načítám data...

Dacia Logan TCe 100 LPG: Moderní návrat do starých časů

Už to není nejlevnější auto, které jde v Česku koupit. Již třetí generace Loganu zdražila, protože jde pořídit v jediné verzi, která má turbo a spaluje i ropný plyn. Bláznovství? Jenže, ono to docela funguje…

zobrazit celou galeriiFoto:   Honza Stacha

Skoro to vypadá, jako by značka Dacia chtěla zapomenout na svoji minulost. Je přitom jedno, jestli tu dávnou nebo novodobou, kdy za její otěže začal tahat koncern Renault. Ale co, na tom vlastně nezáleží. Donedávna byla Dacia Logan nejlevnějším autem na českém trhu. Aktuální třetí generace už necílí na nejnižší číslo, které se bude skvět v propagačních materiálech s „cenou již od“. Nyní má výhradně komplikovanější pohon, který prostě vyjde dráž.

Původně to bylo trochu jiné auto. Dovolím si menší historickou vložku, pokud se vám nechce číst, tenhle odstavec a možná i následující přeskočte. Za vznik Loganu může Louis Schweitzer, bývalý šéf celého velkého koncernu Groupe Renault. Při návštěvě Ruska spolu s francouzským prezidentem Chiracem si v dealerstvích Lada a Renault všiml, že Lady za ceny nějakých šesti tisíc eur se prodávají skvěle, zatímco dvojnásobně dražší Renaulty v prodejnách stojí a chytají prach. Tak vznikla myšlenka na nové levné auto. „Když jsem viděl ta zastaralá auta, považoval jsem za nepřijatelné, že by technický pokrok měl zabránit výrobě slušného vozu za cenu šesti tisíc eur,“ pak Schweitzer vzpomínal. Cílem bylo postavit automobil, který by se prodával za cenu přibližně pěti tisíc eur. A později svůj cíl ještě sebevědomě snížil na 5000 €. Zadání specifikoval ve třech slovech: jeho auto mělo být moderní, spolehlivé a dostupné. Zbytek už se měl stát předmětem dalšího jednání. Jak to dopadlo? Když se v roce 2004 představila první verze Dacie Logan, vzadu opatřená malým nápisem „by Renault“, byl to okamžitý prodejní hit. Mimořádně jednoduchý sedan s dlouhým rozvorem, překvapivě prostorným interiérem a velkým kufrem využil techniku druhé generace Renaultu Clio, používanou i v levném sedanu Thalia. Rozměrově patřil do nižší střední třídy, ale prodával se za cenu nejlevnějších malých aut.

V Česku Logan začínal na ceně 199 900 Kč, což bylo více než plánovaných 6000, natož 5000 Eur. Navíc se muselo připlácet třeba za posilovač řízení nebo přes 30 tisíc korun za klimatizaci a další běžné vymoženosti, ale na vynikající prodeje to nemělo vliv a později začalo auto zlevňovat, před nástupem druhé generace už bylo o 40 tisíc levnější. Časem se Logan začal prodávat nejen na nenáročných evropských, afrických, asijských, východních a amerických trzích, ale také v náročnějších zemích, na které tvůrci původně ani nepomýšleli. I třeba Němci ocenili levné jednoduché auto. Někde se Logan pro jistotu prodával pod značkou Renault, v Mexiku jako Nissan Aprio, v Indii alias Mahindra Verito a v Rusku jako Lada Largus. Nakonec koncern Renault ruskou Ladu, respektive firmu AvtoVAZ koupil, ale to už je jiný příběh. Logan úspěšně založil novodobou historii dříve vysmívané značky Dacia. Jen pro ilustraci, z Loganu vycházející hatchback Sandero je od roku 2017 nejprodávanějším autem soukromým majitelům.

Na nové, již třetí generaci Dacie Logan je vidět, jak se doba mění. Už to není ten co nejjednodušeji hranatý sedan, levný na výrobu. Stojí na nové moderní platformě, která má být tužší a současně lehčí. Dacia se snažila myslet i na design, nový Logan se podle propagačních materiálů snaží vypadat dynamicky i elegantně. Jinými slovy už to není taková škatule. Dokonce má svůj „světelný podpis“ z LED denního svícení. Takovou šipku, údajně ypsilon, trochu podobnou „thorově kladivu“ v nových Volvech,. Ale tohle by mohla být spíš Drákulova dýka…

Třetí generace Loganu je o pár centimetrů delší a nepatrně nižší než předchůdce, hranaté tvary jsou minulostí. Další novinkou je omezení výběru na sedan. Kombi se v této třetí generaci již prodávat nebude, nejspíš ho nahradí kříženec kombíku, MPV a SUV, zastupjící i současné Lodgy. Škoda, zvláště vzhledem k tomu, jakým bylo první kombi Logan MCV (Maximum Capacity Vehicle) unikátem. Mělo své mouchy, ale plně sedmimístné auto se zadními vraty začínající na necelých 236 tisících korun, jehož další druhá, již jen pětimístná generace klesla pod 180 000 Kč, nemělo přímou konkurenci. Levný sedan Logan za cenu Sandera je také minulostí. Nabídka motorizací se smrskla na jedinou, tento turbodmychadlem přeplňovaný benzínový litrový tříválec, který může spalovat i zkapalněný ropný plyn LPG, lidově propan-butan. Poměrně neobvyklá kombinace dává logiku. Tohle jednoduché auto dojede dále než většina dieselů, protože má dvě nádrže.

Hodně se změnilo i uvnitř. Interiér vypadá na Dacii až nečekaně dobře, oživil ho jednoduchý trik v podobě textilních výplní z takové odolné plastovější tkaniny. Tenhle Logan měl docela humornou kombinaci vysoké výbavy s překvapivě hodnotně působícími i lacinými detaily. Tvrdé plasty, s tím se počítá, díky nim je auto levnější a také se dobře čistí. Třeba koberečky jsou takové ty tenké, co se hůře luxují a nejspíš moc let nevydrží. S laciným pojetím auta však kontrastují třeba ovladače klimatizace, klasická točítka vylepšená kovovými kroužky jak v Cliu a vlastně také až opět na pár detailů solidní kvalita zpracování.

I Dacia jde s dobou, takže pokud má vyšší výbavu, nad palubní deskou trůní dotykový displej. Tenhle je i ve své nejlepší verzi s osmipalcovou úhlopříčkou spíše malý a má mizerné rozlišení, zato umí Android Auto a Apple Car Play, v nejvyšší verzi systému také bezdrátově. Mezi displejem a přístrojovou kapličkou jsou držák na mobilní telefon a zdířka USB, která umí rychle nabíjet i když je vypnuté zapalování. Navigace se jednou zasekla, ale jinak vše fungovalo poměrně svižně a bez problémů. Je příjemné, že se Dacia nevydala cestou často problematického dotykového ovládání a zůstala jednoduchou. Překvapila mě jen elektronická parkovací brzda, která ihned zašlajfuje auto, když se vypne zapalování při zastavování. Ta ale souvisí s kartou nahrazující klasický klíček, která umožňuje bezklíčový přístup. Vtipné bylo dvojité tlumené zatroubení, které se ozvalo, když jsem se vzdálil od auta a ono se zamklo. Jde to ale vypnout v menu, stejně jako ona dálková funkce. Možnosti tu jsou. Kdo chce klasiku, nepřiplatí 8 tisíc a dostane auto s klíčkem a mechanickou ruční brzdou.

Ty důležité vlastnosti jsou však v nejlepším pořádku. Volant jde nyní nastavovat výškově i podélně, takže se za něj dobře usadí snad každý. Prostoru je tu vážně dost, v této cenové kategorii asi bezkonkurenčně, a také kufr je veliký. Ale pak je tu jedna věc, kterou Logan zdědil po „zakladateli rodu“ a ta už tak skvělá není. Ovládání víka kufru je stále svérázné. Ten systém je vlastně výtečně jednoduchý. Kufr otevřete elektrickým spínačem a jeho víko vyskočí nahoru. Ukáže svou vnitřní část, která nemá žádné čalounění, odhalí nudle lepidla, které jsou nesouměrné, prostě jak vyšly, ovšem dobře přestříkané barvou auta a také široká vinutá péra, která víko kufru doslova vystřelují směrem vzhůru a také ramena, kterými je víko spojeno s karoserií. A na ty pozor… Nacpal jsem kufr naší bagáží a ta ramena mi protrhla karimatku. Pokud chcete, aby váš náklad zůstal nezničen, musíte jim nechat prostor. Kdo ho poveze více, může sklopit opěradla zadních sedaček, která jsou dělená v poměru 40:60 a na dno kufru naváží schodem.

Nová generace Loganu se prodává jen v jediné verzi s pohonem na benzín a zkapalněný ropný plyn, známý jako LPG nebo propan-butan. Jiná možnost není. Atmosférické benzínové čtyřválce jsou minulostí, stejně jako turbodiesel. Nyní je tu jen litrový tříválec, ovšem přeplňovaný turbodmychadlem, díky čemuž relativně lehký Logan docela jede. Motor má prodlevu na plyn, více se probírá po dvou tisících otáčkách a nejlépe funguje v těch středních. Ve vysokých nemá nějakou výkonovou špičku, což od Loganu asi stejně nikdo nečeká. Po překročení pěti tisíc otáček motor už spíš polevuje, zato umí auto docela slušně rozpohybovat a ani není moc hlučný.

Na LPG jsou specialisté v Itálii. Plynový pohon pochází od italské firmy Landi Renzo, ale zástavbu dělá přímo Dacia ve své výrobě, a to už přes 10 let. Takže má auto normální záruku na 3 roky nebo 100 000 kilometrů. Na plyn má jet Logan maličko živěji. Oficiální materiály slibují lepší pružnost i zátah, číselně o 10 koní vyšší výkon a o 10 Nm lepší maximální točivý moment. V praxi to jsou malé rozdíly, takřka neznatelné. Ovládá se to jednoduše. Zhruba u řidičova levého kolena je na palubní desce tlačítko LPG, kterým se přepíná na plyn či zpět na benzín, a to kdykoliv za jízdy. Plynový pohon oznámí zelené světýlko na tlačítku. Změna je takřka neznatelná a auto jede pořád skoro stejně, při spalování LPG sice může být o trošičku živější a má trochu hrubší zvuk, ale nijak zásadně. Větší rozdíl je jen v systému stop-start, kdy auto v plynovém režimu až nebezpečně pomalu startuje, což může na křižovatkách připravit nejednu dramatickou situaci. Takže jsem ho hned po startu vypínal, což jde úplně jednoduše tlačítkem uprostřed palubní desky.

Vrcholnou disciplínou je však dojezd. Logan LPG má dvě plnohodnotné nádrže, padesátilitrovou na benzín a rezervu nahrazuje další plynová nádrž, do které se vejde 40 litrů zkapalněného ropného plynu. Na plyn ujede Logan nějakých 500 až 600 kilometrů, a to jsem nejel moc úsporně, plná benzínová nádrž přidá zhruba sedm set km, podle stylu jízdy. To znamená dojezd hodně přes tisíc kilometrů. To za cenu ztráty rezervy, nahrazené lepící sadou, stojí. Šikovné je, že černobílý displej mezi otáčkoměrem a tachometrem umí ukázat zásobu LPG i benzínu najednou. Na plyn jsem měl spotřebu kolem osmi litrů, dejme tomu od šesti a půl do devíti, při spalování benzínu byly hodnoty asi o necelé dva litry nižší.

S Loganem se jezdí úsporně tak nějak přirozeně, k rychlé jízdě tohle auto nesvádí, i když úplně pomalé není. Převodovka má delší dráhy a trochu volnější řazení, podobně jako u mateřských Renaultů, ale nezasekává se a už není tak gumové. Logan má také spíše měkčí podvozek se světlou výškou 161 mm a pneumatiky s vyšším profilem, protože je stavěný na horší, třeba rumunské silnice. Díky tomu skvěle funguje na těch českých. Při rychlé jízdě se trochu kolébá, ale není nijak zákeřný a zvládá rychlou dálniční jízdu i zatáčky, kde v extrému na těch vysokých gumách mile klouže, než jej rychle zarazí stabilizace. Brzdy se při ostřejší jízdě brzy unaví, ale autu stačí. Také řízení je trošku tupější, leč působí přirozeně. Horší je jen odhlučnění kol, rozbité silnice se neprojevují nárazy, protože je na ně podvozek stavěný, ale spíš hlukem.

Dacia Logan je o 10 tisíc dražší než hatchback Sandero se stejným pohonem, což je rozumný příplatek za větší kufr. Ceník je jednoduchý. V podstatě jeden motor, dvě výbavy, sedm barev, pakety a několik příplatkových prvků. Kdo chce, může si Logan objednat bez vymožeností, které jsou sice čím dál běžnější, leč ne nezbytné. Dacia nabízí možnost výběru, přičemž příplatkové prvky nejsou drahé. Zajímavostí jsou třeba plecháče s poklicemi, co se snaží vypadat jako litá kola. Vyloženě zvláštností je ale to, že podle ceníků u dealera naúčtují dalších 999 Kč za povinnou výbavu s lanem a pracovními rukavicemi. To jsem nějak nepochopil, ale třeba to půjde ukecat.

Verdikt

Dacia Logan se hodně změnila. Je to mnohem dospělejší auto, přitom stále jednoduché na ovládání a svým způsobem poctivě obyčejné, které již docela slušně jezdí a není brzdou provozu. Na nic si nehraje, umí i pobavit jako taková ta klasická obyčejná auta, která se dnes již skoro nevyrábějí. Možná největší nevýhodou je tak zákaz vjezdu do podzemních garáží nebo parkovacích domů. LPG je těžší než vzduch, takže kdyby se do nich dostalo auto, kterému propan-butan uniká, stačil by ke spuštění katastrofy jediný vajgl. Na oplátku nabídne opravdu levný provoz na LPG blížící se koruně na kilometr a dojezd bohatě přes 1000 kilometrů. Je to sice vydařená verze, ale kdo chce nejlevnější Dacii, kterou býval Logan dříve, bude se muset podívat spíš na hatchback Sandero.


Technické údaje

Model: Dacia Logan TCe 100 LPG
Rozměry: 4396x1848x1501 mm
Motor: turbodmychadlem přeplňovaný tříválec 999 ccm
Výkon při spalování LPG: 74 kW (100 k) v 4600-5000 ot./min.
Točivý moment při spalování LPG : 170 Nm v 2000-3500 ot./min.
Výkon při spalování benzínu : 67 kW (90 k) v 4800-5000 ot./min.
Točivý moment při spalování benzínu: 160 Nm v 2100-3750 ot./min.
Převodovka: manuální šestistupňová
Maximální rychlost: 186 (LPG)/181 km/h
Zrychlení 0-100 km/h: 11,6 s 
Provozní hmotnost: 1124-1163 kg 
Průměrná spotřeba dle výrobce: 6,9-7,3 l LPG/100 km, 5,3-5,6 l N95/100 km
Průměrná spotřeba v testu: LPG 8,2 l/100 km, na benzín 6,5 l/100 km
Objem zavazadlového prostoru: 528 l
Cena od: 304 900 Kč
Cena testované varianty s příplatky: 374 380 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

bitner
09. srpna 2021, 11:24
0

Mam dotaz: zkusils vypnout AEBS? Pokud ano, jak dlouho to trvalo?
Diky

reagovat
ma
martinw
09. srpna 2021, 13:37
-3

Ten pocit kdy nejpevnejsi cast auta je plynova nadrz :) urcite bych nezapomnel na dodatecnou ochranu proti korozi aby auto vydrzelo dele. A je fajn ze motor jde servisovat lepe nez TSI napr. v Rapidu.

reagovat
Kuře
09. srpna 2021, 13:48
0

Nevím no, asi sem hloupej či co... 370 za tohle mi prostě hlava nebere...

reagovat
FidoBlack
09. srpna 2021, 14:06
1

Popravdě, radši aspoň tohle jakoby "aspoň trošku vybavené" než Fabii 1.0MPi se sociálkou...

Avex
09. srpna 2021, 19:40
0

Upřímně nevim, proč všem tak vadí ten litrovej motor a základní výbava od koncernu. Na běžný ježdění je to ideální a když se o to člověk stará, nějakou dobu to vydrží. Radši bytelnější Fabii v "sociální" výbavě (která je mimochodem v nový generaci už docela slušná), než tenhle tureckej taxík.

FidoBlack
10. srpna 2021, 04:52
0

Nehanim to, sam fabii mam a nemuzu si stezovat.
Jen kdyz vidim to porovnání cena výkon, do Vw bych znovu nešel

Be
Beran
10. srpna 2021, 07:09
1

Tak za 370tis Kc uz se bavime o f3 v kombiku, stredni vybave s TSI 70kW. Zebraka s MPI uz myslim ani nejde koupit.
Tahle dacie bude uvnitr asi prostornejsi, ale je to sedan vuci kombiku.
Vyhodu dacie vidim v tovarnim LPG, coz muze pri 5 letecha100tis km udelat cca 70tis Kc usporu.
Verim, ze se najde cast zakazniku, kteri budou mit v uzsim vyberu tohle nebo fabku. Mozna jeste s Tipem a mozna predchozim Berlingem nebo Rapidem.
Ono jit se 400tis. Kc pro nove auto je dneska dost orisek a hledani kompromisu :-(

Pochtli
09. srpna 2021, 14:42
1

Furt nechápu, že se nebude vyrábět (podle mě) nejprodávanější verze - kombík MCV. Nějaký SUV bastl logana a lodgy těžko bude splňovat obojí - prostornost a nízkou cenu.

reagovat
bitner
09. srpna 2021, 17:48
3

prostornost a nízkou cenu.

Tohle uz bohuzel neni zadouci. Jsem si celkem jisty, ze kdyby to slo, tak tady Dacia prodava puvodni MCV (s kridlama vzadu) 1,6 8V a jednim pytlem porad. Jenze bohuzel kuzel. Tim nechci rict, ze by takove auto mel mit nebo nedejboze chtit kazdy. Jenze driv tu byla tahle moznost.

MB
MBMB
10. srpna 2021, 04:43
0

Od toho tu holt je Dacia Lodgy.

Autíčkový Jelen
10. srpna 2021, 09:32
-1

A ještě Dokker.

bitner
10. srpna 2021, 09:49
0

Fakt? Tak mi ukaz cenik Dokkera v civilni verzi. Lodgy bych prosil benzin nebo LPG.

Autíčkový Jelen
10. srpna 2021, 10:24
0

Oba jsou výběhové modely, které budou bez přímého nástupce, takže se už bavíme prakticky jen o skladovkách. U Lodgy je jich ještě docela dost, ale uznávám, že nejsou na LPG, a Dokkry už se osobní neprodávají vůbec. Ona je to stejně vcelku hodně úzká nabídka když se bavíme o továrních LPG.

Nicméně, souhlasím, že nástupce jako SUV se mi taky nezamlouvá, ale z důvodů prodejů je to logický krok (bohužel). A Dokker svého nástupce bude mít, Kangoo, protože Renault si ho může dovolit z hlediska flotilových emisí a Dacia ne (plus si myslím že nová generace Dokkera by se natolik musela přiblížit cenově a komplikovaností ke Kangoo z důvodů regulací a tak, že by se z něj prakticky stalo Kangoo a byli by v nabídce zbytečně 2 téměř stejná auta). No a na Lodgy zezačátku každej nadával jak je hnusný a MPV netáhnou, takže SUV je logický krok no, tak to dneska chodí bohužel.

bitner
10. srpna 2021, 13:02
0

Tezko rict, co z toho vyleze. Logan I MCV byl v podstate unikat, tak treba udelaji zase neco, co tady jeste nebylo. Snad tam ma byt nejaky 1,2 trivalec turbo, ale otazkou c. 1 bude samozrejme cena.

Pochtli
11. srpna 2021, 11:36
2

Normální kombíky a MPV bohužel dřív nebo později převálcuje postupná unifikace trhu - malé hatchbacky typu fabie, SUV všeho druhu a velikostí (protože marže) a pracovní škatule s "civilníma" cinkrlátkama (protože výrobní náklady). Zbytek se hrne do elektrokrámů.

Be
Beran
10. srpna 2021, 07:12
0

Jako byvaly "plynar" nechapu udavani celkoveho dojezdu na obe nadrze.
Dnesni benziny v nadrzi casem degraduji, takze je nesmysl vozit plnou benzinovou nadrz. A jezdit na benzin, kdyz muzu na plyn ani ekonomicky moc nedava smysl.
Ale libi se mi, jeste nekdo dodava auto s LPG primo do noveho auta.

reagovat
Pochtli
11. srpna 2021, 11:30
2

Tady ale jde o tu možnost třeba někde natankovat levný palivo a přejet předraženou zemi bez nutnosti tankování.

MB
MBMB
12. srpna 2021, 02:24
0

Nevím, jestli někde je tak předražené LPG, že by se vyplatilo tankovat benzín v levnější zemi než LPG v té dražší. Každopádně se to hodí do zemí, kde LPG není tak rozšířené.

Frankie
12. srpna 2021, 18:11
-1

Je to hodně specifické, a pokud by jsi to chtěl hodně využívat, tak se musíš starat a přemýšlet. Z pohledu Čecha je to tak, že LPG skoro není v Rakousku, jinak všude je podobné jak u nás. V Německu co vím, je dražší. No a extrém je Itálie, kde jsou obě paliva dráha. No a tam se oplatí vjet s plnou a odjíždět s prázdnou, jakoukoliv nádrží

ro
rock
10. srpna 2021, 09:41
1

Je to o tom, že někdo chce LPG z továrny a tady ho dostane.
Jinak pokud by to měl být sedan, tak bych zvažoval, jestli neodjet spíš v Tipu, který za 375 t. už nějakou tu výbavu mít bude - a pokud by karoserie až tak nerozhodovala, otevírá se prostor taky pro Ceed nebo i30 (byť u těch už ta výbava bude v základu a tedy dosti strohá)

reagovat
Kaučuk
13. srpna 2021, 02:43
0

Bavoraczech: sedačky jsou myslím v pohodě, už to není beztvará měkota jako dříve, dokonce i trochu drží v zatáčkách. Jel jsem s Loganem na takovou kočovnou mikrodovolenou a i když jsem za jeho volantem strávil skoro den, záda neprotestovala, má už sedačky jak normální auta. Na druhou stranu, tohle je trošku individuální. Pohodlí taky bez problému, jak má Logan měkčí podvozek a pneu s vyšším profilem, zvládá hodně dobře rozbité silnice, kterých je tu pořád dost. Tlumí výtečně, ale ta lacinost se projevuje hlavně v odhlučnění podběhů. Auto jako takové hlučné není, ani ten tříválec nepřipomíná DDR wageny, ale když se jede po horším povrchu, je to uvnitř slyšet a to tak, že oproti moderním autům je to prostě slabě utlumené, se holt asi šetřilo na materiálu, protože Dacia. Úplně hrozné to ale není. Jinak myslím, že s levným Peugeotem nebo Fordem by to srovnat asi šlo, ta nová třetí generace se vážně dost posunula. Tady fakt víc než kde jinde záleží na prioritách, třeba ten interiér se hodně zlepšil, ale větráčky jsou jak z nějaké hračky, hýbají se volně bez nějakého vyladěného odporu a tak, hodně tvrdých plastů, přitom pěkné čudlíky a točítka s chromem.

Bavoraczech
11. srpna 2021, 11:52
0

Nový logan se mi líbí, myslím si ale, že je škoda absence kombíku. ten by posunul užitnou hodnotu auta na jiný level. Lahle je to v podstatě pokračovatel aut jako "Thalie", kde přemýšlíš o tom, jestli není lepší si vzít hezčí a možná i praktičtější Clio.

Důležitá otázka - Jaká jsou sedadla? Pohodlí při jízdě a hlučnost? Dá se to srovnat třeba s levným Peugeotem nebo Fordem?

reagovat
Opelfahrt
11. srpna 2021, 12:10
2

No ale já myslím, že Logan vždycky byl pokračovatelem Thalie.
Přestěhoval jsem se v roce 2010 do malého města, kde byl dealer Renaultu (pak ještě Škodovka a okrajově Citroën a Fiat). To ještě nebyla Dacia tak rozšířená a neměla tolik modelů. Tehdy tady bylo vidět, že si u rencka lidi kupují buď Clio (odvážnější si na na bok nechali nalepit rychlé pruhy) nebo Thaliu, protože má velký kufr. Na litry možná dvojnásobný oproti Cliu. A na to vesničan slyší. On si to pak třeba poladil tak, že instaloval tažný a měl sedana s velkým kufrem a ještě vozík. S nástupem Dacie a její modelové ofenzívy Duster, Dokker, Sandero Stepway :-))) začal zdejší dealer prodávat hlavně Dacie. Dražší auta z nabídky Renaultu se tady kromě Meganu skoro neprodávaly. Captur minimálně, Talisman a Espace snad jeden, Scénic s „úžasnými“ koly 195 R20 jsem tady neviděl snad vůbec. Jo, jedna učitelka má Twingo s motorem vzadu v krásné červené barvě. Předpokládám, že kontrolu provozních kapalin pod kobercem v kufru neprovádí sama, ale nějak to outsourcuje v rodině.

Lukáš Naske
12. srpna 2021, 09:59
0

Chci pochválit autora za fajn článek. Všichni víme, že pro autíčkáře je tohle nezajímavé auto a jsem rád, že to nebylo bráno stylem, jak to málo jede, blbě zatáčí a málo drží na silnici. Naopak to bylo pojato s ohledem na cílovou skupinu, které jde především o praktičnost, jednoduchost, cenu … Jsou tam jak osobní pocity a zkušenosti z užívání, tak pár čísel (různé měřitelné hodnoty), které mi tu občas chybějí. I o těchto autech si rád přečtu, ale samozřejmě se víc těším na ta zajímavější auta.

Takže díky, jen tak dál. :)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Fiat 128 Sport Coupé 1100 L 1973
Fiat 128 Sport Coupé 1100 L

1973 rok výroby
65 koní výkon
1 116 ccm objem

Renault Scénic Nová STK,po servise,klima, 2001
Renault Scénic Nová STK,po servise,klima,

2001 rok výroby
93 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet CK1500 Cheyenne 1989
Chevrolet CK1500 Cheyenne

1989 rok výroby
150 koní výkon
5 000 ccm objem

GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB 1997
GMC Sierra 1500 4x4 TRUCK V8 KING CAB

1997 rok výroby
350 koní výkon
5 733 ccm objem