načítám data...

Autíčkářův Trackday ve Vysokém Mýtě - Report

Sluníčko svítilo, burgery syčely na grilu a benzín (a občas i nějaký ten nárazník) se pálil. Tak to máme rádi.

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

V neděli 16. září se na autodromu ve Vysokém Mýtě konal tradiční Autíčkářův Trackday. Už od brzkých ranních hodin se po okruhu proháněla pestrá směsice aut. Nechyběla smečka malých roadsterů, rodinné dostavníky s nečekaným potenciálem, závodní speciály, ale ani auta zralá na veteránskou testaci. Na závodní dráze se odehrávalo množství dramatických momentů, ať už to byl napínavý závod mezi Nissanem Juke s variátorovou převodovkou a Renaultem Captur s 0,9 litrovým tříválcem, nebo pohled na Saxo uhánějící po trati s hořícím nárazníkem. 

Nebyl by to správný Autíčkářův Trackday, kdyby kolem poledne neobsadily trať oprýskané a punkové vehikly za pár kaček. Tentokrát ale závodilo jen pět posádek z původních sedmi dorazivších. Sobotního Plechcupu se bohužel nedožily hned dva přistavené speciály. Rozvodový řemen šedivého Civicu nezvládl tempo při jedné ze zkušebních jízd a výsledkem byl potkaný motor. Smůlu měli i vítězové minulého kola soutěže. Na jejich Zombie-Micře nejprve praskla poloosa. Normální smrtelník by pravděpodobně považoval závod za ztracený, ale klukům se povedlo kdesi sehnat svářečku a v rekordním čase ji zase svařit. Po opravě se ale ukázalo, že kromě poloosy bohužel nevydržel ani homokinetický kloub. Na opravu již nebyl čas a kluci museli ze závodu odstoupit. I tak jim ale za svářecí úsilí patří náš obdiv.

Na startu se tak seřadilo pouze pět vozů. Dieselově znějící BMW E36 sedan (s benzínovým motorem), Toyota MR2, nejlevnější ze závodících aut, která se nám představila v samostatném článku,  exotické Mistubishi FTO se sklonem k přehřívání, překvapivě zachovalá Primera a samozřejmě nechyběla ani matně černá Mazda 323F. Stylové poháry za první tři místa si tentokrát odnesli Robin Polden a Láďa Ženíšek s MR2 a Vojta Nekvapil sedlající FTO. Vítězům gratulujeme a těšíme se na další závod série. 

Kromě pestré palety vozidel na zemi dosahoval úctyhodných rychlostí i dron, vznášející se nad vozovkou. Několik záběrů z něj si můžete prohlédnout na videu níže. 

Děkujeme všem, kteří do Vysokého Mýta v sobotu dorazili za ukázněnost (kromě sveřepých borců, kteří přecházení tratě plné aut na limitu považovali za zcela normální věc – pozn. AF) a bezproblémový průběh celé akce. Těšíme se s Vámi v dalším roce na viděnou.

 

Jak to viděl Matěj

Nemůžu si pomoct, ale já mám ty naše okruhové dny prostě rád. Jeden se potká s fajn lidmi, většinou se všechno nese v pohodové atmosféře, řidiči se baví, diváci se cpou a popíjí kafe, zkrátka krása. Na letošní poslední jsem se obzvlášť těšil. Nový Focus sliboval pohodovou cestu do Mýta a zpět, na místě měla být také nová M5, kterou jsem plánoval protáhnout po okolních silničkách a vůbec jsme se s ostatními dlouho neviděli, bylo mnoho důvodů, proč vyrazit. 

To, že jsem se ráno zdržel, protože jedna flekatá mia..no, tamta, trochu zlobila, mi náladu nepokazilo. Přijel jsem, už se jezdilo. Takže snídaně na kufru M5, kafe, další kafe, cigárko, podívat se co kde můžu (a s radostí zjistit, že nemusím) udělat a už jsem sháněl naši nejvyšší, abych ji okradl o klíče od bílého taxíku s výkonem Ferrari Enzo. Řeknu vám… ne, počkat, neřeknu, počkejte si na test. Snad jen prozradím, že po 20 minutách v útrobách bestie jsem vystoupil tak rozklepaný, že jsem si cigaretu zapaloval asi našestkrát. 

Celý den se jezdilo moc hezky i přes maličké zádrhele se všechno odehrávalo v snad až moc klidném duchu. Připomínalo to takové pěkné letní odpoledne někde u vody. Jako by tomu snad něco chybělo, nějaký rušivý element, no nic, bylo to fakt hezké. I ten PlechCup, i přes neustálé výpadky a znovuzrození a následné opětovné výpadky Micry jsme zvládli hezky. To, že ani ta zvláštní E36 neumřela, to byl zázrak. 

Moje vrcholné okamžiky dne jsou však, poněkud neobvykle, spojeny s auty. Zaprvé, dostal jsem možnost povozit se s BMW 130i mého dobrého kamaráda Jakuba (díky Kubo!) a musel jen konstatovat, že je to zlatíčko hodňoučké mazlivé, no prostě krása. O něco překvapivější však bylo zalíbení, které jsem našel v Kubajzově plechcupové 323f. To je teda stroj. Letí to jak vzteklé, do přetáčivosti se to ani nijak zvlášť nutit nemusí, a co na tom, že tomu v zatáčce drhnou kola a navíc to hrabe těma špatnýma. Bylo to skvělé a vůbec ne pomalé. Za volant jsem se vracel několikrát a pokaždé odcházel s rohlíkem na ksichtě. 

Největší radost mi však udělali naši přátelé se swapnutou RX7 FD. Nikdy jsem neměl odvahu si říct o svezení, až tento den to nějak přišlo. Nelitoval jsem. Zamiloval jsem se hned. Jestliže je M5 drtivě rychlá, snad až děsivě, tohle je ještě jinde. To auto je surové. Strašidelné. Hezky funguje a zároveň je úplně omračující. Zvuková stránka se nedá pochopit, dokud nesednete dovnitř, protože zvenčí zní auto celkem tiše. Pak také pochopíte, že to auto nezrychluje, ale motor s ním prostě za ohlušujícího nasraného burácení rve kupředu. Způsob jakým ta věc akceleruje z driftu snad i přebíjí, jak hezky to zatáčí. Nic tak intenzivního jsem v autě nikdy nezažil a jediné, co jsem dokázal, bylo se smát. Pořád. Bohužel na něco takového ještě řidičsky nemám, ačkoli bych někdy moc rád.

Na závěr bych chtěl poděkovat všem, kteří se našich trackdayů pravidelně i jen tak občas. Vaší přízně si moc vážíme. Zároveň chci poděkovat mým kolegům z redakce, se kterými tyhle akce chystáme! Tak zas příště!

 

Adamův pracovní den

Tradičně se Autíčkářova Trackdaye zůčastňuji spíše jako organizátor, který přišel vlastně pracovat, než jako nadšenec. Přesto jsem byl moc rád, že se mi i tentorkáte podařilo vloudit se alespoň na spolujezdcovu sedačku. Mazdou RX-7 se swapem, ale i modrou s původním rotačním motorem jsem se nechal povozit už na jaře a tak jsem tentokráte dělal oči na Vojtu a jeho FTO. “Nooo klíčky jsou v autě tak se projeď a nerozbij to.” Zněla odpověď. Ale kdepak, za volantem cizích aut jsem příliš nervózní. Zato náš osvědčený časoměřič nebyl nervózní ani trochu. “Tak já tě svezu” ucedil koutkem pusy a už startoval černou placku zdálky připomínající Aston Martin DB7. Seděl jsem na místě, kde bych čekal volant a zoufale hledal cokoliv, čeho bych se držel. Ta věc letí jak raketa! Tohle že je auto za 15 Palackých? “Tady je lepší to vzít přes obrubák, trochu se to sice zavrtí ale přistaneš do brzdnýho bodu před ostrou pravou.” Nonšalatně ucedí řidič a FTO s rázným poskočením přeletí obrubák. Přísahal bych, že jsem chvilku jeli po dvou kolech ale to už vysím v pásech na brzdách. Po pár pekelných kolečkách nám teploměr oleje naznašuje, že bychom se měli takticky ztáhnout z tratě.

Jak vidíte, Trackday si můžete užít, i když se vlastně zdráháte řídit na okruhu. Na příště snad už oživím i vlastní povoz a na trať se podívám z poza volantu Pumy, či jiného pekelného křápu. Proč to vlastně píšu? Nojo, vlastně, chtěl jsem do té bajky nacpat poučení: Nebojte se požádat o svezení. 99% řidičů bude polichocena a ochotně svezou vaši maličkost/manželku/potomstvo.

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

BubaaCZek
30. září 2018, 11:21
1

Ta videa z dronu jsou super. Dik za ne!

reagovat
BigBen
03. října 2018, 16:20
0

Ty brzdy s kouřem od pneumatik to je přes ručku nebo ti tak brzděj zadní kola? :-)

BubaaCZek
04. října 2018, 08:53
0

Brzdit z kila jen pres rucku na to jsem malo blazen :)
Tak to brzdilo, protoze nebyl idealne nastaveny regulator brzdne sily. Byl to jeden z ukolu na ten trackday, nastavit ten reduktor spravne (nikdy jsem to v aute nemel). Jeste jsem to pak trochu utahl, a presunul vic brzdneho ucinku dopredu resp. ubral na zadku. Pak uz to tam tak neflokovalo.

BigBen
04. října 2018, 21:13
0

Já jsem si právě říkal jestli jsi takovej drsňák :-)

beastar
30. září 2018, 12:25
2

323f Gt2 BlackEdition joo to je kára snů. Až budu velkej tak si něco takovýho koupím. Do ty doby ... Kubo závidím;)

Ba ne. Kluci máte to čím dál hezčí. Jestli je Autíčkář něčím unikátní a dobrý. Jsou to tyhle TD. To Garáž ani ze Seznamem za zadkem nemá:))

reagovat
M P
30. září 2018, 13:08
0

By ses tím měl svézt. Já na to koukal přes prsty, pak jsem se svezl, rozdráždil to bokem, a jak jsem se bavil!

beastar
30. září 2018, 16:16
0

Svezu, slibuju, čestný pitralonheadský!

Vojta
30. září 2018, 14:43
0

Jinak k tomu přecházení trati... Bohužel, tento areál nemá jiné spojení mezi oběma částmi, takže pokud si chce člověk odskočit na motokáry atp. případně chce na akci dojít po svých (tzn. bez auta, ano i tací jsou), tak prostě nemá jinou možnost. Na jiných akcích (honday, předchozí Autíčkář trackdaye...) je tento postup naprosto běžný, normální a toleruje se s tím, že na vlastní nebezpečí. Pokud si to na autíčkářských trackdayích nepřejete (nikdy v minulosti to nevadilo), je nutné to těm lidem říct případně to tam označit a ne se vztekat a být na ostatní nepříjemný, Adame ;) Imho ten úsek je docela dost přehledný, takže přecházet tam ve chvíli, kdy široko daleko žádné auto není vidět lze i bezpečně ;)

reagovat
Viola Procházková
30. září 2018, 16:17
3

Na predchozich trackdayich Autickare to rozhodne bezne nebylo, co si pamatuju. Asi by neskodilo si uvedomit, ze pokud by se tam nekdo zabil, popotahovat budou nas, zadne vlastni nebezpeci by nikoho nezajimalo. Vztekani je tedy pochopitelne.

Vojta
30. září 2018, 22:49
1

No tak já na ty vaše trackdaye jezdím už několik let (byl jsem v HK, v Mýtě prakticky od začátku, co se tam začínalo) a nikdy, opravdu nikdy s tím nebyl problém a kolikrát jsem tam dokonce i s někým z redakce přecházel, protože prostě jiné spojení obou částí areálu není. Buď jak buď, označené to jakkoliv nemáte, nikde tento zákaz ani nebyl uveden, takže i kdyby tam nakrásně někoho srazili, stejně to za vámi, jako pořadateli jít může (a nemusí) ;) Takže propříště, jestli nechcete ať tam lidi camrají, dejte tam cedule, postavte tam Adama, vyhlašte to rozhlasem... prostě pořádáte to, starejte se. Když to nikomu neřeknete, nedivte se, ;)

Woyta
01. října 2018, 19:25
1

Tady nejde o to, že lidi přecházeji trať. Tady jde o to kde a jak. Určitě víš, z běžného provozu, že si hromada chodců myslí že jsou nesmrtelní. Správný postup by byl, každých 10min stáhnout všechna auta z trati, nechat chodce přejít a zase jezdit. Koukni na rallye. Lidi sami lezou do zakázaných zón. Nadávají, když je někdo vyhazuje ale pak je oheň na střeše když někoho trefí auto. Třeba jen kamenem.

Viola Procházková
02. října 2018, 12:57
0

Ono by někdy stačilo používat makovici a nečekat, že na všechno budou směrnice a vyhlášky.

beastar
02. října 2018, 13:55
0

Lidi jsou jak hovada koukám úplně všude. Typický Češi všude aby si měl ostnatej drát, značky a fašistu v uniformě co ti řekne co smíš/sorry Adame:))/

Já nevim i malý děti ve školce vědí že silnice se nepřebíhá když jedou autíčka a že sporák je hajs. K dobrý pohodě akce přispívá a sebekázeň a to že se nechovám jako píča. Na to nemusim mít snad pořadatele v každý zatáčce. Až někoho někdo srazí všichni i ti co přebíhaj budou mít plnou držku keců jak pořadatel.... Mě stačí na rally jak jsou lidi mimo kolikrát. 6x je vyžene 6x se tam vrátí....

Vojta
02. října 2018, 15:20
0

Taky tam nikdo neprobíhal mezi auty, ale pokud vím, tak na absolutně přehledném místě, kde je vidět několik zatáček zpět a v době, kdy žádný provoz nebyl ;) Prostě bohužel, tady na tomhle okruhu a v těchto místech je to naprosto, ale naprosto běžné a při všech akcích, které tam probíhají, se to běžně děje. Nikdo, kromě pořadatelů autíčkáře, z toho nedělá tragédii ;)

bkralik
02. října 2018, 16:38
1

Já bych rád - jako jeden ze sveřepých borců - přidal vlastní komentář.
Když jsem - úplně kdysi - byl ve Vysokém Mýtě poprvé, divil jsem se sám, jak je řešené přecházení trati. Ale bylo mi řečeno "pořádně se rozhlídni a když nic nejede, tak přeběhni". A tak jsem tak udělal a přeběhl jsem. No a od té doby to tak fungovalo vždycky. Ať na Special-drive trackdayi, Hondayi nebo starším Autíčkář Trackdayi. Nikdo neviděl problém, vždycky to byla běžná praxe. Pokud tomu nevěříte, dojděte se zeptat obsluhy motokár, jaký provoz obvykle mají v průběhu Hondaye.

No a s tímhle vším na mysli jsem trať přecházel i tentokrát. Jako vždy jsem přecházel za nějakou rovinkou (abych viděl dopředu, že se na mě nic neřítí) a snažil jsem si přechod načasovat tak, aby nehrozilo smetení autem co sice přijede až přejdu, ale nedobrzdí nebo vyletí ze zatáčky. Leč, po tom co jsme - dle mě bezpečně - přešli nás zastavil Adam se slovy "kluci, zrovna vy byste měli mít rozum". Nejdřív jsem si myslel, že jsem přehlédnul nějaké jedoucí auto, ale Adam hned vysvětlil že na dráhu se striktně neleze a že pokud chceme na motokáry, musíme vzít auto a areál objet. Na to jsem překvapeně reagoval, že o žádném takovém pravidle nevím, protože kdybych věděl, tak ho dodržuju, ale jako odpovědi se mi dostalo jen něco ve smyslu "no to je přeci jasný". Ne, není, nikdy jsem to v Mýtě tímhle stylem nezažil!

Takže pro příště - pokud chcete aby Vám lidi nelezli na okruh, řekněte to! Je mi jasné, že na to aby někdo stál u vstupu a nechal všechny podepisovat tak jako se to dělá v Mostě nemáte kapacity. Ale dá se to udělat i jinak, způsobů je moc! Od natažení pásky za s papírem "vstup zakázán" (což mi přijde nejúčinnější) přes vyhlašování rozhlasem nebo vylepením informační cedule ke vstupu/ke startu/k záchodům. Věřte, že já ta pravidla budu rád dodržovat, minimálně proto abych se příště nemusel hádat s organizátorem. Jediný výsledek byl ten, že mi to zkazilo (už tak trochu pokaženou) náladu...

Viola Procházková
02. října 2018, 18:29
0

Kdyby tam někdo párkrát přeběhnul, nikdo z nás neřekne ani popel. Ale když tam procesí lidí courá jak na kolonádě neustále tam a zpět, už to začne bejt dost otrava. Příště asi obeženeme policejní páskou celej okruh ne? A to vše kvůli jedný skupince pánů, který se rozhodli nachodit sto podzimních kilometrů zrovna naokruhu. Lidi, nikdo se s váma nechce hádat, natož vás nahánět po areálu jak stádo ovec, ale když to nepochopíte po prvním upozornění, asi to opravdu jinak nejde.

bkralik
03. října 2018, 16:05
0

Taktické poznámka - netuším o jakém prvním upozornění mluvíš. Přešel jsem jednou k motokárám a po cestě zpátky na mě vystartoval Adam že na motokáry už jen autem. Víc jsem po okruhu necajdal a žádné předchozí upozornění jsem nedostal...

David Střítežský
01. října 2018, 13:06
3

Já se nechci nikoho dotknout ... ale tzv. "záběry z dronu" na mě působí jako by se pilot pokoušel pozávodit auta prohánějící se po trati spíš než "točit report" :D
ale zas je v tom vidět to srdíčko a na tom nakonec nejvíc záleží, tak cajk

reagovat
froxic
01. října 2018, 18:05
0

Záběry fajn, ale ten dron jsem v jednom stintu málem trefil. Byl cca metr ode mě a hodně nízko i na poměry Miaty (úroveň skla). Pro příště bych trošku navýšil letovou hladinu, je to přeci jenom track day a ne závody dronů :D

Woyta
01. října 2018, 19:05
1

Jo kluci s dronama tam udelali par hodne velkejch blbosti. Trinom je tam trochu zjebal. Drony bych nezakazoval ale priste si dohodneme nejake zasady bezpecneho letani. Protoze treba DJI startoval mezi lidmy a pri rozletu na trat malem posekal startujiciho. Pak vim ze jeden dron spadnul na trat a kluky nenapadlo nic lepsiho nez se za provozu vydat na trat. Navrhoval bych: 1) Nestartovat pobliz lidi. 2) Neletat nad lidmi. 3) Dodrzovat rozumnou, bezpecnou vzdalenost od aut. (Hlavne od kabrioletu) 4) Bylo by vhodne mit spottera kdyz letate FPV a vysilacku (PMR se pouziva?) aby se nahlasil pad na trat (pripadne vzlet a opusteni trate). 5) Upozorneni pro ridice bacha spadly dron na trati. Zluta a cervena vlajka soucasne?

Jan Machač
02. října 2018, 18:37
0

DJI byl seřván a dron uzeměn. To, co předved bylo přes čáru.

Racing drony jsme tam pustili proto, že chlapci dost dobře ví, co dělají. Ale pokud je někdo naštvaný, dejte echo, vyřešíme propříště.

on
ondrascz
02. října 2018, 23:00
1

Vojto, jsem jeden z pilotu tech rychlejsich a nize letajicich kopter. Sami jsme byli dost rozmrzeli z toho, co tam provadel taky-pilot Phantoma. Ke tvym navrhum, souhlasim ve vsech bodech a a vsechny z nich jsme se snazili dodrzovat. Chapu, ze bod 3 muze byt vniman individualne, pro priste vice zohlednime kabria. Pri FPV letani jsme si vzdy navzajem spotterovali - nikdy jsme neletali oba zaroven. Pri padu na trat (presneji za okraj trate) byli okamzite informovani poradatele a v soucinnosti s nimi byl stroj bezpecne odloven (provoz byl na par vterin zastaven).

Woyta
03. října 2018, 09:59
0

Ke me se doneslo, ze tam nekdo vlez za provozu a az nasledne se zastavovalo. U RC se pohybuju dlouho a znam hodne odpovednych lidi ale ted jak padly ceny, tak to ma kde kdo a podle toho to vypada. Sam urcite vis, ze diky tomu se na tohle hobby stale vic zameruji i urady.

Jakub Pospíšil
03. října 2018, 10:27
0

Tady se musím kluků zastat, nejprve za mnou přišli (zrovna jsem mával), že na konec cílové rovinky jim někam spadl dron a já odmával všechna auta z tratě. Pak až ho šli hledat - v tomhle konkrétním případě jim není co vytknout.

Woyta
01. října 2018, 19:30
0

Fotografie z mé kouzelné krabičky: https://photos.app.goo.gl/n5iZWSDhZtFkz12fA
FTO plechcup jízda:

reagovat
jagy
03. října 2018, 09:55
3

Diky za Trackday! Vyslo pocasi, byli fajn lidi a obcestveni bylo super.

Kazdopadne bych mel jednu negativni vec. Opravdu si myslite, ze MR2 patri do PlechCupu? Uznavam, ze auto je postavene chytre, rychle a za par penez. Ale je v poradku tahat na PlechCup auta z UK, ktere nejsou road legal a jezdi na plataku? To, ze k te stavbe byly pouzity dve auta, ktere se musely dotahnout z UK (desitky tisic naklady?) je hodne mimo. Dle tohoto navodu mi vlastne staci prodat desitky aut na ND, z kazdeho pouzit jen nejaky dil a rict, ze to vyslo na pet korun? Takhle ohybat pravidla je hodne smesne a srazi to myslenku PlechCupu hodne dolu, protoze to zadny PlechCup neni... tam maji byt vrany - treba moje Primera (na ktere byly vytky, ze je prej byla draha? Pritom stala realne do 15k se vsim), FTO, Micra, E36 nebo 323F.

reagovat
Woyta
03. října 2018, 13:35
0

Mno Micra třeba taky nemá papíry a pod kapotou je sr20. Moje Fto jsem koupil sice u Karlových Varů ale taky to je anglan. Doklady jsem oživovat až dodatečně jinak byl v plánu platak. V historii plechcupu je dost aut co přijelo na podvalu. Ja auta dřív kupoval i jako Daily se zaplaceným eko do 15k. FTO je už pro mě čistě Toy car.

jagy
03. října 2018, 15:33
0

Ano, Micra se swapem nema papiry, ale je to proste kram za 15 a o tom to je... MR2 je realne auto za 200k, ne-li vic kdyz ho budu chtit takto postavit.

Proste myslenka koupit si dve auta, ktere rozprodam na dily je totalni nonsens. Muzu si takhle koupit jakekoliv auto, ktere vychazi dobre, vydelat na tom balik a za to postavit auto.

Woyta
03. října 2018, 17:11
0

Jenže na téhle myšlence plechcup vznikal.

ToMyx
04. října 2018, 15:35
0

Za Trackday velké díky.
Objednávka na počasí, jídlo a vcelku volnou dráhu se vydařila. Starej plech dostal co proto. Ruce a nohy díky koučovi zase o trochu dál, takže i čas lepší. Drony a pekelná Rienova bestie a FTO pobavily. S dobrou náladou a jen velmi nerad jsem odjížděl po 15. hodině domů. Za organizaci a příjemnou atmošku fakt jedna s hvězdou pánové a dámy :-)

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Chevrolet Aveo LPG,KLIMA 2008
Chevrolet Aveo LPG,KLIMA

2008 rok výroby
92 koní výkon
1 400 ccm objem

Chevrolet Blazer K5 1981
Chevrolet Blazer K5

1981 rok výroby
100 koní výkon
6 200 ccm objem

Ford F150 XLT Singlecab Longbed 1994
Ford F150 XLT Singlecab Longbed

1994 rok výroby
200 koní výkon
5 002 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem