načítám data...

Prodej aut je zabiják snů, aneb co bude v roce 2020

14. ledna 2020, 00:29 36 komentářů beastar

Volné pokračování blogů o nekultuře v prodeji vozidel v České Republice. Mnohé bylo řečeno a kostky jsou vrženy. Otočme kormidlo dějin společně.

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Prodej aut je zabiják snů, aneb co bude v roce 2020

Dnes volně navážu na blogy o prodávání aut a práci kolem aut obecně. Více, méně je to téma, které se nepřímo dotýká každého, kdo má auto. Těch co mají auta jako koníčka ještě o něco více. Spousta zážitků je totiž univerzální ať vás auta živí nebo ne. Je to práce s lidmi a lidé jsou tvární do té míry, do jaké jim to umožňuje jejich intelekt a životní zkušenosti. Velká většina lidí prostě auto kupovat neumí a neví si příliš rady. Protože tuto činnost dělá párkrát za život. Bohužel si myslí opak. Protože co je na tom, tak si koupím auto. U nových aut je to vlastně dneska docela snadné a na případnou koupi se jde připravit na internetu. K prodejci tedy ti chytřejší dorazí vybaveni alespoň základní představou, co že to vlastně chtějí kupovat. U ojetin je situace jiná. Většina kupujících si myslí, že ví. Realita je bohužel naprosto odlišná. A úplně nejhorší jsou ti, co mají takzvaně načteno. Mají prostě pocit, že už vědí všechno a samozřejmě na všech autech univerzálně je tahle věc špatně. Protože to psali na Rennlistu. A co se stalo 90% lidí, se zákonitě musí dít všem. Kupující, kteří mají informace, jsou v pořádku, jen nesmí chybět soudnost. Nákup vozu má být diskuse a svátek. K tomu co opravdu chcete, se musíte dobrat, ať už kupujete auto za padesát tisíc korun, nebo euro. Bohužel v Čechách je kultura nákupu vozu opentlena arogancí a podvody z devadesátých let. Tato praxe se táhne byznysem jako pověstná červená nit a je delší jak zlatý řetěz na krku tehdejších prodejců na libeňáku. Část kupujících zejména těch co nakupují v delších intervalech má tedy pocit, že jsou ohroženi. Rozuměj, oni dopředu vědí, že je všichni chtějí okrást a podvést. Tak přistupují k nákupu jako k nutnému zlu.

Rychle to táto, vyřiď.  Ať už jsme pryč. Kafe nechceme rychle a rychle. Ano úvěr v pořádku. Nevadí, přeplatíme to 100x ale dobře. Podpis střídá podpis. On si s námi moc povídá to je nějaká levá určitě. Historie auta nás zajímá zejména na oko. Modla je přece něco jako CEBIA. A tak se určité bazary prostě přizpůsobili a rozparcelovali své prodejny na prodej pro všechny a něco co se pravděpodobně jmenuje “Exlusive“. Nebo něco tak podobně. Přitom ve skutečnosti ta luxusní varianta je v některých zemích Evropy skutečný standart. Ano opravdu když vynechám zapadlé díry prodávající ten nejhorší mainstream. Tak ve Švýcarsku můžete pořídit ojetinu, na kterou drží záruku některá ze soukromých servisních sítí. Skutečnou a férovou záruku například na převodovku a motor, nebo alespoň na nájezd určitých kilometrů. Velmi často se dovíte naprostou a skutečnou pravdu. Možná také proto, že opravdu ani jeden domácí zákazník nečeká, že to Quattroporte za super peníze bude nejlepší kus trhu. Vidíte zase ta soudnost? Pokud vybírám auto, na cenovém dně daného modelu nemůžu očekávat luxusní stav nového vozu. Nakonec v KFC taky nečekám gurmánský zážitek o několika chodech od šéfkuchaře ve vysoké čepici. Ne Český zákazník chce klasicky za málo ty nejlepší služby. Což se logicky vcelku vylučuje. Neříkám, že je v pořádku podvádět a fixlovat. Ovšem například problém se stáčením tachometrů je vskutku důsledkem naivity zákaznictva. Kdy auto co mělo najeto na přístrojích přes 150,000 km.  Vlastně bylo neprodejné, i kdyby v něm byl nový motor a vyměněné vše. Protože to má moc najeto.

Tato choroba se samozřejmě ve velkém týkala například hojně dovážených oktávek. Jenže my jsme se setkávali i s opačným problémem. Proč má ta 911 najeto tak málo? To mi chcete jako tvrdit, že tahle Carrera z roku 1999 má najeto jen 60,000 kilometrů? Ano tak to zřejmě nebylo auto pro každý den. Podezřelé že to auto nemá za dvacet let provozu třeba 200,000 km. Auto se kupuje, aby jezdilo, to dá rozum. Z toho plyne, že zavděčit se všem opravdu nejde. Já osobně jsem rád, že za posledních deset let se mé zaměření posunulo trochu jinam. A náš dnešní zákazník má většinou zcela jiné problémy, než kolik to najelo a jestli první servis nebude dražší jak celé auto. Sice je to spojeno s dalšími mnou již dříve popsanými stereotypy a výkyvy, kterým se nelze vyhnout, ale je to vlastně snadnější. Člověk na první pohled ví co asi čekat. Nejde o jména ani věk. Stačí znát typologii a hned víte, jak bude obchod probíhat. Naštěstí klasická devadesátková mafiánská klika už stárne a po rychlých vozech už tolik neprahne. Nešvar nevkusných teplákovek, řetězů a prstenů včetně igelitek plných peněz je tudíž za námi. Přichází mladá fresh generace v super drahých teniskách případně v uniformně hipstera. Igelitka peněz je pro ně sprosté slovo a místo levné whiskey pijí speciální cappuccino. Ovšem gesta a pohnutky zůstala. Nakonec v Praze jsou to zejména Češi a často děti těch otců zakladatelů v teplákovkách. Tímto se omlouvám všem sportovcům. U vás to je jiná vy jste na to museli vydřít sami. Každopádně galantně neumí jednat nikdo. Kolik generací je třeba na vymícení zažitých vzorců chování? Auto obecně je dnes, čím dále dostupnější což je samozřejmě v pořádku. Bohužel i ta výjimečná auta jsou dnes dostupná i lidem, kteří by na ně ještě před dvaceti lety těžko dosáhli. Určitě to není cenou aut. Je to velmi snadnou dostupností finančních produktů. Proto, není třeba igelitku mít, stačí vytvořit hezký obrat a tvářit se mile s nějakou akontací. Což znamená opět více lidí, kteří mají sice virtuální peníze, ale morálně jsou někde v bahně. Nicméně prodávat se musí, jen to vypovídá něco o dané společnosti. A rozhodně neplatí čím dražší auto tím lepší člověk, jak by si mohli někteří někdy myslet. Ne M4 opravdu, nestačí k tomu, aby tě holky chtěli a kluci chtěli být jako ty. Chce to trochu víc.

Obchod s auty je zabiják snů. A pro ta drahá auta to platí dvojnásob. Myslím, že každý kdo má podobnou zkušenost, mi to potvrdí. Jdete do toho s myšlenkou, že to bude skvělé. Budete přece moc usednout za volant těch nejlepších aut. Mluvit s hromadou báječných lidí, co řídí tyhle super káry. Do jisté míry je to pravda. Opravdu se sem tam svezete dokonce i s těmi lidmi se někdy bavíte. Až jednou pochopíte, že na tom reálně nic není. Prostě i to nejdražší super auto je pořád jen auto. V kostce stejné jako obyčejná felda. Má to volant, čtyři kola a nějak to vypadá. Výkony, čísla to je všechno parádní pro to něco prodat. Plíživou realitou se stává to, že 600 koní v autě nejde využít jinde, než na uzavřené trati. Hlučné výfuky v pěší zóně v noci spíše obtěžují. A nakonec ani ta světlá výška pár centimetrů nad zemí není úplně příjemná. Když kvůli tomu třikrát měníte trasu. Jasně u moderních aut jde všechno a dojet jde nakonec všude. A pár nadšenců vždycky dokáže, že i s nějakým tím supersportem jde jezdit třeba denně v Londýně. Samozřejmě neříkám, že výkon nedává smysl ale nekonečný závod v tom kdo rychleji a dále mě unavuje. Dokonce to přestávám vnímat. Mám své favority, které nabízím, i když vím, že dávno nejsou nejrychlejší. Automobilové sny se sice mají plnit, ale dnes mě z dostupných aut neoslovuje téměř nic. Dostupných finančně protože ruku na srdce. Kdo si může dovolit auto za 65,000€? A to už zase není a o těch snech. To je o nesplnitelnosti.

A tak se dostanete do stavu vyrovnané automobilové mysli. Kdy nefandíte ničemu a nikomu. Nezávidíte v podstatě nic. Sednete téměř do čehokoliv bez nějakých velkých emocí. Obdivuju lidi, co dokážou zasvětit velkou část života jednomu vozu. Většinou takový ti pravý fanoušci sportovních aut. Takový, kteří museli dřít a obětovat se aby nakonec to Porsche v té garáži bylo. S takovými si vždy nejlépe popovídám. Tohle je totiž naprosto nejtěžší věc. Věrnost a ochota věnovat se léta jednomu autu. Každou volnou chvilku věnovat ježdění s úsměvem na rtech. Spokojenost to je to co nám chybí nejčastěji a ta za peníze koupit nejde. Buď si to sedne či ne. Nevyřeší to ani neomezený budget ani největší výkon motoru. Při prodeji svého vozu nezapomeňte ocenit svůj stroj reálně dle skutečného stavu. A při nákupu auta přemýšlejte, ptejte se, ale nepodezírejte. Když jdete kupovat rohlíky, taky každý prohlížíte, jestli v něm není zapečený šváb? Já osobně tento rok zasvětím hledání své automobilové lásky, která mi dokáže nabídnout maximum. Radost za volantem, slušné náklady na provoz a bude to tak trochu univerzál.

Jasně s modelkou spodního prádla taky úplně nechcete lézt třeba po horách. Je žádoucí ale, aby občas vyzula podpatky a skočila třeba do tenisek. Ve světě aut taková děvčata existují. Jen je nějak neumím v poslední době najít, poznat. A to je úkol pro rok 2020. K nalezení zenové zahrady a klidu automobilové duše toho budu muset hodně projet a tak to snad přinese i několik zajímavých blogů.

Z minulých měsíců a dnes už i roku mám pořád rozepsáno pár zajímavých řádků o Jaguaru S-Type R který rozhodně není modelka a les mu nedělá dobře. Dále už se však budu věnovat ušlechtilejším věcem a zejména novějším. S potenciálem dělat radost i ve vzdálenější budoucnosti. Tak kupujte drahá auta a zůstaňte věrni nekorektnímu čtení o korektních autech.

A jak jednou napsal Adam. Nakonec se ukáže že Beastar je holka. A možná přijde i kouzelník….    

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Pólin
14. ledna 2020, 07:27
3

Fajn blog... s tou spokojeností jsi to vystihl... obdivuju tady na Autíčkáři třeba Tomyxe, který si k dokonalosti šlechtí svoji Primeru... a zdá se, že je do toho auta zamilovaný a měnit nechce... nebo jeden chlap, který k nám do firmy dodává. Točí s náma obrat 500mio, ale vždycky dojede z Rakouska ve svojí staré 924. Prý to koupil fungl nové za vývar z prvního většího kšeftu někdy v osumdesátkách a prý měnit nebude, dokud to pojede...a to s ní jezdí každý den... tyhle lidi obdivuju...nakupovat na operák stále nové auta umí každý...ale ta spokojenost...tak nějak obecně chybí...

reagovat
ma
martinw
14. ledna 2020, 09:10
3

A neměl jsi z toho povolání někdy pocit že vyhoříš, jak ty lidi popisuješ já bych na to asi neměl nervy a trpělivost. Jak se říká - "Lepši dělat s hovnama, než s lidma" :)

reagovat
beastar
14. ledna 2020, 12:45
0

Ani ne. Ono samozřejmě ne všichni jsou naprostí idioti. Je to tak každý třetí je trochu magor. Akorát ta auta už tě prostě po těch letech fakt tolik neberou. A je tu taková ta fáze, že je ti fakt úplně jedno v čem jezdíš. Teď sem chvilku jezdil Teslou 3 a to auto je podle mě otřesný. Nicméně jako jezdit se v tom dá vcelku v klidu. Kdyby stála 600 000, tak si ji na ježdění po Praze klidně nechám.

MikaEl
31. ledna 2020, 14:22
0

jestli to náhodou nebude tím, že dnešní produkce (a to nejen aut) je taková navoněná bída? Jen na efekt? Já osobně bych měl velký problém s výběrem nového vozítka.

Stanley
14. ledna 2020, 09:20
1

Pěkný blog Beastare. Vidím, že dozráváš a jdeš správným směrem. Spokojenost je v životě důležitější, než honba za co největšími ohromujícími čísly. Snad už teď pochopíš, proč někteří dobrovolně jezdí auty, co jsou pro tebe staré vraky :-)

reagovat
beastar
14. ledna 2020, 12:39
0

:D To nikdy nepochopím úplně. Ono záleží, co klasifikuješ jako starý vrak. Čísla jsou pěkná věc, ale na dnešní silnici už to není úplně důležitý. Pokud někdo jezdí okruhy a má to rád je to jiná věc. Automobilová spokojenost je daleko hůře uchopitelná, když ti v životě projelo tisíc aut a měl si jich doma v garáži jen za posledních patnáct let na vyšší desítky. Uvidíme jestli najdu auto, který nebude starý vrak a zároveň to bude něco jako ta 924, co popisuje Pólin nahoře.

krab
14. ledna 2020, 10:52
0

Je to hezký zamyšlení. Lidi jako je Tomyx anebo třeba Tomino, který dává dohromady závodní škodovku po tátovi (jestli jsem to dobře pochopil) anebo ten Pólinův příklad s týpkem co jezdí s 924 denně, to je až neuvěřitelný.

To já jsem v tomhle hrozný promiskuita. Už jsem toho vystřídal dost, ale já to dělám hodně ze zvědavosti. Chci si vyzkoušet jak se s kterým autem žije, co to obnáší. A není jiná cesta než koupit a vyzkoušet. Ale mám auta oblíbená a těch se držím a nevzdám to. :) A budu se těšit na ty tvoje blogy o cestě poznání směrem od Ghibli kamsi do nového neznáma a jsem zvědav v čem budeš v 2020 jezdit, co tě nakonec opravdu uchvátí. I když často je každý nákup stejně sňatek z rozumu, protože máme vždycky omezené finance a málokdo se umí úplně odvázat a koupit hodně, hodně nepraktickou káru.

reagovat
beastar
14. ledna 2020, 12:43
0

Je to tak. Nezdá se to, ale i s relativně dobrým rozpočtem je dnes problém, že je toho moc. A přesně jak píšeš málokdo má to velký srdce a trochu i odvahu. Aby jezdil v nějakým ostře řezaným sporťáku všude. U mě je to umocněný, že třeba Mustanga bych si nekoupil, protože se mi nelíbí:) Tak ti tam zbývá zejména tady Evropská produkce, ale zase nechceš řešit stejný problémy jako s Maserati. Mám rád sedany, ale zase takový pěkný coupé, to už sem taky dlouho neměl. Proto sem psal, že lidi, co dokážou zacílit na svůj oblíbený segment, nebo značku, model a jsou s tim ok... To je obdivuhodný:)

Tomino
14. ledna 2020, 17:26
0

Krabe, máš pravdu, je to Š130, i když myslím, že rychlost prací je momentálně ještě o několik řádů pomalejší než bylo na tvém MG. Nemám na to nějak čas, takže vyloženě jen ometám prach v garáži.

Btw: Beastare, dobrý blog, stejně jako vždy. I když tenhle se tvému stylu trošku vymyká, je spíše takový k zamyšlení. Je pravdivý. Jako nevím, já jsem ojetinu nekupoval více než dekádu, teda vlastně jo, asi před dvěma lety jsem vybíral auto pro přítelkyni. Úplně jsem se ve tvé story, v prvních odstavcích, našel a projevil se jako naprosto neschopný a neznalý poradce :-)

Ronoath
14. ledna 2020, 11:17
3

Přesně jsi vystihl jistou věc - devadesátky a přístup lidí k nakupování aut se nemění ani v další generaci. My Češi máme prostě v krvi naivitu kombinovanou s melancholií - prostě se chceme nechat ukecat, že tohle je kup snů, a když nás někdo začne přesvědčovat, že to tak je, je automaticky špatný. To se asi nezmění...

Nicméně, jsem zvědav na to tvoje hledání...

reagovat
ro
rock
14. ledna 2020, 13:33
5

Přístup k nakupování se změnit nemůže, dokud se většinově nezmění přístup k prodeji. Kupující je obecně v nevýhodě, protože on jako laik přichází k profíkům a vydává se jim na milost a nemilost.
Až budu odjížděje s novou ojetinou poučen, že kvůli tomu čepu bych si měl do servisu zajet nejlépe ještě cestou z bazaru, že s repasí podvozku do toho zahučím v nejbližším roce za dvacítku a že za 20tkm bude na konci životnosti filtr pevných částic, tak ať se na to psychicky připravím, až za nezjevné závady přebere autobazar nějakou formu záruky, až se pod pojmem "nebouraný, vynikající stav" nebude skrývat popelnice, kterou někdo asi skopl z Macochy, až budu mít jak u těch rohlíků slušnou šanci, že pokud narazím na švába, tak je to hilt smůla jednoho případu z deseti- nebo statisíců, pak teprve se může změnit přístup k nakupování a pak teprve to bude to svátek i pro toho laika.

reagovat
Pochtli
14. ledna 2020, 14:43
1

Myslím si, že největší sbírka různorodých exotů je při soukromém prodeji auta v ceně pod cca 100 tisíc - čím nižší částka, tím větším bahnem se člověk musí brodit. Tam se už nabízejí výměny za jiná auta či motorky, "šlo by to na splátky?", chtějí slevy už v prvním telefonátu, pokud po vás v smsce rovnou nechtějí, aby jste jim zavolali zpátky..

reagovat
David Střítežský
14. ledna 2020, 15:53
4

100 je moc ...
ja bych doporucil, zkusit votocit nejaky auto do 20k nebo lip pod 10k , to je teprve festival ... :D , ale pro beasta by to mohlo mit terapeutickej efekt - ocistu duse , nebo tak neco
ja jsem teda moc aut jeste nekoupil ani neprodal, ale historek uz jsem par posbiral :D

reagovat
ToMyx
14. ledna 2020, 16:57
1

Tak tohle byla zase malina. Hezké zamyšlení a máme tu bajku :-D
A teď vážně. Bíste, líbí se mi jak v každém tvém blogu je tolik infa ze života jako v posledních deseti letech iDNES. Jsi specialista na shrnutí běžných věcí, které všichni vědí a nebojíš se to napsat a to je dobře, opakování je matka moudrosti…
Myslím, že nákup nebo prodej auta je pro běžného čecha prostě moc široký mix věcí, které se musí dělat dobře, aby výsledek byl win-win. Soudnost, odstup, nebát se a nechat si poradit zkušenějším a nebýt líný prověřit vlastnosti a stav kusu předem a také trochu toho respektu a slušnosti, že. Je to pár zákonitostí, které jsou důležité pro jakýkoli obchod. Jenže ouha, chápu, u té velké krabice jde občas o „prezentaci statusu“ a tím i celý proces jejího získání musí být macho a alfa a nejlíp zadax :-)
Trochu to přeháním, ale mám pár zkušeností, kterak známý sháněl auto nebo kupujícího a někdy tahle zkušenost ukázala, co je dotyčný za herce a z*rda.
Skvěle jsi vystihl tu řidičskou spokojenost. Podle mě, podobně jako názor na design, má pár základních "pravidel", ale zbytek je tak subjektivní, že nemá cenu běhat s metrem okolo. Těžko se to vysvětluje a hlavně, každý to má do jiné míry ovlivněné intelektem, zkušenostmi a svou sociální bublinou. Někdo si piplá jedno auto celý život, druhý to zase střídá, obě varianty jsou fajn, pokud ta pohádka za tím dává nějaký smysl.

Někdy bych od tebe chtěl kupovat káru.

reagovat
beastar
14. ledna 2020, 19:19
2

Sem si vědom že co do sdělení to moc obsah nemá. Spíš je tam pointa nějakýho vnitřního sdělení aby si každý sahnul do svědomí jak ty věci dělá. A jestli opravdu jako součást toho celku dělá všechno dobře.

A taky o tom, že prostě nemusí nutně být cesta vozit se vším a všude. Co mi třeba přijde trochu Krab posedlej. Jakože aby mu něco neuteklo. A ve finále zjistíš, ze hodně aut je podobných...

ma
martinw
14. ledna 2020, 19:53
0

jako s ženskýma :)

krab
14. ledna 2020, 19:59
0

Právě. Přitom já mam ale furt tu stejnou a měnit nechci :)
Jen ty auta měnim. Ale poršáka, to si všimněte, toho už taky nevyměnim ...

ToMyx
15. ledna 2020, 09:01
0

Bíste, právě naopak. Já tam toho sdělení vidím docela dost, sice mezi řádky, ale je ho tam hodně a sahá do svědomí každého z nás. Ona je ta sebereflexe potřeba, nikdo není neomylný a je fajn si to přiznat ať je trochu osobní progres.

Co se týče Kraba, myslím, že se v testování a recenzování našel. Je to nadšenec každým coulem a z jeho sdělení se může zdát, že ničím jiným nežije, ale zdání klame :-)

Krabe, takže nevyměníš jen poršáka? A co lízinka, ta už ti nevoní :-D

krab
15. ledna 2020, 10:11
0

Tu taky nevyměnim :) Fakt není ani za co měnit. Jo, přesně, mě to baví. A já myslím, že důvodem proč mě to baví takovým tím nadšeným až naivním způsobem je realita, že mě auta neživí, ale mám to jako vedlejší aktivitu. Kdybych se začal nějakou formou auty živit, tak přijde podle mě přesně to, o čem tu píše Beastar. Ale to je prostě normální vývoj.

ToMyx
15. ledna 2020, 10:33
0

Já už se trochu zalekl, že plánuješ další rošádu. Máš to perfektně rozehrané a pro každou činnost a náladu máš super káru.
Tuhle vedlejší aktivitu vlastně "nemusíš" tlačit úplně na krev, dobře sis to zařídil :-) Když člověk něco musí, je riziko, že to nadšení zmizí rychleji a to by byla škoda.

krab
15. ledna 2020, 10:48
0

Ne, kdepak... jak jsem to psal v tom blogu. Letos změny nebudou, minimálně ne v první půlce roku. Porsche je perfektní a u něj zůstane. Asi se v nějakým bodě rozhodnu ještě investovat do návratu odpružení zpátky k sériovýmu uložení s mírně upgradovanými tlumiči Bilstein B6 místo těch taiwanských D2 racing coiloverů. Teď fungují dobře, nastavené je to správně, ale to uložení je příliš tvrdý. Ale než to udělám, vyzkouším si jak jezdí nějaká sériová na standartním podvozku a od toho se to odpíchne. Možná se k tomu dostanu letos, možná až později. Zatím jsem docela spokojen jak to jezdí, takže není motivace do toho vrážet další prachy. Lotus - na tom nebudu měnit vůbec nic a budu doufat v zase bezproblémovou sezonu. Jen mu zase vyměním olej, filtry, koupil jsem teď i svíčky. Prostě klasika. A gumy bude potřebovat, počítám tak někdy v půlce sezóny. MG už má plán záchrany jasnej a bude jezdit. A Fiat je po roční prohlídce a není na něm co řešit. Jedině ten výfuk, to asi šetřit nebudu a holt tu dvacku cca za to dám.

Mám v plánu víc výletů a ono to přece jen naskáče. Mille Miglia , to bude týden v itálii, to pojedu se ženou, to jedeme právě Fiatem, na to se přesně těším. A kluci chtějí jet 2x ještě pak na Ring letos. A to je každej výlet tak 30. A to se nesmí nic rozbít. Výlet do Itošky to bude možná taky tak, těžko říct, no a pak v červenci je Le Mans Classic. To taky není výlet zadarmo. Takže ono když se to sečte, tak mi to vychází, že letos ani s žádným autem moc "blbnout" nemůžu, protože zas si chci užít nějaký akce a musí to nějak vycházet.

PS: přiznávám otevřeně, že F124 Spider jsem koupil s tím, že ho po nějakým čase zase otočím za něco jinýho. Ale co to bude bude pak záležet na aktuálních potřebách, nabídce trhu a rozpočtu jakej na to bude. Může to být auto v podobné hodnotě ( tzn. něco do půl mega) anebo taky něco novějšího, dražšího anebo naopak automobilová klasika. Sám v tom mám guláš... Když bude zdraví, pohoda, práce a radost z těch našich koníčků, tak to půjde, o to ve výsledku jde. Udělat si tím radost, zažít nějaký pěkný akce a užít si to.

liška
15. ledna 2020, 11:56
1

Hele bíste a máš teda někde nějaký webovky co aktuálně nabízíš? Nebo seš takovej ten don Vito, za kým každej chodí ke stolu co by zrovna potřeboval? :D

reagovat
beastar
15. ledna 2020, 12:00
0

:D mám ale už léta nejen tady držím dekórum... Žádná prezentace. Nemohl bych potom psát tak otevřeně.

Jakub Pospíšil
15. ledna 2020, 12:13
0

Beastar je jako paní Colombová. Ale kdo hledá...ten si to nechá pro sebe.

beastar
15. ledna 2020, 12:44
3

Tak já sem za to rád, že to procento lidí, co mají představu nemá potřebu se nějak exhibovat:)) Nic proti nikomu nemám. Ale v momentě kdy se budu prezentovat, tak pro některé ztrátim nestrannost a objektivitu. Pro jiné zase bude všechno reklama...

Za
Zazaa
15. ledna 2020, 13:17
0

ja teda obdivuju a celkem chapu ten postoj kdyz je to prace ... na jednu stranu by me lakal pristup k tem autum na vyzkouseni nadruhou lidi sou opravdu ruzny :)

sam obcas mam potrebu neco prodat (abych mohl koupit), vic casto neco schanim :) je to pomerne zajimavej sociologickej pruzkum...
ted sem mel potrebu poridit sobe plechcupovej special a v tehle cenove to je mazec ... nadruhou stranu sem "vyhral" a rodinna rada me poverila vyresit prodej baraku za cca 3 a tam by to taky vydalo na roman :)))

Ju
Junior
15. ledna 2020, 21:14
1

"Ne M4 opravdu, nestačí k tomu, aby tě holky chtěli a kluci chtěli být jako ty. Chce to trochu víc."

to chce lambo

reagovat
beastar
15. ledna 2020, 22:43
0

Přesně to tam je jako sdělení pro bystré:)

Ju
Junior
16. ledna 2020, 18:11
0

já si to hned myslel. mrknu, až to bude na carismu na pětiletej operák, 500km rok.

Mrkef
15. ledna 2020, 21:59
0

Všechno je o lidech, u prodeje (vlastně asi čehokoli) se ti ukáže charakter lidí v plný palbě. Je už jenom na tobě, jestli máš zkušenosti/nadání to poznat a pracovat s tím.
Jinak jet dneska mrknout na auto, kde nemáš projetou historii nejlépe u automobilky i pojišťovny je taky mimo. Fešáci ti to dneska nafotí tak, že nemáš šanci poznat lakování a pasování z fotek. Na cestu za autem nezapomenout přibalit tloušťkoměr a nejlépe někoho, kdo o tom něco ví. Potom máš slušnou šanci, že tě neojebou. Na druhou stranu se ti výrazně zužuje výběr.
Nakonec, co si budeme povídat: každé zboží má svého kupce :) Jak se daří AAA, ESA a dalším...

reagovat
Nezn.uživatel
Nezn.uživatel
17. ledna 2020, 13:32
0

Ono je ohromně osvobozující, alespoň na čas, vystoupit z té autíčkářské bubliny do normálního světa a řešit jiné věci. Člověk se pak nestačí divit, co za perly kolem aut pak čte, když se na to začne dívat pohledem normálního, nezaujatého diváka.

reagovat
beastar
17. ledna 2020, 16:54
0

Jo s tim souhlasím. Ja se často dostanu mezi lidi, který zajímají koně ty zvířata. Tam se bero auto jako věc na tahání vozejku případně objíždění vybehu. A aby se do toho všechno vešlo. Je to samí suv, offoady a cross cokoliv. A nikomu to divný nepřijde. Jednoduše se auta neřeší....

A fakt je ten že si odpočinu od světa a od lidí;)

sheogh
17. ledna 2020, 14:16
1

Vyborne cteni :-) Pripada me to stejny, nejen v auto branzi. Pekne je to videt v IT, kdyz se s tebou zakaznik hada, ze ta cena je prece nesmysl, vzdyt "to tam za chvilku naklikas ne?"... Na zabiti pak...

Jak uz to kdosi psal, ten pravej zazitek je soukro prodej na inzerat... Auto za cenu skoro "na vahu", ale uz me jeden pan po telefonu vysvetloval, kolik na to stoji rozvody, dalsi potreboval ujistit, ze sedi kilometry a pomalu me hnal na cebii... no comment... to si to radsi necham...

reagovat
beastar
17. ledna 2020, 16:49
0

Jo jo já to vím, že je to všude. Já teď objednával logo. A věř mi že si dávám bacha abych nebyl taky takový hovado. Prostě když mi tu službu ty lidi udělají kvalitně, tak to ocenim a cenu nekomentuju. Když mi v restauraci chutná nechám 25% dýžko z outraty a jdu spokojenej.

To je přesně o tom, každej začít u sebe. A i jä se setkám s lidma, co jsou bezvadný zákazníci. Jedna paní.gen.ředitelka má odeě asi 4tou Audi Q...dřív 7 teď 8. Ví co chce už ty auta zná vždycky bezva pokecáme. Bum bum krásně ste to vybrali pánové nádhera. Bum kolik... Ahaa no to dá rozum za takový krásný auto... No a 3 roky o ni zase nevim... Win-win.

sheogh
17. ledna 2020, 20:32
0

No tak to je pak balzam takovej zakaznik... A jasne, kdyz je ta sluzba kvalitni, treba i s necim navic, tak neni duvod davat najevo, ze to je moc drahy = vubec to za to nestoji... To urcite tu druhou stranu potesi...

Btw ty Q8 se zacinaji docela objevovat po brne, vypada to na trhak :-)

Ju
Junior
17. ledna 2020, 21:24
0

z pohledu obchodníka (a to prosím pěkně B2B, žádný investiční životní pojištění pro důchodce) mě naopak občas překvapí, jak moc mají někteří zákoši v píči. Prostě neřeší, neptají se, nerozporují cenu. A s takovýma lidma je nakonec největší voser. Protože do toho vlítnou, zaplatí (...) a pak se diví, že něco není dle jejich představ. A teď volají. A píčujou. Na facku.