načítám data...

Hyundai Tucson: Nový hrdina všedního dne

Je to divné, ale z prezentace SUV pro všední den odcházím potěšen a s pocity, že mi ukázali něco zajímavého. Blouzním? Ne tak docela.

zobrazit celou galeriiPředstavujeme: Hyundai Tucson: Nový hrdina všedního dne

Hyundai Tucson. Ne Santa Fe. To menší. Segment C-SUV! No prostě snadno přehlédnutelné korejské malé velké auto pro toho kdo to chce vysoké. Nikdy jsem mu příliš nevěnoval pozornost, jen mne iritoval kamarád, který na jednu z minulých generací tohoto, nebo Santo onoho, pořád jen pěl chválu. A to jinak na ničem nenechal nit suchou.

Inu dobrá, přicházím v masce vraha vlastního potomstva na centrálu Hyundai, jsem označen za hujera slovy "Vy jste tu první!" a hrdinně přebírám první úplatek v podobě prupisky a flashdisku s tiskovými materiály. Prohlížím si auto, které mi připadá povědomé i přesto, že jeho maska je ještě divnější, než u Nissanu s vředy. Je to asi jen tím, že se konečně někdo rozhodl zahodit poličky a prolisy a přiznal nafouklý kufr u auta, které se za kufr stydět nemusí. 

Pobaven sarkastickými komentáři vedení společnosti na téma "ano, Honzo, to jsou skutečně světla" jsem usedl poslušně do židličky a neusnul při prezentaci. Gratuluji! Navíc jsem se dozvěděl, že tuhle divokou věc testovali na polygonu Tatry Kopřivnice a že vlastně veškerá výroba je u nás, v Korei a v US. Takže to, že se ve mě vzedmula má valašská krev a začal jsem lobbovat za speciální edici Radegast vlastně bylo na místě.

Ale přejděme od společenské rubriky k autu. Uzurpoval jsem si tři modely. Naplno vybavený hybrid, manuální benzín s převodovkou iMT (o tom dále) a klasiku klasik, diesel s dvouspojkovou převodovkou. Auta byla vybavena celkem slušně, takže základní točítka a mačkátka jsem nepoznal a "musel jsem se spokojit" s dotykovým prostředím.

Předně musím říct, že se mi zamlouvá interier. Nejen, že Hyundai nešetří na blbostech a pro manuál i automat má zcela odlišné středové konzoly, ale také designové zpracování bez kapličky nad přístroji a lehce působící volant s malým airbagem a minimalisticky vyladěnými čudlíky dělá z interieru mnohem barevnější a zajímavější místo, než se může zdát z fotek, na kterých je tak nějak šedý. Snad jen zcela nová kůže kazí dojem a chce ohmatat a vyleštit, aby ladila k "pendlovkám", které si můžete navolit na displayi.

Středový panel je pak sice mírně mimo zorné pole. Ale to nevadí, když máte navigaci i v budících. A navíc vypadá, že do auta patří, celé jeho okolí je čistě vyřešené a ač si myslím, že facelift bude ještě uhlazenější, mám velikou radost z toho, jakou myšlenkou se designéři nechali hnát. Bez zbytečných kudrlinek dali dohromady jednoduché ovládání. Jen škoda, že je dotykové. Ty čudlíky z volantu by sem tak sedly…

No a co teda jízdní projev, Machač?! No jízdní projev máme. Hybrid i turbobenzín jsou lííínéé při reakci na plyn. Diesel je tak akorát silný a dělá to, co byste čekali. Hybrid jsem čekal trošku ostřejší a turbobenzín v manuálu umí sám dávat meziplyny. Osobně mi právě nejvíc sedlo to auto s fofrklackem, i když bylo bez čtyřkolky.

Diesel mi přišel pocitově uskákanější, než zbytek "flotily" a dynamické tlumiče asi nikdo nepotřebuje, protože sice umí být tvrdší, ale ona se sportovní jízda k autu moc nehodí, komfortní naladění navíc umí být ilegálně rychlé bez drncání a pokud chcete zábavu, tak předokolka umí "v komfortu" lift-off oversteer. Jen je to o pleny.

Auto je primárně neutrální, opatrné, s nevypínatelnou stabilizací, ale velmi rychlé, nadmíru tiché a stabilní. Nečekejte zábavu jako v Caterhamu a nespletete se.

Jsem velmi překvapen, jak se Hyndai posunuje, držím palce, gratuluji ke změně tónu PR a jsem rád, že si lidé kupující "jen další Tucson, protože ten předtím byl fajn" koupí auto, které má své kouzlo, charisma a kvality. A taky jednu drobnost: Kamery pro mrtvý úhel, které se zapnou pokaždé, když zablikáte. Jsou geniální. Až mne zaráží, že na to nepřišel někdo jiný… Někdo, kdo si třeba zakládá na pokroku díky technice…

 

Více kritiky až mi odlehnou chlebíčky v klasickém týdenním testu.

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Šé
Šéflinkyveškodovce
12. prosince 2020, 12:15
-5

Kolik to bude stat ta nalestena vetes? Snad zamakali na kvalite aby se to nerozpadlo do tri let jako soucasny model.

reagovat
Peppan
12. prosince 2020, 13:53
0

530+

sheogh
12. prosince 2020, 14:07
0

Honzo, auto je “velmi rychle” ale zaroven “liiiineee” :-)
Myslis tim, ze sice maximalka slusna, podvozek stiha, ale dostat se na ni vyzaduje alespon runway? :-)

reagovat
Jan Machač
12. prosince 2020, 14:13
-1

liinááá je reakce na plyn, výkonu je dost.

Černá Vovce
12. prosince 2020, 14:16
0

Nebyla by někde.fotka bez těch vypnutých předních světel? Všichni o tom básní, jak jsou maskovaný, že to není poznat že tam nejsou, ale ještě jsem to neviděl ????

reagovat
GanGreen
12. prosince 2020, 16:45
2

Minuta na googlu a můžeš se pokochat ;)

GanGreen
12. prosince 2020, 16:47
0

...

Skipper
12. prosince 2020, 16:51
2

To je hnus velebnosti! Aspoň takhle na fotkách.

riderhenry
12. prosince 2020, 19:48
7

Konečně pořádná kára pro fandy Dotz Hanzo!

vojtacz
12. prosince 2020, 17:13
0

Fakt dali místo zadního stěrače obří stříbrné H? Vypadá to tam jak pěst na oko.

reagovat
Jan Machač
12. prosince 2020, 18:46
0

Sterac je schovanej pod ksiltem. Hacki je tam 3d pod hladkym sklem...

PeterLuk
13. prosince 2020, 01:39
2

Súhlasím, to logo vyzerá trošku ako tuzingová nálepka :D Mali tam dať radšej decentný nápis do toho svetelného pásu, ako to mal posledný Saab 9-5

vojtacz
13. prosince 2020, 15:02
0

No vida, teď už jsem dokonce ochotný říct, že to vypadá dobře. Jinak abych nehanel, interiér se mi líbí, až na absenci tlačítek. Dotykový ovládání mi prostě v autě nesedí.

beastar
12. prosince 2020, 18:26
0

Jestli to bude za 600, tak pro zajemce o suv, co neni premie asi dobre. Design je za me docela preplacany. Interier se mi naopak docela libi. Vypada konzervativne a prehledne. Ten zevnejsek to je jak kdyby se predhaneli s PSA a skodovkou, kdo udela originalnejsi splacaninu. Mene je nekdy vice.

reagovat
Jan Machač
12. prosince 2020, 20:14
0

To je jen o těch fotkách, naživo to naopak vypadá upřímně a třeba to má fakt nafouklou prdel, protože je v ní kufr a ne tři nárazníky nad sebou, jak je dnes trendem ;-)

Ju
Junior
12. prosince 2020, 20:20
1

dát tam místo Hčka čtyři kroužky, tak je to futuristickej bossmobil jak svině.
takhle?
meh.

beastar
12. prosince 2020, 21:15
0

Jako dat na to hvezdu. Je to koncept futuro 2040 Supersterne wagen. Jasne ze logo hraje roli. Proto odhaduju tu cenu. To bude alfa omega.

Ev
Evlo
12. prosince 2020, 20:29
0

Me se Tuscon fakt libi, ale proste po zkusenosti s vlastnictvim hyundai, ktery nezacina v evrope "i" si ho nekoupim, protoze proste je to stransne narocne na psychiku a ja na to nemam.

reagovat
Jan Machač
12. prosince 2020, 20:36
0

Tenhle je českej, tam bys mohl jen nadávat až do fabriky, zauvažuj nad tím ;-))

Ev
Evlo
12. prosince 2020, 21:12
0

Jen jsem si to představil, hned se mě přitížilo :D

PeterLuk
13. prosince 2020, 01:18
0

Trošičku prekombinované, ale je to konečne asi prvý Hyundai, ktorý vyzerá originálne, a celkom zaujímavo. Obzvlášť nato, že je to SUV.

reagovat
st
st. Padre
13. prosince 2020, 04:31
-1

Jak tak koukám na to auto, tak si dokážu představit, že se někomu zalíbí už jen ten vzhled. Stejně jako třeba u amerických muscle car. Je napůl americká a napůl sci-fi. Jen ten volant se mi vůbec nelíbí. Ale i tak si pořád myslím, že SUV je kravina už jen proto, že každý osobák se stejným motorem na tom bude dynamicky lépe.

reagovat
briza
13. prosince 2020, 09:52
0

Minulý týden jsem tuhle věc potkal fpraze a říkal jsem si, že to mají teda pěkně ohavně zamaskovaný a ejhle, ona je to finální verze. Upřímně, nějak si nemůžu vzpomenout, kdy naposled se mi auto hnusilo ekvivalentně zvenku i zevnitř. Obvykle si najdu něco ve stylu "ta 508 by byla hezký auto, kdyby neměla ty debilní tesáky a interiér k zblití",ale tady ani ťuk, tohle je prostě celý špatně. Mohu si zde tudíž odložit své bue?

reagovat
GanGreen
13. prosince 2020, 11:23
0

Ale jistě, klidně si odlož :))

sheogh
13. prosince 2020, 10:37
0

Asi je to auto dobry, ale ja uz asi nedavam ty designovy kreace - nez nastupovat denne do tohoto, radsi liftago. Doufam, ze to v realu nepusobi tak lacine jako na foto.. Zase “plastic molding contest 2020”..

Interier celkem ok, akorat to vypada jako auto, kterymu nekdo odmontoval pristrojovku.. ale vypada to kupodivu celkem v pohode :-)

Na druhou stranu, sice preplacane, ale uz to uplne nevypada jako “generic asian car no. 371” a ma i neco jako originalitu :-)

reagovat
J.
J.J.K.K.
13. prosince 2020, 11:24
1

A já ve svých 21 letech zkusím nebýt konzerva a přiznám, ze cením, ze něco takového future looking vzniklo. Je to odvážný a ze předu i zezadu se mi to dokonce i líbí a člověk hned pozná s čím, že má tu čest, boky by mohli ubrat tedy par z těch prolisů a vůbec by to nevadilo, ale why not? docela se to tam hodí. Jediný co tak nějak nemůžu rozdýchat jsou ty hranatý podběhy... Působí, to jakoby to kulatý kolo do toho hranatýho podběhu tak nějak nepatřilo a opticky to ty kola zmenšuje... Badumts interier na závěr... Líbí se mi, sakra se mi líbí. Čistej jednoduchej a přehlednej. Až si říkám, že by to chtělo sepsat petici, aby všichni výrobci dělali takhle krásně napojeny dveře na palubku, páč to vytváří opticky jednolitej harmonickej celek a nevypadá to, ze ty dveře někdo nasel na archivním skladě z nějakého upe jinýho modelu a prostě je tam nějak narouboval (Zdravim tímto Renault megane 2k18 co mame doma)

reagovat
Franz Kafka
13. prosince 2020, 17:37
0

S Megánem bych byl tady opatrný aby tě nestihl post s urážlivým obsahem. Na ikony se nesahá:D Jinak mě je jen asi skoro třikrát tolik (skoro) A asi se s tebou shodnu. Hodně bude záležet kolik to bude stát. A určitě bych si koupil jiná kola, než tyhle děsná tovární.

Jan Machač
13. prosince 2020, 17:57
0

Ceník je venku, akční ceny od cca 530 do 990 za "hybrid se všim", což mi přijde fajn.

Pochtli
14. prosince 2020, 10:13
1

J.J.K.K.: S podběhy souhlas - hranatou hrůzu už jsem nemohl zkousnout na rav4. Bohužel asi zas nějaká nová móda.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Pontiac Grand Prix 1966 1966
Pontiac Grand Prix 1966

1966 rok výroby
325 koní výkon
6 400 ccm objem

Tesla Ostatní SEAGRAVE fire truck 1923
Tesla Ostatní SEAGRAVE fire truck

1923 rok výroby
122 koní výkon
18 100 ccm objem

Volkswagen Golf Variant 2018
Volkswagen Golf Variant

2018 rok výroby
110 koní výkon
1 400 ccm objem

Dodge Challenger  2011
Dodge Challenger

2011 rok výroby
305 koní výkon
3 604 ccm objem

Proton 315 C9 1999
Proton 315 C9

1999 rok výroby
114 koní výkon
1 597 ccm objem