reklama
načítám data...

S krucifixem proti plynu?

07. listopadu 2017, 19:14 36 komentářů Pernik37

Dost často, když se dostanu do diskuze o autech, přijde na řadu téme palivo, jeho úspora a následný odpor k plynu...

zobrazit celou galeriiTomáš Strach: S krucifixem proti plynu?

 

Je to už delší doba, co jsem byl odpůrcem plynu v automobilech. Říkal jsem si, proč to ti lidi dělají? Proč takhle kazí auto? Jaký důvod je k tomu vede. Dost zkreslený pohled na věc jsem měl. Nafta mi tenkrát smrděla a jediný řešení, jak ušetřit za pohonné hmoty bylo si výhledově do budoucna koupit nízkoobsahový benzín, se kterým budu jezdit styl lehká noha.

To vše až do doby, kdy si moje matka našla přítele, k tomu všemu automechanika, který brázdil české silnice ve stařičké Lantře s 1.6tkou a zhruba stejně starém Opelu Sintra 3.0 V6, obě auta na plyn. Musím říct, že stačilo pár jízd s oběma vozidly a začal jsem měnit názor na celou věc okolo LPG.

A teď se dostávám k hlavnímu jádru věci. Proč LPG ano a proč ne? První s čím se setkávám, tak je věta: “Plyn patří do zapalovače…” (mám pocit, že je rozdíl mezi butanem a propan-butanem, ale to je jedno) navíc ono to má pokračování: “nafta do kamen, benzín do sekačky, elektřina…”, za to, jak často to slyším, bych nejraději kopal do zadnice ze předu, ale to už moc odbočuji. A to je celý argument ničím dál nepodložený, prostě je to podle dotyčného na h….
Druhou věcí je nebezpečí výbuchu (prásk a vidíte, jak Simír Gerchán kolem vás letí vzduchem) – to už obracím oči v sloup podruhé. Nevím, jak moc to měli vychytaný dřív, ale co já vím, tak dnes je plynova nádž několikanásobně tlustší než ta benzínova, je tam minimálně jedna pojistka kvůli úniku a navíc se na tady tuhle srandu dělají revize na emisích (zatímco u normální nádrže se na komůrku plnou mňamky pro auto nikdo ani nepodívá).

reklama

Snižuje to výkon – až tak moc, že kdyby se to někomu podařilo nainstalovat do Veyronu, tak máme světový unikát – 500 koňové Bugatti Veyron na plyn! Co já vím, tak výkon se sníži v řádech několika kW. což je maximálně znát tak u Fabie HTP a u jiných přibložovadel s málým výkonem.

Ku*ví to motor/ jsou s tím jenom problémy – tohle je podlě mě nejspíš nejracionálnější argument. Ano pokud to dělá nějaká knedla, tak je to vždycky k naštvání než k užitku. To pak člověk chodí po všech čertech a hledá někoho schopného, kdo by mu to opravil a přitom nemusel za to vyplácnout na stůl klidně i deset Františků. Sami jsme měli čest s LPG-čkama (případ nebyl rozhodně jeden), co instalovala firma 1lpg.cz a pokaždé problémy. Ku příkladu moje žluté Punto projelo jejich dílničkou v Brně (která už pro jistotu ani nefunguje) – vysledkem ucukanost na volnoběžné otáčky a klepání ventilů o amatersky přemtovaný airbox (takže autíčko vydávalo zvuk jak olítaný služební nafťák s 350 000 km v těle, před rozvodama). Jinak povoz pro mladého kluka na čtyřdenní přejíždění škola – domov ideální. Takže když se to nainstaluje správně, tak nějak nevím, co by se mělo odporoučet, maximálně benzínové čerpadlo skrze jeho nepoužívání. Naše zaplynovaná família  je spokojena a dokonce jsme tím nakazili pár lidí v našem okolí…

Jediná znatelná nevýhoda, na kterou jsem přišel, je zabrání místa v autě. Buďto příjdete o rezervní kolo (či ho budete vozit v zavazadlovém prosotru) nebo příjdete o kus místa v kufru. Jinak mě vážně nenapadá nic, proč nedat plyn do auta na denodenní ježdění. Takže je buď pravda na mé straně nebo mám tzv. zastrený vizor. Pokud jsem napsal nějakou hloupost, tak mi to určitě v komentářích dáte znát.

A ještě jako takový bonusový dodatek vystává otázka do čeho montovat LPG je tzv. v pohodě a co už je automobilové kacířství? Na příklad jednu dobu byl hodně diskutovatelný jeden český Youtuber, Johnny Valda, kterému v garáži stojí jedno auto a to Ford Mustang (modelový rok 2005) s V6 na plyn. Hodně lidí ho nařklo z prznitelství Mustangu, já osobně bych váhal, jestli bych to tam dal, když bych to chtěl mít jako daily vůz.


Nový komentář

Komentář úspěšně přidán.

Komentáře

Br
Breakthru
07. listopadu 2017, 20:35
0

Není LPG jako LPG.Patřím mezi odpůrce, ale přiznávám, že pokud je plynař machr a majitel není kretén, tak přestavba bude fungovat a nijak se to neodrazí ve spolehlivosti.Jenže takovejch dílen, lidí a majitelů je malý procento.Většinou je potřeba to tam naházet a neřešit.Co naplat, že pak svítí kontrolky motoru a auto jede celou dobu na chudou směs.
Ta ztráta ve výkonu většinou není znatelná, když se bavíme třeba o sekvenci a zase, záleží na instalaci a na tom, co je instalováno....a jak....
Pokud jse o spolehlivost, tak podstata věci je:zkrátit interval výměny oleje a svíček.Existujou motory, který jsou fabricky upraveny na LPG, CNG nebo ethanol, tam pak není problém.....Třeba problém jsou zdvihátka u Forda, mají svůj interval a u LPG většinou probíhá zaklepávání ventilů rychleji.Jejich kontrola resp. výměna pak samotnej provoz prodražuje, ale propálenej ventil je dražší....Zase souvislost montáž a zanedbanej servis, jinak i tyhle motory dovedou nalítat velký porce kilometrů na plyn....
Já mám smůlu na prasácký přestavby, takže LPG prostě nefandím...Ale kdybych chtěl jako auto na běžný ježdění třeba starej V6 na karbu, tak bych LPG uvítal, už jen z toho důvodu, že ten starej ingot by ten plyn požral jak nic.Jen by mě sralo věčný štelování....
A jak ti můžou klepat ventily o airbox?Nepleteš si pojmy a dojmy?

reagovat
tomyks
08. listopadu 2017, 07:15
1

Ty tovární přestavby taky nejsou žádná jistota. Co jsme zjišťovali, tak jediný, kdo opravdu dělá extra hlavy na LPG s tvrzenými sedly ventilů je/byl Opel. Jinak to bývají přestavby stejných garážových mistrů, jako v případě, že si to necháte namontovat extra, jen s tím rozdílem, že v prvním případě celkovou záruku a servis řeší dealer.
Býval jsem taky odpůrce těchto systémů, dokud jsem se o LPG nezačal trochu zajímat. Vím že v mém přípdě by byla návratnost investice cca do roka. Nicméně než bych si to nechal někým namontovat do auta, musel bych být vážně odborník na problematiku (což nejsem) a stát tomu mechanikovi za zadkem, jinak nikoho nenechám bez dozoru vrtat díry do motoru.
Čili zásadní nevýhody vidím v první řadě v nespolehlivosti a neodbornosti, či nedostuponosti servisů. Už jste dělali novou Corollu? Ne, ale to je v pohodě, je to stejné jako u Felicie. Děkuji, nechci. Jet na montáž 500km? Ok. Ale to pak budu muset lítat i na servis. Na prd. Druhá věc je přimazávání, které považuji za nutné a zároveň za potenciální kámen úrazu celé přestavby. Třetí věc je nevzhlednost přestavby. Často se musí odporoučet kryt motoru, nebo patřičně ořezat, všude visí spousta hadic. A poslední věc je omezení vjezdu do podzemních garáží.

GanGreen
08. listopadu 2017, 20:56
1

Dost mě zarazilo " Už jste dělali novou Corollu? Ne, ale to je v pohodě, je to stejné jako u Felicie. Děkuji, nechci." beru, je to tvoje svobodný rozhodnutí, ale vem si že by si to řekl uplně každej s novym autem... to by si tu novou corollu do portfolia nikdy nezařadili, protože oni si určitě nemužou koupit všchny auta a na těch si to cvičit... ;)

Nevzhlednost: to mě docela rozesmálo :D tak buď chci šetřit a nebo se chci dívat na bakelitovej kryt, on je pod tou kapotou strašně na očíchh a když chybí je to fakt hnus :D

Přimazávání nevim, neřešil jsem, předpokládám že ve starý fiestě určitě nic takovýho nebylo....

S vjezdem do garáží je to vážně opruz s tim souhlas...

Pernik37
08. listopadu 2017, 21:59
0

@Breakthru: asi jsem napsal nepřesně, jedná se o ventily lpg, né samotného motoru. U Punta je airbox přímo nad motorem (takže při výměně svíček se musí demontovat) a hnedka za ním, směrem ke kabině, firma umístnila 2 ventily, které tam byly tak na těsno, že při volnoběhu bylo slyšet jejich klapání o box. Mám akorat jednu fotku motoru, ale tam to není moc vidět (auto už je prodaný). Nepomohlo ani jejich amaterské nacpání gumové podložky...

hh
hh
08. listopadu 2017, 06:55
0

"tak nějak nevím, co by se mělo odporoučet, maximálně benzínové čerpadlo skrze jeho nepoužíván" - palivove cerpadlo pri provozu na plyn normalne bezi, aby byl natlakovany benzin v liste se vstriky - takze se znici tak maximalne tim, kdyz nekdo jezdi s benzinem porad na rezerve a cerpadlo se nechladi..

Jinak to neni zas tak jednoduche, krome kvalitni prestavby a serizeni je potreba vybrat motor, ktery lpg dlouhodobe snese - oproti benzinu hori lpg pomaleji a pri o neco vyssi teplote - takze problemy byvaji nejcasteji s podpalovanik ventilu. Vhodny motor s dostatecne tvrdymi ventilovymi sedly (a idealne s hydrostely) najede na LPG bez problemu statisice km.

reagovat
Eon
09. listopadu 2017, 09:16
0

Tohle si právě myslím, že je špatné řešení, že při jízdě na plyn pořád jeden čerpadlo a tlakuje palivo. S takovou přestavbou jsem se setkal na nějákém korejci, kde to odnesl regulační ventil paliva, který byl součástí čerpadla a než jsme na to přišli, chvilku to trvalo. (Auto na benzín nechtělo pořádně jet)..

Vojta
10. listopadu 2017, 08:29
0

Tohle si právě myslíš špatně :) Palivové čerpadlo je na kontinuální a neustálý běh konstruováno a je nutné udržovat tam tlak. Pokud totiž dojde k poklesu tlaku v LPG systému (nízký stav paliva, chyba...) jednotka sama plynule přepne na benzínový provoz. Typicky se tak vyhneš nebezpečné situaci kdy v nádrži je už málo plynu, ty za to vezmeš abys předjel ale on se ti plyn odlije, klesne tlak a motor by chcípnul nebo detonoval kvůli chudé směsi :)

Beny
08. listopadu 2017, 07:16
0

Když jsem rok jezdil s tvoulitrovou Almerou cca 70km deně, začal jsem taky řešit co se spotřebou. Nikdy jsem jí příliš neřešil protože při normálním ježdění byla vždycky do osmi litrů. Ale v hlavě mi pořád cosi napovídalo o tom proč bych měl platit tolik za dojíždění do práce... Tak jsem pořídil primeru, opět s SR20 a nechal jí přestavět. S motorem jsou zkušenosti že to bez obav vydrží, mám sekvenci takže žádný výkonový propady nepozoruju. Jezdí to tak za 1.1 Kč/km. Obavy z čerpadla jsou liché, jak už bylo řečeno. Takže za mě naprostá spokojenost, na daily auto ideální, v mých očích určitě lepší než sazomet. Pro ty kdo nad LPG uvažujou bych jenom dodal že to má smysl až při delší trase, protože moderní systémy startujou na benzín a přepínají až při dosažení určitý teploty, u mě jsou to asi první tři km.

reagovat
Raspby
08. listopadu 2017, 07:25
0

V zásadě proti plynu nic nemám, i když sám bych si ho asi do auta nedal. Ale chápu, že si ho tam někdo dá - např. známý do třílitrového Voyagera. Taky souhlasím s tím, že pokud se to udělá správně, tak je to spolehlivé, motor to neničí a v zásadě i bezpečné. Ale pardon, do Mustangu může dát plyn jen...no víte co myslím. Viděl jsem to i v jiných sporťácích a to opravdu nepochopím. Někdo chce machrovat, ale už mu nezbylo na benzin tak si tam dá plyn? Do rodinného MPV nebo kombi to chápu, ale do sporťáku? To nepochopím a asi ani pochopit nechci...sorry :)

reagovat
hh
hh
08. listopadu 2017, 10:11
0

Nejak nechapu, co je spatneho na Mustangu v LPG? Mustang predchozi generace jsem nikdy neridil, ale z technickych parametru je celkem evidentni, ze to neni zadne extra sportovni auto, spis celkem tezke a celkem jednoduche GT - takze par desitek kg zastavby lpg navic vlastnisti nijak negativne neovlivni..

Mimochodem nejvetsi rozdil v cene mezi benzinem a LPG tvori dan. Stat mi dost okrada i tak, tak nevidim duvod, proc kazdych 100km platit minimalne dalsich 100 na danich navic?

Celkove ty reci o tom, ze nekdo jezdi na LPG, protoze nema na benzin jsou ubohy.. Zvlast v zemi, kde clovek neujede 10km bez toho, aby nenarazil na smradlavy sazomet. Ten kdo jezdi na plyn tim setrenim neskodi vsem okolo, narozdil od ridicu dieselu..

Mi
MichalL
08. listopadu 2017, 10:13
0

Já tomu pořád nerozumím. Co je špatného na tom dát do sporťáku něco Ameriky plyn? Je to vlastně tuning zaměřený na spotřebu.
Smí se třeba do Toyobaru montovat kompresor, nebo je to pozéřina a má jezdit oktávkou, když nemá na Porsche? Není to trochu tím, že sportovní auta nejsou navržené na naše ceny paliv?

Raspby
08. listopadu 2017, 13:33
0

Já nevím...z čistě pragmatického hlediska na tom není špatného nic...jen to prostě jen můj osobní pohled na věc...Ale je to jako kdyby někdo koupil Ferrari a dal tam plyn protože jsou u nás hrozně drahé pohonné hmoty...stejně tak i v případě Mustangu mi to přijde jako takové zneuctění toho auta. A nejsou to jen tyto případy..už jsem viděl i dvoulitrovou Celicu na plyn...já to prostě nepochopím...omlouvám se, ale je to tak no :)

GanGreen
09. listopadu 2017, 06:29
1

Me treba zase V6 na plyn v mustangovi dava smysl... Neni to sportak, je to "frajerinka" na pozersky jezdeni se stazenym okynkem po meste... A na jezdeni po meste mi ten plyn dava velkej smysl :-D

Th
TheKubajs
08. listopadu 2017, 12:24
0

Táta má LPG už v druhém autě za sebou (3. a 4. gen. espace) a na nákladech se mu to rozhodně vyplácí. Má nájezd kolem 40tkm/rok a vzhledem k tomu, že je soukromý podnikatel si může u auta na LPG odečíst silniční daň. Co se týče poškození motoru, existují i různé příměsi, co "mažou ventily" a podobně, ale o jejich účinnosti nejsem úplně přesvědčen.
Co mi ale na LPG trochu vadí je to, že je těžké najít firmu, která ho namontuje a seřídí "na první dobrou".
Často se stává, že auto jezdí slušně až tak po třetím, čtvrtém seřízení. A to už je přeci jen trochu moc.

reagovat
Náhodný Kolemjdoucí
09. listopadu 2017, 09:17
0

Jen ze zvědavosti, jaký motor u espce iv, 2.0, 2.0T nebo 3.5V6? Uvažoval jsem o tom pro v6 satise, ale při mém nájezdu převážily nevýhody.

Th
TheKubajs
09. listopadu 2017, 12:57
0

Táta má ten dvoulitr. Ačkoli je to slabší motorizace, překvapuje mě, že je na minivan docela mrštný i s tím plynem.

beastar
09. listopadu 2017, 13:50
0

To je jediný správný využití lpg. V autě pro podnikání. Navíc i k tomu Espacu mi to celkem sedí. A jezdit levněji jak s dieselem a nebát se tolik servisu tady dává smysl. Jinak si to dávají do aut škrti, co by si i pro desetník nechali koleno vrtat. Lidi co nemají k autu žádný vztah a magoři, co si koupí za 60 starou sedmičku a po týdnu zjistí, že to hodně žere.

S.
S.h.I.t.
11. listopadu 2017, 21:33
1

"Jinak si to dávají do aut škrti, co by si i pro desetník nechali koleno vrtat" ... Slusnou blbost si napsal. Uprimne, proc z kazdeho litru platit soro 50% dan statu, kdyz o neni nutne? To, e tech 50% z kazdeho litru dokazu sam vyuzit daleko lepe pro sebe ze me dela skrta? Ale no tak... To jako tim, ze mam velke zravejsi auto, tak nutne musim plati statu silenost na danich pri kazdem tankovani?

Beny
12. listopadu 2017, 09:33
0

Souhlas. Já taky rozhodně nejsem ten kdo by počítal spotřebu na tře desetinný místa jako TDI onanisti, ale přesně, proč? Proč platit státu za to, že jezdím do práce abych mu mohl odevzdat pěknou část svýho příjmu? Vidím to úplně stejně, peníze který ušetřím provozem můžu smysluplně využít jinde. K tomu škatulkování: ano, mám auto na plyn. Taky mám motorku co žere motory, řetězovky a gumy jak zběsilá. Mám i auto na benzín, který chci nahradit autem na benzín bez střechy. Necítím se jako škrt. :-)

VK
VK
12. listopadu 2017, 14:31
0

Tak vysoká daň má dobrý smysl, že nakupujeme paliva v zahraničí a za cizí měnu. Takže holt každým nákupem vytváříme bilanční nerovnováhu a ještě k tomu vyčerpáváme zásobu deviz, kterých stát (myšleno celý ekonomický systém státu) nemá neomezenou zásobu. Když si stát produkuje vlastní ropu nebo nakupuje za vlastní měnu, USA dobrým příkladem, může si dovolit daleko jinačí sazby spotřební daně.

beastar
12. listopadu 2017, 15:18
0

Tak když jste takový bojovníci proti estabilishmentu, tak doufám že nekouřite a ani panáka si nedáte. Na tom je taky obrovská daň a nejen jedna. Mimochodem teda právě kvůli těm zlým daním si v téhle republice dojdete třeba k doktorovy trochu jináč, než v Usa. Takže tenhle argument si schovejte na schůze mladých komunistů;) Neznám moc normálních lidí, co by tenhle typ paliva upřednostnili. Většinou to vidím ve starých pekáčích a v autech jako Dacie. Má to smysl ve firemních autech o tom žádná. Mám třílitr v benzínu a do lpg bych to nedal nikdy z vaší argumentací je nejlepší koupit 911 narvat to do plynu abych neplatil státu ve kterým žiju daně.... Hmm nevim kolik vám je, ale fakt pěkná budoucí podnikatelská elita nám roste:) Pomalu horší jak ta stará.

VK
VK
12. listopadu 2017, 15:51
0

Spolužák měl E39 s benzínovým třílitrem s plynovou zástavbou. Byl napřed spokojen, pak se mu to začalo sypat, takže se toho musel zbavit. Poruchy se ale týkaly elektroniky a elektroinstalace, ne plynu samotného.

Beny
12. listopadu 2017, 15:52
0

Tak už jsme u komunistů... Sorry ale tahle argumentace je úplně mimo mísu. Auto mi takhle poskytuje naprosto stejnou službu jako při provozu na benzín, pouze za míň. Kvůli tomu parazituju na státě že zaplatím míň? Taky bych si měl koupit stejnej výrobek od nejdrazšího prodejce? 911, proč jí sem tahat? Já mám v hlavě jasno, účelovej krám na pojezdy z A do B, plyn rozhodně ano. Na ty víkendový nesmysly to nemá cenu. Ale škatulkovat lidi, to je vážně krátkozraký, až se mi chce napsat omezený.

S.
S.h.I.t.
12. listopadu 2017, 17:41
1

Do auta " pro zabavu" bych si plyn nedal, ale do daily auta? Mam rocni najezd pres 30 000km, docela to je poznat. Nez abych to prolil nadrzi, to si radsi dojedu na dovolenou :D

VK
VK
12. listopadu 2017, 19:34
0

A to zas moc nechápu já, na běžné ježdění mít něco, pokud možno co největší krám a k tomu v garáži na víkendy oprašovat nějaké vážně dobré auto. Když už musím jezdit a v tom vehiculu strávím docela hodně času a kilometrů, právě při tom denní jezdění to má být pohodlné a když ne zábavné, alespoň co nejmíň otravné.

Beny
12. listopadu 2017, 19:42
0

Pokud bude to auto co nejmíň otravný tak ani nemůže bejt zábavný, teda pokud se nebavíme o autech v pořizovačce v šestimístnej sumě. Co nejmíň otravný pro mě jest aspoň trochu tichý, tak to znamená si odepřít kratší stálej převod, nějaký to tuzerský sání a vejfuk. Zároveň relativně pohodlný, což zase vylučuje tvrdý silentbloky, podvozek, skořepinu s pořádnejma pásama. Ale chci se projet i zábavným autem což zahrnuje všechny ty kraviny co jsem vyjmenoval. Skloubit to asi nepůjde.

VK
VK
12. listopadu 2017, 19:53
0

Hustý.

Beny
12. listopadu 2017, 19:57
0

Proč, všechno má svůj účel. Nebo si myslíš že Bentley bude vhodnej na okresku za barákem?

VK
VK
12. listopadu 2017, 20:26
0

Proč ne, bral bych. Ale je pravda, že nadšení do aut u mě nedosahuje té míry, že bych si do něj o ve volném čase musel extra sednout a jet někam projíždět okresky - teda jednou ano, když jsem měl Volvo dva týdny v opravě a místo toho půjčený Touran, po vyzvednutí jsem jezdil hodinu nazdařbůh úplně mimo z toho, že se (konečně zase) dá volant ovládat dvěma prsty - takže si zábavu musím odbývat za pravidelných cest s nějakým účelem. Nejčastěji do a z práce, okresek je tam celkem vysoký podíl.

An
Andrej
08. listopadu 2017, 14:33
0

...ako už bolo napísané, hlavným problémom LPG je montážna stanica a jej schopnosť správne systém nastaviť. Mám 3 autá na LPG, ktoré si na montáž zarobili do pol roka od inštalácie. Autá nonstop jazdia a šetria. Ak by som neriešil financie tak to LPG nemontujem, ale je hlúpe platiť viac keď nemusím. Pri Mustangu V6, čo je entry level by som dal LPG do motora ešte pred prvým prihlásením.

reagovat
MGRR
08. listopadu 2017, 18:29
0

Nechal jsem nove sekvencni LPG Tartarini montovat do tri Previi a jedne Camry. Krome tankovani kazdych 500km za "1/2", jsem o LPG nijak nevedel. Pokud je "normalni/bezne" auto s neprimym vstrikovanim benzinu a auto si planuje nejaky rok nechat, nebo najizdi od +-20.000km/rok, je to fajn zarizeni.

V beznych autech je LPG super.

Na druhou stranu, do Lexusu bych to nikdy nedal a vadi mi lide, kteri si koupi "hustolimuzinu" V8/V12 a nemaji na benzin/pneu/servis... takze majitel A8 s LPG na sjetych pneu, nejak mu nerozumim. Ten Mustang s LPG... to je v US ale obycejne auto, jako tady oktavka, proste "US tuctovka". Kdybych videl Shelby na LPG, napadne mne, ze ma nasrano v hlave.

reagovat
bitner
08. listopadu 2017, 21:17
0

V roce nula4 bylo moje prvni auto - Favo - na LPG. Docela me to jako studenta nadchlo a v podstate od te doby nechci jinak. S kratkymi prestavkami byla vsechna moje auta na plyn. Dokonce, kdyz jsem pred 2 lety kupoval 2. auto do rodiny, tak uz jsem ani LPG nechtel, ze to nema smysl. Nicmene prodejce nemel skladem nic jineho, nez tovarni prestavbu, takze ted jezdime 2 autama na LPG.
Jedine, co jsem odmitl predelat na LPG, byl 14 let stary Focus, coz bylo dobre rozhodnuti, protoze se za 1,5 roku rozpadl.
LPG=Life´s Pretty Good!

reagovat
beastar
09. listopadu 2017, 13:45
0

No:)) Konečně někdo kdo se nebojí. To je názor pane vrchní 5x lpg. Jo vlastně do nafty si to nedám no tak jenom 4x. Popořadě mám 3.2v6 3.5v6 3.0v6t a 1.8 mysliš že ušetřím desetník na každém km?;) Uvedu tady jednu věc. Lpg klidně, ale existuje dost lidí, kteří by si to do auta nedali třeba já. Až budy chtít jezdit za málo koupím si Prius, nebo starou naftu. Proč naftu? Když mám potřebu jezdit 1kč/km stačí mi taky pelech typu Golf 3 tdi jsou na to levný díly...A nakonec to stejně bude lepší auto, než nějaká tovární přestavba krabice typu Ford Transit connect.

bitner
09. listopadu 2017, 13:58
0

Usetrim korunu na kilak. Bezpecne. Za ty leta mam na stlacenej vzduch najezdeno cca 220 000. Do prestaveb jsem dal 80 000 Kc. Takze 140 000 Kc v plusu. LPG je zivotni styl.
Ve tvych motorech by ta uspora byla s prehledem 2 Kc/km. Zalezi ovsem, kolik najedes. Do desitky rocne je plyn nesmysl.

PachezZ
10. listopadu 2017, 08:49
0

Plyn sme měli v Infiniti FX35 s motorem VQ35DE
za mne snad i příjemnější projev než při jízdě na benzín, rozdíl ve výkonu sem nějak nepostřehl... a jezdilo to kolem 14l/100km...
Při koupi bylo na počítadle průměrná asi 12km/100km benzinu, zástavba cca 50k kč a po ty dva nebo tři roky co sme ho měli nebyly žádný problémy...

reagovat
Picklenose
předevčírem v 14:36
0

Mám v Camry 2.2 sekvenci a nemám s tím velké problémy. Už jsem to předělané koupil. Občas si to cukne, ale nic hroznýho. Vždycky zásadně po vyjetí nádrže plynu, ujedu dalších 50-100 km na benzín, nevím jestli to něčemu pomůže, ale pro klid duše... Ikdyž mám nainstalovanej přímaz. Auto má s plynem najeto nějakých 70 tisíc kilometrů a zatím motor nevykazuje nějaký známky o tom, že by mu to ubližovalo.

reagovat



Pernik37

Milovník japonských automobilů z přelomu tisíciletí a švedských korábů. Nissan Almera (N15) 1.6 SLX - 66kW Volvo C70 (P80) 2.3 T5 - 177kW

Zobrazit autorovy blogy