načítám data...

Jak ochutnat McLaren a zbořit touhu po neodpouštějících bestiích

První krůček do světa supersportů si člověk zapamatuje zřejmě do smrti. Ten můj asi nebude v ničem objevný. Nebo ano?

zobrazit celou galeriiZobrazit galerii

Mačkám malý dotykový spínač skrytý pod okrajem horní náběžné linky nasávacího otvoru a křídlové dveře míří díky mohutné plynové vzpěře vzhůru. Ty dveře jsou na levé straně a je za nimi nejen sedadlo, ale také volant. Původně jsem předpokládal, že budu mačkat spínač pouze na pravých dveřích, ale k mému překvapení jsem pobídnut, abych se nasoukal tam, kde je epicentrum všeho. Práh je masivní, jak se na auto postavené okolo karbonového monokoku sluší a patří, ale nastupování není tak komplikované, jak by se na první pohled mohlo zdát. Hledím na logo ve tvaru obrácené fajfky, za kormidlem vykukují dvě pádla, oči upoutají výdechy ventilace inspirované leteckými turbínami… Ty nejdůležitější ovládací prvky na subtilní středové konzole působí drobně a nenápadně. Dvěma kruhovými ovladači lze nastavovat pohonné ústrojí a podvozek (včetně aktivní aerodynamiky). Písmenka N, S a T značí módy Normal, Sport a Track. Obávám se, že na jejich hlubší poznání nebude čas…

Aby bylo jasno, tohle nemají být typické jízdní dojmy, které tady vydáváme, takže je tak neberte. Vlastně jsem uvažoval, zda má smysl vůbec něco dávat dohromady.  Ale má. Byť to bude jen editorial s pár lacinými výkřiky, možná zde naleznete několik souvislostí a text přiblíží trochu pocitů, které neznalý smrtelník prožívá, když poprvé zakusí supersport. Některé dojmy pro mě byly dosti překvapivé. Rád bych nyní psal velkou výpravnou recenzi jak se placka z Wokingu chová, když ji v utažené pravoúhlé dáte napít, ale k tomu bych potřeboval alespoň okruh. Nebo o mnoho více kilometrů. Jak jsem psal, s tím, že budu řídit, jsem původně moc nepočítal. A zahodit auto, které stojí jako dům, vážně nechcete. Tím spíš, když vám jej půjčí ochotný majitel, který si jej nekoupil jen tak mimoděk, protože neví co s penězi, ale jeho prsty se ztvrdlou kůží plnou špíný v rýhách povídají příběh o upracovaném plnění snů.


Mám na výběr buď rychlostní silnici obehnanou svodidly anebo blízký úsek okresek vinoucích se mezi kopci. Jsou relativně úzké, lemované stromy a principielně dost nevhodné k prvním kilometrům s cizím supersportem. Právě proto jsem zamířil přímo tam. Ono vlastně nebylo vůbec třeba vybírat, že akcelerace 60 – 250 proběhne stylem “heleužjetotam” není třeba pochybovat a víc se toho na rychlostní silnici zažít nedá – Mac prostě musí na kus křivé silnice druhé třídy. Třebaže vůbec nebudu mít koule otevřít chřtán jeho sání dokořán.

Ještě před nemnoha lety bylo běžné, že supersportovní auto bylo vnímáno jako nějaké monstrum. Nepohodlné, uživatelsky nepřívětivé a náročné na ovládání. Vyžadovalo celého muže. Nepřipravený floutek by byl v době Diabla nebo F40 patrně v několika okamžicích roztrhán na kusy lačným neodpouštějícím (a možná až nepoužitelným) strojem. Ne tak dnes. Moderní klišé praví, že pravý supersport musí víc než cokoli jiného umět poskakovat po ucpaných centrech velkoměst a neodřít si při parkování na věhlasných adresách fazonu – takto podřadný život vede většina z nich (tenhle konkrétní ale ne). A první metry v MP4-12C (proč té krásné věci museli proboha dát název jako logaritmické kalkulačce?) ukazují, že McLaren je na to připraven dobře. Co na tom, že jeho karoserie je tvořena hliníkem a laminátem a pod krásnou alcantarou se skrývá monokok z uhlíkových vláken, že má obrovské ocelovo-hliníkové brzdy s šestipístkovými třmeny, že nasávací štěrbiny skrývají mamutí chladiče krotící exotermní potenciál dvakrát přeplňovaného osmiválce s mazáním se suchou skříní…

Rozjedete se a McLaren se chová jako úplně obyčejné auto. Plynule a bez jakýchkoli nepřístojností se dá do pohybu, v první čtvrtině chodu pedálu plynu nemá tendence přehnaně akcelerovat a dělat bestii, je překvapivě pohodlný a docela uvolněný. Jen pozice za volantem těsně nad zemí a skořápka kolem dávají pocit něčeho extraordinérního. Až se chce říct: Tohle že vznikalo pod taktovkou Rona Dennise? Jistě. Sám Ron chtěl, aby byl MP4-12C všeobecně schopným autem, ne jednoúčelovkou na okruh. 

Už je slyším. Koho? No přece ty typické hlasy anonymního interetového nadřidiče: “No jooo, tyhle moderní vyměklé věci stojí za hovno… Vždyť to uřídí i moje babička…  Zlatá F40… “. A co na to říkám? Vlastně nic, chtěl bych je vidět, jak by se jim dařilo třeba v tom Diablu…  McLaren má 625 koní a vyměklost je to poslední, co mi vytane na mysli, když se poprvé odvážím důraznějí zašlapnout plynový pedál. Někde u… vlastně ani nevím přesně kde, ale je to někde vespod otáčkoměru, se turba nadechnou a jednoduše se rozhodnou, že vás zahodí. Naštěstí vám v opuštění kokpitu brání sedadla… A za nimi ta osmička válců rozevřených pod úhlem 90°. Upřímně přiznávám, že míra akcelerace je natolik intenzivní, že si ani neuvědomuji, zda jsem vytočil motor přes 7000 otáček.

Na dvojku to někde okolo 6 tisíc tlačí do sedadla tak moc, že ten ustrašený růžový mozol v hlavě vydá okamžitý pokyn: “Hned zmáčkni pravé pádlo ty osle! Chceš snad pokoušet, že to ty 305ky vzadu vzdají a začneš tancovat na 5 metrů široké úzké okresce?”  …a pravá ruka jej poslechne…  Akcelerace je tak drtivá, že další stupně se o slovo hlásí strašně brzo. Cvak, cvak, cvak… Mám pocit, že ta hliníková pádla musím mačkat skoro neustále. Nemám tu spojku ani řadící páku a přesto mám pocit, že to auto vyžaduje celého chlapa…   …jako ty staré supersporty, či poučky o nich… Nemá smysl rozepisovat se ani o brzdách, ani o jízdních vlastnostech. Nebylo by to relevantní.  A ten cirka 20-ti kilometrový přesun, přestože byl docela svižný, jsem jel možná na 6 maximálně 7/10 schopností auta. Beztak se ten ohromný dynamický potenciál na okresce využít nedá. Prostě to JEDE JAKO DEBIL!

Přesto jsem si z těch několik zatáček a desítek metrů rozdílu nadmořské výšky něco odnesl. Byla to snadnost ovládání. McLaren se ovládá téměř intuitivně a to mě dostalo vlastně z celého auta nejvíc. Kdybychom se s majitelem znali déle než 2 setkání a asi 20 minut a kdyby případné rozbití té věci neznamenalo existenční problémy, patrně bych se nezdráhal rudou placku z Wokingu přišlápnout o kus intenzivněji. Navzdory nelidské akceleraci a obrovské síle skrývající se pod pravou nohou totiž to auto působí jako kámoš. Rádi se stylizujeme do pozice alfasamců s chlupatým jazykem, kteří krotí netvory a po autu vyžadují, aby se je pokoušelo zabít.

Když se však jedná o šíleně rychlou věc s motorem uprostřed a poměrem výkonu a hmotnosti olizující hranici 2 kilogramů na koně, jsem vážně rád, že to není žádný nevychovaný parchant, který by mě zmlátil kopající spojkou a ostrými reakcemi hned ze startu. Mac je nabušený elektronikou. Má elektronicky řízené přibrzďování kol pomáhající zatáčet, tuhost tlumičů nebo hydraulický systém nahrazující klasické stabilizátory. Přesto nějakou záhadou působí jako jednoduché a zcela přirozené auto. Kdybyste mi zavázali oči a já řídil poslepu, nejspíš bych tipoval, že sedím za volantem Boxsteru 986, kterému někdo swapnul do útrob řádně přeplňovaný Mezger. Řízení je přesné, vyvážené a dává spoustu důvěry. Ovládání je snadné. Auto poslouchá, působí navzodry velké šířce kompaktně a měl jsem pocit, jako bych se s ním vůbec nepotřeboval sžívat. Prostě jedete a ono to funguje. Jako každá MR platforma, také Mac potřebuje před zatáčkou trochu přenést váhu dopředu, pak ve volantu krásně cítíte, že kola mají o poznání více gripu a jistoty. Jistě by šlo přenos váhy vpřed nahradit intervencí dvojice turbodmychadel, ale tohle přenechám jiným borcům…

Nechápejte mě špatně – předchozí odstavec není jeden velký eufemismus, který má zastřít, že autu chybí charakter. Je to čirý a nefalšovaný obdiv a překvapení. A právě díky přístupnosti McLarenu jsem si jej dokázal užít i přes ten velmi kratičký čas, který jsem za jeho volantem strávil. Bylo to zábavné až na půdu a nyní bohužel musím konstatovat, že McLaren, byť podávaný v malé dávce, způsobuje intenzivní závislost…  Co s tím teď mám dělat? Asi jen zopakovat poselství editorialu – zdánlivě odtažitá a elektronikou nacpaná věc umí být pořád velice přirozená. A patrně navždy rozbila mé zárodky předsudků, které jsem vůči téhle sortě vehiklů kdy měl. Už dlouho jsem neměl tak intenzivní pocit, že se do nějakého auta potřebuju vrátit a vyjezdit z něj duši…

 

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám články?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Mohlo by Vás také zajímat

Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Goldies
16. října 2018, 21:46
0

Jen si rejpnu, bud je foceny jiny auto, nebo je v clanku spatne prava a leva. Auto na fotkach ma ocividne volant v leve polovine :-)

Ale muselo to byt nadherne!

reagovat
Vavris Vavrisovic
16. října 2018, 21:54
0

Auto je správné, autor je debil :-)

Goldies
16. října 2018, 22:10
0

Autor neni debil, ale kurewskej klikar :-D

Goldies
16. října 2018, 22:13
11

A jeste chybi prehledna tabulka s velikosti zavazadloveho prostoru, spotreba ve meste a na dalnici a hlavne, vejde se 2,5l pet lahev do dveri? A co osvetlene clonitko? Skrabku ve vicku nadrze to ma?

saage
16. října 2018, 23:45
-1

Taky sem si rikal, jestli to neni UK model. :-) Jinak hezkej zazitek asi.. ja jel zatim v nejvetsim supersportu jen F430 a to na me pusobilo teda jako motokara na steroidech. :-)

Kuře
16. října 2018, 23:46
0

Kufr to nemá, žere to i trávu u cesty, láhev se nevejde a clonítko ti svítí přímo do očí, co bys taky čekal, je to britskej šunt:)))

BigBen
17. října 2018, 08:30
3

Trávu u cesty to žere i mě. Barvu mam skoro stejnou, britský to taky je, tvl já mám vlastně McLaren!

Beny
17. října 2018, 09:35
0

Vejdou se tomu do kufru vidle napříč? Jestli ne, je Oktáfka lepší!

Ev
Evlo
17. října 2018, 12:31
1

goldies - pet lahev v mc lerenu jsem fotil, ze prave super domyslene a je na ni misto!

Kuře
16. října 2018, 23:49
0

Už sem myslel že dneska si nic nepočtu a nakonec tohle... závist, fakt, závist... člověk má skoro chuť vzít lopatu a jít rozkopat zahradu, ta ropa přece nemůže být jen v těch Emirátech:D

reagovat
beastar
17. října 2018, 00:15
1

Na co voe ropu... Bitcoin a Forex čeká ale jenom pro odvážný;)

beastar
17. října 2018, 00:14
3

Chacha Tomáši...paráda:) Gratulace vlastníku a i tobě ke svezení. Jinak teda vyměklý to neni leda hovno. A ty starší auta taky nejsou zase kdovijaky peklo... I když zrovna Diablo i f40 asi jo.

Tohle je pěkný, moderní auto pro pořádný srdcaře. Teda neni to Zonda ale i tak je to skvělý.

reagovat
Raspby
17. října 2018, 08:33
0

Chápu, že za volantem takového auta by člověk rád strávil trochu více času, ale i tak to musel být super zážitek. A ta McLarenovská červená je fakt nádherná :)

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. října 2018, 08:50
0

Tak to je bomba. Sice jen kratky svezeni, ake i tak to musel byt neuveritelnej zazitek. Palec nahoru a ticha zavist. Takova prilezitost se mockrat v zivote nenajde. :-)

reagovat
BubaaCZek
17. října 2018, 08:57
3

Ted jeste aby jeden McLaren rozbil ledy a zacali Vam cpat na testy dalsi supersporty, ne? ;)

reagovat
Vavris Vavrisovic
17. října 2018, 08:59
0

Hmmm, že by byl čas ozvat se Bychlovi do McLaren Praha? :D

C70C
17. října 2018, 10:13
0

A pak že K&K nemají žádné hmatatelné výsledky.. :) ad MP4-12C.. vždy mi přišlo, že pokud tím kamkoliv majitel dojede a zeptají se, čím že to dojel, tak po odpovědi "MP4-12C" musí logicky následovat další otázka "a kolikrát jsi musel přestupovat?"

Ad použitelnost Diabla.. až člověk usedne do první generace s ohavně vysokou kaplí přístrojů (o kapličce nemůže být, vzhledem k velikosti reč) a vidí, že reálný výhled vpřed z té bestie je vertikálních zhruba 10cm, tak je risk s tím jezdit i jen na letišti, protože jde přehlédnout i 777 od Boeingu.. nadto jen nastartování té srandy bylo schopné spustit protipožární alarm samo o sobě. Ale do obýváku bych si to i dal..

Mně první jízda v sportu (911, f430, f360 atd.), gt (DB9 volante, 599, 612) supersportu(911turboS, gallardo a jine) a podobnych kreacich zapusobila dost rozporuplně.. spíš mi zůstalo v mysli to, že i draha auta jsou buď dobrá (911 S v manuálu, boxster, evora, caterham) nebo špatná..(např.California..) Ale podobné pocity jako Vavris jsem si zažil s Huracànem a je pravda, že když člověk pozapomene, že režim sport mimo otevřeného výfuku taky posune hranici ESP a na navlhlé cestě se potřebuje začlenit do hustého provozu na hlavní silnici..tak ve chvíli, kdy to auto ustřelí a čelním sklem je na vteřinu panoramatický HDR výhled na nejbližší sloup, tak mi taky nepřipadalo baby-lambo vyměklé..narozdíl ode mně..

reagovat
krab
17. října 2018, 10:34
0

Za mě taky palec nahoru! Paráda. Hlavně ten příběh majitele, který si to auto vysnil, vydřel a pak koupil. A nebál se ho půjčit autíčkářovo ochočenému závodníkovi do rukou!

Zajímavej a vtipnej je ten postřeh o Boxsteru ... McLaren by měl vážit něco pod 1500 kg, čili ne o moc víc než Boxster a až na docela dlouhý rozvor (2690 mm) není dramaticky delší. Přiznám se, že by mě to lákalo moc!

Na druhou stranu by mě i zajímaly dosavadní provozní náklady a dojmy majitele z ježdění. Přeci jen je jasné, že tohle auto sice bude nechutně rychlé do 100 km/h asi jen o trochu než třeba moje Eliška, která je jen svižná, ovšem od 100km/h do 200km/h a dál to bude najednou jiný časoprostor. Otázka je pak jak s tím naložit? Jezdit jenom pravidelně do Brna na okruh na trackdays? Uhlídáš se na silnici, abys jel jen hodně rychle a ne brutálně jako úplný bezmozek?

Někdy mám totiž dojem, že i "slabá" Carrera o 300 koních a 1320kg hmotnosti jede naplno tak rychle, že není moc míst, kde ten motor vytočím naplno na vyšší kvalty než dvojku a trojku...

Jinak auto je to nádherný. Můj sen by byl asi základní nový McLaren 540C
-
Komentář upraven 17. 10. 2018, 10:35:44

reagovat
Ev
Evlo
17. října 2018, 12:30
0

Me na KK dost zaujal, ze to ani nevyapda jako super duper auto, ale jako GTcko, i vic nez cali, ale nenasel jsem tam majitele, tak me napadlo, ze si priste vemu asi jmenovku, treba mel nekdo stejny problem se mnou.

Ale fakt jsem to videl nejak bliz nazivo poprve a super, jak je to narozdil od ostatnich tech "super" auto, takove obyc.

reagovat
Za
Zazaa
17. října 2018, 20:27
0

krasne auto ... ja teda inklinuju spis k tem vecem co se cloveka pokousej zabit, ale vzhledem k tomu co se clovek vsude o McLarenech docte plne chapu nadseni :)

reagovat
beastar
17. října 2018, 22:32
0

Tak zabít tě může i felda se sjetejma protektorama a bez funkčních tlumičů:) Tohle je ryzí zážitek dneška žádný muzeální supersporty typu f40 kde by si strachy aby se něco nestalo sral magi v kostkách takže z poradnyho ježdění by nic nebylo.

Za
Zazaa
18. října 2018, 20:18
0

ta Felda je super napad ... vlastne bych se nemusel o auto bat a pokud bych prezil ja a auto ne tak by stacilo vysypat drobne a jit pro dalsi :)

beastar
18. října 2018, 20:40
1

Běž po ní tigře:)) Z feliny udeláš puristickej wágen jak nic. Zkrátit pružiny vyházet všechno. Navarit kovový vědro místo vejfuku. Nízkoprofily 16tky. Chce to odvahu s tim jezdit. Ta 1.6 nakonec i docela jede.

Za
Zazaa
18. října 2018, 21:45
0

1.6ka je projevem jak naftak .. FUJ ! :) .. ale 1.3 50kW to bych si mohl vzpomenout na mladi kdy sem bradil silnice s lowcostovym Fackem v LPG a matovce (tenkrat jeste nebyla cool jen to proste vysisovalo :))

PeterLuk
17. října 2018, 21:55
0

Super článok, nepochybne si si to užil. :) Pridávam sa k ostatným, tiež by ma zaujímali skúsenosti majiteľa s prevádzkou auta. Chcelo by to blog!

Ináč, to auto vyzerá jednoducho dokonale. Krásne elegantné línie, na ktoré sa už žiaden z novších "Macov" nechytá.

reagovat
Pólin
18. října 2018, 11:25
0

Nádhera...jestli se nepletu, tak taková raketa tady ještě nebyla... Upřímně McLaren je mi ze všech dnešních výrobců supersportů nejsympatičtější. Nehraje na efekt (Lamborghini a jejich hektagony všude + odklápěcí pojistka na start tlačítku a podobné hračičky), ale je prostě takové své a řekl bych, že opravdu zaměřené na ty, co mají rádi řízení a ne loudání se po Pařížské. Schválně by mě zajímalo, jaký je poměr lidí, kteří mají McLareny fakt rádi a nekupují je jako statut symbol naproti dejme tomu Ferrari, nebo Lamborghini.

reagovat
Ad
Adlok
18. října 2018, 21:44
0

To mi chcete vážně jako tvrdit, že to auto má najeto přes 315 000 Km??? :-D Todle fakt jako někdo používá jako daily car? :-D Pokud ano, tak je to masakr! Za pár let do bude jedno z těch aut, o které se budou zajímat autoservery...

reagovat
Po
Pospis
18. října 2018, 23:37
0

Pokud dobře koukám, tak to je 31515.2 km :-)

Ad
Adlok
19. října 2018, 06:48
0

OK, tak to pak jo... :-D

Fa
Fandatik
21. října 2018, 11:32
0

Auto úžasné a asi ho všichni důvěrně známé díky TG. Osobně se mi hrozně líbí přístup a důvod koupě Pana Majitele.

Ohledně starých supersportů vs. nové. Celkově díky ekonomickému růstu si podobné vozy může pořídit mnohem více lidí než dřív a aby byla poptávka ty auta jsou výrazně ...... (slovo doplň sám).
Ale kolik majitelů bude jezdit na okruh, najímat si profesionální instruktory aby z vlastního auta dostali alespoň 80% jeho schopností?
Už dnešní hothatche jsou enormně rychle, ale na pár oblíbených silničkách se dají pilovat důvěrně známé zatáčky selfmade a člověk se k limitu auta dostane mnohem lépe.

A i vzhledem k věcem jako nová M5 budou muset supersporty dál tlačit na pilu výkonu. Aby si uchovali převahu IV přímce. A to vzhledem ke snaze o udržení nízké váhy (M5 může díky bateriím v dalších generacích jít výrazně přes dvě tuny). Kde se tohle přemotorované šílenství zastaví?

reagovat
beastar
21. října 2018, 13:08
0

Ze zkušenosti ti řeknu jednu. K tomu prostředku komentu. Zbytek bych viděl jako zakládající se na realitě. To že supersport x lidí nevyužije je samozřejmě fakt a pravda. Zase je ale velký klišé že 1% majitelů s tim jezdí jak by se mělo. Instruktora, okruh, závody atd si zkusí dneska velký množství aut. Takže ti odpovím... Bude to dost majitelů. Právě protože hothatche už jdou dneska k hard výkonům část pozérskejch předváděčů skončí u nich. Supsport netřeba. Ti co chtějí víc míří výš... Asi tak to dneska je;)

Hodně lidí si to kupuje hlavně proto. Navíc s většinou aut dneska můžeš i mimo okruh se v klidu povozit i na těch rozbitých silnicích. O tom že občas chceš zkusit i high speed na dálnici raději mlčim.

MartinCoupe
21. října 2018, 16:26
0

Podle mě tihle borci, co mají dost peněz na dost zbytečný auta dobře věděj, kde a jak se svýst. Řekl bych, že tak každej druhej vyrazí s podobnou věcí na okruh, už jenom proto, že tam potkáš podobně "postižený" borce, navážeš kontdkty atd. A taky asi není problém si udělat víkendovej výlet přes půl německa na vyzkoušení full speed v přímce. Akoràt, že průměrnej miaťák se nima nemá šanci potkat ;-)

beastar
21. října 2018, 20:06
0

Martin.. Myslim že píšeme totéž každý po svým. Prostě tim že supersport už úplně nutně neznamená nepohodlná hlučná kraksna s nesmyslným výkonem. Tak majitelů co to dovedou využít nsplno přibývá. A nakonec spoustu aut ani jinde, než právě na okruh nejezdí. Ta high speed na dálnici stejně brzo omrzí...

MartinCoupe
21. října 2018, 21:15
0

JJ, to byla reakce na Fandatika...

Fa
Fandatik
24. října 2018, 15:18
0

Může být. Ale stejně mám pocit, že právě lidem, kterým jde v prvé řadě o pocit, jízdu a vlastní auto v klidu skončí u hatche. A právě ten typ pozérů můžou skočit u supersportu (myslím, že JC se vyjádřil, že Veyron se dá řídit podobně snadně jako Golf a i tady je psáno něco v podobném smyslu) namísto třeba Conti GT. Ale určitě i tam jsou majitele, kteří svoje SCoupe AMG nebo právě Conti GT využijí na dlouhé dálniční přesuny, atd.
Ale do hlavy jim nevidíme. Třeba při koupi svého prvního super/hypersportu sem sdělíme pocity. :-D

beastar
24. října 2018, 17:30
0

Já sem je tady sděloval několikrát. A je nás tady docela dost co to minimálně čas od času řídily. Nějaké supersporty. Starších ojetějších kraksen z téhle kategorie tady máš taky až dost. Poptat se majitelů neni problém:)) Jinak něco sem prodal a nějaké trochu starší supersporty sem si i pořídil/zařídil. A fakt nesouhlasim s tim, že "většina" majitelů jsou pozéři kterejm by stačil Golf GTi. Vidím to přesně naopak.. nemám na pořádnej sporťák tak si koupim hothatch a dělám že je to ultra sportovní svezení. Vidíš jak je to dvousečné. Každopádně Veyron se jako Golf fakt řídit nedá.. teda nemám tu zkušenost ale z podstaty je to kravina. Už jenom výhled a rozměry auta jsou úplně jiný. Conti GT neni supersport a S coupé AMG taky ne. A Reventón fakt nikdo na dlouhý dálniční přesuny nemá protože by mu taky mohl shořet:)) Vim že to vypadá že píšu hovadiny... ale věř mi něco o tom vim.

Fa
Fandatik
24. října 2018, 17:58
0

Bíste: A v tom to možná bude. Lidí co jsou na autíčkáři jsou trochu postižení do aut a neberou je jen jako masírku.
Pokud budeš zapálený do cvičení a nějakého sportu, tak ti bude připadat, že 90% národa je ve formě a cvičí. Protože společný zájem spojuje.

A zbytek jsi taky překroutil.

beastar
24. října 2018, 18:37
0

Nic neprekrucuju:) Je tak jednoduchý někoho osoudit jenom proto, že má něco drahýho co. Hothatch je pro lidi co na supersport nemají, nebo ho nechtějí. Aby je lidi jako ty nepovažovali náhodou za masírky a pozérky.

Jeď se někdy podívat na nějakou akci kde supersport využiješ. Budeš se divit kolik majitelu jsou normální spořádaný lidi, co je baví řídit to. Názor okolí maj někde asi tak.... V piči. To si mají jako koupit okynu rs aby se necejtili blbě a bylo to společensky přijatelný??

Když pominu auta z půjčoven a různych škol. Věř mi že každej kdo dá 2+++ za auto je nadšenec. Vynechme sběratele a rádoby investory to sem tušim psal na začatku...

Chápu že ti to nepasuje do obrazu kde 99% lidí považuje z vrchol ojetej roadster nebo hh. Kdo hraje tenis vidí všechny jako tenisty? Nebudu se hádat, ale argumentace.. Stejně si supersport koupí jenom pozér pro pravý řidiče je hothatch je kravina.

MartinCoupe
24. října 2018, 19:18
0

Já jsem pozér, hot hatchům se vyhýbám. Souhlas, na to aby sis koupil SS musíš byjt velkej nadšenec ( a i trochu ve vatě). A posuzovat něčí potřeby (stačil by mu HH) se nosí hlavně tady, v CZ.
To je jako kdybys nějakýmu kámošovi, ktarej chodí s fakt kočkou vysvětloval, že mu vlastně stačí Maruška od vedle... :-)

Fa
Fandatik
25. října 2018, 13:08
0

Nikoho neodsuzují, ba naopak. Díky bohatým nadšencům můžou tyto auta vznikat. Jen houšť a větší kapky.

Ale opět jsi narazil na ty srazy a akce. Tam samozřejmě budou právě nadšenci, ale kolik je to procent ze všech registrovaných supersportů?
Vem si jen pár z těch nejlepších. Věřím že panové Passer a Chlad jsou velmi zapálení do aut a nemají Veyron jen kvůli okolí. Ale když si vezmeš co se pohybuje v centru velkých měst zejména Londýn, Monte Carlo, švýcarská horská střediska (vše vlastní zkušenost) tak tvrdím, že to jsou většinou ty typy o kterých píšu já.
Už to nechme být.

HansS
22. října 2018, 20:41
0

Na takové svezení bych se nechal přemluvit... Zážitek, ke kterému se člověk nemusí už v životě dostat.

reagovat


Poslední komentáře

Poslední inzeráty

Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !! 2003
Ford Fiesta kupéčko v super tech. stavu !!

2003 rok výroby
68 koní výkon
1 300 ccm objem

Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio 2000
Chrysler Stratus 2.5V6 cabrio

2000 rok výroby
160 koní výkon
2 500 ccm objem

Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW, 2017
Ford Mustang Convertible GT 5.0 V8 310kW,

2017 rok výroby
420 koní výkon
5 000 ccm objem

Toyota Corolla TS 2003
Toyota Corolla TS

2003 rok výroby
192 koní výkon
1 795 ccm objem