načítám data...

BMW X4M Competition: Frajer, co myslí jenom na jedno

SUV jsou pro holky. Zvlášť když jsou zářivě červená. Ještě samolepku ‚bejby v autě‘, a můžeme vyrazit!

zobrazit celou galeriiFoto:   Radek Chlud

Je to pár týdnů, co jsem z dálnice mezi Prahou a Plzní potupně sjížděla na servisní komunikaci, následujíc blikající majáček bílého superbu druhé generace. Seděla jsem za volantem BMW X4 M40i a můj řidičák se podruhé narodil jen díky shovívavosti dopravní policistky. Věřte tomu, nebo ne, ale za dvacet let řidičské kariéry jsem se do této situace dostala úplně poprvé. Byl to tedy hodně silný zážitek, který mi kolegové v redakci ochotně pomohli zpracovat svou empatií a pochopením. Jejich hurónský smích ani nestihl utichnout, když mi v tabulce testovacích vozidel přistála ještě o 150 koní silnější X4M Competition. Klidně dám ruku do ohně za to, že ti mizerové začali okamžitě uzavírat sázky. 

Říkám si, co asi vedlo strategické oddělení v BMW, aby rozhodlo o tom, že opatří tenhle domek na kolečkách pětisetkoňovým motorem, M Competition paketem a ikonickou plaketkou. Jestliže Dan označil X4 M40i za zdánlivý symbol všeho, co je špatné na dnešní automobilové době, co je pak X4M? Nejspíš rovnou pátý jezdec Apokalypsy. X4 schytává od skalních fandů BMW jeden hejt za druhým i ve své civilní podobě, natožpak když jí na záď přilepíte písmenko, k němuž se zmínění fandové každý večer modlí u svých červenomodrých oltáříků. Co dělá tenhle třídní nepřítel ve společnosti ultimátních strojů, jež psaly automobilové dějiny? Je to vůbec rychlé? Vždyť je to škaredé!

Nebudu se přít, ani mně nepřipadá X4 jako to nejkrásnější, co kdy vyjelo z výrobní linky mnichovské automobilky. Pořád je to SUV, nebo vlastně SAC, abychom se drželi terminologie výrobce. Narozdíl od některých kolegů ale při pohledu na ni ostentativně nedávím, design mě neuráží a taky zastávám názor, že na krásu auto nejezdí. Pokud mě chytí za srdce, může být klidně ohavné jak noc, a je mi to fuk. Při řízení beztak vidíte jen vnitřek kabiny, a ten je i v emkové X4 tradičně velmi povedený, ať hodnotím ergonomii, nebo účelný design s decentními karbonovými detaily. Všude je spousta klasických tlačítek, k nimž v poslední době pociťuji až sentimentální vřelý vztah. A nesmím zapomenout na prvotřídní sedačky, které po nafouknutí bočnic opěradla obemknou tělo jako svěrací kazajka. 

Pod kapotou má X4M horkou novinku – třílitrový šestiválec S58 se dvěma turby a standardním výkonem 480 koní (letos by se měl objevit v nové M3 a jde o vůbec nejsilnější šestiválec v historii sériových BMW). Ve verzi Competition jich je ještě o třicet víc. K tomu dostanete osmistupňovou automatickou převodovku Steptronic, která samozřejmě funguje i v manuálním režimu. A to velmi dobře. Pokud jste z jiných automatů zvyklí na ‚manuály‘, které jsou vždy připravené korigovat vaši pomalost či nedbalost, tady nic takového nečekejte. Pokud nebudete řadit stejně precizně, jak byste to činili ve skutečném manuálu, bude motor každou chvíli výt někde u omezovače nebo vysíleně chroptět a hrozit chcípnutím (k tomu ale nakonec přece jen nedojde). Převodovka je tady podle mého jednou z nejpovedenějších věcí vůbec a motor díky ní může ukázat, co v něm vězí. Dvoutunová stodola je opravdu ďábelsky rychlá. Znovu a znovu mě fascinuje, jak bleskově se dokáže katapultovat vpřed prakticky z jakékoliv momentální rychlosti. A přitom se mi občas do hlavy drala otázka: Proč vlastně?

Celé je to možná až příliš hyperaktivní. Reakce na plyn je okamžitá, řízení strmé a přesné, výkon nekompromisní a podvozek zakousnutý do vozovky za hranice představitelného. Všechno by bylo úžasné i na poměry hothatche, natožpak u středně velkého SUV. Problém je v tom, že tohle auto to neumí jinak. Nedokáže se zklidnit ani na chvilku, nemá dvě tváře jako před rokem testovaná M5 . Nevím, jak se chová ‚obyčejná‘ ne-Competition X4M, možná je naladěna mírněji, ale tady je té agrese snad až moc. Režim Comfort posune adaptivní tlumiče ze stupně diamant maximálně na křemen, takže o pohodlí se stále nedá mluvit. Při ostré jízdě na okreskách si toho ani nevšimnete, ale třeba ve městě je drncání otravné. Ani vypnutí všech sport plusů z auta civilní povoz neudělá. Otázka zní: je to dobře, nebo špatně? Na to si musíte odpovědět sami. Já se zřejmě nedokážu vymanit ze zažitého stereotypu, že SUV (i SAC) by v sobě někde mělo mít i tu konejšivou, ochranitelskou osobnost, která vám dá prostor na chvíli pustit řízení z hlavy, když jste zrovna měli těžký den. 

Během těch pár dní, které jsem s X4M strávila, mě požadavek na komfort nebo konejšivost samozřejmě trápit nemusel. Naopak. Pětisetkoňové SUV lačnící po otáčkách je krásná šílenost. Nechápu, jak dokáže prosvištět zatáčkou, aniž by náklonem prozradilo výšku karoserie, jak během pár vteřin promění městské tempo v dálniční, jak plynule přidává na otáčkách i rychlosti bez sebemenší známky turbolagu. A při tom jsou stále k dispozici silné a přitom nekousavé brzdy s přesným dávkováním. Ocenila bych jen trochu agresivnější zvuk. Když už, tak už. Kravál v tiché ulici sice uděláte úctyhodný, jen málo z něj se ale dostane do velmi dobře odhlučněné kabiny.

Jedna z věcí, které se mi na současných (dobře vybavených) BMW tak líbí, jsou možnosti nastavení. Štelovat si tu můžete všechno od chování tlumičů, přes citlivost převodovky a řízení, až po ukazatele na head-up displeji. A protože máme rychlé auto, chceme se dostat rychle i ke svým optimálním konfiguracím. Takové zkratky tu máme hned dvě – jsou červené a nesou označení M1 a M2. Velmi rychle tak uděláte třeba z automatu manuál, vypnete stabilizaci nebo pošlete víc výkonu na zadní kola. Ryzí pohon zadních kol X4M nenabízí a zřejmě i díky tomu má gripu, až to hezké není. Na suchu se auto zatvrzele drželo silnice všema čtyřma, až mi to způsobilo lehké mrzení. Ale možná jsem jenom srab a v provozu se bojím dát na výjezdu z křižovatky plnej. Protože stovka za 4 vteřiny. Všechny kandelábry i okolo jedoucí auta jsou najednou blíž než jindy. Venku z města jsou zase o dost blíž pangejty a stromy. Takže na suchu jezdím chirurgicky čistou stopou a tvářím se, že je to schválně. Preferenci zadní nápravy si užívám aspoň v tom, jak se auto nadšeně  vrhá do zatáček a nikdy ani na chvilku nenaznačí, že by se snad chtělo podívat z oblouku ven. Až poslední den nám trochu sprchlo a X4 ukázala té nešikovné paní za volantem, zač je toho aktivní M diferenciál. Tentokrát opravdu pouze plynem, mile a čitelně.  

Verdikt

Že nejde udělat sportovní SUV? Ale jde. Tahle X4M je sportovní jako blázen. I přes svou stavbu a váhu. Ne, nepopírá zákony fyziky, jen je dokáže docela dobře využívat ve svůj prospěch. Týden s ní jsem si (nejen já, ale i další v redakci) užila měrou vrchovatou a nemůžu na ni říct křivého slova. Je to skvělé auto, vytvořené s pečlivou pozorností k nejmenšímu detailu. Jen zkrátka asi nezapadá do mého obrázku světa. Ryze zábavné hračky na rychlost a blbiny v něm mají důležité místo bez ohledu na to, jestli stojí padesát tisíc, nebo pět milionů. Mají v něm místo i dvoutunová SUV, nikdo mě nemůže nařknout z předsudků. Mají v něm místo dokonce i SUV sportovní, ač tady už se mnou asi mnozí z vás nebudou souhlasit. I od sportovního SUV ale čekám jistou schopnost multitaskingu. Třeba X4 M40i ji měla vyladěnou k dokonalosti. X4M má ‚one-track mind‘. Prostě myslí jenom na jedno. A to může být únavné, jakož i naprosto boží.

 

 

Technické údaje

Motor: zážehový přeplňovaný šestiválec 2 993 cm³
Výkon motoru: 510 koní (375 kW) v 6 250 ot./min
Točivý moment: 600 Nm v 2 600 – 5 950  ot./min
Převodovka:  osmistupňová automatická ZF Steptronic
Maximální rychlost: 285 km/h
Zrychlení 0 –100 km/h: 4,1 s
Pohotovostní hmotnost: 2 045 kg 
Průměrná spotřeba (udávaná): 10,5 l/100 km 
Průměrná spotřeba (v testu): XX l/100 km
Cena X4M od 2 503 800 Kč
Cena stestovaného auta: 3 035 812 Kč

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

esmo
26. února 2020, 08:18
0

A mně se prostě líbí! .... a ta recenze taky :)

reagovat
krab
26. února 2020, 09:16
1

Fakt? Jako myslím to auto... recenze ta se čte hezky od Zlokočky to je jasná věc. Jak jsem pochopil z jiný diskuze, tak budeš tak o dobrých dost let mladší. Takže nová generace, nový vkus. Mě se od BMW momentálně skutečně líbí (jako esteticky a bez výhrad) bohužel už jen BMW M2 a BMW M4.

Jinak za tu cenu, neváhal bych příliš a koupil si Mercedes C63 AMG kombík. Za podobnou cenu je to osmiválec. Fakt škoda, že Giulia QV není kombík, to by bylo teprv něco!

esmo
26. února 2020, 09:23
0

Jo fakt, X6 se mi nelíbí, to je už veliká kráva ale toto jo. Zrovna minulý týden jsem si v brněském Cartecu prohlížel takovýto červený exemplář a upřímně se mi to auto líbí. Kdybych měl vybírat SUV, tak X3 nebo tato X4 (ale asi 40i).
Třeba M2 se mi z jednoho určitého úhlu moc nepozdává, ale toto, jak jsem chodil, tak se mi líbilo se všech stran.
Jo je mi 24 a třeba generacemi E46 a staršími jsem nepolíben...nejspíš proto, mám na BMW trochu jiný úhel pohledu než starší ročníky :)

krab
26. února 2020, 09:28
-1

Jasně, no tím to bude. Oni ti týmy designerů nejsou v žádný automobilce pitomci a tak hodnotí vkus různých skupin potenciálních zákazníků a nejspíš jim z toho vypadlo, že ten současný směr se ujme a bude spíš kupovat. M2 Competition nechali jako takový model, který mi přijde, že se právě ještě vymyká a je pro ty tradicionalisty. Lidi co v tom jako já maličko vidí volnou interpretaci E30 M3, po který jsme jako malý kluci toužili. Kdežto v takovéhle vyšperkovaném X4 M těžko můžu něco vidět, co mě nabudí na tu vlnu BMW motorsportu...

Ale kdyby mi bylo 24 a ne 38 tak to budu asi vidět možná jako ty... Zajímavej pohled to je na tu věc estetiky a designu aut.

esmo
26. února 2020, 09:49
0

Abys nerozumněl špatně, M2C se mi taky hodně líbí, daleko víc než třeba M4. Mám z ní pocit takového toho malého krátkého sporťáčku, motokára chtělo by se říct. Pouze pohled přímo ze zadu je takový nelichotivý, zejména za tu může ten obří tlumič výfuku čnějící ven, ale to ty EU normy.
Staré generace ocením, jako spíše už veterána, nemám na to žádné vzpomínky, proto to ve mně nebudí žádné zásadní emoce.
Ale samozřejmě chovám porozumění k lidem, pro které to jsou nejlepší BMW :)

Viola Procházková
26. února 2020, 12:20
1

On to hlavně Radek úžasně vyfotil. Až se divím, jak ta věc na fotkách vypadá :)

krab
26. února 2020, 12:26
0

Přiznám, že jsem si X4 příliš neprohlížel na fleetovým parkovišti BMW. Až půjdu okolo, podívám se pořádně. Některý ty bavoráky vypadají v reálu nakonec líp dokonce než na fotce. Tady toto asi nebude ten případ... Třeba osmička je v reálu vlastně krásná a elegantní, akorát má příliš mohutnej vysokej profil zadního blatníku a kolo v něm vypadá opticky malý. A na fotce to vynikne ještě víc.

Pro mě je ideálně proporcemi pravej bavorák ta M2. Ale když jsem měl půjčenou sedmičku, tak ačkoli na to každý nadává, na ty ledvinky atd. tak ve stříbrný barvě s černými lištami a maskou to auto vypadalo hezky, vlastně se mi i líbilo.

Co se týká těch SUV modelů nějak se mi esteticky víc líbí produkce Mercedesu, když to srovnám. I když jsem prostě jak všichni vědí cílovce pro tahle auta totálně vzdálenej.

beastar
26. února 2020, 12:36
0

Pravda je že i v rámci celé kategorie patří X4 spíše k tomu obyčejnějšímu designově. Pro spoustu lidí to ale může být dobře. Mercedes sice obecně ty suv modely má řekněme stravitelnější, ale to je teď kdy se trochu zklidnili a taková GLE se trochu vrátila ke kořenům a vypadá jak tehdejší ML. Někomu to může připadat moc retro a tak. Vůbec ten design dneska u těch SUV je těžký nějak objektivně hodnotit. Mě se líbí m4 coupé ideálně s nějakou pěknou slevičkou 500+:D

Autíčkový Jelen
28. února 2020, 12:13
0

Můžu přidat další pohled mladší skupiny. Je mi 20 a je pravda, že například k ikonickým E46 nebo E39 jsem tedy ani neměl možnost nějaký osobnější vztah v době jejich uvedení navázat. Ale i tak k nim mám mnohem lepší vztah než k novějším výtvorům BMW. Například tato X4M. Musím uznat, že nafocené je to parádně a kombinace červené a černé je asi nejlíbivější co jde, nicméně jsou pohledy, ze kterých to auto prostě pro mě nefunguje. Zepředu a z boku se na to kouká hezky, ale se zadkem mám problém, zvláště u X4 a nové generace X6. Působí to na mě jako obrovská stěna kovu se kterou si nevěděli rady. Když to přeženu tak trochu jak kdyby normální kombík neměl zadní okno a měl místo něho akorát lehce skloněné střešní okno úplně na konci střechy. Moc masy na jednom místě, působí to těžkopádně a ani prolisy zadního nárazníku to nedokáží rozbít.

Riccardo Martora
26. února 2020, 09:03
0

Že nejde udělat sportovní SUV? A co Alfa Stelvio QV? Je krapet rychlejší, lehčí a značně levnější. A blinkry má v už v základní výbavě :)

reagovat
esmo
26. února 2020, 09:17
-1

Za to ji samovolně po 10tis začne sjíždět okno u spolujezdce :)

Kuře
26. února 2020, 10:52
0

Nezačne...

Sedrik
26. února 2020, 10:33
1

Vzpomínám si na zážitek, kdy jsem jel v F-Pace a došel jsem ke stejnému závěru, jako autorka: pokud obětuji jízdní vlastnosti, pak bych chtěl mít něco navíc a to něco je v tomto případě komfort. F-Pace nebyl o nic více komfortní, než moje tehdejší E90 s M-paketem. Nerozumím tomu, proč někdo koupí SUV (což beru že je primárně praktické auto), ale chce takové, aby z něj vytřáslo duši...

Pro mě je zatím mej nalé SUV Macan (ve Stelviu jsem nejel) - ve verzi S uměl přesně to, co jsem po něm na těch 300 km chtěl: v provozu luxusní pohodlný vozík a na okreskách zajímavé svezení s úžasným soundtrackem.

reagovat
Ra
Ragnarok
26. února 2020, 10:54
1

X4? Už zase? To už nejsou trhu jiná auta?

reagovat
Radek Chlud
26. února 2020, 11:07
3

Jsme si naschvál půjčili v jeden týden X4M a X4 M40i no. #Sorryjako

Ra
Ragnarok
26. února 2020, 11:35
0

Je to vaše věc, ...nakonec, kdo nechce, ať to nečte, že jo. Jenom nevím, jestli je to úplně šťastný přístup. Beru recenze aut tohoto typu zde jako nutné zlo, takže ok, ale proč BMW X4 na 100 způsobů, ...to přece nemůže nikoho bavit.

beastar
26. února 2020, 11:50
0

Takovou čtenost jako Superb 2.0TDI, nebo Octavia to asi nemá. Určitě to "baví" méně lidí:D Každopádně ono prostě obecně tahle kategorie dneska existuje a nevyhneš se jí. Za mě je to teda lepší, než záplava korejských aut jeden čas. Každej to asi vnímáme trochu jinak.

Ra
Ragnarok
26. února 2020, 11:59
0

Souhlas, škodovky a korejci, mě taky nebaví. Promluvila ze mě averze k těmhle rádoby sportovním nabubřelým SUvčkám. Můj problém. Na tenhle web nechodím dlouho, ale říkám si, že je super. Občas nějaký zajímavý test, blogy... a hlavně slušné diskuze. Takže občas nějaký prohřešek co do obsahu se dá odpustit.

Radek Chlud
26. února 2020, 12:04
2

Chěl jsem tím říct, že si občas úplně nevybíráme co a kdy nám přistane :)

beastar
26. února 2020, 12:06
0

Joo musíš to brát tak, že jezdit v něčem týden a něco o tom napsat není úplně jednoduchý. Navíc půjčovat si auta ze žurnálskejch fleetů to se neřídí podle tebe. To se musí narodit. A tím, že blogy a občas nějaký filozofický debaty pod ještě filozofičtějším článkem to vyváží furt se to dá. Pořád to není o tom, že bychom jeden den měli i30 1.4 potom i30 1.0 a na konec týdne Kiu Niro---- Ta mimochodem tuším ještě nebyla vůbec v testu :D S tim by se mělo něco dělat... co kdybych si jí chtěl koupit třeba místo Ghibli

Viola Procházková
26. února 2020, 12:19
3

Je u nás pár plátků, co si můžou diktovat, jaký model v jaké datum a v jaké specifikaci si vypůjčí. Ale ty spočítám na prstech jedné a půl ruky. Ostatní dostanou přiděleno. A když auto vrátíme, musíme o něm napsat a nemůžem to nechat zasmrádnout v archivu. Takže někdy je holt várka citroenů, někdy hyundaiů a někdy (to je ta lepší možnost :) bavoráků. Líbilo by se mi to jinak, ale neudělám nic.

krab
26. února 2020, 12:30
6

K tomu bych snad jedině : lidi neblázněte... komu někdo kdy půjčil auto za 3 miliony s klíčema a řekl, tak si týden jezdi, udělej nějakou fotku a něco k tomu napiš... Ta posloupnost testů jak jdou za sebou, to by se dalo možná asi i přeházet nějak, ale jinak já jsem ve výsledku hrozně rád, že i Autíčkář si tahle auta může půjčovat. Hromada novinářů nebo lidí co pišou o autech se do takových ani nepodívá...

beastar
26. února 2020, 12:45
5

Tak Krabe každej nemá ani touhu o tom psát. A jak píše Zlokočka. Ono jako těch pár plátků co si diktuje zase píše prakticky o všem protože nic jinýho jim nezbývá. Já bych možná věděl i jak sehnat auto za tři mega+, ale otázka je jak o tom pak napíšeš.... Jedna věc jsou objektivní články a druhá neopodstatněná chvála. Víš jak to myslím. A tohle jakože X4 ve sportovní náloži sem prostě patří. Protože pokud na mě někdo tady minule píčoval, že elektromobily jsou auta a tak patří na Autíčkář, tak jako v čem je teď problém... ?

Tady máš benzínový auto silný jako vlak naloženej fábiema z Greentownu. Volepený to je eMkem. Na vokruhu to vobkrouží tak zdatně, že BRZ ještě nevyjede ani z depa. Červený jak Ferrari to je... stovka za čtyři pičO... Tak jako asi by bylo dobrý povznést se nad rádoby pózičku pana petrolhéda, že jako suv neeEEEee.

krab
26. února 2020, 12:54
1

Na mě neútoč, já naopak říkám, co jsem napsal o řádek výš. Ale úplně teda chápu komentář Ragnaroka. Já si totiž myslim ( a nevím tedy jestli se pletu) , že na Autíčkář chodí početná skupinka lidí, co tak nějak ráno chtějí otevřít ten web a vidět tam nějaký článek o něčem zvláštním. Prostě typicky nějaká stará šlupka čtenáře a k tomu jakýsi vtipně laděný text. Klidně ať je to třeba i o E36 Compostu... Tyhle věci. Čtenář si počte a má dobrou náladu.

Kdežto tahle drahá nová auta jsou nám většině hrozně vzdálená, tak nás to nebaví ani o tom moc číst. Já vždycky když koupil třeba papírový EVO , kupuju dodnes , tak tam bylo pár článků o nějakých legendách, zhltnul jsem sekci "garáž" čtenářů, ta byla super, pak prolistoval jestli je tam nějakej veterán nebo legenda a tyhle testy nových aut co tam měli a to si i vybírali takovéhle vyšperkované kusy vždycky jako je třeba i ta X4 ty jsem četl jako poslední.

Ale možná už jsem vedle a Autíčkář se taky nějak vyvíjí a posouvá někam jinam a těch čtenářů je tady taky už dneska víc typů než před 5 lety...

beastar
26. února 2020, 13:03
0

Myslím že do tohohle ani jeden z nás nevidí. Já na tebe neútočím to bylo napsaný obecně. Jakože takový auto sem patří protože je rok 2020 a v tom jezdí kupa suv a pár aut třeba i na elektriku. A pokud už tady něco má být, tak ať to raději nafouklý eMko, než třeba Hyundai i30 kombi v litru. Jinak ano zvláštnost. Oba víme že napsat o starý paštice a zrežírovat je daleko těžší, než si vzít novinku. Navíc auta od čtenářů tj mega náročnej ukol kór mimo sezónu.

Jelikož místní web má dobrý seo. Tak a to vidím i u sebe na těch pár lidech co čtou blogy. Nejčtenější jsou věci jako Dacia, Škoda je jedno co tam nableješ lidi ti na to kliknou. Potom následuje běžný mainstream v podobě různých běžných aut. A úplně nejméně čtený jsou starý auta, co byli luxus někdy dvacet let zpět:) Nemyslím si že ve velkým měřítku celýho webu by to bylo jinak. Jasně taky by se mi tady líbilo jeden den číst o 911 964 RS, druhý si dát Lotus Elan S130 a zapít to Cristalem na zadním sedadle RR Phantom...
ale ty voe Čechy, čeština, milion magazínů... pár čtenářů
A když budeš psát o věcech jako Golf 3 GTI a tak... jako kdo ti takový auta půjčí. To je zase takový to snění nad něčím co nejde udělat.

krab
26. února 2020, 13:11
-1

A tak to je samozřejmě pravda. Kolik času mi to zabere dát dohromady nějaká stará auta a to letos tyhle věci chci jak začne sezóna dělat. Zabere to času víc. Ale chce to vynalézavost. Kolikrát koukám co někteří kolegové vytahují za zajímavá svezení z rukávu na jiných webech. Ale to víš že ne každej den, kolikrát ani ne každej tejden.

Ale jasně, upřímně buďme rádi, že to tady takhle hezky funguje, máme každej den co číst a pak mít fofr dohánět věci do práce, který nestíháš, protože si píšeš s Beastarem (který navíc neexistuje) pod článkem na autíčkáři :-D

beastar
26. února 2020, 13:21
0

Poslední odstavec tak to je jedna velká pravda. Už sem půl hodiny měl být dávno někde jinde na Proseku, protože neexsituju. A zase budu muset letět jako kretén protože Krab kterej existuje(asi) mi tady píše o v pěti vláknech na tři různý témata. A co teprve ostatní lidi okolo. Funguje to dobře relativně. Ať se raději drží redakce tady těch bavoráků a podobně, než abychom spadli do úplný prdele typu základních motorizací od Kimů.

A jako jo jde sehnat k testum i klasiky ale je to o známostech a hromadě času.... stejně jako napsat trochu rozumnej blog...

Augi
26. února 2020, 14:50
1

> krab: Kdežto tahle drahá nová auta jsou nám většině hrozně vzdálená, tak nás to nebaví ani o tom moc číst.

Přesně tak to mám já :) Ale bylo by zajímavé vědět, jak to má čtenářstvo obecně.

beastar
26. února 2020, 15:13
0

Hmm psát o supersportech a autech 2mio plus to v Čr nemá cenu moc často. Ale jako že by na Autíčkáře lezli jen lidi, co je zajímají auta za 150, 000 a víc nic. Tak tomu nevěřím a není to tak. Když sem občas pronikne informace kdo co vlastní. Je vidět že ani Porsche a tak podobně tu nejsou cizí značky:) Ba ani Jaguar není sprosté slovo... Takže psát o věcech jako X4 proč ne. Jsou lidi co to chtějí a mají na to prachy.

Augi
26. února 2020, 21:03
0

Jojo, rozhodně tu takový lidi budou, jen by byla zajímavá statistika, kolik je nás tu socek a kolik těch bohatších. Limit 150k mi přijde přísnej, medián bych čekal tak 500k. Tolik říká moje křišťálová koule :-)

krab
26. února 2020, 21:20
0

To by šlo možná zjistit nějakým dotazníkem a pak to redakce vyhodnotí v nějakým článku. Já si myslím asi jak říkáš ty. Že tady bude obecně o dost víc z tý části populace co utratí podstatně víc za auta a věci okolo nich než je typickej republikovej průměr. A je taky dost možný, že většina čtenářů se s tím autíčkářem vyvíjí. Začali možná kdysi dávno číst tady ten blogísek a měli auta za pár korun, pak přešli na miatu s první prací a dneska třeba už hledají jak rodinej wágn, tak něco zajímavějšího na víkendy. Ale kdoví jak to je :-D

beastar
26. února 2020, 11:27
1

Tak sportovní SUV samozřejmě jsou. Třeba RSQ3, Porsche Macan Turbo, nebo AR Stelvio QV. Úplně nejzajímavější je asi RR Sport SVR a jeho skoro 600 koní. Jsou to hovadiny? Podle mě jo. Stejně jako tato emková smršť. Tohle je jedno z těch SUV o která úplně popírají běžné vlastnosti téhle třídy jako x6m. Ta auta jsou na okruhu zabijácky rychlá. Požírají dvou set koňové osobáčky na trati jako obří bílý žralok takové ty mrňavé barakudy.

Tradicionalisté při tom koulí očima. Je to stejná pitominka jako speciály na Dakar ty taky s běžným offroadem souvisí tak znáčkem na kusu plastu kdesi na voze. BMW dělá furt pěkný interiéry tahle sedadla jsou top... A v rámci kategorie je to za dobrou cenu. Nejel sem s tím nikdy, ale skazka o tom že to neumí být pohodlné mě trochu děsí. U x4 to není dobře. To takový GLC 63amg umí dokonale a přitom s tím osmiválcem je ta hyperaktivní až až. Ale je taky dražší. V téhle kategorii ale už peníze většinou hrají druhé housle. Výkon a výbava nikoliv. X4m a GLC 63amg bych chtěl někdy vidět proti sobě na ringu:D

A jak Alfa tak Macan a asi i ten Mercedes jsou pro mě hezčí auta jak x4. Nelíbí se mi. Ne proto že je to SUV, ale prostě proto. Každopádně to je subjektivní věc.
-
Komentář upraven 26. 2. 2020, 11:35:56

reagovat
Viola Procházková
26. února 2020, 12:14
0

Někteří kolegové jsou toho názoru, že za tvrdost může Competition paket. "Normální" emko by tak mohlo být univerzálnější - tak jako zmiňovaná pětka. Ale těžko říct, jestli to někdy budu mít možnost ověřit...

beastar
26. února 2020, 12:17
0

To je dost pravděpodobné. Otázka je kdo z kolegů má dostatečnou probaci to posoudit. Vyzkoušet si s CP a bez ideálně nějak s rozumným odstupem. To jako asi budeme mít zrovna u X4 málokdo tu kliku.

esmo
26. února 2020, 12:19
0

U M3/M4 Competition paket výrazně ovlivnil komfort, to ze zkušenosti říct můžu. Možná tomu je tak i u těchto SUV....

Ha
Habakukk
26. února 2020, 12:22
1

Bylo by fajn začít u těch aut měřit světlou výšku a najednou bychom třeba zjistili, že takové BMW XyM je jen o 10mm vyšší než běžná Trojka a vyšší proporce jsou nahnány opticky různými lemy a lištami.

reagovat
beastar
26. února 2020, 12:38
0

Tak to přesně je. Já sem se o tom zmiňoval teď i v tom blogu o SUV. Ono je to dnes už často jen o pocitu. A bavíme se o nějakých fakt v běžném provozu sotva rozhodujících pár centimetrech. Proto jsou dneska ty auta využitelná naplno v podstatě i na okruhu jakkoliv je to bizár mezi těmi plackami prohánět něco takovýho.

Ha
Habakukk
26. února 2020, 13:01
0

Jasně tady ta X4M bude fungovat na okruhu podobně jako M4. Jako ostré SUV si vždy představím Jeep Grand Cherokee SRT na vzduchovém podvozku. Tam budu pekelná rychlost jenom v přímce.

beastar
26. února 2020, 13:10
0

Já vůbec nemůžu mluvit o tom jak funguje X4M s competionem to je spíš dotaz na Zlokočku. Nicméně GLC 63 AMG není od toho filozofií úplně daleko. A to určitě funguje stejně dobře jako ostrý céčko, možná díky váze v nějaké ostřejší pasáži malýho okruhu by byla pomalejší. Pokud by si s tím jezdil třeba ve Spa bude ti to úplně u prdele, že je to řádově o pár cm výš. Pokud na tom všchno funguje jak má dokáže to na trati zajet nesmysl. Nakonec není problém se podívat na časy.... třeba na ringu. Stejně je na tom obdobně rychlá X6M. RSQ3 je v podstatě hodně blízká i některým osobákům. Akorát je to všechno těžký tak se to dohání koněma no...

bkralik
26. února 2020, 22:57
1

Hrozný, člověk v autě prosedí měsíc v Mnichově na test-parkovišti, vyhraje si s tím aby to parkovalo pěkně automaticky rovnoměrně daleko od obrubníku a on si toho v recenzi ani nikdo nevšimne... :-D

No dobře, chápu že park-for-you asi nebude hlavní deviza Mkového BMW. Co mi ale z mé krátké spolupráce s BMW přijde jako zajímavý fakt je to, že i když mají Mkové modely základ v "obyč" modelech, tak kompletní ladění je děláno samostatnou skupinou a jinými lidmi, než u non-M modelů. I u takových prkotin jako jsou parkovací senzory. A přiznejme si, dneska dokáže samotné naladění udělat skoro i víc než to, jakou nápravu to má...

reagovat
custom1
27. února 2020, 09:56
2

Hmm, to místo focení je mi nějak povědomé... :)

reagovat
beastar
28. února 2020, 13:02
1

Jakože GENIUS LOCI ne ASI :D To je takový to inspajrd baj konkrýt....

ro
rock
28. února 2020, 12:00
2

Nezáviděníhodná šichta fotografa. Protože se evidentně snažil, při focení exteriéru su vyhrál s detaily i celky, formátem, kompozicí i efekty - a ve výsledku jsou to stejně jenom obrázky ošklivého auta...

reagovat
beastar
28. února 2020, 12:19
0

Vidíš a já si to nemyslím. Fotky 9, 16 a 33 jsou perfektní. Zbytek je řekl bych na profesionální úrovni. A třeba tyhle fotky převyšují i průměr na Autíčkáři minimálně o jednu třídu. Objekt co se fotí to je věc druhá. Mě se to auto nelíbí akorát od C sloupku dozadu jinak je to dobrý a ta barevná kombinace taky není k zahození.

ro
rock
28. února 2020, 13:39
2

Možná jsem to jenom blbě napsal. Mně se moc líbí práce fotografa, snaha a invence, kterou tomu věnoval. Měl jsem na mysli, že dokonce ani fotograf nezachránil ten fotografovaný objekt.
No a v mých očích je teda X4 hrůza ze všech stran.



Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Buick Skylark GS 1972
Buick Skylark GS

1972 rok výroby
250 koní výkon
5 700 ccm objem

Ford Mustang V8 289 CUI, automat 1966
Ford Mustang V8 289 CUI, automat

1966 rok výroby
220 koní výkon
4 700 ccm objem

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem