načítám data...

Nedostupná auta z Beastarovy cesty

21. dubna 2020, 02:32 72 komentářů beastar

Dnes to bude jak jinak o autech. Drahých a rychlých. Možná jsou pro mnohé jen nedostupným snem. To nakonec v podstatě i pro mě. Jsou ale opravdu tak dobrá? Zaslouží si naši pozornost? Pojďme se společně podívat alespoň na některá auta, která jsem měl tu čest si zkusit.

zobrazit celou galeriiLe patron des patrons Beastar!!: Nedostupná auta z Beastarovy cesty

Auta, která mi prošla rukama a utkvěla mi v paměti. Lépe řečeno jel sem s nimi dále, než například z dílny, nebo rampy na parkoviště. Inspirací k sepsání následujících řádků mi je nedávná debata zde na Autíčkáři. Ve které mimo jiné zaznělo, že jistá auta jsou prostě pro velkou část čtenářů hůře uchopitelná. Lidé mají prý obecně blíže k něčemu, co dobře znají a případně na to mohou dosáhnout a sáhnout. Já nemám důvod o těchto slovech pochybovat. Pravděpodobně na tom něco bude. Jenže jelikož jsme právě zde v místě automobilům zaslíbeném. Tak jistě nejsem zdaleka jediný, kdo následující vozy někdy řídil a zanechalo to v něm nějaký dojem. Neříkám skvělý dojem, protože ani hodně drahé a slavné auto vám nakonec nemusí sednout. Také je to o zkušenostech. Věřím, že kdo sedne poprvé do Ferrari, jakéhokoliv, bude mu jen stačit, že v něm sedí. Jak nasbírá zkušenosti, bude pomalu objevovat. A nakonec třeba i dojde k závěru, že se mu to až tak nelibí aby za to vysázel několik milionů korun. Následně platil drahý servis a bál se každého škrábnutí.

Dnes se jedná se o auta, která nikdy nebyla levná a už ani nikdy levná nebudou. Pro denní použití jsou veskrze méně vhodná anebo naprosto nevhodná. Určitě se dobře vyjímají na plakátech ve skříňce, hned vedle posteru Pamely Andersson z dob kdy měla co nabídnout. Větší část z nás je určitě několikrát viděla a ta mladší část je zase určitě sem tam prohnala v nějaké té hře. Ve skutečnosti je řídilo lidí určitě méně. Proto se zdržím nějaké polemiky o tom, jak to jezdí a tak dále. Půjde jen o subjektivní vněmy, co bavilo mě. Jak mi to přišlo. Primárně také o tom jaký dojem to ve mně zanechalo. Co mi to přineslo do budoucna a tak podobně. Takže pojďme se podívat na to, co si Beastar vyzkoušel za dobu své doposud neukončené kariéry. Nakonec já a Jarda Jágr jsme dva lidi, co ukončili kariéru, ale pořád to nějak není poznat. Zdravím Jardu a po ránu už opatrně nadýchneš se studeného vzduchu a budeš kašlat jak nová Marea JTD. Pojďme se na to tedy podívat.

Lamborghini Gallardo  5.2 V10

Jestli máte někteří pocit, že tuhle automobilku mám rád. Tak hádáte dobře. Ano tu a tam si z toho dělám srandu, že se jedná o nepoužitelná auta. Dětské sny na kolech a podobně. Realita je taková, že každý druhý chlap, co začne vydělávat nad poměry, běží pro Porsche anebo pro lambo. Ještě mám v paměti, kolik se toho napovídalo, když do téhle Italské značky vstupovali Němci. Prodloužená ruka toho zlého koncernu VW jménem Audi uchvátila moc v perle italského průmyslu. Dneska už víme, že to bylo dobré rozhodnutí. Z Gallarda se stal kdysi nejprodávanější a komerčně nejúspěšnější model Lamborghini. Dal vzniknout sestřence Audi R8, která je také famózní. Řídil jsem několik kousků. AWD i zadní náhon, dokonce i manuál. U tohoto auta je vzhledem k ceně poměrně tristní interiér. Zpracování některých drobností neohromí. Do kufru si dáte sotva kufřík.

 Jenže Gallardo je i po letech neskutečně sexy. U něj opravdu platí rčení, stačí vám jen plavky a kreditka. Některé fotografie mu docela křivdí. Reálně vytvořil Giugiaro perfektní, čistý design. To auto se nemůže líbit jen lidem, kteří nenávidí auta. A jak tady všichni víme, kdo nenávidí auta, ten lže a krade. Řídí se to přesně, tak jak čekáte. Sedíte na zemi a výhled zejména ve městě je naprosto tragický. Máte pocit, že jakékoliv SUV vás může prostě přejet. Majitelé miaty ho dobře znají. V momentě, kdy se dostanete mimo město dostáváte do ruky naprosto vybroušený drahokam s nějakými 560 koňmi a nezdolnou touhou jet. Temné burácení za zády a ten neskutečný kravál když za to vezmete, do toho se člověk zamiluje. Maximální rychlost přes 300 je věc, které jde dosáhnout s jazykem v ústech vedle sedící přítelkyně. Jak říká jeden můj dobrý přítel. Jediný tuning, který to auto potřebuje je vyvinutá blonďatá přítelkyně. Sám to dobře zná, má totiž brunetu. Řízení je precizní a rozhodně nejde zlehka. Auto dokáže projet úseky s dobrým povrchem a vlásenkami v takovém tempu, že i zkušeným plešatým borcům vlají vlasy. Kdybych to měl popsat v několika slovech. Je to pekelná jízda. Zároveň ale auto, s kterým jde v pohodě existovat i ve městech. Není to pohoda, chce to cvik a tak, ale jde to. Jsem z něj unešený více jak Krab z 911.

Ferrari 348

Leonardo Fioravanti vysochal skutečné Ferrari. Auto vzniknuvší hned začátkem devadesátých let je prostě parádní. Z dnešního pohledu působí samozřejmě subtilním dojmem a některé ovládací prvky v interiéru působí lehké zklamání a úsměv. Na rozdíl od výše zmiňovaného Gallarda je to přece jen zasloužilý youngtimer. Svůj poměrně obsáhlý blog jsem o tom autě psal. Tak snad jen pro osvěžení. Tohle auto je pro mě to co má ztělesňovat Ferrari. Hutný osmiválec trochu těžší ovládání, ale solidní agilita. Je to prostě sportovní auto ne žádná leštěnka na korzo. Pochází z doby, kterou já nijak zvlášť neadoruji, ale dokáže zaujmout právě i lidi kteří vyznávají moderní pojetí automobilu. Řazení, řízení jsou nastaveny tak, aby bylo nutné za volantem opravdu něco umět. Navíc ceny těchto aut jsou poměrně příznivé. Lze vybírat. Jedná se v tomto směru o posledního mohykána. Ferrari, které dokáže přiblížit ke značce i jiné lidi jak profesionální sportovce a různé umělce. Proč ho nemám? Samozřejmě protože je to staré auto a jako takové si ho nemůžu z mnoha příčin dovolit. Vy ale můžete. Má to prostě všechno včetně toho nenapodobitelného zvuku osmiválce Ferrari. A stádečko tří set koníků hýbe autem mile kdekoliv a kdykoliv. Jediný asistent je ABS, které vlastně není, protože až začne fungovat, v autě bude možná něco cítit a spálené brzdy to nebudou. Prostě něco pro puristy tomuhle autu dává pozitivní hodnocení 9/10 vavrisů.

Maserati GranTurismo

Ano, ano další ukázka fenomenálního jižanského stylu. Auto působí na první dobrou krásně. Zvenčí je dojem dokonalý. Uvnitř je to za mě takový spíše průměr. Vlastně jsem jich řídil asi deset kusů. Rozepsat jednotlivé rozdíly mezi ročníky a tak dále. To je na samostatný dlouhý a nudný blog. Osmiválec v kombinaci s převodovkou od ZF zajistí moc příjemné a sametové svezení. Auto působí sice poměrně gentlemansky. Dokud není nastartované. V momentě kdy ho probudíte k životu, začne si hrát na Itala. Zvuk motoru je parádní a bavíte nejen okolí ale i sebe za volantem. Briskní reakce na plyn vás kdykoliv kamkoliv dopraví. Funguje to skoro jako klik, život na dálkové ovládání. Zároveň nemusíte dávat tolik pozor jako u nahoře zmiňovaných placek, že něco někde omylem utrhnete. Řízení vám připomene kdykoliv hmotnost vozu a i to že krotíte prostě velké sportovní GT a ne plnokrevníka ze sportovní stáje. Váha auta je prostě znát takže na nějaké velké machrování na okreskách nikdy nedojde. Jasně na to jsou jiná auta. Je to prostě rejnok manta a ne bílý žralok. Hlavní moje výtky směřují k interiéru a určité nedotaženosti ovládání. Jinak je to krásná ryba.

Aston Martin DB7

Jak známo nejsem rozhodně fanouškem ostrovní produkce. Respektive nejsem z těch aut nadšený jako někteří. Tohle auto se mi připletlo do cesty jako kabriolet. Kousek ze začátku produkce. Tedy vlastně devadesátkové auto. Napíšu něco, co fanoušky určitě pobouří. Jenže tohle auto je prostě strašně snadno zapomenutelné. Disponuje silným motorem umístěným vpředu. Neměl jsem nikdy možnost zkusit dvanáctiválcovou variantu. Jen obyčejné  AJ6. Navíc v kombinaci s manuálem, který k autu více nepasoval, než aby byl tou skvělou volbou pana petrolheada. U toho šestiválce je ale kompresor a takový projev motoru já mám rád. Navíc zapomenutelné to auto vlastně je tak nějak správně. Ono vás v něm totiž nic netrápí. Můžete jet rychle téměř kdekoliv, protože podvozek je nalazený geniálně. Vlastně úplně obyčejná technická řešení s překvapivě silným efektem. Jen já osobně bych si to prosil příště s automatickou převodovkou. Majitelé Miaty se budou v interiéru cítit skoro jako doma zejména kvůli shodným klikám dveří. V tomhle autě se používalo i pár dalších věcí z obyčejných modelů jiných automobilek. To ale spíše pro zajímavost. Jo a sedí se v tom naprosto skvěle, kdyby se chtěli ve škodovce inspirovat jak udělat sedačku tak tady by to šlo. Hodnocení designu ponechám stranou. Mně to připomíná takovou tu dlouhou rybu, co žije na dně ve tmě. Muréna? Ohromující v negativním slova smyslu byla spotřeba paliva. Pod líbivých dvacet na sto se s tím dalo jet jen velmi problematicky. Jestli ale něco skutečně anglické je to prostě tohle auto. Rozporuplné ale vlastně krásné a dobře postavené.

Porsche 964 (911)

Tady je to asi jasné. Jestli se chceš povozit, ještě v pravém Porsche musíš plavat v nebezpečnějších vodách, než nabízí “vodní“ 911 generace 996 alias Sally Van der Kraben. Ví to Krab, vím to já, ví to možná i tvá máma. Vzhledem k tomu, že o autech téhle značky tady píšeme a čteme poměrně často. Prostě jenom napíšu, že je to opravdu skvělé auto. Naprosto ve všem. Pokud si prostě fanda do aut. Máš rád řízení a chceš univerzální auto. Takové, které v sobě snoubí krásu starých časů a trochu té moderny. Tak tohle je prostě ono. Tohle auto je naprosto dokonale čitelné a krásně mechanické. U většiny aut z téhle doby mám z ovládání kopřivku. Čestné výjimky tvoří opravdu jen tohle Porsche a Ferrari 348. Navíc tady je opravdu úplně jiná atmosféra na palubě i díky tomu vzduchem chlazenému motoru. Je to celé takové hravé a zároveň už bezpečné. Něco jako sex s manželkou. Skoro vždycky víte kam sáhnout, aby to mělo ten požadovaný efekt. A tahle kára vám to umí dodat instantně, pokud jste alespoň trochu schopným řidičem. Hodnoty zrychlení jsou i u základní 3.3 l impozantní optikou doby vzniku auta to platí dvojnásob. Pokud má člověk zájem o impozantní klasiku s tradičním designem a chce řídit. Tohle je auto pro něj. Na rozdíl přece jen od trochu rustikální 930 je dál i komfortní výbava vozu. A tak se člověk přes léto nemusí upéct do růžova a pustí si klimatizaci. Já vím, banalita, ale zkus v tom jezdit v létě v černé, když je přes den +30 stupňů a trvá to půl roku. Jistě pamatujete to horké Léto a jeho tajemství. Ceny těchto autíček jsou bohužel dnes již vysoko. Tak není snadné se přemluvit a nějakou tu tradici si dopřát. Co je jisté Porsche je jedinečné a každý petrolhead by jednou za život měl nějakou 911 vyzkoušet.

AUDI RS6           

Rodinný supersport, sportovní stěhovák. Už v několika generacích čteme stále dokola tyhle a podobné příměry. Pravdou je že v poslední generaci RS6 už nezáleží na tvarech ani čase. Tohle je jízda, za kterou by mnozí byli ochotní obětovat varle rychleji, než řekneš Lance Armstrong. Píšu o C7/4G, ale zkušenosti mám jak s novějším tak staršími modely. V8 TFSI twin-turbo. Jasně purista si odfrkne, ale dělá chybu, protože takovou jízdu mu žádná atmosféra nenabídne. Tohle auto trhá asfalt a za volantem je to cítit. Není nutné si výkony zasluhovat ani je někde hledat. Tady prostě jsou. Co je na tom parádní? Každodenní použitelnost, slušná dávka luxusu na palubě. A návdavkem stovka pod čtyři. Dokonalá souhra tiptronicu, quattra a motoru. Mamutí výkon a zátah opravdu odspodu v podstatě v celém spektru otáček. Těžko se to popisuje. Tohle je teleport, který se nezastaví před ničím. Na to, že se jedná, o dvoutunové auto s pětimetrovou délkou je překvapivě obratné. Projet nějaký ten úsek zatáček nedá vlastně žádnou práci v rychlostech, které umí třeba to postarší Gallardo. Jenže vy máte kombi. To je asi přesně to, co je na tom fascinující. Odlišnost, nesmyslnost a zároveň praktičnost. V neposlední řadě také s každou generací velmi vysoká pořizovací cena. Já mám pro tyhle absurdně rychlé krabice slabost už dlouhá léta. Nikdy mě ale ještě nenapadlo vyhodit přes milion za šest let staré auto se servisními nároky 911 a těšit se z něj. To už zase raději to Porsche.

Alpina B6 (F12)

Takzvaná nová šestka. Tohle auto mi uhranulo tak nějak hlavně celou tou popularitou Alpiny jako takové. Bylo to coupé ale vlastně nebylo, protože mělo “quattro porte“. Poprvé sem ho viděl v té jejich typické tovární modré v katalogu, když to byla naprostá novinka. Byli jsme v Inveltu a kolega listoval tou jejich věcí na křídovém papíře a já sem asi znuděně koukal do mobilu. Občas jsem s předstíraným zájmem kouknul jeho směrem takzvaně do papíru. Listoval, až mu říkám počkej, vrať to. Nalistoval stránku s touhle věcí. Pochopitelně trvalo další dva roky, než jsem tuhle potvůrku viděl a slyšel naživo. Tady je nějaký výkon a čísla úplně k ničemu. Totiž to je tak, že je to někde za hranicí cen a parametrů, které by bylo potřeba řešit. Každému se nemusí tohle auto líbit. Ono působí tak trochu rozplácle a natažené. Alpiňácké modré se mi samozřejmě nakonec nedostalo ale i tak.  Ve skutečnosti je to krása. Ze všech tady mnou zmiňovaných aut má nejpropracovanější interiér a je neskutečně komfortní. Nová BMW příliš nevyhledávám. Tohle je ovšem rozdíl. Lidi od Bovensiepena na co sáhnou, to promění na zlato. Tady nejde ani objektivně něco hodnotit. Překážkou k tomu si to koupit je tak akorát cenovka všeho. Celkově ty drobné úpravy oproti běžné šestce i ve vzhledu ničemu neublížili naopak. Motor je samotný umělecké dílo a jeho nalazení geniální. Celé auto působí jako soukromý tryskáč na silnice. Zrychluje doslova jako lokomotiva ale naprosto neslyšně. Neslyšně pro řidiče. Dokonalost. Zvuková kulisa doprovázející výrazné zrychlení pobaví spíše okolí.

To je pro dnešek vše dámy a pánové. Našlo by se dalších minimálně několik desítek aut, o kterých byl chtěl napsat alespoň pár řádků. Všeho ale do času. Tohle jsou ta, která mi nějakým způsobem utkvěla v paměti a trochu se od sebe liší. Protože je tam Gallardo neuváděl jsem R8. Jiná další Ferrari, protože skutečně mám nejraději ten starý krám 348. A o Porsche se mi psát nechce, protože Porsche a Miata to je Autíčkářův mainstream. Trochu mi tu chybí něco málo o Jaguaru F-Type jehož částmi jsem taranoval motorkáře a naboural ho. O tom ale třeba někdy příště. Jezděte s radostí, tím co máte u domu a buďme vděční, že můžeme žít v době, kdy vznikla taková skvělá auta. A pevně věřím, že vznikat i nadále budou.    

   

Nelíbí se Vám reklamy, ale líbí se vám blogy?
Podpořte nás, pořiďte si VIP členství a užijte si autíčkáře bez reklam.


Pro přidání komentáře se přihlašte nebo registrujte

Komentáře

Tomino
21. dubna 2020, 08:55
3

Mám neochvějný pocit, že jsem se té zmíněné debaty účastnil taky a tu tezi tam trošku razil :-) Není to absolutní pravda, ale trošku na tom něco je. Jinak hezké čtení o hodně zajímavých autech. Ohledně BMW a Alpiny máme podobný názor, s Alpinou je to fakt zajímavá story. Pobavily mě vtipné vsuvky, hlavně ten Vavris :-) Od teď budu mít jednotku Vavris jako definici fun factoru a radosti z jízdy...prostě nová jednotka... Sandero = 1 Vavris, Golf GTI = 6 Vavrisů, nebo tak něco :-)

reagovat
beastar
21. dubna 2020, 14:00
0

Jo jo je to vyloženě reakce na tu tvou poznámku. O jejíž pravdivosti samozřejmě nepochybuji. Něco na tom je. Jasný no má to tři sta koní, slušnej krouťák a 9 vavrisů. To mi připomělo kdysi někde dávali autům do hodnocení "Xfactor" pamatuješ? V nějakým časopise. Speed? Já už nevím to mě taky vždycky bavilo. Auto totální srágora typu Crossfire, ale Xfactor voe 10/10!

Tomino
21. dubna 2020, 16:38
1

Jo jo, vzpomínám si. Někde to hodnocení X factor používali, ale nedokážu si vybavit, kde to bylo. Mám pocit, že to snad svého času bylo i někde v TV, v nějakém pořadu o autech. Fakt nevím. Celkem bizarní, no :-) Dneska jsem potkal na cestě bílý Aixam s červenými rychlými pruhy, to je skoro to samé, jak ten 10/10 Crossfire :-)

Ju
Junior
21. dubna 2020, 22:34
1

and the total dougscore is...

Vavris Vavrisovic
22. dubna 2020, 10:14
0

OMG! Tak tuhle myšlenku zase rychle opustíme... :D

Jakub Pospíšil
22. dubna 2020, 10:25
8

To je myšlenka, kterou by se dalo rozvést ještě víc.
Mohl by se hodnotit i Dobeš Faktor, ten by byl obzvlášť vysoký u neznámých neobvyklých aut, která sice nejsou moc dobrá, ale za to se o nich toho dá hodně nakecat a vypadat u toho hodně chytře.
Pak mě napadá Krab faktor - to je hledání křehkého poměru mezi purističností, veteránským investičním potenciálem a možností přepravovat horské kolo.
Matěj faktor by se zaměřoval na počet popelníků v dosahu řidiče a velikost oken, skrze které lze zahlédnout řidičův slušivý vycházkový outfit.
A asi by se dalo pokračovat.

beastar
22. dubna 2020, 10:32
4

Kubo: Všechny hodnoticí žebříčky vypadají jako, že by mohli mít minimálně zde úspěch. Když znáš ty pány podle kterých jsou jednotlivá hodnocení nazvaná. Nemusíš je znát osobně stačí prostě jen vědět. Koukám že Vavris se ale k jednotce "cool faktoru" nazvané dle sebe moc nehlásí. To už by asi některé lidi odvezli. Kdyby skutečně pod testem Karoqu bylo....

2/10 Vavrisů
5/10 Dobeš Faktor
2/10 Krabova škála
2/10 MPSF (Matej Podhorsky styl faktor)

krab
21. dubna 2020, 09:10
1

Tak jsem zase před snídaní otevřel ty inzeráty ... horší je, že mi připadá, že se obchody s těmito auty v ČR vůbec nehýbou. Minimálně teda ty, kde prodávající dal inzerát, prodeje co se udělají mezi kámoši a známými, tam nevím.

Což je na jednu stranu dost smutná realita. Ale ono se neprodávalo tedy kdovíjak rychle ani předtím, nebo mi to aspoň tak připadá. Každopádně šedivá 996 Turbo, z článků z března je pořád k mání, všechny ty pěkné staré 911 na které tu a tam koukám, teď přibyla jedna parádní Super Carrera, třílitr od Honzy Kadečky a Míla Maun pořád má v nabídce šedou 964, která si myslim je asi pěkná. Jiný známý prodává fantastickou šedou (grigio metallizzato) F430 , v Brně je červená Lancia Delta Integrale 8V za něco málo přes 500 , jako zajímavá auta jsou...

Hezkej snílek... No nic, ale koukám, že na tom Ferrari 348 se zázračně shodujeme. Mě to tak nadchlo, fakt je to dobrý. Ale jak jsem loni pořád přemýšlel, že by to někdy šlo uskutečnit, jako mít tohle auto, tak letos jsem k tomu o poznání skeptičtější. Neužil bych si to. Měl bych strach, že mi to na vyjížďce buď shoří na popel anebo se porouchá něco s čím si dlouho nebudu moct umět poradit, oprava bude nesktutečně drahá atd... a to sleduju anglickýho "Ratarossu" , kanál o týpkovi, který kupuje Ferrari z téhle doby a svépomocí opravuje. Je to poučný ...

DB7 jsi docela vychválil na to co bych běžně od tebe čekal. Ona je to pod slupkou (velmi zjednodušeně , Jaguar XJS) , ten AJ6 kompresor od TWR bych taky bral radši než V12, i když V12 není nespolehlivý a krásně zní. Každopádně ale manuál. Vím, že dráhy to má dlouhý, kvalty dlouhý, nebude to úplná radost s tím pracovat, ale právě proto by mě taková ta zvláštní povaha DB7 s manuálem zajímala. To už by byl dostupnější ze snů, protože 800 tisíc by stačilo a asi bych se nakonec s tou údržbou nějak popasovat dokázal. Otázka za těch 800 tisíc kupní ceny zní? Stálo by mi to dlouhodobě za to? Vidina prodejnosti v ČR je u takovýho auta takřka čirá nula...

Gallardo kupodivu ani R8 nikdy můj sen nebyl. Jak píšeš v tom úvodu, četl jsem rád o nich testy v EVO magazínu, ale nikdy si nepředstavoval, že v tom sám jezdím a mám v garáži. Víc jsem se těšil na daleko "lidovější" dostupnější věci typu Delta Integrale, Sierra Cosworth, Porsche 911 atd... No, ono ani tyhle nejsou žádná láce. 964 je super. Já nějak tíhnu k té 3.2, ještě klasika na torzkách a vzhledově se mi líbí víc, nemá ty plastové nárazníky, ale obecně dnes každý chce 964. A taky ty ceny podle toho vypadají. Jenže v ČR stejně nikdo moc nekupuje.

Aférka s M3 E36 se pomalu propadá do stavu, kdy nabízené auto asi spíš zůstává v garáži majitele a já si za nějaké ty dva týdny uvědomil, že stejně jestli si něco opravdu ještě přeju do garáže, tak je to stříbrná Carrera 3.2 se žlutými světlomety. Ale protože bych si na to momentálně musel půjčit, tak to nechám ve stádiu "dream car".

A tobě přeju jedno to Gallardo, ono to bude totiž asi tutově skvělý auto. Občas kouknu na anglický "Carguys" a ten Damian má černý Valentino Balboni Gallardo LP 570-2. To je kára! Ale cenově úplně o balík jinde než běžné Gallardo...

reagovat
Raspby
21. dubna 2020, 12:19
2

Co vím, tak Gallardo bylo jako zadokolka jen v limitce Valentino Balboni ne? Všechny ostatní včetně Superleggery byly 4x4. Takže Beastar řídil Balboni edici? Tak to závist teda :) Jinak Maserati je nádherný stroj...přesně můj ideál GT, jen ta palubka a středová konzola no...to rádio atd. s Peugeota to hodně sráží...ale pořád se dělá a už to vypadá líp s tou větší obrazovkou (i když ideál to taky nebude, soudě dle recenzí všech možných současných Maserati...) a Aston...je prostě Aston. Měl jsem možnost řídit DB9 a dodnes na to vzpomínám..ten styl, vůně, dveřní panel z dřevěného masivu a zvuk. Možná kdyby si řídil DB7 Vantage s V12, ten pocit by byl asi taky jiný (i když kliky dveří by byly pořád stejné :-D )

reagovat
beastar
21. dubna 2020, 12:29
0

Ty si bystry ctenar:) A ano u toho Gallarda mam tech zkusenosti vice, nez s jednim autem. A samozrejme ne vsechno sem ridil x stovek km. Jedno obycejne z prvnich let vyroby jsem mel. To bylo samozrejme awd. U Gallarda je problem asi jako u 911 mezi zakladnimi modely a edicemi je velky rozdil. Ja nemel dneska tady umysl ani prostor to rozepsat. Uz tak je to dlouhe.

U toho Maserati je to tak jak pises. To se shodneme. A teda kdyz s tim jedes dal tak to prskani zacne byt otravne. Jinak je to takova ta klasika ktera potesi. U toho DB7 tam je to jasny, ze v12 vantage je jiny kafe. Tohle jde vcelku dobre koupit a nejezdi to spatne. Zrovna ten motor se mi na tom fakt libil...

Raspby
21. dubna 2020, 12:44
0

Edicí Gallarda bylo dost no...ale co vím tak jedná ta Balboni byla z továrny RWD :) Jinak ano šestiválcový Aston DB7 (stejně jako třeba Maserati 3200/4200 coupe)se dá už koupit za relativně velmi pěkný peníz...ale ten servis - dvě větší prohlídky a cena jak za ten ojetý Aston :-D Ale ten motor V12, to je symfonie (jakkoli je to 2x Ford Duratec), to se prostě člověk usmívá i když vidí tu měrku nádrže padat dolů silou gravitace :-D Btw ne že by na tom záleželo ale s šestiválcem nebýt schopen dostat spotřebu pod 20 litrů to je solidní :-D.

beastar
21. dubna 2020, 14:08
0

Je to tak jak píšeš. Ono Gallardo bylo komerčně velmi úspěšný do nástupu Huracánu až legendárně. A po pravdě ono to na tom autě není zase tolik poznat jestli jedeš AWD klasikou, nebo rwd. Je to asi jako u Porsche. Nebo možná jen nejsem shopen to správně vyhodnotit. Uznávám, že zrovna na tyhle auta znám spoustu daleko větších odborníků, než sem sám. Já měl kliku, že jako ojetý to byl jeden čas trhák. A když byl člověk šikovný dalo se na nich velmi hezky vydělávat. Takže se s tím samozřejmě všichni chtěli i povozit jak to šlo.

Maserati 3200 sem měl. To je teda dost dýl dneska ho má táta v garáži. V podstatě jezdí, ale on s ním nejezdí. Já to koupil pořád se na tom něco sralo. Až mi jednoho dne řekla ta co mám teď řekla proč to vlastně máš... Však je to hnusný a pořád se kvůli tomu rozčiluješ... Skoro překvapení, že jsme spolu dodneška. Auto vlastně taky zůstalo v rodině. Znova bych do toho prostě už nešel. Jde to koupit za pěkný peníz asi jako RS6 V10 (Lamb G motor) to jsem tady nedávno rozebíral ze Sheoghem. Když to pak projdeš zjistíš, že je lepší zůstat jen snít i v případě nízké pořizovací ceny.

U toho Astonu no ve skrze to píšeš dobře. Realisticky což se mi líbí jako jeden z mála tady:D Ta V12 je samozřejmě dneska něco nevídaného a krásného. I servisně teda... No já jsem to auto jak k tomu nemám vztah fakt nešetřil navíc mě v tom vyloženě vadí řadit. To je něco tak nepovedeného, že sem tam ty kvalty kolikrát nechával fakt hodně dotočit. Normálně s tím půjde jezdit kolem 14 litrů, rychle tak kolem 16 ... a pak sem tu já. Docela mě ale právě u té první DB7 překvapila i u kabria solidní tuhost karoserie a hlavně podovozek to by člověk od takové stodoly nečekal. Jako nechtěl bych to domů ani za těch 800, ale jako výletní auto pro lidi, co se kochají je to super.

Augi
21. dubna 2020, 12:42
0

Naprosto skvělej blog! Přelouskal jsem i to rok starý povídání o 348, včetně diskuze. Která mě teda vrátila do reality - uservisovat s2k bude asi reálnější :D

reagovat
beastar
21. dubna 2020, 13:58
0

To je to co jsem právě řešil i s Krabem já to auto měl půjčený (jiný než on) chvilku po něm. Aniž bych teda vůbec věděl, že on ho měl. Prostě se to sešlo. Myslím, že se nám to moc líbilo oběma to auto jako takový. Ta jízda v tom. Nakonec i ty tvary. Když někdo řekne Ferrari představí si moje generace přesně něco takového případně "červenou hlavu" nebo F40. Na to že to dělal ne úplně top designér je to auto povedený fakt moc. Jenže servis a navíc jak píše nahoře Krab. Aby si se furt bál, že ti to shoří, nebudeš mít na tamto a na tohle. Navíc kvalita zpracování interiéru a doplňujicích částí auta je pověstně skvěle "jižanská". Ano s2k je vskutku vděčnější na servis asi i dvě by si mohl mít:D

Augi
22. dubna 2020, 00:09
0

Já jsem asi o kousek mladší, takže pro mě jsou ikonický spíš 355 nebo 360. Ale zase u 348 může bejt výhoda, že ho můžeš mít za 3 roky na veteránskejch značkách...i když finančně je to asi prd, vzhledem k cenám servisu (hádám).
Ale jak píšeš, s takovým autem bych se asi už bál jezdit, aby se mu něco nestalo, a statickou sbírku nebuduju, tak v případě Ferrari nejspíš zůstane jen u snění :-)

beastar
22. dubna 2020, 00:45
1

F360 mi úplně moc neříká. Je to ale spíše tím, že mě se moc nelíbí ten vzhled. 355 je pěkný a fungujicí auto. A samozřejmě té 348 je docela blízko. Taková 355 Serie Fiorano by mi asi vůbec nevadila. To už je ale vážně jen dream. Právě že zrovna pojištění takovej problém není... teda pov v momentě kdy by si chtěl havárku je to trochu jinde no. Statická sbírka je pro takový auta škoda. Pokud to nejsou teda nějaký extra edice. Jenže ono co znám těch několik málo lidí, co sbírku mají. V momentě kdy tam máš 5+ aut. Tak stejně není absolutně kapacita s tím jezdit. Sezóna je krátká a práce moc.

Každopádně pokud by si prostě ty volný prachy na to měl to Ferrari si kup. I kdyby si ho měl mít rok, dva povozil se a prodal to. Já nevím jak to popsat. To nejde napsat to se musí zažít.

Vavris Vavrisovic
22. dubna 2020, 10:13
0

Bych řekl, že ten plán je moc hezký až na to "prodal to". Což naznačil i Krab v komentu výše. Jooo, kdyby se to prodávalo jak trojkové olítané bawo, to by byl jinačí frmol na dopravních inspektorátech :D

beastar
22. dubna 2020, 17:31
1

Vavris: Ted si to prosim neber osobne. Kolik ze Ferrari si to v zivote prodal? Daleko vetsi problem jsou naroky na finance v dobe vlastnictvi. Pokud jezdis. Nez nejaka pripadna ztrata pri prodeji. A ano trojkovy bawo to neni. Prodat se to ale da pokud nemas pocit, ze na to staci tyden. V tomto bych rekl, ze mam velmi dobry prehled;)

Vavris Vavrisovic
23. dubna 2020, 07:58
0

No máš pravdu, s tímhle jsem si naběhl... Takhle, z vnějšího pohledu mi přijde, že soukromě to moc prodat nejde = asi to je lepší nechat odkoupit nějakým autosalonem / prodejcem = pocítíš i rozdíl v nákupní vs. prodejní ceně. Nebo to fičí rozumným způsobem i soukromě?

Augi
23. dubna 2020, 10:27
0

Ano, 360 už není ono, už je taková moc moderní, ale pamatuju jí jakou novou...

Ohledně likvidity - nepředpokládal bych, že by někdo koupil _sbírkový_ auto za prachy, který nemůže postrádat. A pokud by auto víceméně stálo, tak můžou bejt měsíční náklady prakticky jen parkování+pojištění kvůli _zdravotním_ projížďkám, takže tak 5k měsíčně max. (viz. např. https://www.heritagemotors.cz/sluzby/poprodejni-pece-a-parkovani-na-praze-5/), do té doby, než se auto prodá. To mi přijde v porovnáním s _plnotučným_ servisem jako pakatel.

krab
23. dubna 2020, 10:37
1

Já nevim co Beastar, ale z toho malýho vzorku prodejů co nějak aktivně vidím nebo jsem měl zkušenost od známých, kteří se rozhodli prodat nějaký druh auta této kategorie ( starší legendární sporťák, cena půl mio + ) tak je výsledek v ČR docela tristní. Buď máš zájemce za nerealistické ceny anebo spíš prostě zájemce zkrátka nemáš. Potřebuješ na to čas. Někdy i půl roku a dýl ...

Ta likvidita zkrátka chybí. Hodnotu taková auta mají, ale nelze s tím počítat jako s nějakou alternativní "hotovostí", prostě ty peníze jsou v tom utopené na dlouhý čas.

Ty příklady bych mohl vidět třeba na soukromým prodeji červené 348tb, který se vlastně nakonec nerealizoval vůbec, Porsche 911 (vzduchem chlazené) několik exemplářů , opět neprodaná auta, inzerovaná měsíce a to ne za nesmyslné ceny, ale rozumné evropské tržní atd... Pak třeba zajímavá auta, z mototechna classic, tam to relativně sleduju jak se to hýbe/nehýbe. Oni dokážou otočit škodovky, zcela pro mě nepochopitelně, ale je to realita dokážou prodat Favority v cenách 50-100 a nějaká ta embéčka, z Amerik třeba Mustangy, ale pak je tam hromada specifických daleko zajímavějších třeba evropských aut stáří 25 let + , které na majitele čekají fakt dlouho. Přičemž postupně je i cena versus stav v zásadě fér. Ono jinak by se neprodalo už vůbec... Pár klasik co je v nabídce třeba Davocaru , když vidím inzerci, taky se to nehýbe, AR Cars v Ostravě nebo někteří ti pražští, ten Šedivý a Šmejkal nebo jak se ta firma jmenuje, Advantage cars atd... Najdeš tam auta, co se inzerují měsíce jako aktivní....

Takže jakoby představa, že třeba (uvedu exemplární příklad) koupím Porsche 911 Carrera 3.2 (někde v zemi EU) , zaplatím za ní řekněme 45 tis euro, což by byla jedna z těch nižších cen na trhu za relativně už pěkné kusy, už v evropský specifikaci, budu s ním 3 roky jezdit a starat se o něj. Tady je náklad na údržbu odvislý od stavu jaký se mi povede sehnat, ale řekněme, že za ty 3 roky najedu 15 tisíc km (to je tak rozumný nájezd, pár akcí ročně, občas výlety, možná jeden výlet do Alp) , tak mě bude údržba stát 100-300 tisíc podle toho co na tom budu dělat (v případě že bude nutno řešit opravu koroze a karoserie, tak to klíďo hned můžu zdvojnásobit ty náklady) . A když to pak budu chtít prodat, protože třeba zatoužím po něčem jiným, tak musím počítat, že za nějakou rozumnou tržní cenu to budu nabízet fakt jako klidně i rok. Než se to sejde, že přijde zájemce, který má i peníze.

Prostě představa koupit takový auto s tím, že si pohraju půl roku , rok a pak otočím dál a budu v tom za 0 nebo naopak v plusu je dost nerealistická, si myslím.... V horizontu deseti let vlastnictví třeba zrovna konkrétně takový Porsche bude v zásadě asi už i v plusu, ale to záleží na trhu. Teď to tak třeba je. Kdo koupil Carreru 3.2 před 10 lety, koupil za 25-35 tis euro a nebyl to problém za ty ceny nějaký slušný sehnat. Dneska je ta tržní cena 40-60 , takže použít analogii, třeba za dalších 10 let bude ta hodnota 60-80, ale třeba taky vůbec ne...

saage
23. dubna 2020, 11:06
0

Krabe: Tohle muzu podepsat. Prijde mi naivni predstava, ze koupim “investicni” auto.. budu s nim rok jezdit, a pak obratem prodam za podobne prachy, za co sem to koupil, bez ztraty hodnoty. Ty naklady na “provoz” jsou v radech vyssich, nez pripadna ztrata hodnoty. Zavrit to do garaze, a mit pocit, ze v tom mam prachy, ktery kdykoliv muzu “vybrat” je mimo realitu.

Vavris Vavrisovic
23. dubna 2020, 11:34
0

Takhle, z laického pohledu mi přijde důležité rozlišovat zánovní a staré superauta. Ty zánovní se točí relativně rychle - ostatně to vidím na těch AR Cars, nabídka se jim během roku obmění x krát a to zásobují dost specifický region.

U těch starých mi přijde, že to je naopak. A dává to smysl - potenciálních kupců Mclarenu 720S nebo 488 GTB, které často ještě jsou pod nějakou tovární zárukou nebo minimálně spoustou garancí, je daleko více, než nějakých entuziastů bažících po konkrétním kousku historie...

beastar
23. dubna 2020, 11:59
0

Tak původně jsem to vůbec nechtěl dál komentovat. Vavris ale zmínil jednu důležitou věc. Je nutné rozlišovat o jaká auta jde. Auta stará řekněme dvacet let plus rozhodně nejsou dobrá na nějaký rychlý prodej. Je možné že budeš prodávat do celého světa a neomezíš se jen na malý trh, ale i tak to může dost trvat. Nakonec i u hodně drahých sběratelských aut jsou po světě kousky které čekají na nového majitele klidně několik let. Saage, sice tam vidím úvozovky, ale psát ke všem sportovním autům staršího data investiční je přesně pitomost. To je módní poslední roky, ale nesmysl. Počítat s tím, že u sporťáku nezaznamenám v případě rychlého prodeje ztrátu je krajně naivní. Pokud je to něco starého, cenného a hodně drahého je to úplně něco jiného, než třeba normální 911 997/6 a klidně ještě o generaci starší. Soukromé prodeje jsou hodně zrádné protože otázka je zda to ty lidi umí. Moje zkušenost je že prostě NE. Je to asi ta naivní představa, že si sám prodám dům lépe, než to udělá profi makléř.

Každopádně co se nedá brát vůbec za bernou minci je to co popisuje Krab. To že v Mototechně něco stojí je otázka ceny a jejich neochoty s ní cokoliv dělat. Advantage nestojí na prodejích starých aut, takže je sice hezký mít v nabídce nějakou tu klasiku, ale je to jen doplňkový prodej. Čili když nejsem idiot je naprosto v pohodě koupit něco na 2-3 roky pojezdit si. Prodat to s nějakým ziskem je pravděpodobně utopie. Zůstat na 0 zase tak problematický nebude. Další věc co tady ani jednoho z vás nechápu... Tak je snad logický, že auta za tyhle ceny se neprodávají stylem jako oktávky za 200 000. Ve Středu to dám na Bazoš a v Pátek mám deset zájemců....

Ať si každý sáhne do svědomí jestli inzerát na sportovnivozy.cz stačí k prodeji sportovního auta za milion plus. Nejrealističtěji to popisuje Krab. Každopádně nečekal bych, že to bude někoho překvapovat. Další věc je sezónnost. Navíc to že je auto na prodej neznamená, že s ním nemůžu o víkendu vyjet.

krab
23. dubna 2020, 12:32
1

Mě nic zásadně nepřekvapuje, spíš možná podhodnocuju ten vliv obchodníka / specialisty na tu reálnou prodejnost. Specificky myšleno u nás. Jinde v západních zemích to bude jiný. Tady mi zkušenosti chybí. To, že některý zajímavý auta u nás u těch obchodníků co jsem vyjmenoval sedí příliš dlouho je asi částečně vlivem kombinace cena/stav/známá historie. I když mi nepřipadá poslední dobou, že by do inzerce vyhazovaly prodejci auta za nereálný ceny.

Já teda vždycky koupil starší, specifický auto od soukromýho majitele. Nikdy ne od prodejce. Tak jsem přivezl i pár veteránů z Anglie. Prostě soukromý majitel, přijeli jsme tam, dali čaj, sušenky, popovídali, domluvili se, pohodička. Vlastně dá se říct, že i nemovitost jsme pořídili tímhle způsobem ... menší realitka v tom figurovala, ale zvládlo by se to bývalo i bez ní. A naštěstí to nebyl nějaký z těch velkých hráčů na trhu, kteří mi přišli (v té době) čistě jen jako obstrukce a drahá služba bez přidané hodnoty pro obě strany.

Takhle ... co mě trošku překvapilo je třeba pomalost prodeje takových těch aut v cených lehce pod půl do milionu a půl třeba. Takový ty věci co se o ně sám zajímám, když vidím v inzerátech. Bavoráky emkové starší, to levnější ze světa poršáků, Lotus ( letos se taky prodávala jedna Elise S/C dlouho, byť cena byla fajn - ale kdoví co s ní bylo a byla v nějakým bazaru v horní/dolní, takže těžko hodnotit) atd... Prostě tahle auta bych čekal, že zmizí z trhu během týdnů a ono typicky ne... i na těch Mobile a Autoscoutu se nějaká auta co si tam na web "zaparkuju" do sledování nezmizí rychle. Ale pak je zase hromada aut, co se ani do inzerce nedostane a mění majitele mezi kamarády a v komunitě. Třeba Caterham. Ten takřka do inzerátu nikdo dávat nemusí, protože na něj už typicky někdo čeká... I když taky ne každý typ a vždycky.

Každopádně asi u těch opravdu exkluzivních aut chápu, že dobrý obchodník s kontakty to jedině prodá, protože inzerát na sportovních vozech vážně není to pravý ... to je asi jako, kdyby mi majitel půjčil na svezení Lamborghini Miura SV v domnění, že hezký článek s pěknou fotkou na garáži mu přinese hned zájemce... nepřinese... ono vlastně ani na daleko levnější auta.

Jako jo, kéž by to takhle hezky fungovalo ... v pondělí dám na sportovní vozy a na bazoš a o víkend už jdu s penězi v kapse vybírat další nesmysl, který si koupím...

beastar
23. dubna 2020, 12:51
0

Krab: Já bych řekl, že si to napsal, tak jak to zhruba je. Ono to nejde hlavně řešit takhle obecně. My jsme si tady vzali rámec moc obecný. Píšeme o autech cenných i méně hodnotných starších i starých, možná trochu i zánovních. Prostě je něco jiného prodávat F348 a Porsche 911 Turbo 997. Obecně ta auta do deseti let stáří pokud je to solidní kus. Tak rozhodně na poměry cen v kterých se nachází nějaký velký ležák nejsou. U nás občas něco jako Lotus a podobně může být problematické. Nakonec i Maserati, nebo některá Ferrari. Je to taky trochu o kupní síle obyvatelstva. Obchodníka podceňuješ zjevně hodně. Ono jde totiž o ty kontakty třeba do zahraničí. Já jsem prodával auta už na Slovensko, ale třeba taky do Maroka. To ti opravdu inzerce formou soukromé inzerce na relativně malých serverech typu sportovnivozy a podobně neudělá. Tam bych dokonce řekl, že je nepochybně jistota, že ti budou volat zejména spekulanti a lidé neznající reálnou cenu těch aut.

Za tím přirovnáním k prodeji domu si stojím. Když vidím jaký efekt na prodeje bytů za 10mio+ v Praze mělo, že se to dalo profíkům a jak to šlo rychle. Šlo by to i bez nich to jo. To je takový ten typicky místní přistup. Nebudu těm debilům platit když to dokážu sám. Proč by si kupoval kytku v květinářství když si můžeš sám natrhat na louce že jo:-) Ono soukromé prodeje nejsou žádná velká pecka ani v zahraničí. Navíc typicky ta opravdu investiční auta jdou často do aukcí a za pevnou cenu se vůbec nenabízí. A s tou podporou prodeje to tady řeší daleko větší hlavy, než je tady nějakej beastar, vavris a krab. U nás to prostě funguje spíše v nějakém kruhu těch známých jednotlivců a předávané reklamy nakonec na kontaktech stojí Advantage, který tady všichni často zmiňují. Aniž by věděli něco o tom pozadí. Tobě Krabe můžu jenom napsat zeptej se Jindry jakej na to má názor. Na to jejich fungování. Víc tady psát nebudu.

Ta kategorie 500 až 1 mio nejsou vyloženě nějaký ceněný klasiky nebo investiční káry. Spíš auta na obyčejný ježdění, co už jsou dneska moc starý a drahý na údržbu. To bych třeba vypíchnul starý QP, nebo Panamery, RS6 c6, některá levnější Porsche a tak dále. To přece není auto pro "luxusní" prostředí. To jsou obyčejný auta po kterých právě často touží lidé, kteří na ně ani tak nemají. Ti co by na ně měli mají typicky často na novější auta. Zní to arogantně ale tak to je. Z toho co ty si uváděl, tak jediný, co se dá brát jako kategorie auta která spadá do toho, co se tady obecně (nesmysl) bavíme je to 80s Porsche 911. To je zjevně soukromý prodej, kde snad ani prodávající není plně přesvědčen, že to z toho baráku pošle. Tohle je tak složitý téma, že tady se fakt nějaký univerzální pravdy nedobereme.

A znova opakuju to co napsal Vavris trochu v žertu na začátku je píčovinka. Co nikdo netvrdí. A už vůbec nikdo netvrdí, že nejde prodělat. Proděláš i na oktávce když si jantar:)
-
Komentář upraven 23. 4. 2020, 12:53:58
-
Komentář upraven 23. 4. 2020, 12:54:42

krab
23. dubna 2020, 13:04
0

To se ho schválně pak někdy zeptám, na ty advantage, protože s nimi já se neznám vůbec...
Jasně, my jsme smíchaly moc různorodostí dohromady. I u těch nemovitostí. Byt v Praze už dneska sám bez dobrého makléře opravdu asi neprodáš, cifry jsou jiný atd... My koupili nemovitost na vesnici a to šlo udělat u čaje na podání ruky a taky to bylo už před delším časem, ceny byly jinde atd...

A máš pravdu, můj okruh zájmu jsou vlastně pořád jen "levná" auta. Vlastně o tom jak se prodává to opravdu exkluzivní zboží vím prd. Maximálně sleduju rád tu a tam dění na aukcích nebo si pustím Harryho garáž, kterej dělá pro Silverstone Auctions takové to intro, ale on se věnuje spíš těm autům jako takovým ne těm obchodním záležitostem.

Jako je fakt, že část těch inzerátů, třeba jak říkáš může být, že majitel to vlastně nemyslí ani úplně tak vážně, ale kvůli manželce dal inzerát ... ne to je spíš vtip....

beastar
23. dubna 2020, 13:19
0

Jenom jakoby co si o tom myslí. Tam je na tom vidět jak to funguje u nás čistě. Pokud chceš prodávat opravdu ty luxusní věci. Nejde vůbec konkrétně o auta a nabídku jako právě o čistě obchod. To je takový tady na Autíčkáři spíš nudný téma. Opravdu není možný to brát takhle zeširoka. Možná kdybychom to alespoň zužili na auta nějaké značky a třeba období. Takto je to velmi nekompletní a ve výsledku spíš o ničem.

Pravda je taková že auto do milionu není vyloženě nějaký maximální luxus. A je jedno zda se jedná o staré či nové auto. Vždyť i to ojetý Gallardo jsou spíše ty miliony dva a víc. Je jasný že to nemůžeš prodat za den. A to je furt vlastně docela jedno z těch levnějších aut z té exluzivní třídy. A k té inzerci. To může být zadané jenom ve smyslu, tak to zkusím třeba se někdo ozve... A když se ozve tak ten člověk cuká, není ochoten jednat o ceně a tak dále, protože spíš počítá s tím, že to stejně nikdo nekoupí...

wdave_t
21. dubna 2020, 13:59
1

Zatím jsem si přečetl jen Gallardo, protože to je jediný z tvýho seznamu, který jsem chvíli (asi 20 minut) řídil v rámci "zážitku" s instruktorem. Musím říct, že to bylo hodně jiný, než jsem čekal. Daleko míň user-friendly. Zejména brzdovej pedál reagoval hodně zvolna, musel sem se do toho opřít víc než jsem čekal i když jsem jen přibržďoval na výjezdu z benzínky. Potvrzuju že z toho bylo prd vidět a jelo to jak debil. Třeba takový Ferrari 458 Italia, který je teda o dost novější, na mě během 5 minut (1 objetí polygonu) udělalo lepší dojem, i když je mi Lambo daleko sympatičtější. Ono ale přece jenom ta zážitková firma to má kromě jinýho vylítaný jak svině.

Gallardo Spider s manuálem musí bejt ale fakt zážitek. Asi bych to ani nechtěl v RWD, z toho si normální člověk nadělá do kalhot :D

reagovat
beastar
21. dubna 2020, 14:15
1

Je mi úplně jasný kterým si jel. To žlutý s mosteckými značkami že? Ano 458 je skvělá a daleko příjemnější pro řidiče. K tomu Gallardu. Rozumím ti to je přesně to, co spousta lidí nečeká. Řízení je naprosto jinak nastavené, odezva ovládacích prvků je spíš jako u závodních aut. Samozřejmě výhled a vůbec perspektiva je jiná. Ono je to fajn když máš možnost se s tím seznámit třeba alespoň den. Úplně super je okruh, ale to už prostě to auto musíš mít, nebo mít ranec na to si ho půjčovat, nebo mít kamaráda kterej zbohatnul podvodama v OVB:D Nebo prostě tak něco....

Jako obecně je to auto ve všech verzích absurdně živý a zábavný. Není moc víc řidičských aut, než je právě Gallardo. Ona i ta R8 je možná bych řekl taková "civilnější" nechci ale úplně srovnávat s tím mám najeto 0 nic.

krab
21. dubna 2020, 14:40
0

Teď jsem se schválně na to podíval na ty Gallarda a překvapivě se dá sehnat ranný kus (2004) za rozumnou cenu a to jsou ty, kde se dala ještě najít manuální převodovka. Myslel jsem že ty už budou sběratelsky cenné a stát miliony. Zjevně ne... Za 70 tis euro se prakticky nedá koupit ani zachovalá GT3 996. Né, že bych na to teda měl, ale k žlutýmu Lotusu by se to hodilo...

I když jsem spíš skeptickej k tomu využívání. I když možná ne... bychom s tím objeli kus Evropy, užili si akce, Alpy, různé akce pro vozy Lamborghini atd... Ono by se asi našlo. Zvuk desetiválce je vždycky bomba ... vzpomínám i na M6 (E63), která tedy až na skvělý desetiválec stojí spíš za prd. Není Gallardo Beastare extrémně tvrdý? Dá se s tím po normálních okreskách? V tomhle jsou totiž geniální ty poršáky i lotusy, prostě nastavené tak, že je to příjemný. U těch italů je to kolikrát loterie. I když ... F348 nemá vůbec tvrdý podvozek, naopak. Tam je to spíš o tom utáhnout tu servisní péči resp. naučit se ty věci spravovat sám. Na druhou stranu u 16 let starýho Gallarda to bude taky mazec a jistě míň věcí by si člověk zvládnul opravit sám. Spíš nic... To Ferrari je ve skutečnosti docela jednoduchý.

https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=295543484&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=14600&makeModelVariant1.modelId=5&pageNumber=1&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&transmissions=MANUAL_GEAR&searchId=ac1b9013-3321-fbe7-23e3-77bf04305cd8

beastar
21. dubna 2020, 15:29
1

Tak to s temi cenami je. Ja se zase uplne nepohybujuve velicinach, kde litaji desitky milionu. V ramci sportovnich ojetin patri Gallardo nekam do spolecnosti Carrery a Vette a tak podobne. Murcielago je jiny kafe. Paradoxne se jich vyrobilo taky vlastne dost. Skutecne komercne uspesnou automobilku udelali z Lamba teprve az Nemci. Jako hale tvrdy neni vlastne dokaze prekonat pomerne dobre i centrum Prahy. Samozrejme na to to auto neni. Tam je to jak pise Dave. O zvyk. Ty ovladaci sily jsou jiny. Prenosy vahy jsou jiny. Ja bych to prirovnal k tomu, kdy zacnes jezdit jinou tridou auta. Ridit umis si zvykli na oktávku a najednou bum géčko.... Tak takovy je to skok. Ja sem se k nekterym kusum typu ten inzerat nechoval hezky. A i horsi cesty to dava. Samozrejme to dost trpi. Tak ty vis co to stoji ono uz to Porsche neni zase o tolik jinde. Jako na rovinu stejne stare Maserati je podle me daleko vetsi kram. Kdyz by si ho mel na akce a vylety jak pises do10 000 rocne, nedelal hav. Tak pneu se nekupuji mesicne.Brzdy vydrzi. Olej se unest da. Ja nevim no tohle je na cely blog. Ta prvotni koupe je tech 70 treba. Tak aby clovek vedel, ze musi mit 15 pohromade k tomu. Utahne provoz kdyz to jezdi. Nejhorsi je jezdit s tim pravidelne okruhy to je drahy ano. S 348 je to pravda nesrovnatelny.Servis nevim presne. Kazdopadne jsou i u nas lidi, kteri Gallardo umi udelat. S motorem maji zkusenosti prave z rs6. Umi to udelat za ceny poršky. A dohromady je asi Gallardo spolehlivejsi auto jak 348. Do Alp na vylety je to delo. Ja na tom mam rad prave tu divokost a dravost. Jenze ja mam obecne ctyrkolky rad ze. Presne tento typ aut. Umi to byt ale vlastne i docela v klidu... V nizsim tempu je to takovy neohrabany.

ro
rock
21. dubna 2020, 15:37
0

"Myslel jsem že ... budou ... stát miliony. Zjevně ne"

Bych jenom podotkl, že 70 t E jsou bez pár drobných 2 mega Kč. Takže zjevně ano...

beastar
21. dubna 2020, 15:40
0

rock: Tam ukecáš něco na kafe 2,000 třeba;) Potom už to bude hned veselejší. I tak je to pěkná cena. Jde teda sehnat i za méně. To už se bavíme, ale v kontextu stav atd.

ro
rock
21. dubna 2020, 15:46
0

Ha, to jsem se jenom neuhlídal, když jsem viděl, jak se krab nechal unýst. Jako je to o kousek levnější než třeba srovnatelně stará Italia, ale stejně je tohle poněkud mimo moji cenovou kategorii. Musel bych třeba prodat domeček a pořídit poloviční (což by na moje potřeby vlastně bohatě stačilo), ale stejně bych pak nedokázal ty prachy za to položit.

krab
21. dubna 2020, 15:49
0

To mě neber za slovo, v tom je určitý kontext ... podívej se třeba na kolik vyjde Murciélago třeba ...

Jo, já si myslím, že ty první ročníky by mohly být fakt zajímavý s tím, že nevím jestli bych si to skutečně nakonec vybral. (a to je toto hypotetická debata) . Protože co jsem tak viděl nějaké ty onboardy, třeba akceleraci atd. tak, tady si všímám, že to má fakt hodně dlouhý převody. Dvojka jede 120 , trojka skoro 180 ... To je takový trošku blbý jako pro můj styl ježdění. Poršáky mají taky trochu delší kvalty než by musely, ale nějak jsem si na to zvyknul a hezky se dá jezdit převážně 2,3,4 a pětku a šestku dávám jen na dálnicích a delších rovinkách. Tady co jsem tak viděl jak borec řadil v tom manuálním Gallardu V10, tak abych to trošku vytáčel a nejel jako totální hovado už, ani bych tu čtyřku neměl pomalu kde zařadit respektive vytočit do plna. Vlastně podobný problém jako 996 (nebo 997 to je podobný) Turbo. Nakonec jsem i dospěl hezky k názoru, že to pro mě není, pro nějakýho rychlejšího borce, co s tím často fakt přes ty dvě kila lítat bude. Na druhou stranu 996 turbo jsou momentálně v rámci kategorie za nádherný peníze.

Tahle kategorie, když zobecním 50-100 tis euro na auto (jako hračku) je docela nabitá vším možným. Můžeš mít prakticky novou Exige 350 Sport, která má i velmi nízký provozní náklady, hromadu starších Porsche, teď kvůli Beastarově blogu jsem zjistil, že i desetiválcový Gallardo a pochopitelně i Ferari 348/355 anebo 360 Modena. A dokonce dvanáctiválcový 550 Maranello a rovnou taky různé Astony , případně fungl nový F-Type s V8 nějaký skladový kus no, je toho fakt dost.

Je to věru hezký snílek :-D

beastar
21. dubna 2020, 16:08
0

Jo F-Type ten jsem do toho chtel taky jeste napasovat. Do toho sem se nechal navezt na sezonu. Bohuzel me potkala hned smula. Ono prave ze Gallardo byl uspech od zacatku vyroba sla takovym tim Porsche stylem. Slo s tim jezdit uspokojive i bezneji. Tak je jich docela dost za rozumne ceny. Jasne uz se bavime v urcitem kontextu. Auto jako hracka a nesmysl ktery nutne nikdo mit nemusi. Ted pujdou ceny mozna jeste take niz. Me kdyby nestvala ta komplikovanejsi udrzba, tak bych ho mel znovu. Jenze to je proste slozity. Musis ty penize mit proste nejen na auto. Kazdopadne Turbo 996 vs Gallardo to bych mel fakt dilema.

K tomu razeni. Ano je to poskladany na bezny rychlosti trochu nepatricne. Me ale nikdy neprislo, ze by se to nedalo.Nekdy je potreba to trochu tocit nahore na nizsi stupen. Takze vypadas jak pitomec, co machruje. Ale co. Gallardo ma taky obcas problem s ohnem, ale spis sporadicky. Je dobry to chladit sviznou jizdou to jo. Ono to razeni a ten vykon tahne cloveka logicky na okruh. Tam kdyz umis trochu, tak pochopis ten rozdil. K tem brzdam jak tam pise Dave. Ono je treba aby se to davkovalo alespon nejak. Nejde u toho system on-off. Jak to neznas tak te to prekvapi. Jako Huracan je ve vsem dal a jinde asi jako rozdil 996/7.

Krabe tobe by se Gallardo urcite libilo. Mozna by te naucilo jezdit vic na limitu vlastnim. Asi by ti chvili trvalo szit se s tim rizenim jako takovym. 911 je jemnejsi a vic odpusti na vyjezdu ze zatacek. Gallardo je neutralni, ale snadno se to urve a pak musis pridat a ne ubrat. O tom by se dalo psat hodiny:))

wdave_t
21. dubna 2020, 16:26
1

beastar: jojo, jestli mosteckou značkou myslíš M jako olomoucký kraj, tak ano :) Za sloupem vykukuje moje Miata :D
-
Komentář upraven 21. 4. 2020, 16:26:41

krab
21. dubna 2020, 16:26
1

A to bych potřeboval ještě vytvářet nějaký "pracovní" hodnoty :-D Místo toho čumim na mobile na auta, na který ani nemam a ani pro ně jet nemůžu, protože ten náš estébák nás tu drží v kleci...

Kdyby bylo něco ovšem podle mýho gusta jako další hračka do garáže ( a to už bych opravdu neváhal ten Fiat Spider pustit velmi snadno a rychle ...) tak je to tohle Ferrari. Sice z insolvence a bez historie, ale v moc zajímavý specifikaci, s Challenge rámem a vůbec ... a stříbrná, to je moje barva :) https://suchen.mobile.de/fahrzeuge/details.html?id=265892212&damageUnrepaired=NO_DAMAGE_UNREPAIRED&isSearchRequest=true&makeModelVariant1.makeId=8600&makeModelVariant1.modelId=27&pageNumber=2&scopeId=C&sfmr=false&sortOption.sortBy=creationTime&sortOption.sortOrder=DESCENDING&transmissions=MANUAL_GEAR&searchId=b85b3b65-9f29-f648-f9b7-91c40445bab9

beastar
21. dubna 2020, 20:13
0

Ano to je ono to co myslim. Vidis ja si to vubec neuvedomil. Jako ze tj eMko jako moravskoslezsky kraj. Ted mi to docvaklo. Tohle auto myslim no. Na pohled porad dobry zbytek logicky nic moc. Jako asi takto. Nebudu kazit jinym byznys a pomlouvat:) Kazdopadne top stav vypada jinak.

Krabe 355 je skvela. To uz bych ti zavidel i ja:D A ano zavrene hranice me taky stvou. Neboj je to i naopak. Kamaradi uz jsou nasrany v Nemecku. Byznys kompletne v troskach. Nemit dostatecne nasetreno byl bych na dne. Pan Babis by mi jiste nepujcil. Tyhle kurvy miliardarsky jsou vsechny stejny. Bohaty, uspesny lidi mi nevadi naopak potrebuju je. Ale tahle nase zlodejska klika, co tady rozhoduje. No tj jedno. Vlastni Gallardo nemam presne proto aby bylo kam padat kdyz prijde korona a babisoviny. Jinak bych do nej sel hned. Ja sem rad ze se to docela jako zajimavy tema chytlo. Je mi jasny ze by bylo asi lepsi s obri reklamou a onboardem mit takovy Gallardo nekde na trackdayi a pak o tom napsat. Jenze to je hudba mozna budoucnosti. Jestli se stav zlepsi a bude mi nekdo obcas platit. Udelam z necoho takovyho Beastar showcar...:))

krab
21. dubna 2020, 20:56
0

Jo, jo, zatím můžem jen čumět na inzeráty a vyhlížet co snad bude od toho června ... Každopádně jsem si zase od toho března docela hezky zajezdil, ten provoz byl hlavně zpočátku fakt slabej. Teď už je to +- v normálu. Člověk si i v okruhu sto kiláků od domova najde zajímavý cesty...

Ta F355 by se mi teda fakt asi líbila. Tomu bych dal přednost před starším poršákem. Ale jak píšeš i ty, člověk musí mít rezervy nějaký a na takový auto se nevydělá už zas tak snadno. Ale třeba to někdy přijde ...

Na video jestli někdy uděláš, ať už s čímkoli se rád podívám, to bude paráda.

ReVolte
23. dubna 2020, 12:57
1

Zrovna Gallardo jsem jezdil a hned po něm jsem nějaký čas zkoušel F430 a musím říct, že F430 mi přišla mnohem přijemnější. Úplnou hranu jsem v těch autech nejel, ale na řízení bylo Gallardo mnohem více "otravné". Řazení v automatu víc cukalo, podvozek víc kopal a hluk začal dřív dunit a hučet do hlavy. Naopak F430 byla víc agilní a pocitově méně otravná při podobných výkonech. Zvláštní, že Corvette je sice taky hrozně otravné auto, ale toleroval jsem to víc než u toho Gallarda.

beastar
23. dubna 2020, 13:02
0

Trochu mi to přijde, že jak popisuješ to Gallardo, tak to nebyl úplně top stav že?

ReVolte
24. dubna 2020, 12:34
0

Vůči tomu Ferrari bylo zaostalejší, a výfuk nebyl origo, takže teoreticky při stavu "jako nové" by se tomu Ferrari vyrovnalo alespoň v komfortu a odezvě, ale řazení mi nepřipadalo off.

J.K.
21. dubna 2020, 17:10
0

Díky za text. A budu se těšit na blog o F-Typu.

reagovat
M P
21. dubna 2020, 17:38
2

Názor na F-Type mě docela zajímá, přece jen jsem si zkusil snad všechny varianty aspoň chvíli, jsem zvědav.
Jinak ten blog a obrázky je čirá a neférová provokace zvlášť pro ty, co trpí kurevským absťákem co do řízení, jsou zavření doma a nemají auto. Tedy mě třeba. Naposled jsem řídil asi fabii 1gen :D

reagovat
krab
21. dubna 2020, 17:48
0

F-type samostatně jako blog, to by mě taky hrozně zajímalo. Testy jsem četl snad všechny, Harryho SVR sledoval v jeho pořadu, ale nikdy jsem se žádným nesvezl. Takže dodnes jsem zvědavej vůbec jak to auto funguje, jestli by mne nadchlo (a v jaký verzi) a tak vůbec...

PS: s tou poslední větou, to ti naprosto věřím .... ale já jsem rád, že sem beastar přišel s tímhle tématem

beastar
21. dubna 2020, 20:16
0

Tak ono je to dost dlouho. Ja mel o nem dokonce rozepsano. V pulce sem to smazal. Nejak mi to nesedelo. Potom se to s orvanym naraznikem atd prodalo. A ja mel jiny starosti a zazitky. Nevim jestli budu schopnej to nejak rozumne popsat.

J.K.
23. dubna 2020, 15:06
0

Připojuji se k žádosti o blog o F-Type, Beastare. Právě tvůj názor na tohle jednou snad dostupné auto by mě fakt zajímal. Je to takový můj sen na důchod navíc posílený faceliftem.

beastar
23. dubna 2020, 15:12
1

Dobře můžu to zkusit nějak vymyslet. Akorát případně bude nutné omluvit trochu horší kvalitu blogu. Ono je to fakt dlouho, co sem tím jezdil a některé věci si možná budu až moc idealizovat. Na to že Jaguar opravdu moc rád nemám, tak tohle auto ve mě zanechalo dost pozitivních vzpomínek. Navíc cabrio takže o to větší paráda za tepla a sluníčka. Vyhrabu ty starý výpisky a něco z toho napíšu.

Za
Zazaa
21. dubna 2020, 21:09
0

nemate nekdo 348? ja na ni tak nejak furt myslim/zapominam/myslim ....
bohuzel sem v ni nikdy nesedel, ale to auto me vzdycky bylo sympaticky a kdyz uz ji chvali Beastar i Krab tak na tom musi neco bejt :)
navic je to spravne stare/mlade a dokonce to je jedna z nejlevnejsich variant na porizeni...

reagovat
beastar
21. dubna 2020, 22:06
0

348 ma velkou spoustu pozitiv. Mam to auto fakt rad. Bohuzel ta co sem mel pujcene ja. Tak ta se zahy prodala do Belgie nejake pani. Osobne ji nemam, bohuzel. Kazdopadne je to skvely. Bude to klise, ale ani Ferrari uz dneska takovy auto nepostavi. Kdyz se podivam do debaty je jasny, ze 348 a Gallardo berou z tehle sestavy za srdicko nadsence nejvic. Pritom Alpina B6 i RS6 jsou efektivnejsi a rychle stroje s obri davkou luxusu. Tj vtipny.

krab
21. dubna 2020, 22:41
1

Já člověka, kterej 348 tb má znám a uvidíme, možná vyrazí s námi někam na výlet, tak by tě třeba i svezl. Dokonce má i 360 Modena. Když bych teda ale změnil tón a přiznal i pár věcí, který se mi za to jedno odpolední seznámení s 348tb, tak pár by se jich našlo. A teď to dejme tomu porovnám s Carrerou 3.2 ( i když současníkem je už modernější 964 a Porsche i tak konkurent k Ferrari není a nikdy ani nebude, protože je vždycky dražší a exkluzivnější). Zkrátka co je na 348tb blbě:
1. pozice za volantem, volant je blbě skloněný, úplně stejně jako většina starých italských aut, pedály vyosené ke středu, ale to je si člověk snadno zvykne, navíc Porsche to má taky tak, protože vlevo je prostě masivní podběh. Ale celkově osa volant, pedály je upřímně řečeno mizerná.
2. Chatrnost : ten interiér není prostě nic moc (porovnávám s auty této doby) a celkově funkčnost těch věcí, přepínačů, vypínačů, stínítek atd. to prostě není zpracovaný dobře. A bude se to muset vyladit. Záleží pak samozřejmě na tom jakou které auto dostalo péči a co kdo z předchozích majitelů už vylepšil.
3. První věc co mě překvapila byl docela ochotný sklon k přetáčivosti a velká citlivost na práci s plynem a opravdu to bylo dost divoký. Zvykl bych si na to, zkrotil bych to, a vlastně by se mi to líbilo. Ale stejně starý Lotus bude ( a to bych se snad i vsadil) podvozkově vyváženější. Na druhou stranu, konkrétní auto mělo už staré pneumatiky a to ten dojem zásadně umocnilo, takže ono to chce zase porovnávat v porovnatelných stavech. A Porsche 911 z 80. let je proti tomu (tedy na nových pneu) extrémně čitelné a hodné auto. Vhodný i na cestování a ve výsledku i pohodovou jízdu. To Ferrari se musí furt řídit v maximální koncentraci a je to dřina a podle mě v něm dáš po okreskách tak 200 km v kuse a budeš si muset udělat delší pauzu. V Poršáku celý den a ještě si pustíš klidně i rádio... a zastávky jen na čůrání a tankování a jídlo.

Vlastně teď nevím jestli je trojka spíš přednost než negativum, to musí asi každý jak to cítí.

Jako jo, mít na to dostatek peněz, jdu do něj, udělám si radost, zkusím to. Ale intuitivně se zatím těším na 911 z 80. let. Sice koukám pořád po různých autech , jako naposledy mě překvapila moc příjemně emtrojka, ale pořád to vidím na to se zklidnit, hlavně nekupovat žádnou blbost a počkat si na toho poršáka....

Jinak jako je Ferrari 348tb rozhodně jedno z aut snů a tak určitě zůstane.

Za
Zazaa
21. dubna 2020, 23:38
1

Beastar: jasne ze gallardo i 348 sou z te sestavy uplne nejmin pouzitelne. Ty se na spoustu aut divas vetsinou moc prakticky ... chtel bych v tom ujet v kuse 500km, je to dostatecne spolehlive, kvalita materialu atd
Je to proste jednostrane zamerena vec a ne univerzalni. Pro nekoho je to tak spravne pro nekoho ne. Ta 348 je jak si napsal vlastne strep ale stejne ji mas rad tak precejen nejses uplne ztracenej a jeste k ten starsim vecem dozrajes :-D

Krab: tak jasny chyby najdes na vsem ... nebo spis veci co umi jinde lip nebo jinak... ja to beru tak ze auto je jake je a nemam problem se s tim smirit
Je jen jedina podminka - musi to cloveka necim chytit a pak je jedno jestli to je mx5 co objektivne nejede nebo stara pastika co poradne nebrzdi nebo neco kde mas nesmyslnej vykon a sedis v interieru kde by se za plastove dily stydel i Favorit a po 300 km te boli celej clovek jak kdybys skladal furu uhli :)

Skoda ze clovek nema tolik moznosti/penez/odvahy aby zkusil vsecko co by chtel .. tak vznikaj takove snilkovske clanky,/ prispevky :-)

beastar
22. dubna 2020, 00:27
0

Zazaa: Asi takhle obecně máš pravdu, ale tentokrát mi křivdíš. Když si znovu přečteš, co jsem napsal. Já to myslel tak, že mě vlastně nepřekvapuje, že 348 a Gallardo budí z aut v tom blogu uvedených největší pozornost. Obě jsou to auta dobrá a právě, že na svou kategorii a i stáří vskutku dosti použitelná a praktická. A ano 348 je vlastně objektivně hroznej krám. A třeba interiér má dneska lepší kdejaká nižší střední třída. Tam jde ale o ty zážitky. Já se nepraktickými auty něco najezdil neboj:)) Dopředu říkám, že jako na nějaký větší ježdění není ani jedno z té dvojice protože by si se zkrátka nedoplatil. Obě hoří, obě mají no go havárky. Prostě je tam spoustu ale... každopádně na nějakých 10k ročně jako vejletní auto jsou obě super.

krab
22. dubna 2020, 09:53
0

Já jsem chtěl zmínit pár negativ, kterých jsem si všimnul, aby to zase nepůsobilo jako idylka. Ale Zazaa to zná, má doma hned několik hrdých Britů z ještě starší doby :)

Ve skutečnosti ( a to mám takovejch nápadů víc) by bylo nesmírně zajímavý si sehnat na nějaký hezký výlet majitele jak 348 tb, Lotusu Esprit Turbo S3 nebo S4 a Porsche 911 964 Carrera. A bylo by z toho nepochybně zajímavý povídání a zážitky. Protože Ferrari je Ferrari. Koupíš si ho, protože chceš. Kvůli vzhledu, tomu koníku a intenzivnímu zážitku za volantem. Ovšem u 348tb platí to, že tohle není vymyšlené pro "pozéry", to ještě Ferrari kupovala myslím trošku jiná sorta lidí než dnes a myslím, že nebudu vedle, když řeknu, že se tehdy ještě o řízení opravdu zajímali. Ono jim ani nic nezbylo, protože 348tb jim nic neodpustilo. Ale současně si myslím, že Esprit bude podvozkově vyváženější a celkově lepší auto na řízení, i když v pár jednotlivostech (jako třeba skvělá zpětná vazba v řízení) bude lepší Ferrari. Porsche znám, takže tady je to jasné, je jemnější na ovládání, příjemnější na delší cestu, univerzálnější a s motorem vzadu specifický, ale právě jak bych to ... no návykově specifický. Esprit jsem nikdy neřídil, na to bych se moc těšil, takže tady jen odhaduju.

No nic, hezkej snílek je to :-D

PS: zajímavý je, že se tu příliš nezmínilo Maserati GranTurismo nebo GranSport. To je třeba jedno z nejhezčích moderních kupé vůbec. Viděl jsem hezký video z jedné zákaznické akce Maserati od Chvály na slovenský garáži a to bylo moc hezky ukázaný a byl z něj unesený. Nicméně, hmotnost a takový to ne úplně sportovně laděný řízení, to by mě asi rychle odradilo. Ale nevím. Alpina je vždycky speciální auto, ale pro mě je to co tam máš už moc moderní. Mě by zajímala třeba B3 na základě E36 nebo ještě starší B6 2.7 na základě E30 , případně E34 B10 (nemusí být bi-turbo, to je strašně drahý a vzácný) i E39 B10 3.2/3.3 je nesmírně zajímavý auto. Audi by mne lákalo na to si ho vyzkoušet jako poslední z celý tý tvý řady. Rychlý desetiválcový kombík s automatem. Jako pojede to neskutečně, ale pro mě absolutně bez většího zájmu. Což není chyba Audi, to ono by to ve výsledku takto dopadlo i s auty jako relativně současná M5 anebo AMG E Klasse, dost možná nakonec i C Klasse, která se mi tedy v té 6.3 verzi vlastně vždycky docela líbila. Ale přeci jen, je to těžké luxusní auto...

Proto asi tu vzpomínáme na Ferrari a já byl překvapený, že Gallardo není až tak extrémně vzdálené cenám Porsche jak jsem si myslel. Jinak teda jedno Gallardo V10 má Hoovies garage a dělají na tom spojku a převodovku. Dost náročná práce, když to člověk vidí v reálu jak to opravují. S tím si normální dílna bez větších zkušeností moc neporadí. A ta spojka na výměnu + kalibrace toho robota (když náhodou neseženeš jedno z těch mála manuálních) , to asi skoro každýho majitele jednou čeká. Tohle bude chtít mít tak dobré 3 kila na servis stranou a počítat s tím, že do toho prostě zahučí jak nic....

beastar
22. dubna 2020, 10:45
1

Tak jasně já doufám, že dneska tady všichni chápou tu servisní náročnost. A že ve skutečnosti jsou to vyšší částky jak za běžné modely. Pravdou však je že zrovna Gallardo není auto, které by bylo vyráběné primárně pro šejky ze zálivu. Jasně jsou tu věci. Problém na brzdách, nebo samotná výměna v ten moment si tam za 150 000,- +. Jak říkáš automat (spojka) a zase si tam 150 000,- +. Karosařina, specifické díly, lakování si tam zase za to stejné. Takže určitě to 300,000 chce někde bokem odkapat. Znám teď ale jedno Gallardo, co s tím chlápek najíždí ročně něco kolem 25,000km. Úplně normálně. Výměna oleje když si šikovnej vychází na 8,000,- což jako pro porovnání autorizák Audi na Audi není o moc jinde:)) Prostě na rovinu spousta věcí se na tom dá udělat záleží jestli si snob, co by to chtěl vozit někam do naleštěný haly s logem lamba. Nebo ti stačí středně velká hala za Prahou, kde ti kluci jsou zvyklí tahle auta dělat. Samozřejmě za cenu dílů nikdo nemůže tj prostě lambo, Porsche, Ferrari... To nejsou auta do firmy pro obchoďáka, nebo pro manželku na nákupy.

Maserati atd. Tak jsem to přesně myslel, že ta auta jsou podle mě top zajímavá všechna. Největší pozornost si stejně strhne F a L. Jako takhle na férovku. Kdyby se mi podařilo tahle auta postavit před halu do řady a měl sem možnost si jedno vzít a jet. Tak vůbec nepřemýšlím a skáču šipku do Gallarda. A druhej den do Ferrari. A pak bych zjistil, že ten zbytek chci prodat abych měl na servis těhle dvou:D Koupil bych si k tomu oktávku právě na ty nákupy.... U tebe Krabe je mi jasný, že ta auta co tam popisuješ by tě nebavili. Nebavilo by tě totiž ani to Maserati. Je to moc těžký a neohrabaný a uřvaný a prostě tj pro showmany, co sem tady jednou popisoval. Triko lahar, žabky, tepláky Armani a Maserati za rohem. C klasse je dobrý daily, M5 je dobrý celkově... tj trhač, ale ty to moc nevyhledáváš takový ty "tanky" s obřím výtlakem.

krab
22. dubna 2020, 11:01
0

Jak říkáš ... škoda, že jsme teď fakt ulítli už trochu dál od reality :-D
Já to vlastně řeknu jinak. Já jsem nesmírně šťastnej, že jsem objevil předloni toho žlutýho Lotuse v inzerci a zrovna to vyšlo, že byly na účtě i prachy a tak jsem pro to okamžitě jel. To samý se povedlo před nějakými 3.5 lety s tou 996tkou. Ve výsledku, když se chci jet projet, klidně jen tak, k večeru po práci, udělat si trošku radost, tak bych snad ani neskákal do ničeho jinýho než do těchto dvou. Výjimku by pak tvořila ta stará Carrera o který se zmiňuju neustále jako kolovrátek. A to se povede taky třeba někdy... Strašně rád bych se svezl Gallardem, libovolným Ferrari opět a dalším množstvím zajímavých kár, ale možná právě tyhle extra silný káry by mi stačilo jen jednou, dvakrát do roka mít možnost vzít na nějaký výlet a pak zas vrátit.

Hele nakonec i ten "obyčejnej" slabej Fiat 124 Spider je vlastně radost řídit. Když vidím jeho reálný náklady na provoz a i ceny nějakých dílů na případný upgrade, kdybych se do toho pustil (což taky není ještě úplně vyloučený), tak jako zase tady je jasně vidět ta praktická stránka věci. Pro normálního člověka s relativně dobrým příjmem je to ideál. Sveze se, je to radost a peněženku to neruinuje.

A jak říkáš, uřvaný Maserati na frajeření, to je přesně co já nechci. Ale když to vidím, ohlídnu se atd... teď zrovna předvčírem jsem šel pro oběd a přijel tam pán, tady jeden místní s Levante (benzínovým). To auto má až nepatřičně teatrální zvuk v poměru k tomu, že karoserie je SUV. A je na tom vidět, že to postavili tím stylem vyvolat "show" faktor. Já už si myslím, se dostávám do kategorie takovýho toho týpka, co když by šel pro takové SUV, tak koupí Macan ve stříbrný a bez hlasitýho příplatkovýho výfuku... V Maserati bych se jakoby trošičku styděl, že navenek frajeřím. A M5 bych čistě nevyužil ... já i po tý dálnici jedu málokdy přes 2 kila ...

Za
Zazaa
22. dubna 2020, 11:34
0

Beastar: mozna to tam nebylo uplne videt, ale krivdit sem ti nechtel prave naopak, ze tentokrat to byl od tebe takovej pristup vic na srdce nez objektivne :)

Krab: az budes nejakej takovej vejlet lotus, F, Porsche planovat tak bych chtel bejt nekde pobliz :)

Irwinek
22. dubna 2020, 09:59
0

A teď zkus ještě napsat článek o autech nedostupných pro Tebe, ale dostupných pro ty ostatní :-D
Peugeot 106 , 306 ( 205 už asi hned tak někdo nevytáhne ), Saxo, ……..
Svezl jsem se od každé z uvedených značek v něčem jiném, podstatně starším ( 288 GTO, Mistral, Countach, Lagonda, E-type, 1600 ti ) , taky v podstatně jiném provozu a za úplně jiných podmínek - ta auta nebyla tenkrát tak dostupná a taky se k nim lidi chovali jinak ( tedy většinou ). Jestli se něco nezměnilo, tak servisní náklady :-( to už tenkrát byla paleta , takže jak se říká : " kdo chce mít opici, musí mít na banány " :-D

reagovat
beastar
22. dubna 2020, 10:28
0

Jo tak samozřejmě náklady na servis takových aut jsou úměrné pořizovací ceně a prestiži auta. Plus samozřejmě tomu, že jsou to vždy auta vyrobená v malém počtu. Každopádně třeba u toho Lamborghini jsou některé věci které jsou extrémní cenově, ale pak jsou taky věci které zase překvapivě tak moc nestojí.

Ve 106 sem nikdy nejel, 306 měl kamarád když začínal dělat byznys někdy v roce 2004 ten mě vezl párkrát. Saxo mám rád, ale nevím, co bych o tom psal. To spíš bych mohl napsat něco o 309 Gti kterou bych si uměl půjčit, ale taky nevím jak by to dopadlo. Já moc neumím tyhle auta ocenit. Pro mě je to spíš utrpení tím jet, než li zábava:D

Irwinek
22. dubna 2020, 13:09
0

To bych neřešil, něco je samozřejmě společné pro spoustu aut a tudíž za " pár kaček ", chladič od veyronu bude prostě drahej, protože jinde není a dělal se jen pro něj a ještě ne v horentním počtu :-D

No a to si právě myslím, že je škoda :-D člověk by měl vyzkoušet všechno :-D Ty peugeoty jsem jen plácl, protože mne zrovna jiná splašená krabice nenapadla. vím, že jezdíš s meganem a užíváš si to. některá auta prostě nejsou pro každého, svého času jsem se vracel z vyjížděk s fiatem 500 s banánem v puse, a přitom to auto je slabé, malé,..... dnes už bych se na to díval jinak, třeba už jen pro ty sedačky, co končily v půli zad, což je utrpení. Jestli Ti tu 309 Gti někdo půjčí, zkus to. Megan je dnes ekvivalentem toho, kde tenkrát býval R 11, což je brácha té 309. Jezdil jsem s 1,6 a byla úžasná. Škoda, že tohle už bude " věkem unavené ".
Nejsem o moc starší než Ty, ale každý z nás se pohyboval v jiných autech v jiné době.
Někde už jsem tu psal, že bych chtěl vědět, co by jsi řekl po svezení v MB 1000 a pod, právě proto, že nejsi zatížený touhle kategorií a Tvoje postřehy by mohly být zajímavé, odlišné od Kraba, protože ten se ve starých autech motá furt. Všichni okolo mne mají nějakou takovou " znalost ", i ten Jarda s Ferrari si pamatoval, že tátova 120 byla nějaká jiná, byť jí řídil jen na polňačce v 15 a věděl o tom prd. Nevěnoval se autu jako takovému, ale vzpomínal, takže z něj nic nevypadlo :-(
když si " sedáš " nahoru, obdivuješ výkon, pohodlí, infotajment a já nevím co ještě, když si " sedáš " dolu, hledáš Něco, a nebo taky jen mouchy :-( táta se něčím svezl, pak zrychlil a pak ještě přidal a pak povídal co proč a kde, no a nebo taky vystoupil a řek, že je to vrak už z podstaty a bylo úplně jedno, jestli to byl novej mercedes , nebo starej wartburg. Tohle já neumím, takovej cit pro auto jsem nepodědil :-(

esmo
22. dubna 2020, 10:28
0

Asi budu taky jeden z mála jako Krab, ale zrovna to Lamborghini se mnou nic nedělá. Ne, nikdy jsem v tom neseděl, natož pak řídil. Ale nikdy jsem po tom ani nezatoužil. Pro mě to bylo vždy auto pro pózu, který si koupí člověk, co se potřebuje předvádět. A můj dojem to umocňuje jeden oranžový kus který potkávám v centru Brna a má nějakou, pro mě, dementní SPZ na přání.
Za to Ferrari 348 to je panečku pojem, v tom bych se rád jednou svezl.
Maserati GranTurismo, pro mě Italská Madona..až na ten interiér :)
Astony znám jen jako Bondovksý auta, krásný ... RS6 a Alpina B6 jsou monstrózně rychlý dostavníky, enormní síla, luxus, vysoká cenovka. Křižovat Evropu a mít prachy na ten nesmyslně drahej servis, tak si něco takovýho dokážu představit.
Ale Porsche, tomu bych dal přednost před čímkoliv ...

reagovat
beastar
22. dubna 2020, 10:51
0

Jak to říct "zážitková" auta a někteří zákazníci nedělají Lamborghini nejlepší reklamu. Nicméně to je hlavně tady v těch chudších zemích (teda jako víš jak) V Londýně, LA a dalších tak ty auta dokazují, že s tím jde jezdit úplně normálně v klidu stejně jako třeba s tou Alpinou. Kdo se v tom někdy svezl myslím, že prostě pochopí, že je to hlavně jiný. Já zase nechápu moc tu posedlost autem jako je GranTurismo to auto prostě tak úžasný jak tady (nejen tady) někteří myslí není. Ono obecně Maserati je hodně zvláštní značka já ji mám rád, ale kdybych se teď znova po vlastnictví třech různých aut od nich rozmýšlel jestli do toho půjdu byl bych moc opatrný.

M P
22. dubna 2020, 12:18
0

esmo: myslíš toho Aventadora, co parkuje na Kapucínským náměstí? :)
Jinak ještě k beastarovi, jak tady kdysi zmiňoval, že jsem pochválil Maserati, tak to musí být dobrý. Hele zpětně. Nevim. Jako zážitkový auto to bylo v tu chvíli dobrý, a to je právě problém, cos už dávno zmiňoval. Jako pokud těmahle autama nebudeš jezdit denně, tak nejsi schopný to moc srovnat. Ono je to navíc exkluzivní, performante, passione a já nevím, co ještě, ale ve finále taková BMW 540i je ve všech ohledech objektivně lepší. A teď už samozřejmě slyším řev, že BMW 540i je auto pro lidi bez fantazie, vkusu a já nevím, co ještě, ale co na tom, ne každý holt to kouzlo Maserati pochopí :)

esmo
22. dubna 2020, 12:33
0

Ano mám na mysli přesně to :)
A s tím co níže píšeš, taky souhlasím.
Kdyby všechny ty M3 a RS byly tak dobrý, tak tím jezdí každej, kdo má tu možnost. Ale prostě na každodenní ježdění to tak košér není, proto si lidi raději koupí silnou řadovku, byť i dražší.
Ale Maserati má rozhodně svoje kouzlo, na projížďku vzpomínám do teď, je to auto s charakterem, ale svoje mouchy má.

krab
22. dubna 2020, 13:48
1

Jo, to je přesně to úskalí hodnotit auto na základě jednoho svezení, ale někdy moc lepších možností zkrátka není. A pak jde o to, co komu vyhovuje. Já to sleduju i u nás v rodině. Třeba asi by bylo nesmyslný doporučovat švagrovi Alfu Giulii, když si nesmírně pochvaluje nové 5er BMW, který, když s ním jedu ( což už se párkrát stalo, že jsem ho někam zrovna řídil) mi přijde už poněkud usedlý, moc velký a nebavorákovitý. (taky slovo snad ani neexistuje :-D) A on třeba nerad jezdí v 4 GC svojí ženy, protože je čtyřka moc malá, nízká a prostě blbá, přitom mě se na řízení o poznání víc líbí než ta pětka. A pak jsou lidi jako můj táta, který si museli pořídit (celkem zbytečně si myslím, ale to už je jedno - to je asi jako ta polemika Beastara a výběr auta pro jeho mámu) éčkovej mercedes na vzduchu. Což bych si já nevybral už vůbec... A pak je hromada dalších, kteří musí mít nějaký druh SUV a těch je spousta.

Buďme rádi za tyhle okrajový možnosti na trhu jako je Maserati, Alfa, Subaru, Mazda, Porsche, Lotus, Ferrari, Lamborghini, Alpine, Toyota ( u dvou aut), BMW (taky tak u 3-4 modelů) zkrátka značky co se snaží držet důraz na řidiče a řízení jako takové. Ale jejich auta si vybírá prostě čím dál tím menší množství populace, protože je daleko víc uživatelů než opravdu řidičů, co si užijí nějakou tu interakci s autem. To tak prostě je a záleží jak se to bude vyvíjet, jaký vztah budou mít dnešní děti až vyrostou ke sporťákům co vznikají teď a jaká auta vlastně budou chtít až budou mít řidičák. Na to jsem docela zvědavej.

Ot
Otes
22. dubna 2020, 17:23
0

Krabe, jak jsi zmínil to srovnání 348 tb, Lotusu Esprit Turbo S3 nebo S4 a Porsche 911 964 Carrera, nikdo tu nezmínil NSX. Odjakživa všichni chválí lepší podvozek NSX vs 348. Nebyla by nakonec lepší třeba a právě NSX? Jinak já jsem třeba ulítlej na zvuk a když jsem řídil 458Italii, tak mě hrozně zklamal zvuk, přitom paradoxně GT-R od kterého jsem vůbec nic neočekával, se mi líbil více. Zvuk 348 a 355 je prostě to nej od V8 Ferrari, možná ještě 360CS. Hlavně to musí mít manuál, s automatem se mi ten zvuk prostě nelíbí - ta pauza po přeřazení a jak si ten motor po sepnutí spojky zakolísá...to je nirvána, stejné je to u 911, kdy to po řazení krásně zatroubí pod zátěží....nene, možná je moderní automat efektivnější, ale......

beastar
22. dubna 2020, 17:28
0

Ono to nebylo mysleny tak, ze Matej by napsal neco spatne. Je to narocny hodnotit auto teto tridy a znacky na zaklade nekolika dni. Navic Maserati je stavene tak aby ohromilo a to nejen designem. Tedy obecne bez vetsich zkusenosti je to vse o pocitech. A presne vsechno emotivni atd. Potom Bmw vypada ze nemuze nadchnout. Jenze kdyz presednes z Ghibli do S6 okamzite to vidis. Ty nedostatky.

K tomu jestli je rs6 dobry daily. Tak je. Proc jich nejezdi vic? Protoze v beznem provozu ti staci naprosto beznejsi vykonny model. Proste ta pridana hodnota neni takova. Servisni naroky jsou taky vetsinou jinde. Obecne je dost lidi kterym bude vyhovovat 5er... Uz mene lidi kterym bude vyhovovat m5:) A jako srdcem si vyberes jinak, nez racionalne. A Audi rs cokoliv neni racionalni volba. Ciste srdcem muze vybrat malo kdo. Bohatych lidi je nasobne mene, nez exluzivnich aut co si muzou koupit. Takze je jasny ze toho nemuze jezdit mnoho.

Ja osobne neresim kdo co ma. Ja si pro sebe rozlisuju auto daily a auto pro radost. Mégane RS T je auto ktery je na hrane. Daily s tim jezdit normalne jde. Duvod proc jich nejezdi vic... tak rozhodne neni, ze je spatnej na daily:) Spis je drahej pro vetsinu lidi, co jdou pro Renaulta. A jako Levante ma treba v tom Maserati dna slabinu, protoze treba na nabidku MB ci Bmw nema sanci stacit. A bohuzel passione nestaci uhrat vse ani v Italii...

krab
22. dubna 2020, 21:42
0

Otes - Honda NSX by chybět vážně neměla to máš pravdu. A to je mimochodem taky jeden ze "snů" to auto. Každopádně víc jsem se o něj začal zajímat až v době, kdy začalo stát prakticky víc než to Ferrari 348tb. Zas na druhou stranu (pokud se nestane neštěstí a nenabouráš to) tak bude jistě Honda NSX jednodušší, míň nákladná na každoroční údržbu.

Ale ono se dá všechno zvládnout... dneska přijel kamarád a měnili jsme olej a filtry na Alfě 4C, Scuderia hadr :-D Ještě jsme chtěli svíčky, ale zjistili jsme, že to má úzkej závit 14" a takovej svíčák kupodivu v dílně nemam, tak si ještě uděláme opáčko ... Jsme si hned vzpomněli na to video starýho Topgearu "cheap supercars" :-D

Za
Zazaa
23. dubna 2020, 08:22
0

soustruh a svicak upravit .... nebo prinejhorsim flexa zvladne taky spoustu veci :))

krab
23. dubna 2020, 10:05
0

Stojí asi stovku, takže e-shop s nářadím a je to :-D