načítám data...

Renault Clio Intens TCe 130 EDC GPF: Překvapení!

23. listopadu 2019, 13:47 7 komentářů Jan Machač Recenze & testy

Je to v podstatě první nový "normální" Renault, který se mi dostal do rukou. Očekával jsem automobil stavěný s ohledem na cenu a krásný lak. A dostal mnohem více.

zobrazit celou galeriiFoto:   Jan  Machač

Normálním renaultem samozřejmě myslím cokoli, co není ryze originální a hravé Twingo GT. Když jsem si tedy pro stálici nabídky značky jel za Danem, říkal mi, že se mu moc nelíbí, jak pracuje automat. Že prý, když se autu stojí na krku, je to super, ale tak nějak pomalu že prý to cuká. Takže jsem nastartobval, zařadil D jako Dopředu a dusnul na to. Ohoho! Převodovka si to nějak přebrala, motůrek se nafouknul a já s pocitem, že si budeme rozumět, odfrčel do dáli.

A čím více jsem se vozil, tím více jsem se do pohonného ústrojí zakoukával. Ona je sice převodovka pokrokově dvouspojková, ale umí se jen tak pomalu sunout jako automat. I v kopci. A to je tak vše, co na mne působilo moderně. V tom nejlepším slova smyslu. V přehršli vjemů už nevím, který to byl vůz, co mi pil krev svou snahou přizpůsobit se mému jízdnímu stylu a já pak ve výsledku vůbec nevěděl, co se bude kdy dít. Tahle převodovka na mne působila jako starý dobrý TurboHydramatic 700 od Generála Motorů. Nesnaží se nic domýšlet a předvídat, jednoduše se mu kopnutím do pedálu dá vědět, že se chce řadit a pak se jede. A když se nekopne, ale plyn se pomalu zmáčkne, neodřadí. No sláva!

Neprokluzující převodovka v kombinaci s mile znějící oturbenou třináctistovkou, která se srdnatě nafukuje už kolem 2000 otáček dodává pocit, že je auto živé a poslušné. I když tedy nejde o trhače asfaltu ze kterého by si atraktivní dámy sedaly na zadnice, či vyděšeně vřískaly, pocit je veskrze pocitivní! A za nějakých sedm na sto za celou dobu testu? No jsem překvapen mile!

A pak je tu interier. Jistě, je celý černý, ale všechny ovládací prvky jsou rozmístěné logicky. momentálně módní "klavírové" čudlíky se sympaticky mačkají a celá přístrojovka je nevrzající. A to mi vyrazilo dech. Tam, kde někdy i BMW a vždy Mercedes vrže, jako špatně složené LEGO, se Renault sice promáčkne, ale nevydá ani hlásek. Radiomapa sice není z nejlogičtějších a nejhezčích, ale nabízí spoustu možností nastavení a přizpůsobení a reaguje bleskurychle. Dokonce i navigace, pokud jí půjčite svůj internet, objíždí zácpy a chová se více, než příčetně.

Jediné, co tedy mohu interieru vytknout jsou nabízené barvy podsvícení a akcentů na budících a v radiomapě. Máte na výběr mezi ČERVENOU, MODROU, ZELENOU, FIALOVOU a nijakou žlutou. Mimo ony vyřvané barvy nabízí tedy vozík jen jednu barvu pro lidi, kteří už ví, že existují barevné diody a nepotřebují si to každý den připomínat (to mi zase bude Kubajs vysvětlovat, jak jsem starej dědek…). Nu ale když to přepnete do oné žluté a zvolíte klasicky hezký falešný budík, budete se kochat imitací art deco pendlovek v - nikdy módní, ale vždy příjemné – béžové barvě. 

A jak to jezdí? No protiprokluz nevypnete, takže na vylomeniny to není. Jinak si nechá líbit dost na to, aby většinového konzumenta nevyděsil a přesto uměl jezdit nelegálními rychlostmi. Nečekejte radostnost Mazd, nebo efektivitu Fordu, čekejte umírněný podvozek, který – opět ten vliv béžové – bych si klidně nechal líbit měkčí. Ale asi by stačila i menší kola.

Verdikt

Renault clio s dvouspojkovou převodovkou a foukanou třináctistovkou je pro mne velkým překvapením. Smazává z mé mysli Renault Thalia a zaujímá její místo s vykřičníkem, že nikdy není dobré mít předsudky. A navíc se podívejte, jak mu to v hluboké červené sluší, prckovi!

Technické údaje:

  • Motor: Zážehový přeplňovaný čtyřválec, 96kw (130 koní), 240 Nm 
  • Převodovka: Sedmistupňová, dvouspojková, řazení pádly pod volantem.
  • Spotřeba: V testu cca 7l/100 km
  • Cena: Testovaná verze cca 485 000Kč, motorizace ve verzi Intens od 429 000 Kč.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Související články

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

ro
rock
23. listopadu 2019, 19:00
-1

Zase budu za zpátečníka, rejpala a lakomce, ale
- 7 l / 100 km v autě tédle velikosti, to se dneska bere jako milé překvapení?
- ty budíky jsou strašně kolotočářský
- že by mi ten tablet vztyčenej uprostřed přístrojovky připadal jako designový zázrak, tak to teda nepřipadá
- 485 000 Kč? Hele a není to třeba pražská cena s tím, že pro jižní Moravu by byla nějaká rozumnější? Mégane je ve výbavě Intens, se 140 k a dvouspojkou asi o 10 % dražší. Je to Clio vw srovnání s Méganem tak dobrý, že si to obhájí?

Jinak je to zvenku hezoučký auto a docela se mi líbí, jak Renault v poslední době řeší design. At už je to Clio, Mégane nebo Talisman.

reagovat
BubaaCZek
23. listopadu 2019, 20:29
0

Máš tam špatnou cenovku. K tomuhle autu je třeba číst 429 000.

Nechci davat link videli jste? Peugeot 208 Rally 4

milic
23. listopadu 2019, 22:17
2

Tohle auto má smysl za 330 se stokoňovým litrem s nepřímým vstřikem - ideál do města. S testovanou 1,3 EDC to bude okrajová volba.

Jan Machač
25. listopadu 2019, 11:45
1

Rock: S mou nohou je sedm litru moc hezka hodnota...

ho
honziss
24. listopadu 2019, 11:09
0

Jak se to chova na dalnici? Podvozek, hluk, otacky na 7cku pri 140ti?

reagovat
Jan Machač
25. listopadu 2019, 11:46
0

Na dlnici je to prijemny ale nijak extra vyjimecny spolecnik. Motor hlukem nerusi a podvozek je mily.

beastar
24. listopadu 2019, 13:06
0

Cenovka je na Renault mírně vyšší, než to co na co jsme si zvykli. Zase na druhou stranu je to jedna z mála značek, kde je vidět kvalitativní posun směrem nahoru. Oproti tomu co předváděli po Y2k. Vlastně i před. Tohle Clio sem si prolejzal nedávno. Motor nevim stálo to na místě. A jako neni se za co stydět. Může to fakt fungovat i jako rodinný auto. Slušný materiály, povedený design, dobrá prostornost, vcelku to vypadá pohodlně. A jestli jezdí dobře jak píše J.M. tak není co řešit...

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Moskvič Ostatní Šlapací 1978
Moskvič Ostatní Šlapací

1978 rok výroby
1 koní výkon
0 ccm objem

Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat 2002
Peugeot 307 JEN 60 000 NAJETO ,automat

2002 rok výroby
107 koní výkon
1 600 ccm objem

Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature 2003
Lincoln Town Car 4.6 V8 Signature

2003 rok výroby
239 koní výkon
4 601 ccm objem

Ford LTD Coupe 1971
Ford LTD Coupe

1971 rok výroby
260 koní výkon
6 590 ccm objem