načítám data...

A co by sis vybral ty? (část 1.)

22. prosince 2021, 23:06 40 komentářů Daniel Borský TopX

Že prý už se nedělají pořádná auta a z nabídky jednotlivých značek se nedá vybrat. Zkusíme vás přesvědčit o opaku.

zobrazit celou galeriiFoto:   redakce .

Asi to všichni dobře znáte. Takové to klasické hospodské tlachání, kdy nejdřív proberete ženy, pak politiku, sport a nakonec přijde řada i na auta. Musím se přiznat, že tomu poslednímu tématu se snažím lehce vyhýbat. Ptáte se proč? Dřív nebo později se začne nadávat na nová, moderní auta a já, jakožto člověk, který o nich píše, jsem logicky na ráně. Prý co se mi na tom líbí, a že bych to měl víc kritizovat a tak dále. Následně přichází na řadu výčet jednotlivých automobilek s tím, že dříve se tam dělaly super auta, ale dneska se tam už nedá nic vybrat. Právě tohle rozumování mi vnuklo nápad na článek. Dovedu si vybrat, jako člověk, který má aspoň elementární zkušenost s prakticky každým autem na našem trhu, aspoň jeden model z každé automobilky, kterým bych chtěl reálně jezdit? Při pohledu do nabídky některých automobilek to vypadá jako docela zajímavá výzva, co říkáte? Tak se pojďme podívat, jestli existuje nějaká značka, u které bych si nedokázal ani při nejlepší vůli vybrat.

Alfa Romeo | Stelvio

Foto: Jan Machač

Hned první značka dle abecedního pořádku nabízí poměrně nekomplikovanou volbu. Alfa aktuálně nabízí k prodeji jen dva modely a ani jedním by člověk patrně neudělal chybu. Jak Giulia, tak i Stelvio platí za velmi pěkně jezdící auta, která je radost řídit. Já bych v tomto případě volil středně velké SUV Stelvio, protože mi Giulia tak uplně nesedla do ruky a štvala mě menšími nedostatky, které jsem u Stelvia nepozoroval, Přislo mi o chlup dotaženější. Takže u Alfy bych bral Stelvio, a aby má imaginární radost byla úplná, vzal bych si plnotučnou čtyřlístkovou verzi.

Audi | A6 allroad quattro

To u Audi je výběr už mnohem složitější. Jejich nabídka modelů je snad nekonečná a vybrat si ideální auto vyžaduje jisté zamyšlení. S Audi mám totiž trochu komplikovaný vztah, protože v jeho nabídce najdu auta, která bych si nevzal, ani kdyby mi za to někdo zaplatil. Na druhou stranu tam najdu modely, kvůli kterým bych upsal duši ďáblu. Do té druhé kategorie samozřejmě patří všechny vozy, které mají v názvu písmeno S či RS a vůbec nejvíc je samozřejmě samotné R. Přestože by mě opravdu lákalo vlastnictví R8, asi bych nakonec zůstal při zemi a z nabídky ingolstadtské automobilky si vybral A6 allroad. Tenhle zvýšený kombík je totiž jedním z nejuniverzálnějších aut vůbec, což z něj dělá skvelého společníka pro každý den. Za mě tedy jednu A6 allroad s třílitrovým dieselem prosím.

BMW | 320d

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Vybírat si z nabídky BMW, to je jako navštívit cukrárnu. Úplně se vidím, jak olizuji sklo, které mě dělí od všech těch dobrot. Tohle vypadá super a tohle taky. Na tohle mám hroznou chuť a tohle bych zas mohl jíst každičký den. Fakt jako ve vyhlášené cukrárně. Přestože modelové spektrum BMW skrývá mnoho laskomin, já bych se i tentokrát držel při zemi a vybral si vcelku obyčejné auto. Letos na podzim jsem testoval normální 320d v rozumné výbavě, s pohonem jen zadních kol a to auto mi učarovalo. Běžný sedan s dieselovým čtyřválcem, avšak celé auto bylo tak kouzelně naladěné, že se mi ho vůbec nechtělo vracet. Volím si tebe, 320d.

Citroen | Berlingo

Bez mučení přiznávám, že tady přišlo první menší zaváhání. Značku Citroen mám rád, v minulosti jsem dokonce jedním dlouhodobě jezdil a bylo to super. Nicméně aktuální modelová řada jde tak trochu mimo mě. Plno crossoverů, což by nebyl úplně problém. Avšak nevzpomínám si, že by mě jakýkoli Citroen chytil za srdíčko v posledních letech. Tajně doufám, že nová C5X bude dobrá, minimálně na první pohled se mi zamlouvá. Tím jsem však ještě nejel, takže nemohu posoudit kvality, a proto nakonec volím ryze praktickou věc. Citroen Berlingo sice vypadá jako lehce neforemná krabička, ale je úžasně praktická, není to ani příliš drahé a vlastně dělá všechno víceméně správně. Delší verze Berlinga by bylo to, co bych si vybral u této tradiční francouzské značky.

Dacia | Sandero

Podobně jako o odstavec výše, i nabídka Dacie je pro mě oříškem. Tak nějak jsem si s touhle značkou nesednul, a navzdory některým nadšeným ovacím kolegů novinářů, já Dacii ne a ne přijít na chuť. Jsem poměrně dost zvedavý na zbrusu nový kombík Jogger, ale zatím jsem jej ani neviděl na živo, takže pro něj nemohu hlasovat. Po usilovném přemýšlení, bych patrně sáhnul po novém Sanderu, které překvapuje vtipnými drobnostmi a za rozumnou cenu nabízí dostatek muziky. 

DS Automobiles | DS7 Crossback

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

S automobilkou DS to mám podobně, jako s příbuzným Citroenem. Konkrétní model se mi u nich vybírá vcelku složitě, protože očividně nejsme naladěni na tu stejnou vlnu. S mou zálibou ve velkých sedanech by se mi měl patrně zamlouvat model DS9, ale tomu jsem bohužel zatím nepřišel úplně na chuť. Proto bych si ze současné nabídky (jsem zvědav na DS4) zvolil DS7 Crossback, ideálně v hybridní verzi. Ač se jedná o módní crossover, tak si zachovává trochu střelenou image a nepopiratelnou dávku osobnosti. A to cením.

Fiat | 500X

Současná nabídka Fiatu je poněkud tristní. Z (ne)dávného hegemona evropského trhu zbylo v současnosti jen torzo, čítající dva samostnatné modely (Panda a Tipo) a čtyři variace na Pětistovku. Nu což, když to Italům stačí, tak budiž. Ona ta 500 vlastně není vůbec špatná věc, navzdory svému stáří. Malou 500 jsme rok provozovali doma a bylo to vlastně docela fajn autíčko. Já bych však upřednostnil crossover s přídomkem X. Přeci jen ocením o chlup více vnitřního prostoru. Fiat 500X se mi líbí, nejezdí nejhůř a má styl, proto bych volil právě tento Fiat.

Ford | Ranger Raptor

Foto: Jan Machač

Zatímco u Italů není výběr zrovna dvakrát široký, druhá velká automobilka začínající na písmeno F tento problém rozhodně nemá. Naopak, tady bych si docela určitě zvládnul vybrat více než jedno auto. Počínaje radostným štěnětem, alias Fiestou ST (a její neménně povedenou ségrou Pumou ST), přes kouzelný Focus ST, až po obrovské SUV v americkém stylu, překvapivě schopný Explorer. Všechno jsou to do jednoho skvělá auta. Na vrcholku modelové řady však stojí samozřejmě legendární Mustang. Pětilitrový osmiválec, neopakovatelný styl to všechno dělá z Mustangu neodolatený vůz, který bych jistě zvolil… nebýt toho, že jsem se letos svezl v Rangeru Raptor, který zcela redefinoval pojem zábava za volantem. Dlouho jsem se v něčem nevyblbnul tak, jako právě v Raptoru, a proto bych zvolil ten.

Honda | E 

Japonská Honda je pro mě v posledních letech tak trochu záhadou. Ty tam jsou doby Accordů či Legendů, které jsem měl v oblibě a považoval je za jedny z nejlepších aut své třídy. Ne, že by teď Honda neuměla dobré vozy, to vůbec ne. Akorát je dělá ve třídách, ze kterých se automobilovému nadšenci patrně nepodlomí kolena. Každá Honda, do které jsem v posledních letech sednul, byla překvapivě dobrá, jen nevyvolávala touhu po vlastnictví. Možná snad jen ostrý Civic, který už není aktuálně v nabídce. Proto bych zvolil malý městský elektromobil, model E, který vypadá skvěle a dobře se s ním jezdí. 

Hyundai | i30N

Modelová ofenzíva Hyundaie je v poslední době až neuvěřitelná. Své zástupce mají Korejci téměř v každé třídě a co víc, patří tam mezi nejlepší. To je progres, před kterým je třeba smeknout. A nejenom, že dělají auta, která vyhovují většinovému řidiči, oni už umí i vozy, které nadchnou i náročné obecenstvo. Vždyť já se bavil za volantem 100koňového pidižvíka do města. Pokud by si však měl vybrat jedno jediné auto z celé produkce, byla by to zcela jasná volba. Hyundai i30N, který považuji za v současnosti nejlepší hot hatch na trhu. Skvěle jezdí, nemá přehnaně ambiciózní cenovku a po faceliftu funguje ještě o kousek lépe. Tady není co řešit.

Jaguar | F-Type

Foto: Radek Chlud

Pod hlavičkou Jaguaru se ukrývá mnoho hezkých a zjímavých věcí. Základní sedan XE nadchne svým nadšením pro svižnou jízdu. Stejně tak větší XF, které k tomu navíc přidá i použitelnou velikost interiéru. Oba dva však v mých očích lehce sráží nemožnost šestiválce, který by se tam opravdu hodil. To se naštěstí netýká většího ze dvou SUV, modelu F-Pace, který nejenže disponuje řadovými šestiválci, ale pro fajnšmekry má brutální V8. Vůbec nejkouzelnějším vozem s kočkou ve znaku je však úžasné kupé (či roadster) F-Type. Asi není překvapením, že od této anglické značky bych bez nejmenšího zaváhání vzal právě osmiválcový F-Type. A užíval bych si každý ujetý kilometr, protože to by byla čirá radost.

Jeep | Renegade

Když se řekne Jeep, vetšina lidí si automaticky představí legendární Wrangler. Není se čemu divit, tohle jméno je synonymem pro offroad. Mně si o něco víc líbí bláznivější Gladiator, ale to je jen detail. Přesto všechno by, možná překvapivě, Wrangler ani Gladiator nebyly mou volbou číslo jedna. Z nabídky Jeepu bych si vybral nejmenší Renegade. To auto vypadá trochu jak kanystr na kolečkách, ale z nějakého důvodu pro něj mám zvláštní slabost. Pravověrní fanoušci značky na něj koukají skrze prsty, protože využívá základ plebejského Fiatu, ale já si nemohu pomoct. Chci odpadlíka. Ideálně v té reflexní žluté prosím.

Kia | Stinger

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Stejně jako sesterský Hyundai i druhá korejská značka Kia zažívá nebývalý rozkvět. Její modely jsou dobře postavené, příjemně jezdí a stojí stále normální peníze. A některé umí vzít i za srdíčko. Dodnes si pamatuji, jak jsem byl překvapený ze schopností Proceedu, který jsem původně měl jen za stylovější kombík, ale jeho podvozek mi učaroval. Stejně tak nové Sorento, bych si uměl představit ve své garáži. Velmi dobrý interiér, komfortní jízda a v neposlední řadě se mi opravdu líbí, jak vypadá. Kdybych si však měl vybrat pouze jedno jediné auto, volil bych svým autíčkářským srdcem. Velký liftback s kouzelným podvozkem a charakterním šestiválcem, to by byla má volba. Ano, bez nejmenších pochyb bych chtěl Stinger.

Land Rover | Range Rover

V nabídce Land Roveru se snad nedá vybrat špatně. Ať už se bavíme o základním Discovery Sport, plnohodnotném Discu či novém Defenderu, který ukázal, že se nemusíme jen otáčet do minulosti, abychom si užili pořádný a všehoschopný offroad. Tady prostě není špatné volby. Stejně tak luxusnější odnož pod hlavičkou Range Rover ukrývá velmi povedené kousky. Stylový Evoque umí víc, než se na první pohled zdá. Krásný Velar zase ukazuje, že sportovnější SUV nemusí nutně vypadat jako neforemná hrouda čehosi nehezkého. Nadevšemi však ční klasický velký Range Rover, o kterém se ne nadarmo tvríd, že je to nejuniverzálnější auto na světě. A protože nejsem troškař, chtěl bych ve své garáži parkovat právě tohle auto. Nic víc bych už nepotřeboval.

Lexus | LC500

Foto: Daniel Borský | autickar.cz

Myslím, že tuhle volbu netřeba nikterak okecávat. Jasně, modelová řada Lexusu je silná a každé jejich auto má co sebe. Stačí však letmý pohled na tenhle fantastický sporťák a je jasno. Tohle auto naprosto nezbytně potřebuju. Milý ježíšku, letos jsem byl opravdu hodný…

Tím končí první část mého přehledu. Další díl přineseme již za pár dní. Překvapilo vás nějaké auto, nebo mému výběru rozumíte? Vybrali byste si jinak? Diskuze je vaše…

 

 

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

El Gringo
23. prosince 2021, 06:07
0

Mexický pohled na svět je ovšem jiný :)

U Forda bych vyměnil Explorera za Expeditiona a Ranger Raptora v sazometu za opravdového Raptora, tedy 6.2 V8 F-150 či novější verzi s 3.5 EcoBoostem.

Jepp "fiat" odpadlík? Tož, nový Wagoneer to jistí :) I Wrangler Willys ve žluté s Pentastarem bude zábavnější.

Honda? Jedině Honda Pilot. Alfa, Jaguar či Lexus v pohodě, ovšem 320d?:) Zbytek nekomentuji, bo...

Ovšem jsem si vědom reality v EU a možnosti testování aut :)

reagovat
Raspby
23. prosince 2021, 08:46
0

LC500...jednoznačně...ne z nějakého logického nebo pragmatického důvodu...ale prostě se mi neskutečně líbí :)

reagovat
krab
23. prosince 2021, 10:18
0

Hezkej článek a těším se co bude v druhé půli... Taky souhlasím, že když máš prachy tak si i dneska z nových aut vybereš. Spíš pro nás pitralónheady jak nás označil Liška v tom blogu o XKR mají nová auta trochu zvláštní pachuť v tom, že jedna značka za druhou ohlašuje, že ten a ten oblíbenej benzinovej model bude ten opravdu už poslední. A to tlačí pochopitelně ceny nahoru...

Každopádně bych si taky vybral : AR Giulia (nedávno jsem viděl krásně vybavenou limitku Villa d´Este, klidně normální s dvoulitrem 200 koní, ono se to pak stejně dá po zajetí otevřít na 280 koní. To by bylo úplně perfektní daily... I když si taky chystám po Novým roce zkusit Stelvio a jsem na něj zvědavej.

No a ve sportovních autech do 2 milionu jednoznačně Alpine A110, to je auto, který bych v reálu asi doopravdy někdy chtěl. Ale dá se koupit pořád ještě Supra a dalších pár sporťáků. Ale nabídka se tenčí, třeba M2C už myslím novou objednat nejde, na druhou stranu tady by měl ještě vzniknout zase novej model, kterej bude pořád benzinovej.

No a hlavně, přichází GR86, i když kdo jí bude chtít bude si muset pospíšit, protože po nějaký době přijde jistě stop stav na objednávky, zrovna tak, jako už dneska jde jen složitě sehnat GR Yaris, když ho někdo chce.

Jinak jak zazněko v seznamu , Hyundai i30N , taky jsem docela fanoušek toho auta a je dobrý, že se dá koupit a není snad nějak úplně brutální problém s dodací lhůtou jako u některejch jinejch značek.

A poslední tip je Toyota Camry Hybrid - to je fakt dobrý auto a přitom se dají sehnat i skladem, je vidět, že třída větších sedanů prostě už dneska v Evropě nefrčí což je škoda.

Z offroadů bych rád zkusil to nový Bronco (nemyslím Sport, ale to velký) a pak taky novej Defender.

reagovat
Frankie
23. prosince 2021, 10:50
0

Zajímavé téma. Z uvedeného výčtu bych u Fiat a Citroen vybíral jen tehdy, když bych potřeboval užitkové auto, osobní bych nejspíš obešel. Dacia, no tam bych si nejspíš nevybral nic, neoslovuje mě. DS, no to je takové, nevím, musel bych zkusit, ale vyloženě touha po něčem není. Z těch ostatních by určitě šlo vybrat, často ne jen jedno.
A abecedně, kde máš Ladu? -:)

reagovat
fortress
23. prosince 2021, 12:14
1

Já vzal v létě R8 a jsem spokojenej. Jinak z tohohle výběru mě nejvíc uchvátil Lexus LC500.

reagovat
Vavris Vavrisovic
23. prosince 2021, 12:16
2

Já s tím mám jeden problém. Ve vyšších cenových sférách skutečně není problém vybrat si ze spousty aut, která jsou zajímavá a dobrá. Jako pravá socka však musím konstatovat, že při pohledu na nabídku do řekněme 600 tisíc se ten výběr dost komplikuje a s růstem cen aut je těch zajímavých modelů a konfigurací mnohem méně, než bylo donedávna zvykem...
-
Komentář upraven 23. 12. 2021, 12:17:16

reagovat
sheogh
23. prosince 2021, 12:30
0

Pozoruju uplne to stejny, i u ojetin. Jasne ze LC500 za 3m nebo Ftype za 2.5 je super, ale to si jaksi koupi malokdo.
Jinak ta 320d by me zajimala, jestli je fakt tak super. Zatim jsem jeste na diesel, kde bych si uzil jizdu, nenarazil.

Sa
Sato
23. prosince 2021, 12:53
0

Za 650 je Fiesta ST :) ale aspoň existuje, zvyšok segmentu tak nejako umrel, Clio RS, Corsa OPC, Punto Abarth, 208gti... Smutný pohlad.

ro
rock
23. prosince 2021, 13:31
0

Dokonce v limitu (599 990) je i20 N.
Já vím, malý Hyundai, ale je to >200 k, jezdí prý nad očekávání dobře a úplně stačí základ (dostupné příplatky jsou vesměs kraviny, bez kterých se dá v pohodě obejít)

Grand Admiral Thrawn
23. prosince 2021, 14:14
0

Swift Sport se do limitu vejde s celkem slušnou rezervou. A mě náramně bavil i obyčejný Swift s 1.2 atmosférou, který se alespoň v ČR dá sehnat v podstatě za polovinu.

Vavris Vavrisovic
23. prosince 2021, 14:51
2

i20N je v té "základní" výbavě bez svoru, což je škoda, Swift stojí přes půl míče, což není úplně přátelská cena na prcka se 130 koni... Vůbec nechci zpochybňovat, že ta auta asi jezdí dobře...

Prostě jsem to myslel tak, že malá auta v zajímavé specce stojí klidně 450-500, kompakty se do 600 objevují až na výjimky jen ve specifikaci "mula pro servisního technika". Před dvěma lety byl ten výběr mnohem pestřejší.

Prostě stručně řečeno, auta jsou znatelně méně dostupná a projevuje se to obzvláště v těch nejnižších cenových patrech.

sheogh
23. prosince 2021, 16:52
0

Tzn jsou, pokud chces malej hatchback.

beastar
24. prosince 2021, 10:59
0

Tomáši taky se ale podívej kolik si vydělával deset let zpět. Kolik byl průměrný plat a tak dále. Ono je hezký že něco stálo kdysi 350 a dnes 550. Ono taky za mě stála desítka v Praze 11 korun a dnes stojí 50. Proč by se to aut nemělo týkat:)) A nářky typu že je jasný že auto za 2 mio je super. Jenže to bylo jasný i před dvaceti lety. Zvykli jsme si na to že auta zlevnuji, že to jednou skončí bylo jasný.

Neříkám že je to super. Jen se podívejte kolik vaše auta stála nová. Moje třeba 2,7 mio. Nemyslím si že nový QP je na tom výrazně jinak.

fortress
24. prosince 2021, 13:15
1

Růst mezd a inflace to pomalu prodražují. Nicméně všichni tak nějak víme že to není jediný důvod.

beastar
24. prosince 2021, 13:51
1

Jasně bohužel to není jediný důvod. Ty tlaky na změnu jsou příliš velké. To se týká ale z velké většiny těch úplně obyčejných aut o kterých, hádám tu tak často debatu nikdo nepovede.

Vavris Vavrisovic
26. prosince 2021, 23:20
0

Beastar: Ano, samozřejmě máš pravdu... Jen si na ten měnící se trend nějak nemůžu zvyknout :D

beastar
27. prosince 2021, 09:24
0

Vavris: Jasně já taky nejsem moc rád. Některé ceny mi přijdou absurdní. Kdyby to nedej bože dopadlo, tak jak teď někteří deklaruji. Tak sem zvědav na to nákupní šílenství v roce 2034:))

Ča
Ča Snač Aj
23. prosince 2021, 12:53
1

Fiat: Abarth 500, malý auto se zábavným zvukem
Ford: Bronco na rámu
Suzuki: Jimny
Lexus: LC500
Toyota: Yaris GR
BMW: 520d v kombíku, v něčem ten kočárek vozit musim
Honda: Jazz, protože vypadá jako Pokémon a baví mě
Audi: A6 Allroad
Jaguar: F-type v kabriu
Porsche: Taycan CrossTurismo, vypadá skvěle a ty kola co pro něj mají!
Kia: Stinger
Mercedes: E cabrio


reagovat
ja
jardeur
23. prosince 2021, 13:17
4

Jako majitel přesně tohoto Stingeru co je zde na vobrázku musím říct, že moje nadšení z tohoto vozu neutuchá ))) a to v má garáži ještě kolegy jako 911 997 a 1M..vetty a Jaguáry nepočítáme ))) Není dokonalý,,,to je Rolls, ale je geniální v tom co nabízí. Je mi úplně jedno , že je to KIa a ne Mercééédes. To jak funguje je skvělé. NIkoho nesere, lidi se něj smějou víc než když jedu stejně barevným Mustangem 700ps plus. A co je super je servis, ten je krutopřísný a to po 10 tis. km a dělá se toho opravdu hodně. Navíc oproti nabobům u BMW a Merglu se k vám v Kia service chovají normálně a uctivě. Cokoliv i sebemenší problém uznají na záruku a ihned se snaží řešit. Mechanici mají radost , že mohou dělat na takovém autě, normálně vás pustí na dílnu a mluvíte přímo s mechanikem, můžete se koukat, co a jak děla. Za týden vám přímo mechanik zavolá, zda je to v pořádku a závada se již neprojevuje... A hodina odborného autorizáku je pořád na polovině prémie, kde si kupujete místo servisu podíl na skleněném paláci a platíte výplatu prcinám na recepci zírajícím do FB)))... Tak asi tak. O 7 letech klidu záruky nemluvě, Když produktu věřím, není záruka problém, že Mercedes?? )) Pro zajímavost v Korea dávají na Genesis a Stinger 10 let záruku...tolik moje předvánoční vylití emotivního kyblíčku....Jinak pro zajímavost Stinger obejdnám ještě jeden KS nový,,dojde 9/2022. Dokud to jde koupit,,,,,,Pak už Roubíček , nebudou,,,nebudou,,,,

reagovat
fortress
23. prosince 2021, 13:51
-1

To je docela zajímavý, prodejní hit to není vůbec, ale věřím že to bude ok. Jakou na to dává KIA slevu?

ja
jardeur
23. prosince 2021, 13:56
0

Proč slevu?? Kia na tom prodělává )) Ale prodejce vám určitě tedy něco asi z ceníku dá,,,tedy pokud je pro sleva to proč kupujete auta.

Opelfahrt
23. prosince 2021, 14:12
0

To vyprávění o servisu KIA zní jako vyprávění pohádky O Karkulce,,,,, z Korea,,,,

Sa
Sato
23. prosince 2021, 14:18
0

Len čisto zo zvedavosti, prečo toho oranžového predávaš a zároveň objednávaš nového?

ja
jardeur
23. prosince 2021, 14:25
0

to Opelfahrt ..taky mne to překvapilo..mile.. po voserech s autorizákem všeho německého, kdy se jeden modlí aby tam vlastně nic nedělali...

Le
LennyLeonard
24. prosince 2021, 00:08
2

to opelfahrt… stejna zkusenost se servisem jak je zde popsano jen teda s proceedem.

beastar
24. prosince 2021, 13:57
0

No :D Jako že má Kia lepší servis v ČR, než Mercedes to vím. A určitě lepší jak Audi. To beru. Že to je za ty prachy dobrý auto, to taky věřím. Taky jsem to chtěl. Nakonec mě to tolik neoslovilo. Mě spíš zajímá proč raději nejezdíš tou 997:)) Daily.

ja
jardeur
25. prosince 2021, 16:34
1

To beastar. Asi tak : Daily je daily,,)) a jelikož se změnil cíl více než poloviny cest, a to praktickz přejet ve špičce celou Prahu centrem, tak jsem si to párkrát s 997 dal. a vono to jednoho neba, stát pořád v zácpě a s tou spojkou se 200 krát denně rozjet. Navíc to nebaví ani to auto. Navíc to má najeto kolem 60.. a když tam přibude jen 2-3 tis . km za rok , ta budu spokojen. Je to úplně základní 997. jediný příplatek tam byl samosvor. Nechci to tahat v zimě do soli. Prostě daily je Stinger mnohem lepší. Asi už jsem stár,ale baví mne i ten adaptivní tempomat na kolony a tak...navíc odvětrávaná Sicna taky dobrý zařízení, když máš někam přijet jako člověk. 997 a 1M prostě víkend, nebo když jedu někam směrem , kde jedu přes vesnice a krajinou s volnější provozem. Když zase jeden chce komfort tak V12. Sting má ještě jednu drobnou výhodu a to je pojistka, jak je to jen Kia platím cca 12tis/ročně včetně povinného. To jsem za E 43AMG platil skoro 40 ))) stačí takto?? )))))))

beastar
25. prosince 2021, 22:22
0

:D Pojištění na Quattroporte mě včetně hav stojí stejně jako pojistky na další 3 auta, ostatní. Grancoupé mám bez havarijní pojistky. Profil cesty přes město opravdu pro 997 moc není. Párkrát sem si takový trasy taky zkusil s podobnými auty a bylo to dost na hovno skoro vždycky. Jen že část lidí nejen tady má pocit, že je to hrozně cool. Jezdit si daily v jakože zajímavém sporťáku. Nějaký zůststkový hodnoty sem do toho tahat nechtěl, ale jasný, nájezd. Stinger je jistě výborný spotřebák. S Mercedesem od Amg akorát e55 sem si zažil svoje. V kombinaci se servisem v ČR je to vážně sranda takový auto. S obyčejným GL to bylo super. Dojezdim to do sezóny a na příští zimu už taky pořídím zase něco normálního. Jen ty korejský věci nějak nemůžu...

ja
jardeur
26. prosince 2021, 01:12
0

chápu ))) mě spíše zajímá skladatel než kterej orchestr to zrovna hraje )) ale taky jsem s tím vnitřně trochu bojoval. Jen prostě otráven servisem a přístupem prémie, my tohle přišlo jako balzám na nervy. A to jsem tam jezdil jen s E500 tam novou koupenou a chvíli s E43emg..taky tam koupenou novou. A to musím říct, že u Merglu pořád lepší než u BMW, tam musí trpět člověk nějakou formou masochismu, aby tam servisoval. Pro mne teď 7 let klidu je k nezaplacení. Co se týká ježdění se sport autem po Praze , tak již opravdu nepotřebuji dělat dojem.. kdyby to bylo na mne tak jedu ve 2 ráno , když nikdo nikde...

beastar
26. prosince 2021, 12:41
-1

Jasně. Já už taky dost dospěl v tomhle směru. Období kdy mi dělalo dobře, že po mě čumí holky a sedím 10cm od země. To už je zamnou. V Praze jsou skvělý zpomalování prahy. Hodně kostek a úzké cesty. To Porsche je vlastně ještě dobrý. Mercedes hrůza bohužel i personálně. U BMW nevím osobně jsem měl vždy jen ojetý po záruce. Z okolí slýchám taky hrůzný věci. Znám X lidi co raději dělají výlet do Německa případně Rakouska. Autorizaky jsou tu lepší. Do těchto značek jsem ještě asi nedošel. Každopádně Renault mě baví. Zatím ale to je auto více méně pro zábavu. Denně sem s tím jezdil asi 3 měsíce... :) A pak mě to taky přešlo. Asi si ten Stinger ale ještě zkusím, než to úplně zavrhnu.

krab
26. prosince 2021, 14:29
0

Zajímavý téma o svátcích tady v diskuzi. Upřímně se vůbec nedivím, že Jardeur nechce používat denně po Praze 997čku. Ne že by byla tak extrémně vzácná, ale člověk se nesveze, až na specifickou trasu se jede vždycky i po nějaký až místy offroadově rozflákaný ulici a jeden z toho nemá radost. Já jel s 911tkou naposledy do kanceláře ( práci mám běžně z domu) od nás z venkova teď před vánoci a to jen něco vyzvednout a mimo špičku, tak to bylo v pohodě. Ale jezdit každý ráno třeba kolem 8 , tak holt taky pojedu radši něčím obyčejnějším... Jinak toho Stingera bych rád vyzkoušel někdy. Všechny testy byly tak pozitivní...

No a s tím pojištěním, to je svatá pravda, jak je to zvučnější značka stojí to mraky peněz. Na svoje starý sporťáky holt plný havarijko taky nemám, to bych se nedoplatil..

ja
jardeur
26. prosince 2021, 17:36
0

To Krab, zdravím , hele jako 997 vzácná není, ale najít původní 3,6 po jednom majiteli , který nebyl ani sociál ani typ co ignoruje servis, s najetýma 50tis plus km nebylo úplně jednoduché... samozřejmě manuál ,a jen zadek. těchto aut na trhu moc není a když se najde je na tom už nalepen překupník se svou marží na jeho Dolce Vita. Toliko v vzácnosti či nevzácnosti. U mne je to tak , že většinou ten původní , nejdéle vymýšlený a testový model je to pravé. Deriváty jsou většinou jen slepence a nefungují tak dobře jako původní záměr konstrukce. Samozřejmě pokud se chceš svést , tak je možno, stačí se stavit něčím zajímavým a půjdeme se projet.

ja
jardeur
26. prosince 2021, 17:43
0

To beastar, ja Rencka chápu... jel jsem s tím jen jednou ,ale funguje to výborně!!! Nechci , aby to znělo jako reklama na Stinger. Jsem vlastně docela rád , že jich moc nepotkávám. Já vždy tak nějak tíhnul k extrabuřtum a co si myslí stádo mne moc nezajímalo nikdy. Co je na tom blbé , že není druhovýroba, čili jeden je odkázán na nákup autorizáku. Zatím jsem nic nepotřeboval a 7 leté záruce ani nic nečekaného nebudu. Přuieď Renckem a svezem se )))

krab
27. prosince 2021, 17:17
0

S tou 997 jsem se asi blbě vyjádřil, spíš jsem to myslel jako že 997 Carrera má ten potenciál fungovat jako běžný denní auto, když majitel chce. Ale když to sám nedělám, vůbec se nedivím, že další taky ne.. Navíc jestli máš fakt origo jen 50 tis km, tak to je jasný, že nechceš, aby ty km přibývaly nějak hodně. To už je škoda... Já mám taky Carreru 2, ale o generaci starší a už bude mít celkově 160, takže nějakých 7-10 tis ročně co mi to vychází poslední roky mě ničím netrápí, "low mileage" královna z ní už nikdy nebude. Ale co bylo potřeba se na autě renovovalo, takže si troufnu tvrdit, že jezdí pořád jako nová. A jestli bude mít za čas 200 k km + je celkem jedno. Zážitek z jízdy je to vždycky, jen to chce příjemnou trasu a malý provoz...

Když budeš mít na jaře čas, napiš mi tu soukromou zprávu, můžeme se domluvit na nějakým výletě. Jezdíme s klukama co různá Porsche mají, ve skupině je toho docela dost a každý má trochu nějakou jinou generaci.

S tím Stingerem : děkuju moc za nabídku, já to spíš myslel tak, že si zkusím sehnat buď u dealera nebo přes kamarády automobilový novináře kdyby bylo předváděcí, testovací.

Hezký svátky přeju,

ro
rock
23. prosince 2021, 13:17
1

Záleží na tom, jak je otázka postavena.
Pokud "vyber si něco od XYZ, nebo choď pěšky", tak ano, jasně, vyberu si od každého. Protože pěšky se mi nechce.
Pokud je to formou "vyber si, ale nezapomeň, že existují alternativy od jiných značek", tak sorry, jsou tady takové, kde si vybrat nedokážu ani kdybych sebevíc chtěl.

reagovat
Vojta
23. prosince 2021, 16:07
0

500X jsme loni kupovali - požadavek byl něco rozumně velkého, svižného s automatem a v té cenovce prostě ani nikdo nic srovnatelného nenabízel. Čtyřválec FireFly je docela povedený, dvojspojka C635 taky léty prověřená. Podvozkově to je dobrý jen na 16" kolech, na původních 18" runflatech to bylo neříditelný. Jinak to je tichý, i na zadních sedadlech relativně prostorný. Navíc všichni debilní asistenti šli snadno trvale vypnout. Vytknul bych tomu zejména nesmyslně vysokou spotřebu - jezdí okolo 7L/100km, což mi na 1.3 turbomalorážku přijde zbytečně moc. Ale holt se Fiat drží striktně emisí. Jinak zatím dobrý.

reagovat
Klatic
23. prosince 2021, 20:38
0

zrovna dnes jsem zcela náhodou objevil auto co nutně potřebuji od Toyoty ...pěkně 1.5 benzín 4x4 a mám na vesnické obhospodařování i přespávání vysmáto za ty prachy https://www.japan-cars.cz/2021/12/23/toyota-probox-kombi-za-300-tisic/ .... škoda..

reagovat
martin_100
23. prosince 2021, 21:32
0

Tak tady snad jedině to báwo. Jinak suvky neberu, raptor supr ale nevyužil bych to a zbytek se mi buď nelíbí nebo mě to neoslovuje. V nových vrtulích se nevyznam ale jestli se to dělá s benzínovou R6 bez šneka tak bych to bral všema deseti ;-) I ta batva z fotky se mi líbí.

reagovat
Sa
Sato
27. prosince 2021, 20:11
0

V europe sa uz myslim ziadny >100kw benzin bez turba nevyraba.

KS
30. prosince 2021, 19:00
0

A-R - Stelvio, stačí 2.0T 280k
Audi - A4 Allroad 2.0T
BMW - 440i gran coupe
Citroen - C4 130k - hodně pěkné muziky za fajn cenu
Cupra - Formentor VZ5
Dacia - Duster, asi 1.3T s 4x4
DS - asi to samé co Daniel
Ferrari - Roma, stačí základní V8 v cestovním kupé
Fiat - Abarth 500 :-D
Ford - Fiesta ST, geniální prcek
Honda - Civic 1.5T už kvůli tomu chirurgickému manuálu
Hyundai - Ioniq
Chevrolet - Vette s jakýmkoliv motorem
Jaguar - taky E-Type s V8
Jeep - nový Gran Číro vypadá neskutečně, asi v 5.7 Hemi
Kia - Sorento plug-in
Lambo - Hurakánek, já raději V10...
Lotus - Evora 410? s manuálem, bomba!
Maserati - Ghibli Trofeo
Mazda - Mijata 2.0 MT :-D
M-B - GLB 220d - dost auta s hvězdou za good love, asi nejlepší R4 diesel v současnosti
Mini - Clubman?
Mišivbuši - tam si fakt nevybereš...
Nissan - jedno GTR prosím
Opel - Insignia, dokud je...
Pežó - nic kvůli i-cockpitu, leda Traveller
Porsche - Cayman 4.0 v manuálu
Renault - Clio 1.0T 100k kvůli MPI
Seat - Ateca? - zkrátka nejstarší model, kde jsou tlačítka pro ventilaci
Su u baru - WRX 2.4T 6MT z USA
Škoda - Karoq? - zkrátka nejstarší model, kde jsou tlačítka pro ventilaci
SsangYong - Tivoli 1.5T s manuálem, kvůli spotřebě
Suzuki - Vitara 1.4T
Tesla - Y, je to liftback
VW - co nejstarší model, kde jsou ještě tlačítka pro ventilaci
Volvo - V60 T8, eko sleeper :-D






reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Maxus (SAIC) EV80  2021
Maxus (SAIC) EV80

2021 rok výroby
122 koní výkon
56 kWh baterie

Nissan LEAF  2015
Nissan LEAF

2015 rok výroby
110 koní výkon
24 kWh baterie

Plymouth Fury  1969
Plymouth Fury

1969 rok výroby
230 koní výkon
5 210 ccm objem

Mercury Monterey  1964
Mercury Monterey

1964 rok výroby
390 koní výkon
6 400 ccm objem