načítám data...

Kia představila sportovně laděný sedan Stinger

09. ledna 2017, 10:00 35 komentářů Dominik Valášek

Nejvýkonnější, nejprémiovější, hrabající vzadu, ale také nejdražší a patrně i nejhezčí. Kia představila novinku Stinger a my musíme hluboce smeknout.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

4.83 metru dlouhý sedan, jehož rozvor je s hodnotou 2.9 metru na špici svojí třídy, v sobě snoubí design z pera Petera Schreyera a jízdní vlastnosti vyladěné Albertem Biermannem – tedy mužem, který působil coby ředitel M divize u BMW.

Nad samolepkou „vyladěno na Nürburgringu“ by sice stará garda z Top Gearu ohrnula nos, ale my se na elektronicky nastavitelné adaptivní tlumiče vcelku těšíme. Kia horem spodem slibuje, že bude Stinger agilní, čitelný, zábavný, zkrátka naprosto geniální. Pod karoserií se ukrývá mimochodem stejný základ, jaký nalezneme i v Genesisu G80. O zastavení se v případě vrcholné verze Stinger GT starají brzdové komponenty Brembo s 351 mm kotouči a čtyřpístkovými brzdiči na přední nápravě.

A nejsou to samozřejmě pouze brzdy, které od sebe dělí standardní Stinger a Stinger GT. Zatímco základní varianta má pod kapotou přeplňovaný dvoulitr o solidním výkonu 255 koní a točivém momentu 353 Nm, GT jde o dost dál. V tomto případě je zde celohliníkový twin-turbo šestiválec o objemu 3.3 litru, vybavený přímým vstřikováním, výkonem 365 koní a točivým momentem 510 Nm.

U slabší verze nejsou dynamické údaje dosud známy, ale GT umí z nuly na sto za 5.1 sekundy a maximální rychlost činí 269 km/h. Oba motory jsou spárovány výhradně s osmistupňovými, automatickými převodovkami, nicméně lze volit, jestli s pohonem pouze zadních, nebo všech kol. Verze s pohonem všech kol využívá navíc vektorování točivého momentu, verze s pohonem zadních kol zase mechanického samosvorného diferenciálu, takže za nás je volba vcelku jednoznačná. Do budoucna se prý objeví i turbodieselový agregát, nicméně teď se Kia představuje v americkém Detroitu a jak je všeobecně známo, v USA se momentálně dělá, že žádné diesely v osobácích neexistují.

Co se interiéru a jeho výbavy týče, jsou zde prvky, které známe z modelů Kia již dosud (například ovládání na volantu), ale i prvky u korejské značky dosud nespatřené (například kruhové výdechy klimatizace). Vedle klasiky v podobě jízdních asistentů, zakládá si Kia třeba na audiosystému Harman Kardon o výkonu 720 wattů, jehož subwoofery jsou umístěny pod předními sedadly.

Stinger jde do prodeje coby modelový ročník 2018, což znamená, že jej půjde koupit někdy v druhé polovině roku letošního. Velkou neznámou pochopitelně představuje cena, kterou se dozvíme až v nadcházejících měsících.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
09. ledna 2017, 10:28
4

Predek je trochu jak rozplacla zaba a z profilu zadni partie pripominaji Audi A7, ale i tak musim rict, ze tohle auto vypada fakt dobre. Tady Korejci zabodovali. I ten interier vypada skvele. K tomu silny motory a nahon na zadek, to je pecka. Jen bych to chtel s manualem. Ale je to fakt pekny. :-)

reagovat
krab
09. ledna 2017, 10:56
4

to je opravdu hezký auto. Má to kulatý volant, šestiválec a pohon zadku se samosvorem. To by se mohlo opravdu ovládat výborně.
Korejská auta jsou navíc proslulá rychlým poklesem hodnoty, takže za 10 let "hrdina za babku" ? :)

reagovat
Ev
Evlo
09. ledna 2017, 11:01
0

Ne.

reagovat
Caddy
09. ledna 2017, 11:21
1

To vypada obstojne...misty by to chtelo jeste trochu uhladit, ale fakt pekny...

jen..teda... zase ten zkurveny tablet trcici z palubky? To snad ne :(

reagovat
Caddy
09. ledna 2017, 11:22
0

...a ty kulate vydechy pod tim taky des..tuhle partii by to chtelo jeste doladit...

M P
09. ledna 2017, 19:55
1

a jsem to jen já, nebo zadek je Giulio-charger? :D

Přemda Honda
10. ledna 2017, 12:32
0

Světla Charger na zadku A7 :-)

CerVus
09. ledna 2017, 11:26
2

To je asi nejhezčí Korejské auto. Si vzali trochu od Italů a trochu od Amíků a hned je to povedené auto. Dobře že se vyvarovali inspirace od výrobců bezcharakterních ledniček (VW, Škoda).

reagovat
Al
AlanJežovič
09. ledna 2017, 11:46
1

No padla mi sánka ?? neuveriteľne sa mi páči

reagovat
Přemda Honda
09. ledna 2017, 12:16
0

Co ta úzká část zadního světla,co zasahuje daleko do boku karoserie? Připomíná mi to prototypy z devadesátých let :-) A taky nemám rád ty všudypřítomné spáry,tady hlavně na zadní části.Ale to má hodně současných aut,stejně jako kůži kolem voliče automatu..a ta zbytečná hokejka na zadních dveřích si vzala asi inspiraci z Octavie 3 :-)
To ovšem neznamená,že bych to auto nějak odsuzoval,jsou to drobnosti,které nemám na autech rád zrovna já.
Jako celek to vypadá dobře.Ovšem nevím zda se Kii podaří opravdu zatopit prémiovkám...levná nebude a tahle klientela chce většinou něco "značkovějšího".

reagovat
Cu
Customman
09. ledna 2017, 19:36
0

Ten proužek docela vtipně opticky rozrušuje macatou záď. Teda né že by to byla nějaká elegance, ale auta jsou dnes všeobecně masivní a nějak se to vyřešit musí.

Asi sem divnej, ale vidím v tom "Laurel s tlustým zadkem" tedy C130, a ten interiér je taky takovej trošku sedmdesátkovej.
http://japanesenostalgiccar.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/12/1973-Nissan-Laurel-HC130-03.jpg
http://japanesenostalgiccar.com/wordpress/wp-content/uploads/2010/04/rocky-auto-c130-nissan-laurel-rb20det-03.jpg

zimbic
09. ledna 2017, 13:46
0

Jsem zvědavý jak to bude jezdit. Šestiválec, pohon zadní nápravy se samosvorem a jízdní vlastnosti laděné někým z divize M u BMW, zní to jako recept na moře zábavy za volantem.

reagovat
Liqid
09. ledna 2017, 14:10
-2

Kio, drž se svého kopyta, v tomhle segmentu pro tebe není místo. Design se povedl, ale raději by se měli kluci zaměřit na nižší segment, tam se tolik na značku nehraje.

reagovat
Adam
09. ledna 2017, 14:32
1

¨To je úplně hloupej názor... Co třeba Auto union/Audi, taky ti pride, ze jim to za to nestalo?

Liqid
09. ledna 2017, 16:34
-1

Ale Audi je prezentováno jako prémie. Kia dělá rodinné vozy s velkým kufrem, nudným řízením a drahým servisem. Bude se to prádavat podobně blbě jako hnujdé genesis. Kolik kluků ze středního managmentu si vezme raději tohle než pašíka? Ta značka na to prostě nemá kredit. Ze stejnýho důvodu nedělá Škoda supersporty a Ferrari kombíky v naftě s tažným. Image prodává.

Cu
Customman
09. ledna 2017, 19:19
1

No, obávám se, že Kie (ale i Hyundai a většině "japonců") je nějaká image a prémiovost v ČR a většině Evropy vcelku jedno. V USA a Asii se to bude prodávat jako housky. Tady to bude jenom taková zajímavost...

Vavris Vavrisovic
10. ledna 2017, 08:28
1

Loquid: Adam ti chtěl svým komentářem naznačit, že Auto Union, tedy Audi, nemělo s prémií společného vůbec nic. Vyrábělo levná lidová auta a prémie je v jeho případě záležitost několika posledních let.

Stejně tak bys musel považovat za nepatřičné ceny a modely všech japonských automobilek anebo Volkswagenu, který je dnes subprémie a přitom býval ten nejnižší lowend. Svět se zkrátka mění a Hyundai s Kiou už nejsou ty automobilky, které tady v 90.letech prodávaly Pony a Sephiu. Stinger žádnou díru do světa neudělá, ale vyšlape důležitou cestu svým nástupcům.

Liqid
10. ledna 2017, 10:01
0

Ano, Audi nemělo s prémii nic společného. Ale již od modelové řady B3 jelo jenom prémiovky. Pokud Kia přestane dělat sračky typu Rio, Picanto (horším autem jsem nejel), Venga a Seed tak prosím, klidně to valte. Jenže oni jedou hlavně tyhle levné modely, do jejich nabídky mi Stinger nepasuje. Podobně jako byl propadákem Phaeton, i když to nebylo špatné auto.

Nejde mi o to, co automobilka byla, ale o to co právě teď je. A Hyundai a Kia zastupují nejnižší patro na trhu. A o přeorientaci značky celkem pochybuju, v prémii je celkem těžko a hraje se tam na tradici. Ale jsou to všechno samozřejmě spekulace, zbytek ukáže čas.

piwel
12. ledna 2017, 12:04
0

Korejci a nejnižší patro trhu? To snad nemyslíš vážně :) Tyhle 2 automobilky udělaly obrovský skok z levných pleček k autům které se nemusí krčit ani před německou konkurencí a francouzi se můžou jít zrovna zahrabat. Jak ale bylo psáno výše, Stinger bude frčet hlavně v USA, tak jako třeba Accord (TSX).

briza
09. ledna 2017, 14:39
0

Zvenku to vypadá vážně celkem povedeně, byť úplně nejsem příznivcem spár, přes které jsou vidět závěsy dvěří :) Interiér už mi tak povedený nepřijde, hlavně teda ta středová konzole. Nádor s velkou svítící věcí, tři ďoury v designu proudového motoru a volič automatu jak ve staré americe( byť na 2 fotkách vypadá jinak), to není úplně můj kapoftí.

reagovat
M P
09. ledna 2017, 20:06
0

Interiér už podle mě vypadá jako typická Kia, snad až na ty tři proudové motory vprostřed hore. Zvláštní, už i Kia má vlastní designový jazyk :D mně se vlastně kií kabiny poměrně zamlouvají, nemají totiž to otravné modré podsvícení jako hjondé, přitom je tam všechno ložené přehledně a logicky, navíc dobře zpracované.

briza
09. ledna 2017, 21:53
0

Tak já celkově s Kií nemám problém, ale tentokrát mi ten interiér vážně nesednul. Nicméně musím souhlasit s tím, že proti sourozenci ejekejej sousedovi z Boleslavi je to asi výhra. Teda snad kromě Genesisu, tam bych se naučil žít i uvnitř. Plus na 1000% souhlasím s tím podsvícením. Pokud se nepletu, začali s tím u druhé generace Santy, resp. spíš pokusu o wonabí Touarega a od té chvíle jim ještě nedošlo, že doba už je trochu jinde. Kdysi jsem jel pár set nočních km v i30, která byla navíc v edici "holobyt s mlhofkama bez mlhovek" a u níž chyběla i regulace intenzity podsvícení a ráno jsem měl oči jak králik(samozřejmě, svoji část sehráli i kreténi s mlhovkama)

M P
10. ledna 2017, 07:19
0

Jo no, modré podsvícení vypadá jako nějaký votunynk. Nicméně, co já vidím důležitého na Kie: před nedávnem tvrdili, že se chtějí stát značkou známou pro požitek z jízdy, čemuž nasvědčuje asi i získání onoho inženýra z BMW. A teď představí velký zadokolkový sedan/GT. Co bude následovat v nejbližších letech? Já pevně doufám, že se najde prostor i pro nějaké maličké coupé.

JayK91
09. ledna 2017, 16:32
0

nesnáším velká auta s automaty ... ale asi jsem se zamiloval

reagovat
Sk
Skoto
09. ledna 2017, 19:05
1

Venek i vnitřek je furt tak trochu nepěkný.Zbytek vypadá slibně.Ale kdo by před 10ti lety řek,že z koreje příjde takový "dravec".

reagovat
bitner
09. ledna 2017, 21:58
0

Podivejme na Korejce...
...nejedi jen cerna vejce!

reagovat
Polar Bear
10. ledna 2017, 04:00
0

Ta cena asi bude dost rozhodovat. Zavedená značka nezavedená, pokud to bude stát jako O III RS, tak asi těžko bude co řešit. A zrovna po trhu Škodovky KIA docela jde..

reagovat
HerrHobler
10. ledna 2017, 06:18
0

Zkoumal jsem to přemýšlel jsem o tom, ale ne. Ne že by to bylo ošklivý auto, to vůbec, ale je zmateny

reagovat
HerrHobler
10. ledna 2017, 06:34
0

Ach jo.... Tvar téhle Kii mi přijde zmatený. Linky čumáku jsou relativně jednoduché, hezky na sebe navzájem navazují a společně se přenáší bokem pod okny až ke kufru. No ale co dělá ten divný veliký obdélník ve spodní hraně dveří? Z hranatých linek čumáku se postupně bok zaoblí, ale to už není asi dostatečně drsný tak tam obtiskneme obdélník... A potom zadek a vlastně celý profil. To auto je děsně tlustý! Zadní světla jsou zajímavě řešený. Než se rozsvítí... Takhle ten obdelnicek vypadá, jak zrcátka na starý Vectře. Udělali jsme nudný auto, tak tam přimontujeme hustý zrcátka, ať se neřekne. Jenže tohle není nudný auto a jejich nefunkčnost to prostě jen kazí. Je tam spousta super linek a nápadů co jsem dlouho neviděl, ale jako celek je to takové rozhádané. Nebál bych se Stinger přirovnat k Altimě od Nissanu. Altima taky není bůhví jaký atlet. Ale umí se na to obléknout, nenatáhne si legíny přes svůj tlustý zadek, schová ho do volné sukně a o tom to je. Z nějakého důvodu se model na obrázku jmenuje Altima Coupe, ale myslím, že ke Stingru GT by to přirovnat šlo. Jo a přesně ten fígl co používá Nissan je znám též jako Bangle's butt ;-)

piwel
12. ledna 2017, 12:05
0

čumák toho Nissanu mi hodně připomíná Mazdu 6, maska, světla, linka přes blatník...

ja
jazet
10. ledna 2017, 08:44
0

Mě se líbí moc a palec nahoru za to,že mají koule s něčím takovým přijít na trh v době bezpohlavního designu a tříválců. Přál bych jí úspěch,ale toho se dočká asi jen v Americe a Asii.

reagovat
Ma
Malis
10. ledna 2017, 12:25
3

To by mě zajímalo co teda chcete. Má to výkonnej šestiválec, pohon zadních kol a mechanickej samosvor. Vyvezete v tom celou rodinu a pochybuju že to bude stát jako BMW.
Teď si trochu zahejtuju, ale řešit pí..viny v interiéru a že je to podobný tomu a tomu a tahle část vypadá jako tahle část na něčem jiným, do háje to vás to baví? Ono se toho v designu aut už moc novýho vymyslet nedá /krom úplných šíleností/ a vždycky někdo v nějaký části uvidí něco podobnýho co už někde viděl. A co? Pokaď ten vůz není kopie "po čínsku" tak co? Když to ladí jako celek, když to má nápaditost, ať si to má třeba blatník podobný něčemu co jsem kdysi viděl. Kdyby sedan téhle koncepce představila Mazda, to by bylo haló. To by byly ódy. Ale je to Kia, tak jí pohaním aspoň design když na techniku nemůžu říct ani pumpička. Já v tom Kie fandím a doufám, že s tím bude mít úspěch. A ti co tady čtou ty články o řidičských autech, co si pořád stěžují, že se nedělají řidičský auta, tak by se měli zamyslet na tím co pod ten článek napíšou. V tomhle autě půjde o techniku. A věřím že na živo bude vypadat parádně. Good luck Kia.

reagovat
M P
10. ledna 2017, 12:38
0

každý by chtěl vlastně BMW, ale ne to dnešní, protože to jde leda akorát dopiče. A taky aby to bylo levné, protože jinak to dopadne jak toyobaru. atd atd:)

Ma
Malis
10. ledna 2017, 12:58
1

Že jo. Novou E46 za cenu Dacie prosím. Ale trochu větší. A lehčí. A taky pohodlnější a bezpečnější. A hlavně s pěkným displejem umístěným perfektně "přesně tam kde má být". Už jsem říkal že má být nová? A s vrtulí na kapotě. Pochopitelně. Šla by na operák tak za trojku měsíčně?

Franz Kafka
10. ledna 2017, 13:01
0

Problém je to, že Malis to docela vystihnul. Jasně je to Kia, navíc model co začíná a nemá na co navázat tak uvidíme. Řešit podobu detailů a designu je teď mimo. Stačí se podívat na novou Giulii vždyť tam je v tom otisklé BMW až hamba a také, proč ne. Mě se to líbí a cena půjde dolů určitě rychleji než třeba u těch bavoráků.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem