nepatri

jeho misto zaujaly mustangy viz gt350r, dokonce i mastodont jako camaro ss 1le nebo zl1 je o tridu jinde
a nova alfa, ach
vse jsou ridicsky povedenejsi vozy, troufl bych si rict ze i po strance spolehlivosti na tom budou stejne ba dokonce i lepe
po strance vsestrannosti a pohodli a imo i vzhledu sou na tom lepe

jako nejvetsi zklamani roku bych i diky predchozimu hypu oznacil focus RS

za evropu porsche, amg a alfa, obvzlast pred tou smekam
a je fantazie, s kolika naprosto uzasnyma autama se vytasili americane, nevim, co adorovat driv

reagovat
HerrHobler
07. ledna 2017, 19:10
0

Moc děkuji za nádherné video. Potěšilo snad každou molekulu v mém těle. A Clubsport S mně doopravdy velmi překvapil, mám radost.

Jinak auto tohohle roku je u mě BRZ, protože jsem v něm poprvé seděl (nejel) a v porovnání s ostatními auty, ve kterých jsem seděl, to byl nejlepší zážitek...

reagovat
PeterLuk
07. ledna 2017, 20:34
0

Heh, a už som si spomenul na ďalšie auto. Nechápem, ako som naň mohol zabudnúť, snáď len preto, že ide o limitku. Ten dizajn je podľa mňa ale úžasný! Nemôžem si pomôcť, ale vidím tam trocha z môjho oblúbeného Ferrari 275 GTB, snáď zato môže dlhá kapota a tie zadné svetlá...

reagovat
Franz Kafka
10. ledna 2017, 01:40
0

To video je opravdu skvělé a ty auta která tam hrají hlavní roli samozřejmě také. Celá jejich práce je úžasná samozřejmě i díky tomu, že jsou i v trochu jiných podmínkách než my, ale stejně.

Mimochodem ten článek tady je taky moc pěkně napsaný skoro z toho cítím ty pocity při psaní a to srovnání s tím Spitfirem, vážně dobré a pravdivé.

Z aut od EVO jednoznačně Audi R8 tu si určitě rozhodně nikdy nekoupím, protože na ní nikdy nebudu mít, ale v rámci snění je to pro mě numero uno.

Z aut která jsou nám cenově poněkud blíže se mě osobně obrovsky líbí Fiat 124 Spider a u aut která sem řídil (nových bylo minimum) bych snad zmínil podle mě docela povedenou poslední generaci Seatu Ibiza Cupra.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG Nová bomba  1kč/km 2008
Chevrolet Aveo LPG Nová bomba 1kč/km

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR 2011
Ford Crown Victoria P71 POLICE INTERCEPTOR

2011 rok výroby
300 koní výkon
4 600 ccm objem

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem