načítám data...

Autíčkář na lovu italských plnokrevníků

Většinou v inzercích hledáme zábavu na kolech s rozumným poměrem cena/výkon. Dnes však zahodíme rozum hodně daleko a mrkneme se přímo na vrchol. Jaká Ferrari se u nás dají aktuálně pořídit?

zobrazit celou galeriiBazarový snílek: Autíčkář na lovu italských plnokrevníků

Dnešního snílka pojmeme opravdu snově. Asi každý z nás v určitém věku zatoužil po nějakém tom Ferrari. Ať už jako malí kluci, dospívající jedinci či dospělí muži chytající druhou mízu. Tahle legendární italská značka dá spát málokomu. Nebudeme si nalhávat, že se jedná o dostupné zboží. To ani náhodou a pořizovací cena je na tom to nejmenší. Mnohem brutálnější jsou provozní náklady. U Ferrari nepočítáte úvěr nebo snad nějaký operativní leasing. Buď na něj máte a pak vás ostatní nezajímá, nebo nemáte a pak to všechno zůstává v rovině krásných snů. Nebojte, nehodlám vás přesvědčovat, že se máte zadlužit po zbytek života a okamžitě běžet pro nablýskaný kousek a věšet vám bulíky na nos, jak se to dá vlastně hezky finančně zvládnout. To rozhodně ne. Akorát vám ukážu, co si dneska u nás můžete koupit se vzpínajícím se koníkem ve znaku. Tak se pohodlně usaďte a pojďte se společně zasnít. 

Ferrari Mondial 

Mondial platí dlouhodobě za to nejdostupnější Ferrari, které si člověk může pořídit. Zlí jazykové vám v lepším případě budou tvrdit, že je to to nejhorší auto, které kdy opustilo brány modenské továrny. V tom horším se dozvíte, že to vlastně vůbec není Ferrari. Nevěřte tomu, je to Ferrari každým coulem, byť trochu jiné. A vlastnit to nejhorší Ferrari je pořád dobrý stav. Mondial se vyráběl docela dlouhých 13 let, až do roku 1993 a mohli jste jej mít jako klasické 2+2 coupé, nebo jako stejně koncipované kabrio. V každém případě jste dostali charismatický osmiválec uložený uprostřed. O design vozu se postaral Leonardo Fioravanti ze studia Pininfarina. Nebyl to klasický nekompromisní sporťák, ale vcelku použitelné GT na každý den (samozřejmě v obvyklých mezích značky). Dobové testy mluvily o tom, že Mondial byl velice jednoduchý na užívání. Lehká spojka, lehké řazení i řízení a celkově se to ovládalo spíš jako běžné auto. Vyměklý však rozhodně nebyl, aspoň dnešní optikou, pořád je řeč o autě z osmdesátých let. Převodovka byly k dispozici dvě, a to manuální pětikvalt s otevřenou kulisou a rozložením dog-leg, kdy jednička byla k sobě dolů a robotizovaný manuál Valeo. Prodávaný kousek je z roku 1990 s plátěnou střechou a nejsilnějším možným motorem o výkonu rovných 300 koní a s klasickým manuálem. Za cenu lépe vybaveného sedanu střední třídy to není úplně špatná nabídka, ne? 

Ferrari 360 Modena 

Asi nejmodernějším a zároveň relativně dostupným (co do pořizovací ceny) Ferrari je model 360 Modena. Osobně jsem si u 360 prošel takovým zvláštním vývojem. Když se v roce 99 prvně představila, tak jsem ji moc nepřijal. Jak jen mohli Italové nahradit skvělou a úžasnou F355 něčím tak obyčejným, skoro až beztvarým? Kam dali mrkačky? Ne, tohle se prostě nepovedlo a když po šesti letech nahradila Modenu nová F430, říkal jsem si, že 360 skončí zapomenutá na smetišti dějin. Jenže postupem času jsem si na třišedesátku začal zvykat. Její vnější vzhled mi byl čím dál bližší a nyní, pokud bych reálně uvažoval o koupi Ferrari, šel bych si právě pro tenhle model. Respektive pro 360 Spider. Ve stříbrné. Ptáte se proč? Sám nevím. Nejspíš jsem po letech docenil jednoduché tvary bez zbytečných výstřelků. Nebo jsem si jen podprahově uvědomil, že Modena byla v době mého dospívání tím nedostupným snem, ke kterému jsem chtě nechtě upínal svůj zrak a vybavil jsem si všechna skvělá videa, která tehdy novináři natáčeli. Kdo ví. Ať tak či tak, z neoblíbeného modelu se stal tajný sen. A ono se vlastně není ani čemu divit. Atmosférický osmiválec Tipo F131 s nezaměnitelným projevem, je totiž vskutku silný argument pro zamilování se do Modeny. Hodnoty výkonu (400 koní) a točivého momentu (373 Nm) už dnes asi nikoho neohromí, přeci jen podobná čísla najdeme i u některých hothatchů, ale právě onen kouzelný projev pohonné jednotky a frenetický zvuk vysokootáčkového osmiválce jsou ta hlavní lákadla, která jinde nedostanete. Nabízený kousek bohužel nemá typický manuál s otevřenou kulisou, ale robotizovanou převodovku F1. I přesto si myslím, že vám bude takové auto dělat radost a pořídíte jej pořád pod dvěma miliony. 

Ferrari 456M 

Ferrari 456 je jedno z mála aut značky, které šlo úplně mimo mě. Když se v roce 1992 prvně představilo světu, byl jsem příliš malý na to, abych dokázal vnímat jaké budilo či nebudilo vášně. Vzhledem k tomu, že to bylo první Ferrari, které přineslo typické devadesátkové obliny, zatímco zbytek modelové řady byl přísně hranatý, asi se jeho přijetí neobešlo bez všelijakých poznámek. I přesto, že se 456 vyráběla dlouhých 11 let (než jej nahradil neméně zvláštní model 612 Scaglietti) asi nikdy jsem si o ní neřekl, jak je to skvělé auto, po kterém bych měl toužit. Nejspíš za to mohla “konkurence” z vlastních řad. Když se zpětně podíváte na to, co Ferrari vyrábělo v devadesátých letech, tak to byly samé výjimečné vozy a 456 mezi nimi působila tak nějak až příliš obyčejně. Což však rozhodně neznamená, že by to bylo špatné auto. To ani zdaleka. S maximální rychlostí 309 km/h to bylo druhé (po Porsche 959) nejrychlejší auto světa, které mělo čtyři sedačky. Zároveň to také bylo v té době nejsilnější atmosférické Ferrari. Vyšší výkon nabídla jen přeplňovaná F40. Pětiapůllitrový dvanáctiválec produkoval 442 koní, samozřejmě v řádně vysokých otáčkách, jak se na Ferrari sluší a patří. Inzerovaný kousek je z posledního roku výroby a má naprosto minimální nájezd. Také kvůli tomu je jeho cena o něco vyšší, než bývá zvykem (456 jdou koupit už zhruba za 1,5 milionu). Je to verze s automatickou převodovkou, která se ke GT naturelu 456 možná hodí i o něco více než klasický manuál. Jak jste na tom vy se 456? Líbí se vám? 

Ferrari 550 Barchetta 

Poslední dnešní ulovený vůz je naprostá lahůdka a trochu se divím, že se u nás vůbec dá sehnat. Ferrari 550 Maranello považuji za jedno z nejlepších Ferrari všech dob. Má neuvěřitelný dvanáctiválcový motor s manuální převodovkou, nádherné tvary, které uhranou i po dvaceti letech a k nádherným zážitkům na silnici přidává i každodenní použitelnost (samozřejmě v rámci možností). Vylepšit takhle dobré auto musel být docela oříšek, ale u Ferrari se drželi osvědčeného receptu. Když máte dokonalé sportovní kupé, jeho atraktivitu zvýšíte tím, že mu uříznete střechu. Na pařížské Motor show v roce 2000 se ukázala světu 550 Barchetta. Ferrari vytvořilo tento model jako poctu studiu Pininfarina, které slavilo 70. narozeniny. Vznikl tak extrémně vzácný model, se 448 vyrobenými kusy se jedná o vzácnější auto než jakým se třeba současný vrchol nabídky, model LaFerrari. A proto je jasné, že  cenovka v tomto případě není zrovna lidová. Na druhou stranu, tohle je roadster, jak se sluší a patří. Nemá žádnou střechu (jen takový natahovací kousek textilu, aby na vás nepršelo) a pokud se hodláte potěšit opravdu rychlou jízdu, jsou pro vás připravené stylové helmy v kufru. Přeci jen, ve 300 km/h už vám asi bude trochu foukat na hlavu. Nikdy jsem netoužil po limitkách typu F40 či F50. Enzo je sice fajn, ale na mě už moc extrémní. Za 550 Barchetta bych však snad i upsal duši ďáblu. No nic, pro dnešek konec snění a držte mi palce u pátečního losování Eurojackpotu. 


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Jokke
30. září 2019, 18:58
7

Většina novejch Ferrari mě tak nějak nechává dost chladným, ale ty starší kousky s manuálama, oh lalala to je porno nejpornovatější ❤

reagovat
Irwinek
30. září 2019, 20:56
0

Tak tak, a 288 GTO jest pornogralem :-)

Kuře
30. září 2019, 23:11
4

Jeden z mých moc oblíbených článků tady je článek "přestante říkat o autech že jsou porno" ;)))

Pochtli
01. října 2019, 14:06
0

Co ty víš, co u koukání na "autoporno" dělají :oD

Irwinek
01. října 2019, 21:25
1

Panove, stoupnete si nekdy k 288 GTO, pohladte kapotu, vemte za kliku, otevrete dvere, vtesnejte se za volant a nastartujte a pak budete vedet, o cem je rec :-)
a verim, ze to pro vas bude v dnesni dobe snadnejsi, nez to bylo tenkrat pro mne :-)

Jokke
01. října 2019, 22:19
0

Čtu to tu pátým rokem a o tomhle jsem neměl tušení :D (nebo si to nepamatuju). Takže díky. Jinak dovedu si představit, že hodně ujetý/nadržený/doplňte si co chcete ženský by tu řadičku mohli i využít k jinejm věcem než řazení...
Ale jinak upravuju, je to pro mě svým způsobem umění (to pojetí řadičky s otevřenou kulisou), co bych si aspoň jednou rád vyzkoušel.

sheogh
30. září 2019, 19:16
1

Taky jsem si poslintal :-) Za me jednoznacne 612 scaglietti (v cerne) - ten predek nema chybu
V tesnym zavesu pak 456M, prave proto, ze obe jdou tak nejak normalne pouzivat na silnici

reagovat
Fa
Fandatik
01. října 2019, 11:19
0

A cenově jsou dost podobně i přes dekádu rozdíl.

sheogh
01. října 2019, 11:44
0

jo no, zajimave... treba tento je paradni https://www.sportovnivozy.cz/119695-ferrari-456-gts-v12

Ronin
01. října 2019, 16:22
0

Konecne niekto kto oceni Scaglieti ! Jedno z nauzasnejsich modernych Ferrari,a suhlasim v ciernej,krasaveec.Mozno by da dala zohnat aj za nejake rozumne peniaze,par rokov dozadu bola na ClassicDriverovi u Svycara za 45k€ s Manualom a nikto nu nechcel...
456ka detto,perfektna kara,zaujimavejsie krajsie mi.pridu pred-M kusy,teda pred modernizaciu,elegantna tenunka pristrojovka a hranatsi svalnatejsi predok.Juuj to su auta,a chlapci sa tu nahanaju za nejakymi malymi osemvalci :D

sheogh
01. října 2019, 17:22
0

:-D jo no, jak jednou zkusis V12, nechces uz jinak.. :-)))))

kazdopadne toto je presne ono :-)
https://m.mobile.de/auto-inserat/ferrari-612-scaglietti-f1-20-zoll-zahnriemen-neu-elekt-s-hann-münden/276833480.html?ref=srp


Fa
Fandatik
01. října 2019, 20:09
2

Mě přijde, že ty 8mi hrnky jsou takový uličníci. Honit vodu v centru města, sprinty od semaforu k semaforu. Tím nezpochybňuju jejich potenciál na okruh.
Ale ty GTčka jsou mi podstatou blíž. A černá nebo naopak bílá perleť sedí pro to auto jak prdel na hrnec. Červenou a žlutou ať si nechají pro ty F4xx modely.

krab
30. září 2019, 20:44
0

Já mám pánové vybraný tohle, ale majitel píše že nesmlouvá a myslim, že s umáznutím jedné nuly by nesouhlasil :-D https://www.rajveteranu.cz/22766-ferrari-348-ts

reagovat
Daniel Borský
30. září 2019, 21:50
0

https://www.sportovnivozy.cz/99745-ferrari-348-ts-hradec-kralove. Žlutá by ti sedla lépe do garáže k Lotusu :)

KS
30. září 2019, 20:59
0

Bral bych F430 - poslední V8 i s manuálem, dobrý zvuk, ještě nepřímé vstřikování, řetězové rozvody = motor nemusí tak často ven, prý relativně bezporuchové. Časem určitě solidní nárůst hodnoty.

reagovat
beastar
30. září 2019, 23:40
2

Ferrari. Líbí se mi 456 a chtěl bych 348... Naproti tomu Mondial nesnáším vypadá hnusně takový Fiero. Respektive kdo by nechtěl Ferrari. Respektive kdyby za mě provoz platila třeba moje milenka.... Nebo bych byl třeba slavnej boxer, nebo fotbalista to by bylo. Měl bych třeba 4 Ferrari... samozřejmě bych s tim nikdy nikam nejezdil.Auta z iracionálního klubu mladých milionářů a starých hledačů ztraceného mládí ....

ale https://www.rajveteranu.cz/22766-ferrari-348-ts není ani moc o čem smlouvat, když to bude tak jak je psáno.

reagovat
Jaromír
01. října 2019, 14:08
0

Ja treba Mondialu prichazim postupne k chuti. Spis teda k urcitemu tovarnimu bodykitu v barve karoserie. S tim vypadaji tyhle modely celkem k svetu.

Bavoraczech
01. října 2019, 08:07
3

Proč máme rádi Alfy? Protože jejich interiéry vypadají jako levnější varianta Ferrari :D

reagovat
Pólin
01. října 2019, 13:59
0

Je to tak...zvláště z téhle řadičky přímo jsem vedle...to je tuším ale jen pro twinsparky...diesely i Busso měly takové obyčejnější...

Bavoraczech
02. října 2019, 07:39
0

Jj, ty mají 6q převodovku se zpátečkou na kroužku, proto nemají tuhle hezkou řadičku.

Sa
Sato
02. října 2019, 22:50
0

Toto je 147 2.0? Mal som len 156 busso a raz som sedel v 156 jtd radicky boli rovnake.

Bavoraczech
03. října 2019, 10:52
0

To je GTčko, záměrně jsem ho sem dal právě kvůli té řadičce, kterou se odlišuje od 147. Chromovaná koule se dá běžně koupit třeba z Peugeotu/Citroenu VTS, ale zebe to v zimě do ruky. Když je pod -5 tak to bez rukavice nejde :-D

liška
01. října 2019, 13:29
0

Docela me prekvapuje, ze vetsina tech inzeratu na me pusobi spis jako nejakej pokus o kseft nez seriozni prodej od puvodniho majitele, jakej bych v techhle cenovych relacich cekal. Vcetne treba tech v diskuzi, napr. co daval krab.

reagovat
Pochtli
01. října 2019, 14:05
0

Tak ta starší auta od ferrari, porsche.. na nic jiného, než na "investici" kupovaný nejsou. Párkrát se v tom projedou, jinak to (s ohledem na provozní náklady) pořád stojí v garáži.

krab
01. října 2019, 14:06
2

Beastar ti to asi dokáže říct naprosto přesně, ale já si myslím, že většina drahých klasických aut, prostě kategorie co tu teď ve snílkovi máme se prodává přes aukční domy a specialisty a jejich prodejní galerie. Soukromý inzerát najdeš málokdy. U nás jak je malej trh, tak tu a tam někdo "na kšeft" přiveze i něco jako tu červenou 348 TS a zkouší prodat.

Soukromejch prodejů je možná relativně dostatek, ale málokdy se to realizuje přes inzerát. Ti lidi se často propojí i jinak. Takhle jsem třeba před 3 lety koupil tu 996. Ta v žádným inzerátu nikdy nebyla. A třeba Ferrari 348 bych býval taky mohl loni koupit podobným způsobem, mít na ní peníze. Lotus tedy v inzerci byl, ale vlastně jen chviličku...

Ronin
01. října 2019, 16:26
1

tupče, tupče, tupče si človek hovorí,keď vie kde boli ceny 456 pred 7-10 rokmi,doslova na polovici,čo už naskýtalo určité možnosti.Ber to! som vravel otcovi,aj keď by to bol určite v nejakej dobe na čas bankrot,no teraz by sa už otváral bank...No on sa naháňal za nejakými Triumphmi..

reagovat
Skipper
01. října 2019, 17:55
0

Jak říká klasik, Ferrari je druhá nejlepší věc na světě... (Al Pacino, vůně ženy). Jako malej sem od rodičů dostal na vánoce tmavě modré Ferrari 456 GT, Bburago 1/24. Bylo to moje první ,,velké,, tzn neangličákové auto. A byla to láska. Takže pro mně 456 GT bude vždy nej. A pak třeba 355. Bohužel jsem smířrn s zím, že zůstanou v rovině snů.

reagovat
Goldies
01. října 2019, 21:36
4

Dneska u kamaráda na dílně. Jsou to úžasné stroje!

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Galaxie 1,9 TDi, 66 kW - rotačka 1999
Ford Galaxie 1,9 TDi, 66 kW - rotačka

1999 rok výroby
89 koní výkon
1 896 ccm objem

Chrysler Sebring JR Sedan 2004
Chrysler Sebring JR Sedan

2004 rok výroby
140 koní výkon
2 000 ccm objem

Chrysler 300M 3.5i LPG Tech 2000
Chrysler 300M 3.5i LPG Tech

2000 rok výroby
248 koní výkon
3 518 ccm objem

Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door 1957
Dodge Royal Lancer Custom HardTop 4door

1957 rok výroby
260 koní výkon
5 329 ccm objem

Chrysler 300 coupe 1968
Chrysler 300 coupe

1968 rok výroby
350 koní výkon
7 215 ccm objem