Mnichovská automobilka BMW dělá kombíky už nějaký ten pátek, ale příliš dlouho se jim vyhýbala divize M. Pokud jste v minulosti chtěli rychlý kombík, měli jste vlastně jen dvě možnosti. Divize M svou “ozdravnou” kúrou poctila pouze řadu 5 v generacích E34 (891 ks) a E61 (1025 ks), tedy nijak početná čísla ani nabídka. Druhou možností bylo zajít do Alpiny, kde se kombíků nebáli, ale tam si hrají s auty pro úplně jinou sortu lidí než vozy od M. Řada 3 tak do teď neměla svůj vlastní zákus do historie s ostrými kombíčky (prototyp E46 nyní taktně vynecháme). Jenže dnes doba přeje snad všemu drahému s potenciálem sběratelství, a tak tu před námi dnes stojí M3 Touring.
Pojďme si to říct hned na začátek – takhle, jak je vidět na fotkách, opravdu z fabriky nechodí. Za tu spoustu karbonu, kterým je testované auto vybaveno, vděčí příslušenství z dílen M Performance, kompletní ceník příslušenství naleznete v galerii. Za mě je to už příliš agresivní, myslím si, že “běžná” M3 Touring už vypadá rychle až až, ale to je čistě můj subjektivní pohled. Jako celek na mě ale tento kombíček opravdu působí dobře, aktuální generace trojky mě baví už od představení. Hlavně zadní partie mi přijdou nádherné, zde oproti běžné trojce řádně rozšířené, se čtyřmi výfuky…to můžu, tohle by mi domů fakt smělo. Na přední část jsem si již taky zvykl, ony bobří zuby zde sice schová nádherná barva BMW Individual Citrin Black (pozor, fakt to není jen nudná černá, na světle se krásně probarví do hněda!), ale stejně si na ně člověk už za ten čas docela zvykl a nakonec mě docela i baví.
Po otevření dveří mnoho lidí trochu vyděsí sedačky. Sakra, dyť to je rodinný kombík, proč na mě kouká tolik karbonu? A k čemu je tam ten karbonový výrůstek? A jo, dám jim za pravdu – moje specka by taková taky nebyla, ale k tomu se dostaneme. Na druhou stranu, pokud si M3 kupujete skutečně na blbnutí na okruhu, tyhle sedačky si rozhodně zaškrtněte. Musíte je opravdu zažít, abyste pochopili, jak skvělé jsou. Jasně, vylézt z nich vyžaduje trochu akrobacie, ale jinak jsou perfektní. Cenovka (dle konfigurátoru 135 486,-) sice trochu vyděsí, ale snad žádná skořepina nenabídne vyhřívání, nafukovací bočnice a nastavitelnost ve více směrech, a ještě k tomu jsou i pohodlné, aspoň pro mě. Je to snad poprvé, co jsem si sedačku nepoložil úplně nejníž, abych dosáhl příjemné pozice za volantem. Ta je tady totiž naprosto perfektní! Potěší také dostatek prostoru i na zadních sedačkách, takže můžete ukázat launch control či efektní powerslide svým kamarádům, a samozřejmě i kufr, do kterého dáte bez problémů sekačku či skříň ze žlutomodrého řetězce s nábytkem.
Potěší také vysoká kvalita zpracování interiéru. Skoro všude najdete pěkné materiály, veškeré tlačítka působí bytelně. Největší radost mi ale dělala tlačítka a otevírání dveří z pěkného hliníku, které působí velmi prémiově a je radost je používat. Přední okna jsou dokonce dvojitá, možná trochu zbytečně, neboť od zadních dveří a nápravy je slyšet až až – odhlučnění tak celkově není úplně nejlepší. Když jsem si M3 odvážel, měl jsem dokonce pocit, že zadní dveře nejsou dovřené, jak moc dovnitř proniká hluk. Je to samozřejmě docela dobrý prvek pasivní bezpečnosti a auto vás více vtáhne do děje, ale přeci jen jsem čekal trochu více od auta za tolik peněz.
O aktuálním iDrive již bylo napsáno mnoho, tak se mu tolik věnovat nebudu a odkážu vás na Davidův test M340d. Já se ho tedy sice bál hodně, na první pohled nevypadá úplně jednoduše, ale po týdnu soužití mi přišel vlastně docela fajn. Je přehledný, na domácí stránce najdete snad vše potřebné, a co nenajdete, bude v menu aplikací. Třeba Davidův oblíbený Drift Analyser, který úplně hodnotit nebudu, protože se musí vždycky zapínat zvlášť a na to jsem moc líný. A taky nechci platit gumy. Nebo hodně peněz za rozšvihanou M3. Jediné, na co si trochu postěžuju, je zapínání výhřevu sedaček přes menu klimatizace, a trochu zvláštní fungování klimy, která někdy chladila až až, a někdy snad nechladila vůbec – na to pomohlo nastavení nižší teploty (duh), ale můj zvyk nastavit klimu na 22 stupňů a už na to nesahat se zde praktikovat moc nedá. Konektivita s mobilem by taky mohla být lepší, najdete zde sice jak standardní USB, tak USB-C, ale CarPlay běhá snad pořád bezdrátově, takže kabel je vysloveně jen k nabíjení, a tak se mi párkrát stalo, že jsem hudbu sice slyšel, ale CarPlay se na displej nepromítalo a někdy se nespojilo vůbec. Drobnosti, ale zamrzí to.
To nejzásadnější ale stejně je, jak M3 jezdí. Zapomenete na nějaké slabší odhlučnění nebo zlobící CarPlay, protože na takové blbosti stejně nebudete mít čas. M3 je prostě střela. Řadový šestiválec S58 se dvěma turby funguje naprosto neuvěřitelně. Od 3000 otáček se nafoukne turbo a už jen zběsile letí až k omezovači, kde jej převodovka, pokud je v manuálním režimu, nechá i podržet. A nebo pádly zavelíte pro další kvalt, a nastává to znova. Tohle že je motor zkroušený emisemi? Těch 510 koní tu prostě je a ani chvilku nemáte pocit, že potřebujete víc, je až neuvěřitelné, jak jednoduše se dá na okresce předjíždět okolní provoz. Tohle není auto, to je teleport – rovinky mezi zatáčkama prostě pohltí tak neuvěřitelně rychle. A to jak zní, to je prostě klasický šestiválcový bavorák! Umí samozřejmě i trochu toho dnes tak oblíbeného brapapa, ale jinak to venku zní jako klasická mnichovská šestka.
Nojo, 510 koní. Ale jak to přenést na silnici, aniž by pořád hořely zadní gumy? M3 tak disponuje chytrou čtyřkolkou, přepínatelnou v několika režimech. Systém tak v případě 4WD pouští výkon na kola tak, aby to bylo hlavně rychlé a efektivní, za to v režimu 4WD Sport dává přednost hlavně zadní nápravě, která umí i elegantně vybočit, a vyděsit tak nejednoho spolujezdce (zdravím svou drahou maminku, která pak chtěla jít radši pěšky). No, ale když vypnete stabilizaci a necháte pracovat jen zadní nápravu…najednou máte pod zadkem 510 koní a zadohnaný kombíček. Který se umí hezky rozevlát, ale přitom se dá krásně ovládat a nechce vás kousat. Jen si tak hezky vzadu odhrábne a odpálí vás k další zatáčce. Oproti Davidovo M2 jsem měl pocit, že M3 se fakt chce kamarádit, chce si hrát, ale přitom se nesnaží řidiče vyškolit. Prostě to je kamarádské auto. Dokud není a vy máte plné ruce práce to stádo koní nějak uklidnit.
Jeník o odcházející M5 napsal, že to je symetrické auto – plynový a brzdový pedál mají stejný účinek. V tomto ohledu však M3 moc symetrická není – ten kombíček brzdí. Jakože fakt hodně dobře brzdí. Brzdí to mnohem brutálněji, než to jede. S Hamsterem jsme vyrazili na nejmenovaný drag strip u Prahy vyzkoušet launch control. S Honzíkem za volantem M3 vyrazila kupředu tak moc, že mi vajca zaplula někam do těla, a zpět se vrátila až při sešlápnutí brzdového pedálu při rychlosti začínající dvojkou. Brzdný účinek M3 s karbon keramickými brzdami je ale tak silný, že jsem se doslova pověsil do pásu a při zastavení jsem měl potřebu vystoupit a nadýchat se vzduchu. Kombíček vážící necelé dvě tuny prostě i ve dvou kilech skoro zaflekuje na místě a zastaví. Samozřejmě tu váhu na brzdách cítíte, ale rozhodně ne tak moc, jako v té výše zmiňované M2.
To, že to jede, to je ale tak nějak očekávatelné. Že to brzdí tak dobře, to je taky celkem předpokládatelné a pochopitelné. Ale z podvozku jsem byl doslova překvapený. M3 Touring běžně obouvá 19” kola vepředu a 20” vzadu, jenže testovaný kousek má 20” a 21” kola od M Performance, která se už opravdu tváří, že guma je na nich jen nakreslená. Ale podvozek kombíčku je nastavený prostě parádně a umí si poradit i s takovými koly. Nebudu nikomu tvrdit, že na kostkách nic necítíte, samozřejmě že jo, ale kvůli karbonovému nástavci předního nárazníku stejně na takové cestě zpomalíte. M3 prostě funguje i v denním režimu tak, že z vás nevytřese duši. Ano, víte o každé nerovnosti, ale není to tak nepříjemné, jak bych očekával. Každý, kdo se svezl, nakonec byl překvapený úplně stejně jako já. A přitom stačí zajet na oblíbenou okresku a zase pokoříte tu zatáčku o něco rychleji než předtím. Auto se ani v komfortním režimu podvozku nenaklání a díky parádním sedačkám po interiéru nelítáte a nemáte pocit, že jedete nějak moc přes čáru – dokud se teda nepodíváte na rychloměr. Snad jen tu nákupní tašku si v kufru zahákněte o háček…
Závěr
BMW nám naservírovalo sen každého autíčkáře. Kombík, který odveze čtyři lidi pohodlně na dovolenou, jde s ním jezdit každý den i po rozbité Praze, a o víkendu změní svou tvář na bestii, která umí jezdit bokem na vyžádání, nebo seká setinky na okruhu. Takhle vypadá auto, které chcete mít jako jediné – prostě zvládá naprosto všechno, co před něj postavíte. Na rovinu, mít ty peníze, co za tuhle takřka perfektní věc BMW chce, neváhal bych. V krásné zelené Isle of Man Green, s hnědým interiérem…jen škoda, že ty karbonové sedačky bych tím pádem musel vynechat, ve “standardních” přijdete o tak nízký posez. No, ještě že to nemusím řešit…
Za krásné fotky děkuji Radkovi Kukušovi! Jeho tvorbu najdete na instagramovém profilu @radek_kukush
Technické údaje:
Motor: dvakrát přeplňovaný zážehový šestiválec S58 2998 cm3
Nejvyšší výkon: 375 kW (510 k) @ 5510 min-1
Nejvyšší točivý moment: 650 Nm @ 2750 – 5500 min-1
Pohotovostní hmotnost: 1940 kg
Převodovka: osmistupňová automatická ZF
Maximální rychlost: 250 km/h
Zrychlení 0-100km/h: 3,6 s
Spotřeba WLTP / v testu: 10,4 l/100 km / 14,8 l/100 km
Cena od: 2 626 000 Kč
Cena testovaného vozu: 3 434 396 Kč + 613 006 Kč (doplňky M Performance včetně sady kol)
24. září 2023, 20:41
1
Mám k tomu jen dvě poznámky. Jednu k autu, druhou k recenzi - auto nutne potrebuju ! Nutne…. A nesnáším slovo “kombíček” zvlášť pro auto co vypadá jako rodinej vůz Bruce Wayna.
24. září 2023, 22:53
0
To ze m3 je konecne kombi je skvele. Len ako tak pozeram na parametre tak vlastne to je skoro moderny ekvivalent M5 e60 touring :) Takze cakame na m2 touring? :)
btw da sa na "budikoch" navolit nejaka konzervativna grafika?
25. září 2023, 10:04
0
Nedá, iDrive 8 má vždy len formu tých zalomených čiar, štandardne v ne-M modeloch dokonca bez otáčkomera (dá sa zapnúť niekde v hĺbke menu, inak ukazuje ako v EV len mieru zatlačenia plynového pedálu) a všetky štýly sú tak nejak úplne rovnaké. V tomto má Mercedes rozhodne navrch. Tie témy sa od seba reálne odlišujú a nefixujú sa na módy pre celé auto.
25. září 2023, 10:38
0
bez otáčkomera??? WTF
26. září 2023, 00:07
-1
K cemu presne je u nesportovniho automatu otackomer? To je uplne irelevantni udaj pro naprostou vetsinu uzivatelu.
26. září 2023, 09:05
0
tazke ne-M bmw uz nemaju ani moznost manualneho radenia pri automatoch? to sa mi fakt nezda
25. září 2023, 07:52
-11
To platí pro drtivou většinu aut, že brzdí výrazně lépe než zrychlují. Když člověk třeba ve 100 km/h dupne na brzdu, sepne se ABS a člověk zpomaluje až do nuly na hraně adheze pneumatik. Zato na to, aby auto umělo například opět až do těch 100 km/h zrychlovat na hraně adheze, tak už musí být sakra výkonné.
25. září 2023, 11:04
9
..
25. září 2023, 11:16
-7
No právě. A proto je trochu zvláštní to v testu auta vypichovat a ještě to dávat do nadpisu. Vypíchnutí zaslouží právě to "symetrické" auto.
25. září 2023, 11:25
1
MBMB: tak na mě mnohem víc než brutální zrychlení a rychlost u tohohle auta prostě zapůsobily brzdy, které prostě auto zabrzdí takřka ihned na místě. Ano, většina aut je asymetrických v tomto smyslu, ale upřímně jsem ještě takhle brutálně brzdící auto nezažil.
25. září 2023, 12:10
-4
Ano, chápu. Na druhou stranu, to je stejně primárně otázka pneumatik. Proto jsem to tak rozepsal, protože prakticky každé moderní auto má dostatečně silné brzdy na to, aby zablokovalo kola, a tedy aktivovalo ABS i na suchém asfaltu. A víc už brzdit nejde, i kdybych měl sebevýkonnější brzdy. Dimenzování brzd je pak hlavně o tom, abych je uchladil a mohl takhle brzdit pořád dokola například při jízdě na okruhu.
Je to silné sportovní auto, na které přirozeně dávají adekvátní pneumatiky s něco jako o 20 % vyšším koeficientem tření než běžné pneumatiky, a pak to holt i silněji brzdí.
25. září 2023, 15:33
9
Vím, že je to zbytecny, protoze sef na slajdu 53 rikal neco jineho, ale neni to ciste jen o "primárně otázka pneumatik. ... prakticky každé moderní auto má dostatečně silné brzdy na to, aby zablokovalo kola, ...A víc už brzdit nejde, i kdybych měl sebevýkonnější brzdy."
Právě že jde, protože ta lepší auta mají mechanický grip (bo kinematika náprav a rozložení hmotnosti) a nemění extrémně těžiště při prudkém brždění (jako klasický VW produkt, který padne na čumák)... ve výsledku když zašlápnu takové lepší auto ve 150ti, přimáčkne se celé k zemi... a zpomaluje... podstatně lépe než ta krabice s ingotem před přední nápravou, která ryje asfalt spodkem nárazníku, zatímco zadní kola hlídají možná tak směrovou stabilitu...
Když vezmu dvě hmotnostně stejná auta a dám jim totožné pneu, neznamená to, že budou i stejně zpomalovat...
25. září 2023, 17:25
-5
Samozřejmě že ne. Proto píšu, že primárně a ne pouze. Těch jednotlivých vlivů je spousta, ale pneumatiky udělají mezi dvěma jinak podobnými moderními auty ten největší rozdíl a ten dojem, že to brzdí fakt dobře.
25. září 2023, 21:14
5
Az jsem si musel zkontrolovat, jestli jsem na novinkach nebo autickarovi :-(
26. září 2023, 02:39
1
MBMB: sorry, tohle bylo na docela slítanejch Advan Sportech (tedy ne úplně nějaký ultrasuprčupr slicky ale docela normální gumy, až bych možná řekl podhodnocený pro tohle auto) a stejně to brzdilo jako kdyby to narazilo do zdi. Streetpro má pravdu.
26. září 2023, 08:05
-3
Jestli jsem to správně dohledal, tak tam dávají model V107. Což samozřejmě nejsou slicky, to jsem nikdy nenapsal, ale je to pořád nejvyšší typ pneumatiky, co si člověk může dát na normální auto a používat je i na mokru, cokoliv dál už začíná být na mokru problém. Zároveň to není jen o modelu, ale i o šířce. StreetPro má pochopitelně pravdu v tom, že to není jen o pneumatikách, ale taky jsem nikde nepsal opak.
Každopádně bez nějakého testu měření brzdné dráhy a prohazování pneumatik za stejných podmínek to stejně nerozřešíme. Nicméně testů pneumatik je plný internet a každý si může udělat představu, jak velký rozdíl to dělá na stejném autě. Holt to pocitově brzdilo dobře, chápu. Jak jsem napsal, jen mi přišla krkolomná ta formulace s asymetrií, která se dostala i do nadpisu, jako kdyby to bylo něco zvláštního, když taková jsou téměř všechna auta.
26. září 2023, 09:16
1
Jinak to z mé strany měla být jen poznámka na okraj, nic vážného/osobního. To, že někteří mají dlouhodobě tendenci se se mnou obzvlášť dohadovat a snažit se mě na něčem utřít, tomu vláknu dalo poněkud ostřejší tón. Ale jinak diskuze, jestli větší rozdíl v brzdné dráze udělají rozdíly mezi různými moderními auty, nebo pneumatiky, mi obecně přijde dost zajímavá. Ale jak jsem napsal, na to jsou potřeba data, na pocitech se to moc zakládat nedá.
26. září 2023, 16:30
0
A co se tedy těch dat týče, dal jsem si chvíli na Car and Driver, kde u každého testovaného auta měří mimo jiné i brzdnou dráhu z 70 mph a uvádí, na jakých pneumatikách.
Většinu výkonnějších BMW tam mají na Pirelli P Zero PZ4, tedy podobná UHP pneumatika jako ta Advan Sport V107. Občas tam nějaký údaj lehce ustřelí oproti očekávání, nevím, jak moc si dokážou ohlídat například teplotu, vítr či tlak pneumatik při každém měření, ale pro představu u těchto aut pro tento stejný model pneumatiky (ale jiné rozměry):
BMW X7 M60i: 155 ft
BMW X5 45e: 156 ft
BMW XM: 153 ft
BMW M3 competition: 153 ft
Tesla Y Performance: 154 ft
Audi RS7 Sportback: 151 ft
Nějaká obyčejnější BMW na obyčejnějších pneu:
BMW 330i (Bridgestone Turanza T005): 165 ft
BMW X1 28i (Continental EcoContact 6Q): 167 ft
BMW 2 GranCoupe (Bridgestone Turanza LS100): 176 ft
A z druhého konce:
BMW M3 CS (Michelin Pilot Sport Cup 2): 146 ft
Jinými slovy, na krabici jako X5 PHEV naměřili v zásadě to samé jako na M3, když jsou osazené tím samým modelem pneumatiky (ale šířkou přizpůsobenou hmotnosti). A to, co evidentně dělá znatelný rozdíl v rámci takhle převážně jedné značky, jsou právě pneumatiky. Odtud můj výrok, že je to primárně o pneumatikách.
U některých aut tam mají více variant i na různých pneumatikách, tak přidávám všechny odkazy (údaje úplně dole v tabulce), kdo by si to chtěl projít/ověřit.
https://www.caranddriver.com/bmw/x7
https://www.caranddriver.com/bmw/x5-2023
https://www.caranddriver.com/bmw/xm-2023
https://www.caranddriver.com/bmw/m3
https://www.caranddriver.com/tesla/model-y
https://www.caranddriver.com/bmw/2-series-gran-coupe
https://www.caranddriver.com/audi/rs7
https://www.caranddriver.com/bmw/3-series
https://www.caranddriver.com/bmw/x1
https://www.caranddriver.com/bmw/2-series-gran-coupe
26. září 2023, 20:29
0
Celkom by ma zaujimalo ci by podobne cisla (pomerovo) vychadzali aj pri brzdeni s vyssich rychlosti, povedzme z takych 160kmh. Dalsou kapitolou by samozrejme bolo opakovane brzdenie.
26. září 2023, 21:27
-1
Už jenom napsat to je podobná pneumatika. To zavání nesmyslností celého toho snažení vyargumentovat tu zkratku na začátku. Šířka přizpůsobená hmotnosti je co? Jediné s čím se dá souhlasit že to je i o pneumatikách a to i v rámci jednoho modelu. Dokonce v rámci jedné motorizace a modelu.
26. září 2023, 21:35
-3
Car and driver začal měřit i 100 mph, tedy těch zmiňovaných 160 km/h. Ale teprve nedávno a jen u sportovních aut. Třeba u té M3 už to tam je. Možná jsou ještě nějaké lepší zdroje, ale já znám toto.
Pokud by brzdění pobíhalo s konstantním (negativním) zrychlením, což přibližně platí, tak by se brzdná dráha prodloužila s druhou mocninou poměru rychlostí. Tj. 100 mph by mělo vést k (100/70)^2 = 2.04 krát delší brzdné dráze než 70 mph. Reálně to tak úplně není, protože z té vyšší rychlosti na začátku brzdí znatelně navíc i odpor vzduchu a pokud má auto nějaký přítlak, tak je to o to lepší. Naopak u auta generujícího vztlak se to bude zhoršovat a některým autům podle všeho mohou už v rámci tohoto jednoho brzdění ze 100 mph začít brzdy ke konci vadnout.
To vadnutí je opravdu téma samo o sobě a v tom spočívá ten hlavní rozdíl mezi brzdami a auty. Na C/D mají k tomu článek už z roku 2008 (https://www.caranddriver.com/features/a15143696/the-power-to-stop/), ale dá se k tomu vygooglit víc. Nevím o tom, že by to někdo nějak průběžně měřil u nových aut.
Jinak pro zajímavost, auto s nejkratší naměřenou brzdnou drahou z 70 mph by u nich měl být Cayman GT4 RS na Pilot Sport Cup 2 R, což už jsou opravdu ty semi-slicky. Jen 132 ft.
27. září 2023, 09:19
0
Většina sportovních aut má ve 160 v lepším případě 0 vztlak, natož nějaký extra přítlak... spíš by se dalo bavit o aero vyváženosti, kdy zadní křídlo/spoiler by teoreticky mohlo při prvotním prošlápnutí brzdy držet auto delší dobu vodorovně než bez "aero doplňků"...
Test pro chytré čtenáře - když to ve 160 zašlápne při testu naplno, za jak dlouho spadne rychlost pod 70 km/hod (bráno jako hranice, pod kterou aero nehraje roli... reálně je zanedbatelná na okruhu pod 90 km/hod u sport auta)? 1s?
Prostě větší vliv má nastavení ABS/stabilizace a kinematika náprav/podvozku... třeba na pre-historické Bmw e36 coupe jsem měl možnost vyzkoušet chování na stejných kolech/pneu obyč model s malýma brzdama a sériovým ABS a M3 3,0 s jinou geo a sw ABS (plus větší průměr kotoučů)...
ta sériová 328i samo brzdí jak popisuje kolega MB - ABS kope, takže by jeden řekl, že to lépe nejde... ta M3 se přilepí podstatně lépe a navíc zjevně více "flekuje" (jinak nastavený treshold v cyklu čidlo-ventil v jednotce).
27. září 2023, 11:39
-3
Ano, na ABS samozřejmě záleží také, ty starší systémy neuměly tak dobře držet pneumatiku na limitu adheze, což je ten základní předpoklad. Mimo jiné i proto se snažím vždy zdůraznit, že se bavím v rámci moderních aut, kde jsou věci tohoto typu srovnatelné. A tedy když člověk jeden týden testuje Octavii IV a další týden M3, tak ta M3 jednorázově zabrzdí lépe primárně proto, že na ní obvykle budou výrazně přilnavější sportovní a navíc širší pneumatiky. To udělá ten rozdíl a ne to, že tam jsou obří keramické kotouče a já nevím co ještě, jak si spousta lidí myslí.
Jak jsem napsal, pak člověk cítí o 10 nebo i o 20 % větší "géčka", než na co je zvyklý, což je znát. Na nějaké exaktní posouzení, o kolik lepší to je, by to samozřejmě člověk musel změřit.
27. září 2023, 13:20
1
Jo, stačí si sednout do Okty IV a říct si, že je v tom o "10 nebo i o 20 % menší "géčko" jak v M3...
Trochu se to zvrhává v debatu - kdyby měl medvěd ploutve, přepral by žraloka? :-)
27. září 2023, 19:50
0
Az nebude o cem psat, mohla by si redakce koupit neco od prof. Vlka a delat nam tady osvetu :-)
27. září 2023, 22:29
1
Aneb jak udělat z debaty pod testem sportovního auta totální balast. A ještě to tu zasrat kopou dojmů a rádoby vybroušených argumentů. Ano pane profesore všechna auta brzdí stejně a Kolumbus připluje vodovodem. Každopádně se to musí změřit:D
25. září 2023, 08:40
2
Škoda že většina fotek obsahuje barevný filtr a nevystihnou tak tu individual barvu, která nemá být černá :-D
Jinak jo, M3 v kombi je určitě perfektní do-it-all auto, pokud máš místo jen na jeden vůz (bez těch komických skořepin teda) :-)
25. září 2023, 11:22
0
Ona moc dobře vyfotit nejde, je to vidět jen pod studeným ostrým světlem pomalu… fotky žádný barevný filtr dle fotografa nemají :)
25. září 2023, 15:46
0
jj, jednou jsem takto "elakujoval" nad Pyrite brown, která na foto vypadá celkem normoš, ale umytá na slunci je porno... i relativně obyc Carbon black, která se mění na modrofialovou... nebo Ruby black, která se mění do červenohnědofialové :-)
26. září 2023, 17:29
1
Fotky nemají filtr. Jen jsou prostě upravené v lightroomu nebo v něčem takovém. Na tom fakt není nic divného. Vyfotit některé dnešní laky dobře chce dobré světelné podmínky a ideálně čisté auto. Což při běžném testování koncem Léta není úplně možné.
27. září 2023, 08:07
0
Tož já "filtrem" nazývám jakoukoliv dodatečnou úpravu. Nicméně, chtěl jsem hlavně podotknout to, že na žádné z fotek není snaha o to ukázat pravou povahu barvy, když už se tomu autor v textu vysloveně věnuje :-)
27. září 2023, 22:31
1
To souhlasím s povahou barvy atd. Filtr no já fotograf nejsem ale fotografům to neříkej že to je pro tebe filtr. Je to část jejich práce ta úprava. A stativem to bolí...
25. září 2023, 15:55
2
Alfa vyběhala pro Giuliu výjimku; RZ se umisťuje na stranu, aby vynikla maska chladiče.
U BMW je člověk holt rád, že RZ tu masku chladiče nějak upozadí :-/
25. září 2023, 17:38
2
Vždycky, když to někde vidím, mám dojem hluboké rozšklebené rány, co se někdo pokusil přelepit malou náplastí.
25. září 2023, 20:03
0
Byt bych mel se tremi miliony velke dilema, nejspis by vyhrala Alpina B3.
25. září 2023, 20:49
0
To docela koukám, že tam hučí od zadních dveří. Pak ty jednopístky vzadu, taky nevypadají moc hodnotně i když to má CC brzdy. Trochu na tom šetří ... Ale určitě to bude raketa, asi to nebude moc horší než takový nissan gtr :)
25. září 2023, 21:19
3
Jako hezký je, ale při každém testu aktuálního rodinného überauta si říkám, že pro zábavu na běžné silnici a venkoncem i každodenní použití by bylo lepší mít o 150 koní a 300 kilo méně. Zvlášť u BMW - těžkotonážní rakety s drtivým zrychlením v přímce byla vždy spíše doména Mercedesu (tím nechci říct, źe pochybuju o schopnosti aktuálního M3 zatáčet, ale 2 tuny???).
26. září 2023, 17:30
1
Mercedesu a Audi...